Most visitors online was 2716 , on 5 Dec 2023
Κι όμως έλεγε ότι ακουγε διαφορές μεταξύ των καλωδίων της εποχής!Γι αυτό δεν άκουγε διαφορες στα καλωδια
Γι αυτό δεν άκουγε διαφορες στα καλωδια
Ε, εντάξει φαντάζομαι ο άνθρωπος όταν θα έχασε την ακοή του σε τόσο μεγάλο βαθμό (τις πιο πολλές φορές γίνεται και γρήγορα σχετικά αυτό σε 1-2 χρόνια ιδίως εάν πιάσεις το 50 % απώλειας και μετά μέχρι 90 %) δεν θα έκανε ριβιούς λογικά. Επίσης δεν ξέρουμε σε ποιά ημερομηνία αναφέρεται ο Μάρκου για να βγάλουμε το timeline. Πάντως εάν συνέχιζε ενω το γνώριζε δεν είναι και τόσο επαγγελματικό to put it mildly.Κι όμως έλεγε ότι ακουγε διαφορές μεταξύ των καλωδίων της εποχής!
Τον ξέρουμε και οι νέοι.Αν είσαι άνω των 50 και δεν ξέρεις τον Α.Τ. Κατσενη, πρέπει να είσαι νιατο στο audio
Οτιδήποτε αναφέρθηκε σχετικά με τέτοιες παραμέτρους σε νήματα του παρελθόντος αποκλείεται να είχε διατυπωθεί με τον τρόπο που γράφεται εδώ. Δεν το λέω εν είδει μομφής αλλά μονάχα προς αποφυγήν συγχύσεων.Δεν ξέρω εγω απο ¨επιστημονικά" και ποια καλύπτουν και ποιά δεν καλύπτουν αποσπασματικά ή όχι αυτό το θέμα και δεν με ενδιαφέρουν καθώς δεν είμαι κατασκευαστής να προσπαθήσω να το αναλύσω ώστε να το ξαναναπαραγάγω. Το βρίσκω έτοιμο απο κάποιους κατσκευαστές και μη υπαρκτό από κάποιους άλλους.
Εγω δικιά μου δουλειά (ως καταναλωτής , αγοραστής) είναι να λέω τι παρατηρώ και εάν αυτό έχει κάποιο merit ή άξιο να διερευνηθεί ... να μου το εξηγήσει ο "επιστήμονας" πως διασφαλίζεται και γιατί. Αυτή είναι δική του δουλειά και υποχρέωση καμιά φορά εάν την νοιώθει ώς τέτοια. Όλα ξεκινάνε απο την παρατήρηση η οποία λάθος ή σωστή πάντα οδηγεί σε καλό αναλύοντας την (εμπειρικά ή/και επιστημονικά) όποτε δεν καταλαβαίνω πρός τι η sad φατσούλα ; Η περίπτωση να μην ισχύει κάν σαν παρατήρηση και αυτό καλό θα είναι , εάν δεν ισχύει ... να απορριφθεί.
Πάντως επειδή το είχα ξαναναφέρει τεχνική απάντηση για δυο τουλάχιστον παράγοντες που πιθανόν το καθορίζουν είχε απαντήσει ο @Bhutia και νομίζω ήταν θέματα που αφορούν την πολύ μεγάλη έλλειψη παραμόρφωσης και το impulse και διάφορα αλλά τεχνικά χαρακτηριστικά των μεγαφώνων. Εάν θέλει μπορεί να σου κάνει περιληπτικά μια επανάληψη των όσων ανέφερε ... εγω δεν τα θυμάμαι ούτε τα κατέχω καλά , όπως και τον πιθανό συσχετισμό τους για να τα αναφέρω.
Ναι, το ηχοσύστημα σου φταίει.
Αναρωτιέμαι ώρες ώρες πόσο μπορεί να έχουν συμβάλει και δικά μου γραπτά στην όλη μυθολογία και φιλολογία περί υπερυψηλής πιστότητας... Η προοπτική να καθηλωνόμουν μεταξύ δύο ηχείων και να ψαχνόμουν με Kondo-λάμπες πάνω στην εξερεύνηση κάποιας διακεκριμένης και... διακεκομμένης γοητείας μου προξενεί περισσότερο θλίψη παρά ευχάριστη προσμονή.
Ο Μπουτχιας θα μπορούσε λογικά να απαντήσει διότι έχει περισσότερα του ενός στο σπίτι. Πιθανόν να χρησιμοποιεί κάποιο για συγκεκριμένες ακροάσεις πχ τζαζ μουσικής που τον βοηθούν περισσότερο στην κατανόηση της, μεγαλύτερη συναισθηματική εμπλοκή, αφού στην τελική είναι όλα συναίσθημα.
Σοβαρά ρωτάω.
Άξιος για την εποχή του αλλά αυτή έχει πια περάσει.Ο dr Κατσένης ήταν εμβληματική μορφή. Γλαφυρότατος. Αν δεν έχετε διαβάσει το ρηβγιού του για τα Linn isobarik, ψάξτε να το βρείτε.
Τώρα με βγάζεις "ψεύτη" ή ότι δεν θυμάμαι καλά. Ας είναι , μπορεί, δεν ξέρω και να ψάχνω ή έχω χρόνο για να ψάχνω, δεν έχει σημασία. Εξάλλου όπως είπα δεν με ενδιαφέρει εμένα ούτε είναι δουλειά μου η "επιστημονική" εξήγηση φαινομένων που παρατηρώ. Δεν είμαι κατασκευαστής για να έχω σκοπό να παράξω κάτι σε μεγάλη κλίμακα και να είναι επαναληψιμο. Όπως έχω ξαναπεί μόνο γενικές αρχές λειτουργίας ώστε εάν κάτι μου χαλάσει να προσπαθήσω να βρώ κάτι ανάλογο με μικρότερη πλέον προσπάθεια και κόπο απο πλευράς μου (ακροάσεων κλπ) ή για να "παιξω" συν πλήν γύρω απο αυτό με περισσότερα προτερήματα ή ελαττώματα όπως τα κρίνω εγώ απο την εμπειρία που έχω ή συναθροιζούμενη με αυτήν που θα αποκκτήσω. Η τεχνολογική και τεχνική αρτιότητα ενός εγχειρήματος σε έναν τομέα δεν αντικατοπτρίζει ή συσχετίζεται ούτε μπορεί να υπολογιστεί και εκτιμηθεί η ποσόστωση του και μετατροπή του σε ηχητικό αποτέλεσμα. Εάν υπήρχε αυτό στο audio θα ήταν ένας πολυ πιο ακριβής χάρτης πραγματικά αντικειμενικής επιλογής και όχι αντικειμενικής για την αντικειμενικότητα και μόνο. Κάποιοι πραγματικοί επιστήμονες και όχι έμποροι που το αναγνωρίζουν και είχα δεί μια προσπάθεια τους να βγεί ένας καινουργιος τρόπος αξιολογησης , δεν γνωρίζω τι απέγινε. Βίντεο απο αυτούς τους επιστήμονες είχα ποστάρει παλιά και κανένας δεν έδωσε την παραμικρή σημασία ή κατανόησε και εκτίμησε την προσπάθεια - πρόθεση τους ούτε την βαρύτητα και σίγουρα όχι οι εμπορικές επιχειρήσεις του audio.Οτιδήποτε αναφέρθηκε σχετικά με τέτοιες παραμέτρους σε νήματα του παρελθόντος αποκλείεται να είχε διατυπωθεί με τον τρόπο που γράφεται εδώ. Δεν το λέω εν είδει μομφής αλλά μονάχα προς αποφυγήν συγχύσεων.
Αναρωτιέμαι ώρες ώρες πόσο μπορεί να έχουν συμβάλει και δικά μου γραπτά στην όλη μυθολογία και φιλολογία περί υπερυψηλής πιστότητας... Η προοπτική να καθηλωνόμουν μεταξύ δύο ηχείων και να ψαχνόμουν με Kondo-λάμπες πάνω στην εξερεύνηση κάποιας διακεκομμένης γοητείας μου προξενεί περισσότερο θλίψη παρά ευχάριστη προσμονή.
Το να εμβαθύνω και μάλιστα επαναληπτικά σε πτυχές της καθημερινότητας που θα με δυσαρεστούσαν μου φαίνεται περισσότερο ... αυτοτιμωρία παρά προσφορά.
Άξιος για την εποχή του αλλά αυτή έχει πια περάσει.
Κάπου στο 2002 ήταν .Ε, εντάξει φαντάζομαι ο άνθρωπος όταν θα έχασε την ακοή του σε τόσο μεγάλο βαθμό (τις πιο πολλές φορές γίνεται και γρήγορα σχετικά αυτό σε 1-2 χρόνια ιδίως εάν πιάσεις το 50 % απώλειας και μετά μέχρι 90 %) δεν θα έκανε ριβιούς λογικά. Επίσης δεν ξέρουμε σε ποιά ημερομηνία αναφέρεται ο Μάρκου για να βγάλουμε το timeline. Πάντως εάν συνέχιζε ενω το γνώριζε δεν είναι και τόσο επαγγελματικό to put it mildly.
Εγώ δηλαδή που δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και ούτε και κανέναν και δεν διάβαζα ήχο, πτήση, φόρμουλα 1 , σπόρ εφημερίδες (δεν θα γίνω καλός αθλητής ) κλπ δεν έχω καμιά ελπίδα να διάλεξα σωστό σύστημα. Και εγώ που νόμιζα ότι ήταν το μόνο προτέρημα μου αυτό.Ο dr Κατσένης ήταν εμβληματική μορφή. Γλαφυρότατος. Αν δεν έχετε διαβάσει το ρηβγιού του για τα Linn isobarik, ψάξτε να το βρείτε.
Και πότε σταμάτησε να κάνει (ο ίδιος) ριβιους ; Όχι σαν top editor να τις μοιράζει να τις κάνουν άλλοι.Κάπου στο 2002 ήταν .
Συνέχισε ο γιος του.Εχει πεθάνει κι αυτός.Εγώ δηλαδή που δεν τον ξέρω τον άνθρωπο και ούτε και κανέναν και δεν διάβαζα ήχο, πτήση, φόρμουλα 1 , σπόρ εφημερίδες (δεν θα γίνω καλός αθλητής ) κλπ δεν έχω καμιά ελπίδα να διάλεξα σωστό σύστημα. Και εγώ που νόμιζα ότι ήταν το μόνο προτέρημα μου αυτό.
Και πότε σταμάτησε να κάνει (ο ίδιος) ριβιους ; Όχι σαν top editor να τις μοιράζει να τις κάνουν άλλοι.
Απορώ ώρες ώρες πως σε κάνουμε παρέα.Εγώ δηλαδή που δεν τον ξέρω τον άνθρωπο
Πρόσεχε μόνο μη μας πεις ότι δεν γνωρίζεις και τον... Πάρι (Κωτσή) καθότι συγγενεύουν όσα γράφεις με δικές του απόψεις. Τονίζω ότι το σχόλιο δεν γίνεται εν είδει μομφής.Θεωρώντας δεδομένο ότι μια ηχογράφηση διαθέτει και έχει καταγράψει τα απαραίτητα στοιχεία που να το αναδεικνύουν ...
η χωρική σχέση μεταξύ όλων των οργάνων και όλων των χαρακτηριστικών τους και πως αυτά αναπτύσσονται μέσα στο virtual soundtage (το λένε ; νομίζω οι audio people) που "δημιουργεί" ένα σύστημα, δημιουργεί μια αίσθηση και αντίληψη χρόνου που είναι διαφορετική. Αυτό με την σειρά του, δίνει πάλι μια αίσθηση ότι η μουσική είναι (φαίνεται να είναι) πιο γρήγορη ή πιο αργή ανάλογα την περίπτωση.
Η φυσικότητα στην αναπαραγωγή και η έλλειψη "παραμορφώσεων" κάποιου συγκεκριμένου είδους (που δεν γνωρίζω και δεν με ενδιαφέρει άμεσα σαν ακροατής και αγοραστής ποιές είναι αλλά και η σχέση μεταξύ τους) επίσης με την σειρά της δημιουργεί και συμβάλει (πέραν άλλων πραγμάτων που κάνει) και αυτή σε μια διαφορετική χρονική αίσθηση. Συνήθως κάνει το μουσικό δρώμενο πιο "αργό" απο ότι έχουμε συνηθίσει να το ακούμε σε άλλα μη τόσο "ικανά" σε αυτό τον τομέα συστήματα αναπαραγωγής.
Στην πρώτη περίπτωση όμως, του soundstage, γίνεται ένα "τρίκ" που μπερδεύει πιο πολύ κάποιον που δεν γνωρίζει το φαινόμενο : δημιουργεί μια πιο "αργή" αίσθηση εκεί που η μουσική εξελίσσεται αργά και πιο "γρήγορη" εκεί που εξελίσσεται πιο γρήγορα σε ρυθμό.
Η εμπειρία, αισθητική, λογική (τα δύο τελευταία αναγκαία στην ουσία καθώς είναι ένα ψεύτικο πράγμα στην ουσία) του καθένα θα κρίνει ποιός είναι ο σωστός χρονισμός. Το απόλυτο τέτσ όπως είπα πέραν της κλασικής είναι το Σουίνγκ και κάτι Βραζιλιάνικά, Κουβανέζικα και γενικά της Κεντρκής Αμερικής μουσική.
Make of that what you will ....
Το έχω πάθει με κασετόφωνο που είχε λάθος ρυθμισμένη την ταχύτητα.Τώρα πώς γίνεται να διαφοροποιείται κατά την αναπαραγωγή ο ολικός χρονισμός τη στιγμή που τα κομμάτια έχουν χρονική διάρκεια συγκεκριμένη και ανταποκρινόμενη στο εγγεγραμμένο δρώμενο αυτό θ'αποτελούσε αντικείμενο σκέψης.
Εννοείται πως μιλάμε για συσκευές που θα λειτουργούσαν κανονικά.Το έχω πάθει με κασετόφωνο που είχε λάθος ρυθμισμένη την ταχύτητα.
Δεν διαφοροποιείται η χρονική διάρκεια βρε συ Bhutia. Είπα .... ότι η αίσθηση του χρόνου για τον ακροατή είναι διαφορετική. Αυτό τέλος πάντων είναι μια δική μου ερμηνεία και προσέγγιση να προσπαθήσω να αιτιολογήσω ή να πλησιάσω τους λόγους που αυτή η αίσθηση υπάρχει και που οφείλεται ενδεχόμενα ώστε για κάποιον που παρακολουθεί επστημονικές εργασιες ή τάσεις ή ανοιχτά θέματα πρός διερεύνηση στο audio ή άλλο επιστημονικό τομέα που σχετίζεται ... του κάνει κάποιο καμπανάκι και να προχωρήσει μια συζήτηση επι του θέματος.Πρόσεχε μόνο μη μας πεις ότι δεν γνωρίζεις και τον... Πάρι (Κωτσή) καθότι συγγενεύουν όσα γράφεις με δικές του απόψεις. Τονίζω ότι το σχόλιο δεν γίνεται εν είδει μομφής.
Όσον αφορά στα προαναφερθέντα στοιχεία αναρωτιέμαι γιατί θα έπρεπε ένας κοινός ακροατής που δεν θα ήταν μουσικός ο ίδιος ή δεν θα είχε πρόσβαση σε live μουσικές εκδηλώσεις υπό συνθήκες αναφοράς να ψαχνόταν ιδιαιτέρως με τόσο εξειδικευμένες παραμέτρους όπως ο ολικός χρονισμός κατά τη μουσική αναπαραγωγή. Προτεραιότητα και ικανές για την ψυχαγωγία συνθήκες κατά τη γνώμη μου σε κοινούς ακροατές θα ήταν ομαλή τονικότητα και ρυθμική αγωγή μη διαφοροποιούμενη ανάμεσα στις επιμέρους οργανικές ομάδες, δηλαδή να μην ξεχώριζε ο ρυθμός των χαμηλών σε σχέση προς τις ανώτερες οκτάβες. Τώρα πώς γίνεται να διαφοροποιείται κατά την αναπαραγωγή ο ολικός χρονισμός τη στιγμή που τα κομμάτια έχουν χρονική διάρκεια συγκεκριμένη και ανταποκρινόμενη στο εγγεγραμμένο δρώμενο αυτό θ'αποτελούσε αντικείμενο σκέψης.
Υπαρχει μια διαφοροποιηση μεταξυ συστηματων,Τώρα πώς γίνεται να διαφοροποιείται κατά την αναπαραγωγή ο ολικός χρονισμός τη στιγμή που τα κομμάτια έχουν χρονική διάρκεια συγκεκριμένη και ανταποκρινόμενη στο εγγεγραμμένο δρώμενο αυτό θ'αποτελούσε αντικείμενο σκέψης.
Εαν είναι έτσι όπως τα λές ... και πιθανόν έτσι είναι κατά τη. γνώμη μου .... να ξέρεις όμως ότι για να ακριβολογούμε η πρόσληψη είναι το αντικειμενικό και όχι η αναπαραγωγή εάν δεν διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα της πρόσληψης. Είναι μωρέ discrepancy της επιστήμης που δεν μπορεί να τα μετρήσει όλα. Δεν λεώ ότι μετράει λάθος όπως λένε πολλοί ... απλώς μετράνε πράγματα που τους αποδίδουν και τα συσχετίζουν με ηχητικό αποτέλεσμα ενω δεν σχετίζεται αυτό κατά ανάγκην με αυτό (το πρώτο με το δεύτερο). Οφείλονται αλλού που ακόμη δεν ξέρουμε. Ή σε ένα ή δύο ή περισσότερους παράγοντες που συνεπηρρεάζουν.Υπαρχει μια διαφοροποιηση μεταξυ συστηματων,
οσον αφορα τον πλουτο της πληροφοριας και πως αυτη ειναι χρονικα διαμοιρασμενη.
Ειναι απλως μια υποκειμενικη αισθηση και τιποτα παραπανω.
Προφανως υπαρχει και τεχνικο υποβαθρο.
Ετσι κι αλλιως η προσληψη της μουσικης ειναι πολυ υποκειμενικη υποθεση.
Η σωστη αναπαραγωγη οχι και τοσο.