YELLOWBOX MAGAZINE - Το νέο περιοδικό για τον ήχο & την εικόνα!

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.540
Reaction score
2.118
. . . Φαντασθήτε κάποιον κάποιον να πάρει κατά γράμμα την ανοησία που ειπώθηκε και να στήσει στο κέντρο ενός μεγάλου δωματίου (δηλαδή μακριά από τοίχους) ένα ζευγάρι πολύδρομα ηχεία δαπέδου και να τα ακούει στο ένα (1) μέτρο! . . .
Η "ανοησία" ειπώθηκε, επειδή με τα ηχεία στα 2~2,5 μέτρα μεταξύ τους και ανάλογη θέση ακρόασης, οι πρώτες ανακλάσεις δεν καταφθάνουν σε λιγότερο από "τα κλασικά" 6msec, σε κανένα ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ δωμάτιο, εκτός αν είναι αεροδρόμιο. Πάρε χαρτί και μολύβι, φρέσκαρε και το Πυθαγόρειό σου, και θα το διαπιστώσεις.
Στην συντριπτική μάλιστα πλειοψηφία των συνηθισμένων δωματίων καταφθάνουν στα 3 έως 5 μόλις msec
Τα δε 6msec, και αυτά ένας ΟΚ συμβιβασμός είναι, ούτε αυτά φτάνουν ιδανικά. Ούτε τα 7, και τα 8 λίγα είναι. Από τα 10 αρχίζει η πραγματική μπάλα (με το προσωπικό μου τουλάχιστον νιρβάνα, γύρω στα 17).

Γι' αυτό και κακώς σνομπάρεται από τους πολλούς η τοποθέτηση στον μεγάλο τοίχο :
Τουλάχιστον τις πλάγιες πρώτες ανακλάσεις τις έχεις σε περισσότερο από 10msec, και αν το δωμάτιο είναι και φαρδύ, παλεύεται το κομπ-φίλτρο από τον πίσω τοίχο.

Τωρα ως προς την νήαρφηλντ ακρόαση:
Σου καθυστερεί μεν (και πάλι όχι και τόσο δραστικά σε πραγματικά μικρό δωμάτιο) και περιορίζει σε σχετική ένταση τις πρώτες ανακλάσεις, αλλά προσωπικά την βρίσκω ενοχλητική γιατί στενεύει υπερβολικά το σουίτ-σποτ, ή ακριβέστερα, αν ξεκαρφώσεις το κεφάλι σου από την ιδανική θέση, εντοπίζεις ένα-ένα μεγάφωνο ξεχωριστά!

Η αλήθεια είναι οτι σε συνηθισμένο δωμάτιο με συνηθισμένη ηχητική φροντίδα (ή καλύτερα αφροντισιά) αναγκαστικά καταλήγεις σε συμβιβασμό - αποτέλεσμα του δικού σου προσωπικού γούστου και καμίας παπαρο-"αντικειμενικής"-επιστήμης. Οι λάτρεις συμφωνικών ορχηστρών / μεγάλων συνόλων (συνήθως) προτιμούν τα ηχεία στα 2,5~3 μέτρα με τα όποια μειονεκτήματα, οι λάτρεις των δυναμικών και της τονικής ακρίβειας και οι μελετητές των ωδείων (συνήθως) την "ανοησία" με τα όποια μειονεκτήματα
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.490
Reaction score
57.473
Διόρθωση:

οι πρώτες πλάγιες ανακλάσεις δεν καταφθάνουν σε περισσότερο από "τα κλασικά" 6msec, σε κανένα ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ δωμάτιο,
Γίνεται όμως να προσεγγιστεί ικανοποιητικά ως προς τα τοιχωματικά όρια εκτός του δαπέδου..Στο setup με τα Triton η διαρρύθμιση και οι διαστάσεις στο τρίγωνο έχουν επιλεγεί για να επιτυγχάνεται ακριβώς τέτοια συνθήκη,με μοναδική και υποχρεωτική εξαίρεση τις πρώτες ανακλάσεις από το δάπεδο.Η δε ακουστική μας αντίληψη είναι εξοικειωμένη και προσαρμοζόμενη ευνοϊκά στην υποδοχή πρώτων ανακλάσεων από αμετακίνητα όρια δαπέδου.

Υπενθυμίζεται ότι χρονική διαφορά ανώτερη των 6 msec ισοδυναμεί με διαφορά απόστασης ανώτερη των 204 εκατοστομέτρων ανάμεσα στη διαδρομή του άμεσου ήχου και οποιαδήποτε ανακλαστική διαδρομή,από το ηχείο στο εκάστοτε τοιχωματικό όριο και από το δεύτερο στη θέση ακρόασης.
 
Last edited:

Mr Spock

demokratischer - sektor
Μηνύματα
18.758
Reaction score
52.319
... προχθές απέκτησα το πρώτο μου (ever) σαμπ για τα ηχειία που έχω πάνω στο γραφείο...

- υπομονή , είναι μακρύς ο δρόμος μέχρι τα 7 , 8 . . .


. . . ανα κανάλι . . .
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.601
Reaction score
30.498
H αλήθεια είναι ότι (εμείς οι σαλονάτοι) αν είχαμε τα χρήματα για εντοιχισμένα έτοιμα subs και 4 βάζαμε ίσως και 8.

Εγώ τουλάχιστον τα έβαζα τα 4.

Πχ
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Υπενθυμίζεται ότι χρονική διαφορά ανώτερη των 6 msec ισοδυναμεί με διαφορά απόστασης ανώτερη των 204 εκατοστομέτρων ανάμεσα στη διαδρομή του άμεσου ήχου και οποιαδήποτε ανακλαστική διαδρομή,από το ηχείο στο εκάστοτε τοιχωματικό όριο και από το δεύτερο στη θέση ακρόασης.
Έτσι.

Η προσπάθεια για μικρότερη απόσταση ακρόασης (εντός του προβλεπομενου εύρους απόστασης ακρόασης κάθε ηχείου) αυτό το στόχο έχει, να μεγαλώσει τη διαφορά μεταξύ άμεσης και έμμεσης.

Όσο ανοίγει η ψαλίδα αυτή, τόσο σε msec όσο και σε απόσταση, επιτυγχάνεται και μείωση της ισχύος των ανακλασεων, καθώς αυτές διανύουν περισσότερη απόσταση, και σε κάθε διπλασιασμό της απόστασης έχουμε 6 ντεσιμπέλ πτώση ως γνωστόν, άρα επιτυγχάνεται καλύτερο μετρήσιμο RT60 στη θέση ακρόασης, χωρίς καμία ηχητική περιποίηση του χώρου ακρόασης, φυσικά πάνω από τη ζώνη του σροεντερ, διότι από κει και κάτω, πρακτικά μόνο με πολλαπλά σαμπ σώζεται η κατάσταση, ή με πονηρές αλληλοακυρωσεις αυτών σε καρδιο διάταξη, όπως έχεις άλλωστε δείξει και αποδείξει στην πράξη.

Τα περιθώρια πειραματισμού στην απόσταση ακρόασης, ορίζονται στεγνά από την κατασκευή του ηχείου, και πρακτικά σε σοβαρές φίρμες μιλάμε για δημοσιευμένα τεχνικά χαρακτηριστικά του ηχείου, όπως ας πούμε στα me Geithain, που φάτσα κάρτα σου λένε από τόσο έως τόσο, ξεκάθαρα και τελεσίδικα.

Κάθε ηχείο είναι φτιαγμένο για συγκεκριμένη απόσταση ακρόασης, με κάποιο δεδομένο εύρος. Αυτή αν δεν τηρείται πιστά, καλύτερα είναι να τοποθετήσετε ένα ηχείο στο ταβάνι κολλητά και το άλλο στο πάτωμα πίσω από τη βιβλιοθήκη ή το σκρινιο. Θα ακούγονται πάλι.
 
Last edited:

K

kimon

Guest
Η "ανοησία" ειπώθηκε, επειδή με τα ηχεία στα 2~2,5 μέτρα μεταξύ τους και ανάλογη θέση ακρόασης, οι πρώτες ανακλάσεις δεν καταφθάνουν σε λιγότερο από "τα κλασικά" 6msec, σε κανένα ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ δωμάτιο, εκτός αν είναι αεροδρόμιο. Πάρε χαρτί και μολύβι, φρέσκαρε και το Πυθαγόρειό σου, και θα το διαπιστώσεις.
Στην συντριπτική μάλιστα πλειοψηφία των συνηθισμένων δωματίων καταφθάνουν στα 3 έως 5 μόλις msec
Τα δε 6msec, και αυτά ένας ΟΚ συμβιβασμός είναι, ούτε αυτά φτάνουν ιδανικά. Ούτε τα 7, και τα 8 λίγα είναι. Από τα 10 αρχίζει η πραγματική μπάλα (με το προσωπικό μου τουλάχιστον νιρβάνα, γύρω στα 17).

Γι' αυτό και κακώς σνομπάρεται από τους πολλούς η τοποθέτηση στον μεγάλο τοίχο :
Τουλάχιστον τις πλάγιες πρώτες ανακλάσεις τις έχεις σε περισσότερο από 10msec, και αν το δωμάτιο είναι και φαρδύ, παλεύεται το κομπ-φίλτρο από τον πίσω τοίχο.

Τωρα ως προς την νήαρφηλντ ακρόαση:
Σου καθυστερεί μεν (και πάλι όχι και τόσο δραστικά σε πραγματικά μικρό δωμάτιο) και περιορίζει σε σχετική ένταση τις πρώτες ανακλάσεις, αλλά προσωπικά την βρίσκω ενοχλητική γιατί στενεύει υπερβολικά το σουίτ-σποτ, ή ακριβέστερα, αν ξεκαρφώσεις το κεφάλι σου από την ιδανική θέση, εντοπίζεις ένα-ένα μεγάφωνο ξεχωριστά!

Η αλήθεια είναι οτι σε συνηθισμένο δωμάτιο με συνηθισμένη ηχητική φροντίδα (ή καλύτερα αφροντισιά) αναγκαστικά καταλήγεις σε συμβιβασμό - αποτέλεσμα του δικού σου προσωπικού γούστου και καμίας παπαρο-"αντικειμενικής"-επιστήμης. Οι λάτρεις συμφωνικών ορχηστρών / μεγάλων συνόλων (συνήθως) προτιμούν τα ηχεία στα 2,5~3 μέτρα με τα όποια μειονεκτήματα, οι λάτρεις των δυναμικών και της τονικής ακρίβειας και οι μελετητές των ωδείων (συνήθως) την "ανοησία" με τα όποια μειονεκτήματα
Μην αρπάζεσαι, γιατί δεν έχουμε και τίποτε να χωρίσουμε (εκτός κι αν προσεβλήθης ως πιστός του "Κορανίου" ;), αλλά και πάλι...τι έγινε ρε αδερφέ)
Θα μου επιτρέψεις λοιπόν κάποια ουδέτερα σχόλια:
- Ο ειπών το τοιούτον ρήμα αναφερόταν στην δημοσιογραφική ακουστική εκτίμηση μικρών (κατ' αυτόν ) ηχείων οπως το Φοκάλ Α65, από τα οποία λείπουν οι δύο πρώτες οκτάβες, όπως επίσης και η δυνατότητα απόδοσης των δυναμικών κορυφώσεων και πρότεινε είτε ακρόασή τους με υπογούφερ, είτε ακρόαση με κάποιο φίλτρο (που θα ακυρώνει την επίδραση των ιδιορρυθμών και των ανακλάσεων του δωματίου στην θέση ακρόασης, μάλλον) είτε την τοποθέτηση μακριά από τοίχους και την ακρόαση από μικρή απόσταση.
Εδώ λοιπόν είναι και η δική μου ένσταση. Ο Δ.Σταμ. εξηγεί γιατί αυτό πρέπει να αποφεύγεται σε απλή και κατανοητή γλώσσα.
-Τώρα σχετικά με τα υπόλοιπα που γράφεις (δίκην εναρέτου ζηλωτή που του θίξανε ό,τι έχει ιερό) δεν βλέπω την σχέση τους με το ζήτημα.
-Να υποθέσω τέλος ότι οι αναφορές σου σε δεύτερο πρόσωπο είναι τρόπος του λέγειν και δεν απευθύνονται σε μένα ή κάνω λάθος;
 

Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.819
Μεγάλη παρένθεση: Αξίζει να γίνει μια διευκρίνηση σε ό,τι αφορά τον όρο “Near Field”. Το εγγύς πεδίο μιας ηχητικής πηγής είναι μια περιοχή, πολύ κοντά σε αυτήν, όπου η διάδοση των ηχητικών κυμάτων είναι ιδιαίτερα σύνθετη και δύσκολο να προβλεφθεί. Με βάση αυτό, η ακρόαση στο near field δεν είναι κάτι που προτείνεται για κανένα ηχείο, συμπεριλαμβανόμενων και των Near Field. Τα ηχεία πρέπει να ακούγονται με την θέση ακρόασης, είτε στο far field (όπου το ηχείο προσεγγίζει την σημειακή πηγή και ο ακροατής γίνεται αποδέκτης κυρίως της άμεσης ακτινοβολίας του) είτε στο diffuse field (πάλι σε συνθήκες σημειακής πηγής, αλλά με τον ακροατή να γίνεται αποδέκτης του συνδυασμού άμεσης/ανακλώμενης ακτινοβολίας). Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.
εγω παντως, ε ναι δεν ντρεπομαι να το πω δεν καταλαβα χριστο απο το κειμενο της παρενθεσης. δεν μπορω να κατανοησω την χρησιμοτητα της.

σε αντιθετη περιπτωση διαβαζοντας ξενους ριβιουερς καταλαβαινω πιο πολλα.:biggrin:

για παραδειγμα επεσα προσφατα σε τεστ ηχειων PSI Audio A14-MS3 ,τα οποια χαρακτηριζονται ως nearfield ηχεια, ο ανθρωπος με απλα λογια αναφερει οτι <<η αποσταση μεταξυ των μονιτορ και της θεσης ακροασης ειναι μεταβλητη και για το συγκεκριμενο ηχειο οσον αφορα τις ακροασεις επιλεχθηκε θεση ακροασης περι των 1,5μ. .
Αποστασεις μεταξυ 1-2m. ειναι και οι βελτιστες αποστασεις για το συγκεκριμενο ηχειο. Οποιος θελει να ακουσει σε μεγαλυτερες σταθμες ή χρειαζεται δυνατοτερο μπασο θα πρεπει να κοιταξει το προτεινομενο σαμπ απο την εταιρειαA125-M.>>
 

K

kimon

Guest
Μετά...χαρμολύπης παρατηρώ ότι συγχέεται η nearfield ζώνη ενός ηχείου (ή μεγαφώνου) με την τοποθέτηση κατηγορίας nearfield γι ακρόαση στο λεγόμενο ΄΄εγγύς πεδίο΄΄.Η δεύτερη συνθήκη συναρτάται με την απόσταση εκείνη όπου η θέση ακροατή θα εισπράττει μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας σε σχέση με την προερχόμενη από ανακλάσεις εντεταγμένες σε πεδίο αντήχησης...Έχουν δημοσιευθεί σχετικοί προς αυτό παράγοντες στον παρακάτω σύνδεσμο:
H διαρρύθμιση εγγύς πεδίου για την ακρόαση έχει μεγαλύτερο εύρος τιμών σε σχέση με τη nearfield ζώνη στα ίδια τα ηχεία.Εκτός της απόστασης,συναρτάται επιπλέον όχι μόνο με την κατευθυντικότητα δεδομένου ηχείου πάνω στο φάσμα απόκρισης,αλλά και με παραμέτρους από τον ίδιο το χώρο,ισχύουσες ανεξάρτητα από ποιο ηχείο θα κληθεί να παίξει εντός του.

Στα συνήθη nearfield monitors και υπό τυπικές συνθήκες χώρων επισκόπησης η απόσταση για τοποθέτηση nearfield μπορεί να κυμαίνεται σε τιμές μεταξύ 90 - 140 εκατοστών.Αυτό συμβαίνει ακριβώς επειδή υπεισέρχονται παράγοντες όπως οι προαναφερθέντες.Βέβαιο είναι ότι δεν νοείται nearfield τοποθέτηση για ηχεία των οποίων οι λοβοί ακτινοβολίας από τα επιμέρους μεγάφωνα δεν θα ενοποιούνται στις ενδεδειγμένες για nearfield αποστάσεις...
Περίεργο...Για να πω την αλήθεια (και βλέποντας ότι οι "κονσολιέρηδες" στα -στερεοφωνικά- στούντιο τοποθετούν τα nearfield monitor στο πίσω όριο της κονσόλας τους) νόμιζα ότι τα σχετικά monitor είναι φτειαγμένα για ακρόαση σε τέτοιες αποστάσεις, άρα και η ακρόαση nearfield γίνεται σε αρκετά μικρότερες αποστάσεις από το ενάμισυ μέτρο, εκτός πια κι αν υπάρχουν κονσόλες για ουραγκοτάγκους.
Μετά λύπης μου (σκέτης και ουχί χαρμολύπης) δηλώνω ότι αδυνατώ να εννοήσω τα σημαινόμενα στην πρώτη παράγραφο, δηλαδή το ποιός συγχέει τι και με τι. Υπισχνούμαι όμως να στείλω τσικουλάτο της αρεσκείας του σε όποιον τολμηρό ρέκτη μεταγράψει στην απλοελληνικήν την προαναφερθείσαν παράγραφον, ώστε να γίνει κατανοητή. Προϋπηρεσία στην μεταφραστική υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών δεν νομίζω ότι χρειάζεται, αν και ο τολμητίας σίγουρα θα βοηθηθεί από τυχούσα ευδόκιμη προϋπηρεσία του ως υποφήτης του Απόλλωνος (ξέρετε, οι ιερείς που ερμήνευαν τις άναρθρες κραυγές της Πυθίας), ή , τουλάχιστον, ως μεταφραστής των κειμένων που μας κατέλιπε ο Ερμής ο Τρισμέγιστος.
Έχω και μιαν άλλη απορία, αλλά είναι μάλλον άκαιρο να την υποβάλω τώρα, οπότε σταματώ εδώ.
(Φτού γμτ, "σεντονάς" θα καταντήσω εδώ που έμπλεξα...)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.490
Reaction score
57.473
Περίεργο...Για να πω την αλήθεια (και βλέποντας ότι οι "κονσολιέρηδες" στα -στερεοφωνικά- στούντιο τοποθετούν τα nearfield monitor στο πίσω όριο της κονσόλας τους) νόμιζα ότι τα σχετικά monitor είναι φτειαγμένα για ακρόαση σε τέτοιες αποστάσεις, άρα και η ακρόαση nearfield γίνεται σε αρκετά μικρότερες αποστάσεις από το ενάμισυ μέτρο, εκτός πια κι αν υπάρχουν κονσόλες για ουραγκοτάγκους.
Μετά λύπης μου (σκέτης και ουχί χαρμολύπης) δηλώνω ότι αδυνατώ να εννοήσω τα σημαινόμενα στην πρώτη παράγραφο, δηλαδή το ποιός συγχέει τι και με τι. Υπισχνούμαι όμως να στείλω τσικουλάτο της αρεσκείας του σε όποιον τολμηρό ρέκτη μεταγράψει στην απλοελληνικήν την προαναφερθείσαν παράγραφον, ώστε να γίνει κατανοητή. Προϋπηρεσία στην μεταφραστική υπηρεσία του Υπουργείου Εξωτερικών δεν νομίζω ότι χρειάζεται, αν και ο τολμητίας σίγουρα θα βοηθηθεί από τυχούσα ευδόκιμη προϋπηρεσία του ως υποφήτης του Απόλλωνος (ξέρετε, οι ιερείς που ερμήνευαν τις άναρθρες κραυγές της Πυθίας), ή , τουλάχιστον, ως μεταφραστής των κειμένων που μας κατέλιπε ο Ερμής ο Τρισμέγιστος.
Έχω και μιαν άλλη απορία, αλλά είναι μάλλον άκαιρο να την υποβάλω τώρα, οπότε σταματώ εδώ.
(Φτού γμτ, "σεντονάς" θα καταντήσω εδώ που έμπλεξα...)
Θα ήταν εύκολο ν'αραδιαστούν μερικά pdf,αλλά λέω να μην υποκύπτω εύκολα ...σε αντιαθλητικές ενέργειες. :sneaky:

Η nearfield ζώνη συναρτάται με συνθήκες μέτρησης ηχείων/μεγαφώνων.
1623421169478.png

1623421191970.png

1623421325271.png


Η δε nearfield τοποθέτηση αφορά σε συνθήκες για κανονική ακρόαση ηχείων - έχοντα χαρακτηριστικά προδιαγεγραμμένα για ανάλογο σκοπό - κι επισκόπηση σε αναπαραγόμενο πρόγραμμα.
1623421997217.png


Έχεις από εμένα το ελεύθερο να διατυπώσεις οποιαδήποτε απορία σε απασχολεί,ανεξαρτήτως νήματος.Αν όχι,μπορεί οποιοσδήποτε να θεωρήσει ότι αφήνονται άνευ ουσίας μπηχτές χάριν εντυπώσεων...
"...Έχω και μιαν άλλη απορία, αλλά είναι μάλλον άκαιρο να την υποβάλω τώρα, οπότε σταματώ εδώ...."
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Έχουν μερικοί μπερδεμένα συναισθήματα. :lol:

Αν και είναι βαρετό, ας ξαναγράφω για μια ακόμη φορά τι σημαίνει τι (επανάληψη μαμά της μάθησης)

Νιαρφιλντ = 0,5-2μ απόσταση ακρόασης
Μιντφιλντ = 2-4μ απόσταση ακρόασης
Φαρφιλντ = 4-8μ απόσταση ακρόασης

Main monitor = κατάλληλo για farfield.

Οι συνήθεις οικιακές συνθήκες είναι μιντφιλντ.

Σε μικρά δωμάτια, συναντούμε νιαρφιλντ αποστάσεις ακρόασης.

Σε πολυκαναλα σεταπ, συνήθως είναι μιντφιλντ τα εμπρός 3, και νιαρφιλντ όλα τα υπόλοιπα.

Προσωπικά τα έχω όλα μιντφιλντ.

Φαρφιλντ μπορείς να έχεις ηχεία σα του Τζιοβάνι, ή τα Μ2 του τερματογκαζι.

Παραδείγματα από main monitor από μια τυχαία σελίδα


Οι γνωστοί χαϊενταδες που βάζουν το 5" ή 6,5" στα 4μ και βάλε, είναι σα να έχεις 40-αρα τηλεόραση στα 6μ απόσταση και να βλέπεις 4κ (δήθεν).
Ανέκδοτα.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.490
Reaction score
57.473
Έχουν μερικοί μπερδεμένα συναισθήματα. :lol:
...

Οι γνωστοί χαϊενταδες που βάζουν το 5" ή 6,5" στα 4μ και βάλε, είναι σα να έχεις 40-αρα τηλεόραση στα 6μ απόσταση και να βλέπεις 4κ (δήθεν).
Ανέκδοτα.
Και το δυσμενέστερο όλων στοιχείο,με τέτοιας κατηγορίας ηχεία δεν θα έχουν καν εστίαση με την απαραίτητη οξύτητα σε phantom είδωλα - ελλείψει του γνωστού κεντρικού καναλιού - επί της σχηματιζόμενης ηχητικής σκηνής... :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Και το δυσμενέστερο όλων στοιχείο,με τέτοιας κατηγορίας ηχεία δεν θα έχουν καν εστίαση με την απαραίτητη οξύτητα σε phantom είδωλα - ελλείψει του γνωστού κεντρικού καναλιού - επί της σχηματιζόμενης ηχητικής σκηνής... :sneaky:
Άσε το τι "δε θα έχουν" γιατί η λίστα είναι ατελείωτη.

Πιάσε το τι "θα έχουν", το οποίο συνολικά είναι "τα 3 μου". :gotcha:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.490
Reaction score
57.473
Άσε το τι "δε θα έχουν" γιατί η λίστα είναι ατελείωτη.
...
Τονίζεται το συγκεκριμένο στοιχείο,καθότι απ'όσο έχω συμπεράνει,θα του έδιναν ιδιαίτερη προσοχή ελέω...διαφάνειας (δικαναλικής επικαλούμενης).

Συμπληρωματικά,υπό nearfield συνθήκη ακρόασης με μεγαλύτερο ποσοστό άμεσης ηχητικής ενέργειας,τείνει να επέρχεται και μικρότερος βαθμός από τη γνωστή μας ακουστική κόπωση με την πάροδο του χρόνου...
 
Last edited:

K

kimon

Guest
Θα ήταν εύκολο ν'αραδιαστούν μερικά pdf,αλλά λέω να μην υποκύπτω εύκολα ...σε αντιαθλητικές ενέργειες. :sneaky:

Η nearfield ζώνη συναρτάται με συνθήκες μέτρησης ηχείων/μεγαφώνων.
View attachment 215310
View attachment 215311
View attachment 215315

Η δε nearfield τοποθέτηση αφορά σε συνθήκες για κανονική ακρόαση ηχείων - με χαρακτηριστικά προδιαγεγραμμένα για ανάλογο σκοπό - κι επισκόπηση σε αναπαραγόμενο πρόγραμμα.
View attachment 215322

Έχεις από εμένα το ελεύθερο να δηλώσεις οποιαδήποτε απορία σε απασχολεί,ανεξαρτήτως νήματος.Αν όχι,μπορεί οποιοσδήποτε να θεωρήσει ότι αφήνονται άνευ ουσίας μπηχτές χάριν εντυπώσεων...
"...Έχω και μιαν άλλη απορία, αλλά είναι μάλλον άκαιρο να την υποβάλω τώρα, οπότε σταματώ εδώ...."

Έχω ανδρωθεί σε μια εποχή όπου ηχείο μονιτορ σήμαινε μαύρο χρώμα, άντε και κάνα εξελάρ στην πίσω όψη, οπότε αν κάτι δεν λέω σωστά, ελεύθερα μπορείς να παραθέσεις και πιντιέφ ή ό,τι άλλο, για να με φέρεις "εις θεογνωσίαν". Εξ άλλου γηράσκομεν αεί διδασκόμενοι.
Δεν μπορώ να καταλάβω όμως την τάση σου να βγαίνεις εκτός θέματος. Ενώ το θέμα ήταν
"ακρόαση ηχείων" πετιέσαι άνευ αιτίας στην μέτρηση μεγαφώνων. Μου διαφεύγει κάτι;
Το πινακάκι με τα ηχεία δεν μου λέει τίποτε. Ίσως να φανεί ωφέλιμο σε κάποιον εντελώς αρχάριο. Κι εσύ όμως ,ως έμπειρος, θα δεχθείς, πιστεύω, ότι η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη.
Κακώς αναφέρθηκα στην απορία μου, γιατί η ¨μπηχτή" δεν ήταν η πρόθεσή μου.Αν ρωτήσω, θα είναι μόνο με ΠΜ
 

K

kimon

Guest
εγω παντως, ε ναι δεν ντρεπομαι να το πω δεν καταλαβα χριστο απο το κειμενο της παρενθεσης. δεν μπορω να κατανοησω την χρησιμοτητα της.

σε αντιθετη περιπτωση διαβαζοντας ξενους ριβιουερς καταλαβαινω πιο πολλα.:biggrin:

για παραδειγμα επεσα προσφατα σε τεστ ηχειων PSI Audio A14-MS3 ,τα οποια χαρακτηριζονται ως nearfield ηχεια, ο ανθρωπος με απλα λογια αναφερει οτι <<η αποσταση μεταξυ των μονιτορ και της θεσης ακροασης ειναι μεταβλητη και για το συγκεκριμενο ηχειο οσον αφορα τις ακροασεις επιλεχθηκε θεση ακροασης περι των 1,5μ. .
Αποστασεις μεταξυ 1-2m. ειναι και οι βελτιστες αποστασεις για το συγκεκριμενο ηχειο. Οποιος θελει να ακουσει σε μεγαλυτερες σταθμες ή χρειαζεται δυνατοτερο μπασο θα πρεπει να κοιταξει το προτεινομενο σαμπ απο την εταιρειαA125-M.>>
Έχεις δίκιο, ούτε κι εγώ τόπιασα με την πρώτη, και μάλιστα ήμουν έτοιμος να διαμαρτυρηθώ.
Υποθέτω ότι αυτή η φράση προκαλεί την δυσκολία:

Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.

Δηλαδή η απόσταση από την οποία και πέρα αντιλαμβανόμαστε το ηχείο ως σημειακή πηγή έχει γίνει τόσο μικρή (π.χ. λίγα εκατοστά με την χρήση ομοαξονικού μεγαφώνου), ώστε η απόσταση ακρόασης (που θεωρείται νήαρφηλντ) ενός μέτρου φερ' ειπείν, για το δεδομένο ηχείο να είναι μεγάλη (φάρφηλντ)
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.490
Reaction score
57.473
Έχω ανδρωθεί σε μια εποχή όπου ηχείο μονιτορ σήμαινε μαύρο χρώμα, άντε και κάνα εξελάρ στην πίσω όψη, οπότε αν κάτι δεν λέω σωστά, ελεύθερα μπορείς να παραθέσεις και πιντιέφ ή ό,τι άλλο, για να με φέρεις "εις θεογνωσίαν". Εξ άλλου γηράσκομεν αεί διδασκόμενοι.
Δεν μπορώ να καταλάβω όμως την τάση σου να βγαίνεις εκτός θέματος. Ενώ το θέμα ήταν
"ακρόαση ηχείων" πετιέσαι άνευ αιτίας στην μέτρηση μεγαφώνων. Μου διαφεύγει κάτι;
Το πινακάκι με τα ηχεία δεν μου λέει τίποτε. Ίσως να φανεί ωφέλιμο σε κάποιον εντελώς αρχάριο. Κι εσύ όμως ,ως έμπειρος, θα δεχθείς, πιστεύω, ότι η πραγματικότητα είναι πολύ πιο σύνθετη.
Κακώς αναφέρθηκα στην απορία μου, γιατί η ¨μπηχτή" δεν ήταν η πρόθεσή μου.Αν ρωτήσω, θα είναι μόνο με ΠΜ
Διά λόγους τάξης,ανατρέχουμε ξανά στη δημοσίευση που έκανε το παρακλάδι,καθώς και στο περιεχόμενο σύνδεσμο από δοκιμή του ΔΣ:
Κακόν εστί την γλώτταν προτρέχειν της διανοίας, διότι όποτε συμβαίνει αυτό αμολάμε κοτσάνες και στραβώνουμε έτσι όσους τυχαίνει να έχουν εμπιστοσύνη στα λόγια μας. Παράδειγμα:



μια φράση από κάποιον, ο οποίος, ενώ γενικώς θεωρείται από τους "γνώστες" , επί του προκειμένου δείχνει να μη ξέρει τι λέει (εκφράζομαι κομψά).
Ένας όμως σοβαρός επαγγελματίας του χώρου (κατά την γνώμη μου, διαμορφωμένη από κείμενα που δημοσιεύει τα τελευταία 35 χρόνια), ο Δ. Σταματάκος, γράφει το εξής: (σε αυτήν την δοκιμή)

Μεγάλη παρένθεση: Αξίζει να γίνει μια διευκρίνηση σε ό,τι αφορά τον όρο “Near Field”. Το εγγύς πεδίο μιας ηχητικής πηγής είναι μια περιοχή, πολύ κοντά σε αυτήν, όπου η διάδοση των ηχητικών κυμάτων είναι ιδιαίτερα σύνθετη και δύσκολο να προβλεφθεί. Με βάση αυτό, η ακρόαση στο near field δεν είναι κάτι που προτείνεται για κανένα ηχείο, συμπεριλαμβανόμενων και των Near Field. Τα ηχεία πρέπει να ακούγονται με την θέση ακρόασης, είτε στο far field (όπου το ηχείο προσεγγίζει την σημειακή πηγή και ο ακροατής γίνεται αποδέκτης κυρίως της άμεσης ακτινοβολίας του) είτε στο diffuse field (πάλι σε συνθήκες σημειακής πηγής, αλλά με τον ακροατή να γίνεται αποδέκτης του συνδυασμού άμεσης/ανακλώμενης ακτινοβολίας). Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.

Επειδή δεν μπορεί να έχουν και οι δύο δίκιο, είναι φανερό, νομίζω, ποιός "το έχει" με την κοτσανολογία...
Ο ΔΣ αναφέρεται στην αρχή του αποσπάσματος σαφώς στο εγγύς πεδίο ηχητικής πηγής...Στη συνέχεια της δικής του παρένθεσης όμως μπλέκονται έννοιες με ενδεχόμενο παρανοήσεων...Καλώς ή κακώς δεν είμαι αντάξιος του αείμνηστου Zonepress για να έβαζα και το παραμικρό σκόρπιο στοιχείο στη θέση του...Μπορώ όμως να βάλω μια παράσταση με το συνοδευτικό κείμενο από το σύγγραμμα Architectural Acoustics :

1623427602904.png


Η συνθήκη nearfield κατά την τοποθέτηση για διενέργεια ακροάσεων είναι ενδεικτική τόσο για δεδομένο ηχείο όσο και για τα μη ενδοτικά όρια στο χώρο εντός του οποίου θα είναι εγκατεστημένο... ;)
1623428701458.png

1623428814197.png

Όπως συμπεραίνεται εκ του κειμένου,ακόμα και με ηχεία προδιαγεγραμμένα για εγγύς πεδίο δεν συνιστάται ακρόαση σε απόσταση κατώτερη από το 1/4 του μήκους κύματος που αντιστοιχεί στο δικό τους κάτω όριο απόκρισης...Γι αυτόν το λόγο εξάλλου εκτός της μέγιστης,προβλέπεται και μια ελάχιστη ωφέλιμη απόσταση για την επισκόπηση από nearfield monitors.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.819
Έχεις δίκιο, ούτε κι εγώ τόπιασα με την πρώτη, και μάλιστα ήμουν έτοιμος να διαμαρτυρηθώ.
Υποθέτω ότι αυτή η φράση προκαλεί την δυσκολία:

Στην πραγματικότητα, όταν αναφερόμαστε σε ένα ηχείο Near Field, αναφερόμαστε σε ένα ηχείο το οποίο κατασκευαστικά έχει πολύ μικρό near field, επιτρέπει επομένως την ακρόαση από μικρές αποστάσεις, ενώ ο ακροατής παραμένει στο far field. Κλείνει η παρένθεση.

Δηλαδή η απόσταση από την οποία και πέρα αντιλαμβανόμαστε το ηχείο ως σημειακή πηγή έχει γίνει τόσο μικρή (π.χ. λίγα εκατοστά με την χρήση ομοαξονικού μεγαφώνου), ώστε η απόσταση ακρόασης (που θεωρείται νήαρφηλντ) ενός μέτρου φερ' ειπείν, για το δεδομένο ηχείο να είναι μεγάλη (φάρφηλντ)
εξακολουθω να μην κατανοω παντως την χρησιμοτητα της <<πληροφοριας>> μεσα στις παρενθεσεις, ποιον ενδιαφερει το εγγυης πεδιο ηχητικης πηγης ηθελα να ξερω.
τον μονο που διαβαζω ειναι τον Anselm Goertz που τεσταρει κατα κανονα μονιτορ, ουτε αυτον με τον ροζ πανθηρα διαβαζω ουτε κανεναν αλλο.
οταν τεσταρει για παραδειγμα τα Αdam TV8 καταλαβαινω στο τελος περι τινος προκειται.

The T8V presented themselves tonally neutral and extensive. That means, nothing was missing at the lower or upper limits of the audible frequency range. Compared to many smaller near-field monitors, the 8 ″ woofer shows its certain plus when it comes to low-frequency signals and when a little more level is required. However, high levels are not the domain of the T8V, as this is where the internal power amplifiers probably reach their natural limits. However, it is always sufficient for typical listening distances of 1–2 m.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.540
Reaction score
2.118
Μην αρπάζεσαι, . . . μπλα, μπλα . . . ως πιστός του "Κορανίου" . . .
. . . μπλα, μπλα . . .
τα υπόλοιπα που γράφεις (δίκην εναρέτου ζηλωτή που του θίξανε ό,τι έχει ιερό . . . μπλα, μπλα . .
-Να υποθέσω τέλος ότι οι αναφορές σου σε δεύτερο πρόσωπο είναι τρόπος του λέγειν και δεν απευθύνονται σε μένα ή κάνω λάθος;
Ολόκληρο το ποστ σου είναι μία σκέτη "αρπαγή" και βαριέμαι να σου απαντήσω

ΥΓ. Πολύ σωστά υποθέτεις οτι οι αναφορές μου σε δεύτερο πρόσωπο, δηλαδή το ". . . καταλήγεις σε συμβιβασμό - αποτέλεσμα του δικού σου προσωπικού γούστου . . ." , δεν απευθύνονται σε 'σένα αλλά είναι γενικολογία. Σιγά μην καθόμουν να ασχοληθώ μαζί σου.
 

K

kimon

Guest
Ολόκληρο το ποστ σου είναι μία σκέτη "αρπαγή" και βαριέμαι να σου απαντήσω

ΥΓ. Πολύ σωστά υποθέτεις οτι οι αναφορές μου σε δεύτερο πρόσωπο, δηλαδή το ". . . καταλήγεις σε συμβιβασμό - αποτέλεσμα του δικού σου προσωπικού γούστου . . ." , δεν απευθύνονται σε 'σένα αλλά είναι γενικολογία. Σιγά μην καθόμουν να ασχοληθώ μαζί σου.
Για να πω την αλήθεια, δεν καταλαβαίνω τι εννοείς με την λέξη "αρπαγή" , αλλά δεν θα χαράμιζα ούτε δευτερόλεπτο για να διαβάσω τυχούσα απάντηση... ;)
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.620
Μηνύματα
2.946.417
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top