Το σύστημά μου


Μηνύματα
5.013
Reaction score
8.898
Σαμπ με το.......καλημερα :biggrin:
Αφήστε βρε τον άνθρωπο να ακούσει....αφου κατά βάθος όλοι ξέρουμε ότι στην πορεία θα λυγίσει και θα αποκτήσει τουλάχιστον ένα σαμπακι
 

Μηνύματα
1.362
Reaction score
2.749
Ναι, ναι, κατά 3 ολόκληρα Hz :roflmao:

View attachment 294002 View attachment 294003
( Η μετρηση ειναι απο τα Triton 1 και 2, όχι απο τα 2+)
Αλλά για να μην ξεχνιόμαστε, και για εκατοστή φορά, δεν είναι αυτο το πρόβλημα.
Το προβλημα είναι πως οι θέσεις ιδανικής τοποθέτησης των ηχείων δεν είναι οι βέλτιστες για ομαλή απόκριση χαμηλών. Και αυτός είναι ο κυρίως λόγος που τα σαμπς είναι απαραίτητα.

Επιπλέον, ένα δεύτερο προβλημα είναι πως εάν κάποιος θελει να πλησιάζει στάθμες reference (απλώς να πλησιάζει, όχι να επιτυγχάνει), το μπάσο απο τα ηχεία δεν μπορεί να ακολουθήσει, ούτε καν από τα Triton

Χωρίς
View attachment 294006
Και με sub

View attachment 294008
προσοχή, οι μετρήσεις είναι χωρίς smoothing (εξομάλυνση) για μέγιστη λεπτομέρεια στο μπάσο

Και τα δυο με Dirac, από το παρελθόν, για σύγκριση, και μια που ο OP έχει Dirac, μην μπλέξουμε με τα του trinnov.

Προφανής η επίτευξη του (Και κάτω από) 20-30hz με τα subs, και ακουστή η βελτίωση-ολοκλήρωση.
Με τυπικό 1/6 smoothing φαίνονται έτσι...

View attachment 294009
Πω ρε φίλε ποίημα είναι !
Θέλω και εγώ subs…
6k μου λείπουν όμως :(
 



Μηνύματα
3.931
Reaction score
6.206
Κοίτα που όταν άκουσαν "χωρίς σαμπ" την κάναν όλοι dou στον dourou :p
Εγώ πάντως εντελώς αθώα ρώτησα τι εννοεί με τις δύο σχολές. 😉
Σε home theater εφαρμογές πάντως που υπάρχει lfe υπάρχει απώλεια πληροφορίας. Θέλει είτε ειδικό μηχάνημα που κάνει redirect το lfe στα ηχεία (οι Αμερικάνοι ασχολούνται με κάτι τέτοια) είτε κάποιο pre pro που να το κάνει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.685
Reaction score
58.354
Εγώ πάντως εντελώς αθώα ρώτησα τι εννοεί με τις δύο σχολές. 😉
Σε home theater εφαρμογές πάντως που υπάρχει lfe υπάρχει απώλεια πληροφορίας. Θέλει είτε ειδικό μηχάνημα που κάνει redirect το lfe στα ηχεία (οι Αμερικάνοι ασχολούνται με κάτι τέτοια) είτε κάποιο pre pro που να το κάνει.
Πόσο συμπαθητικά όλα τα αθώα μέλη με άδολα σχόλια... Δική μου άποψη είναι ότι τα στρατόπεδα είναι περισσότερα από δύο ...

Όσοι θεωρούν ότι δεν θα είχαν την παραμικρή ανάγκη sub είτε χάρη σε αρκετά ογκώδη main ηχεία είτε επειδή έχουν ακούσει κακώς ενσωματωμένα σε setup με οποιοδήποτε main ηχείο.

Το επόμενο στρατόπεδο έχει γίνει δημοφιλές σε παραδοσιακά δικαναλικά setup... Σύμφωνα με αυτό θα χρειάζονταν sub μονάχα για συμπλήρωση στο κάτω όριο απόκρισης από τα main ηχεία τα οποία θα εξακολουθούν να παίζουν full range με απλό ακουστικό κροσάρισμα και χωρίς εφαρμογή delays ως προς την απόκριση από τα sub με υποτυπώδη διαχείριση σήματος - φίλτρα EQ στην καλύτερη περίπτωση. Τα δε τεμάχια sub θα τοποθετούνται συχνά σε γωνία πίσω ή δίπλα προς καθένα main.

Το στρατόπεδο που έχει γίνει δημοφιλές από setup home theater υπαγορεύει υψιπερατό κροσάρισμα με ηλεκτρονικά φίλτρα - ανεξαρτήτως μεγέθους - και αντίστοιχα delays σε όλα τα δορυφορικά κανάλια ή main ηχεία , εγκατάσταση πλήθους sub για μελετημένη εξομάλυνση στην απόκριση χάρη σε εξουδετέρωση κάποιων ιδιορρυθμών και χρήση κεντρικού επεξεργαστή για τη διαχείριση σήματος.
 

Μηνύματα
16.533
Reaction score
19.489
Το επόμενο στρατόπεδο έχει γίνει δημοφιλές σε παραδοσιακά δικαναλικά setup... Σύμφωνα με αυτό θα χρειάζονταν sub μονάχα για συμπλήρωση στο κάτω όριο απόκρισης από τα main ηχεία τα οποία θα εξακολουθούν να παίζουν full range με απλό ακουστικό κροσάρισμα και χωρίς εφαρμογή delays ως προς την απόκριση από τα sub με υποτυπώδη διαχείριση σήματος - φίλτρα EQ στην καλύτερη περίπτωση. Τα δε τεμάχια sub θα τοποθετούνται συχνά σε γωνία πίσω ή δίπλα προς καθένα main.
Τι ; Λάθος δηλαδή και αυτό που μου πρότεινες ; Ημίμετρο ;

Δηλαδή να μην παίρνουμε full range ηχεία , αφού τα κροσάρουμε έτσι και αλλιώς ψηλά και θα είναι πάντα προβληματικά (λέει, λένε) λόγω θέσης στον χώρο ;

😀 😀
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.469
Reaction score
138.399
Ας ξεχάσουμε τον κινηματογράφο προς ώρας, για να επικεντρωθούμε στα σεταπ αναπαραγωγής μουσικής.

Μη ξεχνάς λοιπόν, το πραγματικό "στρατόπεδο" της πλήρους απαξίωσης (ιδίως στη μουσική) οποιουδήποτε κατάπτυστου σεταπ δεν διαθέτει τουλάχιστον 4-αδα δορυφόρων στο ταβάνι, ασχέτως ποιότητας και πραγματικών δυνατοτήτων (πεταμένα λεφτά) των όσων (αδιάφορο) δορυφόρων εδάφους. 😎

Προφανώς δεν νοείται ιμερσιβ σεταπ με κύριο στόχο την αναπαραγωγή μουσικής χωρίς σαμπ, παρά μόνον στην ανέφικτη για την συντριπτική πλειοψηφία οικιακών εγκαταστάσεων χρήση πολύ μεγάλου μεγέθους πολλαπλών δορυφόρων εδάφους, με τεράστιων διαστάσεων γουφερ υψηλού max SPL, σε συνδυασμό με καρδιοειδη λοβό ακτινοβολίας στο μπάσο, αλλά και σε ενορχήστρωση από κατάλληλο processor με δυνατότητα ανακατεύθυνσης του .1 καναλιού στο σύνολο των δορυφόρων εδάφους, συν bass management των δορυφόρων ταβανιού προς τους δορυφόρους εδάφους, διότι ιδίως στο ταβάνι είναι πρακτικά αδύνατη η χρήση τόσο μεγάλου μεγέθους δορυφόρων πραγματικά πλήρους φάσματος και ικανού max SPL στις πρώτες οκτάβες.

Εν ολίγοις, σαφώς είναι εφικτή η υλοποίηση εξαιρετικού σεταπ για μουσική (ιμερσιβ) χωρίς σαμπ, και ειλικρινά θεωρώ πως θα έχει σαφή και αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα συγκριτικά με χρήση πολλαπλών σαμπ, αλλά το κόστος θα είναι αναμφίβολα πολύ πολύ υψηλότερο από όσο είναι αναγκαίο, διότι τόσο οι δορυφόροι όσο και ο processor θα πρέπει να είναι πολύ σοβαρές επιλογές, ανάμεσα σε ελάχιστα και εκλεκτά διαθέσιμα προϊόντα που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις, όλα υπερβολικά πολύ υψηλού κοστολογίου.

Δηλαδή, με πολλαπλά σαμπ, υλοποιείται ανάλογο σεταπ, πολύ πιο οικονομικά από ότι ..χωρίς σαμπ. 😎
 
Last edited:


Μηνύματα
16.533
Reaction score
19.489
Ας ξεχάσουμε τον κινηματογράφο προς ώρας, για να επικεντρωθούμε στα σεταπ αναπαραγωγής μουσικής.

Μη ξεχνάς λοιπόν, το πραγματικό "στρατόπεδο" της πλήρους απαξίωσης (ιδίως στη μουσική) οποιουδήποτε κατάπτυστου σεταπ δεν διαθέτει τουλάχιστον 4-αδα δορυφόρων στο ταβάνι, ασχέτως ποιότητας και πραγματικών δυνατοτήτων (πεταμένα λεφτά) των όσων (αδιάφορο) δορυφόρων εδάφους. 😎

Προφανώς δεν νοείται ιμερσιβ σεταπ με κύριο στόχο την αναπαραγωγή μουσικής χωρίς σαμπ, παρά μόνον στην ανέφικτη για την συντριπτική πλειοψηφία οικιακών εγκαταστάσεων χρήση πολύ μεγάλου μεγέθους πολλαπλών δορυφόρων εδάφους, με τεράστιων διαστάσεων γουφερ υψηλού max SPL, σε συνδυασμό με καρδιοειδη λοβό ακτινοβολίας στο μπάσο, αλλά και σε ενορχήστρωση από κατάλληλο processor με δυνατότητα ανακατεύθυνσης του .1 καναλιού στο σύνολο των δορυφόρων εδάφους, συν bass management των δορυφόρων ταβανιού προς τους δορυφόρους εδάφους, διότι ιδίως στο ταβάνι είναι πρακτικά αδύνατη η χρήση τόσο μεγάλου μεγέθους δορυφόρων πραγματικά πλήρους φάσματος και ικανού max SPL στις πρώτες οκτάβες.

Εν ολίγοις, σαφώς είναι εφικτή η υλοποίηση εξαιρετικού σεταπ για μουσική (ιμερσιβ) χωρίς σαμπ, και ειλικρινά θεωρώ πως θα έχει σαφή και αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα συγκριτικά με χρήση πολλαπλών σαμπ, αλλά το κόστος θα είναι αναμφίβολα πολύ πολύ υψηλότερο από όσο είναι αναγκαίο, διότι τόσο οι δορυφόροι όσο και ο processor θα πρέπει να είναι πολύ σοβαρές επιλογές, ανάμεσα σε ελάχιστα και εκλεκτά διαθέσιμα προϊόντα που πληρούν τις ανωτέρω προϋποθέσεις, όλα υπερβολικά πολύ υψηλού κοστολογίου.

Δηλαδή, με πολλαπλά σαμπ, υλοποιείται ανάλογο σεταπ, πολύ πιο οικονομικά από ότι ..χωρίς σαμπ. 😎
Ναι αλλά απο την άλλη λές συχνά πυκνά ότι τα σάμπ για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει (και είναι) πιο ακριβά απο τους δορυφόρους. Αλλά ΟΚ το θέμα χώρου είναι ξεκάθαρα σωστό.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.685
Reaction score
58.354
Ναι αλλά απο την άλλη λές συχνά πυκνά ότι τα σάμπ για να γίνει σωστή δουλειά πρέπει (και είναι) πιο ακριβά απο τους δορυφόρους. Αλλά ΟΚ το θέμα χώρου είναι ξεκάθαρα σωστό.
Πλην όμως δορυφόροι με ικανότητες ανάλογες καλών sub στις πρώτες οκτάβες θα ήταν αρκετά ακριβότεροι σε σχέση με sub+δορυφόρους - εννοείται ως προς ομοειδή κατηγορία τιμής...

Τι ; Λάθος δηλαδή και αυτό που μου πρότεινες ; Ημίμετρο ;

Δηλαδή να μην παίρνουμε full range ηχεία , αφού τα κροσάρουμε έτσι και αλλιώς ψηλά και θα είναι πάντα προβληματικά (λέει, λένε) λόγω θέσης στον χώρο ;

😀 😀
Άμα πρόσεξες δεν διανθίστηκε με θετικά ή αρνητικά σχόλια καθεμία κατηγορία. Ο ίδιος έχω φτιάξει setup με όλες τις διαφορετικές σχολές. Εκείνο με τα Ta'us full range έχει διατηρηθεί κυρίως επειδή για τα main προβλέπεται ευχέρεια τοποθέτησης πάνω σε γωνία σα να ήταν sub... τα ίδια. :wink:
 
Last edited:

Μηνύματα
16.533
Reaction score
19.489
Άμα πρόσεξες δεν διανθίστηκε με θετικά ή αρνητικά σχόλια καθεμία κατηγορία. Ο ίδιος έχω φτιάξει setup με όλες τις διαφορετικές σχολές.
Ναι αλλά το θέμα είναι να τοποθετηθείς ποιό είναι το καλύτερο ανάλογα των συνθηκών βέβαια. Εξάλλου το έχω προσέξει και απλώς αστειεύτηκα εξ ου και το γελάκι. Κια εγώ έχω φτιάξει με την σχολή : .... να μην έχω σάμπ χα χα.

Το σημαντικό για εμένα θέμα είναι να πείς την γνώμη σου μέχρι ποιά συχνότητα θεωρείς ότι πρέπει στην πράξη (σε σχέση με τους οικιακούς χώρους μας) αλλά ίσως και θεωρητικά (σε σχέση με τις πραγματικές ικανότητες της μέχρι σήμερα τεχνολογίας) .... πρέπει να ανεβαίνουν τσ σάμπ ; Αυτά που ακούω που για να λύσουν άλλα προβλήματα χώρων, modes κλπ ότι πρέπει να ανεβαίνουν τόσο ψηλά που διαβάζω ότι λες και πολλοί λένε και ισχυρίζεστε ... δεν είναι καλό ηχητικά το αποτέλεσμα. Πθανόν ούτε εάν υπολογίσουμε και το κέρδος της όποιας διόρθωσης της FR. Λέω εγώ τώρα μια ιδέα. Και δεν είναι λόγω κακής ενσωμάτωσης που λές. Να είναι γαι κάποιο άλλο λόγο ... που δεν εξετάζεται απο τις main stream - μπούσουλα - απόψεις ?

Δηλαδή τα σάμπ να είναι άντε μέχρι τα 40 HZ .
Πλην όμως δορυφόροι με ικανότητες ανάλογες καλών sub στις πρώτες οκτάβες θα ήταν πολύ ακριβότεροι σε σχέση με sub+δορυφόρους...
Ε, περίμενε τώρα, δεν εννοούσα (και συνήθως εννοούμε) full range τέτοιου επιπέδου. Εννοούσα συγκριτικά με μικρότερα ηχεία. Βέβαια έχεις δίκιο ο Ear αυτό θα εννοούσε ... που συνήθως μιλάει με απόλυτα κριτήρια. Αλλά και γενικά οικονομικά έχεις δίκιο.
 

Μηνύματα
3.931
Reaction score
6.206
Πόσο συμπαθητικά όλα τα αθώα μέλη με άδολα σχόλια...
Δόλο σίγουρα δεν έχω αφού δεν έχω να κερδίσω κάτι ανεξάρτητα της απάντησης. Τώρα όσον αφορά τον σχολιασμό τελευταία όλο και πιο πολλοί μου λένε ότι είμαι συμπαθητικός και κοντεύω να το πιστέψω...
 


Μηνύματα
5.013
Reaction score
8.898
Εγώ έχω την απορία σε πολυκαναλο μουσικό υλικό τι παίζει το κανάλι LFE.
Και σε απμιξινγκ δεν γνωρίζω τι γίνεται.
Γνωρίζει κανείς?
 
Last edited:

Μηνύματα
16.533
Reaction score
19.489
Εγώ έχω την απορία σε πολυκαναλο μουσικό υλικό τι παίζει το κανάλι LFE.
Και σε απμιξινγκ δεν γνωρίζω τι γίνεται.
Γνωρίζει κανείς?
Ο Ear τα γνωρίζει αυτά. Είναι υψηλοενεργειακά θέματα. 😀

Εγω να δεις τι δεν ξέρω. Ούτε τι είναι το απμίξινγκ και άλλα 1 δις πράγματα γενικά στη ζωή. Με βλέπεις να σκάω ; 😀
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.685
Reaction score
58.354
Ναι αλλά το θέμα είναι να τοποθετηθείς ποιό είναι το καλύτερο ανάλογα των συνθηκών βέβαια. Εξάλλου το έχω προσέξει και απλώς αστειεύτηκα εξ ου και το γελάκι. Κια εγώ έχω φτιάξει με την σχολή : .... να μην έχω σάμπ χα χα.

Το σημαντικό για εμένα θέμα είναι να πείς την γνώμη σου μέχρι ποιά συχνότητα θεωρείς ότι πρέπει στην πράξη (σε σχέση με τους οικιακούς χώρους μας) αλλά ίσως και θεωρητικά (σε σχέση με τις πραγματικές ικανότητες της μέχρι σήμερα τεχνολογίας) .... πρέπει να ανεβαίνουν τσ σάμπ ; Αυτά που ακούω που για να λύσουν άλλα προβλήματα χώρων, modes κλπ ότι πρέπει να ανεβαίνουν τόσο ψηλά που διαβάζω ότι λες και πολλοί λένε και ισχυρίζεστε ... δεν είναι καλό ηχητικά το αποτέλεσμα. Πθανόν ούτε εάν υπολογίσουμε και το κέρδος της όποιας διόρθωσης της FR. Λέω εγώ τώρα μια ιδέα. Και δεν είναι λόγω κακής ενσωμάτωσης που λές. Να είναι γαι κάποιο άλλο λόγο ... που δεν εξετάζεται απο τις main stream - μπούσουλα - απόψεις ?

Δηλαδή τα σάμπ να είναι άντε μέχρι τα 40 HZ .

Ε, περίμενε τώρα, δεν εννοούσα (και συνήθως εννοούμε) full range τέτοιου επιπέδου. Εννοούσα συγκριτικά με μικρότερα ηχεία. Βέβαια έχεις δίκιο ο Ear αυτό θα εννοούσε ... που συνήθως μιλάει με απόλυτα κριτήρια. Αλλά και γενικά οικονομικά έχεις δίκιο.
Με ηχεία συνηθισμένων διαστάσεων για να έκανες δουλειά με sub κομμένο άνω των 40 Hz θα έπρεπε ο χώρος να έχει τόσο έντονους κι επίμονους ιδιορρυθμούς στη ζώνη 45-60 Hz κατά τρόπον ώστε να είχαμε και τα main κομμένα...κάτω από τα 60 Hz. Από εκεί και πέρα άμα τα main δεν είναι ικανά ν'ανταποκριθούν με κατάλληλες ωφέλιμες στάθμες και χαμηλή παραμόρφωση σε ολόκληρη τη δεύτερη οκτάβα, η τυπική συχνότητα των 80 Hz για το κροσάρισμα είναι μονόδρομος. Αλλά ας έχουμε υπ'όψιν ότι όσο πιο ψηλά κροσάρουμε τόσο πιο μελετημένη θα πρέπει να είναι η ενσωμάτωση και ανώτερο το πλήθος στα sub, καθότι οι όποιες αστοχίες θα γίνονται εντονότερα αντιληπτές.

Το αποτέλεσμα παίζεται στην ηλεκτρομηχανική συμπεριφορά και στην πληρότητα εγκατάστασης κι ενσωμάτωσης. Οι τρόποι ν'αστοχήσουμε σε αυτό τείνουν να είναι περισσότεροι από εκείνους για ευστοχία , οι δε χρήστες τείνουν να επιμένουν σε άστοχες τακτικές είτε λόγω άγνοιας είτε ελέω υπέρμετρου ενθουσιασμού.
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.013
Μηνύματα
2.959.116
Members
38.276
Νεότερο μέλος
mikepan
Top