Tesla

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.711
Reaction score
138.745
Προσωπικά θα εμπιστευόμουν περισσότερο τις μετρήσεις εδώ:
Δεν υπάρχουν πουθενά μετρήσεις να "εμπιστευτείς".

Ξέχνα το.


Το μόνο νούμερο που είναι ενδεικτικό της ιστορίας, είναι το WLTP.

Αυτό το νούμερο τώρα, θα πρέπει να το συνδυάσεις μέσα στο μυαλό σου, με τις εξής παραμέτρους:

1. Τι συντελεστή οπισθέλκουσας έχει;
2. Τι μεγέθους ζαντολαστιχα φοράει; Όσο πιο μεγάλη η ζάντα και όσο πιο φαρδύ το ελαστικό, τον ήπιες.
3. Τι είδους ελαστικά; Τι αντίσταση κύλισης;
4. Τι εξωτερική θερμοκρασία;
5. Υπάρχει heat pump; Ιδίως στα κρύα, γιατί αλλιώς, τον ήπιες κανονικά.
6. Στον ήλιο, έχεις βάλει μεμβράνες για μείωση της θερμικής ενέργειας του ήλιου;
7. Η πίεση των ελαστικών είναι άψογη; Το πέλμα;
9. Το οδόστρωμα τι επιφάνεια έχει;
10. Βρέχει; αν βρέχει, σημαντικά αυξημένη κατανάλωση.
11. Πόσο ισχυρή χρήση κλιματισμού κάνεις;
12. Πόσο βαρύ είναι το πόδι σου; Πόσο νευρικά οδηγείς; Εδώ μπορείς να το σκίσεις, ή να το αφήσεις να βγάλει πολλά χιλιόμετρα. Στο πόδι σου είναι.

Εφόσον πρακτικά είναι στο πόδι σου, κάποτε θα καταλάβεις ότι το αυτοκίνητο θα βγάλει όσα χιλιόμετρα θες εσύ. Εσύ θα το καθορίσεις, με τον τρόπο που θα το χειριστείς. 😎

Στην πράξη τελικά, η πραγματική κατανάλωση του αυτοκινήτου, και η χρήσιμη αυτονομία, έχουν ελάχιστη αξία.

Για να μη πω μηδενική, λέω απλώς ελάχιστη.

Σημασία έχει πόσο εύκολα φορτίζεις.

Στην καθημερινότητα, εάν φορτίζεις κάποιο βράδυ στο σπίτι σου, όταν κοιμάσαι, στα ρτίδια σου αν καίει 12 ή 17 kWh στα 100 km.

Εντελώς στα rxidia σου όμως.

Στο μεγάλο ταξίδι, μια στις τόσες δηλαδή, εάν φορτίζει γρήγορα, στα rhidia σου ομοίως εάν έκαψε 17 ή 21 kWh/100 km.

Η όλη ιστορία περί αυτονομίας και όλη αυτή η παπαροφιλολογία, είναι εντελώς άχρηστη.

Στο τέλος τέλος, τι νομίζεις πως μετράει; Θα σου πω: Μετράει το μέγεθος της μπαταρίας, και οκ, το συνολικό efficiency του drivetrain μαζί με το συντελεστή οπισθέλκουσας.
Και ιδίως για το χειμώνα, η σοβαρή αντλία θερμότητας.

Από κει και πέρα, μετράει μόνον το εαν βρίσκεις φορτιστές γρήγορους στο δρόμο.

Τα υπόλοιπα, είναι για να γεμίζουμε σεντόνια στα φορουμς.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.173
Reaction score
85.761
σε ένα ice
Καλύτερη αντιστοιχία νομίζω πως ειναι η δηλωμένη κατανάλωση στα ice. Γράφει για παράδειγμα 4.5lt/100km, και δεν το πιάνεις με τίποτα εκτός αν είσαι βουδιστής μοναχός Ζεν. Όλο στο 6 θα είσαι. Αλλά δεν βλέπω να εξοργίζονται τα ΜΜΕ με το θέμα. Δεν μας παραπλανούν αυτοί δηλαδή; Μόνο όταν έπιασαν στα πράσα τη VW με εκεινο το μαγικό που έκανε στις μετρήσεις έγινε μεγάλο θέμα (εντάξει αυτοί το τερμάτισαν:roflmao:). Όλοι οι άλλοι ρε παιδιά είναι σωστοί δηλαδή; :p

Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσετε όλοι, είναι πως υπάρχει μεγάλος πόλεμος εναντίων της Τέσλα, σε όλα τα "άρθρα" που κυκλοφορούν από οποιοδήποτε "περιοδικό", είτε έντυπο είτε ψηφιακό, για έναν απλό και σαφή λόγο: δεν πληρώνει για διαφήμιση.
Εκτιμώ πως δεν ειναι αυτός ο λόγος με τον συγκεκριμένο. Απλώς είναι λίγο συριζαίος και ασχολείται συστηματικά και μόνο με την Amazon και την Tesla.
Παράλογο βέβαια και αυτό, μιας και η Amazon πουλάει φτηνά τα αγαθά στο λαό, πολυ φτηνότερα από την κάθε Τσιμισκή και Κολωνάκι. Και η Tesla είναι η εταιρία που φτιάχνει τα πιο VFM αυτοκίνητα, με το χαμηλότερο έξοδο χρήσης και τις χαμηλότερες χρεώσεις φόρτισης. Δεν λειτουργούν λοιπόν αυτές οι εταιρίες προς το συμφέρον των πολλών;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.711
Reaction score
138.745
Κάθε μέρα που πάω στη δουλειά, μου καίει λιγότερο από την WLTP!

Και σήμερα που πήγα στη δουλειά, "έκαψε" λιγότερο από την WLTP. 😁😂🤣

Μπορώ να σας ανεβάσω πολλές φωτογραφίες, αλλά μια μόνο, φτάνει:

1000006020.jpg


Έκαψα 0,3% λιγότερο από την WLTP.

Η πρώτη πορτοκαλί λωρίδα που βλέπετε, ήταν ένα φανάρι που ξεκίνησα σα διάολος μέχρι 120, κοντά στο αεροδρόμιο, αφήνοντας πίσω μου διτροχες μηχανές μεγάλου κυβισμού.

Και τα επόμενα πορτοκαλί ξέρω τι είναι, στην περιφερειακή οδό έγιναν.

Ενδιάμεσα, είχε κίνηση, όπως κάθε μέρα.

Την ίδια διαδρομή αν την έκανα με τον ίδιο (πάνω κάτω) Ρυθμό με το iD.3 (άσε που δεν μπορεί τόση επιτάχυνση, αλλά τες πα), με το κλιματιστικό να με έχει παγώσει μέσα, με τέτοια ζέστη και ντάλα ήλιο έξω, θα έβγαζε τρελή κατανάλωση, καμία σχέση με την WLTP.

Αν κλέβει κάποιος με την WLTP, είναι το γκρουπ βαγκ, κι όχι η Τέσλα. 😎

Και τα δύο αυτοκίνητα τα έχω, ξέρω τι κάνουν, δε μιλάω στον αέρα.




ΥΓ.

Αυτά ήταν τα "καμώματά μου" στην περιφερειακή οδό, η σφήνα της σφήνας λέμε, όλα τα πορτοκαλιά

1000006025.png


Και το λέει και σε χιλιόμετρα αν θες, όχι μόνο ως ποσοστό μπαταρίας

1000006024.jpg


Δηλαδή έκανα 32.2 χλμ καταναλώνοντας 31,6 χλμ της ονομαστικής (WLTP) αυτονομίας, δηλαδή στη συγκεκριμένη διαδρομή έχω καταναλώσει 0,6 χλμ λιγότερα από την ονομαστική αυτονομία του αυτοκινήτου κατά WLTP.

Κάντε τις πράξεις.

Το 5,8% της μπαταρίας μου βγάζει 32,2 χλμ.
Το 100% της μπαταρίας, πόσο; 🤣😂😁

(Εν τω μεταξύ, αν δεν κάνω αυτές τις τρελές επιταχύνσεις, αντί για 5,8% μου τρώει 5,3% ή και λιγότερο. Σιγά τα ωα. Δεν αξίζει τον κόπο να ασχολούμαι. Πάω όπως να'ναι. Και δεν με ενδιαφέρει διόλου η κατανάλωση, κουβέντα να γίνεται, όπως είπα, αυτά είναι εντελώς ασήμαντα θέματα, αφού όποτε πέσει κάτω από 20% θα μπει στη μπρίζα ένα βράδυ στο σπίτι, άρα γιατί να ασχοληθείς; Κανένα νόημα.)
 
Last edited:

Μηνύματα
1.300
Reaction score
1.947
WLTP και EPA είναι εκτιμήσεις βασισμένες σε συγκεκριμένες συνθήκες και σενάρια,
σε κάποια μοντέλα είναι αισιοόδοξη η μία και σε άλλα η άλλη




από εδώ

https://insideevs.com/news/414786/comparison-epa-wltp-range-ratings/


------------------------------------------------------------------------------------------------


Κάποιες άλλες μετρήσεις που ίσως εξηγούν τα παράπονα οδηγών Tesla είναι οι παρακάτω. Εταιρεία που πουλάει μτχ ηλεκτρικά στην αμερική εξέτασε δεδομένα από πολλά αυτοκίνητα και βρήκε μεγάλες διαφορές στην πραγματική αυτονομία από αυτήν που εκτιμάει το αυτοκίνητο στα Τεσλα (διαφορές που υπήρχανε και σε άλλα αυτοκίνητα σε πολύ μικρότερο βαθμό).

πχ




από εδώ

https://insideevs.com/news/679024/recurrent-tesla-range-lower-than-epa-estimates/


Τα παραπάνω ( :oops: ) είναι πραγματικά δεδομένα από ένα μεγάλο αριθμό αυτοκινήτων και προφανώς αποτελούν την πηγή των δικαιολογημένων παραπόνων.
Ακόμη και αν κάποια αυτοκίνητα είναι μτχ πάλι δεν δικαιολογείται τέτοια διαφορά
πχ σύγκριση με Chevrolet Bolt





---------------------------------------------------------------------------------------------

τέλος για το id.3 από προσωπική μπειρία (και σαν τέτοια να την λάβετε ή μη υπόψιν σας) έχω άνετα πάνω από την WTLP σε μετακινήσεις εντός νομού (πόλη, επαρχιακοί δρόμοι) ακόμη και με λίγη εθνική μέσα στο μίγμα (με μέχρι 110-120).
Πιο πρόσφατη εμπειρία Λάρισα -> παράλια νομού Λάρισας -> Ραψάνη -> Επιστροφή Λάρισα από εθνική, WLTP λίγο κάτω από 500.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.711
Reaction score
138.745
τέλος για το id.3 από προσωπική μπειρία (και σαν τέτοια να την λάβετε ή μη υπόψιν σας) έχω άνετα πάνω από την WTLP σε μετακινήσεις εντός νομού (πόλη, επαρχιακοί δρόμοι) ακόμη και με λίγη εθνική μέσα στο μίγμα (με μέχρι 110-120).
Όχι, μια χαρά να το λάβουν υπόψιν τους.

Οδηγείς πιο "συνετά" από μένα, είναι απλό. 😎

Εγώ μόνο μια φορά (το έχω γράψει) πλησίασα την WLTP, στον επαρχιακό δρόμο για την άκρη της Χαλκιδικής. Την πλησίασα, αλλά δεν την έφτασα καν.

Κίνηση με 60-90 χλμ/Ω, και λίγο στην αρχή με έως 110.

Εσύ, το πας καλύτερα από μένα. Σωστός! 👍

Όσο για τα παραπάνω "δεδομένα" που αποτελούν "πηγή των παραπόνων", είναι γνωστά.

Αφορούν τρόπο οδήγησης, διότι παίρνουν ένα τέσλα που πάει σα διάολος, για να παν σα διάολοι. Τόσο απλά.
Τι να κλασει το Μπολτ και τα άλλα που έχουν για ενοικίαση, είναι γνωστό πως όποιος θέλει να ρίξει γκάζια, πάει και παίρνει μόνον Τέσλα, να το φχαριστηθει. Με τα άλλα, παν χαλαρά.

Όμως.

Από τα παραπάνω γραφήματα, αξίζει να κρατήσεις το πόσο μεγάλες διαφορές έχουν στην αυτονομία τους, αναλόγως εξωτερικής θερμοκρασίας.

Βλέπεις σε όλα μια καλή ανηφόρα στο γράφημα, μιλάμε για μεγάλες διαφορές, και στα Τέσλα βλέπεις σχεδόν ευθεία!

Χαχαχαχαχαχαχαχαχα

Πάμε ένα ένα

1000006030.jpg


Διακύμανση από ~47% έως ~62%, εύρος 15%.

Πολύ ομαλή η καμπύλη αναλόγως θερμοκρασίας.


1000006034.jpg


Διακύμανση από 61% έως 108%, εύρος 47%!

Τραβάει την ανηφόρα γερά λέμε..


1000006032.jpg


Διακύμανση από 67% έως 107%, εύρος 40%!

Ανηφόρα, όχι αστεία. Τεράστιες διαφορές.

Ανηφόρα όλε!

Και βέβαια οι επιδόσεις του Τέσλα, και η διαθέσιμη ισχύς, δεν έχουν καμία επαφή με τα υπόλοιπα..

Άρα, είναι το πόδι του οδηγού, και το οδηγικό προφίλ των πελατών που νοικιάζουν τέτοια αυτοκίνητα. 😎

Κι εγώ αν ήθελα να τρέξω, Τέσλα θα έπαιρνα, τι άλλο, Μπολτ; 😁😂🤣🤪
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.711
Reaction score
138.745
As per the Bloomberg's publication, its follow-up study reveals that the vehicle is still well-loved, even after years of ownership. The Model 3’s ratings were particularly impressive for performance, ease of use, and design.

When asked if the Model 3 has been more reliable than previous cars that they owned, the majority of the respondents noted that they strongly agreed or agreed with the statement. Interestingly enough, the Model 3’s reliability only grew over time, with owners in 2023 noting that once initial defects such as paint imperfections and misaligned panels were corrected, the vehicle’s major systems held up very well.

“The only problem I had in 90,000 miles was a broken window button. It cost $51, and they came to my office to repair it,” one Model 3 owner noted.



Αυτά που λέγαμε.. 😎
 

Μηνύματα
546
Reaction score
2.437
Όλα αυτά μπορούν να επιβεβαιωθούν από προσωπική χρήση και να υπάρχει συμπέρασμα.

Προσωπικά λοιπόν (τουλάχιστον) κάθε ΣΒ πηγαίνω σε ένα παραθαλάσσιο κτήμα που έχω και απέχει 87 km από το κύριο σπίτι μου.

Εθνική περίπου ~ 55 km (ταχύτητα 110-120) – επαρχιακός περίπου ~30 km. (ταχύτητα 50-80).

Η όλη κατανάλωση είναι από 15% της μπαταρίας έως 18% της μπαταρίας (προχθές με τον καύσωνα και κάπως βιαστικά για κάποιο λόγο) .

Άρα αν πούμε μέσο όρο 17% τότε 87/0,17 = 511 km .Βέβαια με σχετικά μικρό φορτίο 1 ή 2 άτομα.

Μια χαρά το βλέπω για το Model Y dual motor LR – είναι μέσα σε αυτά που λέει η Tesla.
 

Μηνύματα
1.013
Reaction score
2.839
Προσωπικά θα εμπιστευόμουν περισσότερο τις μετρήσεις εδώ:
όπου αναφέρονται και οι αναμενόμενες μετρήσεις εμβέλειας ανάλογα με τις συνθήκες θερμοκρασίας.
Ξέχασα να σχολιάσω το παραπάνω:

Με βάση τη δική μου εμπειρία το https://ev-database.org , για το δικό μου όχημα παρέχει πολύ ρεαλιστικές εκτιμήσεις πραγματικής χρήσης. Προφανώς δεν αναφέρομαι σε WLTP και λοιπές "στανταρισμένες" μετρήσεις. Καταγράφονται φυσικά κι αυτές, αλλά έτσι κι αλλιώς είναι γνωστές για κάθε μοντέλο, όπως και η όποια αξία τους.
Μιλάω για μια εκτίμηση πραγματικής χρήσης (αναφέρει χονδρικά κάποιες αναμενόμενες συνθήκες χρήσης , πχ θερμοκρασίας, ταχύτητας, κλιματισμού).
Στη δική μου περίπτωση λοιπόν οι εκτιμήσεις είναι πειστικές και σαφώς χρησιμότερες και πιο πραγματικές από WLPT κλπ για ένα υποψήφιο χρήστη:
Το ρευματοφάγο τέρας!

Αν δε βαριέστε κάποιοι κάτοχοι, κάντε ένα κόπο ν΄αναζητήσετε το μοντέλο σας (προσοχή, βγάζει όλες τις παραλλαγές - εκδόσεις - facelift) και πείτε τη γνώμη σας.
Εγώ πάντως θα το συμβουλευόμουν σαν μια extra πληροφορία για κάποιο μοντέλο.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.139
Reaction score
31.067
Στην περίπτωση που οι πίνακες λένε την αλήθεια, το να θες 50 χιλιάρικα για να κάνεις 250χλμ το χειμώνα με μια φόρτιση και νορμάλ ταχύτητα, δεν το λες και καλό για την ηλεκτροκίνηση.

Μάλλον πρόβλημα είναι.
 

Μηνύματα
1.013
Reaction score
2.839
Στην περίπτωση που οι πίνακες λένε την αλήθεια, το να θες 50 χιλιάρικα για να κάνεις 250χλμ το χειμώνα με μια φόρτιση και νορμάλ ταχύτητα, δεν το λες και καλό για την ηλεκτροκίνηση.

Μάλλον πρόβλημα είναι.
Έχεις δίκιο. Βέβαια να διευκρινίσω οτι αναφέρομαι κυρίως στο mild weather και όχι στο cold, σε περίπτωση που αναφέρεσαι στους πίνακες του ev-database.org.
Αν πρόσεξες στο cold weather αναφέρει συνθήκες -10C και φυσικά αντίστοιχη θέρμανση. ΔΕΝ το δοκίμασα ποτέ, πιθανόν να είναι έτσι, αλλά ειλικρινά δεν μ' ενδιαφέρει κι έχει ελάχιστη σημασία για τη δική μου χρήση. Παρ' όλο που ζω στη Βόρεια Ελλάδα, οι θερμοκρασίες αυτές δεν είναι συνηθισμένες και δε θ' αποτελούσε ιδιαίτερο κριτήριο επιλογής για μένα.
Σαφώς χρήσιμο βέβαια να γνωρίζουμε τους περιορισμούς και τις ιδιαιτερότητας, ώστε να επιλέγουμε ανάλογα ;).
 

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.535
Το Volvo θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερη μπαταρία από την 69kWh usable για να φτάσει το Tesla Y LR. Σε "combined mild weather'' η αυτονομία είναι 375χλμ.

Τo Tesla Y LR (75kWh usable) και μόλις 110 κιλά ελαφρύτερο προσφέρει σε "combined mild weather" 505χλμ.
 

Μηνύματα
1.013
Reaction score
2.839
Το Volvo θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερη μπαταρία από την 69kWh usable για να φτάσει το Tesla Y LR. Σε "combined mild weather'' η αυτονομία είναι 375χλμ.

Τo Tesla Y LR (75kWh usable) και μόλις 110 κιλά ελαφρύτερο προσφέρει σε "combined mild weather" 505χλμ.
Πιο "σωστή" σύγκριση είναι μ΄αυτό νομίζω :
Volvo XC40 Recharge Single Motor ER

Η τελευταία έκδοση , με μπροστινή κίνηση, λίγο ισχυρότερο-νέο ηλεκτροκινητήρα και extended range. Μπαταρία 79άρα.
Αν θέλει κάποιος πιο "κλασσικό" αυτοκίνητο και πληρώνει κάτι παραπάνω... χαλαρά!
 

Μηνύματα
6.990
Reaction score
5.535
Ναι, γι' αυτό είπα η 69άρα είναι μικρή. Με την 79άρα κάτι γίνεται. Βλέπω είναι και ελαφρύτερο το ER από το παλιό μοντέλο κατά 90 κιλά.
Πλησιάζει το Y LR σε αυτονομία, αν και ακόμα υπολείπεται κατά 40-50χλμ.
 



wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.828
Reaction score
21.716
Εμαθα κάτι νέο σήμερα, διαβάζωντας στο insomnia για τα tesla, η αλαγή μπαταρίας κοστίζει 15.000 ευρώ και αντέχει 170.000 χιλιόμετρα!!!!:headbang::lolsign:
Insomnia.gr ρε, εγγύηση!
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
17.139
Reaction score
31.067
Φρανκφούρτη.
ΤΑΧΙ Tesla Model X.
Screenshot_20230730_113948_Facebook.jpg

Screenshot_20230730_113957_Facebook.jpg


To όχημα έχει διανύσει 560.000χλμ. Αντικαταστάθηκε προσωρινά από Mercedes diesel, μέχρι να γίνει νέα αγορά ή αντικατάσταση από την Tesla, καθώς το όχημα ήταν εντός εγγύησης.
 


Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.538
Reaction score
36.179
Δεν απενεργοποιουνται οι αναβαθμίσεις; Ή έστω προγραμματιζονται για τις 3 τα χαράματα; Θα μου πεις, και πάλι τότε κάποιος θα είναι ντιρλα και θα ψάχνει γιατί δεν ξεκινάει
 

Μηνύματα
546
Reaction score
2.437
Δεν απενεργοποιουνται οι αναβαθμίσεις; Ή έστω προγραμματιζονται για τις 3 τα χαράματα; Θα μου πεις, και πάλι τότε κάποιος θα είναι ντιρλα και θα ψάχνει γιατί δεν ξεκινάει
Δεν τις κάνει μόνο του - ζητάει πάντα επιβεβαίωση να ξεκινήσει. Ακόμη και να πατήσεις OK κατά λάθος σου δίνει 2 λεπτά να ακυρώσεις την εκτέλεση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.133
Μηνύματα
2.962.994
Members
38.289
Νεότερο μέλος
Wintersun
Top