- Μηνύματα
- 13.600
- Reaction score
- 11.150
Πάλι τα ίδια; Κάνουμε 1 βήμα μπροστά στην πρόοδο, μαθαίνουμε σιγά σιγά πραγματάκια και τώρα γυρνάμε 10 βήματα πίσω; Στο τί είναι ψυχοακουστική;
Έχει ο άτιμος, έχει..Έχει τώρα σαμπζζ ή όχι?
Ενημερωτικά.Ανέφερα μονάχα πού υπάγεται, δεν έγραψα περί ασυναρτησίας όπως υπονοείς.
Ψυχοακουστική - Βικιπαίδεια
el.wikipedia.org
Η ψυχοακουστική (Psychoacoustics) αποτελεί τον κλάδο της ακουστικής και της ψυχοφυσικής, ο οποίος μελετά τον υποκειμενικό τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο σύστημα ακοής αντιλαμβάνεται τους διάφορους ήχους, συμπεριλαμβανόμενης της ομιλίας και της μουσικής (συνειδητοποίηση της ηχητικής πληροφορίας σε γνωστικό επίπεδο).
''βάρος 207 κιλά''$50K
McIntosh PS2K: Επιβλητικό ενεργό subwoofer ύψους 2 μέτρων με 4 x 13 ιντσών γούφερ
Το McIntosh PS2K έχει ύψος σχεδόν δύο μέτρα και βάρος 207 κιλά. Φοράει 4 γούφερ των 13 ιντσών με τεράστιους μαγνήτες. Χαμηλά έχει ενισχυτικά Τάξης Δ που τροφοδοτούν με 500W το κάθε μεγάφωνο. Οι κώνοι των γούφερ είναι από ανθρακονήματα πολλαπλών στρωμhxosplus.gr
Βρε καλά μας κάνουν, αφού ψάχνοντας συσκευές για το σπίτι κάνουμε έρευνα πως στήνουν οι άλλοι για συναυλίες..Τι; μόνο 1 θα πάρεις; θα είσαι παράνομος.
Δεν τα στήσατε καλά.Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα.
Τώρα μάς τα αλλάζετε. Στο προηγούμενο σχόλιό σας βγάλατε εντελώς άχρηστα τα σαμπς, τώρα τα βρίσκετε καλά και τα βάζετε με το ιμέρσιβ. Είστε όμως εκτός θέματος, υπάρχει άλλο νήμα γι αυτό, εδώ μιλάμε για σαμπς.View attachment 304949
Πιστεύει κάποιος εδώ μέσα πως δεν ξέρω το ρόλο η την χρησιμότητα των Sub ? Mastering Engineer με 5.000 δίσκους ? Εμπορικά επίσης, κάθε μέρα πωλούμε Sub, στήνουμε και ρυθμίζουμε Dolby Atmos για Home Cinema
αλλά και Dolby Atmos μέχρι 11.4.2 για Studio.
Και το σύστημα ακρόασης που έχω αυτές τις μέρες δεν νομίζω να μην έχει μπάσο.
Όμως, το αρχικό statement παραμένει ώς έχει. Δεν χρειάζεται (απαραίτητα) sub για να ακούς μουσική.
Και ξέρω 100% τι λέω και γιατί το λέω καθ’υπερβολή αλλά και με ουσία.
Ως συνήθως παραμείνατε στο δένδρο και χάσατε το δάσος όσων ανέφερα.
Τι ανέφερα?
Το ποιό σημαντικό απο όλα - από όλα - και αυτό που έθεσα επι τάπητος είναι πως η μεσαία περιοχή και η αναπαραγωγή της είναι 10 φορές ποιό σημαντική απο την τελευταία οκτάβα και μερικοί σε αυτό το forum μιλούν μόνο για την τελευταία οκτάβα.
Εδώ όμως αρχίζουν τα δύσκολα και για αυτό κανένας δεν το ακουμπάει το θέμα.
Γιατί εδώ δεν είναι μετρήσεις και θεωρίες αλλά κουλτούρα ακρόασης και αντίληψη του φυσικού ήχου και της αλήθειας που πρεσβέυει ένα σύστημα αναπαραγωγής και η συνέργεια του.
Εδώ όποιος ξέρει να ακούει ξέρει. Αν κάποιος νομίζει πως θα ακούσει καλά επειδή το λέει η ... θεωρία πλανάται πλάνη οικτρά και αν δεν το καταλαβαίνει αυτό που λέω δεν μπορώ να κάνω κάτι.
Είναι σαν να πάει κάποιος να φτιάξει ένα βιολί μετρώντας ένα Amati και ένα Stradivari σε διαστάσεις, είδος ξύλου,
κάνωντας τρισδιάστατη απεικόνιση του οργάνου, 3D printing, για να διαπιστώσει πως έφτιαξε ένα κούτσουρο. Γιατί ?
Γιατί χρειάζεται και ένας μάστορας για να παίξει ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι ήχους.
Τι να το κάνεις το Sub η τα πολλά ηχεία όταν η φωνή είναι φιόγκος και δεν το καταλαβαίνεις ?
Τι να το κάνεις το Sub όταν η κρίσιμη μεσαία περιοχή είναι σούπα και αχταρμάς αντί να έχει 4-5 διακριτά layers ?
Τι να το κάνεις το Sub η τα πολλά ηχεία η τα πολλά db, όταν τρέχεις ένα σήμα σε όλες τις συχνότητες και ακούς διαφορές έντασης ανά συχνότητα ? Και βάζεις ένα καλοφτιαγμένο ηχείο δύο δρόμων και είναι perfect.
Πολύ καλό να υπάρχει ενημέρωση πάνω σε τάσεις, νέες θεωρίες, απόψεις, να δοκιμάζουμε πράγματα, αλλά να θυμάστε πάντα πως “εν οίδα οτι ουδέν οίδα”.
Η εξαιρετική ποιότητα αναπαραγωγής ενός συστήματος δεν μετριέται σε νούμερα ούτε σε Sub.
Πιστέψτε με όμως, όταν υπάρχει την ακούν όλοι.
1. Το Dolby Standard για μίξη και αναπαραγωγή σε ταινίες είναι 85 db. Για το 90 % της αναπαραγωγής μουσικής (ανάλογα και το μέγεθος του χώρου) αρκούν peak στα 105 - 108 db. Με 105 - 108 db ακούς μια χαρά τον Moby και τα πάντα σε οποιοδήποτε νορμάλ δωμάτιο. Μόνο αν θες να κουφαθείς ( και το εννοώ με την ιατρική έννοια ) ακούς ποιό δυνατά για πάνω απο 5-10 λεπτά. Είναι γνωστό πως μετά απο 10' ακρόασης σε υψηλές στάθμες και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, χάνεις την ακοή σου κατ' αρχάς γύρω στους 3-4000 kHz που είναι ποιό ευαίσθητο το αυτί και όχι μόνο. Αυτό δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο που θέλεις να ακούς ποιό δυνατά και ποιό δυνατά και αυτό δεν έχει πλέον τέλος.
2. Το δωμάτιο με τα πολλά ηχεία σε photo έγινε στα πλαίσια ερευνητικού προγράματος για συγκεκριμμένη χρήση και δοκιμές σε τεχνικές ηχογράφησης για experimentation. Μπορώ να θυμηθώ δεκάδες τέτοιες προσπάθειες τα τελευταία 30-40 χρόνια και όλες χάθηκαν γιατί δεν είχαν καμμία πρακτική χρήση. Αν βάλεις να ακούσεις μουσική εκεί το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο εκτός αν έχει ηχογραφηθεί με ένα συγκεκριμένο τρόπο.
3. Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα. Παραμένει ένα εφέ. Αν σου αρέσουν τα εφέ μπορεί να σε ικανοποιήσει. ( Για μουσική μιλάμε έτσι, όχι ταινίες )
Είναι σαν να πάει κάποιος να φτιάξει ένα βιολί μετρώντας ένα Amati και ένα Stradivari σε διαστάσεις, είδος ξύλου,
κάνωντας τρισδιάστατη απεικόνιση του οργάνου, 3D printing, για να διαπιστώσει πως έφτιαξε ένα κούτσουρο. Γιατί ?
Γιατί χρειάζεται και ένας μάστορας για να παίξει ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι ήχους.
Κάτι κάνετε λάθος.Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα.
Ελάτε να τα στήσετε εσείς που ξέρετε καλά. Χα, ΧαΚάτι κάνετε λάθος.
Ψάξτε το.
Μπορεί να έχετε μεγάλη πείρα σε δικαναλα και μαστερινγκ, αλλά το “εν οίδα οτι ουδέν οίδα” μπορεί να αντιστοιχεί στα νέα φορμάτ για εσάς όλους, τους παλαίμαχους δικαναλους.
Καλώς ή κακώς, το ιμερσιβ είναι ένας νέος κόσμος, και σε αυτόν τον νέο κόσμο, κατά γενική παραδοχή και ομολογία, πολλοί "γκουρού" του δικαναλου, μαστεραδες και στουντιάδες, τα έχουν βρει μπαστουνια, δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα, χρειάζονται ξανά μανά εκπαίδευση στο νέο αυτό αντικείμενο, διάβασμα, και επιστροφή στα θρανία, και αυτά δε τα λέω εγώ, οι ίδιοι τα λένε, έχουμε ανεβάσει δεκάδες βίντεο με τέτοιες ομολογίες μεγάλων ονομάτων της μουσικής παραγωγής.