Auro 3D

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.333
Reaction score
138.075
Τότε όμως, τι νόημα έχει να πάρει κανείς AV που να παίζ και τα δυο φορμά?
Κατά βάση δεν υπάρχει δεύτερο φορμά και δεν ασχολείται κανένας με το όρο. :lol:

Το μόνο που παρουσιάζει ενδιαφέρον είναι το Auro 3D upmixing για δικάναλη μουσική και αν μπεις στα φόρουμς του εξωτερικού να διαβάσεις τι λένε, θα βρεις αρκετούς να το προτιμούν, και αρκετούς να προτιμούν κάτι άλλο. Πάντως είναι σίγουρα αξιόλογο.

Ωστόσο, κατά βάση δε στήνεις Ιμέρσιβ σεταπ για να ακούς κυρίως δικάναλο μουσικό περιεχόμενο, είναι προφανές αυτό, ε; εεεεεεε;;;

Κοίτα, όταν ξεκινούσα στήσιμο στο δικό μου Ιμέρσιβ σεταπ, με στόχο την σωστή αναπαραγωγή ιμερσιβ υλικού, ρωτούσα τους παλιότερους στο σπορ, πχ το ζιζικ και τον ρόουζ, τα παιδιά μου στείλανε με πι εμ τις προδιαγραφές στησίματος ντολμπι άτμος και τιπς από την εμπειρία τους.

Εφόσον άτμος περιμένεις να ακούσεις, αυτό έχουν πλέον όλες οι ταινίες, ε, λογικά πράγματα, άτμος στήσιμο κάνεις.

Εφόσον μπορείς να το κάνεις δηλαδή.

Το κατά άτμος στήσιμο, παντρεύεται κατά βάση τη ντολμπι, εκεί θα είναι εντός προδιαγραφών.

Πολλές φορές όμως, πολλά σεταπ, λόγω περιορισμών του χώρου και των δυνατοτήτων στησίματος και παντόφλας, δεν τηρούν ακρίβεια στησίματος σε κανένα φορματ, μπαίνουν όπως βόλεψε.

Σε αυτά τα σεταπ, που προφανώς αποτελούν την πλειοψηφία του κόσμου (λίγοι είναι οι βλαμμένοι σαν εμάς που ψάχνουν τις μοίρες τοποθέτησης), συνήθως με ένα σαμπ και σπανίως με ηχεία ταβανιού (να μη λέμε ονόματα, κατάλαβες), τίποτα δε παίζει 100% σωστά, οπότε δοκιμάζεις κι ο, τι σ'αρεσει, δεν είναι κακό, άλλωστε συνήθως ούτε ένα σοβαρό σύστημα ισοστάθμισης δεν υπάρχει, ούτε καν ισόπλευρο τρίγωνο ακρόασης, στο φορματ θα κολλήσεις; σιγά τώρα. :lol:
 
Last edited:

Μηνύματα
355
Reaction score
137
απο θεση ακροασης βγαινει η τοποθετηση...ναχεις 20-40 μοιρες

στο 1.8μ ειναι η κλιση που θα δωσεις στο ηχειο...

εσυ πρεπει νασαι κοντα στις 30 μοιρες με τις αποστασεις που λες

διαβασετο 1295
Καλησπέρα έχω τοποθετήσει τα ηχεία και έχω δώσει στα μπροστά κλίση 15 μοιρες και το tweeter ανάποδα η αλήθεια είναι πως το δαβασα και στο site του svs για height speakers, βοηθάει στα μεσαία χαμηλά λέει. .Σύμφωνα με το guide λέει η κλίσης πρέπει να είναι 20-30cm πάνω από το κεφάλι , μετά έλεγε ότι όταν είναι κάποιος όρθιος .μπορεί. Α ακούγεται καλά στο 0.50; Τα έχω 0.80. Τελικά τι ισχύει;
Επίσης τι toe in να κάνω στα ηχεία ύψους , τα πάνω όλα έχουν αρκετό wide depression .διάβασα ότι στα height πρέπει να είναι τοποθετημένα of axis τα ηχεία. Ισχύει ;
Πίσω έχω τα alteco που κάνουν παρά πόλυ καλή δουλειά για τη θέση που κάθομαι είναι πραγματικά πολύ πειστικό το αποτέλεσμα.μπροστά Spector 1 δεν είναι κακά μου Φίνου κάποιο αποτέλεσμα .υπόψιν δεν έχω καλιμπραρει ακόμα . Μόλις διόρθωσα λίγο το distance στο ενισχυτή διορθώθηκε κάπως με τα μπροστά . Θέλω να διορθώσω κλίσεις όσο πιο καλά γίνετε για να προσχωρήσω στο calibration

ύψος ακρόασης 0.95cm
Απόσταση mlp με μπροστά LR 3.30m
ύψος μέχρι τη μέση του ηχείου ύψους 2.71m από πάτωμα
(Μέγεθος ηχείου 23cm)
Kλίση ηχείου ύψους μπροστά 15 μοιρες
Αν το κάνω στο 20-30cm πάνω από θέση ακρόασης βγαίνει 20++ μπόρες
 

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Οπως κοιτανε τα κατω να κοιτανε και τα πανω...

οπως ταχεις 0.80

μην πειραξεις αποστασεις ηχειων οταν καλιμπραρεις.
 


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.688
Reaction score
99.061
Δεν μας δείχνει τις παραγωγές σε Auro 3D καλύτερα, από το να καταφεύγει στην Ωροποίηση εγγραφών άλλων φορμάτ;
 

Μηνύματα
355
Reaction score
137
Πάντως δεδομένων των συνθηκών στο σπίτι μου,με καναπέ κοντά στο πίσω τοίχο....... όπως μου είχε πεί ο κεφαλάς..."μια χαρά θα ακούς και atmos και όλα τα format με auro3d layout" και όντως μια χαρά ακούω θα δοκιμάσω με περισσότερη κλίση στα ηχεία. Οκ δεν ειναι atmos layout, απλα δεν ειναι....είναι οκ όμως! Μια χαρά ακούω.... και μάλλον με VOG θα ειναι το ιδανικο.. συμληρώνει κενό που λείπει για το atmos το ακριβώς απο πάνω ..
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.333
Reaction score
138.075
Δεν μας δείχνει τις παραγωγές σε Auro 3D καλύτερα
Αφού δεν υπάρχουν ρε😅😝😂

Απλώς ανακάλυψε το Auro 3D upmixing σε 5.1 και 7.1 φορματς, που ναι, βεβαιως τα βελτιώνει αισθητά, όπως έχουμε πει κι εμείς κατ'επαναληψιν.

Και έχει δίκιο για το αυξημένο Μπάσο του upmixing αυτού, τα έχουμε πει κι εμείς.

Αντιθέτως, άλλο απμιξινγκ, δεν αλλάζει την τονική ισορροπία καθόλου, όπως επίσης έχουμε πει.

Ο ντιμιφουτ νομίζω πως ασχολήθηκε εκτεταμένα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του Auro 3D upmixing στον τρινοβ, ώστε να μετριασει αυτή την τονική αλλοίωση που εισάγει στο σήμα (αυξημένο Μπάσο), εγώ βαριέμαι να ασχοληθώ.
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.867
Reaction score
85.018
Ο ντιμιφουτ νομίζω πως ασχολήθηκε εκτεταμένα με τις πολλαπλές ρυθμίσεις του Auro 3D upmixing στον τρινοβ, ώστε να μετριασει αυτή την τονική αλλοίωση που εισάγει στο σήμα (αυξημένο Μπάσο), εγώ βαριέμαι να ασχοληθώ.
Ναι, έγιναν μετρησεις με ροζ θόρυβο και απέδειξαν αυτό που όλοι ακούν.
Ακολούθως έγιναν ρυθμίσεις στο bass management του Trinnov για να το φέρω στα ίσια, κρατώντας τα πλεονεκτήματα του Auro3d/Auromatic στο upmixing.
Δυστυχώς δεν εφαρμόζονται σε άλλους επεξεργαστές και άρα δεν είχε νόημα η δημοσίευση
 


Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
Πάντως δεδομένων των συνθηκών στο σπίτι μου,με καναπέ κοντά στο πίσω τοίχο....... όπως μου είχε πεί ο κεφαλάς..."μια χαρά θα ακούς και atmos και όλα τα format με auro3d layout" και όντως μια χαρά ακούω θα δοκιμάσω με περισσότερη κλίση στα ηχεία. Οκ δεν ειναι atmos layout, απλα δεν ειναι....είναι οκ όμως! Μια χαρά ακούω.... και μάλλον με VOG θα ειναι το ιδανικο.. συμληρώνει κενό που λείπει για το atmos το ακριβώς απο πάνω ..
ναι, βαλε και vog...διπλο ηχειο αν μπορεις..;)

ταχουμε πει πολλες φορες......στηνουμε auro και ακουμε τα παντα καλα.
....το αντιθετο δεν εχει καλο αποτελεσμα.....τσεκαρισμενα πραγματα.

ακολουθηστε τον, κατι ξερει που δεν καταλαβαινετε καποιοι :lolsign:


θελουν να ξεπερασουν σε ηχο το καλυτερο στησιμο τρομαρα τους επειδη βγαζουν ταινιες....
.......ολα πετανε :roflmao:

zz.jpg


Aliud Records
zzzzz.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
22.271
Reaction score
15.543
τον κακομοιρο !!!
....εβαλε την σαχλαμαρα πανω στις αλλες σαχλαμαρες ......
πακετακι ολο μαζι τοκανε :roflmao:

τουλαχιστον ξερει πιο ειναι ηχητικα καλυτερο...:lolsign:

"Κατά τη γνώμη μου, το Auro-3D είναι η καλύτερη μορφή ήχου, αν και το Dolby Atmos είναι πιθανό να έχει καλύτερες μελλοντικές εμπορικές προοπτικές, ειδικά λόγω της ισχυρής παρουσίας του στα θέατρα", δήλωσε ο Karl Tessmar.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.855
Reaction score
30.776
Βέβαια μιλάμε μόνο για διαφορές στην κωδικοποίηση του ήχου,
Δεν αφορά την κωδικοποίηση αλλά το τι γίνεται κατά την εγγραφή και επεξεργασία. Έχουν μεγάλες διαφορές μεταξύ τους.
 

Μηνύματα
5.001
Reaction score
8.881
Τι στο καλο ειναι αυτο το Auro 3D? αυτο ακριβως αναρωτηθηκα και εγω την πρωτη φορα που επεσα πανω του σε μια αναζητηση στον κυβερνοχωρο..
Επειδη βλεπω οτι εχει ατονησει λιγο το θεμα:biggrin: συγκεντρωσα υλικο (διαφορα αρθρα,αποψεις αλλα και βιντεακια) το οποιο και θα παρουσιαστει τον Αυγουστο με την μορφη ενος μινι αφιερωματος για το συγκεκριμενο φορματ.
1627365395766.png
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.688
Reaction score
99.061
Επειδη βλεπω οτι εχει ατονησει λιγο το θεμα:biggrin: συγκεντρωσα υλικο (διαφορα αρθρα,αποψεις αλλα και βιντεακια) το οποιο και θα παρουσιαστει τον Αυγουστο με την μορφη ενος μινι αφιερωματος για το συγκεκριμενο φορματ.
Κάτι σαν επικήδειο ας πούμε; :tongue: :laugh:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.855
Reaction score
30.776
Τι στο καλο ειναι αυτο το Auro 3D? αυτο ακριβως αναρωτηθηκα και εγω την πρωτη φορα που επεσα πανω του σε μια αναζητηση στον κυβερνοχωρο..
Επειδη βλεπω οτι εχει ατονησει λιγο το θεμα:biggrin: συγκεντρωσα υλικο (διαφορα αρθρα,αποψεις αλλα και βιντεακια) το οποιο και θα παρουσιαστει τον Αυγουστο με την μορφη ενος μινι αφιερωματος για το συγκεκριμενο φορματ.
View attachment 219109
Κάνε και μια έρευνα για τις δυνατότητες κάθετης ακρόασης του ανθρώπου.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.001
Reaction score
8.881
Το αφιερωμα στο φορμα Auro 3D ειναι ετοιμο. Ειχε προγραμματιστει για τον μηνα Αυγουστο αλλα κατοπιν απαιτησης πολλων πολυκαναλων επιταχυνα τις διαδικασιες.:biggrin:
Στην ουσια περιλαμβανει αποσπασματα κειμενων απο περιοδικα του ειδικου τυπου.
καταλαμβανει περιπου 10 σελιδες. Ε δεν το λες και μικρο
 


Μηνύματα
5.001
Reaction score
8.881
Auro 3D




Εισαγωγη

Αποσπασματα απο το βιβλιο του Carsten Peter - Grundlagen der Kinobeschallung




Τα διαφορα φορματ ηχου εξελιχθηκαν ραγδαια ηδη απο το ξεκινημα της κινηματογραφικης μουσικης. Απο το αρχικο μοναδικο καναλι (Mono) μεχρι την σημερινη εποχη των πολυκαναλων φορματ με πανω απο 60 εξοδους για ηχεια.

Απο τεχνικης πλευρας πρεπει να εξασφαλιστει, οτι τα διαφορετικου τυπου φορματ μπορουν τοσο να ικανοποιουν τα συνηθισμενα στανταρτς οσο και να μπορουν να παιχτουν παντου.

Λανθασμενη συμβατοτητα απαρχαιωμενων φορματ αποτελει ενα γνωστο προβλημα. Αυτο οδηγησε στο παρελθον στον θανατο και την εξαφανιση αρκετων φορματ.

Θα πρεπει επισης να τονισουμε οτι προσφερονται στον τελικο καταναλωτη για τον οικιακο κινηματογραφο παραλλαγες/ τροποποιησεις ορισμενων φορματ, τα οποια εξαιτιας διαφορετικων απαιτησεων δεν ειναι καταλληλα για τον κινηματογραφο.



Εξελιξη

Απο το ξεκινημα ακομη του κινηματογραφικου ηχου τελος της δεκαετιας του 1920 υπηρχε ενα πληθος απο διαφορετικα φορματ. Ειδικα στις αρχες την εξελιξη των καινουργιων φορματ ανελαβαν τα κινηματογραφικα στουντιο προσπαθωντας με τα καινουργια φορματ να καταστησουν τις ταινιες πιο ελκυστικες. Επισης ο ανταγωνισμος στον χωρο της τηλεορασης στις αρχες της δεκαετιας του 50 αποτελεσε την <<ατμομηχανη>> ετσι ωστε να προωθηθουν καινοτομες τεχνολογιες για φορματ ηχου στον κινηματογραφο. Συχνα ομως το ολο εγχειρημα αποτυχαινε, διοτι ελαχιστοι κινηματογραφοι μπορουσαν να αναπαραγουν το φορματ. Τα διαφορα φορματ εκεινης της εποχης ηταν ελαχιστα διαδεδομενα αλλα και μεταξυ τους μη συμβατα. Ενα πραγματικο στανταρντ ηχου δεν αποτελουσε πραγματικοτητα.

Τις δεκαετιες 1970 και 80 ασχοληθηκαν μεγαλοι ομιλοι εταιριων οπως dolby, sony ή dts εκτεταμενα με το θεμα.

Ενδιαφερον ειναι το γεγονος οτι ηδη απο τις δεκαετιες του 40 και 50 πειραματιστηκαν με τον πολυκαναλο ηχο ο οποιος ομως δεν μπορεσε να επιβληθει. Ο αναλογικος ακομη πολυκαναλος ηχος εγκαθιδρυθηκε στα τελη του 70. Η επιτυχια ηρθε το 1977 οταν η Dolby εσπασε τα ταμεια με το Star Wars. Αυτο αποτελεσε και το εναυσμα για πολλους κατοχους κινηματογραφων να εγκαταστησουν τον πολυκαναλο ηχο στις αιθουσες.

Με το ξεκινημα της δεκαετιας του 1990 μετατρεπονται τα ιχνη ηχου σε ψηφιακη μορφη. Την ιδια δεκαετια αναγνωριζει κανεις τα προτερηματα ενος μεμονωμενου καναλιου για τα εφε ,το γνωστο LFE. Ολοκληρος ο κλαδος του κινηματογραφου τοσο στην παραγωγη οσο και στην αναπαραγωγη αρχιζει να χρησιμοποιει το εξτρα καναλι, το οποιο και αποτελει βασικο τμημα ολων των μετεπειτα φορματ στον κινηματογραφο.
Την δεακετια του 2010 ερχονται στην ζωη μας τα ιμερσιβ φορματ οπου περα απο το μοιρασμα των ηχειων πανω στο μηκος/βαθος και πλατος της αιθουσας προστιθενται τωρα επιπλεον ηχεια σε υψος με αποτελεσμα να δημιουργειται ο λεγομενος χωρικος ηχος που περιβαλλει τον ακροατη.

Σημερα επικρατουν στην αγορα του κινηματογραφου τα φορματ 5.1 και 7.1 τα οποια ειναι και με διαφορα τα πιο διαδεδομενα. Στην πραγματικοτητα τα ιμερσιβ φορματ βρισκουν θεση στον οικιακο κινηματογραφο. Dolby Atmos ειναι εδω ο ηγετης της αγορας.

5.1

Το φορματ 5.1 ειναι με διαφορα το πιο διαδεδομενο φορματ στους κινηματογραφους. Στην ιδανικη περιπτωση θα πρεπει τα 5 αυτα καναλια να χρησιμοποιουν ιδια ηχεια. Κατι τετοιο δεν ειναι ομως ρεαλιστικο στον κινηματογραφο διοτι για μια ισορροπημενη διασπορα του ηχου στην αιθουσα απαιτουνται πολλα ηχεια για τα σαραουντ καναλια. Στην πραξη καταληγουμε σε εναν τυπο ηχειων για τα 3 μπροστινα και σε εναν αλλο τυπο ηχειων για τα σαραουντ.

Για στουντιο εφαρμογες αλλα και για οικιακες εφαρμογες οριζεται το φορματ 5.1 με βαση το προτυπο ITU-Circle οπου τα ηχεια τοποθετουνται κυκλικα με συγκεκριμενες γωνιες. Η θεση ακροασης βρισκεται ακριβως κεντρικα του κυκλου οπου το καθε ηχειο εχει την ιδια αποσταση απο τον ακροατη.

Εξαιτιας του πληθους των θεσεων ακροασης στον κινηματογραφο και της αρχιτεκτονικης του χωρου δεν ειναι καταλληλο για τις κινηματογραφικες αιθουσες.



7.1

Σε αυτη την περιπτωση προστιθενται ακομη 2 καναλια αριστερα ( αριστερα και πισω) και δεξια (δεξια και πισω) με αποτελεσμα ο σαραουντ ηχος να γινεται στο βαθος της αιθουσας ρεαλιστικοτερα αντιληπτος. Συχνα μπορουν υπαρχουσες εγκαταστασεις τυπου 5.1 να επεκταθουν σε 7.1. επειδη ομως τα σαραουντ μοιραζονται σε 4 γκρουπ αντι για 2 θα πρεπει να ειναι σε θεση το καθε ηχειο μεσα στο σαραουντ γκρουπ να αποδωσει σε μεγαλυτερη σταθμη για να καλυψει ολοκληρη την αιθουσα. Επομενως σε μια τετοια επεκταση θα πρεπει να ελεγχθουν η αποδοση των ηχειων και των ενισχυτικων μοναδων.

Το φορματ 7.1 υποκειται σε περιορισμους. Ειναι προτιμητεο μονο για αιθουσες που εχουν μια νορμαλ γεωμετρια. Εαν η αιθουσα εχει μικρο πλατος και μεγαλο βαθος , τοτε τα πισω καναλια ειναι αρκετα απομακρυσμενα απο τις μπροστινες και κεντρικες θεσεις επομενως ειναι πολυ δυσκολο να εχουμε ικανοποιητικο αποτελεσμα. Σε αυτη την περιπτωση μπορει να δωσει ενα συστημα τυπου 5.1 πιο ισορροπημενο αποτελεσμα.

Οι μιξεις 5.1 και 7.1 ειναι στο σαραουντ αρκετα διαφοροποιημενες και ως εκ τουτου μη συμβατες. Για αυτο τον λογο δεν μπορουν οι επεξεργαστες κινηματογραφου να πραγματοποιησουν κανενα downmix απο 7.1 σε 5.1.

Οταν μια παραγωγη 7.1 αναπαραγεται απο εναν επεξεργαστη σε 5.1 τοτε θα λειπουν μερη της μιξης.
Ιμερσιβ φορματ / Dolby Atmos

Στο φορματ αυτο προστιθενται επιπλεον σαραουντ κατα μηκος της αιθουσας ,γεμιζοντας το κενο που υπαρχει μεταξυ οθονης και σαραουντ των φορματ 5.1 και 7.1 ενω παραλληλα προστιθενται και τα απαραιτητα ηχεια στην οροφη της κινηματογραφικης αιθουσας.

Στην περιπτωση του Dolby Atmos θα πρεπει το καθε μεμονωμενο ηχειο να ειναι σε θεση να τροφοδοτησει με ηχο ολη την αιθουσα. Κατι τετοιο αυξανει τις απαιτησεις σε εξοπλισμο σε επιπεδο σταθμης ηχειων και ευρους συχνοτητων καθως και σε επιπεδο επεξεργασιας (Dsp)



Το Αuro 3D ειναι ενα πολυκαναλο φορματ ηχου που σπανια θα το πετυχει καποιος σε μια κινηματογραφικη αιθουσα.Στον οικικακο κινηματογραφο δεν θα λεγαμε οτι εχουμε καποια διαφοροποιηση οσον αφορα την διαδοση του φορματ και το πληθος των παραγωγων.

Ολα αυτα βεβαια οπως και η πιθανοτητα να ξεχαστει ως φορματ στα επομενα χρονια οπως εγινε με διάφορα αλλα στο περασμα των χρονων δεν μας αποτρεπουν στο να συνεχισουμε το αφιερωμα μας σε αυτο.



Auro – 3D / Νεα ηχητικη διασταση.

Peter Kaminski, Sound & Recording – Εκδοση 11/2010


Με τον τιτλο Auro – 3D θα ηθελαν τα Galaxy Studios να εγκαθιδρυσουν ενα νεο τρισδιαστατο μεσο μουσικης αναπαραγωγης.

Τα Galaxy Studios προσκαλεσαν στο τελος του καλοκαιριου εναν μικρο κυκλο επιλεγμενων ατομων του ειδικου τυπου για να εξηγησουν λεπτομερως το κονσεπτ ,τις τεχνολογιες και το οργανογραμμα.

Surround Sound

Στον οικιακο κινηματογραφο και στα σεταπ της τηλεορασης εχει εισαχθει ως στανταρντ η διαταξη 5.1 . Mε την εισαγωγη του Blu-ray υπαρχει ηδη μεγαλυτερος χωρος για αποθηκευση ηχητικης πληροφοριας.

Υπηρχε επομενως μεγαλη επιθυμια για περεταιρω εξελιξη του πολυκαναλου ηχου. Ετσι υποστηριζουν αρκετες εταιριες οπως η Dolby και η DTS το φορματ 7.1 με επιπλεον 2 καναλια. Μεχρι σημερα ομως εχουμε ελαχιστες παραγωγες σε μορφη 7.1.

Πολλα απο αυτα που προσφερονται στην αγορα ως 7.1 ειναι απλα μονο ενα Upmix του υλικου που ειναι σε 5.1.

Με την εισοδο νεων τεχνολογιων εικονας οπως 3D τιθεται το ερωτημα πως ο ηχος θα προσαρμοστει στις νεες απαιτησεις. Το Auro 3D θα μπορουσε να ειναι μια ταιριαστη λυση. Αντιθετα με τα εως τωρα πολυκαναλα φορματ που μπορουν να περιγραψουν μονο κατευθυνση και αποσταση (2D) το Auro 3D περιλαμβανει και το υψος ως τριτη διασταση.
Γιατι 3D?

Ο Wilfried Van Baelen μας αναφερει κατα την επισκεψη μας στο στουντιο πως ξεκινησαν ολα.

Το 2005 μου εκανε προταση ο Tom Hapke για μια παραγωγη ποπ με την Sylvia Dias και μαλιστα σε φορματ 2+2+2. Αυτο το φορματ ειχε εξελιχθει απο τον Werner Dabringhaus και ειναι μια διαταξη – Quadrophonie με 2 επιπλεον μπροστινα ηχεια υψους. Ο Wolfram Burgert απο την Ελβετια μετα απο μερικες εβδομαδες μας εκανε μια επιδειξη του φορματ στα στουντιο μας και εμεινα εντυπωσιασμενος απο την επιδραση των ηχειων υψους στον ηχο. Για μενα ηταν πλεον ξεκαθαρο οτι ακομη και σε φορματ τυπου 5.1 η προσθηκη 2 ηχειων υψους θα βελτιωνε την φυσικοτητα κατα την αναπαραγωγη. Αλλα ταυτοχρονα στο πολυκαναλο τα πισω ηχεια ειναι σημαντικα για την απεικονιση του χωρου και γρηγορα ηταν ξεκαθαρο οτι θα πρεπει να προβλεφθουν ακομη 2 ηχεια υψους πισω απο τον ακροατη. Η προσθηκη των ηχειων υψους αξιοποιει την 3η διασταση η οποια παρεμενε μεχρι τωρα στην εξελιξη των φορματ ηχου αναξιοποιητη. Ασχοληθηκα με σκοπο να κατανοησω πως το ανθρωπινο σηστημα ακοης προσλαμβανει τον ηχο σε μορφη 3D και εμεινα <<μαλακας>> διαπιστωνοντας ποσο πιο φυσικη ειναι η αναπαραγωγη του ηχου με ενα συστημα 9.1 Auro 3D και ποσο σημαντικες ειναι οι ανακλασεις στην φυση και ο ηχος που δημιουργουν απο ψηλα.Ειμαι πεπεισμενος οτι το νεο φορματ θα αποτελεσει το επομενο στανταρντ. Το φορματ 9.1 χρησιμοποιει εδω το μικροτερο δυνατον σεταπ ηχειων που μπορει να αποδωσει τρισδιαστατο ηχο.

Ειναι αρκετα πιο ευκολο να προσθεσει κανεις στον οικιακο του χωρο 2 ηχεια υψους απο το να προσθεσει 2 ακομη ηχεια για να εχει μια μορφη 7.1.



Κωδικοποιηση σε PCM- Standard

O Wilfried Van Baelen μας ξεκαθαρισε οτι δεν ασχοληθηκε μονον με την ηχογραφηση και το σεταπ των ηχειων αλλα και με την εξελιξη των διαφορετικων τεχνολογιων για το Auro 3D μαζι με μια ομαδα μηχανικων. Σ αυτο τον τομεα ανηκει μια καταλληλη κωδικοποιηση με πολυ υψηλη ποιοτητα που ομως παρολα αυτα συμπιεζει αποτελεσματικα τα αρχεια.

Κατα την κωδικοποιηση Auro 3D λαμβανεται υποψιν το γεγονος οτι το αντιληπτο δυναμικο ευρος κυμαινεται περι των 120dB, το οποιο περιπου ισοδυναμει με μια αναλυση 20Βit.

Αυτο ομως δεν αποτελει πραγματικοτητα στο Produktions-Workflow, εδω χρειαζεται πληρες δυναμικο ευρος. Γι αυτον τον λογο ανεπτυξε καποιος ενα Plug-in το οποιο σε Pro Tools, Nuendo καθως και αλλους Workstations δουλευει πανω σε διαφορετικες πλατφορμες και τα PCM-Αρχεια μετατρεπονται σε Auro-3D-Codec-Format. Ετσι κωδικοποιειται απο 24 σε 20Bits.
 


Staff online

  • rose.athens
    Not in the mood Mod
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.891
Μηνύματα
2.955.154
Members
38.255
Νεότερο μέλος
konfan
Top