Featured Πώς στήνουμε σωστά ένα σύστημα;

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.446
Reaction score
57.259
...
Τρίτη οκτάβα εννοούμε 80-150hz? Και ομαλή εννοούμε μια κατηφορική καμπύλη χωρίς πτυχώσεις ;
Τρίτη :80-160 Hz
Τέταρτη : 160-320 Hz
Ας μην έχει η απόκριση αυστηρή κλίση αναφοράς ή ομαλότητα ΄΄χάρακα΄΄, θέλουμε να μην εμφανίζονται βαθιές και πλατιές χαράδρες.
 

Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.175
Τρίτη :80-160 Hz
Τέταρτη : 160-320 Hz
Ας μην έχει η απόκριση αυστηρή κλίση αναφοράς ή ομαλότητα ΄΄χάρακα΄΄, θέλουμε να μην εμφανίζονται βαθιές και πλατιές χαράδρες.
περιμένω και αυτά να πειραματιστώ μήπως κάνουν τίποτα σε αυτό το θέμα γιατί εκεί τουλάχιστον έτσι πως είναι τώρα έχει κάτι μικρές κορυφώσεις γύρω στα 80


αν και φοβάμαι μήπως χάσω σε μπάσο
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.001
Reaction score
30.139
Ορίστε ηχεία για το σωστό στήσιμο γατάκια! :biggrin:
Με τους ακροδέκτες μπροστά, να φαίνονται τα σούπερ ρομαντικά γκαβλώδγια. :king:
(όχι αυτά τα ψόφια που έβαλε ο μπούφος, απ'τ'άλλα τα χονδρά, ξέρεις τώρα)

ΤρΤρΤρ.jpg
 

Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.175
Ορίστε ηχεία για το σωστό στήσιμο γατάκια! :biggrin:
Με τους ακροδέκτες μπροστά, να φαίνονται τα σούπερ ρομαντικά γκαβλώδγια. :king:
(όχι αυτά τα ψόφια που έβαλε ο μπούφος, απ'τ'άλλα τα χονδρά, ξέρεις τώρα)

View attachment 318058
Βάλε σπάγκο να σωθείς ! 😂
 




Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.175
Καλή φάση αλλά πες το στον steadyshot
Έχω ακούσει το r200 σε έκθεση και δε μου άρεσαν οι μεσαίες . Δε το άκουσα πολύ , αλλά συνήθως αν δε μου αρέσει κάτι από την αρχή δεν επιμένω
 


Μηνύματα
1.607
Reaction score
1.924
Έχω ακούσει το r200 σε έκθεση και δε μου άρεσαν οι μεσαίες . Δε το άκουσα πολύ , αλλά συνήθως αν δε μου αρέσει κάτι από την αρχή δεν επιμένω
Δεν θα επιμεινω αλλα απο την αλλη δεν χανεις τιποτα να το ακουσεις
 

Μηνύματα
1.351
Reaction score
2.721

Μπα!

Και μην ακούω για τα λεφτά παίζει καλά . Δεν υπάρχει για μένα αυτό η παίζει αρκετά καλά η δε παίζει. Το threshold είναι προσωπικό. Γιατί και το 1000αρικο έχει αξία
Να το ακούς αν θέλεις να κάνεις έξυπνες αγορές.
Όλα είναι σχετικά. Το vfm καθορίζει που θα σπρώξεις τα λεφτά σου και θα πιάσουν τόπο.
Τα Sonos 5 για παράδειγμα στα 1000 ευρώ είναι παρασάγγας καλύτερη αγορά από την αγορά των keff που κοστίζουν τουλάχιστον τα διπλά και στην τελική ΔΕΝ είναι καλύτερα.
Και εγώ ήθελα π.χ Kii 3 που είναι και αυτά vfm στην κατηγορία τιμής του, αλλά πήρα Genelec γιατί μέχρι εκεί με έπαιρνε και δεν μετάνοιωσα λεπτό για την αγορά τους.
 

Μηνύματα
1.261
Reaction score
1.175
Να το ακούς αν θέλεις να κάνεις έξυπνες αγορές.
Όλα είναι σχετικά. Το vfm καθορίζει που θα σπρώξεις τα λεφτά σου και θα πιάσουν τόπο.
Τα Sonos 5 για παράδειγμα στα 1000 ευρώ είναι παρασάγγας καλύτερη αγορά από την αγορά των keff που κοστίζουν τουλάχιστον τα διπλά και στην τελική ΔΕΝ είναι καλύτερα.
Και εγώ ήθελα π.χ Kii 3 που είναι και αυτά vfm στην κατηγορία τιμής του, αλλά πήρα Genelec γιατί μέχρι εκεί με έπαιρνε και δεν μετάνοιωσα λεπτό για την αγορά τους.
Έχεις 5 ηχεία το ένα παίζει καλύτερα από τα αλλά 4 και επίσης κοστίζει ας πούμε στο μέσο όρο των 5. Άρα θα πει κάποιος ωραία είναι vfm. Μπορεί να παίζει καλύτερα από τα αλλά 4 αλλά αυτό που παίζει δεν ικανοποιεί εμένα . Άρα για μένα δεν έχει value και η αγορά του η θα ισοδυναμεί σα να έκαψα 1χιλ στο τζάκι που δεν ανάβω, η αν αποφασίσω να το πουλήσω οικονομική χασούρα . Εκτός αν μπορώ να το επιστρεψω οποτε είναι χάσιμο χρόνου.

Άρα αν δεν μπορώ να πάρω αυτό που θέλω καλύτερα αναβάλω την αγορά για να γλυτωσω τη σύγχυση .

Αν κάποιος βαθμολογεί ένα ηχείο προτιμώ να του βάλει 5 στα 10 με απόλυτα κριτήρια παρά 8/10 με σχετικά κριτήρια .
 
Last edited:



Μηνύματα
4.965
Reaction score
8.795
Πως στήνουμε σωστά όμως ένα σύστημα?
Θα περιοριστώ στο δικάναλο και σε γενικούς κανόνες.

1. Τοποθέτηση των ηχειων στο σωστό ύψος. Το αυτί θα πρέπει να βρίσκεται στο ίδιο ύψος με το σημείο που εφάπτονται το τουιτερ και το μιντγουφερ. Εξαιρούνται ηχεία ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής. Θεωρητικά θα μπορούσε το ηχείο να τοποθετηθεί και λίγο πιο πάνω από το ύψος του αυτιού αλλά δεν είναι κάτι που θα πρέπε να ακολουθηθεί εάν δεν συντρέχει κάποιος λόγος.

2. Εξασφάλιση ισόπλευρου τριγώνου ακρόασης. Το ισόπλευρο τρίγωνο μόνον τυχαία δεν προέκυψε και αποτελεί την χρυσή τομή για την εξασφάλιση της καλυτερης δυνατής στερεοφωνικης απεικόνισης.

3. Κλίση των ηχείων προς την θέση ακρόασης. Τα ηχεία θα πρέπει να στραφούν προς τον ακροατή. Ιδανικά 30 μοίρες προς το εσωτερικό τους. Εδώ θα συμφωνήσω με τις στουντιακες πρακτικές, αποφεύγοντας πρακτικές τύπου crossfiring ή και toe out.
Όσο το δυνατόν περισσότερη άμεση ενέργεια στην μοναδική θέση ακρόαση με την μικρότερη δυνατή καταπόνηση των μεγαφώνων για απολαυστικές στάθμες ακρόασης.

4. Έλεγχος των ισχυρών πρώτων ακακλασεων εξαιτίας των τοιχωμάτων του δωματίου. Ακόμη και εάν εφαρμόσω κατά γράμμα τους παραπάνω κανόνες το τελικό αποτέλεσμα θα μεταβληθεί σημαντικά εάν δεν ελέγξω τις πρώτες ανακλάσεις. Για αυτό τον λόγο ακριβώς θα πρέπει να επιλεχθεί μια τοποθέτηση των ηχειων στον χώρο που να είναι συμμετρική και όσον αφορά τις αποστάσεις από τα τοιχωματικα όρια και όσον αφορά την δομική σύσταση αυτών.
Ιδανικά θα επιλέγαμε ίσες αποστάσεις από τοιχωματικα όρια τα οποία θα έπρεπε να έχουν την ίδια σύσταση.
Θα ήταν δλδ προτιμότερο να επιλέξουμε πλευρικά τοιχία από έναν συνδυασμό τοίχου και τζαμαριας.
Σε τελική όμως ανάλυση ακόμη και μια απόλυτη συμμετρία δεν εξασφαλίζει αυτόματα βέλτιστες συνθήκες ακρόασης εάν οι πρώτες ανακλάσεις δεν έρχονται στον ακροατή με μειωμένη ένταση σε σχέση με την άμεση ενέργεια.
Ένας τρόπος για την εξασθένηση των ανακλασεων είναι να αυξήσουμε την διαδρομή αυτών μέχρι να φτάσουν στον ακροατή με απομάκρυνση των ηχειων και του ακροατή απ τα τοιχωματικα όρια. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί με μείωση του τριγώνου ακρόασης. Επειδή όμως κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα δυνατό σε τυπικούς χώρους ακρόασης και συνήθως μη επιθυμητό υπάρχει και η λύση του ελεγχου των ανακλασεων με την βοήθεια της παθητικής φροντίδας.
Η χρήση πάνελ απορρόφησης σε συγκεκριμένα σημεία ανάκλασης στους τοίχους είναι ο πιο γνωστός και γρήγορος τρόπος για να θέσει κανείς τις ισχυρές αυτές ανακλάσεις υπό έλεγχο και να δημιουργήσει ένα νέο είδος συμμετρίας αλλάζοντας τα χαρακτηριστικά των επιφανειών ανάκλασης. Εδώ αυτό που θα πρέπει κανείς να προσέξει είναι τόσο τα σημεία τοποθέτησης αλλά και το υλικό που θα επιλέξει, σύσταση, πάχος κτλπ.
Όσο μεγαλύτερο πάχος έχει το υλικό τόσο μεγαλύτερο είναι και το εύρος των συχνοτήτων πάνω στις οποίες επιδρά.

5. Έλεγχος της συμπεριφοράς του εκάστοτε δωματίου στις χαμηλές συχνότητες, στάσιμα κύματα κτλπ.
Εδω θα μπορούσε κανείς να γράψει σελίδες ολόκληρες για την συμμετοχή του δωματίου στο τελικό αποτέλεσμα και πως παράγοντες όπως ο όγκος, η αναλογία διαστάσεων και η δομική σύσταση των τοιχωματικων ορίων επιδρούν στο τελικό αποτέλεσμα.
Εάν κάποιος πάντως μπορούσε να επιλέξει χώρο ακρόασης τότε θα λέγαμε σε γενικές γραμμές πως η επιλογή ενός χώρου μεγαλύτερων διαστάσεων θα ήταν προτιμότερη. Ενας χώρος 90μ3 και άνω θα ήταν μια καλή επιλογή για παράδειγμα. Βέβαια η αναλογία των διαστάσεων των χώρου παίζει και αυτή σημαντικό ρόλο. Εδώ θα έπρεπε κάνεις να αποφύγει ίδιες διαστάσεις, περίπτωση κύβου καθώς και πολλαπλάσια δλδ μήκος διπλάσιο του πλάτους κτλπ.
Αναλογίες 3:4 ή και 3:2 για εμβαδόν χώρου θεωρούνται ευνοϊκές.
Τα δομικά στοιχεία παίζουν επίσης ρόλο.
Εδω έχουμε και έναν ακόμη παράγοντα που μας απασχολεί και είναι η ηχομόνωση. Ενας χώρος με τοιχωματικα όρια από μπετόν έχει το πλεονέκτημα ότι εμφανίζει μικρότερα επίπεδα θορύβου και διαρροής του ήχου σε παρακείμενα δωμάτια εν αντιθέσει με γυψοσανίδες όπου από 50Hz και κάτω γίνονται αόρατες για τις συχνότητες αυτές φθάνοντας στο σαλόνι του γείτονα.
Απ την άλλη όμως είναι πολύ πιο δύσκολο να θέσει κάνεις υπό έλεγχο τα room modes σε ένα μικρό δωμάτιο από μπετόν σε σχέση με άλλους χώρους όπου η δομική σύσταση δεν είναι συμπαγής.
Επειδη όμως στις περισσότερες των περιπτώσεων το δωμάτιο είναι δεδομένο θα πρέπει η συμπεριφορά του δωματίου να ελεγχθεί με παθητική φροντίδα εάν είναι δυνατόν αλλά και με ευνοϊκή τοποθέτηση των πηγών εκπομπής χαμηλών συχνοτήτων.

Συνεχιζεται στο 2ο μέρος όπου και θα κλείσει αυτός ο 10λογος σωστών πρακτικών :tongue:
 

Μηνύματα
739
Reaction score
1.640
Πως στήνουμε σωστά όμως ένα σύστημα?
Θα περιοριστώ στο δικάναλο και σε γενικούς κανόνες.

2. Εξασφάλιση ισόπλευρου τριγώνου ακρόασης. Το ισόπλευρο τρίγωνο μόνον τυχαία δεν προέκυψε και αποτελεί την χρυσή τομή για την εξασφάλιση της καλυτερης δυνατής στερεοφωνικης απεικόνισης.

3. Κλίση των ηχείων προς την θέση ακρόασης. Τα ηχεία θα πρέπει να στραφούν προς τον ακροατή. Ιδανικά 30 μοίρες προς το εσωτερικό τους. Εδώ θα συμφωνήσω με τις στουντιακες πρακτικές, αποφεύγοντας πρακτικές τύπου crossfiring ή και toe out.
Όσο το δυνατόν περισσότερη άμεση ενέργεια στην μοναδική θέση ακρόαση με την μικρότερη δυνατή καταπόνηση των μεγαφώνων για απολαυστικές στάθμες ακρόασης.
Μιας και κουβέντα κάνουμε και το ιδανικό απέχει από το πρακτικό πολλές φορές.
Προτιμάται ισόπλευρο τρίγωνο με τα ηχεία πιο κοντά στους πλαινούς τοίχους (πχ 50 πόντους) ή δεν κάνεις ισοπλευρο τρίγωνο, αλλά ισοσκελές με μικρή διαφορά στο μήκος πλευρών με το ισοσκελές (πχ αντί για 2,8 ισοπλευρο κάνεις ισοσκελες 2,4 μ) για να δώσεις περισσότερο αέρα από τα πλευρικά τοιχώματα (πχ 80 πόντους);
Αυτά σε περίπτωση που η mlp δεν μπορεί να μετακινηθει.
 

Μηνύματα
4.965
Reaction score
8.795
Μιας και κουβέντα κάνουμε και το ιδανικό απέχει από το πρακτικό πολλές φορές.
Προτιμάται ισόπλευρο τρίγωνο με τα ηχεία πιο κοντά στους πλαινούς τοίχους (πχ 50 πόντους) ή δεν κάνεις ισοπλευρο τρίγωνο, αλλά ισοσκελές με μικρή διαφορά στο μήκος πλευρών με το ισοσκελές (πχ αντί για 2,8 ισοπλευρο κάνεις ισοσκελες 2,4 μ) για να δώσεις περισσότερο αέρα από τα πλευρικά τοιχώματα (πχ 80 πόντους);
Αυτά σε περίπτωση που η mlp δεν μπορεί να μετακινηθει.
Περισσότερος αέρας στις πλευρές με ταυτόχρονη μείωση της απόστασης ακρόασης θα έχει κάποια πλεονεκτήματα αλλά το τελικό αποτέλεσμα είναι αποτέλεσμα αρκετών παραγόντων και όχι μόνον 2 κριτηρίων.
placement-resonance.jpg


Είχαμε μείνει λοιπόν στον κανόνα Νο 5.
5. Ο έλεγχος της συμπεριφοράς του δωματίου στις χαμηλές συχνότητες μπορεί βέβαια να επιτευχθεί με παθητική φροντίδα αλλά κάτι τέτοιο απαιτεί μεγάλη ποσότητα υλικού αφαιρώντας ωφέλιμη επιφάνεια και στα τυπικά δωμάτια ακρόασης είναι πρακτικά αδύνατο.
Επομένως η επόμενη επιλογή είναι μια βέλτιστη τοποθέτηση των ηχειων αλλά και της θέσης ακρόασης. Γεγονος είναι ότι στα τοιχωματικα όρια εμφανίζονται τα μέγιστα σημεία πίεσης, μια θέση ακρόασης κολλητά στον τοίχο θα δίνει υπερβολικό μπάσο πέρα από τις όποιες ανακλάσεις απ αυτον που θα χειροτερευουν το αποτέλεσμα. Υπάρχουν κάποιες καλές πρακτικές τοποθέτησης της θέσης στα 5/8 ή μέχρι και 3/4 του ολικού μηκους ή και πλάτους αναλόγως επιλογής κατά μήκος ή πλάτος και σε κάθε περίπτωση η βέλτιστη θέση δεν θα βρίσκεται πλησίον του τοίχου.
Για τα ηχεία υπάρχουν επίσης κάποιες καλές πρακτικές τοποθέτησης όσον αφορά την απόστασή τους από τα πλευρικά και πισω τοιχωματα αλλά η καλύτερη λύση στο κυνήγι της βέλτιστης θέσης είναι η χρήση μικροφώνου και μετρήσεων.
Η προσθήκη υπογουφερ δίνει μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στην τοποθέτηση ενώ παράλληλα η χρήση περισσότερων του ενός, ακόμη και 2, διεγείρει τον χώρο πιο ομαλά.
Ναι μεν τα ηχεία μπορούν να μετατοπιστουν αλλά ως ένα βαθμό, αφού υπάρχουν και άλλα κριτήρια που θα πρέπει να τηρηθούν. Η προσθήκη υπογουφερ μας δίνει πολύ μεγαλύτερη ευελιξία.

6. Χρόνοι αντήχησης. Ενας ακόμη παράγοντας που συμμετέχει στο αποτέλεσμα. Σε τυπικά σαλόνια και ιδιαίτερα σε μοντέρνες κατασκευές εμφανίζονται χρόνοι αντήχησης άνω των 0,7sec. Για την ακρόαση μουσικής θα αποτελούσε στόχο η εξασφάλιση ομοιομορφίας στους χρόνους αντήχησης στο φάσμα των συχνοτήτων με παράλληλη μείωση αυτών με τιμές κάτω των 0,5sec χονδρικά.
Η μεταβολή των χρόνων αντήχησης επιτυγχάνεται κατά κύριο λόγο με παθητική φροντίδα των τοιχωμάτων αλλά σε κάποιο βαθμό και με την επίπλωση του χώρου.
Αυτό που πρέπει να λάβει υπόψιν κάποιος όσον αφορά την ποιότητα της ακρόασης είναι η συσχέτιση της απόστασης ακρόασης με τους χρόνους αντηχησης και τον χώρο γενικά.
Χώροι αφρόντιστοι με μεγαλύτερους χρόνους αντήχησης απαιτούν μικρότερες αποστάσεις ακρόασης έτσι ώστε η θέση ακρόασης να μην κυριαρχείται από την έμμεση ενέργεια των ανακλάσεων. Στόχος είναι ο ακροατης να βρίσκεται σε ένα πεδίο που δεσπόζει η άμεση ενέργεια που ακτινοβολουν τα ηχεία.

Οι υπόλοιποι κανόνες αφορούν τα ηχεία, την ενίσχυση και τα διάφορα λογισμικά ισοστάθμισης.
 



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.548
Reaction score
84.047
Αν και δεν βλέπω βίντεο για λόγους αρχής, έκατσα και είδα το συγκεκριμένο.
Λέει τα προφανή που έχουμε γράψει εδώ δεκάδες φορές: το Sinad ενός προενισχυτή δεν είναι το μοναδικό κριτήριο, πρέπει να συνεκτιμηθεί το bass management και το software, η δυνατότητα χρήσης multiple subs κτλ.
Το spinorama δεν αρκεί για να μάθουμε τι θα συμβεί στο μπάσο του ηχείου μέσα στο δωμάτιο, είναι άλλοι οι παράγοντες, γνωστά.
Τα sealed subs επωφελούνται πολύ από το room gain και αυτό δεν φαίνεται στις μετρήσεις σε ανοικτό χώρο.
Δεν λέει κάτι που δεν ξέρουμε.
Λέει όμως κάτι άλλο: πως ενοχλείται από την επιτυχία του ASR, και έβαλε clickbait παραπλανητικό τίτλο για να του τη βγει. Δικό του πρόβλημα, όχι δικό μας.
Η πραγματικότητα είναι πως όλα αυτά που αναφέρει πως δεν φαίνονται σε μετρήσεις, φαίνονται σε άλλες μετρήσεις, άρα να μην χαίρονται οι ρομαντικοί :p
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.575
Μηνύματα
2.944.826
Members
38.199
Νεότερο μέλος
Alex Nik
Top