Να επιλέξω την xlr σύνδεση;

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.294
Reaction score
137.966
Θα αντιλαμβανόμουν το "υπερβολικά τέλεια" αν η εταιρία κυκλοφορούσε παράλληλα μια εκδοση se με κορυφαία υλικά.Τοτε ο προηγούμενος χαρακτηρισμος ίσως να ήταν χωρίς εισαγωγικά.
Καταλαβαίνω τι λες.

Είσαι δέσμιος των προκαταλήψεών σου, της αδράνειας από την κίνησή σου στα χρόνια που πέρασαν.

Ξέρω, είναι πολύ δύσκολο να τα διαγράψεις όλα. Been there. Ώρες ώρες, απορώ πως ξέφυγα. 😎
 

Μηνύματα
2.020
Reaction score
2.375
Καταλαβαίνω τι λες.

Είσαι δέσμιος των προκαταλήψεών σου, της αδράνειας από την κίνησή σου στα χρόνια που πέρασαν.

Ξέρω, είναι πολύ δύσκολο να τα διαγράψεις όλα. Been there. Ώρες ώρες, απορώ πως ξέφυγα. 😎
Το θέμα δεν είναι τι είμαι εγώ αλλά τι είναι η Hypex.Αυτη είναι λογική Musical Fidelity-Βασιζομαστε στα σχέδιά μας και όχι στα υλικά.Εγω αυτό το λέω περικοπή του κοστους.
 

Μηνύματα
7.471
Reaction score
2.188
Ας εστιάσουμε σε κάτι που εκλαμβάνω ως αντίφαση... Μπορεί να μην ακούς κάτω από τα 28 Hz και να μη σ'ενδιαφέρει, αλλά φαίνεται να σ'ενδιαφέρει η απόκριση στην ανώτατη οκτάβα όπου κι εκεί λόγω ηλικίας δεν πρέπει ν'ακούς πάνω από 14 KHz - εκτός και αν είσαι ο δικός μας... Μαρκήσιος. :wink:

Θα μπορούσε κάποιος να επιχειρηματολογήσει ότι η απόκριση στην ανώτατη οκτάβα αλλά και σε υπερηχητικές συχνότητες καθορίζει την ακουστότητα σε προϊόντα ενδοδιαμόρφωσης κείμενα σε μεσαίες οκτάβες τα οποία συμβάλλουν σε ανώτερη πειστικότητα του ακούσματος.

Το θέμα όμως είναι ότι κάτι ανάλογο από την αντίστροφη ισχύει και για τις κατώτατες οκτάβες όπου έχει επιδειχθεί ότι η επάρκεια ενέργειας - με ομαλότητα εννοείται απόκρισης - στη βάση του φάσματος καθορίζουν με τη σειρά τους την πειστικότητα του όλου ακούσματος ακριβώς στις ανώτερες οκτάβες όπως οι μεσαίες και οι μεσοϋψηλές.

Η δε έλλειψη γραμμικότητας στην απόκριση του δικού μας ακουστικού συστήματος το οποίο εμφανίζει ανώτερη ευαισθησία στις μεσαίες όχι μόνο δεν αμβλύνει πιθανές ανεπάρκειες ή/και ανωμαλίες απόκρισης στη ζώνη των χαμηλών αλλά αντιθέτως οξύνει την τελική επίδρασή των στις ανώτερες οκτάβες.
Από τα 15 ΚΗz και πάνω, μιλάμε για νέκρα, ούτε με ισοστάθμιση τα καταφέρνω.
Ακούω όμως ακόμα τα κουνούπια σε απόσταση 1,5 μετρο περίπου από τ' αυτί μου . Με ένα χαστούκι που έριξα στο μάγουλο πριν μια εβδομάδα στη Κυλλήνη χτύπησα δύο μετρίου μεγέθους και το πρωί τα βρήκα εντελώς ψόφια .
Με το χαμηλό έχω σοβαρό θέμα με τους γείτονες . Τa Dynaudio Contour 3.3 που έχω στο σαλόνι μου δίνουν αυτό που χρειάζομαι και δεν θέλω παραπάνω.
 

Μηνύματα
7.471
Reaction score
2.188
Το θέμα όμως είναι ότι κάτι ανάλογο από την αντίστροφη ισχύει και για τις κατώτατες οκτάβες όπου έχει επιδειχθεί ότι η επάρκεια ενέργειας - με ομαλότητα εννοείται απόκρισης - στη βάση του φάσματος καθορίζουν με τη σειρά τους την πειστικότητα του όλου ακούσματος ακριβώς στις ανώτερες οκτάβες όπως οι μεσαίες και οι μεσοϋψηλές.
Η δε έλλειψη γραμμικότητας στην απόκριση του δικού μας ακουστικού συστήματος το οποίο εμφανίζει ανώτερη ευαισθησία στις μεσαίες όχι μόνο δεν αμβλύνει πιθανές ανεπάρκειες ή/και ανωμαλίες απόκρισης στη ζώνη των χαμηλών αλλά αντιθέτως οξύνει την τελική επίδρασή των στις ανώτερες οκτάβες.
Εχεις σχεδιάσει κάποιο ηχείο, που είναι εμπορικά διαθέσιμο ;
Eπίσης αν έχεις δημοσιεύσει κάποιο paper στο AES, ή αλλού .
 

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Τα Ncore τα εχει ξεπερασει και η ιδια η Nypex με τα Χ και μετα ακομα περισσοτερο με τα Nilai αλλα και ο ιδιος ο σχεδιαστης τους με τον Eigentakt και οι δυο εχουν περιγραψει τις ατελειες και τα θεματα των ncore. Επισης το σημαντικο ειναι οτι καλα αυτα τα modules αλλα ενας ενισχυτης δεν ειναι μονο αυτο. Για την ωρα υπαρχει μια μονο τροφοδοσια της Nypex και οτι custom δοκιμαζει ο καθε κατασκευαστης. Ειναι φανερο οτι η τεχνολογια των class D δεν εχει ακομα ωριμασει η βρισκεται στη αρχη της ωριμανσης της να δουμε πως θα εξελιχθει και κυριως που θα εξελιχθουν τα υπολοιπα κομματια που χρειαζονται. Καποιο κατασκευαστες που "βιαστηκαν" εχουν βρεθει με ενα προιον στο οποιο επενδυσαν για να εξελιξουν τα περιφερειακα της ενισχυσης το οποιο ομως τωρα βρισκεται με ξεπερασμενο το βασικο του στοιχειο ειτε προκειται για ενεργα ηχεια ειτε για ενισχυτες. Για την ωρα περιμενουμε τις υλοποιησεις με Nilai και την απαντηση της Purifi.
 

Μηνύματα
7.471
Reaction score
2.188
Εγώ περιμένω να απαντήσει η Texas Instruments (ΤΙ) με τα πολύ ισχυρά νέα ολοκληρωμένα,.
Μετά μόνο τα τροφοδοτικά SMPS θα παίζουν μπαλιτσα.
Καλή ευκαιρία για νέους σχεδιαστές , ακόμα και στη χώρα μας.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.294
Reaction score
137.966
Γενικώς είναι άχρηστες όλες αυτές οι δήθεν αναζητήσεις της τελειότητας της τελευταίας λεπτομέρειας, όταν στο σύνολο ηχείων-χώρου γίνεται του Κουτρούλη ο γάμος.

Κι άντε, στα Ντακ, με κάποια εκπληκτικά ακουστικά μόνον (οπότε ο παράγοντας χώρος πάει περίπατο), πες ότι ίσως να έχει νόημα κι ένα πολύ υψηλό σιναντ, μέχρι τα φυσικά όρια της ακοής μας (ξεπερασμένο εδώ και καιρό).

Στα ενισχυτικά στάδια των ηχείων; Χαχαχαχαχαχαχαχαχα, ανέκδοτο.

Είναι εκ φύσεως τόσο μεγάλοι οι συμβιβασμοί στο ηχείο και εν συνεχεία γιγαντώνεται το κακό με το χώρο, που οτιδήποτε συζητάτε περί της απολύτου τελειότητας των ενισχυτικών, φαντάζει τραγικότητα.

Γι'αυτό άλλωστε, "μια χαρά" πουλιούνται (και ακούγονται) ενισχυτικά της πλάκας, με γελοίες μετρητικές επιδόσεις. Είναι αστείο.

Το όμοιο ισχύει και για ηχεία με γελοίες μετρητικές επιδόσεις. Μια χαρά πουλιούνται.

Και βεβαίως, μια μέτρηση στο χώρο του χαϊεντά, δείχνει τρελά πράγματα, χαοτικά προβλήματα, απίστευτου μεγέθους παραμορφώσεις και τονικές αλλοιώσεις.

Εάν κάποτε, φτάσει η τεχνολογία στα τοπ ηχεία όλων των εταιρειών να ακούγονται (και να μετράνε) εντελώς αψεγάδιαστα και απολύτως όμοια μεταξύ τους, δηλαδή να σου αλλάζουν ηχεία από διαφορετικές μάρκες και να μην υπάρχει καμία αντιληπτή ηχητική διαφορά μεταξύ τους, διότι όλα τελειοποιήθηκαν, τότε και μόνον τότε, σε ένα τέλειο ηχητικά χώρο (δεν ξέρω εάν υπάρχει ή μπορεί να υπάρξει ποτέ τέτοιο πράγμα), να δούμε τι ψάρια πιάνουν τα όποια ακόμα καλύτερα ενισχυτικά.

Μέχρι τότε, είναι απλώς ανόητα όλα αυτά.

Οι βασικές μετρήσεις να είναι της προκοπής, τόσο στο ηχείο, όσο και στα ενισχυτικά, αρκεί.
Από κει και πέρα μετράει μόνον η συνέργεια μεταξύ ηχείου και χώρου. Εκεί γίνεται της τρελής. Εκεί είναι το δάσος. Γι'αυτό, είναι υπερβολή οι επιδόσεις ενός Ncore. Δεν χρειάζονται.
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.852
Reaction score
84.955
Οι βασικές μετρήσεις να είναι της προκοπής, τόσο στο ηχείο, όσο και στα ενισχυτικά, αρκεί.
Από κει και πέρα μετράει μόνον η συνέργεια μεταξύ ηχείου και χώρου. Εκεί γίνεται της τρελής. Εκεί είναι το δάσος. Γι'αυτό, είναι υπερβολή οι επιδόσεις ενός Ncore. Δεν χρειάζονται.
Εάν τα διαθέσιμα κονδύλια για ένα ηχοσύστημα είναι άπειρα, τότε μπορούμε να αγοράζουμε πάντα το καλύτερο, πχ ενισχυτές ακόμα καλύτερους και από ncore, και ας μην ακούγεται. Λεφτά υπάρχουν.
Εάν όμως το μπάτζετ έχει όρια, τότε καλύτερα να αγοράζουμε τον ενισχυτή που είναι επαρκής για την συγκεκριμένη περίπτωση, (δηλαδή δεν πρόκειται να ακούσουμε βελτίωση με αλλαγή του), και τα χρήματα να τα δώσουμε για ηχεία. Δορυφόρους και σαμπς δηλαδή. Εκεί πιάνουν τόπο.
Όλα τα λεφτά ηχεία.

Τώρα, στην περίπτωση που η παντόφλα επιτρέπει μόνο 5ιντσο στα 3 μέτρα, αφήστε το. Δεν σφίγγει το μπάσο με το καλώδιο. Φάτε τα σε μπριζόλες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.294
Reaction score
137.966
Εχεις σχεδιάσει κάποιο ηχείο, που είναι εμπορικά διαθέσιμο ;
Μεγάλη υπόθεση η σχεδίαση και η εξέλιξη ενός ηχείου.

Είναι το δυσκολότερο πράγμα στο audio, απαιτεί σοβαρές γνώσεις και απίστευτα ακριβό μετρητικό εξοπλισμό.

Ταυτόχρονα, είναι ιδιαίτερα δύσκολο να συγκρατηθεί το κοστολογιο του τελικού προϊόντος σε λογικά επίπεδα, ακόμα και από τεράστιες φίρμες όπως η JBL και η Genelec, κι ως γνωστόν αυτές οι 2 αποτελούν τα μεγαθήρια στο χώρο του audio, είναι οι μεγαλύτερες εταιρείες - γκρουπ, με τον μεγαλύτερο όγκο πωλήσεων στον πλανήτη, με τα μεγαλύτερα εργαστήρια, με τους περισσότερους επιστήμονες, με τα περισσότερα papers στην AES, το μεγαλύτερο R&D, και με τον ακριβότερο εξοπλισμό.

Υπάρχουν ολιγάριθμες λαμπρές εξαιρέσεις από μικρές φίρμες, που τυγχάνει να έχουν πχ έναν ιδιοφυή μηχανικό (όπως τον Μπρούνο τον Πούτση), με προϊόντα εξαιρετικών επιδόσεων (kii, Grimm), αλλά και πάλι, τα κοστολόγια των προϊόντων αυτών ξεφεύγουν, και ξεφεύγουν τόσο περισσότερο, όσο μικρότερες είναι αυτές οι φίρμες, δεν γίνεται διαφορετικά, δε μπορείς να ανταγωνιστείς τον γίγαντα σε VFM.

Όταν λοιπόν ο γίγαντας κυκλοφορεί πολύ ακριβά προϊόντα, όπως τα νέα μεγάλα Genelec των σχεδόν 100.000€, καταλαβαίνουμε πόσο δύσκολα είναι τα πράγματα εκεί πάνω..

Άρα ξεκινάμε εκ των πραγμάτων με πολύ σοβαρούς συμβιβασμούς, οπότε θέλει μια κάποια χαλαρότητα η όλη ιστορία, και κάθε εμμονή με ασήμαντες λεπτομέρειες δεν μπορεί παρά να είναι κωμική.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.634
Reaction score
58.115
Γιατί το λες αυτό ; αφού και τα θεϊκά Pilium Divine , 4 χρόνια τα ανέπυσσαν πριν καταλήξουν στο παρακάτω αποτέλεσμα:

4 years of development, we managed to further improve our Neutral, Smooth, Uncoloured, Fast and Transparent sound even more, with an ULTRA powerful amplifier stable at 0,5 ohm! No matter what loudspeaker you have, this amplifier will drive uncompromisingly any load and as a true Pilium amplifier will stay in the shadow and promote your loudspeaker’s true nature and characteristics!

174 κιλά καθαρό βάρος

Reference : https://www.piliumaudio.com/zeus-stereo-power-amplifier-master-divine-line/
Αυτά τα ενισχυτικά θ'ανήκουν νομοτελειακά σε ολόδική τους τάξη, την αποκαλούμενη... κλαψ ντε. :roflmao:

Εχεις σχεδιάσει κάποιο ηχείο, που είναι εμπορικά διαθέσιμο ;
Eπίσης αν έχεις δημοσιεύσει κάποιο paper στο AES, ή αλλού .
Περίμενα πως και πως για τέτοιο σχόλιο... Δεν έχω κατασκευάσει ο ίδιος ηχεία είτε διαθέσιμα είτε... αδιάθετα , αλλά δομώ ηχητικά σύνολα σε συνάρτηση με κοινούς οικιακούς χώρους. Ούτε δημοσιεύω στην AES αφού η επαγγελματική μου ενασχόληση είναι συναφής με άλλα επιστημονικά πεδία.

Δεν στηρίζομαι σε παπαγαλίες από ιστοτόπους αλλά καταλήγω επαγωγικά σε διάφορα απαραίτητα - για το χόμπι ή άθλημα ή όπως αλλιώς θα εκλαμβανόταν - συμπεράσματα. Κατ'αυτόν τον τρόπο και παραβλέποντας έστω για λίγο σχετικές δοκιμές στην πράξη από φημισμένες στο χώρο εταιρείες όπως η REL ή θεωρητικές αναλύσεις για παρεχόμενη χωρική πληροφορία από τις κατώτατες χαμηλές κι επίδραση από συνοδές αρμονικές υψηλής τάξης σε θεμελιώδεις χαμηλούς φθόγγους είμαι σε θέση να επιδείξω την ορθότητα του επιχειρήματος με την παρακάτω απλή επισήμανση...

Οι ακροατές στη συντριπτική τους πλειοψηφία τείνουν ν'απολαμβάνουν περισσότερο το αναπαραγόμενο άκουσμα καθώς αυξάνεται η εκπεμπόμενη στάθμη. Από την άλλη πλευρά γνωρίζουμε οι περισσότεροι πόσο απαραίτητα θα ήταν διάφορα φίλτρα ή κυκλώματα loudness που προάγουν τη στάθμη στα άκρα του φάσματος σε αρκετά σιγανές στάθμες ακρόασης. Αιτία γι αυτά είναι η γνωστή συμπεριφορά του ακουστικού μας συστήματος που επιδεικνύει ανώτερη ευαισθησία σε μεσαίες-μεσοϋψηλές οκτάβες. Τα ψυχοακουστικά δεδομένα υπαγορεύουν επίσης ότι κατά την αύξηση στην εκπεμπόμενη στάθμη η διαφορά ευαισθησίας έναντι των άκρων του φάσματος τείνει ν'αμβλύνεται, δηλαδή θ'ακούμε τότε ευχερέστερα ανώτερο βαθμό ηχητικής πληροφορίας από πρώτες και τελευταία οκτάβα και γι αυτό τείνει ν'αυξάνεται η αληθοφάνεια του ακούσματος κι εμείς να το απολαμβάνουμε ακόμα περισσότερο. Δεδομένου κιόλας ότι η οξύτητα ακοής για την ίδια την τελευταία οκτάβα μειώνεται σημαντικά με την άνοδο της ηλικίας πρωτεύοντα ρόλο θα παίζει η αντίληψη στις πρώτες οκτάβες... Elementary, dear gkar.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.020
Reaction score
2.375
Εάν τα διαθέσιμα κονδύλια για ένα ηχοσύστημα είναι άπειρα, τότε μπορούμε να αγοράζουμε πάντα το καλύτερο, πχ ενισχυτές ακόμα καλύτερους και από ncore, και ας μην ακούγεται. Λεφτά υπάρχουν.
Εάν όμως το μπάτζετ έχει όρια, τότε καλύτερα να αγοράζουμε τον ενισχυτή που είναι επαρκής για την συγκεκριμένη περίπτωση, (δηλαδή δεν πρόκειται να ακούσουμε βελτίωση με αλλαγή του), και τα χρήματα να τα δώσουμε για ηχεία. Δορυφόρους και σαμπς δηλαδή. Εκεί πιάνουν τόπο.
Όλα τα λεφτά ηχεία.

Τώρα, στην περίπτωση που η παντόφλα επιτρέπει μόνο 5ιντσο στα 3 μέτρα, αφήστε το. Δεν σφίγγει το μπάσο με το καλώδιο. Φάτε τα σε μπριζόλες.
Επειδή η τελευταία παράγραφος "φωτογραφίζει" εμένα και αφού αποκαταστησω την πραγματική απόσταση ακρόασης στα δύο μετρα αντί για τρία,έχω να πω ότι δυστυχώς η ευτυχώς το μπασσο όχι μόνο σφίγγει με το κατάλληλο καλώδιο αλλά αποκτά και περισσότερο σώμα.Απο 5,25" γίνεται 6,5".Αυτό διαπιστώνω για πολλοστή φορά την ίδια στιγμή που γράφω λόγω σχετικής δοκιμης.Προφανως δεν ειχες-εχεις τα κατάλληλα καλώδια ώστε να διαπιστώσεις τα παραπάνω.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.294
Reaction score
137.966
Απο 5,25" γίνεται 6,5".
Απ'τη Σκύλλα στην Χάρυβδη.


ΥΓ. Βεβαίως είναι εξαιρετική ιδέα η μείωση της απόστασης ακρόασης. Σε συνδυασμό με σαμπζζ κάτι μπορεί να επιτευχθεί.
 


Μηνύματα
1.265
Reaction score
1.899
Απ'τη Σκύλλα στην Χάρυβδη.


ΥΓ. Βεβαίως είναι εξαιρετική ιδέα η μείωση της απόστασης ακρόασης. Σε συνδυασμό με σαμπζζ κάτι μπορεί να επιτευχθεί.
μας έκαψες, μας έβαλες και πήραμε ενεργά
και τώρα δεν μπορούμε να μεγαλώσουμε το woofer με άλλο καλώδιο,
να κάνω το 8άρι τουλάχιστον 10άρι
 

Μηνύματα
2.020
Reaction score
2.375
Το όνομα της λύσης είναι διατομή.Μη ψάξετε αδικα να τη βρείτε σε Mogami.
Υ.Γ.Κατι άσχετο.Που θα βρω το θέμα Ποιος Είναι Ποιος;
 

Μηνύματα
7.471
Reaction score
2.188
Αυτά τα ενισχυτικά θ'ανήκουν νομοτελειακά σε ολόδική τους τάξη, την αποκαλούμενη... κλαψ ντε. :roflmao:


Περίμενα πως και πως για τέτοιο σχόλιο... Δεν έχω κατασκευάσει ο ίδιος ηχεία είτε διαθέσιμα είτε... αδιάθετα , αλλά δομώ ηχητικά σύνολα σε συνάρτηση με κοινούς οικιακούς χώρους. Ούτε δημοσιεύω στην AES αφού η επαγγελματική μου ενασχόληση είναι συναφής με άλλα επιστημονικά πεδία.

Δεν στηρίζομαι σε παπαγαλίες από ιστοτόπους αλλά καταλήγω επαγωγικά σε διάφορα απαραίτητα - για το χόμπι ή άθλημα ή όπως αλλιώς θα εκλαμβανόταν - συμπεράσματα. Κατ'αυτόν τον τρόπο και παραβλέποντας έστω για λίγο σχετικές δοκιμές στην πράξη από φημισμένες στο χώρο εταιρείες όπως η REL ή θεωρητικές αναλύσεις για παρεχόμενη χωρική πληροφορία από τις κατώτατες χαμηλές κι επίδραση από συνοδές αρμονικές υψηλής τάξης σε θεμελιώδεις χαμηλούς φθόγγους είμαι σε θέση να επιδείξω την ορθότητα του επιχειρήματος με την παρακάτω απλή επισήμανση...

Οι ακροατές στη συντριπτική τους πλειοψηφία τείνουν ν'απολαμβάνουν περισσότερο το αναπαραγόμενο άκουσμα καθώς αυξάνεται η εκπεμπόμενη στάθμη. Από την άλλη πλευρά γνωρίζουμε οι περισσότεροι πόσο απαραίτητα θα ήταν διάφορα φίλτρα ή κυκλώματα loudness που προάγουν τη στάθμη στα άκρα του φάσματος σε αρκετά σιγανές στάθμες ακρόασης. Αιτία γι αυτά είναι η γνωστή συμπεριφορά του ακουστικού μας συστήματος που επιδεικνύει ανώτερη ευαισθησία σε μεσαίες-μεσοϋψηλές οκτάβες. Τα ψυχοακουστικά δεδομένα υπαγορεύουν επίσης ότι κατά την αύξηση στην εκπεμπόμενη στάθμη η διαφορά ευαισθησίας έναντι των άκρων του φάσματος τείνει ν'αμβλύνεται, δηλαδή θ'ακούμε τότε ευχερέστερα ανώτερο βαθμό ηχητικής πληροφορίας από πρώτες και τελευταία οκτάβα και γι αυτό τείνει ν'αυξάνεται η αληθοφάνεια του ακούσματος κι εμείς να το απολαμβάνουμε ακόμα περισσότερο. Δεδομένου κιόλας ότι η οξύτητα ακοής για την ίδια την τελευταία οκτάβα μειώνεται σημαντικά με την άνοδο της ηλικίας πρωτεύοντα ρόλο θα παίζει η αντίληψη στις πρώτες οκτάβες... Elementary, dear gkar.
Το βαθμό απόλαυσηςτης μουσικής δεν τον καθορίζουν οι ακραίες οκτάβες. . Θεωρώ οτι πιθανόν να μην έχεις αντιληφθεί την πραγματικότητα και πολυ περισσότερα τις ανάγκες μας.
Απο θεωρίες βρίσκουμε πολλές και μάλιστα απο έγκυρες πηγές.
Ορεξη να έχει κανείς και χρόνο για να βεκτιωσει ακόμα και το χώρο του, εφόσον είναι το πάθος του και το θεωρεί απαραίτητο.
Μπορείς να μας παραθέσεις κάποια παραδείγματα, κάποιες δικες σου δουλειές βελτίωσης χώρων ;
Πάντα ζητάμε τεκμηρίωση οταν δεν υπάρχουν οι απαραίτητες συστάσεις
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.294
Reaction score
137.966
Το βαθμό απόλαυσηςτης μουσικής δεν τον καθορίζουν οι ακραίες οκτάβες.
Κάνεις λάθος.

Το μόνο σίγουρο από μελέτες της ψυχοακουστικής είναι πως κάθε ανεπάρκεια απόκρισης στις κατώτερες οκτάβες, οφείλει να συνοδεύεται από ανάλογου εύρους περικοπή απόκρισης στις ανώτατες οκτάβες, ώστε το συνολικό άκουσμα να λαμβάνεται από τον ακροατή ως "ισορροπημένης" τονικότητας.

Ωστόσο, η πληρέστερη απόκριση στα άκρα του φάσματος, είναι ευκόλως αντιληπτή ως πλέον ισορροπημένη απόκριση στο φάσμα, και ως εκ τούτου, πιο αληθοφανής.

Παραδείγματος χάριν, ένα μικρό ασύρματο Bluetooth ηχείο της πχ JBL, που υλοποιεί στην πράξη αυτές τις αρχές της ψυχοακουστικής, το ακούς "ευχάριστα" και δεν αντιλαμβάνεσαι σημαντικές τονικές αλλοιώσεις, παρά το πολύ κουτσουρεμένο αναπαραγώμενο φάσμα ένθεν κι ένθεν.

Αντιθέτως, ένα πριμαριστό ηχείο με έλλειμμα απόκρισης χαμηλά, ενοχλεί το αυτί μας, ως πριμαριστό (ξυρίζει), ασχέτως εάν η μετρήσιμη απόκρισή του ψηλά είναι φλατ.

Βεβαίως, ένα πιο μεγάλο (ακριβό) ηχείο που αναπαράγει περισσότερο τμήμα του φάσματος, γίνεται εύκολα αντιληπτό ως "καλύτερο" ηχητικά από οποιονδήποτε άνθρωπο, πράγμα που μπορεί ο καθένας να διαπιστώσει ανεβαίνοντας στην ίδια σειρά ηχείων οποιασδήποτε μάρκας, όπου το φτηνότερο έχει πχ ένα 6", το μεγαλύτερο 2 τεμάχια 6", το μεγαλύτερο 2 τεμάχια 8", και όλα έχουν το ίδιο τουίτερ (ή το ίδιο σετ μιντ και τουίτερ).

Πάντα η πληρέστερη απόκριση στο φάσμα από το μεγαλύτερο ηχείο γίνεται αντιληπτή ως πιο ισορροπημένη και πιο ποιοτική.

Ακόμα και στα μεγάλα μόνιτορ της ATC, όσο ανεβαίνεις σε λεφτά, τόσο πιο εκτεταμένη απόκριση συχνότητας στις πρώτες οκτάβες κερδίζεις. Γι'αυτό, ακούγοντας το ακριβότερο και μεγαλύτερο ATC (το 300-αρι) καταλαβαίνει και ο κάθε κουφός πως είναι καλύτερο ηχείο από το 200-αρι και το 100-αρι, κι ας έχουν ίδια μιντ και τουίτερ όλα αυτά τα ηχεία.

Είναι ευκόλως αντιληπτό ως καλύτερο ηχείο το μεγάλο, διότι απλώς έχει πιο εκτεταμένο μπάσο. Τίποτε άλλο δεν αλλάζει σε όλο το υπόλοιπο φάσμα.

Πραγματικά άπειρα τέτοια παραδείγματα, σε άπειρες μάρκες.

Φακτς οφ φακιν όντιο.
 
Last edited:



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.848
Μηνύματα
2.954.080
Members
38.250
Νεότερο μέλος
paris29
Top