Featured Πώς στήνουμε σωστά ένα σύστημα;



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.781
Reaction score
136.648
Για να ξεφύγουμε λίγο από τις προηγούμενες ασχήμιες, ας δούμε κάτι ωραίο:

1000008842.jpg





Έτσι, να φτιαχτούμε λιγάκι

1000008843.gif


Τώρα αν επιμένετε με καλώδια ηχείων και ακριβά ενισχυτικά για να καλύψετε τα σχεδιαστικά σφάλματα των προηγούμενων, εντάξει, ο δρόμος είναι αυτός:

1000006373.png
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Εγώ πάντως πως στήνουμε ένα συστημα σωστά δεν κατάλαβα...(αν δλδ ήμουν περαστικός και διάβαζα τι γράφεται θα έλεγα τι πίνουν οι τύποι, με όλο το σεβασμο).
...
Πως στήνεις ένα καλό σύστημα λοιπόν;
Για ν'ακριβολογούμε ,παρατίθεται ο προβληματισμός από το εναρκτήριο μήνυμα... Το πνεύμα του δεν υπάγεται στην ενότητα με τα Τεχνικά Θέματα Audio ώστε να υφίσταται υποχρέωση περιγραφής πάνω σε πράγματα που έχουν αναλυθεί διεξοδικώς σε κάθε δυνατή ευκαιρία και υπό ποικιλία συνθηκών. Όποιος ψάχνει τέτοιου επιπέδου εξηγήσεις θα μπορούσε λ.χ. να επισκεφθεί νήματα αφιερωμένα σε setup όπως των EAR & Dimi που δείχνουν στον ενδιαφερόμενο κάθε βήμα και χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση προς όσες καταστάσεις θα θεωρούσαν οι ίδιοι ΄΄ρομαντικές΄΄.
...
Εμένα, πάλι, πάντα μου προκαλούσε απορία αυτή η φράση - κυρίως η σπουδαιότητα που της προσδίδουν.

Τελικά, τί εννοούν οι μεν και τί οι δε; Έτι σημαντικώτερον, τί θα έπρεπε να εννοούν, ποιες οι εισροές που επηρεάζουν την ορθότητα αυτού του στήσιμου; Ποιες προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται; Υπάρχει μέση οδός, ή αυτά τα δύο στρατόπεδα θα διαφωνούν στο διηνεκές;
Είναι ευνόητον ότι το καλό στήσιμο περνάει προτού καν ξεκινήσει να γίνεται μέσα από την επιλογή αρτίως σχεδιασμένων ηχείων... Ακόμα και ο καλύτερος chef δεν θα πετύχαινε ομελέτα με ... κλούβια αυγά ως πρώτη ύλη.

Ας υποθέσουμε όμως ότι διαθέτουμε κάποια ηχεία με νοσταλγικό απόηχο από το παρελθόν μας που δεν έχει σημασία ν'αποχωριζόμασταν... Ακόμα και τότε πρέπει να μελετήσουμε το στήσιμο κατά τρόπον ώστε να ενισχύαμε όσες ιδιότητες θα κρίναμε θετικές μετριάζοντας παράλληλα τα τρωτά τους σημεία.

Υπόθεση steadyshot... Ηχεία βάσης με πεντάϊντσα μεγάφωνα και στερεοφωνικό τρίγωνο με διάσταση πλευράς στο κάτω όριο του farfield... Από τη μεριά μου μπορώ να παρουσιάσω ανάλογο σενάριο με τα γνωστά Vecteur σε τρίγωνο με 270 εκατοστόμετρα μεταξύ των ηχείων και 280 απόσταση ακρόασης :

DSC03561.JPG


Ας δούμε λοιπόν κάποια θεμελιώδη στοιχεία κατά το στήσιμο :

- Για χάρη της άσκησης επελέγη προσωρινή εγκατάσταση στο δωμάτιο που έχει το χαμηλότερο RT... Δεν πάμε για μεγάλες αποστάσεις ακρόασης σε χώρους με RT ανώτερο των 350 msec, αφού όποια ανισορροπία θα έχουν τα ηχεία στις off-axis αποκρίσεις των θα ενισχύεται αυτομάτως από το πεδίο αντήχησης που επικρατεί σε τέτοιες αποστάσεις. Διαπιστώνεται επίσης ότι στον συγκεκριμένο χώρο είναι εγκατεστημένα υπό στερεοφωνικό τρίγωνο τάξης 3 μέτρων ηχεία ολίγον τι... μεγαλύτερα σε διαστάσεις.

- Για να μένουμε πιστοί στο νοσταλγικό στοιχείο και το πνεύμα του συγκεκριμένου μοντέλου που είναι σχεδιασμένο χωρίς πλήρες κροσόβερ μεταξύ mid & tweeter , το συνοδό ενισχυτικό ανήκει σε ανάλογη νοσταλγική κατηγορία ενώ η σύνδεση γίνεται με μονόκλωνα καλώδια. Η δε διαχείριση σήματος το διατηρεί αναλλοίωτο κατά την πορεία του από την πηγή έως τα main ηχεία.

- Πλήρης συμμετρία ως προς πλευρικά τοιχώματα ενώ η απόσταση από το οπίσθιο προς τα ηχεία υπολογίστηκε αφενός μεν για να προκύπτει το άπω πεδίο ακρόασης αφετέρου δε από παλαιότερες εμπειρίες ακρόασης σε αυτό το δωμάτιο όπου είχε κριθεί πως η πιο απολαυστική στερεοφωνική απεικόνιση έβγαινε με τα συγκεκριμένα ηχεία σε αυτές τις θέσεις. Μολονότι η κλίση προς τα μέσα είναι ανώτερη σε σχέση με τα πίσω ηχεία , δεν έχει γίνει crossfiring επειδή έτσι προτιμούσα ως προς τη σύσταση στη στερεοφωνική σκηνή. Προτού προχωρήσουμε σε οποιοδήποτε στήσιμο σιγουρευόμαστε ότι θα προκύπτει σταθερό κεντρικό είδωλο στη μέση της απόστασης μεταξύ των επιμέρους καναλιών - κατά προτίμηση αναπαράγοντας μονοφωνικό πρόγραμμα.

- Ταπωμένοι με αφρώδες υλικό αλλά όχι ερμητικά κλεισμένοι οι σωλήνες bass reflex... Σε τόσο μικρά ηχεία δεν βοηθάνε ουσιαστικά την απόκριση αλλά βρωμίζουν τις κατώτερες οκτάβες χαλώντας τη μεταβατική συμπεριφορά στην απόπειρα να βγάλουν ενέργεια εκεί όπου δεν θα έπρεπε. Αυτή η πράξη συνεπάγεται ότι εφόσον παραμένουν ακροσάριστα με υψιπερατό φίλτρο δεχόμενα σήμα full range θα πρέπει να παίζουν σε στάθμες ακόμα χαμηλότερες ώστε να μην καταπονούνται υπέρμετρα.

- Από τη στιγμή που έχουμε μονό τεμάχιο sub ο ασφαλέστερος τρόπος δράσης θα είναι να διερευνάται η βέλτιστη θέση πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος που ενώνει τα main ηχεία. Αυτό πρέπει να γίνεται με λήψεις sweep και μελέτη των spectrogram αφενός μεν επειδή το δικό μας ακουστικό σύστημα δεν έχει την απαιτούμενη κριτική ικανότητα στις κατώτερες χαμηλές αφετέρου δε επειδή κυρίαρχη εκεί θα είναι η ανταπόκριση του χώρου.

Spectro πριν την εφαρμογή EQ :
VLB spectro no eq.png


- Όπως ειπώθηκε οι αποστάσεις ακρόασης στο άπω πεδίο εντείνουν εγγενή ελαττώματα στην απόκριση ηχείων και παράλληλα έχει εξηγηθεί στο νήμα για την Ακουστική Χώρων ότι εμπλουτίζουν την απόκριση στη θέση ακρόασης με ανισορροπίες από τον ίδιο το χώρο που κρίνονται αδιόρθωτες μέσω DSP από τη στιγμή που δεν βρισκόμαστε σε nearfield συνθήκη με περισσότερη άμεση ηχητική ενέργεια.

Η τακτική που ακολουθήθηκε κατά τη διόρθωση ως προς τη ζώνη άνω των 300 Hz ήταν να ληφθούν πραγματικές nearfield αποκρίσεις από καθένα main και ακολούθως με περιστρεφόμενο μικρόφωνο πάνω στην κεντρική θέση ακρόασης. Διορθώθηκαν μέσω EQ όσες αποκλίσεις ήταν κοινές και στις δύο περιπτώσεις. Η δε φασική διόρθωση έγινε μονάχα στη ζώνη άνω των 300 Hz και βασίστηκε αποκλειστικά στη nearfield λήψη, δηλαδή πάμε να διορθώσουμε φασικές αποκλίσεις μονάχα ως προς τα μεγάφωνα του ηχείου και όχι σε συνάρτηση με επιδράσεις του χώρου πάνω στη θέση ακρόασης.

Σύγκριση αποκρίσεων με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί πριν και μετά την εφαρμογή EQ υπό τους προαναφερθέντες όρους :
VLB frequency response before-after EQ.png


Η διορθωμένη κατάσταση με τα επιμέρους κανάλια :
LR mic VLB.png


Και το spectrogram από τη διορθωμένη κατάσταση :
20-200 spectro VLB.png


Δεδομένων των συνθηκών δεν τα καταφέραμε άσχημα, αλλά δεν συμβαίνουν υπερφυσικά φαινόμενα με πεντάϊντσα σε άπω πεδίο... Αφέθηκαν ηθελημένα απείρακτες η υποχώρηση ενέργειας στην τρίτη οκτάβα όπως και η συνοδός της μια οκτάβα παραπάνω...
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.781
Reaction score
136.648
Είναι ευνόητον ότι το καλό στήσιμο περνάει προτού καν ξεκινήσει να γίνεται μέσα από την επιλογή αρτίως σχεδιασμένων ηχείων... Ακόμα και ο καλύτερος chef δεν θα πετύχαινε ομελέτα με ... κλούβια αυγά ως πρώτη ύλη.
Ε, να. Αυτά.

Όλα ξεκινάνε από την επιλογή των ηχείων, η οποία πρέπει να γίνεται βάσει πραγματικών και μετρήσιμων χαρακτηριστικών, ώστε να είναι ικανά να ανταπεξέλθουν στο "σωστό στήσιμο" ενός σεταπ.

Είχα την διάθεση να δείξω πόσο βασικό είναι το σπινοραμα και η off axis ενός ηχείου για την επιλογή του, και ξεκίνησα ανάλογα θρεντς, αλλά πλέον όλα αυτά είναι άχρηστα.

Μέσα στο κείμενο του paper της cedia, είναι όλα αυτά σωστά οργανωμένα, διαβάστε τα λέμε.

Μετά το κεφάλαιο 3, δείτε το κεφάλαιο 6.

SPEAKER SELECTION.


1000010060.png


Ξεκινάει με το σπινοραμα...
Αναλύει τις ανάγκες για frequency response, directivity index, dispersion, μέχρι max SPL. Όλα, με το νι και με το σίγμα.

Τώρα κάποιοι κάποιοι, παν να διαλέξουν ηχεία με τα αφτχιά. Και καλώδια για ματσινγκ, και ενισχυτικά με γλυκιές μεσαίες.

Τι α κάεις...😁🤪🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Για ν'ακριβολογούμε ,παρατίθεται ο προβληματισμός από το εναρκτήριο μήνυμα... Το πνεύμα του δεν υπάγεται στην ενότητα με τα Τεχνικά Θέματα Audio ώστε να υφίσταται υποχρέωση περιγραφής πάνω σε πράγματα που έχουν αναλυθεί διεξοδικώς σε κάθε δυνατή ευκαιρία και υπό ποικιλία συνθηκών. Όποιος ψάχνει τέτοιου επιπέδου εξηγήσεις θα μπορούσε λ.χ. να επισκεφθεί νήματα αφιερωμένα σε setup όπως των EAR & Dimi που δείχνουν στον ενδιαφερόμενο κάθε βήμα και χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση προς όσες καταστάσεις θα θεωρούσαν οι ίδιοι ΄΄ρομαντικές΄΄.

Είναι ευνόητον ότι το καλό στήσιμο περνάει προτού καν ξεκινήσει να γίνεται μέσα από την επιλογή αρτίως σχεδιασμένων ηχείων... Ακόμα και ο καλύτερος chef δεν θα πετύχαινε ομελέτα με ... κλούβια αυγά ως πρώτη ύλη.

Ας υποθέσουμε όμως ότι διαθέτουμε κάποια ηχεία με νοσταλγικό απόηχο από το παρελθόν μας που δεν έχει σημασία ν'αποχωριζόμασταν... Ακόμα και τότε πρέπει να μελετήσουμε το στήσιμο κατά τρόπον ώστε να ενισχύαμε όσες ιδιότητες θα κρίναμε θετικές μετριάζοντας παράλληλα τα τρωτά τους σημεία.

Υπόθεση steadyshot... Ηχεία βάσης με πεντάϊντσα μεγάφωνα και στερεοφωνικό τρίγωνο με διάσταση πλευράς στο κάτω όριο του farfield... Από τη μεριά μου μπορώ να παρουσιάσω ανάλογο σενάριο με τα γνωστά Vecteur σε τρίγωνο με 270 εκατοστόμετρα μεταξύ των ηχείων και 290 απόσταση ακρόασης :

View attachment 317841

Ας δούμε λοιπόν κάποια θεμελιώδη στοιχεία κατά το στήσιμο :

- Για χάρη της άσκησης επελέγη προσωρινή εγκατάσταση στο δωμάτιο που έχει το χαμηλότερο RT... Δεν πάμε για μεγάλες αποστάσεις ακρόασης σε χώρους με RT ανώτερο των 350 msec, αφού όποια ανισορροπία θα έχουν τα ηχεία στις off-axis αποκρίσεις των θα ενισχύεται αυτομάτως από το πεδίο αντήχησης που επικρατεί σε τέτοιες αποστάσεις. Διαπιστώνεται επίσης ότι στον συγκεκριμένο χώρο είναι εγκατεστημένα υπό στερεοφωνικό τρίγωνο τάξης 3 μέτρων ηχεία ολίγον τι... μεγαλύτερα σε διαστάσεις.

- Για να μένουμε πιστοί στο νοσταλγικό στοιχείο και το πνεύμα του συγκεκριμένου μοντέλου που είναι σχεδιασμένο χωρίς πλήρες κροσόβερ μεταξύ mid & tweeter , το συνοδό ενισχυτικό ανήκει σε ανάλογη νοσταλγική κατηγορία ενώ η σύνδεση γίνεται με μονόκλωνα καλώδια. Η δε διαχείριση σήματος το διατηρεί αναλλοίωτο κατά την πορεία του από την πηγή έως τα main ηχεία.

- Πλήρης συμμετρία ως προς πλευρικά τοιχώματα ενώ η απόσταση από το οπίσθιο προς τα ηχεία υπολογίστηκε αφενός μεν για να προκύπτει το άπω πεδίο ακρόασης αφετέρου δε από παλαιότερες εμπειρίες ακρόασης σε αυτό το δωμάτιο όπου είχε κριθεί πως η πιο απολαυστική στερεοφωνική απεικόνιση έβγαινε με τα συγκεκριμένα ηχεία σε αυτές τις θέσεις. Μολονότι η κλίση προς τα μέσα είναι ανώτερη σε σχέση με τα πίσω ηχεία , δεν έχει γίνει crossfiring επειδή έτσι προτιμούσα ως προς τη σύσταση στη στερεοφωνική σκηνή. Προτού προχωρήσουμε σε οποιοδήποτε στήσιμο σιγουρευόμαστε ότι θα προκύπτει σταθερό κεντρικό είδωλο στη μέση της απόστασης μεταξύ των επιμέρους καναλιών - κατά προτίμηση αναπαράγοντας μονοφωνικό πρόγραμμα.

- Ταπωμένοι με αφρώδες υλικό αλλά όχι ερμητικά κλεισμένοι οι σωλήνες bass reflex... Σε τόσο μικρά ηχεία δεν βοηθάνε ουσιαστικά την απόκριση αλλά βρωμίζουν τις κατώτερες οκτάβες χαλώντας τη μεταβατική συμπεριφορά στην απόπειρα να βγάλουν ενέργεια εκεί όπου δεν θα έπρεπε. Αυτή η πράξη συνεπάγεται ότι εφόσον παραμένουν ακροσάριστα με υψιπερατό φίλτρο δεχόμενα σήμα full range θα πρέπει να παίζουν σε στάθμες ακόμα χαμηλότερες ώστε να μην καταπονούνται υπέρμετρα.

- Από τη στιγμή που έχουμε μονό τεμάχιο sub ο ασφαλέστερος τρόπος δράσης θα είναι να διερευνάται η βέλτιστη θέση πάνω στη μεσοκάθετο του διαστήματος που ενώνει τα main ηχεία. Αυτό πρέπει να γίνεται με λήψεις sweep και μελέτη των spectrogram αφενός μεν επειδή το δικό μας ακουστικό σύστημα δεν έχει την απαιτούμενη κριτική ικανότητα στις κατώτερες χαμηλές αφετέρου δε επειδή κυρίαρχη εκεί θα είναι η ανταπόκριση του χώρου.

Spectro πριν την εφαρμογή EQ :
View attachment 317857

- Όπως ειπώθηκε οι αποστάσεις ακρόασης στο άπω πεδίο εντείνουν εγγενή ελαττώματα στην απόκριση ηχείων και παράλληλα έχει εξηγηθεί στο νήμα για την Ακουστική Χώρων ότι εμπλουτίζουν την απόκριση στη θέση ακρόασης με ανισορροπίες από τον ίδιο το χώρο που κρίνονται αδιόρθωτες μέσω DSP από τη στιγμή που δεν βρισκόμαστε σε nearfield συνθήκη με περισσότερη άμεση ηχητική ενέργεια.

Η τακτική που ακολουθήθηκε κατά τη διόρθωση ως προς τη ζώνη άνω των 300 Hz ήταν να ληφθούν πραγματικές nearfield αποκρίσεις από καθένα main και ακολούθως με περιστρεφόμενο μικρόφωνο πάνω στην κεντρική θέση ακρόασης. Διορθώθηκαν μέσω EQ όσες αποκλίσεις ήταν κοινές και στις δύο περιπτώσεις. Η δε φασική διόρθωση έγινε μονάχα στη ζώνη άνω των 300 Hz και βασίστηκε αποκλειστικά στη nearfield λήψη, δηλαδή πάμε να διορθώσουμε φασικές αποκλίσεις μονάχα ως προς τα μεγάφωνα του ηχείου και όχι σε συνάρτηση με επιδράσεις του χώρου πάνω στη θέση ακρόασης.

Σύγκριση αποκρίσεων με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί πριν και μετά την εφαρμογή EQ υπό τους προαναφερθέντες όρους :
View attachment 317862

Η διορθωμένη κατάσταση με τα επιμέρους κανάλια :
View attachment 317863

Και το spectrogram από τη διορθωμένη κατάσταση :
View attachment 317864

Δεδομένων των συνθηκών δεν τα καταφέραμε άσχημα, αλλά δεν συμβαίνουν υπερφυσικά φαινόμενα με πεντάϊντσα σε άπω πεδίο... Αφέθηκαν ηθελημένα απείρακτες η υποχώρηση ενέργειας στην τρίτη οκτάβα όπως και η συνοδός της μια οκτάβα παραπάνω...
Ευχαριστώ για το χρόνο και την ανάλυση . Αποθήκευσα το ποστ σου για αναφορά
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.781
Reaction score
136.648
Ξέρω ότι το διάβασμα δεν είναι το "ατού" πολλών "όντιοφιλ", αλλά τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα:

1000010061.png


Στην επιλογή ηχείων, οι 4 βασικές παράμετροι που οφείλουμε να ασχοληθούμε είναι:

1. Spinorama
2. Speaker dispersion heat map
3. Inter speaker phase coherence
4. Speaker max SPL capacity

Και ακολουθούν οι 5 παράμετροι στις χαμηλές συχνότητες (σαμπ).


Όσο για την ηχητική ποιότητα, επίσης τα πράγματα είναι απλά, και παρουσιάζονται αναλυτικά:

1000010062.png


Δερ ιζ νόου μπλακ Μάτζικ. 😎

Διάβασμα θέλει, όχι ρομαντζάδες.
Απλώς, όπως είπα, το διάβασμα δεν είναι το "ατού" μας.
Στη ρομαντζάδα είμαστε σαΐνια.
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Για το μπάσο και έως τα 46hz στα 85db η παραμόρφωση είναι χαμηλή ( μη ακουστή) και 2nd harmonic. Δεν καταλαβαίνω γιατί λες ότι βρωμίζει . Ειδικά στις χαμηλές που έχουμε χαμηλότερη ευαισθησία . @Bhutia
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.781
Reaction score
136.648
Δεν υπάρχει ζωή στα 85 dB στην 1η οκτάβα.
Μιλάς για στάθμη 20 Φον; είναι πρακτικά η ουδός ακοής λέμε..

730.jpg


Δεν ακούγεται από άνθρωπο αυτή η στάθμη.

Μετριέται μεν, δεν ακούγεται δε.

(Μόνο σε εργαστηριακές συνθήκες, σε νεκρό θάλαμο με ακουστικά και τόνο)
 

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Έχω μια άλλη ερώτηση τώρα . Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά . Αυτό μου λέει εμένα ότι δεν πρέπει να πάω πάνω από 8´´ σε περίπτωση που δεν αρκεί το 6.5 . Σωστά ;
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145
Για το μπάσο και έως τα 46hz στα 85db η παραμόρφωση είναι χαμηλή ( μη ακουστή) και 2nd harmonic. Δεν καταλαβαίνω γιατί λες ότι βρωμίζει . Ειδικά στις χαμηλές που έχουμε χαμηλότερη ευαισθησία . @Bhutia
Αναφέρθηκα ειδικά στους σωλήνες bass reflex σε μικρών διαστάσεων ηχεία. Το γιατί είναι τόσο ανώφελα τα bass reflex ειδικά σε τέτοια ηχεία έχει εξηγηθεί στο ΄΄Κατά Απόσβεσιν Ευαγγέλιον΄΄ . Στις πρώτες οκτάβες δεν λογαριάζουμε σκέτες τις ιδιότητες των ηχείων αλλά σε συνδυασμό με την ανταπόκριση από το χώρο.

Επισημαίνεται δε πως όσο χαμηλή διακριτότητα και να έχει το ακουστικό μας σύστημα στις πρώτες οκτάβες το πόσο τακτοποιημένες θα βγαίνουν αυτές επηρεάζει και το πώς θ'αντιλαμβανόμαστε έως τις πολύ ανώτερες στις οποίες θα έχει ύψιστη ευαισθησία.
Έχω μια άλλη ερώτηση τώρα . Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά . Αυτό μου λέει εμένα ότι δεν πρέπει να πάω πάνω από 8´´ σε περίπτωση που δεν αρκεί το 6.5 . Σωστά ;
Μεγαλύτερη διάσταση από το μεγάφωνο χαμηλών στα main ηχεία... Σε οποιαδήποτε περίπτωση ξέχνα τα tzero , είναι υποστάθμης ... subzero . :roflmao:
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.781
Reaction score
136.648
Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά .
Κάτι κατάλαβες λάθος.

Υπογουφερ είναι μόνον τα ενήλικα (18" και άνω).

Τα υπόλοιπα (16", 15", 13", 12", 11", 10"), είναι γουφερ, που απλώς προσπαθούν, κι ο,τι καταφέρουν. Εάν είναι πολλά, καταφέρνουν αρκετή δουλειά. Λίγα, πχ 2-4, σε μικρό χώρο, πάλι κάνουν δουλειά.

Όσο πιο μικρή η διάμετρος, τόσο λιγότερα πράγματα θα καταφέρουν, και πάντα μέχρι 10" μίνιμουμ.

Το 8" είναι μιντγούφερ, δεν μπαίνει καν στην κατηγορία, κόβεται. Μόνη εξαίρεση (που απλώς επιβεβαιώνει τον κανόνα) είναι πολλά (>8) τεμάχια 8" σε μικρό χώρο.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.241
Reaction score
1.152
Δεν υπάρχει ζωή στα 85 dB στην 1η οκτάβα.
Μιλάς για στάθμη 20 Φον; είναι πρακτικά η ουδός ακοής λέμε..

View attachment 317881

Δεν ακούγεται από άνθρωπο αυτή η στάθμη.

Μετριέται μεν, δεν ακούγεται δε.

(Μόνο σε εργαστηριακές συνθήκες, σε νεκρό θάλαμο με ακουστικά και τόνο)
Βεβαίως αν φέρεις την κάθετη από τα 46 προς τα πάνω βρίσκεις σε ακουστή στάθμη στην καμπύλη
 

Μηνύματα
4.960
Reaction score
8.785
Έχω μια άλλη ερώτηση τώρα . Κάπου αναφέρθηκε από τον N.K ότι για υπογουφερ πρέπει να επιλέξεις ίδια διάσταση με τα mid ιδανικά . Αυτό μου λέει εμένα ότι δεν πρέπει να πάω πάνω από 8´´ σε περίπτωση που δεν αρκεί το 6.5 . Σωστά ;
Όχι, μπορείς φυσικά να πας και πάνω από 8ιντσες, δεν υπάρχει κανόνας που να αναφέρει πως το υπογουφερ πρέπει να είναι ίδιου μεγέθους με το γουφερ του δορυφόρου.
Ευκαιρία όμως να σκεφτούμε τι υπογουφερ πραγματικά θα ταίριαζε με τα ηχεία μας.
Για παράδειγμα κάποια βάσης της b&w εμφανίζουν παραμορφωση σε μεγάλο εύρος συχνοτήτων και μπορούμε να αναρωτηθούμε τι κέρδος σε SPL θα είχαμε με την προσθήκη ενός υπογουφερ. Η προσθήκη θα βελτίωνε κάποιους τομείς αλλά στην τελική το ηχείο δεν θα ήταν σε θέση να ακολουθήσει.
220906-mdis-bowers-wilkins-705-S3-94dbc-60268-21-wtd-final.png
 



Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.118
Reaction score
21.593
Ξέρω ότι το διάβασμα δεν είναι το "ατού" πολλών "όντιοφιλ", αλλά τα πράγματα είναι απλά και ξεκάθαρα:

View attachment 317871

Στην επιλογή ηχείων, οι 4 βασικές παράμετροι που οφείλουμε να ασχοληθούμε είναι:

1. Spinorama
2. Speaker dispersion heat map
3. Inter speaker phase coherence
4. Speaker max SPL capacity

Και ακολουθούν οι 5 παράμετροι στις χαμηλές συχνότητες (σαμπ).


Όσο για την ηχητική ποιότητα, επίσης τα πράγματα είναι απλά, και παρουσιάζονται αναλυτικά:

View attachment 317872

Δερ ιζ νόου μπλακ Μάτζικ. 😎

Διάβασμα θέλει, όχι ρομαντζάδες.
Απλώς, όπως είπα, το διάβασμα δεν είναι το "ατού" μας.
Στη ρομαντζάδα είμαστε σαΐνια.
Κώστα όσο δίκιο κι αν έχεις η πλειοψηφία (μάλλον 🤔) των χρηστών με μοντέλα ηχείων που δεν ακολουθούν αυτές τις προδιαγραφές (παλαιότερα η μη) ή με άλλους περιορισμούς διαβάζοντας αυτό (και δεν έχω αμφιβολίες για τη χρησιμότητα τους) τελειώνοντας θα το κλείσουν και θα πάν' για ύπνο.. (frustrated)
Γιατί?
Γιατί ούτε εξοπλισμό θα αλλάξουν εύκολα, ούτε ο χώρος θα ''στρώσει'' δια μαγείας'' αλλά κυρίως (νομίζω) οι περισσότεροι απλά δεν έχουν την ''λόξα'' ή την ''μαμμουνίαση'' να κάμουν τέτοιο πράμα..
(Είναι πιο ''εύκολο'' να δώσεις κάποια ευρώ για καλώδια π,χ. :rolleyes: όσο κι αν δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε πολλές περιπτώσεις.. )

Ακόμα κι αν έχει συνηθίσει κάποιος ν' ακούει ''στραβά'' αν όντως τον ευχαριστεί δεν θα αλλάξει εύκολα.. (άλλωστε αυτό είν' το ζητούμενο ακόμα κι αν δεν είναι by the book η προσέγγιση).
Τώρα με διαδικτυακούς ανταγωνιΖμούς ''ποιό είναι το σωστό'' κλπ δεν ασχολούμαι, δεν έχει ιδιαίτερο νόημα, είναι μόνο για να βγάζουμε steam.. :biggrin:

Οπότε ενώ έχουμε μπούσουλα για το ''ιδανικό'' στη real life λίγοι είν' αυτοί που θα ακολουθήσουν τέτοιο μονοπάτι.
Γι΄αυτούς που μπορούν και θέλουν, υπάχουν οι τρόποι- τέλος..

Γι' αυτό το λόγο βρίσκω τις παρεμβάσεις του Bhutia πολύ χρήσιμες διότι κάνει την υπέρβαση αφήνωντας την ''αυστηρότητα'' που ρεαλιστικά δεν θα ακολουθήσουν οι πολλοί λίιιγο στην άκρη (ή περνάει το point αυστηρά αλλά με πείραμα που δίνει άλλη ''οπτική'' ;) ) και δίνει τρόπους με real life examples για βελτίωση κάποιων (όσων είναι εφικτό) συνθηκών.. ;)

Τώρα ρομαντικοί - ξε-ρομαντικοί, τεχνοκράτες ή τεχνοφρίκουλες υπάρχουν και (ευτυχώς) θα υπάρχουν, εγώ τους θέλω όλους..

Θα ήταν πιο βαρετή η ζωή διαφορετικά.. 8-)
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.419
Reaction score
57.145

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.540
Reaction score
84.020
Για το μπάσο και έως τα 46hz στα 85db η παραμόρφωση είναι χαμηλή ( μη ακουστή) και 2nd harmonic. Δεν καταλαβαίνω γιατί λες ότι βρωμίζει . Ειδικά στις χαμηλές που έχουμε χαμηλότερη ευαισθησία . @Bhutia
IMG_3197.png


Δεν εννοείς αυτό φαντάζομαι.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • rose.athens
    Not in the mood Mod

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.530
Μηνύματα
2.943.150
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top