- Μηνύματα
- 17.686
- Reaction score
- 58.355
Σα να λέγαμε ηχεία full range ... του πωπού.Οχι απαραίτητα , υπάρχει και ο κώλος.
Σα να λέγαμε ηχεία full range ... του πωπού.Οχι απαραίτητα , υπάρχει και ο κώλος.
Πω ρε φίλε ποίημα είναι !Ναι, ναι, κατά 3 ολόκληρα Hz
View attachment 294002 View attachment 294003
( Η μετρηση ειναι απο τα Triton 1 και 2, όχι απο τα 2+)
Αλλά για να μην ξεχνιόμαστε, και για εκατοστή φορά, δεν είναι αυτο το πρόβλημα.
Το προβλημα είναι πως οι θέσεις ιδανικής τοποθέτησης των ηχείων δεν είναι οι βέλτιστες για ομαλή απόκριση χαμηλών. Και αυτός είναι ο κυρίως λόγος που τα σαμπς είναι απαραίτητα.
Επιπλέον, ένα δεύτερο προβλημα είναι πως εάν κάποιος θελει να πλησιάζει στάθμες reference (απλώς να πλησιάζει, όχι να επιτυγχάνει), το μπάσο απο τα ηχεία δεν μπορεί να ακολουθήσει, ούτε καν από τα Triton
Χωρίς
View attachment 294006
Και με sub
View attachment 294008
προσοχή, οι μετρήσεις είναι χωρίς smoothing (εξομάλυνση) για μέγιστη λεπτομέρεια στο μπάσο
Και τα δυο με Dirac, από το παρελθόν, για σύγκριση, και μια που ο OP έχει Dirac, μην μπλέξουμε με τα του trinnov.
Προφανής η επίτευξη του (Και κάτω από) 20-30hz με τα subs, και ακουστή η βελτίωση-ολοκλήρωση.
Με τυπικό 1/6 smoothing φαίνονται έτσι...
View attachment 294009
Και με 3 γίνεται δουλειάΠω ρε φίλε ποίημα είναι !
Θέλω και εγώ subs…
6k μου λείπουν όμως
Έτσι όπως έμπλεξα με τα βρωμοτζενελεκ 4k+ είναι συμβιβασμός , 6k+ το κανονικόΚαι με 3 γίνεται δουλειά
Εγώ πάντως εντελώς αθώα ρώτησα τι εννοεί με τις δύο σχολές.Κοίτα που όταν άκουσαν "χωρίς σαμπ" την κάναν όλοι dou στον dourou
Πόσο συμπαθητικά όλα τα αθώα μέλη με άδολα σχόλια... Δική μου άποψη είναι ότι τα στρατόπεδα είναι περισσότερα από δύο ...Εγώ πάντως εντελώς αθώα ρώτησα τι εννοεί με τις δύο σχολές.
Σε home theater εφαρμογές πάντως που υπάρχει lfe υπάρχει απώλεια πληροφορίας. Θέλει είτε ειδικό μηχάνημα που κάνει redirect το lfe στα ηχεία (οι Αμερικάνοι ασχολούνται με κάτι τέτοια) είτε κάποιο pre pro που να το κάνει.
Τι ; Λάθος δηλαδή και αυτό που μου πρότεινες ; Ημίμετρο ;Το επόμενο στρατόπεδο έχει γίνει δημοφιλές σε παραδοσιακά δικαναλικά setup... Σύμφωνα με αυτό θα χρειάζονταν sub μονάχα για συμπλήρωση στο κάτω όριο απόκρισης από τα main ηχεία τα οποία θα εξακολουθούν να παίζουν full range με απλό ακουστικό κροσάρισμα και χωρίς εφαρμογή delays ως προς την απόκριση από τα sub με υποτυπώδη διαχείριση σήματος - φίλτρα EQ στην καλύτερη περίπτωση. Τα δε τεμάχια sub θα τοποθετούνται συχνά σε γωνία πίσω ή δίπλα προς καθένα main.
Αν είναι να τα φτιάξεις όμως βάζεις πάνω τουλάχιστον 0,75lt ή άστα όπως είναι... Αυτό λέω.Οχι απαραίτητα , υπάρχει και ο κώλος.
Ναι αλλά απο την άλλη λές συχνά πυκνά ότι τα σάμπ για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει (και είναι) πιο ακριβά απο τους δορυφόρους. Αλλά ΟΚ το θέμα χώρου είναι ξεκάθαρα σωστό.Ας ξεχάσουμε τον κινηματογράφο προς ώρας, για να επικεντρωθούμε στα σεταπ αναπαραγωγής μουσικής.
Μη ξεχνάς λοιπόν, το πραγματικό "στρατόπεδο" της πλήρους απαξίωσης (ιδίως στη μουσική) οποιουδήποτε κατάπτυστου σεταπ δεν διαθέτει τουλάχιστον 4-αδα δορυφόρων στο ταβάνι, ασχέτως ποιότητας και πραγματικών δυνατοτήτων (πεταμένα λεφτά) των όσων (αδιάφορο) δορυφόρων εδάφους.
Προφανώς δεν νοείται ιμερσιβ σεταπ με κύριο στόχο την αναπαραγωγή μουσικής χωρίς σαμπ, παρά μόνον στην ανέφικτη για την συντριπτική πλειοψηφία οικιακών εγκαταστάσεων χρήση πολύ μεγάλου μεγέθους πολλαπλών δορυφόρων εδάφους, με τεράστιων διαστάσεων γουφερ υψηλού max SPL, σε συνδυασμό με καρδιοειδη λοβό ακτινοβολίας στο μπάσο, αλλά και σε ενορχήστρωση από κατάλληλο processor με δυνατότητα ανακατεύθυνσης του .1 καναλιού στο σύνολο των δορυφόρων εδάφους, συν bass management των δορυφόρων ταβανιού προς τους δορυφόρους εδάφους, διότι ιδίως στο ταβάνι είναι πρακτικά αδύνατη η χρήση τόσο μεγάλου μεγέθους δορυφόρων πραγματικά πλήρους φάσματος και ικανού max SPL στις πρώτες οκτάβες.
Εν ολίγοις, σαφώς είναι εφικτή η υλοποίηση εξαιρετικού σεταπ για μουσική (ιμερσιβ) χωρίς σαμπ, και ειλικρινά θεωρώ πως θα έχει σαφή και αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα συγκριτικά με χρήση πολλαπλών σαμπ, αλλά το κόστος θα είναι αναμφίβολα πολύ πολύ υψηλότερο από όσο είναι αναγκαίο, διότι τόσο οι δορυφόροι όσο και ο processor θα πρέπει να είναι πολύ σοβαρές επιλογές, ανάμεσα σε ελάχιστα και εκλεκτά διαθέσιμα προϊόντα που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις, όλα υπερβολικά πολύ υψηλού κοστολογίου.
Δηλαδή, με πολλαπλά σαμπ, υλοποιείται ανάλογο σεταπ, πολύ πιο οικονομικά από ότι ..χωρίς σαμπ.
Πλην όμως δορυφόροι με ικανότητες ανάλογες καλών sub στις πρώτες οκτάβες θα ήταν αρκετά ακριβότεροι σε σχέση με sub+δορυφόρους - εννοείται ως προς ομοειδή κατηγορία τιμής...Ναι αλλά απο την άλλη λές συχνά πυκνά ότι τα σάμπ για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει (και είναι) πιο ακριβά απο τους δορυφόρους. Αλλά ΟΚ το θέμα χώρου είναι ξεκάθαρα σωστό.
Άμα πρόσεξες δεν διανθίστηκε με θετικά ή αρνητικά σχόλια καθεμία κατηγορία. Ο ίδιος έχω φτιάξει setup με όλες τις διαφορετικές σχολές. Εκείνο με τα Ta'us full range έχει διατηρηθεί κυρίως επειδή για τα main προβλέπεται ευχέρεια τοποθέτησης πάνω σε γωνία σα να ήταν sub... τα ίδια.Τι ; Λάθος δηλαδή και αυτό που μου πρότεινες ; Ημίμετρο ;
Δηλαδή να μην παίρνουμε full range ηχεία , αφού τα κροσάρουμε έτσι και αλλιώς ψηλά και θα είναι πάντα προβληματικά (λέει, λένε) λόγω θέσης στον χώρο ;
Ναι αλλά το θέμα είναι να τοποθετηθείς ποιό είναι το καλύτερο ανάλογα των συνθηκών βέβαια. Εξάλλου το έχω προσέξει και απλώς αστειεύτηκα εξ ου και το γελάκι. Κια εγώ έχω φτιάξει με την σχολή : .... να μην έχω σάμπ χα χα.Άμα πρόσεξες δεν διανθίστηκε με θετικά ή αρνητικά σχόλια καθεμία κατηγορία. Ο ίδιος έχω φτιάξει setup με όλες τις διαφορετικές σχολές.
Ε, περίμενε τώρα, δεν εννοούσα (και συνήθως εννοούμε) full range τέτοιου επιπέδου. Εννοούσα συγκριτικά με μικρότερα ηχεία. Βέβαια έχεις δίκιο ο Ear αυτό θα εννοούσε ... που συνήθως μιλάει με απόλυτα κριτήρια. Αλλά και γενικά οικονομικά έχεις δίκιο.Πλην όμως δορυφόροι με ικανότητες ανάλογες καλών sub στις πρώτες οκτάβες θα ήταν πολύ ακριβότεροι σε σχέση με sub+δορυφόρους...
Δόλο σίγουρα δεν έχω αφού δεν έχω να κερδίσω κάτι ανεξάρτητα της απάντησης. Τώρα όσον αφορά τον σχολιασμό τελευταία όλο και πιο πολλοί μου λένε ότι είμαι συμπαθητικός και κοντεύω να το πιστέψω...Πόσο συμπαθητικά όλα τα αθώα μέλη με άδολα σχόλια...
Ο Ear τα γνωρίζει αυτά. Είναι υψηλοενεργειακά θέματα.Εγώ έχω την απορία σε πολυκαναλο μουσικό υλικό τι παίζει το κανάλι LFE.
Και σε απμιξινγκ δεν γνωρίζω τι γίνεται.
Γνωρίζει κανείς?
Τι..... Γάιδαρο?Εγω να δεις τι δεν ξέρω. Ούτε τι είναι το απμίξινγκ και άλλα 1 δις πράγματα γενικά στη ζωή. Με βλέπεις να σκάω ;
Με ηχεία συνηθισμένων διαστάσεων για να έκανες δουλειά με sub κομμένο άνω των 40 Hz θα έπρεπε ο χώρος να έχει τόσο έντονους κι επίμονους ιδιορρυθμούς στη ζώνη 45-60 Hz κατά τρόπον ώστε να είχαμε και τα main κομμένα...κάτω από τα 60 Hz. Από εκεί και πέρα άμα τα main δεν είναι ικανά ν'ανταποκριθούν με κατάλληλες ωφέλιμες στάθμες και χαμηλή παραμόρφωση σε ολόκληρη τη δεύτερη οκτάβα, η τυπική συχνότητα των 80 Hz για το κροσάρισμα είναι μονόδρομος. Αλλά ας έχουμε υπ'όψιν ότι όσο πιο ψηλά κροσάρουμε τόσο πιο μελετημένη θα πρέπει να είναι η ενσωμάτωση και ανώτερο το πλήθος στα sub, καθότι οι όποιες αστοχίες θα γίνονται εντονότερα αντιληπτές.Ναι αλλά το θέμα είναι να τοποθετηθείς ποιό είναι το καλύτερο ανάλογα των συνθηκών βέβαια. Εξάλλου το έχω προσέξει και απλώς αστειεύτηκα εξ ου και το γελάκι. Κια εγώ έχω φτιάξει με την σχολή : .... να μην έχω σάμπ χα χα.
Το σημαντικό για εμένα θέμα είναι να πείς την γνώμη σου μέχρι ποιά συχνότητα θεωρείς ότι πρέπει στην πράξη (σε σχέση με τους οικιακούς χώρους μας) αλλά ίσως και θεωρητικά (σε σχέση με τις πραγματικές ικανότητες της μέχρι σήμερα τεχνολογίας) .... πρέπει να ανεβαίνουν τσ σάμπ ; Αυτά που ακούω που για να λύσουν άλλα προβλήματα χώρων, modes κλπ ότι πρέπει να ανεβαίνουν τόσο ψηλά που διαβάζω ότι λες και πολλοί λένε και ισχυρίζεστε ... δεν είναι καλό ηχητικά το αποτέλεσμα. Πθανόν ούτε εάν υπολογίσουμε και το κέρδος της όποιας διόρθωσης της FR. Λέω εγώ τώρα μια ιδέα. Και δεν είναι λόγω κακής ενσωμάτωσης που λές. Να είναι γαι κάποιο άλλο λόγο ... που δεν εξετάζεται απο τις main stream - μπούσουλα - απόψεις ?
Δηλαδή τα σάμπ να είναι άντε μέχρι τα 40 HZ .
Ε, περίμενε τώρα, δεν εννοούσα (και συνήθως εννοούμε) full range τέτοιου επιπέδου. Εννοούσα συγκριτικά με μικρότερα ηχεία. Βέβαια έχεις δίκιο ο Ear αυτό θα εννοούσε ... που συνήθως μιλάει με απόλυτα κριτήρια. Αλλά και γενικά οικονομικά έχεις δίκιο.
Ε, για αυτό με ανέχεται μόνο ο κακομοίρης ο Bhutia.Τι..... Γάιδαρο?