Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)


rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.577
Reaction score
98.652
ΩΝΣΓ :oops:
Δεν αποσπάται η προσοχή σου; :p
Τηλεόραση, media player, youtube μόνο εν στάσει με τον λεβιέ στο Parking. :wink:.
Εν κινήσει μόνο χάρτες της Mercedes (εκπληκτικοί σε εμφάνιση και λειτουργικότητα, απέχουν όμως από την ακρίβεια πλοήγησης των Google Maps), android auto ή ραδιόφωνο.

Η οθόνη του συνοδηγού ενεργοποιείται μόνο αν κάθεται κάποιος. Έχει τη δυνατότητα να παίζει κάτι άλλο από το υπόλοιπο σύστημα και ο συνοδηγός να το ακούει από bluetooth ακουστικά. Αν πάλι δεν βρίσκει κάτι (καθόλου απίθανο με τόσα που έχει επάνω, το βρίσκει ο οδηγός στη μεσαία οθόνη και το στέλνει με swipe δεξιά στην οθόνη του συνοδηγού.


Στην ιαπωνία τα ταξί έχουν 2 ταξίμετρα στην Ελλάδα κάποια IX έχουν 2 navigators. :p

Μπορεί η μεσαία να έχει google maps και η αριστερή τους Mercedes. Την επόμενη φορά. :tongue:
 




kostas999

Ανάποδη Πυξίδα
Μηνύματα
988
Reaction score
1.027
Ο κύριος λόγος αποτυχίας όλων αυτών των Suv θα είναι το μικρό πορτ παγκάζ, 480 λίτρα και εδώ! Τίποτε δε χωράει!! Ενώ οι Ασιάτες έπιασαν το νόημα! Για δείτε εδώ, Ανακαλύψτε το Kia EV9 | Kia Hellas
830 λίτρα!!!!! Αφήνει 330 με 7η σειρά καθισμάτων κανονικών, όχι τα μικροσκοπικά των Ευρωπαικών αυτοκινήτων!!!!
 

Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
To ev9 έχει μήκος πάνω από 5 μέτρα, πλάτος 2 και ύψος 1,75. Αυτό έλειπε, κάτι με διαστάσεις μεγάλου βαν να μην έχει και επαρκή χώρο αποσκευών.

Ο χώρος αποσκευών στα SUV είναι μικρότερος λόγω μικρότερου μήκους - από εκεί που η μεσαία π.χ. κατηγορία ήταν σεντάν τύπου Avensis, Mondeo, κλπ., με μήκος 4,6-4,7 μέτρα και χώρους αποσκευών 500+ λίτρα, αυτή η κατηγορία οχημάτων αφανίστηκε και αντικαταστάθηκε από αυτοκίνητα μικρότερα σε μήκος, φαρδύτερα και ψηλότερα, που καταλαμβάνοντας ελαφρώς μικρότερο χώρο στο δρόμο, έχουν σημαντικά περισσότερο άνετους χώρους στο εσωτερικό. Καθώς όμως θυσιάστηκε ο τρίτος όγκος, θυσιάστηκε και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ.

Αυτό είναι πρόβλημα κυρίως για όσους αγόραζαν τις Station Wagon εκδόσεις (που επίσης έχουν αφανιστεί προς όφελος των SUV) οι οποίοι αγόραζαν αυτοκίνητα ίδια κατά τα άλλα, αλλά με μεγαλύτερους και ευκολότερα προσβάσιμους χώρους αποσκευών. Οι υπόλοιποι ούτως ή άλλως στην Ευρώπη αγόραζαν τις hatcback εκδόσεις και όχι τις sedan οι οποίες έκαναν καριέρα κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές.
 

kostas999

Ανάποδη Πυξίδα
Μηνύματα
988
Reaction score
1.027
To ev9 έχει μήκος πάνω από 5 μέτρα, πλάτος 2 και ύψος 1,75. Αυτό έλειπε, κάτι με διαστάσεις μεγάλου βαν να μην έχει και επαρκή χώρο αποσκευών.

Ο χώρος αποσκευών στα SUV είναι μικρότερος λόγω μικρότερου μήκους - από εκεί που η μεσαία π.χ. κατηγορία ήταν σεντάν τύπου Avensis, Mondeo, κλπ., με μήκος 4,6-4,7 μέτρα και χώρους αποσκευών 500+ λίτρα, αυτή η κατηγορία οχημάτων αφανίστηκε και αντικαταστάθηκε από αυτοκίνητα μικρότερα σε μήκος, φαρδύτερα και ψηλότερα, που καταλαμβάνοντας ελαφρώς μικρότερο χώρο στο δρόμο, έχουν σημαντικά περισσότερο άνετους χώρους στο εσωτερικό. Καθώς όμως θυσιάστηκε ο τρίτος όγκος, θυσιάστηκε και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ.

Αυτό είναι πρόβλημα κυρίως για όσους αγόραζαν τις Station Wagon εκδόσεις (που επίσης έχουν αφανιστεί προς όφελος των SUV) οι οποίοι αγόραζαν αυτοκίνητα ίδια κατά τα άλλα, αλλά με μεγαλύτερους και ευκολότερα προσβάσιμους χώρους αποσκευών. Οι υπόλοιποι ούτως ή άλλως στην Ευρώπη αγόραζαν τις hatcback εκδόσεις και όχι τις sedan οι οποίες έκαναν καριέρα κυρίως σε αναπτυσσόμενες αγορές.
Οι κύριοι αγοραστές των SUV στην Ευρώπη είναι άνθρωποι που θέλουν οικογενειακό αμάξι με χώρους! Γιαυτό κυριάρχησαν στις αγορές έναντι των συμβατικών αυτοκινήτων τα Mercedes GLB/C, Tiguan, AUDI 3, Scoda, ΚΙΑ, BMW X1/3. Τα αντίστοιχα ηλεκτρικά για λόγους καθαρά κέρδους και ηλεκτρικής (αν)επάρκειας για μεγάλη αυτονομία έγιναν μικρά , στρόγγυλα πίσω και με μικρότερους χώρους παντού! Θα είναι το τέλος τους αυτό γιατί έχασαν το μεγάλο ατού τους. Δε θα έπερνα ποτέ την EQE/S σε σχέση με τα απλά μοντέλα ακόμη και αν είχε μισή τιμή από τη στιγμή που δε με βολεύει.
Έτσι την πάτησε AUDI με e-tron και Audi 5/7 που δίνουν διπλάσιο χώρο. Ενώ το Q4 πήγε μια χαρά παρόλη τη μικρή αυτονομία. Δείτε πίνακα USA: (προσέξτε τα Sportback)

Table

ModelSales in 2023Sales in 2022% Change
A313,6259,78839%
A413,55015,239-11%
A523,77718,34930%
A68,3196,00339%
A71,8102,237-19%
A82,2591,59442%
e-tron GT3,2022,27541%
Q322,18925,066-11%
Q4 e-tron8,1442,929178%
Q4 Sportback e-tron2,606576352%
Q574,14562,91218%
Q728,93119,30850%
Q813,5509,37245%
Q8 e-tron8,1807,5039%
Q8 Sportback e-tron2,9072,8940%
RS631314101%
TT72551641%
 

Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Πάντως ο χώρος αποσκευών είναι πρόβλημα και στα θερμικά SUV. Και ο λόγος είναι αυτός που εξήγησα, ότι δηλαδή ο αγοραστής του Passat νομίζει ότι παίρνει ψηλό Passat, αλλά στην πραγματικότητα παίρνει ψηλό Golf.
 

Μηνύματα
16.578
Reaction score
23.517
το θέμα του όγκου του χώρου αποσκευών είναι παρεξηγημένο από διάφορες οπτικές
πχ τα ονομαστικά λίτρα σε ένα suv - σχεδόν όπως και σε ένα station - υποτιμούν την πραγματική μεταφορική ικανότητα στον χώρο αποσκευών, η απουσία (τις περισσότερες φορές) σταθερού άνω ορίου επιτρέπουν φόρτωση αντικειμένων που στο sedan απλά δεν χωράνε όχι να τοποθετηθούν αλλά ούτε να περάσουν από την πόρτα (ένα κουτί του χριστουγεννιάτικου δέντρου πχ διαστάσεων 100x40x40, είναι πιθανόν να μην μπει στο e segment sedan γιατί απλά το άνοιγμα της πόρτας του δεν επιτρέπει να περάσει 40εκ ύψος με μήκος πάνω 70-80 πόντους αλλά και αν περάσει δε θα κλείσει η πόρτα γιατί στο μήκος θα βρίσκει στην πλάτη του καθίσματος ψηλά ενώ δε θα έχει χώρο να γυρίσει στο εγκάρσιο (ασχέτως αν το ονομαστικό πλάτος θα είναι μεγαλύτερο) και αν τελικά κάτσει αυτό το σενάριο έχει αχρηστευτεί το μεγάλο μέρος του χώρου και δε θα χωράνε ούτε τα λαμπάκια - πραγματικό παράδειγμα προπέρσινο, καθάρισε το βιτάρα με μόλις 375lt VDA έναντι μεγάλου sedan με 500+ και έμεινε και χώρος για όλα τα άλλα)

ο χώρος που χρειάζεται ένα αυτοκίνητο καθημερινά είναι από μηδέν μέχρι 100 λίτρα το πολύ. σε αυτό το περίφημο ταξίδι για διακοπές (όσοι πάνε) ή τα μπάνια το καλοκαίρι ή τα καροτσάκια του μωρού (για 2-3 χρόνια το πολύ) καλύπτεται άνετα από 300-350 λίτρα με κάποιες παραδοχές, πχ θα μπουν και κάποια πράγματα μπροστά (πχ 2 back packs) και θα φορτώσεις φυσικά πάνω από το θεωρητικό όριο του χώρου. δηλαδή ταλαιπωρία σκέτη ένα δράμα για 10 ολόκληρες ώρες το χρόνο από τις 400-500 καθημερινής χρήσης.
όταν το ονομαστικό μέγεθος πιάσει τα 400 λίτρα τελειώνουν όλα εκεί, 4μελής οικογένεια με ή χωρίς καροτσάκια, με πλήρη εξοπλισμό παραλίας με αποσκευές για 10 μέρες διακοπών χωράνε άνετα σε 400lt VDA suv χωρίς μπαγκαζιέρες κλπ βαρετά πράμματα.

αυτός που έχει συνηθίσει σε sedan με την πορτμπαγκαζάρα ναουμ, μόλις διαπιστώσει τι πραγματικά χωράει σε suv μικρότερης χωρητικότητας που δεν θα έμπαινε με τίποτα στο passat θα κάνει πάρτι.

δεν λέω καλό είναι να τα θέλεις όλα αν μπορείς να τα πληρώσεις, αλλά επειδή συνήθως δεν μπορείς καλό είναι να ξέρεις τι είναι πραγματικά σημαντικό και τί όχι.
500λίτρα χώρου αποσκευών σε επιβατικό ΙΧ είναι συνήθως άχρηστα, ειδικά σε σχέση με το αυξημένο κόστος του οχήματος (οπότε η οικονομία θα έλθει απο περικοπή εξοπλισμού, πχ θα προτιμήσω grandland χειροκίνητο από crossland αυτόματο κατσ καλά) και για κατοίκους μεγάλων πόλεων είναι ένα επιπλέον κόστος μετακίνησης (καύσιμα και στάθμευση) συν το ψυχολογικό του να βολέψεις στην κίνηση ένα όχημα φαρδύτερο, μακρύτερο και βαρύτερο.

αυτά είναι προβλήματα για ταξιτζήδες (που επιπλέον αγοράζουν Octavia φοργκαντσέικ)
 

Μηνύματα
7.475
Reaction score
1.560
Συμφωνώ για τις καθημερινές ανάγκες, διαφωνώ με τα υπόλοιπα.

Αυτός που θέλει την πορτμπαγκαζάρα έπαιρνε τη SW έκδοση, ακριβώς για να μπορεί να αξιοποιήσει και το ύψος.

Έχω άμεσες συγκρίσεις, στην τωρινή περίοδο όπου έχουμε μωρά στην οικογένεια, του τι χωράει το τρέχον Vitara, η τρέχουσα Corolla Cross, το Mitsubishi Eclipse και ένα αρχαίο Avensis με 520 λίτρα χώρο αποσκευών. Αυτά που χωράνε στο Avensis δεν χωράνε σε κανένα άλλο.

Θυμίζω ότι στα SUV όπως και στα SW υπάρχει εταζέρα, η έλλειψη της οποίας σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε βλέπει τι κουβαλάς μέσα στο αυτοκίνητο. Δεν είναι ιδιαίτερα καλή περίπτωση, ειδικά σε ταξίδι. Άρα η αξιοποίηση του ύψους μια χαρά είναι για να μεταφέρεις άπαξ κάτι ογκώδες, δεν είναι εξίσου καλή περίπτωση για ταξίδι όμως.

Τέλος, δεν υπάρχει περίπτωση επάρκειας χώρου, δεν υπάρχει περίπτωση να περισσέψει χώρος. Καθώς σε κάθε περίπτωση υπάρχει και το "ΑΑΑ να πάρουμε και εκείνο επειδή είναι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ".
 

Μηνύματα
16.578
Reaction score
23.517
στα SUV όπως και στα SW υπάρχει εταζέρα, η έλλειψη της οποίας σημαίνει ότι ο οποιοσδήποτε βλέπει τι κουβαλάς μέσα στο αυτοκίνητο.
αυτό είναι μεγάλο μείον , η σταθερή εταζέρα για μένα το πιο άχρηστο πράγμα στο αυτοκίνητο.
στο mazda έχω πανί που μαζεύεται , ανάθεμα και αν το έχω ξετυλίξει πάνω από 10 φορές στα 16 χρόνια.
το τι κουβαλάς όταν είναι γεμάτο δεν έχει κάποιο κίνδυνο για μένα γιατί τι κουβαλάς και είναι γεμάτο; χρυσάφι, τηλεόραση, κάνα harbeth; βαλίτσες με ρούχα (λογικά) και πράγματα ανάξια ψειρίσματος.

εκτός αυτού δεδομένου οτι δεν υπάρχει ταξίδι μέσα στη χώρα που διαρκεί (πλέον) πάνω από μία μέρα, στη διανυκτέρευση θα αδειάσει ο χώρος άρα τίποτα εμφανές.

τεσπα γούστα είναι αυτά, απλά ο χώρος αποσκευών είναι σαν την αυτονομία των ηλεκτρικών, παρεξηγημένο και υπερτιμημένο θέμα.
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.969
Reaction score
11.407
Με δύο παιδιά και μέχρι να γίνουν 6 ετών είχαμε ως οικογενειακό ένα vw polo του 2002.
Χωρίς μπαγκαζιέρα.
Διακοπές με αυτό.
Μια χαρά. Μίνιμαλ λέμε.

(Εκείνη την εποχή είχαμε και ένα audi tt. Μία φορά έβαλα σε ταξίδι παιδί, σε παιδικό καθισματάκι, στο "πίσω κάθισμα". Θυμάται ακόμη το βασανιστήριο και μου τη λέει...)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.607
Reaction score
30.501
Όταν θες ή δεν έχεις επιλογή όλα γίνονται. Ο ξάδελφος μεγάλωσε δύο κορίτσια με Seat Ibiza. Ο γείτονας ένα παιδί με Renault Clio. Τώρα έχει Renault Twingo για τη σύζυγό και αυτός Mazda MX5. Άλλος φίλος δύο παιδιά με Opel Corsa. Μπαγκαζιέρα στην οροφή είχε μόνο το Corsa.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.900
Reaction score
137.055
Μια σύγκριση Μακάν με Υ είναι αναπόφευκτη..

Μερικά στοιχεία:

(Μακάν - Vs - μοντελ Υ)

Length 4,784 mm - 4,751 mm
Weight >5,136 pounds - <4,400 pounds
WLTP 380 miles - 331 miles
Battery 100/95 kWh - 82/75 kWh
Drug coefficient 0,25 - 0,23
Frunk 84 liters - 117 liters
Trunk 540 liters - 854 liters
0-100 5.2" - 4,8" (4,3" with boost)
Price >2mY - mY 🤪

 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.900
Reaction score
137.055
Κομπαίρινγκ δε ντικ ουίδ δε μπρασh. :p
Δε Ντικ ιζ α φακιν χιούτζ Ντικ, ιν φακτ ιτ'ς δι Μπεστ σελινγκ Ντικ όλ οβερ δι γουόρλντ. 😎

Εβριθινγκ κομπέρς γουιθ ιτ, Εντ ιν δι Εντ, δι φακιν μπιγκ Ντικ γουίνς όλ δι μπρασhιζ. 🤣😜


ΥΓ. Με 1,800€ στο Λονγκ ρέιντζ χτυπάς το boost και βγάζει κάτω από 4,5" τα 100 και σε ανηφόρα, κι είναι και πιο ελαφρύ αφτοκίνητο. Μπιτ δις. 😎
 

rose.athens

Not in the mood Mod
Super Moderator
Μηνύματα
47.577
Reaction score
98.652
τεσπα γούστα είναι αυτά, απλά ο χώρος αποσκευών είναι σαν την αυτονομία των ηλεκτρικών, παρεξηγημένο και υπερτιμημένο θέμα.
Για μένα σημαντικότατα και τα δύο.
 



ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.628
Μηνύματα
2.946.600
Members
38.211
Νεότερο μέλος
Atomkinder
Top