- Μηνύματα
- 13.751
- Reaction score
- 11.374
Νομίζω κι εγώ θα θέλω!μπαα;;;;; άλλα υλικά δεν κάνουν;;;;
Τώρα που τελειώνω το καλούπι και θα φτιάχνω sky(line) diffusers από αφρό ! θα θες και συ
Νομίζω κι εγώ θα θέλω!μπαα;;;;; άλλα υλικά δεν κάνουν;;;;
Τώρα που τελειώνω το καλούπι και θα φτιάχνω sky(line) diffusers από αφρό ! θα θες και συ
Οι διαχυτικές διατάξεις διακρίνονται και από κάποιον συντελεστή απορρόφησης σε συνάρτηση με τα υλικά κατασκευής,τη σχεδίαση και τη γεωμετρία.Κατά κανόνα όμως οι αμιγείς διαχυτικές διατάξεις δεν φτάνουν την αποτελεσματικότητα στην εξουδετέρωση ηχητικής ενέργειας μέσα από μετατροπή της σε άλλες μορφές που έχουν οι αμιγείς απορροφητικές.Η Διαχυση ειναι ΚΑΙ αποροφηση αν ειναι ξυλινη ακομα καλυτερα
Απελπιστικά λάθος αυτό που έγραψα ή αυτό που συμβαίνει; Γιατί, όταν έγραψα τα παραπάνω, είχα κατά νου αυτά:Αυτό είναι απελπιστικά λάθος.
Η διάχυση, υποχρεωτικά και σε οποιαδήποτε μορφή, εμπεριέχει απορρόφηση, και σημαντική μείωση της ενέργειας του ανακλωμενου ήχου.
(μεγάλη η χάρη σου...)Ναι σε παρακαλώ να μου τις υποδείξεις. Με ενδιάφερει και θα με βοηθήσει γιατι φίλε 106 σελίδες είναι πολλές.
Καθόλου ύποπτο.Πολύ σπάνιο έως αδύνατον και πολύ ύποπτο, αλλά έχω στο μυαλό (θεωρητικά) κάποιες "ειδικές" περιπτώσεις που μπορεί αυτό να γίνει.
Στην μεσαία παράγραφο συμφωνώ και αυτά λέω και εγω. ¨Όσον αφορά τις τοπολογίες κλπ εχω ακούσει στην πράξη πραγματα που κυριολεκτικά "αψηφούν" αυτά που ξέρω και εγω και γράφεις και εσυ : Μάλιστα Ιδιαίτερα ατο θέμα σκηνής ( μην πω μόνο αυτής) και που δεν μπορώ να εξηγήσω με "ακουστική". "Παράλογα" πράγματα δηλαδή.Στο πρώτο σκέλος του ΄΄λάθους΄΄ RT,όπως ακριβώς ανέφερες στη συνέχεια και ο ίδιος,θα έπρεπε να τεθεί...reference ως προς το σωστό και λάθος.Εφόσον δεν τίθεται το ρημάδι το reference ,είναι άτοπο ν'αποφαίνεσαι κατηγορηματικά πάνω στα δεδομένα RT από λήψεις πριν και μετά.
Στο δεύτερο σκέλος,κεντράρισμα στη στερεοφωνική εικόνα πράγματι κάνω και ο ίδιος πρώτα με ακροάσεις μονοφωνικών αρχείων και αφότου θα έχω ικανοποιητικό αποτέλεσμα θα προχωρούσα σε μετρήσεις.Σε αντίθετη περίπτωση,η απουσία κεντραρίσματος μπορεί να πιστοποιηθεί μέσα από λήψεις των επιμέρους καναλιών.Το θέμα είναι ότι η στερεοφωνική απεικόνιση δεν περιορίζεται στην έννοια του κεντρικού ειδώλου αλλά έχει και άλλες πτυχές,οι οποίες εξαρτώνται πρώτα απ'όλα από την ομοιογενή πολική απόκριση των main σε συνδυασμό με την ακουστική φροντίδα δεδομένου χώρου.Δεν θα είχαν προτεραιότητα ως κριτήριο λ.χ. διάφορες επιδράσεις από τοπολογίες ενισχυτικών ή αναλογικών μέσων αποθήκευσης.
Ως προς το τρίτο σκέλος,εξερευνώ σταθερά μέσα από εκφάνσεις στο γραπτό λόγο λιγότερο ή περισσότερο αινιγματικές πτυχές χαρακτήρα από συνομιλητές.Δεν αναγνωρίζω την έννοια του ακόλουθου,είτε εδώ είτε σε άλλα μέσα μαζικής δικτύωσης.
Ας τολμούσες να μου αρνηθείς χα χα . Θα σε κάρφωνα στον Κο Χρήστο (@christos77) και μετα δεν θα σε ξέπλενε ούτε ο Νιαγάρας, κακομοίρη μου.
Ναι.Απελπιστικά λάθος αυτό που έγραψα
Σαν μπόνους χαμηλώνει και την συχνότητα στην οποία θα γίνεται η απορρόφηση (απο το όπισθεν αυτής απορροφητικό υλικό) αλλά και αυξάνει τον βαθμό της.Ναι.
Προφανώς η εμφανής απορρόφηση κάνει σημαντικού βαθμού απορρόφηση (κυρίως των υψηλών συχνοτήτων) της άμεσης, δημιουργώντας ένα κακό φίλτρο στην έμμεση.
Η οποιαδήποτε διαχυτικη διάταξη, βεβαίως κάνει κατά βάση scattering σε οικιακούς χώρους και όχι διάχυση, και ταυτόχρονα κάνει απορρόφηση, αλλά με μέτρο, και χωρίς σημαντικό φίλτρο.
Τι χαρακτηριστικά είχαν οι διαχυτές ήχου στους πλάγιους τοίχους;Θα σου πω μια ιστορία. Πριν κάτι χρόνια, με πήρε απο το χέρι ένα γνωστό μέλος στο φόρουμ και με πήγε στο σπίτι ενός φίλου του ( και γ@μώ τα παιδιά, by the way ) να ακούσω λαμπάτα ποιοτικά μηχανάκιααααα... Ο φιλος λοιπόν είχε ένα μεγάλο χώρο, με καλές αναλογίες και τη πολυτέλεια να έχει ελεύθερα τοποθετημένα τα ηχεία του, ενώ είχε διάχυση σε μπροστινό και πλάγιους τοίχους (edit: ο μπροστινός τοίχος είχε κάτι κυματοειδές, όχι δηλαδή τον γνωστό διαχύτη, ενώ δεν είχε ίχνος απορρόφησης σε κανένα τοίχο ). Ο φίλος λοιπόν ( τον οποίο αν και έχουμε χαθεί, τον πάω με χίλια γιατί κρίνω ότι είναι τέρμα ακομπλεξάριστος ), συζητώντας για τους διαχύτες μου λέει σε μια φάση να βγάλει τον ένα και μόνο διαχύτη απο τον δεξί τοίχο. Το μέλος που με πήρε απο το χέρι, είναι εδώ και διαβάζει. Αν θεωρήσει ότι λέω ψέμματα ή υπερβάλω, ας μου απαντήσει. Κατέρρευσε το σύμπαν αγαπητέ. Δεν το έχω ξανακούσει αυτό το πράγμα. Εξακολουθούσε να παίζει "καλά", αλλά όχι γ@μάτα όπως έπαιζε με τη δίαχυση. Μετά βέβαια έμαθα ότι οι συγκεκριμένοι διαχύτες ήταν ακριβοί ( πανάκριβοι θα έλεγα ).
Και ο @kanakiani πιστεύω ότι δεν τολμάει να ξηλώσει έστω και για πλάκα τη φροντίδα που έχει βάλει και να ζήσει χωρίς αυτή. Αν προσέξεις τα γραφόμενά μου, δύο πράγματα έχω βασικά στα σχέδιά μου: μεγαλύτερο χώρο και αμέσως μόλις μπω εκεί, μελέτη και φροντίδα χώρου. Μάλιστα, ήδη η σύζυγος έχει ενημερωθεί σχετικά. Α! Και τουλάχιστον δύο subs, επίσης έχει ενημερωθεί σχετικά. Απαραίτητη προϋπόθεση για να μπω στο επόμενο σπίτι.
Τι να πω και εγω που τώρα παρατήρησα ότι το διαχυτικό που επιλέχθηκε να αφαιρεθεί απο τόσα περιγραφέντα εκεί μέσα ....ήταν στον πιο σημαντικό πλαινό τοίχο. Πρέπει να ξαναγράφω. Αλλά και πάλι .....Τι χαρακτηριστικά είχαν οι διαχυτές ήχου στους πλάγιους τοίχους;
Υπάρχει κάποιο pdf ή κάποιο link;
Εάν βεβαίως σας αρέσει αυτό που ακούτε με RT60 στα 0,45 και 0,5 και 0,6 και όπου σκατα είναι, ποσώς με απασχολεί, είναι λάθος.Τέλος πάντων, το θέμα είναι βαθύ, και δεν συμμαζεύεται σε λίγες αράδες.
Αυτό που μπορώ να πω με απόλυτη βεβαιότητα σε λίγες αράδες, είναι το εξής απλό πράγμα:
Εάν στη θέση ακρόασης δεν μετράτε RT60 σταθερό στο φάσμα περί το 0.3" δεν ακούτε αυτό που έχει η ηχογράφηση.
Τέλος διαπραγματεύσεων. Όποιος κατάλαβε κατάλαβε, κι όποιος δε το δέχεται θέλει σεμινάρια.
Αν βάλετε ακουστικά, θα ακούσετε αυτό που εμπεριέχει η ηχογράφηση. Ε, βρείτε τις διαφορές, εκεί είναι το λάθος στο στέρεο, διότι (μη την παλεύετε) το στέρεο σε οικιακό χώρο με περιορισμούς, δε μπορεί να φτάσει τα ακουστικά, με μόνη εξαίρεση την πληρότητα αντίληψης του μπάσου (γενικά τις 2 πρώτες οκτάβες) από τις σωματικές κοιλότητες και τα σπλάχνα, αλλά και τις υπόλοιπες ανατομικές σας δομές (άμα δε νιώθεις τη μποτια στο κόκκαλο στο στομάχι και στη σπονδυλική στήλη, βρασε ρύζι).
Όχι. (άμα ρωτάς εμένα δηλαδή)Ε, ναι για δικάναλο και οικιακό χώρος δεν μπορούμε να πάμε όμως μέχρι και 0.5 ?
Σωστα αλλά εαν ήταν καμια 40 - 60 εκατσοτά βάθος .... καλύτερα απο απορρόφηση. Δεν θα χάναμε και ενέργεια. Αλλα αυτα δεν γίνονται.Οι διαχυτικές διατάξεις διακρίνονται και από κάποιον συντελεστή απορρόφησης σε συνάρτηση με τα υλικά κατασκευής,τη σχεδίαση και τη γεωμετρία.Κατά κανόνα όμως οι αμιγείς διαχυτικές διατάξεις δεν φτάνουν την αποτελεσματικότητα στην εξουδετέρωση ηχητικής ενέργειας μέσα από μετατροπή της σε άλλες μορφές που έχουν οι αμιγείς απορροφητικές.
Ναι.Δεν είναι πιο σημαντικό να είναι ίδιο σε όλο το φάσμα ?
Κάθε είδους απορρόφηση που επιτυγχάνεις αφορά και μια στάθμη db που έχεις επιλέξει ότι θα ακούς. Ας πούμε π.χ 95 db στη θεση ακρόασης (τόσα χρήματα είχαμε και τόσο χώρο διαθέσιμο και τόσο κάναμε χα χα).Ναι.
Είναι.
Αυτή είναι η βασική αρχή.
Κάθε ανομοιογένεια του RT60 στο φάσμα, ισούται με εγγυημένη τονική αλλοίωση, η οποία ή δεν διορθώνεται με κανένα τρόπο, ή καμουφλάρεται με κακό τρόπο.
Παρακαλώ να μην ποστάρουμε φανταστικά διαγραμματα χα χα. Επίσης αυτό είναι του Κου Χρηστου , όχι δικό σου χα χα.
Ο Χρήστος δεν ξέρει να αλλάξει το θέμα σε ...μαύρο!Παρακαλώ να μην ποστάρουμε φανταστικά διαγραμματα χα χα. Επίσης αυτό είναι του Κου Χρηστου , όχι δικό σου χα χα.