Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.762
Reaction score
42.933
Νομίζω ότι εντυπωσιάζομαι πιο πολύ που πάτε έξω για να ψωνίσετε τόσο τακτικά.
Τα τελευταία 15-20 χρόνια ψωνίζω ηλεκτρονικά από το σπίτι, τελευταία πλέον σχεδόν το σύνολο των προσωπικών μου αναγκών και του σπιτιού. Νομίζω μόνο ψωμί αγοράζω έξω και αυτό όταν είμαι ήδη έξω και αν περνάω από καλό φούρνο αλλιώς ούτε αυτό, προτιμώ να μείνω χωρίς ψωμί ή να τη βγάλω με παξιμάδια (που τα φέρνει delivery ο ΑΒ).
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.601
Reaction score
30.498
Ναι βρε παιδί μου. Πολλά ψώνια. Πολύ σινεμά. Να δίνεις 30φευγα χιλιάρικα για να αγοράσεις την αγωνία που θα φορτίσεις. Να σου καθορίζει τη ζωή μια μαμιμένη ρόδα. Αν αυτό δεν είναι μαζοχισμός δεν ξέρω τι είναι.

Λες και πηγαίνουμε κάθε βδομάδα για ψώνια. Ή αν πάμε θα πρέπει να ψωνίσουμε από όσους έχουν φόρτιση και όχι από όσους εμείς θέλουμε. Λες και έχουν τα Supermarkets ικανό αριθμό θέσεων. Πας στο Supermarket, και βλέπεις 50-70 οχήματα και 1-2 θέσεις φόρτισης. Σε πολλά και καμία και ας έχουν μεγάλα γκαράζ. Σε άλλα και να θέλουν δεν μπορούν επειδή δεν έχουν γκαράζ. Αλλά ακόμα και αν πηγαίνεις σε κατάστημα με φόρτιση, τι να κάνουν 1-2 θέσεις στα 50-70 οχήματα. Πρέπει να γίνουν τουλάχιστον 15 μη πω 20.

Προσωπικά αν δεν είχα γκαράζ δεν θα τα κοιτούσα καν. Βενζίνη μέχρι να κλείσει και το τελευταίο βενζινάδικο σε λογική απόσταση από το σπίτι, τη δουλειά, και τη διαδρομή.
 

TGD

Μηνύματα
8.622
Reaction score
8.642
Αφού ούτε 1 στα 50 τουτού δεν είναι ηλεκτρικά, 2 θέσεις φόρτισης στις 50 είναι μια χαρά.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.601
Reaction score
30.498
Δεν το είπα για αυτό. Θεωρείς ότι στο μέλλον θα αποκτήσουν 15-20 φορτιστές έκαστο; Το θεωρώ έως και αδύνατο.
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Και να μην ψώνιζα, μέσα στο αυτοκίνητο
να καθόμουν σε δημόσιο φορτιστή, πάλι δεν θα είχα κανέναν ενδοιασμό να ξαναεπέλεγα ηλεκτρικό.

Σιγά το πρόβλημα που θα κάτσω 10 λεπτά μέσα στο αμάξι να συμπληρώσω τη φόρτιση.

Σε πέντε λεπτά από το σπίτι μου βρίσκω κυριολεκτικά 10άδες ελεύθερους φορτιστές.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.601
Reaction score
30.498
Ούτε αυτό θα έκανα. Δεν πρόκειται να γίνω σκλάβος κανενός μηχανήματος. Αυτό υπηρετεί εμένα, όχι εγώ αυτό. Ακόμα και τσάμπα να ήταν, το όχημα ή η φόρτιση.
 

Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Τις προάλλες ήμουν άδειος το πρωί και ήθελα να πάω Χαλκιδική, 100χλμ.

Ωωω, τραγική κατάσταση θα πείτε, ε; :roflmao:

Σιγά τα ωά, 10 λεπτάκια φόρτιση έξω, όσο για να βάλω 15kW κι έφυγα.

Κυριολεκτικά μηδέν άγχος.
Άδειος κάθε πρωί να είμαι, πάω όπου θέλετε ανά πάσα στιγμή, και ταξίδι ακόμη.
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.576
Reaction score
98.649
Ενώ η φόρτιση προγραμματίζεται εύκολα. Ακόμα και χωρίς δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι. Θα πας να ψωνίσεις, θα φορτίσεις εκεί. Συμπλήρωμα σε ταχυφορτιστές 10-20 λεπτά 1-2 φορές τη βδομάδα και είσαι έτοιμος. Σιγά το πράμα.
Σιγά το πρόβλημα που θα κάτσω 10 λεπτά μέσα στο αμάξι να συμπληρώσω τη φόρτιση.
Σιγά τα ωά, 10 λεπτάκια φόρτιση έξω, όσο για να βάλω 15kW κι έφυγα.
Μιλάμε για ΤΗ διασκέδαση! :party::party:



Και μετά σε χαλάει το πεντάλεπτο κάθε 15 μέρες για βενζίνη/πετρέλαιο. :roflmao:
 


Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Ναι, με ενοχλεί σε βενζινάδικο να μπαίνω.
Έχω μπει σε βενζινάδικο ή 2 ή 3 φορές τα τελευταία 35.000χλμ

Πιάνουμε υποθετικά σενάρια, όπου δεν θα ψωνίζω ποτέ σούπερ-μάρκετ, δεν θα πηγαίνω σε mall ποτέ, δεν θα ψωνίζω ρούχα ποτέ, δεν θα τρώω σε εστιατόρια ποτέ, δεν θα πηγαίνω κολυμβητήριο τη μικρή ποτέ, δεν θα πηγαίνω σε ξενοδοχείο, αλλά ελεύθερο κάμπινγκ και δεν θα έχω φορτιστή ούτε στο σπίτι ούτε στο εξοχικό. Ούτε μια πρίζα σούκο πουθενά. Να μην έχω καν καλώδιο δικό μου για φόρτιση.

Ακόμα και σε τέτοιο υποθετικό σενάριο, πάλι ηλεκτρικό θα επέλεγα.
 


Μηνύματα
6.862
Reaction score
5.405
Μέλος εδώ έγραψε ότι φόρτιση κάνει επί ένα χρόνο μόνο δωρεάν και πολλές φορές δεν το φορτίζει καν γιατί είναι ήδη φορτισμένος, τι να λέμε τώρα.

Το πιάνουμε από τα μαλλιά το θέμα και κάνουμε την τρίχα τριχιά.

Βάζω και τον εαυτό μου μέσα. Πριν παραλάβω το ηλεκτρικό να με βλέπατε με τι άγχος ετοίμαζα το πάρκινγκ, «ωχ, αμμάν» σκεφτόμουν, «τι θα έκανα χωρίς πάρκινγκ, καλά που το έχω, αλλιώς πώς θα γινόταν», «να κάνω αίτηση για τριφασικό», «να κάνω αίτηση για νυχτερινό», «να πάρω δεύτερο φορτιστή για το εξοχικό» κ.ο.κ. Τα σκέφτομαι τώρα και γελάω.

Τελικά τίποτα από τα παραπάνω δεν έκανα, ούτε τριφασικό, ούτε νυχτερινό, ούτε δεύτερο φορτιστή, ούτε καν πρώτο κανονικό.

Έναν φορητό φορτιστή απλά πήρα και στο σπίτι συμπληρώνω φόρτιση αραιά και πού.

Γι’ αυτό λέω, και δυνατότητα φόρτισης στο σπίτι να μην είχα, κανένα απολύτως πρόβλημα. Δεν τα βγάζω από το μυαλό μου.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Οπότε ακούω για μεθάνιο και αμμωνία σκέφτομαι ότι το πρώτο είναι χειρότερο από το CO2 ως αέριο θερμοκηπίου και η δεύτερη ιδιαίτερα επικίνδυνη αφού το ελάχιστο adblue που καταναλώνουν κάποια ντήζελ θεωρείται επιβάρυνση στην υγεία των αστών.

Σίγουρα έχουν θετικό ενεργειακό αποτύπωμα;
Το μεθάνιο ούτως ή άλλως αποτελεί κατά 99% αυτό που λέμε φυσικό αέριο, και το φυσικό αέριο είναι σε εκτεταμένη χρήση εδώ και δεκαετίες, δεν θα αλλάξει τίποτα με την υποκατάσταση του ορυκτού από το βιολογικής προέλευσης στο δίκτυο σε ότι αφορά την επίδραση του ως αέριο θερμοκηπίου.

Επιπλέον όμως, το βιομεθάνιο προέρχεται από βιομάζα η οποία ούτως ή άλλως με κάποιον τρόπο θα αποσυντίθετο και τα παραγόμενα αέρια θα απελευθερώνονταν στην ατμόσφαιρα. Είτε με αστικά λύματα, είτε με κόπρανα της κτηνοτροφίας, είτε με λοιπά απόβλητα κτηνοτροφικών διεργασιών είτε από υπολείματα της ελαιουργίας και της οινοποιίας, είτε με ενσιρώματα καλαμποκιού, κλπ κλπ. Ουσιαστικά δηλαδή δεσμεύεται βιολογικής προέλευσης μεθάνιο το οποίο ειδάλλως θα πήγαινε στην ατμόσφαιρα και αξιοποιείται ως καύσιμο. Δηλαδή κέρδος.
Το βιομεθανιο και η βιομεθανολη είναι τα μελλοντικά καύσιμα της ναυτιλίας για μετά το 2040 και μέχρι τον πλήρη εξηλεκτρισμό (όταν θα βγω στη σύνταξη) , η ναυτιλία βέβαια σαν καταναλωτής καυσίμων είναι μικρός παίχτης ωστόσο η shell το βλέπει σαν διέξοδο για τις ερχόμενες δεκαετίες καθώς τα ορυκτά καύσιμα έχουν ημερομηνία λήξης κοντινή στις περισσότερες εφαρμογές στις ανεπτυγμένες τουλάχιστον χώρες (που είναι και οι μεγαλύτεροι καταναλωτές)
Η αμμωνία είναι ανέκδοτο πλέον , ούτε μηχανή υπάρχει ακόμα ούτε ουσιαστική διάθεση να παραχθεί. Επιπλέον στον πλήρη κύκλο ζωής της (well to wake) δεν είναι μέχρι στιγμής carbon neutral και δεν προβλέπεται να γίνει.
Ούτε το βιομεθάνιο, ούτε η βιομεθανόλη νομίζω ότι είναι μελλοντικά καύσιμα της ναυτιλίας. Πιθανότερο να αξιοποιηθεί αμμωνία μέχρι ένα σημείο όπου θα μπορεί να αξιοποιηθεί απευθείας το υδρογόνο ως καύσιμο.

Η αμμωνία γιατί είναι ανέκδοτο; Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο με retrofit σε υφιστάμενες μηχανές (αυτό είναι το κύριο πλεονέκτημά της) και μια χαρά μπορεί να είναι carbon neutral αν παραχθεί με πράσινο υδρογόνο.
 

Μηνύματα
16.575
Reaction score
23.515
Το ανέκδοτο είναι το carbon neutral της υπόθεσης , είναι τόσο ενεργειακά απαιτητική η παρασκευή της (μέχρι στιγμής) που συμφέρει να φτιάξεις e-diesel παρά πράσινο μπλε αμμωνία.
Η τοξικότητα της επιπλέον είναι ένα μεγάλο απαγορευτικό για τις περισσότερες εφαρμογές.
Επιπλέον από που προέκυψε ότι μπορεί να καεί στις σημερινές μηχανές όταν ακόμα δεν έχει δουλέψει στην Κοπεγχάγη στην μηχανή που υποτίθεται θα είναι έτοιμη το 2025; Αυτό που γνωρίζουμε είναι ότι υπάρχει σοβαρό θέμα ελέγχου της καύσης σε διάφορα φορτία που δεν δείχνει να.λυνεται εύκολα.
8 στις 10 παραγγελίες αυτή τη στιγμή είναι dual fuel με LNG, 1 στις 10 με μεθανόλη και 1 στις 10 κλασσικό πετρελαίο.
Η Maersk σε μια κίνηση που απευθυνόταν στους μετόχους της έχτισε 8τμχ dual fuel μεθανόλη και προχώρησε σε συμβόλαια με εταιρία παραγωγό βιομεθανολης με ορίζοντα χρησιμοποίησης της σε κάποια χρόνια.
Αντίθετα το βιομεθανιο θα είναι ευρύτερα διαθέσιμο και αναμειξιμο με ορυκτό σε προσπάθεια μείωσης εκπομπών.η μόνη χρήση της αμμωνίας θα μπορούσε να είναι ίσως σε κυψέλες καυσίμου στο μέλλον ως φορέας υδρογόνου. Η αποθήκευση και μεταφορά εξακολουθεί να είναι απαγορευτική για πολλές εφαρμογές της ναυτιλίας καθως η ενεργειακή πυκνότητα είναι ένα χάλι μαύρο, χειρότερη από μεθανόλη που είναι χειρότερη από μεθάνιο.
Για μέχρι το 2040 δεν βλέπω πουθενά αμμωνία στην ναυτιλία, αντίθετα βλέπω μεταβατικά βιοκαύσιμα για κάποιες εφαρμογές και κάποιες περιοχές.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.888
Reaction score
137.023
Ε, ναι. Υπομονή.

Βγαίνουν σιγά σιγά και πολύ αποδοτικά φωτοβολταϊκά.

Η τεράστια επιφάνεια των πλοίων, μπορεί να αποτελέσει σημαντική πηγή ενέργειας. Γιατί να πηγαίνει τζάμπα; Όση είναι.


ΥΓ.

Να κι η τατα:

 
Last edited:

Μηνύματα
16.575
Reaction score
23.515
Γιατί δεν είναι τεράστια η επιφάνεια και γιατί είναι ακόμα πιο τεράστια η απαίτηση σε ισχύ. Όταν έχεις 10 με 20MW ισχύ για πρόωση (δεν μιλάω για κοντέινερ που έχουν 5 πλασια) και μια επιφάνεια 200χ32 πχ ακόμα και με 100% βαθμό απόδοσης που δεν παίζει και λόγω θέσης και λόγω κλίσης και λόγω τεχνολογίας κλπ έχει το πολύ ένα κλάσμα της ισχύος αυτής για κάποιες ώρες της μέρας.
Δεν φτάνει. Μπορεί ίσως σε κάποια μορφή να καλύπτει μέρος των βοηθητικών αναγκών αλλά όχι σε πλοία πχ γενικού φορτίου ή δεξαμενόπλοια καθώς στον χώρο του φορτίου είτε δεν μπορεί να εγκατασταθεί κάτι είτε για λόγους ασφαλείας δεν πρέπει.
 

TGD

Μηνύματα
8.622
Reaction score
8.642
Έκανε μια μελέτη ο γιος μου στη ρομποτική. Ακόμα κι αν βάλεις φωτοβολταϊκά πάνω από όλα τα κοντέινερ ενός suezmax δεν θα μπορέσεις να το κουνήσεις ρούπι.
 

vasilisnt

Golden Boy!
Μηνύματα
2.111
Reaction score
2.750
μηπως να κανουμε νεο θεμα για τους πιθανους περιορισμους στη φορτιση γιατι προσωπικα δεν μπορω αλλο αντιπαραθεση! την καταλαβαμε!!!
 


Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.620
Μηνύματα
2.946.425
Members
38.210
Νεότερο μέλος
Aris29
Top