- Μηνύματα
- 6.860
- Reaction score
- 5.397
Μόνο 0,29 έχει το еC4; Νόμιζα και παραπάνω μην ήταν, γιατί δεν το ανακοίνωνε η εταιρία, προφανώς από ντροπή.
Κι ακόμα πιο ψηλό θα ήθελα, ειδικά κάθε φορά που ακούω «γκράνγκ» από sedan που πέφτουν το ένα μετά το άλλο σε γνωστές λακούβες-χαντάκια.Είναι όμως (δυστυχώς) μόδα τα ψηλά οχήματα (SUV, Crossover)
Προσωπική μου άποψη πάντα, τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να γίνει.Μετά από κάποιο αναγκαίο χρονικό διάστημα, που χρειάζεται για την σταδιακή απαγκίστρωση της αισθητικής του κόσμου από τις παραδοσιακές συνταγές εμφάνισης των παραδοσιακών ice, θα επικρατήσουν υποχρεωτικά οι ίσιες αεροδυναμικές γραμμές μιας νέας τάξης και μορφής αυτοκίνησης, ενώ τα παραδοσιακά ψηλά σουβ θα αντικατασταθούν σταδιακά από ελαφρώς υπερυψωμένα και λίγο πιο ογκώδη Σεντάν, του στυλ του μοντελ Υ.
Η κυριαρχία των τυπικών σουβ και η αισθητική των ΙΧ με μεγάλη μούρη (βλέπε μπεμβέ) πλησιάζει στο τέλος της.
Οκ, ο καθένας έχει την άποψή του, μένει να δούμε τι θα γίνει στην πορεία.Προσωπική μου άποψη πάντα, τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να γίνει
Πάνω κάτω αυτό έχει γίνει ήδη, με τα 800 V αρχιτεκτονικής και σχετικά οικονομικά ΚΙΑ (15' από 10% έως 80%).που θα φορτίζει σε 10 λεπτά
Μην μπερδεύεστε.μια και μιλάμε για αεροδυναμικους συντελεστές , θα πω δυο παραδείγματα για να καταλάβουμε λίγο τη σημασία τους.
έχουμε δυο αυτοκίνητα με ίδια μετωπική επιφάνεια π.χ. 2m2 , το ένα με cd1 0,29 και το άλλο cd2 0,23 .
λύνουμε το πρόβλημα να βρούμε την ισχύ που απαιτείται σε (hp) για να υπέρ νικήσουμε την αντίσταση του αέρα , σε δυο ταχύτητες κίνησης , μια των 120 km/h και άλλη με 150 km/h αντίστοιχα.
Βρίσκουμε τα εξής..
το αυτοκίνητο με cd1 θέλει 17,5 hp και 33,5 hp , για ταχύτητες 120 και 150 km/h
το αυτοκίνητο με cd2 θέλει 13,5 hp και 27 hp , για ταχύτητες 120 και 150 km/h
δηλαδη το αυτοκίνητο με τον μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή «κερδίζει» 4 και 6,5 hp ,σε σχέση με το άλλο , σε ταχύτητες 120 και 150 km/h αντίστοιχα.
ή αλλιώς το αυτοκίνητο με τον μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή «κερδίζει» ~ 12-15 km/h ταχύτητα σε σχέση με το άλλο , για την ίδια απώλεια ισχύος , σ´αυτες τις ταχύτητες, για να υπέρ νικήσει τον αέρα.
δηλαδή όταν ο «κακός» πάει με 120 km/h , ο «αεροδυναμικός» θα μπορεί να πάει με ~ 135 km/h…και να έχει την ίδια απώλεια ισχύος με τον «κακό»..
(κερδίζει περίπου 15 km/h, με ο,τι συνεπάγεται αυτό στο range)..
Είδατε γιατί είναι μαμούνι ο Ελον..
Η αντίσταση (δύναμη) πάει με το τετράγωνο, η ισχύς πάει με τον κύβο. Απλά συμπληρώνω.Η αεροδυναμική αντίσταση ΔΕΝ έχει γνωστή συνάρτηση με την ταχύτητα αλλά προσεγγίζεται πολυωνυμικά από μια συνάρτηση τύπου α+βx+γx^2+δx^3+... όπου ο όρος x^2 είναι ο πιο ισχυρός στις ταχύτητες που συζητάμε και ο συντελεστής γ έχει απλά γραμμική επίδραση όπως αναφέρθηκε παραπάνω.-