Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...


Μηνύματα
4.972
Reaction score
8.821
Είχα πετύχει μια κουβέντα για σαμπς όπου κάποια στιγμή αναφέρθηκε και το πλήθος των σαμπς που χρησιμοποιούν σε φεστιβάλ όπως το Wacken.
Έριξα μια ματιά στην σελίδα της εταιρείας d&b που έχει αναλάβει και τον εξοπλισμό στο συγκεκριμένο χώρο.
Αυτοί πουλάνε και ετοιμα cardioid subs.

 






Μηνύματα
16.319
Reaction score
19.141
Ανέφερα μονάχα πού υπάγεται, δεν έγραψα περί ασυναρτησίας όπως υπονοείς.

Η ψυχοακουστική (Psychoacoustics) αποτελεί τον κλάδο της ακουστικής και της ψυχοφυσικής, ο οποίος μελετά τον υποκειμενικό τρόπο με τον οποίο το ανθρώπινο σύστημα ακοής αντιλαμβάνεται τους διάφορους ήχους, συμπεριλαμβανόμενης της ομιλίας και της μουσικής (συνειδητοποίηση της ηχητικής πληροφορίας σε γνωστικό επίπεδο).
Ενημερωτικά.


 

Μηνύματα
2.446
Reaction score
3.731
$50K 😱
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.164
Reaction score
21.779
$50K 😱
''βάρος 207 κιλά''

:rolleyes:

:lol:

Έχουμε ξεφύγει τελείως.. :biggrin:
 


ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
IMG_0484.jpg


Πιστεύει κάποιος εδώ μέσα πως δεν ξέρω το ρόλο η την χρησιμότητα των Sub ? Mastering Engineer με 5.000 δίσκους ? Εμπορικά επίσης, κάθε μέρα πωλούμε Sub, στήνουμε και ρυθμίζουμε Dolby Atmos για Home Cinema
αλλά και Dolby Atmos μέχρι 11.4.2 για Studio.
Και το σύστημα ακρόασης που έχω αυτές τις μέρες δεν νομίζω να μην έχει μπάσο.

Όμως, το αρχικό statement παραμένει ώς έχει. Δεν χρειάζεται (απαραίτητα) sub για να ακούς μουσική.
Και ξέρω 100% τι λέω και γιατί το λέω καθ’υπερβολή αλλά και με ουσία.
Ως συνήθως παραμείνατε στο δένδρο και χάσατε το δάσος όσων ανέφερα.

Τι ανέφερα?

Το ποιό σημαντικό απο όλα - από όλα - και αυτό που έθεσα επι τάπητος είναι πως η μεσαία περιοχή και η αναπαραγωγή της είναι 10 φορές ποιό σημαντική απο την τελευταία οκτάβα και μερικοί σε αυτό το forum μιλούν μόνο για την τελευταία οκτάβα.

Εδώ όμως αρχίζουν τα δύσκολα και για αυτό κανένας δεν το ακουμπάει το θέμα.
Γιατί εδώ δεν είναι μετρήσεις και θεωρίες αλλά κουλτούρα ακρόασης και αντίληψη του φυσικού ήχου και της αλήθειας που πρεσβέυει ένα σύστημα αναπαραγωγής και η συνέργεια του.
Εδώ όποιος ξέρει να ακούει ξέρει. Αν κάποιος νομίζει πως θα ακούσει καλά επειδή το λέει η ... θεωρία πλανάται πλάνη οικτρά και αν δεν το καταλαβαίνει αυτό που λέω δεν μπορώ να κάνω κάτι.

Είναι σαν να πάει κάποιος να φτιάξει ένα βιολί μετρώντας ένα Amati και ένα Stradivari σε διαστάσεις, είδος ξύλου,
κάνωντας τρισδιάστατη απεικόνιση του οργάνου, 3D printing, για να διαπιστώσει πως έφτιαξε ένα κούτσουρο. Γιατί ?
Γιατί χρειάζεται και ένας μάστορας για να παίξει ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι ήχους.

Τι να το κάνεις το Sub η τα πολλά ηχεία όταν η φωνή είναι φιόγκος και δεν το καταλαβαίνεις ?
Τι να το κάνεις το Sub όταν η κρίσιμη μεσαία περιοχή είναι σούπα και αχταρμάς αντί να έχει 4-5 διακριτά layers ?
Τι να το κάνεις το Sub η τα πολλά ηχεία η τα πολλά db, όταν τρέχεις ένα σήμα σε όλες τις συχνότητες και ακούς διαφορές έντασης ανά συχνότητα ? Και βάζεις ένα καλοφτιαγμένο ηχείο δύο δρόμων και είναι perfect.

Πολύ καλό να υπάρχει ενημέρωση πάνω σε τάσεις, νέες θεωρίες, απόψεις, να δοκιμάζουμε πράγματα, αλλά να θυμάστε πάντα πως “εν οίδα οτι ουδέν οίδα”.

Η εξαιρετική ποιότητα αναπαραγωγής ενός συστήματος δεν μετριέται σε νούμερα ούτε σε Sub.

Πιστέψτε με όμως, όταν υπάρχει την ακούν όλοι.


1. Το Dolby Standard για μίξη και αναπαραγωγή σε ταινίες είναι 85 db. Για το 90 % της αναπαραγωγής μουσικής (ανάλογα και το μέγεθος του χώρου) αρκούν peak στα 105 - 108 db. Με 105 - 108 db ακούς μια χαρά τον Moby και τα πάντα σε οποιοδήποτε νορμάλ δωμάτιο. Μόνο αν θες να κουφαθείς ( και το εννοώ με την ιατρική έννοια ) ακούς ποιό δυνατά για πάνω απο 5-10 λεπτά. Είναι γνωστό πως μετά απο 10' ακρόασης σε υψηλές στάθμες και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, χάνεις την ακοή σου κατ' αρχάς γύρω στους 3-4000 kHz που είναι ποιό ευαίσθητο το αυτί και όχι μόνο. Αυτό δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο που θέλεις να ακούς ποιό δυνατά και ποιό δυνατά και αυτό δεν έχει πλέον τέλος.

2. Το δωμάτιο με τα πολλά ηχεία σε photo έγινε στα πλαίσια ερευνητικού προγράματος για συγκεκριμμένη χρήση και δοκιμές σε τεχνικές ηχογράφησης για experimentation. Μπορώ να θυμηθώ δεκάδες τέτοιες προσπάθειες τα τελευταία 30-40 χρόνια και όλες χάθηκαν γιατί δεν είχαν καμμία πρακτική χρήση. Αν βάλεις να ακούσεις μουσική εκεί το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο εκτός αν έχει ηχογραφηθεί με ένα συγκεκριμένο τρόπο.

3. Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα. Παραμένει ένα εφέ. Αν σου αρέσουν τα εφέ μπορεί να σε ικανοποιήσει. ( Για μουσική μιλάμε έτσι, όχι ταινίες )
 


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.613
Reaction score
84.281
Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα.
Δεν τα στήσατε καλά. :biggrin:

Όταν ο @ChrisHat και ο Toole διαφωνούν, ο Toole έχει δίκιο, εξ ορισμού.
Να γιατί:

Διαβάστε το βιβλίο.
IMG_5579.jpeg


Αυτό που αναφέρθηκε επο τον @ChrisHat πιο πάνω, είναι προφανώς σωστό. Όταν τα ηχεια-δορυφόροι είναι γιάμπαλα, δεν σε σώζει κανένα σαμπ. Σε καμία περίπτωση όμως δεν συμπεραίνεται πως τα σαμπς δεν χρειάζονται. Και δεν βλέπω γιατί πρέπει αυτά να έρθουν σε αντιπαράθεση στην όποια συζήτηση. Προφανώς χρειάζονται καλά ηχεία. Προφανέστατα.

Επίσης προφανώς είναι σημαντική η κουλτούρα ακρόασης και η αντίληψη του φυσικού ήχου. Εννοείται. Αλλά αυτό δεν έρχεται σε αντιπαράθεση με την χρήση των σαμπς. Αντιθέτως.

Το συγκεκριμένο θρεντ αναφέρεται στους λόγους για τους οποίους είναι απαραίτητη η χρήση σαμπς. Δεν γράφτηκε πουθενά πως η μεσαία περιοχή δεν είναι σημαντική, πως τα ηχεία-δορυφόροι μπορεί να είναι μάπα, πως δεν χρειάζεται να γνωρίζουμε τον φυσικό ήχο των οργάνων. Δεν γράφτηκε πουθενά πως χρειαζόμαστε μόνο σαμπς και τίποτα άλλο.

Ας μην τα φέρνουμε αυτά σε αντιπαράθεση, διότι δεν υπάρχει αντιπαράθεση.
Η αντιπαράθεση είναι «σαμπς ναι ή όχι». Και έχουν παρατεθεί στις προηγούμενες σελίδες οι λόγοι και η τεκμηρίωση για την χρήση τους.
Αν τα θέλετε πιο επίσημα, διαβάστε το βιβλίο του πολυβραβευμένου και τέως προέδρου της AES που έβαλα πιο πάνω.
Γραφει και γιατί τα πολυκάναλα συστήματα παίζουν μουσική καλύτερα. 8-)

Καλό διάβασμα. Φιλικά πάντα.
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.032
Reaction score
30.254
View attachment 304949

Πιστεύει κάποιος εδώ μέσα πως δεν ξέρω το ρόλο η την χρησιμότητα των Sub ? Mastering Engineer με 5.000 δίσκους ? Εμπορικά επίσης, κάθε μέρα πωλούμε Sub, στήνουμε και ρυθμίζουμε Dolby Atmos για Home Cinema
αλλά και Dolby Atmos μέχρι 11.4.2 για Studio.
Και το σύστημα ακρόασης που έχω αυτές τις μέρες δεν νομίζω να μην έχει μπάσο.

Όμως, το αρχικό statement παραμένει ώς έχει. Δεν χρειάζεται (απαραίτητα) sub για να ακούς μουσική.
Και ξέρω 100% τι λέω και γιατί το λέω καθ’υπερβολή αλλά και με ουσία.
Ως συνήθως παραμείνατε στο δένδρο και χάσατε το δάσος όσων ανέφερα.

Τι ανέφερα?

Το ποιό σημαντικό απο όλα - από όλα - και αυτό που έθεσα επι τάπητος είναι πως η μεσαία περιοχή και η αναπαραγωγή της είναι 10 φορές ποιό σημαντική απο την τελευταία οκτάβα και μερικοί σε αυτό το forum μιλούν μόνο για την τελευταία οκτάβα.

Εδώ όμως αρχίζουν τα δύσκολα και για αυτό κανένας δεν το ακουμπάει το θέμα.
Γιατί εδώ δεν είναι μετρήσεις και θεωρίες αλλά κουλτούρα ακρόασης και αντίληψη του φυσικού ήχου και της αλήθειας που πρεσβέυει ένα σύστημα αναπαραγωγής και η συνέργεια του.
Εδώ όποιος ξέρει να ακούει ξέρει. Αν κάποιος νομίζει πως θα ακούσει καλά επειδή το λέει η ... θεωρία πλανάται πλάνη οικτρά και αν δεν το καταλαβαίνει αυτό που λέω δεν μπορώ να κάνω κάτι.

Είναι σαν να πάει κάποιος να φτιάξει ένα βιολί μετρώντας ένα Amati και ένα Stradivari σε διαστάσεις, είδος ξύλου,
κάνωντας τρισδιάστατη απεικόνιση του οργάνου, 3D printing, για να διαπιστώσει πως έφτιαξε ένα κούτσουρο. Γιατί ?
Γιατί χρειάζεται και ένας μάστορας για να παίξει ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι ήχους.

Τι να το κάνεις το Sub η τα πολλά ηχεία όταν η φωνή είναι φιόγκος και δεν το καταλαβαίνεις ?
Τι να το κάνεις το Sub όταν η κρίσιμη μεσαία περιοχή είναι σούπα και αχταρμάς αντί να έχει 4-5 διακριτά layers ?
Τι να το κάνεις το Sub η τα πολλά ηχεία η τα πολλά db, όταν τρέχεις ένα σήμα σε όλες τις συχνότητες και ακούς διαφορές έντασης ανά συχνότητα ? Και βάζεις ένα καλοφτιαγμένο ηχείο δύο δρόμων και είναι perfect.

Πολύ καλό να υπάρχει ενημέρωση πάνω σε τάσεις, νέες θεωρίες, απόψεις, να δοκιμάζουμε πράγματα, αλλά να θυμάστε πάντα πως “εν οίδα οτι ουδέν οίδα”.

Η εξαιρετική ποιότητα αναπαραγωγής ενός συστήματος δεν μετριέται σε νούμερα ούτε σε Sub.

Πιστέψτε με όμως, όταν υπάρχει την ακούν όλοι.


1. Το Dolby Standard για μίξη και αναπαραγωγή σε ταινίες είναι 85 db. Για το 90 % της αναπαραγωγής μουσικής (ανάλογα και το μέγεθος του χώρου) αρκούν peak στα 105 - 108 db. Με 105 - 108 db ακούς μια χαρά τον Moby και τα πάντα σε οποιοδήποτε νορμάλ δωμάτιο. Μόνο αν θες να κουφαθείς ( και το εννοώ με την ιατρική έννοια ) ακούς ποιό δυνατά για πάνω απο 5-10 λεπτά. Είναι γνωστό πως μετά απο 10' ακρόασης σε υψηλές στάθμες και για μεγάλα χρονικά διαστήματα, χάνεις την ακοή σου κατ' αρχάς γύρω στους 3-4000 kHz που είναι ποιό ευαίσθητο το αυτί και όχι μόνο. Αυτό δημιουργεί ένα φαύλο κύκλο που θέλεις να ακούς ποιό δυνατά και ποιό δυνατά και αυτό δεν έχει πλέον τέλος.

2. Το δωμάτιο με τα πολλά ηχεία σε photo έγινε στα πλαίσια ερευνητικού προγράματος για συγκεκριμμένη χρήση και δοκιμές σε τεχνικές ηχογράφησης για experimentation. Μπορώ να θυμηθώ δεκάδες τέτοιες προσπάθειες τα τελευταία 30-40 χρόνια και όλες χάθηκαν γιατί δεν είχαν καμμία πρακτική χρήση. Αν βάλεις να ακούσεις μουσική εκεί το αποτέλεσμα θα είναι μέτριο εκτός αν έχει ηχογραφηθεί με ένα συγκεκριμένο τρόπο.

3. Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα. Παραμένει ένα εφέ. Αν σου αρέσουν τα εφέ μπορεί να σε ικανοποιήσει. ( Για μουσική μιλάμε έτσι, όχι ταινίες )
Τώρα μάς τα αλλάζετε. Στο προηγούμενο σχόλιό σας βγάλατε εντελώς άχρηστα τα σαμπς, τώρα τα βρίσκετε καλά και τα βάζετε με το ιμέρσιβ. Είστε όμως εκτός θέματος, υπάρχει άλλο νήμα γι αυτό, εδώ μιλάμε για σαμπς.
Αν ήμουν φιλόλογος θα σάς έκοβα.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.613
Reaction score
84.281
Και κάποια άσχημα νέα



Now, the final nail seems to have been put into the coffin: a study reports that listeners in concert-hall conditions judge modern instruments to project their sound significantly better than Strads1 and to sound better overall.
“A belief in the near-miraculous qualities of Old Italian violins has preoccupied the violin world for centuries”, say the study’s authors, led by acoustics researcher Claudia Fritz at the Pierre and Marie Curie University in Paris. But now, they say, it’s time to lay the myth to rest and move on.


Αυτά σε απάντηση του:
Είναι σαν να πάει κάποιος να φτιάξει ένα βιολί μετρώντας ένα Amati και ένα Stradivari σε διαστάσεις, είδος ξύλου,
κάνωντας τρισδιάστατη απεικόνιση του οργάνου, 3D printing, για να διαπιστώσει πως έφτιαξε ένα κούτσουρο. Γιατί ?
Γιατί χρειάζεται και ένας μάστορας για να παίξει ΜΟΥΣΙΚΗ και όχι ήχους.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Έχουμε στήσει δεκάδες Dolby Atmos συστήματα. Κανένα δεν παίζει καλύτερα απο ένα καλό stereo σύστημα.
Κάτι κάνετε λάθος. 😎

Ψάξτε το.

Μπορεί να έχετε μεγάλη πείρα σε δικαναλα και μαστερινγκ, αλλά το “εν οίδα οτι ουδέν οίδα” μπορεί να αντιστοιχεί στα νέα φορμάτ για εσάς όλους, τους παλαίμαχους δικαναλους.

Καλώς ή κακώς, το ιμερσιβ είναι ένας νέος κόσμος, και σε αυτόν τον νέο κόσμο, κατά γενική παραδοχή και ομολογία, πολλοί "γκουρού" του δικαναλου, μαστεραδες και στουντιάδες, τα έχουν βρει μπαστουνια, δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα, χρειάζονται ξανά μανά εκπαίδευση στο νέο αυτό αντικείμενο, διάβασμα, και επιστροφή στα θρανία, και αυτά δε τα λέω εγώ, οι ίδιοι τα λένε, έχουμε ανεβάσει δεκάδες βίντεο με τέτοιες ομολογίες μεγάλων ονομάτων της μουσικής παραγωγής.
 
Last edited:

ChrisHat

Επαγγελματίας
Μηνύματα
740
Reaction score
390
Κάτι κάνετε λάθος. 😎

Ψάξτε το.

Μπορεί να έχετε μεγάλη πείρα σε δικαναλα και μαστερινγκ, αλλά το “εν οίδα οτι ουδέν οίδα” μπορεί να αντιστοιχεί στα νέα φορμάτ για εσάς όλους, τους παλαίμαχους δικαναλους.

Καλώς ή κακώς, το ιμερσιβ είναι ένας νέος κόσμος, και σε αυτόν τον νέο κόσμο, κατά γενική παραδοχή και ομολογία, πολλοί "γκουρού" του δικαναλου, μαστεραδες και στουντιάδες, τα έχουν βρει μπαστουνια, δεν ξέρουν που παν τα τέσσερα, χρειάζονται ξανά μανά εκπαίδευση στο νέο αυτό αντικείμενο, διάβασμα, και επιστροφή στα θρανία, και αυτά δε τα λέω εγώ, οι ίδιοι τα λένε, έχουμε ανεβάσει δεκάδες βίντεο με τέτοιες ομολογίες μεγάλων ονομάτων της μουσικής παραγωγής.
Ελάτε να τα στήσετε εσείς που ξέρετε καλά. Χα, Χα
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.962
Reaction score
137.252
Και κάτι ακόμα φίλε μου Χρήστο, αφού στήσατε αρκετά ιμερσιβ σεταπ:

Παρουσιάστε μας 2-3 από τα καλύτερα Dolby Atmos συστήματα που έχετε στήσει, αναλυτικά, να δούμε όλο το κονσεπτ.

Δηλαδή:

Το χώρο, και τις μετρήσεις του, τι περιποίηση δέχθηκε; Πώς μετρούσε πριν, πως μέτρησε τελικά;

Ποια ηχεία επιλέχθηκαν; Όμοια; Σε τι απόσταση ακρόασης τοποθετήθηκαν; Σε τι γωνίες; Ποιες είναι οι μετρήσεις τους και τι δυνατότητες max SPL έχουν στην 3η οκτάβα στην απόσταση που χρησιμοποιούνται;

Πόσων θέσεων είναι ο χώρος ακρόασης - θέασης; Τι είδους καλιμπράρισμα έγινε για αυτές τις θέσεις; Χρησιμοποιήθηκε cross firing?

Ποια η εγκατάσταση των σαμπ; Ποιο το λογισμικό ελέγχου της ενσωμάτωσής τους; Τι μετρήσεις κατάφεραν να δείξουν σε αυτό το χώρο; Τι είδους cross χρησιμοποιήθηκε και γιατί;

Ποιος av processor χρησιμοποιήθηκε; Τι δυνατότητες έχει σε speaker management, bass management, calibration, κλπ?

Πώς πραγματοποιήθηκε το καλιμπράρισμα; Τι είδους μετρήσεις, σε πόσα σημεία, με τι τεχνικές μέτρησης; Ποιο ταργκετ κερβ χρησιμοποιήθηκε; Πόσο εύρος EQ χρησιμοποιήθηκε για speaker correction και πόσο για room correction και πόσο για target curve;

Ποιες είναι οι μετρητικές επιδόσεις του σεταπ; πλήρες σετ μετρήσεων, όχι επιδερμικά..

Ποιες οι ακουστικές εντυπώσεις από το σεταπ;

Τι μέγιστη κατανάλωση ρεύματος έχει το σεταπ; Πώς διαχειριστήκατε τις ανάγκες ισχύος από το οικιακό δίκτυο; Τι αυτοματισμοί (ακόμα και on/off) χρησιμοποιήθηκαν;

Καλωδίωση; 😁

Κοστολογια. Βασικό. 😎


ΥΓ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχουν projects με εντοιχισμένα ηχεία και σαμπ. Πώς έγινε ο εντοιχισμός; Αναλυτική παρουσίαση και κοστολογιο.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.446
Reaction score
3.731
Υπάρχουν guru του ιμερσιβ; :idk:
Τι εμπειρία έχουν συγκριτικά με την πολύχρονη των αντίστοιχων δικάναλων; πότε πρόκαναν; :biggrin: Είναι νέο φρούτο όπως γράφτηκε. :wink:
Και γιατί οι δικάναλοι δεν μπορούν να κατανοήσουν την υπεροχή του ιμερσιβ και χρειάζονται εκπέδευση; το ίδιο πράγμα κρίνουν. Την μουσική που αναπαράγεται από ένα σύστημα.
Εμπειρία στο στήσιμο ενός συστήματος έχουν και κάποιοι δικάναλοι, γιατί παρουσιάζονται σαν πρωτόγονοι; απλα στο ιμερσιβ είναι περισσότερα τα θέματα. Ε και; μεγάλη δουλειά. Σιγά τα ωα. Η ίδια λογική επικρατεί και οι ιδιοι φυσικοί νόμοι.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.649
Μηνύματα
2.947.667
Members
38.217
Νεότερο μέλος
zero_IQ
Top