Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.397
Μόνο 0,29 έχει το еC4; Νόμιζα και παραπάνω μην ήταν, γιατί δεν το ανακοίνωνε η εταιρία, προφανώς από ντροπή. :)
 

spylab

Shalom
Moderator
Μηνύματα
13.570
Reaction score
34.211
Σωστα , γιατι για αγορα αυτη την στιγμη ειναι μονοδρομος, και θα ειναι για πολυ καιρο ακομα οταν οι αλλοι πουλανε κατω του κοστους.
Ο Elon θα τους στραγγαλιζει 🐍για πολλα χρονια ακομα.
 

Μηνύματα
6.860
Reaction score
5.397
Είναι όμως (δυστυχώς) μόδα τα ψηλά οχήματα (SUV, Crossover)
Κι ακόμα πιο ψηλό θα ήθελα, ειδικά κάθε φορά που ακούω «γκράνγκ» από sedan που πέφτουν το ένα μετά το άλλο σε γνωστές λακούβες-χαντάκια.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.773
BYD dolphin και Seal:

p_720_1794689.png


Κινεζιά; Δε σας αρέσει; Οκ, αλλά έχει συντελεστή οπισθέλκουσας Cd 0,219!

p_720_1794693.png


Να το το κινέζικο γκολ.


82 kWh, 570 WLTP, 0-100 σε 3,8".



1681645940375.png



ΥΓ. Δεν είναι καθόλου απλή υπόθεση να βγάλεις cd στο 0,219, θέλει σοβαρή έρευνα και τεχνογνωσία. Μην υποτιμάτε τα "κινέζικα"..


1681645977740.png


Αργά ή γρήγορα, αυτές οι μουρες με το δέρμα μονόκερου μέσα, δεν θα έχουν περιθώρια ύπαρξης, το WLTP και η πραγματική αυτονομία σε ταχύτητες αυτοκινητόδρομου, βαράνε στο κεφάλι:

Screenshot_20230416-150057~2.png

cd 0,26 και τεράστια εμπρόσθια επιφάνεια..
 
Last edited:

Μηνύματα
58
Reaction score
99
Ρε συ Κώστας βρες μας το id3 σε 3d μοντέλο να το βάλουμε σε κανένα πρόγραμμα εξομοίωσης για να παίξουμε λίγο με την αεροδυναμική μήπως κάνουμε καμιά μοντα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.773
Κάτσε να βγει το MG Cyberster με πλήρη στοιχεία, και θα πέσει πολύ γέλιο..😁🤪😜😂

Ήδη όσα έχουν δημοσιευθεί είναι απίστευτα..



 
Last edited:


symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.491
Reaction score
7.875
Μετά από κάποιο αναγκαίο χρονικό διάστημα, που χρειάζεται για την σταδιακή απαγκίστρωση της αισθητικής του κόσμου από τις παραδοσιακές συνταγές εμφάνισης των παραδοσιακών ice, θα επικρατήσουν υποχρεωτικά οι ίσιες αεροδυναμικές γραμμές μιας νέας τάξης και μορφής αυτοκίνησης, ενώ τα παραδοσιακά ψηλά σουβ θα αντικατασταθούν σταδιακά από ελαφρώς υπερυψωμένα και λίγο πιο ογκώδη Σεντάν, του στυλ του μοντελ Υ.

Η κυριαρχία των τυπικών σουβ και η αισθητική των ΙΧ με μεγάλη μούρη (βλέπε μπεμβέ) πλησιάζει στο τέλος της.
Προσωπική μου άποψη πάντα, τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να γίνει.

Όσο ο κόσμος έχει το "άγχος της αυτονομίας" για τη στροφή στα ηλεκτρικά, οι εταιρείες προσπαθούν να ανακοινώνουν όλο και μεγαλύτερα efficiencies και αυτονομίες. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι η αεροδυναμική. Οπότε προτιμάνε να φτιάχνουν αυτοκίνητα που έχουν μεγαλύτερα efficiencies κι ας είναι σαν ανάποδα γαμώτα.

Με το που βγει ένα ηλεκτρικό, κατευθείαν γεμίζει ο τόπος από YouTube videos, tests κλπ που όλα μετράνε την αυτονομία. Αν ένα αυτοκίνητο τα πάει άσχημα εκεί, είναι καταδικασμένο.

Στην πραγματικότητα όμως, το άγχος της αυτονομίας είναι απλά ένα άγχος. Το πραγματικό πρόβλημα δεν είναι η αυτονομία και το efficiency αλλά η ταχύτητα φόρτισης και οι υποδομές. Αν το δικό μου αυτοκίνητο φόρτιζε σε 10 λεπτά και οι φορτιστές που μπορούσαν να το φορτίσουν σε 10 λεπτά υπήρχαν παντού, θα με ένοιαζε ποτέ αν το Y ή το Ioniq είναι πιο efficient; Φυσικά και όχι.

Έτσι λοιπόν, όταν βελτιωθούν τα παραπάνω και θα μπορώ να έχω όντως ένα αυτοκίνητο σαν το δικό μου που θα φορτίζει σε 10 λεπτά (και σαν added bonus θα είναι και πιο ελαφρύ λόγω βελτίωσης των μπαταριών και άρα ούτως ή άλλως πιο efficient) τότε θα σταματήσει ο κόσμος να ασχολείται με αυτά (και θα βγαίνουν ξανά όμορφα αυτοκίνητα).

Όπως και τώρα, ένα αεροδυναμικό σεντάν είναι προφανέστατα πολύ πιο οικονομικό από ένα μεγάλο SUV. Και; Είχε κανείς φαγούρα; Αντίθετα, ο κόσμος όλο και πιο πολύ γυρνάει στα SUV. Γιατί βάζει άλλα πράγματα σε προτεραιότητα όταν τον ανεφοδιασμό τον έχει λυμένο.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.773
Προσωπική μου άποψη πάντα, τίποτα από όλα αυτά δεν πρόκειται να γίνει
Οκ, ο καθένας έχει την άποψή του, μένει να δούμε τι θα γίνει στην πορεία.

Η Μερτσέντες πάντως, κυνηγάει μανιωδώς το υψηλό efficiency και την μικρότερη δυνατή απώλεια σε αεροδυναμικές αντιστάσεις, κι αυτό δεν είναι υπόθεση, είναι φακτς.

Το όμοιο κυνηγάει και η Τέσλα, και άλλοι κατασκευαστές, όπως και οι Κινέζοι. Φακτς.

που θα φορτίζει σε 10 λεπτά
Πάνω κάτω αυτό έχει γίνει ήδη, με τα 800 V αρχιτεκτονικής και σχετικά οικονομικά ΚΙΑ (15' από 10% έως 80%).

Τι 10 τι 15, σιγά τώρα.

Δεν αναμένεται κάτι συνταρακτικά διαφορετικό μέχρι το 2030, μετά πιθανώς να υπάρχει κάνα 5' κέρδος από τις solid state μπαταρίες, οι οποίες όμως αρχικά θα είναι ιδανικές για τα υπεραυτοκίνητα, τα γνωστά σουπερκαρς.

Προφανώς με την πρόοδο της τεχνολογίας, μπορεί κάποτε να δούμε φόρτιση σε 2 λεπτά, αλλά μάλλον πιο πιθανό σενάριο είναι να μη χρειάζεται να ασχολούμαστε με τη φόρτιση, εάν και όταν παντού θα υπάρχουν μπριζες, ή μάλλον όταν η μετακίνηση θα είναι υπηρεσία και θα απολέσει την έννοια της ιδιοκτησίας ενός ιχ.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.819
Reaction score
136.773

Mercedes EQE, στο τεστ ταράνδου με 74.
 

D

Deleted member 50795

Guest
μια και μιλάμε για αεροδυναμικους συντελεστές , θα πω δυο παραδείγματα για να καταλάβουμε λίγο τη σημασία τους.
έχουμε δυο αυτοκίνητα με ίδια μετωπική επιφάνεια π.χ. 2m2 , το ένα με cd1 0,29 και το άλλο cd2 0,23 .

λύνουμε το πρόβλημα να βρούμε την ισχύ που απαιτείται σε (hp) για να υπέρ νικήσουμε την αντίσταση του αέρα , σε δυο ταχύτητες κίνησης , μια των 120 km/h και άλλη με 150 km/h αντίστοιχα.
Βρίσκουμε τα εξής..

το αυτοκίνητο με cd1 θέλει 17,5 hp και 33,5 hp , για ταχύτητες 120 και 150 km/h

το αυτοκίνητο με cd2 θέλει 13,5 hp και 27 hp , για ταχύτητες 120 και 150 km/h:geek:

δηλαδη το αυτοκίνητο με τον μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή «κερδίζει» 4 και 6,5 hp ,σε σχέση με το άλλο , σε ταχύτητες 120 και 150 km/h αντίστοιχα.

ή αλλιώς το αυτοκίνητο με τον μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή «κερδίζει» ~ 12-15 km/h ταχύτητα σε σχέση με το άλλο , για την ίδια απώλεια ισχύος , σ´αυτες τις ταχύτητες, για να υπέρ νικήσει τον αέρα.

δηλαδή όταν ο «κακός» πάει με 120 km/h , ο «αεροδυναμικός» θα μπορεί να πάει με ~ 135 km/h…και να έχει την ίδια απώλεια ισχύος με τον «κακό»..:biggrin:
(κερδίζει περίπου 15 km/h, με ο,τι συνεπάγεται αυτό στο range)..
Είδατε γιατί είναι μαμούνι ο Ελον..:cool:
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
μια και μιλάμε για αεροδυναμικους συντελεστές , θα πω δυο παραδείγματα για να καταλάβουμε λίγο τη σημασία τους.
έχουμε δυο αυτοκίνητα με ίδια μετωπική επιφάνεια π.χ. 2m2 , το ένα με cd1 0,29 και το άλλο cd2 0,23 .

λύνουμε το πρόβλημα να βρούμε την ισχύ που απαιτείται σε (hp) για να υπέρ νικήσουμε την αντίσταση του αέρα , σε δυο ταχύτητες κίνησης , μια των 120 km/h και άλλη με 150 km/h αντίστοιχα.
Βρίσκουμε τα εξής..

το αυτοκίνητο με cd1 θέλει 17,5 hp και 33,5 hp , για ταχύτητες 120 και 150 km/h

το αυτοκίνητο με cd2 θέλει 13,5 hp και 27 hp , για ταχύτητες 120 και 150 km/h:geek:

δηλαδη το αυτοκίνητο με τον μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή «κερδίζει» 4 και 6,5 hp ,σε σχέση με το άλλο , σε ταχύτητες 120 και 150 km/h αντίστοιχα.

ή αλλιώς το αυτοκίνητο με τον μικρότερο αεροδυναμικό συντελεστή «κερδίζει» ~ 12-15 km/h ταχύτητα σε σχέση με το άλλο , για την ίδια απώλεια ισχύος , σ´αυτες τις ταχύτητες, για να υπέρ νικήσει τον αέρα.

δηλαδή όταν ο «κακός» πάει με 120 km/h , ο «αεροδυναμικός» θα μπορεί να πάει με ~ 135 km/h…και να έχει την ίδια απώλεια ισχύος με τον «κακό»..:biggrin:
(κερδίζει περίπου 15 km/h, με ο,τι συνεπάγεται αυτό στο range)..
Είδατε γιατί είναι μαμούνι ο Ελον..:cool:
Μην μπερδεύεστε.
Η επιρροή της ταχύτητας στην απώλεια ισχύος είναι στον κύβο ενώ το Cd έχει αναλογική/γραμμική επίδραση.

Με νούμερα στο παράδειγμα.

Από τα 120 στα 150 επιβαρύνεις κατά 95%.
Το χειρότερο Cd έχει 26% επιβάρυνση.

ή αλλιώς, για 10% αύξηση της ταχύτητας θα χρειαζόμασταν μείωση του Cd κατά 33%.
Από τα 120 στα 132 θα πρέπει το Cd από 0.29 να πάει στο 0.19 για να είναι ισοδύναμη η απώλεια ισχύος.
το πιάσατε που είναι το θέμα;
 

D

Deleted member 50795

Guest
Εσυ μαλλον μπερδεύεσαι…
κοιταξε τα νούμερα hp…να καταλάβεις..
 

Μηνύματα
16.545
Reaction score
23.463
Η αεροδυναμική αντίσταση ΔΕΝ έχει γνωστή συνάρτηση με την ταχύτητα αλλά προσεγγίζεται πολυωνυμικά από μια συνάρτηση τύπου α+βx+γx^2+δx^3+... όπου ο όρος x^2 είναι ο πιο ισχυρός στις ταχύτητες που συζητάμε και ο συντελεστής γ έχει απλά γραμμική επίδραση όπως αναφέρθηκε παραπάνω.-
 

D

Deleted member 50795

Guest
Μαλλον θα πρέπει να αρχίσουμε μαθήματα αεροδυναμικής…:geek:
 
Last edited by a moderator:


melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.746
Reaction score
42.905
Η αεροδυναμική αντίσταση ΔΕΝ έχει γνωστή συνάρτηση με την ταχύτητα αλλά προσεγγίζεται πολυωνυμικά από μια συνάρτηση τύπου α+βx+γx^2+δx^3+... όπου ο όρος x^2 είναι ο πιο ισχυρός στις ταχύτητες που συζητάμε και ο συντελεστής γ έχει απλά γραμμική επίδραση όπως αναφέρθηκε παραπάνω.-
Η αντίσταση (δύναμη) πάει με το τετράγωνο, η ισχύς πάει με τον κύβο. Απλά συμπληρώνω. 8-)

Αν κάποιοι γνωρίζουν άλλη αεροδυναμική από αυτή που διδαχτήκαμε ας την παρουσιάσουν.
 

MAD

Σιαρτάκιας
Μηνύματα
5.255
Reaction score
1.167
Έ! τώρα αυτήν θα την αγόραζα! Εάν είχα τις προϋποθέσεις...................

 



Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.564
Μηνύματα
2.944.358
Members
38.198
Νεότερο μέλος
Athena Papadopoulou
Top