Ηλεκτρικά οχήματα (εκτός Tesla)

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
- Θα έπαιρνες SAIC;
- Όχι.
- Πάρε ένα MG τότε 😅

- Θα έπαιρνες Geely;
- Όχι
- Πάρε ένα Volvo. 😅

Κάπου διάβασα πως η BYD διέψευσε πως αγόρασε την Chrysler. Καπνός; Φωτιά; Θα δείξει. Θα τους έρθει από εκεί που δεν το περιμένουν;

Είδα κάποιες κουβέντες τις προάλλες, με την παρέα να περιλαμβάνει γενιά Detroit executives, ανθρώπους από Bloomberg και S&P με ειδικότητα την αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς και ανθρώπους που δουλεύουν σε Αμερικανικες εταιρείες με εξειδίκευση σε σχεδιασμούς τόσο στο software όσο και στο hardware οχημάτων. Έχουν ήδη προγράμματα για σχεδιασμό SDVs από το μηδέν. Μερικά σημεία που θυμάμαι από τα 2ωρα videos

- Οι Κινέζοι έχουν μεγάλο σεβασμό στην Tesla. Για αυτό είναι η μοναδική δυτική εταιρεία που δουλεύει αυτόνομα στη χώρα. Δεν το επέτρεψαν σε κανέναν άλλον. Όλοι οι δυτικοί στην Κίνα τρέχουν σε joined venture με κάποιο Κινέζο. Η Tesla τρέχει μόνη της.
- Οι δυτικοί πρέπει να καταλάβουν ότι δεν μπορούν να χρησιμοποιούν ότι έφτιαχνε μέχρι σήμερα τα θερμικά για να φτιάξουν ηλεκτρικά. Δεν γίνεται σωστά ούτε θα γίνει ποτέ φθηνά. Επειδή τα έχουν θέλουν να κάνουν δουλειά με αυτά για να γλιτώσουν χρήματα. Δεν γίνεται έτσι, και αν δεν το καταλάβουν γρήγορα, μετά ίσως να είναι αργά. 5 χρόνια έχουν πάνω κάτω. Οι άλλοι τρέχουν. Μετά δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι θα μπορούν να κάνουν κάτι, ακόμα και αν θέλουν.
- Πρέπει να σπάσουν οι εταιρείες, να δημιουργηθούν νέες που θα τρέχουν μόνο τα ηλεκτρικά. Δεν γίνεται η ομάδα που σχεδιάζει το θερμικό να σχεδιάζει και το ηλεκτρικό. Είναι εντελώς άλλα πράγματα.
- Αφού δημιουργήσουν μια νέα εταιρεία για τα ηλεκτρικά, πρέπει να τρέχουν παράλληλα δύο ξεχωριστά τμήματα. Ένα που θα αλλάζει συνέχεια λόγω διαφορετικών σχεδιασμών ανάλογα το όχημα, δηλαδή το σασί, και το άλλο του software, το οποίο θα είναι σταθερό, δεν θα αλλάζει. Αυτό μόνο θα εξελίσσετε, και θα σχεδιάζει ένα software το οποίο θα έχουν όλα τα οχήματα. Αυτό θα τρέχει παράλληλα και τον απαραίτητο σχεδιασμό hardware και καλωδίωσης. Και όλα αυτά (σασί - hardware - software) πρέπει να γίνονται ταυτόχρονα. Όχι να περιμένεις να τελειώσει η εξωτερική εικόνα του οχήματος για να ξεκινήσεις τα άλλα. Παράλληλα. Υπάρχουν εργαλεία για αυτό. Οι Κινέζοι τα έχουν, και είναι ένας από τους λόγους που έχουν ρίξει την ανάπτυξη νέου μοντέλου στους 18-24 μήνες. Από το μηδέν σε 18-24 μήνες έχουν έτοιμο αυτοκίνητο. Οι δυτικοί θέλουν 3-4 χρόνια.
- Οι Κινέζοι σε 3 μέρες αλλάζουν software μέσα στο εργοστάσιο αν χρειαστεί. Οι δυτικοί θέλουν 3-4 μήνες να αποφασίσουν αν θα αλλάξουν.
- Οι δυτικοί πρέπει να εκτοξεύσουν την ταχύτητα τους αν θέλουν να προλάβουν τους Κινέζους. Οι Κινέζοι ήδη τρέχουν. Πως θα τους προλάβουν όταν δουλεύουν με ταχύτητα που δεν τους φτάσουν ποτέ. Οι Κινέζοι έχουν το 9-9-6. Εργασία 09:00 - 21:00, 6 μέρες τη βδομάδα. Όχι στη γραμμή παραγωγής. Στα γραφεία. Στους μηχανικούς, στους σχεδιαστές, στους executives. Άντε πες το αυτό στην Αμερική ή στην Ευρώπη.
- Δεν είναι μόνο η φθηνότερη εργασία και οι κρατικές επιδοτήσεις. Υπάρχουν και αυτά αλλά δεν φτάνουν. Είναι και όλα τα παραπάνω. Είναι άλλη νοοτροπία. Διαφορετική από την δική μας.

Και άλλα που δεν θυμάμαι τώρα.

Και κάτι ακόμα. Κάποιος από αυτούς διάβασε πρόσφατη Αμερικανη έρευνα σχετικά με τα ηλεκτρικά. Οι πολίτες που θέλουν ή σκέφτονται να πάρουν κάποια στιγμή στο μέλλον ηλεκτρικό είναι:

Αμερική: 38%
Ευρώπη: 40%
Κίνα: 96%.

Βέβαια, στην Κίνα παίρνεις ηλεκτρικό με $10.000, ενώ πάνω από το 90% των BEVs έχει κάτω από $30.000. Στην Ευρώπη το 95% έχει πάνω από $30.000. Στην Ευρώπη στο όχημα των 32.000€ δεν χωράνε ενήλικες στο πίσω κάθισμα (Renault 5), ενώ στο Κινέζικο είναι άρχοντες (BYD Dolphin και μάλιστα full extra).
 
Last edited:

Μηνύματα
991
Reaction score
782
Είναι άλλη νοοτροπία. Διαφορετική από την δική μας.
Αυτό κάποτε ήταν μειονέκτημα για τους κινέζους.
Πάντως το 'άλλη νοοτροπία' πρέπει να συγκεκριμενοποιηθεί - ποσοτικοποιηθεί.
Εγώ πιστεύω πως αυτό που εννοούν είναι πράγματα όπως το 9-9-6.
Είδαν οι κινέζοι το 9-5-5 (9 με 5, πενθήμερο) κι είπαν 'θα τους φάμε με το 9-9-6'.

Πάντως από το '93 (1993) υποστηρίζω τον βομβαρδισμό της Κίνας 'τώρα που 'ναι μικρή'.
Πλέον δεν είναι.

Οι Αμερικάνοι βάλανε τα χεράκια τους και βγάλανε τα ματάκια τους (και τα δικά μας), 4 δεκαετίες τώρα προσφέρουν (κυρίως εμμέσως, αφήνοντάς τους να κλέβουν - αντιγράφουν παράνομα) απλόχερα την τεχνολογία τους στην Κίνα.
Τι περίμεναν δηλαδή;

Σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, εδώ και καιρό η Κίνα έχει φτιάξει ένα μονοπώλιο γύρω από το λίθιο.
Και πάλι, τι περίμεναν δηλαδή;

Το χει πει ο Μαρξ (αν το 'πε, επιφυλάσσομαι), 'οι καπιταλιστές είναι ικανοί να πουλήσουν στους προλετάριους ακόμα και το σχοινί με το οποίο θα τους κρεμάσουν'.
Και τους το πουλήσανε!
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.832
Reaction score
130.206
Τώρα το έκανες πιο ελκυστικό; :biggrin:
Γιατί, τα βόλβο δεν είναι πιο "ελκυστικά" επειδή γράφουν στην ούγια βόλβο κι όχι το αληθινό κινέζικο όνομά τους; (Τζίλι)

Λες έχω βολβο.
Δε λες έχω τζίλι..

Αλλά τζίλι έχεις. Τι α κάεις;
 

gstriftos

gilectronikos
Μηνύματα
17.647
Reaction score
4.235
Βέβαια, στην Κίνα παίρνεις ηλεκτρικό με $10.000, ενώ πάνω από το 90% των BEVs έχει κάτω από $30.000
Ναι, γιατί έφτιαξαν τόσα πολλά σαπάκια που τώρα τα κοιτάνε και δεν ξέρουν πως να τα σπρώξουν.
- Οι Κινέζοι έχουν μεγάλο σεβασμό στην Tesla. Για αυτό είναι η μοναδική δυτική εταιρεία που δουλεύει αυτόνομα στη χώρα. Δεν το επέτρεψαν σε κανέναν άλλον. Όλοι οι δυτικοί στην Κίνα τρέχουν σε joined venture με κάποιο Κινέζο. Η Tesla τρέχει μόνη της.
Κάτι χοντρό τους έδωσε ο Έλονας. Δεν αφήνουν τίποτα χωρίς αντάλλαγμα. Η γενιά μας ενδεχομένως να μην μάθει ποτέ τι ήταν αυτό.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
Ναι, γιατί έφτιαξαν τόσα πολλά σαπάκια που τώρα τα κοιτάνε και δεν ξέρουν πως να τα σπρώξουν.
Κάθε άλλο. Το BYD Seagull είναι ένα εξαιρετικό ηλεκτρικό όχημα για τα χρήματα του. $11.000. Όσοι δυτικοί το έχουν οδηγήσει δεν πιστεύουν πως γίνεται να πωλείται τόσο χαμηλά. Αν δε δει κανείς τι χώρους έχει θα αναρωτιέται πως γίνεται στο Renault 5 των 32.000€ να μη χωράς πίσω, και στο Seagull να κάθονται 2 μέτρα άνθρωποι. Δεν υπάρχει το μικρό.
Για παραπάνω χρήματα δεν το συζητάμε. Όλα τα BYD πεντάστερα στο EURO NCAP. Zeekr, XPeng, ΝΙΟ τρίβουν τα μάτια τους οι δυτικοί. Οι Αυστραλοί που τα βλέπουν τα Zeekr λένε πως είναι καλύτερα από τα Volvo. Προφανώς μέσα στις σχεδόν 150 εταιρείες που φτιάχνουν αυτοκίνητα εκεί, οι 110 -130 θα είναι για πέταμα. Δεν μιλάμε για αυτές αλλά για τις γνωστές. Αυτές που θα ζήσουν.

Κάτι χοντρό τους έδωσε ο Έλονας. Δεν αφήνουν τίποτα χωρίς αντάλλαγμα. Η γενιά μας ενδεχομένως να μην μάθει ποτέ τι ήταν αυτό.
Μπορεί. Μπορεί να τους άνοιξε τα μάτια πως να φτιάχνουν αυτοκίνητα. Δεν έχει σημασία. Το μόνο που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Και αυτό όπως φαίνεται δεν είναι υπέρ των δυτικών.
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.935
Reaction score
87.467
Γιατί, τα βόλβο δεν είναι πιο "ελκυστικά" επειδή γράφουν στην ούγια βόλβο κι όχι το αληθινό κινέζικο όνομά τους; (Τζίλι)

Λες έχω βολβο.
Δε λες έχω τζίλι..

Αλλά τζίλι έχεις. Τι α κάεις;
Προσωπικά, το brand Volvo ποτέ δεν το συμπάθησα. Ναι, από Τζίλι είναι χίλιες φορές καλύτερο αλλά και πάλι δεν...

Καταλήγουμε πάλι στις "ιδεολογικές" διαφορές του καταναλωτισμού. Πόσο μας ενδιαφέρει το brand και αν μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο μόνο ως εργαλείο.

Για μένα το brand είναι πρώτο, μετά η ικανοποίηση του γούστου μου και τέλος από αυτά που μένουν θα διαλέξω το πιο χρηστικό.

Η μόνη "νέα" εταιρεία που έχει φτιάξει κοινώς αναγνωρίσιμο brand είναι η Tesla. Όλες οι άλλες το προσπαθούν.

Υ.Γ. Τα χαρακτηριστικά από μόνα τους μου είναι τελείως αδιάφορα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
Θα το ξαναδώ αύριο με ησυχία. Λίγο που είδα από το κινητό έχασα το μέτρημα. Πόσα δις δολλάρια έχουν πάρει οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόνο στην Αμερική σε επιδοτήσεις; Και τι έκαναν; Μερίσματα. Ρε ουστ.

Από ότι καταλαβαίνω οι Αμερικάνοι στο video πήγαν Σανγκάη ή Σενζέν. Ο Munro έλεγε σε ένα video του πως το όνειρο της Νέας Υόρκης είναι να γίνει Σανγκάη.
 

Μηνύματα
1.134
Reaction score
1.697
Ο Munro έλεγε σε ένα video του πως το όνειρο της Νέας Υόρκης είναι να γίνει Σανγκάη.
Μάλλον ο μούνρο τα μπέρδεψε με τα δικά του όνειρα.
Η Νέα Υόρκη είναι πολλά περισσότερα από τη Σαγκάη, άσχετα από μεγέθη και βιτρίνες,
θέλει πολλά ψωμιά η Σαγκάη για να γίνει Νέα Υόρκη, τον επόμενο αιώνα και αν.
 

Μηνύματα
991
Reaction score
782
Ε προφανώς αναφερόταν σε μεγέθη: κτίρια, πληθυσμό, δρόμους, βιτρίνες, αυτοκίνητα, τεχνολογία.
Σε αυτά την έχει ξεπεράσει.

Μπρόντγουέη, οκ, δεν έχει. Ακόμα.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
Τα παλικάρια στο video λένε ότι λένε όλοι όσοι επισκέπτονται τη δυτική Κίνα. "Ότι έχετε ακούσει - σας είπαν για το πόσο πίσω είναι, ξεχάστε το, συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο". Έχω δει πολλά videos δυτικών που επισκέπτονται την Κίνα. Όλοι λένε τα ίδια. Αυτοί εδώ μιλούσαν και για το πόσο ήσυχη είναι η πόλη λόγω των EVs. Οι ντόπιοι τους έλεγαν πόσο έχει βελτιωθεί τα τελευταία χρόνια η ποιότητα του αέρα λόγω των EVs. Τους έκανε εντύπωση πως μια πόλη 30εκ πολιτών (Shanghai) δεν έχει ουρές να περιμένεις, δεν μυρίζει άσχημα, ακόμα και το νερό στον ποταμό. Έβλεπα τις προάλλες μια οικογένεια Γερμανών στο ταξίδι τους στην δυτική Κίνα. Ταξίδευαν από πόλη σε πόλη με ηλεκτρικό τρένο που πιάνει 500χλμ/ώρα και τη στιγμή του video ταξίδευε με 380χλμ.

Πάμε στα ηλεκτρικά. Έδειξαν battery swap στα επικαθήμενα φορτηγά σε 2'. Σε 2' δεν φουλάρεις diesel. Εμείς εδώ ακόμα ψαχνόμαστε που και πως θα τα φορτίζουμε, όταν έρθουν, ενώ αυτοί δουλεύουν ήδη με αυτά. Επισκέφθηκαν πολλές εκθέσεις αυτοκινήτων και έμειναν λαλάκες με όσα είδαν και πόσο πωλούνται. Με δυνατότητες που ούτε καν ήξεραν ότι υπάρχουν σε αυτοκίνητα. Και αισθάνθηκαν λαλάκες και τσαντισμένοι που με τα ίδια χρήματα στη χώρα τους παίρνουν μεταχειρισμένο KIA Niro τριετίας.

Επιδοτήσεις.
Όλοι παίρνουν επιδοτήσεις. Παντού και πάντα. Αν υπήρχε κάποιος ο οποίος δεν θα έπρεπε να μιλά για επιδοτήσεις είναι η δύση. Επιδοτούνται σχεδόν τα πάντα. Με κάποιο τρόπο όλοι θα βρουν χρήμα. Το θέμα είναι τι κάνεις με αυτό το χρήμα και πόσο ικανός είσαι.

GOV INVESTMENT - SUBSIDIES
China Spent $231B in EV Subsidies from 2009 - 2023
$41B Canadian Subsidies for Honda, Northvolt, Ford, Stellantis, LG, VW, GM
BYD $3.7B CN Subsidies
GM $57B US Subsidies
Ford $40B US Subsidies
Stellantis $20B US Subsidies
Toyota $6.6B US Subsidies
Tesla $3.3B US Subsidies
VW $3.9B US Subsidies
GM & Stellantis $1.7B US Subsidies
Ford $9.2B US Subsidies
$13.8B for Unproven EV Companies
Toyota $14B US Subsidies

ΟΙ παραπάνω δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν λάβει ή θα λάβουν 193 δις $ κρατικό χρήμα, και αυτά μόνο σε Αμερική - Καναδά.


DIVESTMENT - Λεφτά στους μετόχους, όχι στα EVs
Ford gives billions to shareholders
GM adds $6 billion buyback
GM $16B in stock buybacks
Stellantis $5B Share Buyback
Stellantis $7B Dividends, $2.7B Performance Incentives
Toyota does shareholder buyback for $6.3B
VW gives $9.6B to shareholders
 

Μηνύματα
991
Reaction score
782
Με δυο λόγια: πρώτος κόσμος η Κίνα, δεύτερος η δύση.
Φυσικά όταν κάποιος έρχεται δεύτερος δε σημαίνει ότι απλά είναι φτωχότερος από τον πρώτο, ως γνωστόν ενός κακού μύρια έπονται.
Το θέμα δεν είναι τα αυτοκίνητα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
52.832
Reaction score
130.206
It said on Tuesday the three companies it had sampled would each receive slightly lower provisional duties. For Chinese electric vehicle giant BYD, it said the rate was 17.0%, Geely 19.3% and SAIC 36.3%.

In July, the Commission set provisional duties of between 17.4% and 37.6% on top of the EU's standard 10% duty on car imports. For BYD the additional rate was 17.4%, Geely 19.9% and SAIC 37.6%.

..9% for Tesla, lower than the 20.8% it had indicated in July.


Θα έχει και συνέχεια αυτό..
 

gid

Μηνύματα
7.841
Reaction score
9.026

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
Γαλλική ιστοσελίδα βρήκε και δημοσίευσε το κόστος αγοράς με ΦΠΑ (20%), της μπαταρίας κάθε υβριδικού και ηλεκτρικού οχήματος της Renault.

Preturi-baterii-grup-Renault-2024-768x1016.jpg


Aς κάνουμε μερικές συγκρίσεις με όσα ξέρουμε.

Αν πιάσουμε κοντινές τιμές:
Η μπαταρία 22kWh του Twingo έχει 12.000€ χωρίς τοποθέτηση.
Η μπαταρία 60kWh του Dolphin έχει 9.000€ με τοποθέτηση.
Σε τιμές BYD (πάνω-κάτω) είναι και των Tesla.

Αν πιάσουμε ίδια μεγέθη οχημάτων (τιμές χωρίς εκπτώσεις και επιδοτήσεις):
Renault Megane 60kWh με καλό εξοπλισμό χωρίς να είναι full extra 49.300€.
BYD Dolphin 60kWh full extra 32.500€.
Όσο καλό και να είναι το Megane, που όλοι λένε πως είναι, 17.000€ διαφορά;

Μπαταρίες:
ΒΥD Dolphin 60kWh ......... 9.000€ (τοποθετημένη)
Renault Megane 60kWh 17.000€ (χωρίς τοποθέτηση)

Αν πιάσουμε διαφορετικά μεγέθη οχημάτων (τιμές χωρίς εκπτώσεις και επιδοτήσεις):
BYD Atto 3 .......... 4.45m x 1.87m 38.500€.
Renault Megane 4,20m x 1.77m 49.300€.

Τα 22.000€ για την 60kWh του Scenic είναι απλά αστείο.

Πάλι καλά που υπέγραψε συμφωνία με LG και CATL για μπαταρίες LFP, μπας και πέσουν οι τιμές, Αυτές θα έρθουν από το 2026 και μόνο για οχήματα μέχρι 60kWh.
 
Last edited:

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
H Dongfeng ξεκίνησε τη διάθεση του Nammi Box στην Eυρώπη, με πρώτη στάση στην Ελβετία. Ακολουθούν Γερμανία και Νορβηγία. Στην Ελβετία θα ξεκινά από 23.000€. Γερμανικά μέσα αναφέρουν πως ίσως ξεκινήσει και κάτω από 20.000€ στην τοπική αγορά. Τα Νορβηγικά media κάνουν λόγο για 16.500€.
Στην Ελβετία θα έρθει με την μεγάλη LFP μπαταρία των 42kWh, ενώ στην Κίνα διατίθεται και με 31kWh LFP. Κινητήρας 70kW (95hp), τελική 140km/h. 4,030mm μήκος, 1,810mm πλάτος και 1,570mm ύψος, με μεταξόνιο 2,660 mm. Πορτμπαγκάζ 326 - 945 λίτρα. Λένε πως βρίσκεται σε επικοινωνία με την Ιταλική κυβέρνηση για εργοστάσιο στην Ευρώπη.

2024010802323552.jpg

dongfeng-box-2024.jpg

Screenshot_20240821_102028_Free Adblocker Browser.jpg

85f1c90ffc467022f819797597a52ecd.jpg
2946815adee769041403179ccbd442e6.jpg

Screenshot_20240821_102121_Free Adblocker Browser.jpg

 
Last edited:

TGD

Μηνύματα
8.045
Reaction score
8.016
Μάλιστα. Αντί να στενέψουμε ένα αυτοκίνητο αυτοκίνητο λίγο να χωρά στα σοκάκια της Ελλάδας (και της Ιταλίας που υποτίθεται ότι θα γίνεται η παραγωγή) κοτσάρουμε έναν τεράστιο τεμπέλη ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα...
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
15.741
Reaction score
29.421
Καλά πάνε αυτοί, και η GM, καθώς έδιωξε 1200 άτομα, πάνω από τα μισά να είναι από το τμήμα software της εταιρείας.

 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
7.855
Reaction score
9.775
Προσωπικά, το brand Volvo ποτέ δεν το συμπάθησα. Ναι, από Τζίλι είναι χίλιες φορές καλύτερο αλλά και πάλι δεν...

Καταλήγουμε πάλι στις "ιδεολογικές" διαφορές του καταναλωτισμού. Πόσο μας ενδιαφέρει το brand και αν μπορούμε να δούμε το αυτοκίνητο μόνο ως εργαλείο.

Για μένα το brand είναι πρώτο, μετά η ικανοποίηση του γούστου μου και τέλος από αυτά που μένουν θα διαλέξω το πιο χρηστικό.

Η μόνη "νέα" εταιρεία που έχει φτιάξει κοινώς αναγνωρίσιμο brand είναι η Tesla. Όλες οι άλλες το προσπαθούν.

Υ.Γ. Τα χαρακτηριστικά από μόνα τους μου είναι τελείως αδιάφορα.
Είναι τέτοια η κοσμογονία που συμβαίνει στην αυτοκίνηση με την επέλαση των ηλεκτρικών, όπου η έννοια του brand έχει υποβαθμιστεί. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν -στην πλειοψηφία τους- μείνει πολύ πίσω.
Η Tesla είναι στην απόλυτη τεχνολογική πρωτοπορία. Καθώς οι τιμές της είναι καλές σε σχέση με αυτά που προσφέρει, λογικό είναι να σαρώσει. Ωστόσο, οι κινέζοι κατασκευαστές ακολουθούν κατά πόδας και η Tesla νιώθει ήδη την καυτή ανάσα του... δράκου.
Όσο απίθανο κι αν ακούγεται, οι κινέζοι κατά κανόνα υπερέχουν σημαντικά, τόσο σε μηχανολογική ποιότητα κατασκευής όσο και σε απτή ποιότητα. Διαβάζουμε συνεχώς για ζητήματα ποιότητας στα Tesla, τα περισσότερα νομίζω ότι είναι κατευθυνόμενα δημοσιεύματα από haters, αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ένα θέμα. Εκεί που δεν υπάρχει αμφιβολία, είναι ότι η καμπίνα των Tesla είναι εντελώς σπαρτιάτικη, με υλικά που είναι απλά φτιαγμένα για να αντέξουν ικανό χρόνο και εργονομικές ελλείψεις σε όργανα και χειριστήρια, πάντα για λόγους οικονομίας. Απέχει πάρα πολύ από το να χαρακτηριστεί premium, αν και το ανανεωμένο Model 3 είναι κάπως βελτιωμένο. Αντίθετα, τα κινέζικα EV από τη μεσαία κατηγορία και πάνω μπορούν άνετα να χαρακτηριστούν πολυτελή, καθώς δεν έχουν κάτι να ζηλέψουν από γερμανικά μοντέλα διπλάσιας τιμής!

Για εμένα, η εμφάνιση παραμένει σημαντικός παράγοντας, καθώς δε θα μου άρεσε να... μουτζώνω κάθε πρωί που κατεβαίνω για να πάω στη δουλειά.

Οι προδιαγραφές είναι απολύτως σημαντικές από τη στιγμή που επέλεξα EV, καθώς μιλάμε για μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά όπου οι διαφορές μεταξύ κατασκευαστών είναι μεγάλες και σημαντικές: αν πας με το brand, πας... χαμένος!

Αυτό που μένει πάντα ως λυδία λίθος όμως, είναι το κόστος. Οκ, μπορεί κάποιος να οδηγεί ένα επώνυμο καρουλάκι (ή μια επώνυμη αντίκα) και να φαντασιώνεται ότι... έχει και κότερο. Ωστόσο, η κρίσιμη ερώτηση που κάνουν πάντα σε κάποιον που αγόρασε καινούριο αυτοκίνητο είναι "πόσο κάνει;" Παλιά, αυτό συμβάδιζε με το brand και τα δυο μαζί ήταν ταξικοί διαχωριστές. Μετά, τα μεγάλα τζάκια της αυτοκίνησης άρχισαν να βγάζουν λαϊκά αμαξάκια υποδεέστερης ποιότητας και το brand ξεθώριασε. Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, αυτό που μετράει είναι το "πόσο κάνει;"
Στον ένα μήνα που έχω το Atto 3, αυτό με ρωτούν όλοι οι γνωστοί (και μερικοί άγνωστοι, καθώς σε κόκκινο μεταλλικό είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό). Αναλόγως με το αν θέλω να εντυπωσιάσω με την... καπατσοσύνη ή την οικονομική μου ευμάρεια, απαντώ συμπεριλαμβάνοντας ή μη την κρατική επιδότηση και την έκπτωση γνωριμίας από τη BYD. Αυτό που έχω να πω, είναι ότι ο στόχος επιτυγχάνεται και στις δύο περιπτώσεις! :roflmao:
 

xfader

Segregation supporter
Administrator
Μηνύματα
36.935
Reaction score
87.467
Είναι τέτοια η κοσμογονία που συμβαίνει στην αυτοκίνηση με την επέλαση των ηλεκτρικών, όπου η έννοια του brand έχει υποβαθμιστεί. Οι παραδοσιακοί κατασκευαστές έχουν -στην πλειοψηφία τους- μείνει πολύ πίσω.
Η Tesla είναι στην απόλυτη τεχνολογική πρωτοπορία. Καθώς οι τιμές της είναι καλές σε σχέση με αυτά που προσφέρει, λογικό είναι να σαρώσει. Ωστόσο, οι κινέζοι κατασκευαστές ακολουθούν κατά πόδας και η Tesla νιώθει ήδη την καυτή ανάσα του... δράκου.
Όσο απίθανο κι αν ακούγεται, οι κινέζοι κατά κανόνα υπερέχουν σημαντικά, τόσο σε μηχανολογική ποιότητα κατασκευής όσο και σε απτή ποιότητα. Διαβάζουμε συνεχώς για ζητήματα ποιότητας στα Tesla, τα περισσότερα νομίζω ότι είναι κατευθυνόμενα δημοσιεύματα από haters, αλλά η αλήθεια είναι ότι υπάρχει ένα θέμα. Εκεί που δεν υπάρχει αμφιβολία, είναι ότι η καμπίνα των Tesla είναι εντελώς σπαρτιάτικη, με υλικά που είναι απλά φτιαγμένα για να αντέξουν ικανό χρόνο και εργονομικές ελλείψεις σε όργανα και χειριστήρια, πάντα για λόγους οικονομίας. Απέχει πάρα πολύ από το να χαρακτηριστεί premium, αν και το ανανεωμένο Model 3 είναι κάπως βελτιωμένο. Αντίθετα, τα κινέζικα EV από τη μεσαία κατηγορία και πάνω μπορούν άνετα να χαρακτηριστούν πολυτελή, καθώς δεν έχουν κάτι να ζηλέψουν από γερμανικά μοντέλα διπλάσιας τιμής!

Για εμένα, η εμφάνιση παραμένει σημαντικός παράγοντας, καθώς δε θα μου άρεσε να... μουτζώνω κάθε πρωί που κατεβαίνω για να πάω στη δουλειά.

Οι προδιαγραφές είναι απολύτως σημαντικές από τη στιγμή που επέλεξα EV, καθώς μιλάμε για μια ταχέως εξελισσόμενη αγορά όπου οι διαφορές μεταξύ κατασκευαστών είναι μεγάλες και σημαντικές: αν πας με το brand, πας... χαμένος!

Αυτό που μένει πάντα ως λυδία λίθος όμως, είναι το κόστος. Οκ, μπορεί κάποιος να οδηγεί ένα επώνυμο καρουλάκι (ή μια επώνυμη αντίκα) και να φαντασιώνεται ότι... έχει και κότερο. Ωστόσο, η κρίσιμη ερώτηση που κάνουν πάντα σε κάποιον που αγόρασε καινούριο αυτοκίνητο είναι "πόσο κάνει;" Παλιά, αυτό συμβάδιζε με το brand και τα δυο μαζί ήταν ταξικοί διαχωριστές. Μετά, τα μεγάλα τζάκια της αυτοκίνησης άρχισαν να βγάζουν λαϊκά αμαξάκια υποδεέστερης ποιότητας και το brand ξεθώριασε. Σήμερα, περισσότερο παρά ποτέ, αυτό που μετράει είναι το "πόσο κάνει;"
Στον ένα μήνα που έχω το Atto 3, αυτό με ρωτούν όλοι οι γνωστοί (και μερικοί άγνωστοι, καθώς σε κόκκινο μεταλλικό είναι ομολογουμένως εντυπωσιακό). Αναλόγως με το αν θέλω να εντυπωσιάσω με την... καπατσοσύνη ή την οικονομική μου ευμάρεια, απαντώ συμπεριλαμβάνοντας ή μη την κρατική επιδότηση και την έκπτωση γνωριμίας από τη BYD. Αυτό που έχω να πω, είναι ότι ο στόχος επιτυγχάνεται και στις δύο περιπτώσεις! :roflmao:
Συμφωνώ σε όλα.

Το brand το ανάφερα ως προσωπικό κώλυμα, άσχετα με την αποδοχή των τρίτων που ποτέ δεν μ' ενδιέφερε.

Η αυτοκίνηση χάνει σταδιακά την αίγλη της ως χόμπι και περνάει στην εργαλειοποίηση του οχήματος. Σε συνδυασμό με την αυξημένη κίνηση, την αυστηρότερη αστυνόμευση, τον τυφλοσούρτη στην επιλογή, τους διάφορους περιορισμούς κλπ το αυτοκίνητο τείνει να γίνει άλλη μία οικιακή συσκευή εξωτερικού χώρου.

Οι νέοι θα μεγαλώσουν με αυτή τη λογική μέχρι τη οριστική κατάργηση της ιδιωτικής αυτοκίνησης.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.501
Μηνύματα
2.906.993
Members
38.053
Νεότερο μέλος
Hustler69
Top