Ηλεκτρικό ποδηλατο

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
Μεμονωμένη που τη βλέπω κάθε μέρα.
Από Λευκό Πύργο προς λιμάνι εννοείς γίνεται αυτό τα πρωινά;
Το αντίστροφο πετυχαίνω εγώ, αλλά όχι συχνά. Έτσι όπως το έχουν κάνει να μη χωράει κουνούπι στη ροή προς ανατολικά, είναι δελεαστικό στον μηχανάκια να μπει στον ποδηλατόδρομο, ειδικά όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα.

k.jpg
 

TGD

Μηνύματα
8.938
Reaction score
8.987
πχ επικαλούνται προτεραιότητα "από δεξιά" μεταξύ οχημάτων που κινούνται παράλληλα
Στη Γαλλία ισχύει αυτό, απ' ότι μου είπε φίλη μου. Αν τρακάρουν δύο αυτοκίνητα πλάι-πλάι, πληρώνει αυτός που είναι αριστερά. Γι' αυτό στις πλατείες στριμώχνοναι έξω-έξω. Κι αν είναι κλειστή η δεξιά λωρίδα, όλοι από τη δεξιά μπαίνουν στη μεσαία χωρίς να κοιτάνε.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
Από Λευκό Πύργο προς λιμάνι εννοείς γίνεται αυτό τα πρωινά;
Το αντίστροφο πετυχαίνω εγώ, αλλά όχι συχνά. Έτσι όπως το έχουν κάνει να μη χωράει κουνούπι στη ροή προς ανατολικά, είναι δελεαστικό στον μηχανάκια να μπει στον ποδηλατόδρομο, ειδικά όταν υπάρχει μποτιλιάρισμα.

View attachment 308989

εννοώ κάθε μέρα να μπαίνει μηχανοκίνητο στον ποδηλατόδρομο της Νίκης. Συνήθως όπως λες, αλλά πετυχαίνω και το ανάποδο. Όπως και ντελιβεράδες στον ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας.
 

Μηνύματα
16.878
Reaction score
23.983
Στη Γαλλία ισχύει αυτό, απ' ότι μου είπε φίλη μου. Αν τρακάρουν δύο αυτοκίνητα πλάι-πλάι, πληρώνει αυτός που είναι αριστερά. Γι' αυτό στις πλατείες στριμώχνοναι έξω-έξω. Κι αν είναι κλειστή η δεξιά λωρίδα, όλοι από τη δεξιά μπαίνουν στη μεσαία χωρίς να κοιτάνε.
επίσης στις πλατείες ισχύει σε όλη την ευρώπη προτεραιότητα σε αυτούς που είναι ήδη μέσα και όχι στους έξω που έρχονται από δεξιά όπως ισχύει σε μας.
 

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
εννοώ κάθε μέρα να μπαίνει μηχανοκίνητο στον ποδηλατόδρομο της Νίκης. Συνήθως όπως λες, αλλά πετυχαίνω και το ανάποδο. Όπως και ντελιβεράδες στον ποδηλατόδρομο της νέας παραλίας.
Εγώ έχω πετύχει παπάκι να πηγαίνει κύριος από Μακεδονία Παλλάς προς ανατολικά. Αλλά πήγαινε με 10.
Εκεί από Μακεδονία Παλλάς από πίσω τη στήνουν και οι Ζητάδες. Αν δουν κανέναν να κάνει ταρζανιές, δεν διστάζουν να επέμβουν. Διάβασα μια αναφορά που Ζητάδες κυνήγησαν δυο ποδηλάτες που κάνανε αγώνες πέρα-δώθε με 35-40χλμ/ώρα. Έδωσαν πρόστιμο στον έναν 150 ευρώ, ο άλλος διέφυγε.

Εγώ σαν κότα πάω στον ποδηλατόδρομο της παραλίας, κάτω από 20χλμ/ώρα, με το 1500W ποδήλατο. Κάνω και πετάλι για ξεκάρφωμα. :)

Τις προάλλες πήγαινα παράλληλα με τρεις Ζητάδες στον ποδηλατόδρομο, με πέρασαν με 25χλμ, εγώ πήγαινα με 20.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
Εάν κινείσαι συχνά στην παραλία θα ξέρεις ότι οι συχνότερες βολίδες είναι τα πατίνια. Με το(συμβατικό) κινούμαι γύρω στα 22-24, με προσπερνούν ιδιαίτερα άνετα που σημαίνει ταχύτητες ταξης τουλάχιστον 30+.
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι με 40ρια+ αλλά είναι εξαιρέσεις. Πάντως για το συμβατικό ποδήλατο δεν υπάρχει όριο 25 στον ποδηλατόδρομο. Ούτε καν για το ηλεκτρικό, εκεί το όριο είναι στον κόφτη της υποβοηθησης (και λόγω μεγάλου βάρους είναι πρακτικά σχεδόν αδύνατο να πας με νόμιμο ηλεκτρικό πολύ πάνω απο 25, εκτός εαν πρόκειται για καλό δρόμου με χαμηλό βάρος.
 

Μηνύματα
22.839
Reaction score
16.968
Εγώ έχω πετύχει παπάκι να πηγαίνει κύριος από Μακεδονία Παλλάς προς ανατολικά. Αλλά πήγαινε με 10.
Εκεί από Μακεδονία Παλλάς από πίσω τη στήνουν και οι Ζητάδες. Αν δουν κανέναν να κάνει ταρζανιές, δεν διστάζουν να επέμβουν. Διάβασα μια αναφορά που Ζητάδες κυνήγησαν δυο ποδηλάτες που κάνανε αγώνες πέρα-δώθε με 35-40χλμ/ώρα. Έδωσαν πρόστιμο στον έναν 150 ευρώ, ο άλλος διέφυγε.

Εγώ σαν κότα πάω στον ποδηλατόδρομο της παραλίας, κάτω από 20χλμ/ώρα, με το 1500W ποδήλατο. Κάνω και πετάλι για ξεκάρφωμα. :)

Τις προάλλες πήγαινα παράλληλα με τρεις Ζητάδες στον ποδηλατόδρομο, με πέρασαν με 25χλμ, εγώ πήγαινα με 20.
Α δεν μας τα είπες όμως αυτά (δηλαδή μπορεί να το έχεις γράψει, δεν το είδα όμως) ότι έχεις 1500αρι ηλεκτρικό! Τότε προς τι τόση ζέση για την εφαρμογή του νόμου! :roflmao: :gamer:
Εάν κινείσαι συχνά στην παραλία θα ξέρεις ότι οι συχνότερες βολίδες είναι τα πατίνια. Με το(συμβατικό) κινούμαι γύρω στα 22-24, με προσπερνούν ιδιαίτερα άνετα που σημαίνει ταχύτητες ταξης τουλάχιστον 30+.
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι με 40ρια+ αλλά είναι εξαιρέσεις. Πάντως για το συμβατικό ποδήλατο δεν υπάρχει όριο 25 στον ποδηλατόδρομο. Ούτε καν για το ηλεκτρικό, εκεί το όριο είναι στον κόφτη της υποβοηθησης (και λόγω μεγάλου βάρους είναι πρακτικά σχεδόν αδύνατο να πας με νόμιμο ηλεκτρικό πολύ πάνω απο 25, εκτός εαν πρόκειται για καλό δρόμου με χαμηλό βάρος.
Αν θυμάμαι καλά, κάποια όρια ταχύτητας υπάρχουν για ποδήλατα σε ποδηλατόδρομους... και πολύ χαμηλά μάλιστα. Αν έχει αλλάξει δεν ξέρω βέβαια...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
Α δεν μας τα είπες όμως αυτά (δηλαδή μπορεί να το έχεις γράψει, δεν το είδα όμως) ότι έχεις 1500αρι ηλεκτρικό! Τότε προς τι τόση ζέση για την εφαρμογή του νόμου! :roflmao: :gamer:

μα δεν ξέρεις το 'σφάξε με πασά μου ν' αγιάσω';
Αν θυμάμαι καλά, κάποια όρια ταχύτητας υπάρχουν για ποδήλατα σε ποδηλατόδρομους... και πολύ χαμηλά μάλιστα. Αν έχει αλλάξει δεν ξέρω βέβαια...

νομίζω αυτό που λες ισχύει για τις χαρακτηρισμένες οδούς 'ήπιας κυκλοφορίας'. Για ποδηλατόδρομο αλλά και για ποδήλατο γενικά (σε κανονική οδό) δεν γνωρίζω να υπάρχει όριο. Το σίγουρο είναι ότι απαγορεύεται η κίνηση σε ταχείας κυκλοφορίας για όποιον το σκέφτεται ονόματα δεν λέμε.
 

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
Εντάξει, έχω και δυο νόμιμα ηλεκτρικά, με τα χαρτιά τους και τα όλα τους.

Το 1500άρι μακάρι να μπορούσα να το νομιμοποιήσω ως μοτοποδήλατο, να βγάλω πινακίδα, ασφάλεια κτλ. Αλλά χωρίς έγκριση τύπου αυτό είναι αδύνατον.
Θέλω να αγιάσω και δεν μπορώ.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
Το βρήκα, Ε.Π.Η.Ο,. 25 χλμ, προσθήκη στο α. 20 του ΚΟΚ με τα γενικά όρια. Δεν έχει εντός πόλεων, έχει απαγόρευση εκεί όπου το ανώτατο είναι άνω των 50. Άρα το 20 δεν ισχύει.
 

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
Τα E.Π.Η.Ο. = Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (δηλ. ηλεκτρικά πατίνια, ηλεκτρικά τροχοπέδιλα, ηλεκτρικές τροχοσανίδες (e-skateboards), αυτοεξισορροπούμενα μονόκυκλα ή δίκυκλα (hoverboards, segways), τα ηλεκτροκίνητα αμαξίδια ατόμων με αναπηρία (scooters, handbikes ατόμων με αναπηρία).

Τα ποδήλατα δεν είναι ΕΠΗΟ.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
Ε τότε τα ποδήλατα πού πάνε, με το όριο των μοτοποδηλάτων στα 45?

Το λογικό είναι με τα ΕΠΗΟ εφόσον υπάρχει κενό. Βέβαια στις ποινές δεν γίνεται τιμωρία κατ' αναλογία, αλλά τεσπα.
 

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
Δεν αναφέρει ρητά όριο για τα ποδήλατα.

Γίνεται σιωπηρά δεκτό ότι η μυϊκή ισχύς ενός ποδηλάτη δεν ξεπερνά τα 250W που έχουν ορίσει ως όριο των ηλεκτρικών ποδηλάτων, οπότε ίσως κρίνεται περιττή η θέσπιση ορίου ταχύτητας στα ποδήλατα. Υποθέτω ότι θεωρούν αυταπόδεικτο ότι δεν θα ξεπερνούν τα 25 χλμ/ώρα.
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
25 χιλιόμετρα δεν είναι τίποτα για ένα ελαφρύ ποδήλατο έως 12 κιλών με λεπτούς τροχούς με σωστή συντήρηση και λίπανση. Εδώ με τέτοιες ταχύτητες (20 με 25) κινούμαι εγώ πηγαίνοντας στο γραφείο καν να ιδρώνω και δίχως ιδιαίτερα ελαφρύ ποδήλατο (και με 35ρια ελαστικά).

Πάντως στο γκουγκλάρισμα μου βγάζει διάφορα 'αρθρα' σχετικά με το όριο των 20, αλλά αναφορά σε ρητή διάταξη του ΚΟΚ πουθενά. Παίζει να είναι και μεταφορά από ξένα άρθρα.

Εδώ που τα λέμε, περιορισμός στα 20 είναι χαμηλός. Είπαμε να πηγαίνουμε στις δουλειές μας όχι να βολτάρουμε.
 

Μηνύματα
22.839
Reaction score
16.968
Δεν αναφέρει ρητά όριο για τα ποδήλατα.

Γίνεται σιωπηρά δεκτό ότι η μυϊκή ισχύς ενός ποδηλάτη δεν ξεπερνά τα 250W που έχουν ορίσει ως όριο των ηλεκτρικών ποδηλάτων, οπότε ίσως κρίνεται περιττή η θέσπιση ορίου ταχύτητας στα ποδήλατα. Υποθέτω ότι θεωρούν αυταπόδεικτο ότι δεν θα ξεπερνούν τα 25 χλμ/ώρα.
85 έχω... σε κατηφόρα! 30-35 σε επίπεδο, άνετα... αν δεν έχει κόντρα αέρα... :geek: :party:

...και δεν είμαι και @bretsos 8-) :geek:
 

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
Εάν κινείσαι συχνά στην παραλία θα ξέρεις ότι οι συχνότερες βολίδες είναι τα πατίνια. Με το(συμβατικό) κινούμαι γύρω στα 22-24, με προσπερνούν ιδιαίτερα άνετα που σημαίνει ταχύτητες ταξης τουλάχιστον 30+.
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι με 40ρια+ αλλά είναι εξαιρέσεις. Πάντως για το συμβατικό ποδήλατο δεν υπάρχει όριο 25 στον ποδηλατόδρομο. Ούτε καν για το ηλεκτρικό, εκεί το όριο είναι στον κόφτη της υποβοηθησης (και λόγω μεγάλου βάρους είναι πρακτικά σχεδόν αδύνατο να πας με νόμιμο ηλεκτρικό πολύ πάνω απο 25, εκτός εαν πρόκειται για καλό δρόμου με χαμηλό βάρος.
Ναι, πολύ πάνω από 25 δεν θα πάει ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό ποδήλατο.
Αλλά ισχύει ότι είναι σπαστικό το όριο των 25, γιατί εμπλέκεται-απεμπλέκεται ο κόφτης συνεχώς.
Στην πράξη το όριο των 32 χλμ θα ήταν πιο σωστό, ώστε να υπάρχει απόθεμα επιτάχυνσης χωρίς να εξαντλείται.
32 δύσκολα θα πιάσει ένα συνηθισμένο ηλεκτρικό, πάλι με 25 θα κινούνταν στην πράξη.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.839
Reaction score
16.968
Τα 25 είναι πολύ κακό όριο... και για το ποδήλατο και τον ποδηλάτη. 32 θα ήταν μια χαρά, όπως είναι και στις ΗΠΑ εξάλλου (καλά εκεί τους δίνουν και καταλαβαίνουν, στο σπάσιμο των ορίων βατ και ταχύτητας! ).
 

Μηνύματα
6.996
Reaction score
5.546
Τα δε πατίνια, λόγω ίσως της ασάφειας του χειρόγκαζου, μόνιμα πηγαίνουν στο τέρμα, όσο πάει.
25 πάει το πατίνι, 25 θα πηγαίνουν, ανεξαρτήτως επικινδυνότητας του σημείου.
25 κι όποιον πάρει ο χάρος.

Στα ποδήλατα όχι μόνο το χειρόγκαζο, αλλά και το cadence sensor θα έπρεπε να απαγορεύουν. Είναι τελείως χαζό, κάνεις ghost pedalling κι εκείνο πάει όσο θέλει, ανάλογα με τη θέση "υποβοήθησης" που έχεις ορίσει στην οθόνη. Δεν θα το ονόμαζα όμως υποβοήθηση. Εκείνο πάει όσο θέλει, κι εσύ απλά γυρνάς τα πετάλια. Στην ουσία εσύ υποβοηθάς τον κινητήρα, κι αυτό κάποιες στιγμές μόνο.

Μόνο με torque sensor κάνεις ουσιαστικά ποδήλατο. Να καταλαβαίνει την πίεση που ασκείς στο πετάλι και ανάλογα να υποβοηθά.
 
Last edited:

Μηνύματα
22.839
Reaction score
16.968
Επίσης κάτι άλλο με το όριο των 250W. Δεν έχουν σκεφθεί ότι από μόνο του δεν λέει κάτι. Αν για παράδειγμα ο κινητήρας είναι ενσωματωμένος στον πίσω τροχό, με απευθείας κίνηση σε μεγάλης διαμέτρου τροχό (28¨), ούτε με σφαίρες δεν φτάνει η ροπή του (ιδιαίτερα αν είναι και κάπως βαρύς ο αναβάτης) να ανέβει άνετα μια απότομη ανηφόρα με μεγάλη κλίση, μάλλον στη μέση θα μείνει! Ενώ με κινητήρα στη θέση του πεταλιού με ταχύτητες, είναι μάλλον υπέρ αρκετή η ισχύς για την ίδια κλίση...
 

Abessalom

Βαρώνος
Μηνύματα
21.557
Reaction score
36.204
Στα ποδήλατα όχι μόνο το χειρόγκαζο, αλλά και το cadence sensor θα έπρεπε να απαγορεύουν. Είναι τελείως χαζό, κάνεις ghost pedalling κι εκείνο πάει όσο θέλει, ανάλογα με τη θέση "υποβοήθησης" που έχεις ορίσει στην οθόνη. Δεν θα το ονόμαζα όμως υποβοήθηση. Εκείνο πάει όσο θέλει, κι εσύ απλά γυρνάς τα πετάλια. Στην ουσία εσύ υποβοηθάς τον κινητήρα, κι αυτό κάποιες στιγμές μόνο.
το τελευταίο ισχύει, πρέπει να το έχεις σε σχετικά χαμηλό επίπεδο 'υποβοήθησης' (ουσιαστικά επιλογή μέγιστης ταχύτητας) και να κάνεις πετάλι εκεί κοντά, οπότε ο ένας βοηθάει τον άλλον. Πάντως έχεις δίκιο, δεν έχει καμία σχέση η αίσθηση, ιδίως εάν μιλάμε για ποδήλατο με μοτέρ στη μεσαία τριβή.
Επίσης κάτι άλλο με το όριο των 250W. Δεν έχουν σκεφθεί ότι από μόνο του δεν λέει κάτι. Αν για παράδειγμα ο κινητήρας είναι ενσωματωμένος στον πίσω τροχό, με απευθείας κίνηση σε μεγάλης διαμέτρου τροχό (28¨), ούτε με σφαίρες δεν φτάνει η ροπή του (ιδιαίτερα αν είναι και κάπως βαρύς ο αναβάτης) να ανέβει άνετα μια απότομη ανηφόρα με μεγάλη κλίση, μάλλον στη μέση θα μείνει! Ενώ με κινητήρα στη θέση του πεταλιού με ταχύτητες, είναι μάλλον υπέρ αρκετή η ισχύς για την ίδια κλίση...

εδώ είναι η λεπτομέρεια. Υπάρχει όριο μόνο στην ισχύ. Οπότε οι κατασκευαστές μπορούν να έχουν ιδιαίτερα δυνατά μοτέρ με μεγάλη ροπή, αλλά περιορισμένα στα 250w συνεχούς ισχύος. Επίσης άλλα ψιλά γραμματάκια. Γιατί στιγμιαία μπορεί να είναι και λίγο παραπάνω (που είναι).
 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.183
Μηνύματα
2.965.253
Members
38.301
Νεότερο μέλος
giorgosfs90
Top