Τα immersive format πετυχαίνουν και τα immersive setup με τα πλήθη ηχείων... θα πεθάνουν

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Τολμάς να αμφισβητήσεις την καθολικότητα ενός σχεδιαγράμματος που έχει ποσταρισθεί 32 φορές ; 😀

Εάν ισχύουν αυτά που λές (που νομίζω ότι ισχύουν) ξέρεις τι σημαίνει αυτό για την παθητική φροντίδα που απαιτείται (σε όλο το φάσμα, τι να λέμε τώρα) στο πολυκάναλο συγκριτικά με το δικάναλο μόνο στο να αρχίσεις έστω να ακούς κάπως "σωστά" ;

Ρωτάω γιατί κάποτε όταν σου το ανέφερα μου έλεγες κάτι "ιστορίες". 😀
Τι ιστορίες έλεγα? 😃

Αυτό που έχω σίγουρα γράψει είναι ότι στο πολυκαναλο η παθητική φροντίδα πρέπει να είναι εκτεταμένη, και απ ότι λένε ειδικοί στον σχεδιασμό κοντρόλ ρουμς στις πρώτες ανακλάσεις απορροφητικό υλικό, η διάχυση μπορεί να δημιουργεί μια άλλη αίσθηση αλλά δεν είναι κατάλληλη για αναλυτική ακρόαση, στα σημεία εννοώ των πρώτων ανακλασεων, υπάρχει χώρος και για αυτή σε άλλες περιοχές.
Αυτή η πλάκα με εμφανή διάχυση ολοβερ δεν υπάρχει πουθενά, τουλάχιστον σε χώρους επισκοπησης:D
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Για ποιο λόγο το παραπάνω σχεδιάγραμμα SPL per model πρέπει να είναι για ΟΛΑ τα ηχεία OΛΩΝ των εταιρειών, και όχι μόνο για τα ηχεία της εν λόγο εταιρείας;
Όλες οι εταιρείες, ανεξαιρέτως, έχουν ως ένα σοβαρό σχεδιαστικό στόχο (ανάμεσα σε πολλούς άλλους) την όσο το δυνατόν καλύτερη επίδοση των ηχείων τους στο μπάσο, κι ως εκ τούτου σχεδιάζουν την καμπίνα, το μεγάφωνο χαμηλών, το συντονισμό του μπας ριφλεξ κλπ, ώστε να βγάλει όσο το δυνατόν πιο ομαλή απόκριση και φυσικά υψηλή στάθμη, διότι ως γνωστόν, η υψηλή στάθμη στα μπάσα έχει πρόβλημα, κι όχι στο υπόλοιπο φάσμα.

Αυτό μας δείχνουν όλα ανεξαιρέτως τα σχεδιαγράμματα max SPL που κυκλοφορούν στο γνωστό σύμπαν. Όλα όμως. Δεν υπάρχει κανένα μα κανένα απολύτως ηχείο που να μπορεί να βγάλει μεγαλύτερη στάθμη στις πρώτες 3 οκτάβες, από όλες τις υπόλοιπες.
Κανένα.

Γιατί παίρνω αυτό το σχεδιάγραμμα της Άνταμ ως βάση για να σας δώσω ένα χρήσιμο "μπουσουλα" για ο,τι κυκλοφορεί;

Διότι η εν λόγω εταιρεία δεν κατούρησε στο πηγάδι, ούτε βγάζει υποδεέστερα ηχεία από άλλες φίρμες, τουναντίον μάλιστα, πρόκειται για καταξιωμένη φίρμα στο χώρο, πρόκειται για κατασκευή των μεγαφώνων που χρησιμοποιούνται στα ηχεία της, και τα ηχεία της δεν ξεφεύγουν από τον μέσο όρο των λοιπών καταξιωμένων κατασκευαστών στο max SPL.

Προφανώς τα επακριβή στοιχεία του εν λόγω σχεδιαγράμματος αντιστοιχούν σε συγκεκριμένα ηχεία της φίρμας, των οποίων τα μοντέλα αναγράφονται, αλλά ταυτόχρονα το σχεδιάγραμμα αυτό αποτελεί έναν καλό μπουσουλα για το τι ισχύει γενικώς σε οποιαδήποτε ηχεία οποιασδήποτε φίρμας, διότι όλα υπόκεινται στους ίδιους νόμους της φυσικής, και οι δυνατότητες κάθε μεγαφώνου περιορίζονται από συγκεκριμένες παραμέτρους, χωρίς εξαιρέσεις.

Για τα επακριβή στοιχεία από ένα ηχείο που σας ενδιαφέρει, προφανώς δεν θα δείτε το ανωτέρω σχεδιάγραμμα της Άνταμ, αλλά χρειάζεται να μελετήσετε το σχεδιάγραμμα max SPL ανά επίπεδο παραμόρφωσης του ηχείου που θέλετε. Οι σοβαρές φίρμες, δημοσιεύουν τέτοια σχεδιαγράμματα.

Η μελέτη των σχεδιαγραμμάτων max SPL στις πρώτες 3 οκτάβες από όλα τα ηχεία του πλανήτη τούτου, οδηγεί σε παραπλήσιες τιμές με το ανωτέρω σχεδιάγραμμα, και έχει μαλλιασει η γλώσσα μου να ανεβάζω τέτοια σχεδιαγράμματα για να σας δείξω τις δυνατότητες των ηχείων και κατ'επεκτασιν των χρησιμοποιούμενων μεγαφώνων, οι οποίες όντως σχετίζονται με τη διάμετρό τους, όσον αφορά το max SPL στις 3 πρώτες οκτάβες.

Όσοι από σας έχουν τη διάθεση να αποδείξουν ότι δεν ισχύει χονδρικά ο ανωτέρω συσχετισμός διαμέτρου γουφερ με δυνατότητες max SPL στο μπάσο, ας μας δείξουν μια πληθώρα σχεδιαγραμμάτων max SPL σε 1% και 3% THD από πλήθος εταιρειών και μοντέλων ηχείων, που να στηρίζουν έναν διαφορετικό "μπουσουλα" ως σωστότερο αυτού της Άνταμ.

Σας προκαλώ. Ιδού η Ρόδος, τζάμπ ρε! 😎


ΥΓ. Η τζενελεκ, δικαίως, έχει τη φήμη της φίρμας με τα υψηλότερα SPL στο μπάσο, ακόμα και σε μικρά ηχεία.
Η τζενελεκ είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηχείων στον πλανήτη, μεγαλύτερος από την JBL, και χαίρει την εκτίμηση όλων, δικαίως.
Η τζενελεκ έχει το μεγαλύτερο αριθμό πωλήσεων ηχείων στον πλανήτη, κατά πολύ υψηλότερο της JBL.
Το τμήμα έρευνας της τζενελεκ, έχει τρομερή συνεισφορά σε καινοτομίες και πολλές πατέντες, με πολύ δυνατά ονόματα στο χώρο.
Η τζενελεκ βεβαίως είναι και κατασκευαστής μεγαφώνων, όχι συναρμολογητής.
Οπότε, για να δείτε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα στάθμης max spl, τα καλύτερα εφικτά, σοφό είναι να μελετήσετε τα δημοσιευμένα σχεδιαγράμματα max SPL σε 1% και 3% THD των μοντέλων της τζενελεκ.
Κάντε κι ένα πίνακα αν θέλετε, ανάλογο με το σχεδιάγραμμα της Άνταμ, να δούμε πόσο διαφέρουν τα τζενελεκ, αν διαφέρουν, που δε διαφέρουν. 😁😜😂🤪

Μετά, κάντε ένα όμοιο, με τα ηχεία της JBL, τον δεύτερο μεγαλύτερο κατασκευαστή στο γνωστό σύμπαν, με φήμη ισχυρού μπάσου στα ηχεία της, ακόμα και στα μικρά μοντέλα της.
Κάντε κι ένα πίνακα αν θέλετε, ανάλογο με το σχεδιάγραμμα της Άνταμ, να δούμε πόσο διαφέρουν τα JBL, αν διαφέρουν, που δε διαφέρουν. 😁😜😂🤪

Ρόδος. Τζάμπ. Άιντε. 😎
 
Last edited:

D

Deleted member 50795

Guest
την pmc , που με TL σχεδίαση και ενα μικρό γουφερακι , τυγχάνει να τη γνωρίζουμε?..(έτσι μου ήρθε ένα γρήγορο παράδειγμα τώρα):biggrin:

νομιζω ότι πρέπει να πιάνει τα 105db, που λέει το διάγραμμα, άνετα.
τα πράγματα είναι λίγο σχετικά, ανάλογα με τη χρήση που προορίζεται κάθε ηχείο.
 


D

Deleted member 50795

Guest
ναι ρε παιδί μου.. :biggrin: , μου ήρθε ένα γρήγορο χαρακτηριστικό παράδειγμα τώρα.
Το μπάσο δεν είναι μόνο η μονάδα, αλλά και άλλοι παράγοντες στη σχεδίαση, που συντελούν σε αυτό.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Πολλές φίρμες έχει, με δικό τους τρόπο η κάθε φίρμα το παλεύει, κάντε σεις τη μελέτη σας με τα δημοσιευμένα σχεδιαγράμματα max SPL, και δείξτε μας τι αντιστοιχία βρήκατε, βάσει διαμέτρου μεγαφώνου χαμηλών.

Όποια φίρμα θέλετε πιάστε, εγώ πρότεινα τις απολύτως καλύτερες. 😁
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.983
Reaction score
11.435
την pmc , που με TL σχεδίαση και ενα μικρό γουφερακι , τυγχάνει να τη γνωρίζουμε?..(έτσι μου ήρθε ένα γρήγορο παράδειγμα τώρα):biggrin:

νομιζω ότι πρέπει να πιάνει τα 105db, που λέει το διάγραμμα, άνετα.
τα πράγματα είναι λίγο σχετικά, ανάλογα με τη χρήση που προορίζεται κάθε ηχείο.

" A transmission line exiting out of the front port is one of the differentiators in the design. "

"The large peak in the port distortion at 200 Hz is interesting. As is spikes all the way through the spectrum."

 

D

Deleted member 50795

Guest
Ρε γκαζακια , εγω δε μιλαω για max spl, να κλατάρει η μονάδα, αλλά για το διάγραμμα των 105 db
 


D

Deleted member 50795

Guest
αυτό ρε σύ, είναι θέμα σχεδίασης και όχι μονάδας..
ξεκαθαριστε τα λίγο.

εμενα η tl, μαρεσει.. :biggrin:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Εγώ να σας δείξω το φρέσκο, σούπερ βελτιωμένο (ιδίως στο μπάσο) 150-αρι της Νιούμαν.
Που δεν είναι διόλου φτηνό, αλλά για 6,5"-αρι μεγάφωνο, βγάζει παπάδες κυριολεκτικά.

Ιδού το σχεδιάγραμμα max SPL του σε 1% & 3% THD:

1682065287822.png


Καρφί βγαίνει η μέγιστη στάθμη του, με το σχεδιάγραμμα της Άνταμ, λίγο κάτω από το 7"-ιντσο της Άνταμ. 😎

Έλα παππού να σου δείξω πως κάνουν τα παιδιά..😂😜🤪😁


ΥΓ.
Ελάτε, να σας βάλω πιο εύκολα, βρείτε μου ένα 5,5-αρι, οποιοδήποτε θέλετε, οποιασδήποτε φίρμας, με οποιαδήποτε τεχνολογία καμπίνας, που να βγάζει υψηλότερη στάθμη στις πρώτες 3 οκτάβες από το ανωτέρω Νιούμαν με το 6,5-αρι, δείξτε μου ένα ρημαδι σχεδιάγραμμα max SPL σε 1% και 3% THD, με καλύτερες επιδόσεις από το εν λόγω Νιούμαν, με 5,5-σαρι, στη 2η και 3η οκτάβα, γιατί στην πρώτη οκτάβα, και το εν λόγω Νιούμαν είναι άθλιο.😜😂😁 Αλλά πιο άθλια θα είναι όλα τα 5,5- άρια, ανεξαιρέτως 😎.

Ρόδος. Τζάμπ.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.144
Reaction score
42.227
Αλλά πιο άθλια θα είναι όλα τα 5,5- άρια, ανεξαιρέτως
..αθλιος..παρων... Ετσι ακριβως...
1682066270131745044585874783574.jpg

για κοντινη αποσταση αντε μεχρι 40 εκατοστα, και σταθμη 85-90 db peak 100 (αν και εφοσων υπαρχει καποιο δυναμικο τετοιο στο τραγουδι) κατι παιζουν και απο 3η οκταβα και οσο...ιχνος 2ης ...και υπονοια απο 1η..και αυτο σε καποιο καλο μαστεριγκ.. - (not my cup of tea...or coffee)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Το εν λόγω Νιούμαν, όπως βλέπετε από τα δημοσιευμένα στοιχεία της φίρμας, δεν μπορεί να φτάσει τα 105 ντεσιμπέλ στην 3η οκτάβα, ενώ στη δεύτερη οκτάβα μετά βίας είναι στα 100 ντεσιμπέλ σε 3% παραμόρφωση, και λίγο κάτω από 95 ντεσιμπέλ σε 1% παραμόρφωση.

Άρα, με σωστό κρος στους 80 κύκλους, ώστε να παίζει από 3η οκτάβα και άνω, είναι εντελώς στα όρια για να βγάλει στάθμη αναφοράς δικαναλου, σε απόσταση ακρόασης 1μ, με λίγη βοήθεια από το χώρο (gain από το πίσω τοιχωματικο όριο), διότι σε free field τοποθέτηση δεν αρκεί για στάθμη αναφοράς σε απόσταση ακρόασης 1 μέτρου, θέλει να το φέρεις λίγο πιο κοντά, στους 90 ή 80 πόντους θα δουλέψει.


Μπορείς να στήσεις ιμερσιβ σεταπ με αυτό το δορυφόρο; Ναι, με απόσταση ακρόασης έως 1,5 μέτρο, και στάθμη αναφοράς 78 dB (κορυφές 98 dB στην 3η οκτάβα θέση ακρόασης).

Μη περιμένετε όμως μπιστολιές στο Τζων Γουίκ σε στάθμες "σοβαρές". 😎

Για "σοβαρές" στάθμες, θα χρειαστεί να πάτε στο 310:

1682066680145.png


Που φτάνει με 3% THD στην 3η οκτάβα τα ~104 ντεσιμπέλ (μεγάφωνο 8,25") και με λίγη βοήθεια από το χώρο (room gain από το οπίσθιο τοιχωματικο όριο) θα ανέβει πες στα 108.

Άρα σε ιμερσιβ, παίζει κάνα 10-αρι ντεσιμπέλ πάνω από στάθμη αναφοράς, ενώ σε δικαναλο, παίζει οριακά στάθμη αναφοράς (πάντα με σαμπ) στο 1 μέτρο απόσταση ακρόασης, κι όχι παραπάνω σε free field, άντε 1,5μ βαριά βαριά με room gain. 😁🤪😜😂

8,25". Όχι 8"-ιντσο, είναι 8,25" το γουφερ αυτού του 3-δρομου.

Καρμπόν πάνω στο σχεδιάγραμμα της Άνταμ.
Τυχαίο. 😂😜🤪😁



ΥΓ. Είτε μπας ριφλεξ, είτε γραμμή μεταφοράς, είτε κλειστή καμπίνα, είτε μαγεία, στην 3η οκτάβα δεν έχει καμία σημασία, καμία διαφορά. Φιλικά πάντα. Αγάπη μόνο.🤪😁😜😂
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Τώρα θα σας δείξω, πως χρησιμοποιείται ένα σχεδιάγραμμα max SPL για υλοποίηση ενός σεταπ.

Ας πάρουμε το νέο Νιούμαν, το 150-αρι, ένα εξαιρετικό ηχείο, το μέτρησε ο Αμίρ, με διθυραμβικές κριτικές, και τσιμπημενης τιμής, φτηνό δε το λες για 6,5-αρι διδρομο.

Να το το σχεδιάγραμμα, όπου σημειώνουμε το σημείο κρος, και αδιαφορούμε πλήρως για το τι βγάζει κάτω από 80 κύκλους, θα βάλουμε τα σαμπ σε κείνο το φάσμα:

407891_ba4c2a492996a135faeed1196897f56e~2.jpg



Στη συνέχεια, βλέπουμε την μέγιστη χρήσιμη στάθμη για το σεταπ μας, κι αυτή δεν είναι άλλη από τη στάθμη που μπορεί να βγάζει με χαμηλές παραμορφώσεις (έως 3%) στην τρίτη οκτάβα, οπότε σημειώνουμε τη χρήσιμη στάθμη του δορυφόρου:

407891_ba4c2a492996a135faeed1196897f56e~3.jpg


Γνωριζουμε ότι έχουμε ένα δορυφόρο λοιπόν, ο οποίος στο σπίτι μας θα παίζει μέγιστη στάθμη αυτή τη γραμμή, και άνωθεν αυτής της γραμμής, οτιδήποτε και να βγάζει, μας είναι εντελώς μα εντελώς άχρηστο:

407891_ba4c2a492996a135faeed1196897f56e~4.jpg



Και στο τέλος μένει να συμπληρώσουμε από κάτω, τη στάθμη που θα πρέπει να βγάζουν τα σαμπ μας, για να συμπληρώσουν σωστά τον εν λόγω δορυφόρο:

407891_ba4c2a492996a135faeed1196897f56e~5.jpg


Άρα θέλουμε σαμπ που να φτάνουν τα 105 ντεσιμπέλ στους 20 κύκλους, στο 1μ απόσταση.

Λίγο παραπάνω δυναμικό εύρος χρειάζεται στα σαμπ, για να το φάμε στο EQ.

Αυτό λοιπόν θα είναι συνολικά το χρήσιμο SPL του συνδυασμού σαμπ-δορυφόρου για κάθε κανάλι, για free field τοποθέτηση σε απόσταση ακρόασης 1μ.

-3dB θα είναι το χρήσιμο SPL σε 2μ απόσταση ακρόασης (-6dB), με τοποθέτηση on wall, οπότε παίρνουμε το φουλ gain του πίσω τοιχωματικού ορίου (+3dB).

Αν μας "κάνει" για την εφαρμογή μας, όλα καλά, το παίρνουμε. Αν δε μας φτάνει η στάθμη, πάμε σε μεγαλύτερο μοντέλο.

Έτσι επιλέγουμε δορυφόρο για να στήσουμε σεταπ.

Στις προδιαγραφές του εν λόγω ηχείου της Νιούμαν, μπορεί να αναφέρει ονομαστική μέγιστη στάθμη τα 115 dB SPL στο 1μ, την οποία επιτυγχάνει όντως το ηχείο, κάπου στους 2 χιλιόκυκλους.
Αυτή η ονομαστική τιμή μέγιστης στάθμης είναι εντελώς άχρηστη και εν πολλοίς παραπλανητική.
Χρήσιμη μέγιστη στάθμη είναι μόνον αυτή που επιτυγχάνει στην 3η οκτάβα, όλα τα υπόλοιπα είναι άχρηστα, μη τα δίνετε καμία σημασία.
 
Last edited:

Decembered

Μαϊμού
Μηνύματα
18.144
Reaction score
42.227
+ καθοτι η αποκριση στο χωρο θα διαφοροποιηθει , θα φροντισουμε τον χωρο ετσι ωστε να επαναπροσαρμοστει με τη λιγοτερη δυνατh επεμβαση στο DSP (οπου υποβοηθαται απο το συνολο των υπολοιπων δορυφορων).
και να σκεφτει κανεις οτι εγω γραφτηκα στο σαιτ για το σοφτ πορν στο καλημερα καλησπερα... 🐒
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Το χρήσιμο δυναμικό εύρος λοιπόν, στο 1μ απόσταση ακρόασης και σε free field τοποθέτηση, με χρήση σαμπ, είναι αυτό:

407891_ba4c2a492996a135faeed1196897f56e~6.jpg


Ικανό για μέση στάθμη 94 dB, και στιγμιαίες κορυφές του προγράμματος έως 104 dB, πάντα στο 1μ απόσταση ακρόασης.

Υλοποιεί δηλαδή, ένα δυναμικό εύρος 84-104dB, στο 1μ. και σε free field.

Η στάθμη αναφοράς αφορά τους δορυφόρους.

Η στάθμη αναφοράς ορίζεται στο εύρος 85-105dB στη θέση ακρόασης, στο δικαναλο, με μέση στάθμη 95 ντεσιμπέλ.

Δεκτή είναι και στο εύρος 83-103 dB.
Μέση στάθμη 93 dB.

Η στάθμη αναφοράς στα πολυκάναλα σεταπ, δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 105 ντεσιμπέλ της κορυφής της στάθμης αναφοράς του δικαναλου, ακόμα κι αν παίξουν στο Μαξ όλα τα ηχεία μαζί, ώστε να μην έχουμε ακουστική κόπωση και ακουστικά τραύματα.

Γι'αυτό, έχουμε τις εξής διαφοροποιήσεις:
(Η στάθμη αφορά έκαστο δορυφόρο ξεχωριστά)

Η στάθμη αναφοράς στο πολυκάναλο, για 5.1 έως 7.1 σεταπ, ορίζεται στο εύρος 80-100 dB, με μέση στάθμη 90 dB.

Δεκτή είναι και στο εύρος 78-98 dB.
Μέση στάθμη 88 dB.

Η στάθμη αναφοράς στο ιμερσιβ σεταπ, για 7.1.4 σεταπ, ορίζεται στο εύρος 78-98 dB, με μέση στάθμη 88 dB.

Δεκτή είναι και στο εύρος 73-93 dB.
Μέση στάθμη 83 dB.

Η διαφορά στη στάθμη των σαμπ μεταξύ δικαναλου και πολυκαναλου, είναι 10 ντεσιμπέλ.

Δηλαδή στο δικαναλο το σαμπ θα πρέπει να βγάζει το εύρος που αναφέρεται (85-105) ενώ στα πολυκάναλα σεταπ θα πρέπει να βγάζει +10 ντεσιμπέλ στάθμη, δηλαδή για 78-98 θα πρέπει να βγάζει 95-115 ντεσιμπέλ, δηλαδή 10 ντεσιμπέλ πάνω από το άθροισμα της στάθμης των δορυφόρων, που παραμένει 85-105 ντεσιμπέλ, όπως στο δικαναλο.

Αυτό γίνεται διότι εκτός από το bass management των δορυφόρων, τα σαμπ στο πολυκάναλο έχουν και ένα ακόμα διακριτό κανάλι να παίζουν, το .1 κανάλι, το οποίο έχει ορίσει από τις προδιαγραφές αυτή τη διαφορά στάθμης, των +10 ντεσιμπέλ στο σεταπ.

Από το άθροισμα των δορυφόρων στα πολυκάναλα σεταπ, είναι εφικτές ίδιες ή και υψηλότερες συνολικές στάθμες από ότι στα δικαναλα σεταπ, τηρώντας πάντα την ενδεδειγμένη στάθμη αναφοράς για κάθε σεταπ.

Η έννοια της στάθμης αναφοράς είναι να μην επέρχεται εύκολα ακουστική κόπωση, είναι στάθμη ενδεδειγμένη για μακρόχρονες ακροάσεις, είναι στάθμη "χαλαρή", και στάθμη στην οποία το αφτί, το αισθητήριο όργανο του ανθρώπινου σώματος, έχει την μέγιστη δυνατή επίδοση, τόσο όσον αφορά συχνοτικη αντίληψη, όσο και αντίληψη μικρολεπτομέρειας, χροιών, μικροδυναμικών, κλπ, δηλαδή δεν υπάρχει καλύτερη στάθμη για να ακούσετε καλύτερα.

Σε χαμηλότερη στάθμη της στάθμης αναφοράς θα χάσει λεπτομέρειες και συχνότητες ακόμα και το καλύτερο ανθρώπινο αυτί του καλύτερου χρυσαυτιά.

Σε υψηλότερες στάθμες ακρόασης της στάθμης αναφοράς, αν και υπάρχει μεγάλη ευχαρίστηση (γι'αυτό στα κλαμπ και γενικώς στα μαγαζιά παίζουν μουσική σε πολύ υψηλές στάθμες, γιατί αποδεδειγμένα"αρέσει" σε όλους), ωστόσο επέρχεται σύντομα ακουστική κόπωση, αναλαμβάνει ο οργανισμός με δικές του άμυνες να μειώσει την ευαισθησία της ακοής και να ανυψώσει την ουδο ακοής, και βεβαίως σε παρατεταμένες καταχρήσεις θα επέλθουν μόνιμα ακουστικά τραύματα, εμβοες, κλπ.

Η απλή χαλαρή στάθμη αναφοράς, είναι η καλύτερη στάθμη από κάθε άποψη για να ακούμε μουσική και να αντιλαμβανόμαστε όσο το δυνατόν περισσότερα, χωρίς να προκαλέσουμε ακουστικά τραύματα ακόμα και σε 8-ωρες καθημερινές ακροάσεις, ως εκ τούτου η στάθμη αναφοράς είναι το στάνταρ των στούντιο, όλα εκεί στήνονται, εκεί δουλεύει ο κόσμος κάθε μέρα όλη μέρα όλα τα χρόνια της καριέρας του.

Από τα ανωτέρω, αντιλαμβάνεστε ότι σε ιμερσιβ σεταπ, οι προδιαγραφές max SPL των δορυφόρων είναι κάπως πιο χαλαρές, αφού το 78-98 αρκεί για στάθμη αναφοράς, αλλά δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα στα σαμπ, όπου οι συνολικές απαιτήσεις από τα σαμπ είναι να καταφέρνουν 95-115 dB στη θέση ακρόασης, κι αυτό μόνον για τις χαλαρές στάθμες αναφοράς, και χωρίς να υπολογίζουμε πόσο θα χάσουμε με EQ.

Βεβαίως αυτά τα έχω γράψει πολύ αναλυτικά στο ανάλογο θρεντ, αλλά καλό είναι και δω να τα δείτε, έχουμε και νέους που δεν ξέρουν ούτε τα βασικά..

Στις γραμμές ίσης ακουστοτητας (δείτε τα κόκκινα), φαίνεται πως η μέγιστη αποδεκτή στιγμιαία στάθμη της στάθμης αναφοράς (105 ντεσιμπέλ), η οποία θα επιτευχθεί είτε από τα 2 δορυφορίδια του δικαναλου είτε από τα 7+4=11 δορυφορίδια του ιμερσιβ σεταπ, στις μεσαίες συχνότητες αντιστοιχεί στα 100 Φον περίπου:

265267_d976dfaf977dcbb234c541824849ebba~5.jpeg


Και η μέση στάθμη στα 80 Φον.

Στους 20 κύκλους, τα 80 Φον αντιστοιχούν σε 120 dB SPL, και τα 100 Φον αντίστοιχα σε 130 dB SPL.

Πρακτικά, κάτω από 90 dB SPL στους 20 κύκλους, ο άνθρωπος δεν ακούει απολύτως τίποτα, ακόμα και εν μέσω νεκρικής σιγής, μόνο με τόνο να αναπαράγεται η συχνότητα.

Όπως έχω ξαναπεί, ως είδος εμείς οι άνθρωποι είμαστε κουφοί στα μπάσα.

Τέλος, όσον αφορά το μέγεθος της οθόνης για εικόνα σε ιμερσιβ σεταπ, για να βλέπετε 4k σύγχρονο υλικό, ο πίνακας (με παραδείγματα χρηστών) είναι αυτός:

300086_ad1dc1449692fa0d871f12c8cb2938e0~2.jpg


Έτσι στήνονται τα σεταπ.
Τηρώντας τις προδιαγραφές.
Χαίρεται, γεια σας. 😁😜😂🤪
 
Last edited:


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.496
Reaction score
21.892
Για ποιο λόγο το παραπάνω σχεδιάγραμμα SPL per model πρέπει να είναι για ΟΛΑ τα ηχεία OΛΩΝ των εταιρειών, και όχι μόνο για τα ηχεία της εν λόγο εταιρείας;
Η αρχιτεκτονική των μεγαφώνων και η μάζα (που καθορίζει την αδράνεια) του αέρα , τον οποίον αυτά καλούνται να μετατοπίζουν, είναι οι κοινοί παρονομαστές. Εν προκειμένω, μιας και μιλάμε για ηλεκτροδυναμικά μεγάφωνα που αποτελούν την συντριπτική πλειοψηφία των μεγαφώνων που χρησιμοποιούνται γενικά στο audio, είναι τόσο περιοριστικές οι παράμετροι της κατασκευής σε συνάρτηση με το κόστος, που σχεδόν όλα τα μεγάφωνα διαφοροποιούνται μόνον ως προς την απαιτούμενη ισχύ και το μέγεθος του διαφράγματος, υπό την έννοιαν ότι αυτά τα δύο χαρακτηριστικά καθορίζουν την απόκριση. Τα μεγάφωνα διαφοροποιούνται βεβαίως ως προς την τιμή, άρα το κόστος παραγωγής, αλλά αυτό καθορίζει την παραμόρφωση σε δεδομένη στάθμη και συχνότητα.

Δηλαδή, χοντρικό παράδειγμα, αν ένα 5άρι μεγάφωνο κληθεί να μετακινήσει τον όγκο του αέρα που μετατοπίζει ένα 15άρι, θα πρέπει να κάνει διαδρομή απαγορευτικά μεγάλη, τόσο μεγάλη που είναι πρακτικά αδύνατο να γίνει. Άρα, αφού το μήκος της διαδρομής είναι πολύ περιορισμένο, απομένει η διάμετρος, πάντοτε σε συνάρτηση με την απόσταση και τη συχνότητα.

Θες μπάσο στα 10 χιλιοστά; 1 ίντσα. Θες μπάσο στο 1 μέτρο; Έξι ίντσες. Θες μπάσο στα 40 μέτρα; Γιου ντράνκ χιμ, ξηλώσου...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.249
Reaction score
137.888
Θες μπάσο στο 1 μέτρο; Έξι ίντσες.
Σύμφωνοι, εάν μιλάς για 3η οκτάβα και άνωθεν.

Διότι για τις 2 πρώτες οκτάβες, κανένα 6-άρακι στον πλανήτη δεν βγάζει τίποτα το έστω και οριακά αξιοπρεπές.

Ακόμα και το εξαιρετικής τεχνολογίας και με βελτιωμένο σούπερ μεγάφωνο 6,5" χαμηλών στο διδρομο της Νιούμαν που έδειξα, δε βγάζει όχι μόνο κάτι αξιοπρεπές στις 2 πρώτες οκτάβες, αλλά ούτε καν πλησιάζει στην 1η οκτάβα τη γραμμή ακουστοτητας που αντιστοιχεί στην ουδο ακοής νεαρού υγιούς ανθρώπου σε τόνο σε απόλυτη ησυχία (εργαστηριακό περιβάλλον).
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.834
Μηνύματα
2.953.471
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top