Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.169
Reaction score
21.797
Αυτό λέω στους αγαπητούς συμφορουμίτες.

Δεν γίνεται να θεωρούμε "εξαιρετικά" με αντικειμενικά κριτήρια τα σεταπ που αδυνατούν να παίξουν τα πάντα όλα (και σε επαρκείς στάθμες) έστω "ικανοποιητικά", πόσο μάλλον σαν "ασθενική κλανιά".

Κατά την ιδιαιτέρως "πλούσια" εμπειρία μου, τα περισσότερα χαϊεντάδικα σεταπ ανήκουν στην κατηγορία της "ασθενικής κλανιάς" που λες, για αυτόν ακριβώς τον λόγο, και μου είναι αδιάφορο πόσο ικανοποιημένοι είναι (ή λεν πως είναι) οι ιδιοκτήτες τους σε "επιλεγμένες" ηχογραφήσεις και σε "κάποια" μουσικά είδη.

Ο καλός ο καπετάνιος στη φουρτούνα φαίνεται. 😎
Κάτσε βρε Κώστα..
Αν και δεν μ' ενδιαφέρουν ιδιαίτερα τα ''μεταξένια'' και τα ''αέρινα'' κι εμένα καθώς ούτε ιδιαίτερη μουσική παιδεία έχω (φυσικά όργανα κλπ) και ακούω συνήθως ''βρωμιά..''
Με την ίδια λογική αυτός που σε κάποιο ηχείο έχει βρεί αυτή την ισορροπία που θέλει και άλλα ηχεία στην μουσική που ακούει δεν δίνουν αυτό το παραπάνω που ζητάει κι ας παίζουν overall με μεγαλύτερη επάρκεια όλα τα είδη..
Άδικο έχει δηλ. που εστιάζει σ' αυτό και λέει πως άλλα ηχεία δεν παίζουν τόσο ''φυσικά'' τα τάδε όργανα ή κάποιες φωνές?

Όπως ακριβώς λες κι εσύ για τις απαιτήσεις της metal δηλαδή..
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.067
Reaction score
137.530
Όχι ρε, δεν κάνει για καλά ηχεία.
Αυτή είναι μια γλυκιά καραμέλα στο στόμα διαφόρων χαϊεντάδων, που "υποτιμούν" τη μουσική που ακούς, ως υποδεέστερη της "δικιάς τους", ιδίως για την χρήση "καλού σεταπ".

Έχετε δει να υποτιμούν διάφορα είδη μουσικής, ως κατώτερου Θεού, από την χιπ χοπ και την ηλεκτρονική, μέχρι το Μόμπι, την μουσική του wizzy και φυσικά την ραπ.

Δυστυχώς για αυτούς, δεν είναι έτσι, αυτό που προσπαθούν να κάνουν είναι διαστρέβλωση της πραγματικότητας, είτε όσον αφορά τον ρόλο ενός σεταπ (αναπαραγωγή μουσικής ασχέτως μουσικού είδους) είτε όσον αφορά την αξία οποιουδήποτε μουσικού είδους.

Βέβαια έχουμε και χαζομάρες, υποτίμηση των νέων ιμερσιβ "φορμάτ" σε σχέση με τον παλιό καλό μονοκάναλο ήχο. Εντάξει, κωμωδία..😁

Και σαν "ασθενική κλανιά" να παίζει, τι σημασία έχει; Aν ο άλλος ακούει τις τζαζιές του με τις λάμπες του και τα ηχεία του και του πάει η τρίχα κάγκελο
Καμία σημασία δεν έχει, έτσι κι αλλιώς.

Προφανή είναι αυτά.

Απλώς δεν μπορούν τα συγκεκριμένα σεταπ να θεωρούνται με αντικειμενικά κριτήρια ας πούμε "σοβαρά" και ολοκληρωμένα, όταν αδυνατούν να τα παίζουν όλα, σοβαρά.

Είναι low fi σεταπ, όπως ένα φορητό ραδιοφωνάκι λαμπατο του '50, που όμως αφήνει σούπερ ικανοποιημένο τον ιδιοκτήτη του, ο οποίος μπορεί να απολαμβάνει στο έπακρο την μουσική του.

Πολλά σεταπ είναι low fi (το αντίθετο του hi-fi) για πολλούς λόγους, είτε λόγω υψηλών παραμορφώσεων (πχ φτηνά ηχεία πχ PA που μια χαρά παίζουν υψηλές στάθμες ροκ αλλά αδυνατούν να παίξουν ικανοποιητικά κλασική μουσική, φωνητικά, μικρά σύνολα με φυσικά όργανα, κλπ, σου παίρνουν τα αυτιά), είτε λόγω έλλειψης μπάσου, είτε λόγω κακού χώρου και κακής τοποθέτησης (το πιο σύνηθες όλων) οπότε ότι και να έχει βάλει ο ιδιοκτήτης, είναι καταδικασμένο.

Βέβαια, ο βασικότερος λόγος να κριθεί ένα σεταπ ως χαμηλής πιστότητας αναπαραγωγής (low fi) είναι να μην έχει ομαλή απόκριση συχνότητας, πράγμα που αποτελεί θεμέλιο λίθο του hi-fi και σε αυτό έχει υψηλή ευαισθησία το ανθρώπινο αυτί.
 
Last edited:

Μηνύματα
325
Reaction score
535
Σέβομαι την ιστορία σας στο χώρο και θέλω να ακούω εδώ τα επιχειρήματα σας.
Σας μίλησα απότομα προχθές , λάθος μου .
Δεν σας ήξερα μελέτησα παλιές αναρτήσεις ,είδα κάποια πράγματα για την δουλειά σας και αισθάνθηκα άσχημα για το ύφος μου .
Γενικά, το ύφος είναι ένα θέμα από κάποιους.

Δεν μιλάω προσωπικά, σε καμία περίπτωση. Αφορμή βρίσκω.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.067
Reaction score
137.530
Άδικο έχει δηλ. που εστιάζει σ' αυτό και λέει πως άλλα ηχεία δεν παίζουν τόσο ''φυσικά'' τα τάδε όργανα?
Προφανώς έχει άδικο. Άσε που συνήθως κάνει λάθος, γιατί ακούει παραμορφώσεις.

Το καλό σεταπ, από μαρτυρίες άπειρου κόσμου ανάμεσά μας, είναι αυτό που παίζει όλες τις μουσικές ωραία, όχι επιλεκτικά.

Ακόμα και κακές ηχογραφήσεις, ασχέτως μουσικού είδους.

Είναι ιδιαίτερα σύνηθες φαινόμενο, κάποιος ανάμεσά μας να λέει "επιτέλους μπορώ να ακούσω και αυτή την μουσική, μετά από την τάδε αναβάθμιση".

Δηλαδή, είναι σύνηθες κάποιος να μην ακούει διάφορες ηχογραφήσεις ή διάφορα μουσικά είδη, διότι τον ενοχλούν ιδιαίτερα έτσι όπως ακούγονται όταν τα βάζει για αναπαραγωγή, ή διότι απλώς δεν μπορεί να τα αναπαράγει το σεταπ του (πχ ιμερσιβ).

Είναι δηλαδή στην κατηγορία όσα δε φτάνει η αλεπού. 😁😜😂
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.586
Reaction score
57.883
Ολο μέλι μέλι και από τηγανήτα τίποτα είσαι .
Αν δεν υπάρχουν τα χρήματα , καθόμαστε στ"αυγά μας .
Ασε τα Grand utopia , τα beolab 90 , τα tidal και όλες τις άλλες φούσκες , για αυτούς που μπορούν να τα πληρώσουν.
Ορίστε και η επιεβαίωση για το ζήτημα που εθίγη προηγουμένως... Εφόσον δεν γίνεται να έχουμε οι περισσότεροι τη μεγαλειώδη ακροαματική εμπειρία των Ψωράλ οδηγούμενων από Sansui στις μεσαίες οκτάβες, θα ήταν παράλογο να γινόμασταν αυτόχειρες ή παραπονιάρηδες αντί να το παλέψουμε ώστε ν'αξιοποιήσουμε σε ύψιστο βαθμό όσα γίνεται να έχουμε. Καθότι υπάρχουν τρόποι όπου υπάρχει θέληση και γνώσεις...
@Bhutia θα ήθελα την γνώμη σου σχετικά με τα προτερήματα ενός κλειστού σαμπ γουφερ. Ακουσα πρόσφατα ότι το κλειστό σαμπ είναι πιο ευέλικτο από την άποψη ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις φίλτρα διόρθωσης σε όλο το φάσμα συχνοτήτων που παίζει ενώ με το bassreflex κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Αναφέρει δλδ ότι εάν το μπας ρεφλεξ είναι στα 30Hz τότε στα 20Hz δεν μπορείς να δώσεις 4 ντιμπι μπουστ εν αντιθέσει με το κλειστό που μπορεί να ακολουθήσει.
Επιπλεον ότι μπορεί κανείς ένα κλειστό σαμπ να το κάνει να παίζει σαν μπας ρεφλεξ, παίζει ρόλο βέβαια και η παραμορφωση που θα προκύψει.
Κάτι αντίστοιχο δεν θα μπορούσαμε να πούμε και για τα ηχεία που έχουν μπας ρεφλεξ? Επειδή βλέπω ότι πολλά ηχεία δαπέδου είναι μπας ρεφλεξ.
Έχουν ήδη αναλυθεί επαρκώς στο νήμα "Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον"... Εν συντομία μπορώ να σχολιάσω ότι άμα πάμε να δώσουμε κέρδος μέσω EQ στη ζώνη των πρώτων οκτάβων σε ηχειακό σύστημα που θα εμφανίζει πλημμελή συμπεριφορά απόσβεσης στο δικό του θεμελιώδη συντονισμό τότε μόνο χειρότερη μπορεί να γίνει αυτή και ακόμα περισσότερο άμα υπάρχει αλληλεπίδραση με ιδιορρυθμούς από τον χώρο ακρόασης.

Κάτι τέτοιο ισχύει για οποιοδήποτε ηχειακό σύστημα θα εμφάνιζε πλημμελή μεταβατική συμπεριφορά είτε θα διέθετε διάταξη ενίσχυσης χαμηλών όπως λ.χ. bass reflex είτε σφραγισμένη καμπίνα... Σημειώνεται αυτό καθότι έχουν κυκλοφορήσει και υλοποιήσεις σφραγισμένης καμπίνας απέχουσες από την καλή συμπεριφορά απόσβεσης στο κάτω όριο προκειμένου να έβγαζαν αποδεκτή αίσθηση μπάσου σε συνάρτηση με τις διαστάσεις τους. Επίσης αναφέρεται σε σύνδεση με προηγηθέντα σχόλια ότι σε αρκετές ηχειακές μονάδες διαθέτουσες ενσωματωμένο DSP για τη διαχείριση σήματος αυτό χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων και για εσωτερικό EQ με εξομάλυνση της on-axis τουλάχιστον απόκρισης ερήμην όποιου χρήστη θα ήταν ανυποψίαστος με συνέπεια τον περιορισμό στα δυναμικά περιθώρια κατά την άνοδο της στάθμης ακρόασης.

Εννοείται ότι οποιαδήποτε κακή συμπεριφορά στο κάτω όριο απόκρισης με το θεμελιώδη συντονισμό του ηχειακού συστήματος θα χαλάει την απόδοση στις μεσαίες ιδίως καθώς θ'ανερχόταν η στάθμη ακρόασης.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.169
Reaction score
21.797
Ακόμα και κακές ηχογραφήσεις, ασχέτως μουσικού είδους.
Γι' αυτό κράτησα τα Spendor μαρή και με κοροιδεύεις.. :O_o:
Από όσα είχα δοκιμάσει μέχρι τότε έπαιζαν overall ότι τους έριχνα (για τις ταπεινές απαιτήσεις μου σε εντάσεις) όμορφα.. (κι ακόμα το κάνουν.. ;))
Με προσθήκη sub για να ακούω και λίγο πιο χαμηλά είναι μούρλια.. (ίσως επειδή είμαι κουφός. αλλά δεν έχει σημασία.. :cry:).
Πάντως όταν κάποιος ακούει - δοκιμάζει το Χ, Ψ, ηχείο και λέει πως σε σχέση με το δικό του δεν βρίσκει αυτό που θέλει στις φωνές ή αλλού εγώ δεν βρίσκω λόγο να τον αμφισβητήσω..
Ίσως κάτι ακούει - του λείπει που εγώ δεν αντιλαμβάνομαι.. :idk:
Στο κάτω κάτω είναι μοναχικό το άθλημα.. :biggrin:
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.708
Reaction score
30.615
Απλώς δεν μπορούν τα συγκεκριμένα σεταπ να θεωρούνται με αντικειμενικά κριτήρια ας πούμε "σοβαρά" και ολοκληρωμένα
Tι σημαίνει "σοβαρό σύστημα"; Ποιος θα ορίσει τη "σοβαρότητα" του από τη στιγμή που δεν ξέρει τι θέλω να ακούσω και πώς;
όταν αδυνατούν να τα παίζουν όλα, σοβαρά.
Γιατί πρέπει να τα παίζουν όλα; Kαι μάλιστα "σοβαρά"; Ποιος θα ορίσει τη "σοβαρότητα" από τη στιγμή που δεν ξέρει τι θέλω να ακούσω και πώς; Γιατί πρέπει να με ενδιαφέρει αν θα παίξει "σοβαρά" ένα είδος μουσικής που δεν θα ακούσω ποτέ μου;
Είναι low fi σεταπ, όπως ένα φορητό ραδιοφωνάκι λαμπατο του '50, που όμως αφήνει σούπερ ικανοποιημένο τον ιδιοκτήτη του, ο οποίος μπορεί να απολαμβάνει στο έπακρο την μουσική του.
Αυτό. Τελεία.
 
Last edited:

Μηνύματα
455
Reaction score
1.569
Και σαν "ασθενική κλανιά" να παίζει, τι σημασία έχει; Aν ο άλλος ακούει τις τζαζιές του με τις λάμπες του και τα ηχεία του και του πάει η τρίχα κάγκελο, τι σημασία έχει αν έχει subwoofers; Αν αυτός είναι τρισευτυχισμένος χωρίς subwoofers και λέει ότι δεν τα χρειάζεται, γιατί ντε και καλά πρέπει να βάλει;

Το καλύτερο σύστημα είναι αυτό που αρέσει στον ιδιοκτήτη του._
Το μόνο που έχει σημασία είναι να αρέσει σε εκείνον._

Δεν υπάρχει κάτι άλλο.
Αυτο ειναι σωστο αλλα εδω μιλαμε δινουν συμβουλες ανθρωποι που εφτιαξαν ενα sub με μεγαφωνα JBL, εφτιαξαν εκεινοι το "κουτι" εβαλαν και ενα ενισχυτικο και τα ονομαζαν JBL sub, μην ξεχνας επισης πως το δικο μας ειναι το καλυτερο γιατι ποτε δεν θα παραδεχτουμε οτι καναμε λαθος στην αγορα μας οπως και το οτι υπαρχουν πολλα παπαγαλακια που πατροναρουν διαφορα προιοντα.
 



Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.586
Reaction score
57.883
Αυτο ειναι σωστο αλλα εδω μιλαμε δινουν συμβουλες ανθρωποι που εφτιαξαν ενα sub με μεγαφωνα JBL, εφτιαξαν εκεινοι το "κουτι" εβαλαν και ενα ενισχυτικο και τα ονομαζαν JBL sub, μην ξεχνας επισης πως το δικο μας ειναι το καλυτερο γιατι ποτε δεν θα παραδεχτουμε οτι καναμε λαθος στην αγορα μας οπως και το οτι υπαρχουν πολλα παπαγαλακια που πατροναρουν διαφορα προιοντα.
Όσοι τρώνε καθημερινά μπριζόλες αποκλείεται να είναι παπαγαλάκια... Αυτά καναβούρι καταναλώνουν συνήθως...

Απαντώντας επίσης σε σχόλια περί απροθυμίας του ChrisHat νa μετέδιδε δική του γνώση σε διαδικτυακό forum , μπορώ να πω ότι στον επαγγελματικό του χώρο κι εκδηλώσεις κάτι τέτοιο δεν ισχύει.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.708
Reaction score
30.615
μην ξεχνας επισης πως το δικο μας ειναι το καλυτερο γιατι ποτε δεν θα παραδεχτουμε οτι καναμε λαθος στην αγορα μας
Σίγουρα δεν είναι όλοι έτσι. Και τολμώ να βάλω μέσα και τον εαυτό μου, καθώς δεν με ενδιαφέρει καθόλου να έχω το καλύτερο από όλους, ή να υποστηρίξω την αγορά μου αρνούμενος λάθη. Το μόνο που με νοιάζει είναι να είναι μια σοβαρή αγορά στα χρήματα που ήθελα - μπορούσα να διαθέσω, και να συμπληρώνει όλα τα κουτάκια μου. Ο καθένας έχει διαφορετικά κουτάκια και σε διαφορετική σειρά.
 

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.169
Reaction score
21.797
Σίγουρα δεν είναι όλοι έτσι. Και τολμώ να βάλω μέσα και τον εαυτό μου, καθώς δεν με ενδιαφέρει καθόλου να έχω το καλύτερο από όλους, ή να υποστηρίξω την αγορά μου αρνούμενος λάθη. Το μόνο που με νοιάζει είναι να είναι μια σοβαρή αγορά στα χρήματα που ήθελα - μπορούσα να διαθέσω, και να συμπληρώνει όλα τα κουτάκια μου. Ο καθένας έχει διαφορετικά κουτάκια και σε διαφορετική σειρά.
Μαρή τι έχεις πάθει εσύ σήμερα?
Πως ξύπνησες έτσι?
Όλα σωστά τα λες.. :rolleyes:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.067
Reaction score
137.530
Πάντως όταν κάποιος ακούει - δοκιμάζει το Χ, Ψ, ηχείο και λέει πως σε σχέση με το δικό του δεν βρίσκει αυτό που θέλει στις φωνές ή αλλού εγώ δεν βρίσκω λόγο να τον αμφισβητήσω..
Εγώ όμως, βρίσκω. 😁😜😂🤪🤣

Ο κυριότερος λόγος που βρίσκω, είναι η αδιαφορία για τα αντικειμενικά κριτήρια, βάσει των οποίων εξαρχής θα έπρεπε να επιλέξει τα προς δοκιμή ηχεία. 😎

Θα πρέπει δηλαδή, να υπάρχει πρωτίστως μια ξεκαθάριση στην κατηγορία τιμής που ενδιαφέρεσαι, με βάση αντικειμενικά κριτήρια υψηλής ποιότητας ηχητικής αναπαραγωγής, και εν συνεχεία, οκ, να εμπλέκονται υποκειμενικά κριτήρια ακροάσεων στο υποσύνολο των επιτυχόντων της προηγούμενης ξεκαθάρισης.

Ηχεία πχ με κακό σπινοραμα, κακή οφ άξις απόκριση, υψηλές παραμορφώσεις, κακή καμπίνα με ιδιοσυντονισμούς, κακό μπας ριφλεξ με πολύ σκουπίδι, και με ανεπαρκείς στάθμες στην 3η οκτάβα για την απόσταση ακρόασης, θα πρέπει να βγαίνουν από τη λίστα ακροάσεων, χωρίς πολλά πολλά.

Μετά τα ανωτέρω, για να υπάρξει σοβαρή κριτική με υποκειμενικά κριτήρια (ακροάσεις), θα πρέπει ο χώρος και η τοποθέτηση να μην καταστρέφουν την απόδοση του ηχείου, να εφαρμοστεί μια βασική ισοστάθμιση χώρου μετά από μετρήσεις, και σε περίπτωση παθητικών ηχείων, να εξασφαλισθεί άριστη οδήγηση. Σε αντίθετη περίπτωση, μόνον η near field ακρόαση είναι ασφαλής για συμπεράσματα υποκειμενικής φύσεως, αλλά αυτή, δεν εξασφαλίζει την επιτυχή έκβαση στην τελική απόσταση ακρόασης.

Η δε ισοστάθμιση, είναι αναγκαία να εφαρμοστεί πριν την υποκειμενική αξιολόγηση της συσκευής (μαζί με μετρήσεις εννοείται, εκτός κι αν πάρεις έτοιμα τα δεδομένα σπινοράματος του εν δοκιμή ηχείου, μαζί με την προτεινόμενη ισοστάθμιση - speaker correction, πχ από τον Αμίρ ή άλλους δοκιμαστές με κλιπελ), διότι ειδάλλως, ένα κατά τα άλλα εξαιρετικό ηχείο, θα περάσει ως "κακό" από τα δικά σου υποκειμενικά τεστ. Βλέπεις λόγου χάριν ο Αμιρ σε πολλά ηχεία προς δοκιμή, βάζει ένα μικρό φίλτρο σε κάποιο σημείο του φάσματος, όπου είδε μια ανισορροπία, και μετά απολαμβάνει ένα ωραιότατο άκουσμα, ενώ πριν το EQ, ήταν "ενοχλητικό".

Άρα, για να δούμε υποκειμενικά (με ακροάσεις) τις δυνατότητες ενός ηχείου στην αναπαραγωγή των αγαπημένων μας μουσικών και στα δικά μας σημεία ενδιαφέροντος, θα πρέπει να τηρηθεί μια μεθοδολογία βασιμενη σε αντικειμενικά μετρήσιμα δεδομένα, τα οποία ούτε καταργούν ούτε αντικαθιστούν την υποκειμενική σου κρίση ακροάσεων στα θέματα δικής σου ευαισθησίας. 😎

Ακόμα ακόμα κι ένα επιθυμητό ταργκετ κερβ, θα πρέπει να επιβληθεί του δοκιμίου προ της υποκειμενικής αξιολόγησης, ώστε να δεις, έτσι όπως σου "αρέσει" να ακούς, εάν καλύπτει τα θέματα δικής σου ευαισθησίας.

Αυτά δεν τηρούνται συνήθως, παρότι υπάρχει διαδεδομένη η γνώση για όλα τα ανωτέρω, και ως εκ τούτου, τα συνήθη συμπεράσματα ακροάσεων είναι παραπλανητικά, κυρίως για τον ίδιο τον επίδοξο κάτοχο.
 
Last edited:

Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.169
Reaction score
21.797
Εγώ όμως, βρίσκω. 😁😜😂🤪🤣

Ο κυριότερος λόγος που βρίσκω, είναι η αδιαφορία για τα αντικειμενικά κριτήρια, βάσει των οποίων εξαρχής θα έπρεπε να επιλέξει τα προς δοκιμή ηχεία. 😎

Θα πρέπει δηλαδή, να υπάρχει πρωτίστως μια ξεκαθάριση στην κατηγορία τιμής που ενδιαφέρεσαι, με βάση αντικειμενικά κριτήρια υψηλής ποιότητας ηχητικής αναπαραγωγής, και εν συνεχεία, οκ, να εμπλέκονται υποκειμενικά κριτήρια ακροάσεων στο υποσύνολο των επιτυχόντων της προηγούμενης ξεκαθάρισης.

Ηχεία πχ με κακό σπινοραμα, κακή οφ άξις απόκριση, υψηλές παραμορφώσεις, κακή καμπίνα με ιδιοσυντονισμούς, κακό μπας ριφλεξ με πολύ σκουπίδι, και με ανεπαρκείς στάθμες στην 3η οκτάβα για την απόσταση ακρόασης, θα πρέπει να βγαίνουν από τη λίστα ακροάσεων, χωρίς πολλά πολλά.

Μετά τα ανωτέρω, για να υπάρξει σοβαρή κριτική με υποκειμενικά κριτήρια (ακροάσεις), θα πρέπει ο χώρος και η τοποθέτηση να μην καταστρέφουν την απόδοση του ηχείου, να εφαρμοστεί μια βασική ισοστάθμιση χώρου μετά από μετρήσεις, και σε περίπτωση παθητικών ηχείων, να εξασφαλισθεί άριστη οδήγηση. Σε αντίθετη περίπτωση, μόνον η near field ακρόαση είναι ασφαλής για συμπεράσματα υποκειμενικής φύσεως, αλλά αυτή, δεν εξασφαλίζει την επιτυχή έκβαση στην τελική απόσταση ακρόασης.

Η δε ισοστάθμιση, είναι αναγκαία να εφαρμοστεί πριν την υποκειμενική αξιολόγηση της συσκευής, διότι ειδάλλως, ένα κατά τα άλλα εξαιρετικό ηχείο, θα περάσει ως "κακό" από τα δικά σου υποκειμενικά τεστ. Βλέπεις λόγου χάριν ο Αμιρ σε πολλά ηχεία προς δοκιμή, βάζει ένα μικρό φίλτρο σε κάποιο σημείο του φάσματος, όπου είδε μια ανισορροπία, και μετά απολαμβάνει ένα ωραιότατο άκουσμα, ενώ πριν το EQ, ήταν "ενοχλητικό".

Άρα, για να δούμε έστω υποκειμενικά τις δυνατότητες ενός ηχείου στην αναπαραγωγή των αγαπημένων μας μουσικών, θα πρέπει να τηρηθεί μια μεθοδολογία βασιμενη σε αντικειμενικά μετρήσιμα δεδομένα.

Αυτό δεν τηρείται συνήθως, παρότι υπάρχει διαδεδομένη η γνώση για κάτι τέτοιο, και ως εκ τούτου, τα συνήθη συμπεράσματα ακροάσεων είναι παραπλανητικά, κυρίως για τον ίδιο τον επίδοξο κάτοχο.
Πφφφφφφφφφφφ.. κουράστηκα :rolleyes: (με οσα θα έπρεπε να έχω κάνει αλλά δεν.. :cry:)

:lolsign:
 
Last edited:



Μηνύματα
16.384
Reaction score
19.224
@Bhutia θα ήθελα την γνώμη σου σχετικά με τα προτερήματα ενός κλειστού σαμπ γουφερ. Ακουσα πρόσφατα ότι το κλειστό σαμπ είναι πιο ευέλικτο από την άποψη ότι μπορείς να χρησιμοποιήσεις φίλτρα διόρθωσης σε όλο το φάσμα συχνοτήτων που παίζει ενώ με το bassreflex κάτι τέτοιο είναι αδύνατον. Αναφέρει δλδ ότι εάν το μπας ρεφλεξ είναι στα 30Hz τότε στα 20Hz δεν μπορείς να δώσεις 4 ντιμπι μπουστ εν αντιθέσει με το κλειστό που μπορεί να ακολουθήσει.
Επιπλεον ότι μπορεί κανείς ένα κλειστό σαμπ να το κάνει να παίζει σαν μπας ρεφλεξ, παίζει ρόλο βέβαια και η παραμορφωση που θα προκύψει.
Κάτι αντίστοιχο δεν θα μπορούσαμε να πούμε και για τα ηχεία που έχουν μπας ρεφλεξ? Επειδή βλέπω ότι πολλά ηχεία δαπέδου είναι μπας ρεφλεξ.
Καγκουριές δηλαδή. :D
 

Μηνύματα
4.975
Reaction score
8.829
Καγκουριές δηλαδή. :D
Καγκουρια μου φαίνεται να έχει κανείς ένα ηχειο δαπέδου μπας ρεφλεξ και να εφαρμόζει φίλτρα σε συχνότητες που λειτουργεί η οπή και κάτω. Δεν θα καταφέρει κάτι. Με κλειστη καμπίνα μου φαίνεται λογικό ως ένα σημείο.
Εσύ τι νομίζεις? :D
 

Μηνύματα
16.384
Reaction score
19.224
Πάντως, ένα set ProAc Response D20 το οποίο το "έσπρωχνε" ένας λαμπάτος Jadis
Αυτό το ηχείο δεν παίζει τέτοια. Σε μια έκθεση που το άκουσα μόνο τζάζ έπαιζε όλως περιέργως καλά.

Για τα ηχεία γενικά έχεις δίκιο.

Όσον αφορά τους λαμπάτους ενισχυτές δεν είναι όλοι έτσι. Και οι "καλύτεροι" εξ αυτών" βέβαια, για αυτήν την επιλογή μουσικής στα χαμηλά έχουν τρόπο να "κοροιδέψουν" , "μπαλώσουν" τα πράγματα και μάλιστα στο μέταλ εύκολα σε μεγάλο ποσοστό. Μέταλ που έχει επανλαμβανόμενο χαμηλό που διαρκεί αιώνες (αυτά όλα τα νέα είδη που ακούς χα χα), όπως και σε κάποια EDM και διάφορα ηλεκτρονικά δεν μπορούν να αναταποκριθούν, ούτε κάν αυτοί (χωρίς έυκολα ηχεία μιλώντας that is πάντα) Όσα πριγράμματα έχουν σχετικά λογικής ή μικρής διάρκειας χαμηλό είναι μια χαρά. Τα παλιά μετάλ τα παίζουν πολυ ωράια.

Το παράδειγμα όμως που εγώ ανέφερα είχε σκοπό όλο το υπόλοιπο φάσμα που είναι πολύ διδακτικό. Αυτό που θεωρεί κάποιος "βρωμιά" στην μέταλ καταλαβίνει ότι δεν υπάρχει είναι ένα artifact που έχουν μάθει κυρίως απο την χρήση κακών ενισχυτικών με πολλά βατ που θεωρούν ότι χρειάζονται (και μπορεί όντως να χρειάζονται, αναλόγως των ηχείων τους). Χωρίς αυτή την βρωμιά ο μέσος μεταλάς δεν αναγνωρίζει αυτό που ακούει ώς μουσική που ξέρει και έχει μάθει το αυτί του (απο συναυλίες μέχρι την οικιακή του αναπαραγωγή). Εκεί θα δεί ότι στερειται (στερεί απο τον εαυτό του) πολλά. Μάλιστα πάρα πολλά. Το ίδιο ισχύει μάλιστα σε όλα τα είδη μουσικής που του φαίνονται κάπως "βαρετά" συγκριτικά με αυτό που έχει μάθει αλλά δεν είναι έτσι. Όσο δε, αφορά την ταχύτητα είναι ή πιθανή πυκνή "ενορχηστρωση" είναι αποκάλυψη.

Αυτά που λες και εσύ και ο Ear είναι σωστά αλλά είναι γενικά και απλώς σωστός μπούσουλας. Δεν ισχύουν για κάποιον που ξέρει τι ζητάει και το ψάχνει ώστε να έχει το καλύτερο μείγμα of both worlds όσο μπορεί να το επιτύχει και για ότι ποσοστό απο το ένα ή το άλλο μπορεί να το επιτύχει και για όλα ή το 90 % ή το 80 % της ανπαραγώμενου είδους μουσικής που ξέρει απο πρίν ποιά είναι αυτά τα είδη και πόσα. Πρώτα από όλα εσάς δεν σας νοιάζει γιατί ακούτε μόνο ένα ή δύο είδη το πολύ. :D Επίσης φαίνεται απο το γραπτό λόγο σας ότι πολλά είναι σαν ανπαραγωγή κλισέ που έχετε διαβάσει κάπου ή τα σκέφτεστε απο μόνοι σας. Αλλά εντάξει γενικα΄μιλώντας και για να εξασφαλίσεις έναν μπύσουλα είναι καλά και σωστά. Αλλά μην τα πασάερετε σαν ιδανικά. Όλα είναι συμβιβασμοί. Και ο δικός σας. Ε'αν ξέρεις τι ακούς και έχεις εμπιστοσύνη συον ευατό σου και μηδέν bias να ακούς τι λέει ο ένας και ο άλλος ή τα περιοδικά και ξέρεις τι ζητάς ... τα πάντα μπορεί να βρείς στην αγορά.Αλλά για άσχετους ο δρόμος σας είναι ο πιο ασφαλής και καλά κάνετε και τα λέτε.

Το συστημα ναι πρέπει να τα παίζει όλα καλά, αρκεί να μην στερείσαι και αυτά που εσύ θεωρείς επίσης σημαντικά. Εάν δεν τα ξέρεςι ποια είναι αυτά τα σημαντικά ..... ενικολογείς και βγάζεις διακηρύξεις.

Τα ίδια ισχύουν και για αυτούς που τα βρίσκουν όλα ωραία και καλά με τις λάμοες και κανέναν προτέρημμα σε αυτά που λέτε εσείς. ¨Ασχετοι υπάρχουν σε όλα τα "στρατόπεδα" χα χα.
Καγκουρια μου φαίνεται να έχει κανείς ένα ηχειο δαπέδου μπας ρεφλεξ και να εφαρμόζει φίλτρα σε συχνότητες που λειτουργεί η οπή και κάτω. Δεν θα καταφέρει κάτι. Με κλειστη καμπίνα μου φαίνεται λογικό ως ένα σημείο.
Εσύ τι νομίζεις? :D
Αφου σε απάντησε ο Bhutia (τωρα το είδα) δεν είναι καλό το αποτέλεσμα. :D Εγκο δε ξερι απο αυτά. Συνίτως κάνει πλάγκα. :D
 
Last edited:


ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.738
Μηνύματα
2.950.389
Members
38.232
Νεότερο μέλος
aradis
Top