Το σύστημά μου

Μηνύματα
690
Reaction score
1.298
και ιδανικά στα 500-600ms για σαλόνι.
600 είναι πολλά για σαλόνι και τα 500 πολλά είναι.
Χρυσή τομή και εφικτός στόχος με λίγη προσπάθεια για σαλόνι πάντα πιστεύω είναι 400-450ms.
Άνοιξε το rew , πήγαινε στις μετρήσεις σου στο tab rt60 επέλεξε ένα ηχείο ή L+R εάν τα έχεις κάνει μέτρηση μαζί
ξε επέλεξε τα πάντα από κάτω και άσε μόνο το topt . Στα controls πάνω δεξιά ενώ είσαι στο rt 60 tab τίκαρε το use bars on plot .
Θα στο εμφανίζει κάπως έτσι.
RT.jpg


Μετά πας στο γράφημα πάνω αριστερά έχει μια φωτογραφική μηχανή που λέει capture , θα τραβήξει screenshot με όλα τα απαραίτητα μέσα.
Kάνε το ίδιο και με τα γραφήματα της απόκρισης των ηχείων σου , τουλάχιστον των κυρίως.
Λίγα λίγα μη τα βάλεις όλα και μας τρελάνεις στο χρώμα και στη καμπύλη 😆😆.
1/6 smoothing για αρχή(επιλέγεις αριστερά στα tabs τη μέτρηση του ηχείου που θες και πας πάνω graph - smoothing και θα τα βρεις) με κλίμακα spl 5 db, δλδ αριστερα θά λέει 40-45-50-55 κτλ .. Ούτε ανά 10 να φαίνονται όλα ευθεία ούτε ανά 2 να μη καταλαβαίνουμε τι βλέπουμε.
Μετά θα πάμε και στο impulse ..
Ξεκίνα βάλε πχ το αριστερό με Dirac και το αριστερό off , τα τρία μαζί με ντιράκ - off κτλ .
Άντε μάνα μου πόνεσαν τα μάτια μου με τόσο χρώμα 😆😅.
Καλή αρχή , ωραίος χώρος!
Με το μαλακό οι μετρήσεις ε, υπάρχει κίνδυνος εθισμού 😅
Όταν τελειώνουμε το μαζεύουμε το ρημάδι και το βάζουμε ντουλάπι ( και το τρίποδο) , εάν το αφήνουμε έξω την άλλη μέρα το πρωί μας καλεί να το ανοίξουμε πάλι , είναι ύπουλο.
 
Last edited:

Μηνύματα
66
Reaction score
123
Αυτό ε ; Ωραίο.

Το γνωρίζω. Είναι το μόνο που όντως προσθέτει ήχο στα One, κάνει και σχεδόν τα μισά λεφτά από αυτά... 2.700€.
Το SuperSub X είναι "λίγο περισσότερο" από το κάθε One. Tα Forcefield αντιγράφουν τα One και πάνε προς τα κάτω. Το Forcefield 40 που είναι το μεγαλύτερο κατεβαίνει 1Hz παρακάτω και έχει και μικρότερο ενισχυτή. Άσκοπο.

Οχι. Δες παρακατω

..
Αστειεύομαι επειδή ο Sandy πήγε στην SVS ως σύμβουλος μόλις πούλησε την GoldenEar στην Audioquest.

Όπως σωστά επέλεξε ο @Dimifoot τα SB16, λόγω της σχεδίασης των Triton με παθητικούς ακτινοβολητές, δε θέλεις ported subs με τα Triton. Χάνεις συνολικά: στον έλεγχο, στην απόκριση φάσης, στην ακρίβεια.

Και εμείς GoldenEar (2+) έχουμε…άσε τα σάπια και πάρε σαμπς
Συγγνώμη αλλά τα One είναι "different beasts" από τα 2+ στο χαμηλό. Ήμουν ανάμεσα στα δύο. Επέλεξα τα One εν μέρει επειδή έχουν πολύ μεγαλύτερη έμφαση στα χαμηλά (1600W vs 1000W, 3 ενεργές μονάδες αντί 2, 4 παθητικούς έναντι 2). Θα με ενδιέφερε πάντως πολύ να δω τις μετρήσεις σου με και χωρίς τα subs .

Αναγνωρίζω ότι υπάρχουν δύο σχολές στο μπάσο και γνωρίζω ότι, λόγω της απόλυτης μάζας μαγνήτη που απαιτείται, οι χαμηλές συχνότητες είναι και οι ακριβότερες. Όμως, όπως φαίνεται στις καμπύλες - στόχους των LR (measured) κόβω από το χαμηλό που βγάζουν. Όταν αποφασίσω ότι θέλω να ξεπεράσω τα dB που ήδη βγάζουν, τότε μόνο θα κινηθώ σε sub, λογικό;

Κι όπως λέει και ο Andrew Robinson, "the only person who needs to like your system is yourself" :p
 

Μηνύματα
16.548
Reaction score
19.499
λόγω της σχεδίασης των Triton με παθητικούς ακτινοβολητές,
Αυτο το αναφέρεις γιατί οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι στην ουσία, όπως και να το κάνουμε, ένα είδους "ported" ηχείο ; Και έχει και μεγάλη επιφάνεια (καλυπτόμενη απο) παθητικών αυτό το ηχείο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.036
Reaction score
85.398
Συγγνώμη αλλά τα One είναι "different beasts" από τα 2+ στο χαμηλό.
Ναι, ναι, κατά 3 ολόκληρα Hz :roflmao:

21DA5057-3C4F-4B82-B007-F6817F565BB8.jpeg
8019ED80-BB72-410F-B848-68A67AFE9698.jpeg

( Η μετρηση ειναι απο τα Triton 1 και 2, όχι απο τα 2+)
Αλλά για να μην ξεχνιόμαστε, και για εκατοστή φορά, δεν είναι αυτο το πρόβλημα.
Το προβλημα είναι πως οι θέσεις ιδανικής τοποθέτησης των ηχείων δεν είναι οι βέλτιστες για ομαλή απόκριση χαμηλών. Και αυτός είναι ο κυρίως λόγος που τα σαμπς είναι απαραίτητα.

Επιπλέον, ένα δεύτερο προβλημα είναι πως εάν κάποιος θελει να πλησιάζει στάθμες reference (απλώς να πλησιάζει, όχι να επιτυγχάνει), το μπάσο απο τα ηχεία δεν μπορεί να ακολουθήσει, ούτε καν από τα Triton
Θα με ενδιέφερε πάντως πολύ να δω τις μετρήσεις σου με και χωρίς τα subs .
Χωρίς
Untitled.jpg

Και με sub

Untitled2.jpg

προσοχή, οι μετρήσεις είναι χωρίς smoothing (εξομάλυνση) για μέγιστη λεπτομέρεια στο μπάσο

Και τα δυο με Dirac, από το παρελθόν, για σύγκριση, και μια που ο OP έχει Dirac, μην μπλέξουμε με τα του trinnov.

Προφανής η επίτευξη του (Και κάτω από) 20-30hz με τα subs, και ακουστή η βελτίωση-ολοκλήρωση.
Με τυπικό 1/6 smoothing φαίνονται έτσι...

smooth.jpg
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.692
Reaction score
58.375
Αυτο το αναφέρεις γιατί οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι στην ουσία, όπως και να το κάνουμε, ένα είδους "ported" ηχείο ; Και έχει και μεγάλη επιφάνεια (καλυπτόμενη απο) παθητικών αυτό το ηχείο.
Οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι στην ουσία... αντιπαθητικοί ως προς την ηλεκτρομηχανική τους συμπεριφορά.
Όποιος διαφωνεί για την ανάγκη προσθήκης sub ας διατυπώσει τα επιχειρήματα στο σχετικό νήμα με τους λόγους που δεν θα χρειάζονταν.
 

Μηνύματα
16.548
Reaction score
19.499
Οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι στην ουσία... αντιπαθητικοί ως προς την ηλεκτρομηχανική τους συμπεριφορά.
Όποιος διαφωνεί για την ανάγκη προσθήκης sub ας διατυπώσει τα επιχειρήματα στο σχετικό νήμα με τους λόγους που δεν θα χρειάζονταν.
Ποιός διαφωνεί ; Όποιος διαφωνεί να του καεί το πικάπ. 😀
 

D

Deleted member 50795

Guest
Όποιος διαφωνεί για την ανάγκη προσθήκης sub ας διατυπώσει τα επιχειρήματα στο σχετικό νήμα..
..όχι ρε σύ, μη τους προγκας έτσι, ας γράψουν και δω για σαμπ…πάνε παντού και με όλα..:geek:
(πήγαινε - έλα, τώρα..)
 

Μηνύματα
66
Reaction score
123
600 είναι πολλά για σαλόνι και τα 500 πολλά είναι.
Χρυσή τομή και εφικτός στόχος με λίγη προσπάθεια για σαλόνι πάντα πιστεύω είναι 400-450ms.
Δεκτό.
Kάνε το ίδιο και με τα γραφήματα της απόκρισης των ηχείων σου , τουλάχιστον των κυρίως.
Λίγα λίγα μη τα βάλεις όλα και μας τρελάνεις στο χρώμα και στη καμπύλη 😆😆.
1/6 smoothing για αρχή(επιλέγεις αριστερά στα tabs τη μέτρηση του ηχείου που θες και πας πάνω graph - smoothing και θα τα βρεις) με κλίμακα spl 5 db, δλδ αριστερα θά λέει 40-45-50-55 κτλ .. Ούτε ανά 10 να φαίνονται όλα ευθεία ούτε ανά 2 να μη καταλαβαίνουμε τι βλέπουμε.
😆😆 😆😆
Ήθελα να βάλω το mdat αλλά δεν με άφησε το forum. Θα το ανεβάσω και θα το κάνω link εδώ.
Για την ώρα, μόνο με dirac ανεβάζω απόκριση και RT60 για L&R
Μετά θα πάμε και στο impulse ..
Έχω μια κακή πρώτη αντήχηση νωρίς στο ένα ηχείο. Θέμα τοποθέτησης. Oh well...
Ξεκίνα βάλε πχ το αριστερό με Dirac και το αριστερό off , τα τρία μαζί με ντιράκ - off κτλ .
Άντε μάνα μου πόνεσαν τα μάτια μου με τόσο χρώμα 😆😅.
Έχει δουλειά το μέτρημα... 😅 😅 😅 😅
Καλή αρχή , ωραίος χώρος!
Ευχαριστώ
Με το μαλακό οι μετρήσεις ε, υπάρχει κίνδυνος εθισμού 😅
Όταν τελειώνουμε το μαζεύουμε το ρημάδι και το βάζουμε ντουλάπι ( και το τρίποδο) , εάν το αφήνουμε έξω την άλλη μέρα το πρωί μας καλεί να το ανοίξουμε πάλι , είναι ύπουλο.
Μα γι αυτό δεν το βάζω στο ντουλάπι, δεν έχω μετρήσει με REW χωρίς Dirac, θέλω να ξαναρυθμίσω το αμάξι όπου κάτι με ενοχλεί... θέλω να ξαναρυθμίσω το Equalizer APO στο γραφείο. Έχει μέλλον ακόμα.
Το προβλημα είναι πως οι θέσεις ιδανικής τοποθέτησης των ηχείων δεν είναι οι βέλτιστες για ομαλή απόκριση χαμηλών. Και αυτός είναι ο κυρίως λόγος που τα σαμπς είναι απαραίτητα.
Πώς βρίσκεις την απόκρισή τους στη θέση ακρόασής μου όπως τη μετράω; Ούτε το Sub μπορεί (δεν θέλω) να πάει όπου "πρέπει" αλλά σε μία-δυο θέσεις κι άν δεν κάτσει... αγγελία και πάλι χωρίς.
Αυτο το αναφέρεις γιατί οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι στην ουσία, όπως και να το κάνουμε, ένα είδους "ported" ηχείο ; Και έχει και μεγάλη επιφάνεια (καλυπτόμενη απο) παθητικών αυτό το ηχείο.
Καταρχάς οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι "έξτρα κώνοι" και σε καμία περίπτωση οπές, καθώς οι οπές συντονίζονται από τη ροή του αέρα.
Το λέω επειδή είναι πολύ διαφορετικές οι αεροδυναμικές και ακουστικές συμπεριφορές των ακτινοβολητών από τις οπές. Οι ακτινοβολητές έχουν απευθείας πρόσφυση στον αέρα ενώ εκμεταλλεύονται και το floor coupling (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει ο @Bhutia) με αποτέλεσμα να ενσωματώνονται πιο εύκολα στο χώρο, σε σχέση με τα ported. Αυτά βασίζονται στο συντονισμό των αεραγωγών σε συχνότητες (eigenvalues) αρκετά χαμηλότερες της απόκρισης του κώνου ώστε να συντονίζονται και να λειτουργούν ως "κόρνες" στις χαμηλές συχνότητες. Ο συνδυασμός των δύο δεν προτείνεται γενικώς διότι έχουν διαφορετικές time domain συμπεριφορές και δεν "δένουν" εξίσου καλά με τα κλειστού τύπου και όσα έχουν παθητικούς ακτινοβολητές όπως τα SuperSubs.
Οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι στην ουσία... αντιπαθητικοί ως προς την ηλεκτρομηχανική τους συμπεριφορά.
Η ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά τους μπορεί να είναι αντιπαθητική, γι αυτό και πάντα συνδυάζονται με DSP's αλλά δεν τα σχεδιάζω για να με νοιάζει και ταιριάζουν καλύτερα σε αεροδυναμική/ακουστική συμπεριφορά με τα Tritons που έχουν ακτινοβολητές.
Όποιος διαφωνεί για την ανάγκη προσθήκης sub ας διατυπώσει τα επιχειρήματα στο σχετικό νήμα με τους λόγους που δεν θα χρειάζονταν.
Όσο για την αναγκαιότητα, αυτή δεν είναι θέμα μετρήσεων αλλά θέμα προσωπικής προτίμησης και πόσο χαρούμενος είναι κανείς με αυτό που ακούει. Αν είχα πχ ένα sub των 400€ θα είχα "ικανοποιήσει την απαίτηση" να έχω sub αλλά δε θα κέρδιζα τίποτα (ή σχεδόν) από έκταση κι από εντάσεις.
Προσθέτει ένα sub; Ναι, σχεδόν πάντα.
Με ενδιαφέρει αρκετά για να δώσω άλλα 2,3,5.000€; Νot really...
 

Attachments


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.692
Reaction score
58.375
Δεκτό.

😆😆 😆😆
Ήθελα να βάλω το mdat αλλά δεν με άφησε το forum. Θα το ανεβάσω και θα το κάνω link εδώ.
Για την ώρα, μόνο με dirac ανεβάζω απόκριση και RT60 για L&R

Έχω μια κακή πρώτη αντήχηση νωρίς στο ένα ηχείο. Θέμα τοποθέτησης. Oh well...

Έχει δουλειά το μέτρημα... 😅 😅 😅 😅

Ευχαριστώ

Μα γι αυτό δεν το βάζω στο ντουλάπι, δεν έχω μετρήσει με REW χωρίς Dirac, θέλω να ξαναρυθμίσω το αμάξι όπου κάτι με ενοχλεί... θέλω να ξαναρυθμίσω το Equalizer APO στο γραφείο. Έχει μέλλον ακόμα.

Πώς βρίσκεις την απόκρισή τους στη θέση ακρόασής μου όπως τη μετράω; Ούτε το Sub μπορεί (δεν θέλω) να πάει όπου "πρέπει" αλλά σε μία-δυο θέσεις κι άν δεν κάτσει... αγγελία και πάλι χωρίς.

Καταρχάς οι παθητικοί ακτινοβολητές είναι "έξτρα κώνοι" και σε καμία περίπτωση οπές, καθώς οι οπές συντονίζονται από τη ροή του αέρα.
Το λέω επειδή είναι πολύ διαφορετικές οι αεροδυναμικές και ακουστικές συμπεριφορές των ακτινοβολητών από τις οπές. Οι ακτινοβολητές έχουν απευθείας πρόσφυση στον αέρα ενώ εκμεταλλεύονται και το floor coupling (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει ο @Bhutia) με αποτέλεσμα να ενσωματώνονται πιο εύκολα στο χώρο, σε σχέση με τα ported. Αυτά βασίζονται στο συντονισμό των αεραγωγών σε συχνότητες (eigenvalues) αρκετά χαμηλότερες της απόκρισης του κώνου ώστε να συντονίζονται και να λειτουργούν ως "κόρνες" στις χαμηλές συχνότητες. Ο συνδυασμός των δύο δεν προτείνεται γενικώς διότι έχουν διαφορετικές time domain συμπεριφορές και δεν "δένουν" εξίσου καλά με τα κλειστού τύπου και όσα έχουν παθητικούς ακτινοβολητές όπως τα SuperSubs.

Η ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά τους μπορεί να είναι αντιπαθητική, γι αυτό και πάντα συνδυάζονται με DSP's αλλά δεν τα σχεδιάζω για να με νοιάζει και ταιριάζουν καλύτερα σε αεροδυναμική/ακουστική συμπεριφορά με τα Tritons που έχουν ακτινοβολητές.

Όσο για την αναγκαιότητα, αυτή δεν είναι θέμα μετρήσεων αλλά θέμα προσωπικής προτίμησης και πόσο χαρούμενος είναι κανείς με αυτό που ακούει. Αν είχα πχ ένα sub των 400€ θα είχα "ικανοποιήσει την απαίτηση" να έχω sub αλλά δε θα κέρδιζα τίποτα (ή σχεδόν) από έκταση κι από εντάσεις.
Προσθέτει ένα sub; Ναι, σχεδόν πάντα.
Με ενδιαφέρει αρκετά για να δώσω άλλα 2,3,5.000€; Νot really...
Coupling και κέρδος από το δάπεδο σε ενέργεια χαμηλών εκπεμπόμενη εκ των πραγμάτων αρκετά καθυστερημένη θα είχε αμφίβολη ωφέλεια στη μεταβατική απόκριση του setup....

Εύχομαι καλή συνέχεια και απολαυστικές ακροάσεις...

Φαίνεται ήδη από τα RT ότι η συμπεριφορά του χώρου θα είναι προβληματική ως προς τις επιλεγμένες αποστάσεις ακρόασης από τα μπροστινά τουλάχιστον κανάλια... Για τη δε συμπεριφορά του τρέχοντος setup στις πρώτες οκτάβες αναμένω να δημοσιευθεί παράσταση spectrogram - κατά Fourier εστιασμένη στη ζώνη 20-200 Hz και οπωσδήποτε με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί - προτού να γινόμουν αυστηρός, καθότι μπορεί να μη χρειαστεί καν αυστηρότητα σε όσα σχόλια ακολουθήσουν... :sneaky:
 
Last edited:


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.036
Reaction score
85.398
Πώς βρίσκεις την απόκρισή τους στη θέση ακρόασής μου όπως τη μετράω; Ούτε το Sub μπορεί (δεν θέλω) να πάει όπου "πρέπει" αλλά σε μία-δυο θέσεις κι άν δεν κάτσει... αγγελία και πάλι χωρίς.
Απλό:
Πήγαινε ένα απο τα ηχεία σε αυτές τις θέσεις και μέτρα 20-200Hz στην θέση ακρόασης, χωρίς Dirac φυσικά.
Και μετά πήγαινε τα και τα δυο, στις δυο θέσεις, ρύθμισε αποστάσεις και μέτρα τα μαζί, 20-200 χωρίς Dirac.

Αυτό που οπωσδήποτε πρέπει να κοιτάξεις, είναι να γεμίσεις την μεγάλη χαβούζα 50-80Hz. Έχει πολύ ουσία εκεί, σε οποιαδήποτε μουσική....ακόμα και αν κάνουμε τα στραβά μάτια για την πρώτη οκτάβα, η δεύτερη λείπει τελείως.
Θέλεις σαμπς, δεν θα γεμίσει αλλιώς.
 



Μηνύματα
3.931
Reaction score
6.206
Αναγνωρίζω ότι υπάρχουν δύο σχολές στο μπάσο
Εννοείς ότι η μία σχολή θεωρεί ότι η ενσωμάτωση σαμπ είναι υποχρεωτική ενώ η δεύτερη λέει το αντίθετο;
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.036
Reaction score
85.398
Εννοείς ότι η μία σχολή θεωρεί ότι η ενσωμάτωση σαμπ είναι υποχρεωτική ενώ η δεύτερη λέει το αντίθετο;
Όχι, η μία είναι υπέρ του μπάσου, και η άλλη υπέρ της έλλειψής του.
 




Μηνύματα
5.374
Reaction score
6.503
Νταξυ με το σεξ δεν είναι και τόσο αντιπροσωπευτικό το παράδειγμα γιατί περιέχει γενετήσιες επιθυμίες...
Κάποιοι μπορεί να μη θέλουν καν γυναίκα...
Όσο για τα σάμπς και την ηλεκτρομηχανική κατασκευή μην το δένετε... οι πετυχημένες δεν έχουν ταυτότητα ,εγώ τα έχω δει όλα* (έκφραση)δε με εκπλήσσει τίποτε...
*Φυσικά δεν έχω δει τίποτε (έκφραση)🙂
Δυστυχώς στο γραπτό λόγο οι παρεξηγήσεις είναι ευκολότερο να γίνουν γιατί δεν υπάρχει η προσωδία ...
χωρίς υπαινιγμό σε όλα...
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.029
Μηνύματα
2.959.588
Members
38.280
Νεότερο μέλος
Akrapovic
Top