Η "ανοησία" ειπώθηκε, επειδή με τα ηχεία στα 2~2,5 μέτρα μεταξύ τους και ανάλογη θέση ακρόασης, οι πρώτες ανακλάσεις δεν καταφθάνουν σε λιγότερο από "τα κλασικά" 6msec, σε κανένα ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ δωμάτιο, εκτός αν είναι αεροδρόμιο. Πάρε χαρτί και μολύβι, φρέσκαρε και το Πυθαγόρειό σου, και θα το διαπιστώσεις.. . . Φαντασθήτε κάποιον κάποιον να πάρει κατά γράμμα την ανοησία που ειπώθηκε και να στήσει στο κέντρο ενός μεγάλου δωματίου (δηλαδή μακριά από τοίχους) ένα ζευγάρι πολύδρομα ηχεία δαπέδου και να τα ακούει στο ένα (1) μέτρο! . . .
Στην συντριπτική μάλιστα πλειοψηφία των συνηθισμένων δωματίων καταφθάνουν στα 3 έως 5 μόλις msec
Τα δε 6msec, και αυτά ένας ΟΚ συμβιβασμός είναι, ούτε αυτά φτάνουν ιδανικά. Ούτε τα 7, και τα 8 λίγα είναι. Από τα 10 αρχίζει η πραγματική μπάλα (με το προσωπικό μου τουλάχιστον νιρβάνα, γύρω στα 17).
Γι' αυτό και κακώς σνομπάρεται από τους πολλούς η τοποθέτηση στον μεγάλο τοίχο :
Τουλάχιστον τις πλάγιες πρώτες ανακλάσεις τις έχεις σε περισσότερο από 10msec, και αν το δωμάτιο είναι και φαρδύ, παλεύεται το κομπ-φίλτρο από τον πίσω τοίχο.
Τωρα ως προς την νήαρφηλντ ακρόαση:
Σου καθυστερεί μεν (και πάλι όχι και τόσο δραστικά σε πραγματικά μικρό δωμάτιο) και περιορίζει σε σχετική ένταση τις πρώτες ανακλάσεις, αλλά προσωπικά την βρίσκω ενοχλητική γιατί στενεύει υπερβολικά το σουίτ-σποτ, ή ακριβέστερα, αν ξεκαρφώσεις το κεφάλι σου από την ιδανική θέση, εντοπίζεις ένα-ένα μεγάφωνο ξεχωριστά!
Η αλήθεια είναι οτι σε συνηθισμένο δωμάτιο με συνηθισμένη ηχητική φροντίδα (ή καλύτερα αφροντισιά) αναγκαστικά καταλήγεις σε συμβιβασμό - αποτέλεσμα του δικού σου προσωπικού γούστου και καμίας παπαρο-"αντικειμενικής"-επιστήμης. Οι λάτρεις συμφωνικών ορχηστρών / μεγάλων συνόλων (συνήθως) προτιμούν τα ηχεία στα 2,5~3 μέτρα με τα όποια μειονεκτήματα, οι λάτρεις των δυναμικών και της τονικής ακρίβειας και οι μελετητές των ωδείων (συνήθως) την "ανοησία" με τα όποια μειονεκτήματα
Last edited: