- Μηνύματα
- 5.977
- Reaction score
- 12.739
Δεν πειράζει, δε διαβάζουμε τις τεράστιες παραγράφους έτσι κι αλλιώς!
Μπα δεν έχω τέτοιες απαιτήσεις, εδώ δεν τα διαβάζω εγώ που τα γράφω, οπότε λογικό να έχουν λάθη.Δεν πειράζει, δε διαβάζουμε τις τεράστιες παραγράφους έτσι κι αλλιώς!
εσύ ακούς με τις άλλες τις καραμουζες …το ξέχασες..?
τις μεγάλες..
Ωραίος ο γκουρού. Να σε ρωτήσω επειδή διακρίνω μικρή απόσταση ακρόασης και με δεδομένο ότι τα ηχεία αφού είναι και ενεργά λογικά θα κατεβαίνουν στους 40 κύκλους που λένε περίπου δεν σε ικανοποιεί η ακρόαση χωρίς τα subs τα οποία δεν τα διακρίνω στην φωτογραφία( το ένα ίσως το είδα εκεί κρυμένο δεξιά). Που ακριβώς τα έχεις;Ο ερχομός του κρύου σημαίνει καιρό για βινύλιο , κάτι που δικαιώνει κιόλας τον τίτλο του νήματος.
View attachment 280920
To miniDSP 2X4HD δεν ικανοποιούσε από την αναλογική του είσοδο,οπότε επέστρεψε το setup στη διαρρύθμιση με τα Dynaudio 18S να παρεμβάλλονται καθένα στο αντίστοιχο κανάλι φροντίζοντας για τα delays και στέλνοντας καθένα υψιπερατά κροσαρισμένο σήμα στο συνδεδεμένο δορυφόρο , με τα Yamaha HS8 στη θέση που είχαν πρώτα τα Triton. Απουσία κεντρικού επεξεργαστή το στοίχημα είναι να μην είχαμε ανάγκη από κανένα φίλτρο EQ , ούτε καν εκείνα που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από το DSP των sub ειδικά για τις δύο πρώτες οκτάβες.
Μολονότι η απόκριση βγαίνει αρκετά ομαλά καθώς και η γενική κλίση αυτής, η συνεργασία μεταξύ sub & main δεν βγαίνει ακριβώς όπως πριν στην τρίτη οκτάβα. Αυτό το στοιχείο δεν φανερώνεται εκ πρώτης όψεως στις steady state αποκρίσεις ληφθείσες με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στα συνήθη χρώματα:
View attachment 280922
Με τυπικά κριτήρια δεν είναι άσχημες ιδίως χωρίς να έχει εφαρμοστεί το παραμικρό φίλτρο EQ...Διαπιστώνεται όμως στο spectrogram με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί ότι χρειάζεται βελτίωση στη ζώνη κρος πάνω από τα 50 Hz :
View attachment 280924
Στο ανωτέρω το βαθυπερατό και στα δύο sub έχει οριστεί σε κεντρική συχνότητα 70 Hz...
Επόμενη δοκιμαστική κίνηση βαθυπερατό 65 Hz στο αριστερό με σταθερά τα 70 Hz στο δεξί κανάλι :
View attachment 280925
Κατόπιν και τα δύο στα 65 Hz με παράλληλη αύξηση στη στάθμη για τα sub κατά 2 dB :
View attachment 280927
Παρατηρούμε ότι το group delay βελτιώθηκε στη ζώνη του κρος , όμως η ποιότητα ενσωμάτωσης δεν φτάνει τα επίπεδα που έχουν επιτευχθεί σε προηγούμενα στάδια του νήματος με άλλες διαρρυθμίσεις. Εφόσον η θέση των δορυφόρων λογαριάζεται ήδη βέλτιστη, προτεινόμενη δράση είναι ν'αλλάξει η τοποθέτηση των μονάδων sub για να δούμε μήπως θα μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο πάντα χωρίς την παραμικρή ισοστάθμιση ακόμα και στις χαμηλές.
Άμα γίνεται να επιτευχθεί αρκετά ομαλή απόκριση απουσία αυτής έχει διαπιστωθεί πως υφίστανται ακόμα μικρότερες μεταπτώσεις στην αντίληψη των χαμηλών κατά την περιφορά εντός του χώρου σε θέσεις πέρα από τον κύκλο του MLP.
Η μέχρι στιγμής κατάσταση με sweep 20-200 , τα επιμέρους κανάλια μαζί και τη διαφοροποιημένη καμπύλη με τη μικρή αύξηση στάθμης σε καθένα εκ των sub :
View attachment 280931
Οι δορυφόροι είναι σταθερά με υψιπερατό κροσάρισμα στα 80 Hz και κλίση 24dB ανά οκτάβα για όλα.Στη ζώνη 65-80 Hz η απόκριση συντηρείται από τη συμπεριφορά του χώρου και την πτωτική ενέργεια ελέω υψιπερατού και βαθυπερατού από δορυφόρους και sub.Παρατηρούμε επίσης ότι μολονότι οι αποκρίσεις ουσιαστικά ταυτίζονται ανάμεσα στις επιλογές 70 & 65 Hz για το βαθυπερατό στο δεξί sub, η διαφορά μεταξύ των καταστάσεων είναι διακριτή από τα spectrogram...
Τα sub είναι εγκατεστημένα κολλητά στους τοίχους πίσω από καθένα δορυφόρο με το αριστερό να μένει αόρατο εξαιτίας του καναπέ.Τα καλώδια είναι Supra & Van Den Hul και κάποιες ιδιοκατασκευές ειδικά στην τροφοδοσία.Ωραίος ο γκουρού. Να σε ρωτήσω επειδή διακρίνω μικρή απόσταση ακρόασης και με δεδομένο ότι τα ηχεία αφού είναι και ενεργά λογικά θα κατεβαίνουν στους 40 κύκλους που λένε περίπου δεν σε ικανοποιεί η ακρόαση χωρίς τα subs τα οποία δεν τα διακρίνω στην φωτογραφία( το ένα ίσως το είδα εκεί κρυμένο δεξιά). Που ακριβώς τα έχεις;
Α! Βλέπω και κάτι "πονηρούτσικα" καλώδια. Για πες τι είναι έτσι εγκυκλοπαιδικά.
Συμφωνώ σε όλα. Γενικά είναι φοβερά δύσκολο το στήσιμο των ηχείων για την βέλτιστη στερεοφωνική εικόνα με μεγάλη απόσταση από τον πίσω εξ αυτών τοίχο χωρίς να χάσεις άλλα καλά και θέλει και εμπειρία αλλά και πάρα πολλές ώρες με μετρήσεις. Αν καταφέρεις και βρεις την χρυσή τομή το αποτέλεσμα είναι μαγικό. Για τις μπασοπαγίδες και τα πάνελ το κατάλαβα ότι δεν θα θέλεις να βάλεις βλέποντας την διαρρύθμιση.Τα sub είναι εγκατεστημένα κολλητά στους τοίχους πίσω από καθένα δορυφόρο με το αριστερό να μένει αόρατο εξαιτίας του καναπέ.Τα καλώδια είναι Supra & Van Den Hul.
Οι δορυφόροι είναι εγκατεστημένοι με γνώμονα τη βέλτιστη στερεοφωνική απεικόνιση και τις μεγαλύτερες δυνατές αποστάσεις από διάφορα τοιχωματικά όρια.Οι συγκεκριμένες θέσεις υπό αυτήν τη συνθήκη δεν βγάζουν - όπως έχει εξηγηθεί σχετικά σε άλλα νήματα - σφριγηλά τη δεύτερη οκτάβα από εκείνους, τουναντίον . Επειδή βεβαίως έχουν γίνει δοκιμές στο παρελθόν είμαι σε θέση να γνωρίζω πως έστω και σε θέσεις όπου θα έβγαινε σφριγηλά η ζώνη 40-80 Hz αφενός μεν δεν έφτανε για το ρεαλισμό κατά την αναπαραγωγή, αφετέρου δε διεγείρονταν αδίκως διακριτές συνιστώσες ιδιορρυθμών εκεί όπου είχαν οι δορυφόροι ωφέλιμη απόκριση...
Όπως έχει ειπωθεί από τα προηγούμενα στο συγκεκριμένο χώρο υπάρχει αισθητική δέσμευση να μην τοποθετούνταν μπασοπαγίδες ή άλλα ακουστικά πάνελ. Πρέπει να καταφέρνουμε ικανοποιητικό αποτέλεσμα αποκλειστικά με τη σύνθεση των ηχειακών πηγών και τον τρόπο διαχείρισης.
Μην παραβλέπουμε ότι κατά το κροσάρισμα main ηχείων με sub παρέχεται κανονικά και δυνατότητα να εκπέμπουν ενέργεια τα δεύτερα υπό πολικότητα σήματος αντίστροφη προς τα πρώτα, κάτι το οποίο συνήθως δεν γίνεται να συνέβαινε με μεγάλα main ηχεία.Αυτό το στοιχείο θα έχει ιδιαίτερη πρακτική σημασία για τη συνέχεια.
Συμφωνώ σε όλα. Γενικά είναι φοβερά δύσκολο το στήσιμο των ηχείων για την βέλτιστη στερεοφωνική εικόνα με μεγάλη απόσταση από τον πίσω εξ αυτών τοίχο χωρίς να χάσεις άλλα καλά και θέλει και εμπειρία αλλά και πάρα πολλές ώρες με μετρήσεις. Αν καταφέρεις και βρεις την χρυσή τομή το αποτέλεσμα είναι μαγικό. Για τις μπασοπαγίδες και τα πάνελ το κατάλαβα ότι δεν θα θέλεις να βάλεις βλέποντας την διαρρύθμιση.
Πολύ όμορφο και το πικάπ σου το οποίο επίσης παίζει και εξαιρετικά. Κεφαλή και ενισχυτή της τι έχεις ;
Μερακλής
Μεσιε Μπουτια το καλωδιο ρευματος εχει ενα μαυρο κουτακι τι ειναι αυτο;;;Τα καλώδια είναι Supra & Van Den Hul και κάποιες ιδιοκατασκευές ειδικά στην τροφοδοσία.
Να ρωτήσω κι εγώ κάτι που θέλω από καιρό. Το δωμάτιο είναι παραλληλεπίπεδο? (φαντάζομαι δεν έχει όλες τις πλευρές ίσες ώστε να είναι ρόμβος) Αν ναι, πόση διαφορά έχουν μεταξύ τους οι δύο διαστάσεις του επιπέδου? Εκείνο που προσπαθώ να δω είναι το πόσο επιδρά σε μια τέτοια γωνιακή τοποθέτηση το υπόλοιπο δωμάτιο και οι σχέση των διαστάσεων και ΚΥΡΙΩΣ πόση ανισορροπία όπισθεν του χώρου ακρόασης έχει αμελητέες συνέπειες.Ο ερχομός του κρύου σημαίνει καιρό για βινύλιο , κάτι που δικαιώνει κιόλας τον τίτλο του νήματος.
View attachment 280920
To miniDSP 2X4HD δεν ικανοποιούσε από την αναλογική του είσοδο,οπότε επέστρεψε το setup στη διαρρύθμιση με τα Dynaudio 18S να παρεμβάλλονται καθένα στο αντίστοιχο κανάλι φροντίζοντας για τα delays και στέλνοντας καθένα υψιπερατά κροσαρισμένο σήμα στο συνδεδεμένο δορυφόρο , με τα Yamaha HS8 στη θέση που είχαν πρώτα τα Triton. Απουσία κεντρικού επεξεργαστή το στοίχημα είναι να μην είχαμε ανάγκη από κανένα φίλτρο EQ , ούτε καν εκείνα που θα μπορούσαν να εφαρμοστούν από το DSP των sub ειδικά για τις δύο πρώτες οκτάβες.
Μολονότι η απόκριση βγαίνει αρκετά ομαλά καθώς και η γενική κλίση αυτής, η συνεργασία μεταξύ sub & main δεν βγαίνει ακριβώς όπως πριν στην τρίτη οκτάβα. Αυτό το στοιχείο δεν φανερώνεται εκ πρώτης όψεως στις steady state αποκρίσεις ληφθείσες με περιστρεφόμενο μικρόφωνο στα συνήθη χρώματα:
View attachment 280922
Με τυπικά κριτήρια δεν είναι άσχημες ιδίως χωρίς να έχει εφαρμοστεί το παραμικρό φίλτρο EQ...Διαπιστώνεται όμως στο spectrogram με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί ότι χρειάζεται βελτίωση στη ζώνη κρος πάνω από τα 50 Hz :
View attachment 280924
Στο ανωτέρω το βαθυπερατό και στα δύο sub έχει οριστεί σε κεντρική συχνότητα 70 Hz...
Επόμενη δοκιμαστική κίνηση βαθυπερατό 65 Hz στο αριστερό με σταθερά τα 70 Hz στο δεξί κανάλι :
View attachment 280925
Κατόπιν και τα δύο στα 65 Hz με παράλληλη αύξηση στη στάθμη για τα sub κατά 2 dB :
View attachment 280927
Παρατηρούμε ότι το group delay βελτιώθηκε στη ζώνη του κρος , όμως η ποιότητα ενσωμάτωσης δεν φτάνει τα επίπεδα που έχουν επιτευχθεί σε προηγούμενα στάδια του νήματος με άλλες διαρρυθμίσεις. Εφόσον η θέση των δορυφόρων λογαριάζεται ήδη βέλτιστη, προτεινόμενη δράση είναι ν'αλλάξει η τοποθέτηση των μονάδων sub για να δούμε μήπως θα μπορούσε να γίνει κάτι καλύτερο πάντα χωρίς την παραμικρή ισοστάθμιση ακόμα και στις χαμηλές.
Άμα γίνεται να επιτευχθεί αρκετά ομαλή απόκριση απουσία αυτής έχει διαπιστωθεί πως υφίστανται ακόμα μικρότερες μεταπτώσεις στην αντίληψη των χαμηλών κατά την περιφορά εντός του χώρου σε θέσεις πέρα από τον κύκλο του MLP.
Η μέχρι στιγμής κατάσταση με sweep 20-200 , τα επιμέρους κανάλια μαζί και τη διαφοροποιημένη καμπύλη με τη μικρή αύξηση στάθμης σε καθένα εκ των sub :
View attachment 280931
Οι δορυφόροι είναι σταθερά με υψιπερατό κροσάρισμα στα 80 Hz και κλίση 24dB ανά οκτάβα για όλα.Στη ζώνη 65-80 Hz η απόκριση συντηρείται από τη συμπεριφορά του χώρου και την πτωτική ενέργεια ελέω υψιπερατού και βαθυπερατού από δορυφόρους και sub.Παρατηρούμε επίσης ότι μολονότι οι αποκρίσεις ουσιαστικά ταυτίζονται ανάμεσα στις επιλογές 70 & 65 Hz για το βαθυπερατό στο δεξί sub, η διαφορά μεταξύ των καταστάσεων είναι διακριτή από τα spectrogram...
τολμάς βλέπω κ δείχνεις τέτοια γραφήματα! μπράβο... θαρραλέος!Μεσιε Μπουτια το καλωδιο ρευματος εχει ενα μαυρο κουτακι τι ειναι αυτο;;;
το γραφημα μπηκε κατα λαθος πιο πανω
Να κανονίσουμε ακρόαση όποτε θες
Αναφέρεσαι προφανώς στη φωτό από το άλλο setup με τα Ta'us , αλλά θα σου απαντήσω πως εξυπηρετεί τους εξής σκοπούς:Μεσιε Μπουτια το καλωδιο ρευματος εχει ενα μαυρο κουτακι τι ειναι αυτο;;;
το γραφημα μπηκε κατα λαθος πιο πανω
Άλλο το θάρρος και άλλο η... άγνοια κινδύνου. Το πρώτο συνεπάγεται επίγνωση.τολμάς βλέπω κ δείχνεις τέτοια γραφήματα! μπράβο... θαρραλέος!
Είναι στο κύριο τμήμα του παραλληλεπίπεδο αλλά όχι...ορθογώνιο στο σύνολό του.Ο τρέχων προσανατολισμός του setup κρίθηκε βέλτιστος ύστερα από χρόνια δοκιμών σε εναλλακτικούς και μάλιστα απουσία REW. Σε κάποια θεμελιώδη και γενικής φύσης στοιχεία πρέπει να εμπιστευόμαστε το πώς θα μας ακουγόταν έστω και χωρίς μετρητικά δεδομένα. Δεν πρόκειται να γίνονται εκ νέου μετακινήσεις ούτως ώστε ν'αποκτούσα μετρητικά δεδομένα όταν γνωρίζω ήδη πως δεν με εξυπηρετούσαν οι εναλλακτικές είτε ακροαματικά είτε χωροταξικά. Ο συγκεκριμένος χώρος στο δεύτερο και αόρατο τμήμα του είναι ασύμμετρος και η όποια πρόβλεψη για την ανταπόκριση στις χαμηλές γίνεται αβέβαιη. Θα προτιμούσα κλασσικά χώρο με σχήμα τέλειου ορθογώνιου παραλληλεπιπέδου που θα έδινε ακριβέστερες προβλέψεις και θα ταλαιπωρούσε λιγότερο στην εκάστοτε διερεύνηση.Να ρωτήσω κι εγώ κάτι που θέλω από καιρό. Το δωμάτιο είναι παραλληλεπίπεδο? (φαντάζομαι δεν έχει όλες τις πλευρές ίσες ώστε να είναι ρόμβος) Αν ναι, πόση διαφορά έχουν μεταξύ τους οι δύο διαστάσεις του επιπέδου? Εκείνο που προσπαθώ να δω είναι το πόσο επιδρά σε μια τέτοια γωνιακή τοποθέτηση το υπόλοιπο δωμάτιο και οι σχέση των διαστάσεων και ΚΥΡΙΩΣ πόση ανισορροπία όπισθεν του χώρου ακρόασης έχει αμελητέες συνέπειες.
Και επόμενη ερώτηση (παράγωγη ας πούμε) μήπως άλλο σχήμα, ξερωγώ τριγωνικό κι ας μην είναι επακριβώς τρίγωνο κι ας έχει τόξο αντί για ευθεία βάση, είναι προτιμότερο?
Μολονότι με κολακεύει το ενδιαφέρον, θεωρώ ότι γνωρίζεις εκ των προτέρων την απάντηση σε αυτό. Μπορώ επίσης να προεξοφλήσω ότι δεν θα σε ενθουσίαζε σε μια σύντομη επαφή τουλάχιστον αφού η ηχόσφαιρα σε αυτό είναι διαφορετική σε σχέση μ'εκείνη που πρέπει να προκύπτει από το δικό σου setup...Άσε δε που το σήμα διέρχεται από τα DAC των sub για την παροχή στα απαραίτητα delays...Να κανονίσουμε ακρόαση όποτε θες
Πες του να πετάξει τα Supra να φύγει η θολούρα (σαν να την ακούω απο εδώ) και να πάρει κανένα phono της προκοπής για αυτήν την κεφαλή. Εμένα δεν θα με ακούσει για αυτό σου λέω να του τα πείς εσύ , που σε ακούει.Μερακλής
Επειδή υποτιμάς τη δυνατότητα να δέχομαι συμβουλές, περιμένω ν'αναφέρεις προσιτά καλώδια χωρίς ΄΄θολούρα΄΄΄προς αντικατάσταση των Supra...Τα δε VDH και οι ιδιοκατασκευές λέω να διατηρούνταν στη θέση τους. Το phono stage είναι ούτως ή άλλως ανακατασκευασμένο και δεν αξίζει περαιτέρω κόπο για το χρόνο που θ'αφιερωνόταν στην ακρόαση βινυλίων. Το βινυλιοσύστημα δεν παύει να είναι ακριβότερο απ'όλες τις υπόλοιπες συσκευές του setup μαζί.Πες του να πετάξει τα Supra να φύγει η θολούρα (σαν να την ακούω απο εδώ) και να πάρει κανένα phono της προκοπής για αυτήν την κεφαλή. Εμένα δεν θα με ακούσει για αυτό σου λέω να του τα πείς εσύ , που σε ακούει.
Δεν βλέπω ακόμη φωτό στο σάιτ, οπότε πλάκα κάνω, εξάλλου δεν ξέρω που έχεις Supra (μάλλον καλώδια ρεύματος ε ?) Δεν ξέρω να σου προτείνω, ξέρω μόνο ότι τα Supra είναι πολύ θολά. Τα VDH καλή επιλογή (για τανσίστορ ).Επειδή υποτιμάς τη δυνατότητα να δέχομαι συμβουλές, περιμένω ν'αναφέρεις προσιτά καλώδια χωρίς ΄΄θολούρα΄΄΄προς αντικατάσταση των Supra...Τα δε VDH και οι ιδιοκατασκευές λέω να διατηρούνταν στη θέση τους.