- Μηνύματα
- 28.545
- Reaction score
- 84.035
Καλά
55db στις βάφλες, ή φαύλες, ή παύλες.. (ακόμα ν' αποφασίσω.. )
Το βρήκα..
Όταν βαφλώνω..
View attachment 317800
Για ν'ακριβολογούμε ,παρατίθεται ο προβληματισμός από το εναρκτήριο μήνυμα... Το πνεύμα του δεν υπάγεται στην ενότητα με τα Τεχνικά Θέματα Audio ώστε να υφίσταται υποχρέωση περιγραφής πάνω σε πράγματα που έχουν αναλυθεί διεξοδικώς σε κάθε δυνατή ευκαιρία και υπό ποικιλία συνθηκών. Όποιος ψάχνει τέτοιου επιπέδου εξηγήσεις θα μπορούσε λ.χ. να επισκεφθεί νήματα αφιερωμένα σε setup όπως των EAR & Dimi που δείχνουν στον ενδιαφερόμενο κάθε βήμα και χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση προς όσες καταστάσεις θα θεωρούσαν οι ίδιοι ΄΄ρομαντικές΄΄.Εγώ πάντως πως στήνουμε ένα συστημα σωστά δεν κατάλαβα...(αν δλδ ήμουν περαστικός και διάβαζα τι γράφεται θα έλεγα τι πίνουν οι τύποι, με όλο το σεβασμο).
...
Πως στήνεις ένα καλό σύστημα λοιπόν;
Είναι ευνόητον ότι το καλό στήσιμο περνάει προτού καν ξεκινήσει να γίνεται μέσα από την επιλογή αρτίως σχεδιασμένων ηχείων... Ακόμα και ο καλύτερος chef δεν θα πετύχαινε ομελέτα με ... κλούβια αυγά ως πρώτη ύλη....
Εμένα, πάλι, πάντα μου προκαλούσε απορία αυτή η φράση - κυρίως η σπουδαιότητα που της προσδίδουν.
Τελικά, τί εννοούν οι μεν και τί οι δε; Έτι σημαντικώτερον, τί θα έπρεπε να εννοούν, ποιες οι εισροές που επηρεάζουν την ορθότητα αυτού του στήσιμου; Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται; Υπάρχει μέση οδός, ή αυτά τα δύο στρατόπεδα θα διαφωνούν στο διηνεκές;
Ε, να. Αυτά.Είναι ευνόητον ότι το καλό στήσιμο περνάει προτού καν ξεκινήσει να γίνεται μέσα από την επιλογή αρτίως σχεδιασμένων ηχείων... Ακόμα και ο καλύτερος chef δεν θα πετύχαινε ομελέτα με ... κλούβια αυγά ως πρώτη ύλη.
Ευχαριστώ για το χρόνο και την ανάλυση . Αποθήκευσα το ποστ σου για αναφοράΓια ν'ακριβολογούμε ,παρατίθεται ο προβληματισμός από το εναρκτήριο μήνυμα... Το πνεύμα του δεν υπάγεται στην ενότητα με τα Τεχνικά Θέματα Audio ώστε να υφίσταται υποχρέωση περιγραφής πάνω σε πράγματα που έχουν αναλυθεί διεξοδικώς σε κάθε δυνατή ευκαιρία και υπό ποικιλία συνθηκών. Όποιος ψάχνει τέτοιου επιπέδου εξηγήσεις θα μπορούσε λ.χ. να επισκεφθεί νήματα αφιερωμένα σε setup όπως των EAR & Dimi που δείχνουν στον ενδιαφερόμενο κάθε βήμα και χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση προς όσες καταστάσεις θα θεωρούσαν οι ίδιοι ΄΄ρομαντικές΄΄.
Είναι ευνόητον ότι το καλό στήσιμο περνάει προτού καν ξεκινήσει να γίνεται μέσα από την επιλογή αρτίως σχεδιασμένων ηχείων... Ακόμα και ο καλύτερος chef δεν θα πετύχαινε ομελέτα με ... κλούβια αυγά ως πρώτη ύλη.
Ας υποθέσουμε όμως ότι διαθέτουμε κάποια ηχεία με νοσταλγικό απόηχο από το παρελθόν μας που δεν έχει σημασία ν'αποχωριζόμασταν... Ακόμα και τότε πρέπει να μελετήσουμε το στήσιμο κατά τρόπον ώστε να ενισχύαμε όσες ιδιότητες θα κρίναμε θετικές μετριάζοντας παράλληλα τα τρωτά τους σημεία.
Υπόθεση steadyshot... Ηχεία βάσης με πεντάϊντσα μεγάφωνα και στερεοφωνικό τρίγωνο με διάσταση πλευράς στο κάτω όριο του farfield... Από τη μεριά μου μπορώ να παρουσιάσω ανάλογο σενάριο με τα γνωστά Vecteur σε τρίγωνο με 270 εκατοστόμετρα μεταξύ των ηχείων και 290 απόσταση ακρόασης :
View attachment 317841
Ας δούμε λοιπόν κάποια θεμελιώδη στοιχεία κατά το στήσιμο :
- Για χάρη της άσκησης επελέγη προσωρινή εγκατάσταση στο δωμάτιο που έχει το χαμηλότερο RT... Δεν πάμε για μεγάλες αποστάσεις ακρόασης σε χώρους με RT ανώτερο των 350 msec, αφού όποια ανισορροπία θα έχουν τα ηχεία στις off-axis αποκρίσεις των θα ενισχύεται αυτομάτως από το πεδίο αντήχησης που επικρατεί σε τέτοιες αποστάσεις. Διαπιστώνεται επίσης ότι στον συγκεκριμένο χώρο είναι εγκατεστημένα υπό στερεοφωνικό τρίγωνο τάξης 3 μέτρων ηχεία ολίγον τι... μεγαλύτερα σε διαστάσεις.
- Για να μένουμε πιστοί στο νοσταλγικό στοιχείο και το πνεύμα του συγκεκριμένου μοντέλου που είναι σχεδιασμένο χωρίς πλήρες κροσόβερ μεταξύ mid & tweeter , το συνοδό ενισχυτικό ανήκει σε ανάλογη νοσταλγική κατηγορία ενώ η σύνδεση γίνεται με μονόκλωνα καλώδια. Η δε διαχείριση σήματος το διατηρεί αναλλοίωτο κατά την πορεία του από την πηγή έως τα main ηχεία.
- Πλήρης συμμετρία ως προς πλευρικά τοιχώματα ενώ η απόσταση από το οπίσθιο προς τα ηχεία υπολογίστηκε αφενός μεν για να προκύπτει το άπω πεδίο ακρόασης αφετέρου δε από παλαιότερες εμπειρίες ακρόασης σε αυτό το δωμάτιο όπου είχε κριθεί πως η πιο απολαυστική στερεοφωνική απεικόνιση έβγαινε με τα συγκεκριμένα ηχεία σε αυτές τις θέσεις. Μολονότι η κλίση προς τα μέσα είναι ανώτερη σε σχέση με τα πίσω ηχεία , δεν έχει γίνει crossfiring επειδή έτσι προτιμούσα ως προς τη σύσταση στη στερεοφωνική σκηνή. Προτού προχωρήσουμε σε οποιοδήποτε στήσιμο σιγουρευόμαστε ότι θα προκύπτει σταθερό κεντρικό είδωλο στη μέση της απόστασης μεταξύ των επιμέρους καναλιών - κατά προτίμηση αναπαράγοντας μονοφωνικό πρόγραμμα.
- Ταπωμένοι με αφρώδες υλικό αλλά όχι ερμητικά κλεισμένοι οι σωλήνες bass reflex... Σε τόσο μικρά ηχεία δεν βοηθάνε ουσιαστικά την απόκριση αλλά βρωμίζουν τις κατώτερες οκτάβες χαλώντας τη μεταβατική συμπεριφορά στην απόπειρα να βγάλουν ενέργεια εκεί όπου δεν θα έπρεπε. Αυτή η πράξη συνεπάγεται ότι εφόσον παραμένουν ακροσάριστα με υψιπερατό φίλτρο δεχόμενα σήμα full range θα πρέπει να παίζουν σε στάθμες ακόμα χαμηλότερες ώστε να μην καταπονούνται υπέρμετρα.
- Από τη στιγμή που έχουμε μονό τεμάχιο sub ο ασφαλέστερος τρόπος δράσης θα είναι να διερευνάται η βέλτιστη θέση πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος που ενώνει τα main ηχεία. Αυτό πρέπει να γίνεται με λήψεις sweep και μελέτη των spectrogram αφενός μεν επειδή το δικό μας ακουστικό σύστημα δεν έχει την απαιτούμενη κριτική ικανότητα στις κατώτερες χαμηλές αφετέρου δε επειδή κυρίαρχη εκεί θα είναι η ανταπόκριση του χώρου.
Spectro πριν την εφαρμογή EQ :
View attachment 317857
- Όπως ειπώθηκε οι αποστάσεις ακρόασης στο άπω πεδίο εντείνουν εγγενή ελαττώματα στην απόκριση ηχείων και παράλληλα έχει εξηγηθεί στο νήμα για την Ακουστική Χώρων ότι εμπλουτίζουν την απόκριση στη θέση ακρόασης με ανισορροπίες από τον ίδιο το χώρο που κρίνονται αδιόρθωτες μέσω DSP από τη στιγμή που δεν βρισκόμαστε σε nearfield συνθήκη με περισσότερη άμεση ηχητική ενέργεια.
Η τακτική που ακολουθήθηκε κατά τη διόρθωση ως προς τη ζώνη άνω των 300 Hz ήταν να ληφθούν πραγματικές nearfield αποκρίσεις από καθένα main και ακολούθως με περιστρεφόμενο μικρόφωνο πάνω στην κεντρική θέση ακρόασης. Διορθώθηκαν μέσω EQ όσες αποκλίσεις ήταν κοινές και στις δύο περιπτώσεις. Η δε φασική διόρθωση έγινε μονάχα στη ζώνη άνω των 300 Hz και βασίστηκε αποκλειστικά στη nearfield λήψη, δηλαδή πάμε να διορθώσουμε φασικές αποκλίσεις μονάχα ως προς τα μεγάφωνα του ηχείου και όχι σε συνάρτηση με επιδράσεις του χώρου πάνω στη θέση ακρόασης.
Σύγκριση αποκρίσεων με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί πριν και μετά την εφαρμογή EQ υπό τους προαναφερθέντες όρους :
View attachment 317862
Η διορθωμένη κατάσταση με τα επιμέρους κανάλια :
View attachment 317863
Και το spectrogram από τη διορθωμένη κατάσταση :
View attachment 317864
Δεδομένων των συνθηκών δεν τα καταφέραμε άσχημα, αλλά δεν συμβαίνουν υπερφυσικά φαινόμενα με πεντάϊντσα σε άπω πεδίο... Αφέθηκαν ηθελημένα απείρακτες η υποχώρηση ενέργειας στην τρίτη οκτάβα όπως και η συνοδός της μια οκτάβα παραπάνω...
Αναφέρθηκα ειδικά στους σωλήνες bass reflex σε μικρών διαστάσεων ηχεία. Το γιατί είναι τόσο ανώφελα τα bass reflex ειδικά σε τέτοια ηχεία έχει εξηγηθεί στο ΄΄Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον΄΄ . Στις πρώτες οκτάβες δεν λογαριάζουμε σκέτες τις ιδιότητες των ηχείων αλλά σε συνδυασμό με την ανταπόκριση από το χώρο.Για το μπάσο και έως τα 46hz στα 85db η παραμόρφωση είναι χαμηλή ( μη ακουστή) και 2nd harmonic. Δεν καταλαβαίνω γιατί λες ότι βρωμίζει . Ειδικά στις χαμηλές που έχουμε χαμηλότερη ευαισθησία . @Bhutia
Μεγαλύτερη διάσταση από το μεγάφωνο χαμηλών στα main ηχεία... Σε οποιαδήποτε περίπτωση ξέχνα τα tzero , είναι υποστάθμης ... subzero .Έχω μια άλλη ερώτηση τώρα . Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά . Αυτό μου λέει εμένα ότι δεν πρέπει να πάω πάνω από 8´´ σε περίπτωση που δεν αρκεί το 6.5 . Σωστά ;
Κάτι κατάλαβες λάθος.Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά .
Βεβαίως αν φέρεις την κάθετη από τα 46 προς τα πάνω βρίσκεις σε ακουστή στάθμη στην καμπύληΔεν υπάρχει ζωή στα 85 dB στην 1η οκτάβα.
Μιλάς για στάθμη 20 Φον; είναι πρακτικά η ουδός ακοής λέμε..
View attachment 317881
Δεν ακούγεται από άνθρωπο αυτή η στάθμη.
Μετριέται μεν, δεν ακούγεται δε.
(Μόνο σε εργαστηριακές συνθήκες, σε νεκρό θάλαμο με ακουστικά και τόνο)
Όχι, μπορείς φυσικά να πας και πάνω από 8ιντσες, δεν υπάρχει κανόνας που να αναφέρει πως το υπογουφερ πρέπει να είναι ίδιου μεγέθους με το γουφερ του δορυφόρου.Έχω μια άλλη ερώτηση τώρα . Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά . Αυτό μου λέει εμένα ότι δεν πρέπει να πάω πάνω από 8´´ σε περίπτωση που δεν αρκεί το 6.5 . Σωστά ;
Τα υπόλοιπα όμως από την προηγούμενη ανάρτηση πρέπει να προσεχθούν ...χωρίς να γελάς.Γέλασα πολύ με το subzero….
Κώστα όσο δίκιο κι αν έχεις η πλειοψηφία (μάλλον ) των χρηστών με μοντέλα ηχείων που δεν ακολουθούν αυτές τις προδιαγραφές (παλαιότερα η μη) ή με άλλους περιορισμούς διαβάζοντας αυτό (και δεν έχω αμφιβολίες για τη χρησιμότητα τους) τελειώνοντας θα το κλείσουν και θα πάν' για ύπνο.. (frustrated)Ξέρω ότι το διάβασμα δεν είναι το "ατού" πολλών "όντιοφιλ", αλλά τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα:
View attachment 317871
Στην επιλογή ηχείων, οι 4 βασικές παράμετροι που οφείλουμε να ασχοληθούμε είναι:
1. Spinorama
2. Speaker dispersion heat map
3. Inter speaker phase coherence
4. Speaker max SPL capacity
Και ακολουθούν οι 5 παράμετροι στις χαμηλές συχνότητες (σαμπ).
Όσο για την ηχητική ποιότητα, επίσης τα πράγματα είναι απλά, και παρουσιάζονται αναλυτικά:
View attachment 317872
Δερ ιζ νόου μπλακ Μάτζικ.
Διάβασμα θέλει, όχι ρομαντζάδες.
Απλώς, όπως είπα, το διάβασμα δεν είναι το "ατού" μας.
Στη ρομαντζάδα είμαστε σαΐνια.
55db στις βάφλες, ή φαύλες, ή παύλες.. (ακόμα ν' αποφασίσω.. )
Το βρήκα..
Όταν βαφλώνω..
View attachment 317800
Με αφορμή τη μέρα των Θεοφανείων σκοπός είναι να μη συγχέεται η Θεία Φώτιση με τη... φόρτιση.
Για το μπάσο και έως τα 46hz στα 85db η παραμόρφωση είναι χαμηλή ( μη ακουστή) και 2nd harmonic. Δεν καταλαβαίνω γιατί λες ότι βρωμίζει . Ειδικά στις χαμηλές που έχουμε χαμηλότερη ευαισθησία . @Bhutia