Να επιλέξω την xlr σύνδεση;


Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Ναι έτσι απλά θέλω να μου τα λένε και μπορώ εγω. :D
Για να μην χαλάμε και το νήμα, σιγά το νήμα μεταξύ μας, (δεν βαρεθήκατε με τα καλώδια?) η ακρόαση μουσικής δημιουργεί συναισθήματα , εννοείται ότι μουσική που την βρίσκουμε ενοχλητική ως μουσική θα μας οδηγήσει στην μείωση της έντασης όπως ένας ενοχλητικός θόρυβος.
Από την στιγμή όμως που μας αρέσει τότε αναπόφευκτα ο εγκέφαλος θα δώσει εντολή για αύξηση της έντασης, σαν την ζάχαρη στην γλώσσα όπως λέει και ο Jürgen Strauss και αυτός είναι ο δρόμος προς την απόλαυσή της.
Βέβαια όπως ανέφερα υπάρχουν και κάποιοι άλλοι παράγοντες που καθιστούν την απόλαυση ελλειπή όπως η ακρόαση από ραδιοφωνάκι δλδ αμπαση ή μέσα στο μπάνιο ή σε έναν εντελώς ακατάλληλο χώρο ή σε χώρο με θόρυβο, παραμορφωση κτλπ.
Επομένως η απόλαυση σε απόλυτο βαθμό εξαρτάται πέραν της εντάσεως και από κάποιους άλλους παράγοντες. 🙂
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.624
Reaction score
58.077
Ξεκινούμε με την προϋπόθεση @thva ότι ένα κομμάτι μας αρέσει και αναρωτιομαστε τι προεκτάσεις έχει κάτι τέτοιο.
Θα αρκεστούμε σε χαμηλές εντάσεις εάν πρόκειται για σοβαρή μουσική ή κατάλληλο ηχοσυστημά?Διαφέρει από άτομο σε άτομο? Εάν ναι, τότε ο εγκέφαλος θα δίνει διαφορετικές εντολές για την ένταση.
Εγω υποστηρίζω ότι από την στιγμή που ένα κομμάτι μας αρέσει ο εγκέφαλος δίνει αυτόματα την εντολή για αύξηση της έντασης και αυτό οδηγεί σε μεγαλύτερη αληθοφάνεια διότι πλησιάζει τις ρεαλιστικές στάθμες και σε καμία περίπτωση δεν προκαλεί σύγχυση στον εγκέφαλο 😁
Ειπώθηκε και στα προηγούμενα, πρόσθετος παράγοντας που τείνει το ακουστικό μας σύστημα προς αύξηση της στάθμης είναι και η έμφυτη ανάγκη για πρόσληψη αυξανόμενης συχνοτικής πληροφορίας από τα άκρα του φάσματος.
 

sk

Μηνύματα
541
Reaction score
499
Γαιτί και τα δύο δεν μπορούν να συνυπάρξουν ; Μάλιστα το πρώτο βοηθά να κατανοήσεις καλύτερα το δεύτερο...
Και το προαπαιτούμενο για την κατανόηση του πρωτου ειναι η αποδοχή του οτι μιλαμε για φυσικά φαινόμενα, που διέπονται απο κανόνες καθολικής εφαρμογής.
Επίσης, αν αυτό που τελικά μετρά είναι η προσωπική μας ευχαρίστηση, ας γνωριζουμε οτι αυτή μπορεί να μην ταυτίζεται με την Υψηλή Πιστότητα. Σίγουρα οχι γιατί απλώς το πιστεύουμε ή έχουμε επενδυσει σοβαρό κεφάλαιο ή έχουμε χρόνια ενασχόλησης με το άθλημα - και μόνο!
 

Μηνύματα
1.368
Reaction score
1.351

"...
Στις μικρές όμως και...΄΄τριανταφυλλένιες΄΄ καμπίνες,το μικρότερο μεγάφωνο θα χρειαζόταν έτσι και αλλιώς ανώτερη μάζα για ν'αυξήσει τη δομική σταθερότητα του κώνου καθώς εκείνος θα ήταν επιφορτισμένος με τη διαχείριση ανώτερων μεταβολών στις εσωτερικές τιμές πίεσης,οπότε η ευαισθησία θα κατερχόταν περαιτέρω.Και η εφαρμογή ισχυρότερου μαγνήτη δεν είναι εφικτή σε όλες τις περιπτώσεις,αφού οι δικές του μεγαλύτερες διαστάσεις μπορεί υπό τη στενότερη εσωτερική διαρρύθμιση είτε να παρεμπόδιζαν την ελεύθερη ροή του αέρα,είτε να μείωναν υπέρμετρα το διαθέσιμο εσωτερικό όγκο κι έτσι να κατέβαινε περισσότερο η ενδοτικότητα.Κι εφόσον ο αέρας θα αποκτούσε σκληρότερη ελατηριακή ιδιότητα,τότε θα...αυξανόταν πάλι η συχνότητα συντονισμού με το κάτω όριο απόκρισης,θα χρειαζόταν επιπλέον προσθήκη μάζας για την αντιστάθμιση και τότε ακόμα περισσότερη ισχύς και κατόπιν μεγαλύτερο και βαρύτερο πηνίο φωνής για τη διαχείριση της ισχύος οπότε ακόμα ανώτερη παροχή ισχύος και...φαύλος κύκλος.

Υπάρχει όμως και συνέχεια...Μικροί κώνοι με μεγάλες διαδρομές παράγουν μεγαλύτερες τιμές παραμόρφωσης από φαινόμενο Doppler που υποβάλλει σε διαμόρφωση τις εκπεμπόμενες συχνότητες και αυτό εντείνεται ιδίως σε μικρά mid-woofer προορισμένα να καλύπτουν εύρος ζώνης από τις χαμηλές μέχρι τις κατώτερες υψηλές οκτάβες.Κατά την αναπαραγωγή σύνθετων σημάτων οι ανώτερες συχνοτικές συνιστώσες θα έπρεπε τότε να εκπέμπονταν από κώνους παλλόμενους ταυτόχρονα με τις κατώτατες συχνότητες.

Μεγαλύτερες διαδρομές συνεπάγονται επίσης και μικρότερη γραμμικότητα ως προς τις ελαστικές ιδιότητες της ανάρτησης,αφού οι δυνάμεις επαναφοράς δεν μένουν σταθερές με την απόσταση εκτροπής.Αυτό οδηγεί σε ανώτερες τιμές παραμόρφωσης,αρμονική κι ενδοδιαμόρφωσης,συγκρινόμενες προς μεγαλύτερα μεγάφωνα που θα εκτελούσαν μικρότερες διαδρομές.Οι μεγαλύτερες διαδρομές επίσης σημαίνουν ανάλογες μετακινήσεις για το πηνίο φωνής μέσα στο πεδίο από τον ακίνητο μαγνήτη,κάτι που αυξάνει παραμορφώσεις από ανομοιομορφία μαγνητικής ροής και τη μη γραμμική τους συμπεριφορά.

Το μεγαλύτερο ποσό αποδιδόμενης ισχύος σε μικρό κώνο για να έβγαζε την ίδια στάθμη σε σχέση μ'έναν μεγαλύτερο σημαίνει επίσης παραγωγή περισσότερης θερμότητας που θα γινόταν και πιο δύσκολη στην απαγωγή λόγω των περιορισμένων διαστάσεων σε μικρή καμπίνα.Καθώς θα αυξανόταν η θερμοκρασία στο πηνίο φωνής,εκείνο θα παρουσίαζε μεγαλύτερη αντίσταση στη μετάδοση ισχύος από τον ενισχυτή για δεδομένη τάση στους ακροδέκτες.Η προκύπτουσα δυναμική συμπίεση στο σύστημα θα εντείνει τους μηχανισμούς παραμόρφωσης ,κ.ο.κ. Η μεγάλη ταχύτητα των μικρών κώνων καθώς ωθούν τον εφαπτόμενο σε αυτούς θύλακα αέρα μπορεί επίσης να προξενήσει παρασιτικούς θορύβους από στροβιλισμούς του αέρα στις παρυφές του κώνου.Υπάρχει λοιπόν σωρεία δεδομένων που συνωμοτούν ενάντια στην ικανότητα των μικρών κώνων να παράγουν ποιοτικές χαμηλές συχνότητες έναντι των μεγαλύτερων που θα είχαν κιόλας μικρότερες διαδρομές.Facts of (Transducer's) Life...

Έστω όμως ότι καταφέρναμε να φέρουμε σε βέλτιστο συμβιβασμό τα χαρακτηριστικά μιας σχεδίασης και ρυθμίζαμε μάλιστα την ευθυγράμμιση χαμηλού σε τιμή κοντά στην κρίσιμη απόσβεση (Qtc=0,5) προκειμένου να εισπραχθεί ομοιογενής απόδοση των μεταβατικών.Τότε θα προκύψει απόκριση με χαμηλότερη κλίση υποχώρησης κάτω από το σημείο συντονισμού,αλλά η υποχώρηση θα ξεκινούσε - έστω και με μικρή κλίση - από συχνότητα αρκετά ανώτερη συγκρινόμενη προς την τιμή 0,707.Λιγότερο στιβαρό μαγνητικό σύστημα θα έφερνε κέρδη πλάτους στο κάτω όριο απόκρισης και ανώτερη τιμή Qtc,αλλά θα συνέβαινε αυτό σε βάρος της μεταβατικής απόκρισης και το μπάσο θα έχανε σε πιστότητα περιγραφής.

Είναι φανερό λοιπόν ότι κάθε ηχείο ξεκινά από ένα χορό αλληλοσυγκρουόμενων δεδομένων με σκοπό την εύρεση ενός βέλτιστου συμβιβασμού ανταποκρινόμενου προς συγκεκριμένα σχεδιαστικά κριτήρια.
..."

Συμπληρώνεται κιόλας ότι οι αναφερόμενες τιμές στον ανωτέρω σύνδεσμο περιορίζονται προφανώς στην αρμονική παραμόρφωση , αφού άλλοι τύποι - λ.χ. ενδοδιαμόρφωση ή από θερμική καταπόνηση - γίνονται πολύ ευχερέστερα αντιληπτοί από συνήθεις για οικιακή ακρόαση συνεχόμενες στάθμες .
Συμφωνούμε ότι ο σχεδιασμός έχει προκλήσεις για να ξεπεράσεις και συμβιβασμούς.

Υπάρχουν λύσεις στην αγορά . Υλικά κώνου όπως συνθετικά αλουμινίου τα οποία έχουν μάζα, αντοχή και ταυτόχρονα είναι ελαφριά .

Σύστηματα ελεγχόμενης ανάρτησης ακόμα και για μεγάλες διαδρομές ταλάντωσης που κρατούν γραμμικότητα .

Προχωρημένα μαγνητικα κυκλώματα που διατηρουν σταθερό μαγνητικό πεδίο ώστε το πηνίο φωνής να βρίσκεται σε γραμμικό πεδίο με χαμηλές παραμορφώσεις .

Συστήματα θερμικής διαχείρισης όπως ψύκτρες, και υλικά για γρήγορη απαγωγή θερμότητας

Σχεδιασμός καμπινας με γεωμετρία και εσωτερικό τέτοιο που να διαχειρίζονται σωστά τη ροη αέρα, ώστε να αποσβένουν φαινόμενα που προκαλούν παραμόρφωση όπως port turbulence .

Αν μιλάμε γιατί κάποιος να επιλέξει 5ιντσο 2δρομο αντί 8ιντσο για μια μικρομεσαία απόσταση ακρόασης θα πω ότι το 5ιντσο προφέρει πιο καθαρές μεσαίες και υψηλές συχνότητες λόγω καλύτερων χρόνων απόκρισης και μικρότερου cone break up στις υψηλότερες συχνότητες που θα ανεβεί πριν αναλάβει το τουιτερ. Επίσης προσφέρει ευρύτερη διασπορά και άρα ευρύτερο sweet spot .

Θυσιάζοντας την ευαισθησία του και έχοντας προηγμένη κατασκευή και υλικά θα αποδώσει ικανοποιητικά και το χαμηλό που βρίσκεται στην πλειοψηφία τον ηχογραφήσεων με εξαίρεση το εκκλησιαστικό όργανο και την χαμηλότερη νότα του πιάνου . Εκτός αν μιλάμε για πολλά 5ιντσα τύπου borrensen.

Άρα λοιπόν μπορούμε να έχουμε υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις ένα συνολικά πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα στην ποιότητα του ήχου έχοντας βέβαια και τα κατάλληλα ποιοτικά ηλεκτρονικά να συνοδεύουν …
 

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Συμφωνούμε ότι ο σχεδιασμός έχει προκλήσεις για να ξεπεράσεις και συμβιβασμούς.

Υπάρχουν λύσεις στην αγορά . Υλικά κώνου όπως συνθετικά αλουμινίου τα οποία έχουν μάζα, αντοχή και ταυτόχρονα είναι ελαφριά .

Σύστηματα ελεγχόμενης ανάρτησης ακόμα και για μεγάλες διαδρομές ταλάντωσης που κρατούν γραμμικότητα .

Προχωρημένα μαγνητικα κυκλώματα που διατηρουν σταθερό μαγνητικό πεδίο ώστε το πηνίο φωνής να βρίσκεται σε γραμμικό πεδίο με χαμηλές παραμορφώσεις .

Συστήματα θερμικής διαχείρισης όπως ψύκτρες, και υλικά για γρήγορη απαγωγή θερμότητας

Σχεδιασμός καμπινας με γεωμετρία και εσωτερικό τέτοιο που να διαχειρίζονται σωστά τη ροη αέρα, ώστε να αποσβένουν φαινόμενα που προκαλούν παραμόρφωση όπως port turbulence .

Αν μιλάμε γιατί κάποιος να επιλέξει 5ιντσο 2δρομο αντί 8ιντσο για μια μικρομεσαία απόσταση ακρόασης θα πω ότι το 5ιντσο προφέρει πιο καθαρές μεσαίες και υψηλές συχνότητες λόγω καλύτερων χρόνων απόκρισης και μικρότερου cone break up στις υψηλότερες συχνότητες που θα ανεβεί πριν αναλάβει το τουιτερ. Επίσης προσφέρει ευρύτερη διασπορά και άρα ευρύτερο sweet spot .

Θυσιάζοντας την ευαισθησία του και έχοντας προηγμένη κατασκευή και υλικά θα αποδώσει ικανοποιητικά και το χαμηλό που βρίσκεται στην πλειοψηφία τον ηχογραφήσεων με εξαίρεση το εκκλησιαστικό όργανο και την χαμηλότερη νότα του πιάνου . Εκτός αν μιλάμε για πολλά 5ιντσα τύπου borrensen.

Άρα λοιπόν μπορούμε να έχουμε υπό τις παραπάνω προϋποθέσεις ένα συνολικά πολύ αξιόλογο αποτέλεσμα στην ποιότητα του ήχου έχοντας βέβαια και τα κατάλληλα ποιοτικά ηλεκτρονικά να συνοδεύουν …
Μα υπαρχουν συγκεκριμενες υπολοιησεις με 6ιντσα που κατεβαινουν στους 30 στα -1.5db παθητικα και στους 20 στις ενεργες εκδοσεις. Με custom μεγαφωνα βεβαια που αντιπαρερχονται αυτα που γραφει σωστα σε γενικες γραμμες ο buhtia αλλα η τεχνολογια προχωρα και βρισκει λυσεις. Εδω βαζουν sub σε δικαναλα εκει θα κολλησουν? ;) :lolsign:
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.574
Reaction score
8.074
Μα υπαρχουν συγκεκριμενες υπολοιησεις με 6ιντσα που κατεβαινουν στους 30 στα -1.5db παθητικα και στους 20 στις ενεργες εκδοσεις.
Για πες ένα 6ιντσο που κατεβαίνει στους 20 κύκλους και πες μας και σε τι ένταση το καταφέρνει αυτό στο 1 μέτρο.
 

Μηνύματα
1.368
Reaction score
1.351
Για πες ένα 6ιντσο που κατεβαίνει στους 20 κύκλους και πες μας και σε τι ένταση το καταφέρνει αυτό στο 1 μέτρο.
85db 25hz Bouchard a10. Αν ακούς από 85db και πάνω όμως ξεκινάει το compression στο μπάσο

 

Μηνύματα
409
Reaction score
300
Για πες ένα 6ιντσο που κατεβαίνει στους 20 κύκλους και πες μας και σε τι ένταση το καταφέρνει αυτό στο 1 μέτρο.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.841
Reaction score
84.920



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.264
Reaction score
137.908
Ωραίο γράφημα ρε αυτό το κουραδαρντ το Α10, για 10 καρπαζιές είναι σ'όποιον το πάρει.

Μα που παν και τα βρίσκουν αυτά τα κουράδγια δε ξέρω.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.841
Reaction score
84.920
Ωραίο γράφημα ρε αυτό το κουραδαρντ το Α10, για 10 καρπαζιές είναι σ'όποιον το πάρει.

Μα που παν και τα βρίσκουν αυτά τα κουράδγια δε ξέρω.
Linearity είναι το γράφημα, δεν ξέρω αν το πρόσεξες. Απόλυτα αναμενόμενο για δίδρομο midfield ηχείο. Το spin είναι πολύ καλό:
IMG_7328.png


purifi το μιντγούφερ, εξαιρετικό. Για το μέγεθος του.
Άνετα ζούσα με 11 τέτοια και μερικά σαμπς.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.264
Reaction score
137.908
Linearity είναι το γράφημα, δεν ξέρω αν το πρόσεξες. Απόλυτα αναμενόμενο για δίδρομο midfield ηχείο. Το spin είναι πολύ καλό:
View attachment 340042

purifi το μιντγούφερ, εξαιρετικό. Για το μέγεθος του.
Άνετα ζούσα με 11 τέτοια και μερικά σαμπς.
Ναι ρε, είδα ότι ήταν γράφημα συμπίεσης.

Και ναι, το εν λόγω μεγάφωνο μεσοχαμηλών, με αυτήν την ιδιαίτερη ανάρτηση, είναι γνωστό πως είναι κορυφαίο, και η χρήσιμη απόκριση ξεκινάει από 60-70 κύκλους (με το ανάλογο πρισετ ώστε να μη συμπιέζει), λογικά "μια χαρά" θα είναι για πολυκάναλο.

Το πλακώσανε πολύ στο DSP για να κατέβει σε πιο χαμηλές συχνότητες η απόκρισή του, κι όπως είναι φυσικό, κλατάρει το μεγάφωνο με τέτοια χρήση, και πάλι η χρήσιμη απόκριση όπως το μετράει στο σπινοραμα είναι από 45 κύκλους, πιο κάτω πέφτει, πάλι σαμπ θέλει.

Θα το έπαιρνες λες; Χμ χμ, θέλει σκέψη.

Μειονεκτήματα:
1. Εμένα με στεναχωρεί τόσο DSP στο ηχείο, πολύ το πλακώσανε. Δε θα ακούγεται καθόλου λες; Κρατάω μικρό καλάθι. Σε τι δειγματοληψία και με τι μήκος λέξης να εφαρμόζεται αυτό το DSP?
2. Του λείπει ένα μιντ. Επιστροφή σε δίδρομο; Δεν νομίζω φίλε μου..
3. Πόσο κοστίζει είπαμε; 🤣🤭
δίδρομο midfield
Μιντφιλντ;
Άι Γουίλ λαφ γιου. 🤭
Εντ άι Ντοντ γουόντ του λάφ γιου. 🤣

Δίδρομο, ναι.

ΥΓ. Και θα πρέπει να χρησιμοποιείς την ψηφιακή του είσοδο, εφόσον έχει τόσο DSP.
 
Last edited:

Μηνύματα
4.997
Reaction score
8.864
Υπάρχουν τόσες επιλογές ηχείων στην αγορά που δεν βρίσκω τον λόγο να ασχοληθεί κανείς με την κατηγορία των μικρών ηχειων που έχουν ένα 5ιντσο γουφερακι. Το ίδιο ισχύει και για τους ενισχυτές, υπάρχουν τόσες επιλογές που δεν βλέπω τον λόγο να κοιτάει κάνεις λάμπες.
Βέβαια και γω σύστημα με 5ιντσα έχω μόνον που στην δική μου περίπτωση είναι 28 τέτοια στον χώρο συνοδευόμενα από 4 σαμπς.🤪
 


Μηνύματα
16.471
Reaction score
19.386
Υπάρχουν τόσες επιλογές ηχείων στην αγορά που δεν βρίσκω τον λόγο να ασχοληθεί κανείς με την κατηγορία των μικρών ηχειων που έχουν ένα 5ιντσο γουφερακι. Το ίδιο ισχύει και για τους ενισχυτές, υπάρχουν τόσες επιλογές που δεν βλέπω τον λόγο να κοιτάει κάνεις λάμπες.
Βέβαια και γω σύστημα με 5ιντσα έχω μόνον που στην δική μου περίπτωση είναι 28 τέτοια στον χώρο συνοδευόμενα από 4 σαμπς.🤪
Όλα αυτά για πάνκ και ηλεκτρονικά ; Ω Μόν Ντιέ. :D :D Λοιπόν είσαι έτοιμος για το νήμα του Prιnce με την κλασική ¨Αντε και λίγο απο American songbook και μιούζικαλ. :D
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.264
Reaction score
137.908
μεγαλο ηχειο παρε
Δεν είναι βολικό το μεγάλο ηχείο για πολυκάναλο, δυστυχώς.

Τα ηχεία με διπλά 5" ή 6" είναι μια επιλογή, αλλά χάνουν το πλεονέκτημα του μεγέθους με τα πολλαπλά γουφερ.
(και δεν γίνεται να έχει μεγάφωνο στην πίσω πλευρά της καμπίνας)

Ειλικρινά εκτιμώ πως ένα 3-δρομο 8" με τη διαμόρφωση των μονάδων του Neumann 310 είναι ιδανική επιλογή, και τέτοια διαμόρφωση 3-δρομων βλέπουμε να έχουν διαθέσιμη όλο και περισσότερες φίρμες. Άφθονες επιλογές, για κάθε πορτοφόλι.

Είναι πονηρή διαμόρφωση, αφήνει μικρό αποτύπωμα στο χώρο, είναι βολικό ηχείο και με ικανό μέγεθος μεγαφώνου για 2+κάτιψιλά απόσταση ακρόασης.

Λόγω εγγύτητας μεγαφώνων, και με μικρά waveguides, βγάζει και εξαιρετική off axis.

Βεβαίως ακόμα πιο βολικό, είναι το ομοαξονικό της Genelec στη σειρά the ones, με το μικρότερο δυνατό αποτύπωμα. Εκεί, το μόνο μειονέκτημα είναι πως ιδανικά θα πρέπει να δίνεις ψηφιακό σήμα σε όλα τα ηχεία, πράγμα που ανεβάζει το κοστολογιο του AV pro, κι αυτό είναι το μοναδικό και τελευταίο μειονέκτημά του.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει ποικιλία από πολλές φίρμες σε ομοαξονικά με επαρκές μέγεθος γουφερ. Μόνον από 2 φίρμες έχουμε ουσιαστικά διαθέσιμες επιλογές, τζενελεκ και τανόι.

Τώρα άμα είσαι άρχοντας, και το πιάσεις από την αρχή, τα εντοιχίζεις όλα, οπότε λύσεις αλά περλιστεν ή με γκειθέιν μπαίνουν στην κορυφή της λίστας, όπως και επιλογές με πολλαπλά 5" ή 6", υπό μορφής line array, με άφθονα πλεονεκτήματα στον λοβό τους.

Ο εντοιχισμός τα κερδάει όλα. Τέλος.
Δυστυχώς, για πολύ λίγους και εκλεκτούς..
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • spylab
    Shalom

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.836
Μηνύματα
2.953.604
Members
38.246
Νεότερο μέλος
TimoleonTimoleon
Top