Πως βάζω sub στο δικαναλο σύστημα;

Μηνύματα
2.589
Reaction score
3.954
Εγώ λέω να χρήσιμοποιήσει τον σκύλο. Ακούει καλύτερα. Αποδεδειγμένο επιστημονικά.
 


Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Κακώς.

Πες τι άκουσες, είναι άσχετο αν σαρεσε ή όχι.

Βέβαια αν δεν ανυψώσεις τη βάση όπως προτάθηκε, κάνα 20-ποντο, δεν θα κάνει καμιά ουσιαστική διαφορά το απλό αναποδογυρισμα του ηχείου, το οποίο είχε στόχο να πάει πάνω από 1μ η απόσταση του κέντρου του μιντγουφερ από το δάπεδο.

Κάνε μια μέτρηση μήκους, πόσο απέχει το κέντρο του μιντγουφερ από το δάπεδο.

Και πρέπει πάντα να βλέπεις on axis το Τουίτερ από την mlp, κάτι που τόνισα.. Αν ανέβει ψηλότερα, χρειάζεται ανάλογη κλίση του ηχείου.
Σαν να είχα βάλει σιγαστήρα
Του δαπέδου το reflection ψάχνετε ; Στο πρώτο λίνκ είναι το πρώτο reflection dip. Στο δεύτερο και η ένταση του και άλλα στοιχεία παραπέρα. Αυτή δεν αντιμετωπίζεται απο κανέναν, αφου δεν μπορεί να βάλει κάποιος απορρόφηση στο πάτωμα.Όσο πιο ψηλα το πάει το κέντρο του μιντγούφερ απο το δάπεδο, τόσο χαμηλότερα σε συχνότητα θα εμφανιστεί το dip. Μπορείς να δοκιμάσεις εαν φταίει αυτό με απορρόφηση που θα ρίξεις κάτω στο πάτωμα προσωρινά και στα δύο ηχεία (εάν θες να δείς τι γίνεται και εαν είναι αυτό τελος πάντων το ¨μεγάλο" πρόβλημα).

 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.255
Reaction score
137.894
..πάει και το χαλί..:geek:
Προτρέχεις, αλλά πρόσεξε:

Σε τυπικούς οικιακούς χώρους, οι χρόνοι αντήχησης βαίνουν μειούμενοι στα πρίμα.

Ως γνωστόν, η ομοιογένεια στην τιμή του RT 60 στο σύνολο των ακουστων συχνοτήτων, είναι πάντα ο βασικός στόχος.

Εφόσον η εν λόγω πηγή (το δορυφορίδι του) δεν δίνει άφθονες υψηλές συχνότητες προς δάπεδο και ταβάνι λόγω λοβού, τότε είναι φυσικό και επόμενο οι μετρησιμοι χρόνοι αντήχησης στο φάσμα να βαίνουν ακόμα πιο μειούμενοι από ότι σε τυπικούς οικιακούς χώρους, με αυτή την πηγή.

Το χαλί, παραδοσιακά κόβει πρίμα (τίποτε άλλο δε κάνει), άρα θα επιδεινώνει ακόμα περαιτέρω την πτώση του RT 60 στα πρίμα, με αποτέλεσμα να έχει μειωμένο "αέρα" στις ακροάσεις.

Βεβαίως όλα αυτά, χωρίς καμία απολύτως μέτρηση, είναι απλώς εικασίες, αλλά εικασίες βασισμένες σε αντικειμενικά δεδομένα, σε κοινή απλή γνώση.

Διότι, εκεί ψηλά στα πρίμα, βρίσκεται η κυρίως αιτία του φλατερ Έκο. Και ένα χαλί, μπορεί να είναι σωτήριο για αυτό το πρόβλημα.

Οποτε, στο επόμενο επεισόδιο είναι η δοκιμασία με παλαμάκια, με και χωρίς χαλί, αφού πρώτα κάποιος του εξηγήσει πως ακούγεται το φλατερ Έκο, γιατί βαριέμαι. 😂🤣🤪😜
 

D

Deleted member 50795

Guest
ωραία χάλια αυτά..🤩
και «πρίμα« και ζέστη…:geek:

δηλαδη να βγάλουμε το χαλί , για να «σφυρίζει» το ηχείο ..:biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.255
Reaction score
137.894
Εφόσον από την πολική απόκριση του ηχείου φαίνεται ότι το χαλί δεν έχει χρήση μείωσης της πρώτης άμεσης ανάκλασης στα πρίμα, αλλά απλώς θα επιδεινώνει (αυξάνει) την ταχύτητα (Ρυθμό) μείωσης της ισχύος του έμμεσου ήχου στις υψηλές συχνότητες (ασύμμετρη πτώση του RT 60), τότε θα ακούγεται καλύτερα χωρίς χαλί, εφόσον όμως αυτό δεν αποτελεί λύση στο πάντα σημαντικό πρόβλημα του φλατερ Έκο.

Πόσο πιο απλά να τα γράψω, δε ξέρω.


Όσο πιο ψηλα το πάει το κέντρο του μιντγούφερ απο το δάπεδο, τόσο χαμηλότερα σε συχνότητα θα εμφανιστεί το dip.
Αυτό ακριβώς είχε ως στόχο το πείραμα, να πέσει η ακύρωση από τα 107 χερτζ στα 85.

Το εξήγησα πολύ αναλυτικά νομίζω.

Στους 107 κύκλους, είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα, δε λύνεται με σαμπ.
Είναι συχνότητα που βγαίνει ωραία από μιντγουφερ, όχι από σαμπ, δε μπορείς να πας τόσο ψηλά το σημείο κρος.

Αυτό το πρόβλημα, όσα λεφτά και να δώσει για σαμπ, θα παραμείνει, και θα ακούγονται χάλια τα σαμπ, γιατί δε θα έχουν τα ανώτερα χαμηλά να τα ορίζουν, θα είναι ασυναρτησίες χαμηλών συχνοτήτων, ακατάληπτες. Θόρυβος.

Όμως αν μετακομίσει το πρόβλημα στους 85, τότε πανευκολα λύνεται από σαμπ, με το τυπικό κρος στους 80.

Τα έγραψα ήδη όλα αυτά. Αναλυτικά. Μεταξύ σοβαρού και αστείου, όπως πάντα. Δηλαδή, όπως προβλέπεται, είναι αστείο όλο το θέμα του ήχου. 🤣😂🤪😜
 
Last edited:


Μηνύματα
2.589
Reaction score
3.954
Εφόσον από την πολική απόκριση του ηχείου φαίνεται ότι το χαλί δεν έχει χρήση μείωσης της πρώτης άμεσης ανάκλασης στα πρίμα, αλλά απλώς θα επιδεινώνει (αυξάνει) την ταχύτητα (Ρυθμό) μείωσης της ισχύος του έμμεσου ήχου στις υψηλές συχνότητες (ασύμμετρη πτώση του RT 60), τότε θα ακούγεται καλύτερα χωρίς χαλί, εφόσον όμως αυτό δεν αποτελεί λύση στο πάντα σημαντικό πρόβλημα του φλατερ Έκο.

Πόσο πιο απλά να τα γράψω, δε ξέρω.



Αυτό ακριβώς είχε ως στόχο το πείραμα, να πέσει η ακύρωση από τα 107 χερτζ στα 85.

Το εξήγησα πολύ αναλυτικά νομίζω.

Στους 107 κύκλους, είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα, δε λύνεται με σαμπ.
Είναι συχνότητα που βγαίνει ωραία από μιντγουφερ, όχι από σαμπ, δε μπορείς να πας τόσο ψηλά το σημείο κρος.

Αυτό το πρόβλημα, όσα λεφτά και να δώσει για σαμπ, θα παραμείνει, και θα ακούγονται χάλια τα σαμπ, γιατί δε θα έχουν τα ανώτερα χαμηλά να τα ορίζουν, θα είναι ασυναρτησίες χαμηλών συχνοτήτων, ακατάληπτες. Θόρυβος.

Όμως αν μετακομίσει το πρόβλημα στους 85, τότε πανευκολα λύνεται από σαμπ, με το τυπικό κρος στους 80.

Τα έγραψα ήδη όλα αυτά. Αναλυτικά. Μεταξύ σοβαρού και αστείου, όπως πάντα. Δηλαδή, όπως προβλέπεται, είναι αστείο όλο το θέμα του ήχου. 🤣😂🤪😜
Και αν το sub φτάνει στα 120;
 

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Με αυτό το πρόγραμμα μπορεί κανείς να υπολογίσει την συχνότητα που θα επιρρεαστει από την απόσταση του ηχείου από τον τοίχο.
Screenshot_20221103_170549_com.google.android.youtube.jpg
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.255
Reaction score
137.894
Και αν το sub φτάνει στα 120;
Είναι αηδία το σαμπ στα 120...

Άσε που δε γίνεται στην πράξη.

Εκεί έχει τρελή κατευθυντικότητα, οπότε το "σαμπ" θα πρέπει να είναι πακέτο κάτω από κάθε ηχείο, οπότε εκεί δε θα παίζει σωστά, γιατί σε άλλες θέσεις παίζουν σωστά τα σαμπ.

Ξέχνα το.
Στους 120 πρέπει να παίζει σωστά ο δορυφόρος.

Όταν το κρος είναι στους 80, τότε ο δορυφόρος θα παίξει μέχρι τους 40 κύκλους, όπου φυσικά θα έχει πτώση στάθμης 24dB, δηλαδή αν οι κορυφές είναι στα 105 θα πρέπει να πιάσει 81 ντεσιμπελ στάθμη. Δεν είναι λίγο για 6-αρι... Μάλλον πολύ είναι:

imgext.gif


Γι'αυτό κοιτάμε οι δορυφόροι να έχουν 8-αρι γουφερ, και απόκριση μέχρι τους 40, ώστε να μπορέσουν να κροσαριστουν σωστά στους 80.

Ταυτόχρονα, με κρος στους 80, το σαμπ θα παίζει μέχρι τους 160 κύκλους, φυσικά με την ίδια πτώση στάθμης. Δε μπορείς να βασιστείς στο σαμπ για να βγάλει 120 και 150 κύκλους, θα είναι χάλια.

Αν πας το κρος στους 120 τότε το σαμπ θα ακούγεται μέχρι 240 κυκλους, αισχροτητα που θα θυμίζει κακό ΡΑ, φωνές από σαμπ. Αισχος.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.795
Reaction score
6.803
Ο προφήτης μερικές σελίδες πριν είπε για κρέμασμα από το ταβάνι και γελούσανε κάποιοι🏀🏀
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.255
Reaction score
137.894
Ο προφήτης μερικές σελίδες πριν είπε για κρέμασμα από το ταβάνι και γελούσανε κάποιοι🏀🏀
Κι ακόμα γελάνε. 🤣😂😜🤪

Είναι κακή ιδέα το κρέμασμα ηχείου, διότι αφήνεται ελεύθερη να μετακινείται η καμπίνα αντίθετα στις μετακινήσεις του κώνου. 🤪

Στιβαρή - σταθερή βάση θέλουν τα ηχεία.
Με στήριξη σε 3 σημεία.



😂🤣😜🤪😛😁😄






ΥΓ. Από το ανωτέρω σχεδιακι βλέπετε σα καλά παιδάκια πως το max spl στους 100 κύκλους για 7-ιντσο είναι τα 105 ντεσιμπέλ στο 1 μέτρο.

Δηλαδή, για να το μεταφράσουμε κάπως, είναι αδύνατο να καλύψει 7-ιντσο τη στάθμη αναφοράς (85-105 dB) στο 1 μέτρο απόσταση ακρόασης, παρά μόνο με κρος στους 100 κύκλους.

Στους 80 κύκλους τα 105 ντεσιμπέλ max spl (στιγμιαίες κορυφές) τα έχουν μόνον διπλά 7-ιντσα ή 8-ιντσο.

Δηλαδή, για να συνδεθείτε με την πραγματικότητα, χρειάζεται μίνιμουμ 8-ιντσο γουφερ στο δορυφόρο, με κρος στους 80 κύκλους και σαμπ, για να καταφέρει ο δορυφόρος να βγάλει τις στιγμιαίες κορυφές σε χαλαρή στάθμη αναφοράς, όπου μπορείς να ακούς ξεκούραστα επί 8-ωρου.

Για 2μ ακρόασης οριακά είναι τα πράγματα με 8-αρι δορυφόρο και σαμπ.

Αυταααααα...

Σε άλλα νέα της ημέρας ο ελον ρίχνει ξύλο λένε

FB_IMG_1667483659344.jpg
 
Last edited:

Μηνύματα
2.589
Reaction score
3.954
Είναι αηδία το σαμπ στα 120...

Άσε που δε γίνεται στην πράξη.

Εκεί έχει τρελή κατευθυντικότητα, οπότε το "σαμπ" θα πρέπει να είναι πακέτο κάτω από κάθε ηχείο, οπότε εκεί δε θα παίζει σωστά, γιατί σε άλλες θέσεις παίζουν σωστά τα σαμπ.

Ξέχνα το.
Στους 120 πρέπει να παίζει σωστά ο δορυφόρος.

Όταν το κρος είναι στους 80, τότε ο δορυφόρος θα παίξει μέχρι τους 40 κύκλους, όπου φυσικά θα έχει πτώση στάθμης 24dB, δηλαδή αν οι κορυφές είναι στα 105 θα πρέπει να πιάσει 81 ντεσιμπελ στάθμη. Δεν είναι λίγο για 6-αρι... Μάλλον πολύ είναι:

View attachment 268842

Γι'αυτό κοιτάμε οι δορυφόροι να έχουν 8-αρι γουφερ, και απόκριση μέχρι τους 40, ώστε να μπορέσουν να κροσαριστουν σωστά στους 80.

Ταυτόχρονα, με κρος στους 80, το σαμπ θα παίζει μέχρι τους 160 κύκλους, φυσικά με την ίδια πτώση στάθμης. Δε μπορείς να βασιστείς στο σαμπ για να βγάλει 120 και 150 κύκλους, θα είναι χάλια.

Αν πας το κρος στους 120 τότε το σαμπ θα ακούγεται μέχρι 240 κυκλους, αισχροτητα που θα θυμίζει κακό ΡΑ, φωνές από σαμπ. Αισχος.
Και αν παίζει παράλληλα;
Μιλάμε για συγκεκριμένα ηχεία που υπάρχουν. Θεωρητικά κατεβαίνουν στους 55. Δεν έχει 8άρια ο φίλος. :idk:
 


Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Γι'αυτό κοιτάμε οι δορυφόροι να έχουν 8-αρι γουφερ, και απόκριση μέχρι τους 40, ώστε να μπορέσουν να κροσαριστουν σωστά στους 80.
Τα 4 οκτάιντζα σε κάθε ηχείο σε ποιά καμπύλη είναι κοντά ; (δεν το έχει το σχεδιάγραμμα). Και που κροσάρονται θεωρητικά ; Θές καλά σαμπγούφερ δηλαδή; (2.40 μέτρα θέση ακρόασης)
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.255
Reaction score
137.894
Τα 4 οκτάιντζα σε κάθε ηχείο σε ποιά καμπύλη είναι κοντά ; (δεν το έχει το σχεδιάγραμμα). Και που κροσάρονται θεωρητικά ; Θές καλά σαμπγούφερ δηλαδή; (2.40 μέτρα θέση ακρόασης)
Τα 4 οχτάρια δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κροσαριστουν σωστά, στους 80 κύκλους.

Δε σε νοιάζει ποια καμπύλη βγάζουν, είναι σίγουρα επαρκή για 2,4μ. Και 2 οχτάρια είναι επαρκή. Και 1 δεκαρι, ανετως. Βασικά είναι εντελώς οριακό το 1 οχταρι, θα ζοριζεται λιγάκι, αλλά αν είναι καλής ποιότητας θα τα καταφέρει.

Κρος, εγώ θα έλεγα σταθερά στους 80 κύκλους, όχι πιο χαμηλά με τη δικαιολογία ότι δήθεν "μπορούν" τα 4 οχτάρια, γιατί κατά βάθος δε μπορούν τα οχτάρια, τόσο λόγω διαμέτρου, όσο και λόγω τοποθέτησης, με μόνη εξαίρεση να είναι εντοιχισμένα.

Για ένα νορμάλ φυσιολογικό δωμάτιο 30τμ, τα 4 σαμπ των 12 ιντσών, δεν αρκούν ούτε για τις χαλαρές στάθμες αναφοράς. Δεν βγαίνουν 105 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους ούτε για πλάκα με μόνον 4 δωδεκάρια.

Δεν είναι απλά τα πράγματα εκεί κάτω.

Βρε μπάσο μια χαρά θα έχεις με 4 δωδεκάρια, και Μόμπι και όλα και γούστα, αλλά στα χαρτιά τις προδιαγραφές δε τις πιάνεις, το μικρόφωνο δε το ξεγελάς, και η ισοστάθμιση απαιτεί χεντρουμ.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.544
Reaction score
2.134
Στα υπ' όψιν, βυθίσεις στους 100 με 140 κύκλους, κάλλιστα μπορεί να οφείλονται σε καθυστερημένες πρώτες πλάγιες ή σύνθετες ανακλάσεις κατά 5 με 3,6sec και όχι στον τοίχο πίσω από τα ηχεία. Αυτοί είναι πάρα, μα πάρα πολύ συνηθισμένοι χρόνοι σε άπειρα οικιακά δωμάτια και στησίματα.
Πάψτε επί τέλους να βγάζετε συμπεράσματα μόνο από την απόσταση των ηχείων από τον τοίχο πίσω τους.
Ούτε μερικά διαδικτυακά υπολογιστήρια που δίνουν αποτελέσματα και για το πλάι και το ταβάνι και το πάτωμα, αποτελούν αξιόπιστο αποκούμπι, γιατί δεν λαμβάνουν υπ' όψιν τις τρίεδρες γωνίες σε ταβάνι και πάτωμα όπου η συγκέντρωση και μετά ανάκλαση ενέργειας είναι πάρα πολύ μεγάλη
 


JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.827
Reaction score
27.883
Τα 4 οχτάρια δεν έχουν κανένα πρόβλημα να κροσαριστουν σωστά, στους 80 κύκλους.

Δε σε νοιάζει ποια καμπύλη βγάζουν, είναι σίγουρα επαρκή για 2,4μ. Και 2 οχτάρια είναι επαρκή. Και 1 δεκαρι, ανετως. Βασικά είναι εντελώς οριακό το 1 οχταρι, θα ζοριζεται λιγάκι, αλλά αν είναι καλής ποιότητας θα τα καταφέρει.

Κρος, εγώ θα έλεγα σταθερά στους 80 κύκλους, όχι πιο χαμηλά με τη δικαιολογία ότι δήθεν "μπορούν" τα 4 οχτάρια, γιατί κατά βάθος δε μπορούν τα οχτάρια, τόσο λόγω διαμέτρου, όσο και λόγω τοποθέτησης, με μόνη εξαίρεση να είναι εντοιχισμένα
Γι"αυτό κάποιοι παίζουν με 15ιντσα , γιατί οτιδήποτε μικρό σε woofer όσες φορές και να το βάλεις , πάλι μικρό θα είναι.
 

Μηνύματα
2.589
Reaction score
3.954
Γι"αυτό κάποιοι παίζουν με 15ιντσα , γιατί οτιδήποτε μικρό σε woofer όσες φορές και να το βάλεις , πάλι μικρό θα είναι.
Εδώ όμως ίσως έχουμε άλλο θέμα. Την ταχύτητα. Τα μικρότερα συνήθως είναι πιο γρήγορα. Γι' αυτό υπαρχουν κατασκευές με πολλά σχετικά μικρά γούφερ αντί λίγων μεγάλων.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.835
Μηνύματα
2.953.535
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top