Ο θάνατος του δικάναλου σετάπ, και γιατί



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.254
Reaction score
139.829
Το αρβους είναι η απολύτως φθηνότερη λύση από τον επαγγελματικό στίβο, για ψηφιακές εξόδους.

Για τις διακριτές ψηφιακές εξόδους του θα το πάρεις. Εκεί είναι αχτύπητο εργαλείο, και παμφθηνο.

Τα genelec the ones που γλυφόμαστε όταν τα βλέπουμε, όπως και τα ομοσταυλα σαμπ, δουλεύουν στο ψηφιακό πεδίο, οπότε εάν τους δώσεις αναλογικό σήμα στην είσοδο, θα το μετατρέψουν σε ψηφιακό πριν το χρησιμοποιήσουν, άρα είναι μια μλκια και μισή.

Αν θες να χρησιμοποιηθεί το δικό τους σύστημα ισοστάθμισης, δεν χρειάζεται κάτι άλλο.

Τότε η λύση αρβους είναι η οικονομικότερη επιλογή, με πολύ μεγάλη διαφορά από οποιαδήποτε άλλη διαθέσιμη λύση στο γνωστό σύμπαν.

Κάποτε, προ αμνημονεύτων ετών, όταν αγόρασα προσωπικά ένα αρβους, οι av processors που υπήρχαν διαθέσιμοι, όσα λεφτά κι αν έδινες, ήταν πολύ χαμηλής ποιότητας σε πολλά επίπεδα, και με άθλιο σύστημα ισοστάθμισης, με άθλια Ντακ, κλπ.

Τότε, πέραν των εξαιρετικών Ντακ που χρησιμοποίησα σε σχέση με οποιοδήποτε av processor υπήρχε στην πιάτσα, είχα χρησιμοποιήσει έτερα εργαλεία από τον επαγγελματικό στίβο για loudspeaker management & bass management και γενικά για DSP, στο ψηφιακό πεδίο, με δυνατότητες που δε μπορούσε να φανταστεί κανένας av processor εκείνης της εποχής.😎

Πάντα υπήρχαν εξαιρετικά 8-καναλα Ντακ σε λογικά λεφτά, και τώρα υπάρχουν ακόμα περισσότερα, μερικά σε πολύ προσιτό κοστολογιο, με εκπληκτικές μετρήσεις, μετρήσεις που δε τις φτάνει κανένας av processor, ακόμα και σήμερα, όσα λεφτά κι αν δώσεις.

Η προβληματική τέτοιων συσκευών από τον επαγγελματικό στίβο, έγκειται στην συνολική πολυπλοκότητα και δυσκολία χρήσης του σεταπ, γεγονότα που το καθιστούν άχρηστο για την σημαντική πλειοψηφία των χρηστών, αφού δε θα ξέρουν πως σκατά δουλεύει.

Οι σύγχρονες υλοποιήσεις av processor έχουν αυτό το εκπληκτικό πλεονέκτημα, της ευχρηστίας, της ευκολίας, του roon ready, και των λοιπών δυνατοτήτων, συν το ενσωματωμένο σύστημα ισοστάθμισης, οπότε κάνουν εύκολη τη ζωή και στον πιο χαζό οικιακό χρήστη.

Στο κυνήγι των ψηφιακών εξόδων για υλοποίηση ενός υψηλής πιστότητας αναπαραγωγής ιμερσιβ σεταπ με χρήση σοβαρών ενεργών δορυφόρων με ψηφιακή είσοδο, πλέον η πιο εύχρηστη λύση με το πιο κορυφαίο σοφτγουερ ισοστάθμισης είναι προφανώς η λύση της trinnov, αλλά το κόστος αυτής της λύσης είναι 6-πλασιο του αρβους, και βεβαίως αυτό είναι το μόνο της μειονέκτημα.




ΥΓ. 😎😎😎😎😎
Ο Βασίλης ο Τσαρουχάς, πήρε μετά από μένα το 8-καναλο μικρότερο αρβους με την 8-καναλη μετρικ, για στήσιμο σεταπ 5.1 και ακρόαση sacd και λοιπών 5-καναλων έως 7-καναλων audio φορμάτ για μουσική και κινηματογράφο.

Ως γνωστόν η μετρικ χαλο έχει σοβαρές δυνατότητες DSP, κι ο dapost (και όχι μόνον αυτός, κι άλλους έχουμε ανάμεσά μας με τη μετρικ) ακόμα αυτή χρησιμοποιεί στο σεταπ του, ασχέτως του πόσο δύσκολη είναι η χρήση της, και βεβαίως οι μετρήσεις της μετρικ ως dac είναι τουλάχιστον εξαιρετικές. Το παλιό δικό μου αρβους, έκανε αυτό που δε μπορούσε να κάνει κανένα άλλο μηχάνημα εκείνη την εποχή, να πάρει σήμα από μια hdmi και να βγάλει 8 διακριτές ψηφιακές εξόδους για οποιοδήποτε φορμάτ ήχου έως 7.1 και σας προκαλώ να ψάξετε να βρείτε ακόμα και σήμερα έναν πιο οικονομικό τρόπο να βγάλετε 8 ψηφιακές εξόδους σε AES/EBU από hdmi.

Εκείνο το αρβους (ακόμα πωλείται) έχει σήμερα καινούριο 1200€ (τότε είχε 2 χιλιάρικα) και πλέον βρίσκεται στις αγγελίες, μαζί με τη μετρικ, καθώς ο Βασίλης πήρε απόφαση να πάει σε ιμερσιβ σεταπ.

Ορίστε, βρείτε μου έναν πιο οικονομικό τρόπο για 7.1 ψηφιακές εξόδους AES/EBU από hdmi.
Χίαρ ιζ ρόδος.
 
Last edited:

billpeppas

A/V Επαγγελματίας
Μηνύματα
3.200
Reaction score
7.389
Φθηνά μηχανήματα που μετράνε καλά, με rca out δυστυχώς για τελικούς, υπάρχουν (π.χ. Denon 3700H, 4700H).
Υπάρχουν και τιμιότατα παθητικά ηχεία για καλό ήχο σε λογικές στάθμες σε "nearfield" setups (π.χ. Elac).
Δεν χρειάζεται να πας σε Trinnov για ένα "good enough" 5.x.4 / 7.x.4 setup με καλό ήχο.
Αν πας σε Trinnov σημαίνει πως παίζεις μπαλίτσα αλλού και δεν κοιτάς το good enough, αλλά το super, που σημαίνει και ηχεία "bookshelf" των 2 και 3 και 5k€ ανά ζεύγος (ή ακόμα και per speaker) και και και...
 


Μηνύματα
1.020
Reaction score
2.880
Σωστά.
Το μοναδικό σενάριο που μπορώ να χωνέψω είναι σε συνδυασμό με Genelec και το λογισμικό τους για ισοστάθμιση.
Πιο εύκολα θα χωνέψω δυο πιάτα καλοβρασμένες μπάμιες γιαχνί, θυμήθηκα τη μάνα μου να με κυνηγάει με το πιάτο για να με πείσει τι νόστιμες που είναι... Τι εποχές Θεέ μου!

Λοιπόν, καλύτερα να μείνω με τα Genelec , το λογισμικό τους και τις λατρεμένες balanced συνδέσεις, παρά αυτό.
Όσο και να ¨θέλω¨ την ψηφιακή σύνδεση, η πολυπλοκότητα του Arvus φαντάζει (για μένα τον χομπίστα - ερασιτέχνη) αποτρεπτική. Σκεπτόμενος μόνο το καλώδιο AES που πρέπει να φτιαχτεί, να ξεκινάει απ' το Arvus και να μοιραστεί στο γάμο του Καραγκιόζη που είναι τα διάφορα ηχεία, με πιάνει τρέμουλο στα χέρια και ίλιγγος :oo_O.

Μένω με ταπεινό AV προσέσσορα και περιμένω τον Έλονα τον Μασκ να βγάλει pre-pro με digital out, να ξεπουλήσουν οι καραφλογιατροί τους ξεπερασμένους Τρίνοφ και να γίνω ολ ντίτζιταλ σε τιμή Marantz.
Όλα είναι θέμα προγραμματισμού και timing...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.254
Reaction score
139.829
Απόσταση ακρόασης για ήχο, και απόσταση θέασης για εικόνα.

Εκεί είναι τα λεφτά.


Λοιπόν, καλύτερα να μείνω με τα Genelec , το λογισμικό τους και τις λατρεμένες balanced συνδέσεις, παρά αυτό.
You know better. 😂

Προσωπικά, δεν θα προχωρούσα σε σεταπ με Genelec the ones, εάν δεν είχα ψηφιακές εξόδους να τα οδηγήσω.

Για ένα 5.1 έως 7.1 σεταπ με Genelec the ones και με χρήση του δικού τους λογισμικού ισοστάθμισης, το μικρό αρβους θα δώσει το καλύτερο δυνατό ηχητικό αποτέλεσμα (με μεγάλη διαφορά) από οποιαδήποτε άλλη επιλογή av processor με αναλογικές εξόδους.

Εάν έστηνα τέτοιο σεταπ, θα χρησιμοποιούσα στάνταρ ένα αρβους. Βεβαίως δεν είμαι "απλός χρήστης", έχω άνεση σε τέτοια πολύπλοκα συστήματα εδώ και ..30 χρόνια.

Για ιμερσιβ σεταπ με τα ίδια δορυφορίδια και ομοσταυλα σαμπ, εάν το δικό τους λογισμικό υποστηρίζει ισοστάθμιση σε ιμερσιβ (δε το ξέρω), ομοίως θα έπαιζα με αρβους, και δε θα πλήρωνα το τριανταχίλιαρο που ζητάει η τρινοβ. 😎

Ωστόσο, επειδή εάν πήγαινα σε ιμερσιβ σεταπ με τα μεγάλα τζενελεκ της σειράς the ones, μαζί με μια 4-αδα ομοσταυλα σαμπ με 15" μεγάφωνο, το κόστος του σεταπ είναι τόσο υψηλό, που συγκριτικά το κόστος ενός τρινοβ με ψηφιακές εξόδους είναι πλέον ..αμελητέο. 😁
 
Last edited:

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.949
Reaction score
17.134
Θέλω να μου βρείτε ένα νεόνυμφο ζευγάρι 30αντάρηδων που να βγήκε να αγοράσει δικάναλο σύστημα για το σαλόνι του νέου τους σπιτιού. Στις μέρες μου αγόραζαν όλοι.
Αν και γενικά δηλώνω δικάναλος...
αν ήμουν τώρα 30 και ήθελα κάτι για το σαλόνι, θα πήγαινα αβλεπί σε κάποιον AVR (Denon, Marantz...)
Πέρα από το immersive (που μπορεί και να μην έφτιαχνα για λόγους ας πούμε χωροταξικούς) έχεις μια συσκευή All in One και ξεμπερδεύεις...
Τηλεκοντρόλ για όλα, οι βασικές streaming υπηρεσίες, μπόλικες είσοδοι για ότι χρειαστεί (και HDMI για την TV) και έξοδοι για ηχεία να πάς μέχρι που μπορείς....
Μπορείς π.χ. να ξεκινήσεις με 2 ηχεία και ένα sub και σταδιακά, ανάλογα κεφιών, χρημάτων, χωροταξίας να βάλεις όσα ηχεία γουστάρεις....
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Τα πράγματα είναι εξαιρετικά απλά. Ποιο απλά δηλαδή δεν γίνονται.

Θες ήχο; Φωνάζεις έναν επαγγελματία που θα σου το σετάρει, του λες τι θες και πόσα διαθέτεις και τελείωσε ο χαβαλές.

Θες εικόνα; To ίδιο.

Όσο και να διαβάσεις (αν θες και αν έχεις χρόνο), όσο και να ασχοληθείς, λάθη θα κάνεις.
Άσε που είναι πρακτικά αδύνατο να τα μάθεις όλα, όπως είναι επίσης αδύνατο να ξέρεις και όλες τις διαθέσιμες επιλογές που σε αφορούν.

Αντί λοιπόν να πληρώσεις σε λάθη και χρόνο, πληρώνεις σε χρήμα (εγκαταστάτες), και έχεις ένα άριστο, για τα δεδομένα σου, αποτέλεσμα.

Τόσο απλά.
 

Μηνύματα
5.102
Reaction score
9.082
Virtual Concerts

Ποδοσφαιρικοι αγωνες σε Dolby Atmos ( στα γερμανικα αλλα αξιζει με google trans στην αγγλικη να το διαβασει κανεις)
 

Μηνύματα
5.102
Reaction score
9.082
1684568851901.png



How and when did you become interested in immersive audio?


My first encounter with immersive audio was back in 2017, when I was visiting Wilfried Van Baelen’s renowned Galaxy Studios, located in the same town as me. I had a demo on a Genelec system there, and from the first listen Auro3D blew me away. It felt extremely natural, yet enormously powerful. From that moment, I knew immersive would become a big thing in cinema and the consumer market – for both audio and video. Working with stereo audio had always felt like – no matter how much effort one puts in – ultimately, it's enclosed in a box and cannot escape.


In most immersive mixes, the high energy elements come from the front channels, so I opted for the larger 8351 'The Ones' to guarantee enough headroom. After firing up the 8351Bs, I was blown away by their clarity and directional accuracy; such a natural representation of sound, where the slightest details and nuances can be heard.

πως σου φαινεται το προτζεκτ @costas EAR ?:p:biggrin:
 
Last edited:


Μηνύματα
5.102
Reaction score
9.082
Αντιγράφω απ το σαιτ του :D
Spatial Moon Studios


Why isn’t Dolby Atmos mastered?
Due to the "object based" technology powering Dolby Atmos, it is impossible mastering the final mix. All elements are processed in the Dolby Atmos renderer/decoder and distributed to the right loudspeakers.
The advantage is the scalability of the loudspeaker system. Atmos will always be more accurate in positioning sounds rather than "channel based" technologies.
However, the major downside of course is the inability to master the final audio mix, resulting in a less impactful experience than "channel based" systems such as Auro 3D
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
Και βέβαια γίνεται mastering στο Atmos. Οτιδήποτε είναι linear και παίζει στο 7.1.2 ή 9.1.2 περνάει διαδικασία mastering κανονικά. Αυτό που δεν γίνεται να περάσει από το mastering είναι τα objects αφού έχουν γίνει objects. Πριν τα κάνει objects μπορεί να βάλει ότι θέλει πάνω στον ήχο. Στο Auro3D δεν υπάρχει αυτός ο περιορισμός.

Τα έχει μπερδέψει λίγο το παλικάρ. :)
Mας λέει πως δεν υπάρχει mastering στο Dolby Atmos επειδή στο τελικό playback περνάνε όλα από τον renderer. :)


Τι ωραία που είναι αυτά τα Genelec σε αυτό το μέγεθος (6.5") και χρώμα. ❤
Και για heights έχει 5άρια. 8-)
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.254
Reaction score
139.829
Και για heights έχει 5άρια. 8-)
Φτώχεια κατηραμμένη. 😂😁🤪
💋


ΥΓ. Άλεξ, μια μέρα έλα να σε βάλω να ακούσεις τον δίσκο των Kraftwerk, blue ray είναι, σε Dolby Atmos φυσικά.

Παλιά το είχα πει, τι είδα όταν δυνάμωσα πολύ τη στάθμη, πραγματικά πολύ όμως, πάνω από 10 dB άνω της στάθμης αναφοράς.

Είδα να κλιπαρει μόνον το πάνω δεξιά ηχείο, το άτμος ντε, το ταβανιού λέμε.

Κι έχω ίδια ηχεία ολόβερ.

Άμα σου βάλω να παίζουν μόνο τα πάνω ηχεία, δεν θα πιστεύεις στα αυτιά σου τι στάθμες ανεβάζουν.

Για να στο πω εντελώς απλά, τα 4 πάνω ηχεία σε αυτό το δίσκο μπορούν να ανεβάσουν στάθμη υψηλότερη από την υψηλότερη στάθμη που θα ανεβάσουν τα μπροστινά, τα κυρίως ντε, τα main πως τα λέτε δε ξέρω. 😂😁🤪

Όπως και να'χει, είναι πολύ αστείο να βλέπεις να είναι ίδια τα main με τα atmos του ταβανιού, και να μην ανάβει καθόλου το λαμπάκι κλιπαρίσματος στα main, αλλά να ανάβει στα ταβανιού!

Είναι κι αυτό μια εμπειρία.

Μια εμπειρία, που δυστυχώς δεν έχετε. Δατς λάιφ. Τι α κάεις; Α κατς α μαλώεις; 😂😁🤪
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.254
Reaction score
139.829
Καμία σχέση. Αναφέρομαι μόνο στο ότι είναι κομψά. Και για αυτά και για τα 6.5άρια.
Ξαναδιάβασε το προηγούμενο ποστ.

Αγάπη μόνο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.397
Reaction score
31.384
ΥΓ. Άλεξ, μια μέρα έλα να σε βάλω να ακούσεις τον δίσκο των Kraftwerk, blue ray είναι, σε Dolby Atmos φυσικά.

Παλιά το είχα πει, τι είδα όταν δυνάμωσα πολύ τη στάθμη, πραγματικά πολύ όμως, πάνω από 10 dB άνω της στάθμης αναφοράς.

Είδα να κλιπαρει μόνον το πάνω δεξιά ηχείο, το άτμος ντε, το ταβανιού λέμε.

Κι έχω ίδια ηχεία ολόβερ.

Άμα σου βάλω να παίζουν μόνο τα πάνω ηχεία, δεν θα πιστεύεις στα αυτιά σου τι στάθμες ανεβάζουν.

Για να στο πω εντελώς απλά, τα 4 πάνω ηχεία σε αυτό το δίσκο μπορούν να ανεβάσουν στάθμη υψηλότερη από την υψηλότερη στάθμη που θα ανεβάσουν τα μπροστινά, τα κυρίως ντε, τα main πως τα λέτε δε ξέρω. 😂😁🤪
Δεν αμφιβάλω. Σε dedicated ίσως και να έβαζα. Σε καθημερινό δωμάτιο ούτε για αστείο αν είναι να φαίνονται. Σε in wall ίσως, αλλά και πάλι εξαρτάται από το δωμάτιο, το layout κ.α.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.176
Reaction score
21.825
Όπως και να'χει, είναι πολύ αστείο να βλέπεις να είναι ίδια τα main με τα atmos του ταβανιού, και να μην ανάβει καθόλου το λαμπάκι κλιπαρίσματος στα main, αλλά να ανάβει στα ταβανιού!
Ε, και τι, τα λάθη του εκάστοτε μαστερά μας διαφημίζεις τώρα..? 😜
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
56.254
Reaction score
139.829
Ε, και τι, τα λάθη του εκάστοτε μαστερά μας διαφημίζεις τώρα..? 😜
Ίσα ίσα, αυτό είναι το σωστό.

Όλα τα δορυφορίδια στο πρωτόκολλο του Dolby Atmos, έχουν επακριβώς τις ίδιες προδιαγραφές στάθμης και συχνοτικού εύρους.

Μπορεί σε πολλές μουσικές να μη θέλει να δώσει στάθμες υψηλές στα άνω ηχεία, λόγω προτίμησης της ανάδειξης της μουσικής σκηνής μπροστά, πράγμα που ταιριάζει φυσικά σε πολλές μουσικές.

Ωστόσο, ιδίως στην ηλεκτρονική μουσική (και σε παρεμφερή είδη), δεν υπάρχει καμία μουσική σκηνή μπροστά, δεν υπάρχει καμία ορχήστρα να φαντάζεσαι στο μυαλό σου ότι βλέπεις, άρα έχει το ελεύθερο ο καλλιτέχνης και ο μαστερας να χρησιμοποιηθεί κάθε δορυφόρος στο μέγιστο των προδιαγραφών του, και το κάνουν. Μια χαρά το κάνουν, και καλά κάνουν. Έτσι πρέπει, έτσι προβλέπεται.

Το κάνουν και στο σινεμά, σε πολλές ταινίες, όπου τα πάνω, τραβάνε γερό κουπί σε σημεία έντονης δράσης, με φουλ SPL .

Εντός προδιαγραφών είναι, και εντός του σκεπτικού του ιμερσιβ φορμά.
 


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.359
Μηνύματα
2.972.851
Members
38.302
Νεότερο μέλος
antavent
Top