Κατασκευη 2δρομων Ηχειων DIY Scan-Speak Discovery 81

Μηνύματα
420
Reaction score
1.247
Διαφωνώ καθέτως και οριζοντίως. Ο καθοριστικός παράγοντας που κρίνει την ποιότητα ενός ηχείου είναι οι μετρήσεις.
Το μικρόφωνο δεν έχει οικονομικά, οικογενειακά ή άλλης φύσεως θέματα όπως γούστα και προτιμήσεις.
Και βέβαια ούτε πτώση στην απόκριση όσο περνούν τα χρόνια.
Είναι το μόνο αντικειμενικό κριτήριο που θα πρέπει να έχουμε κατά νου για να συνεχίσουμε ή όχι την προσέγγιση ενός ηχείου.
Είναι μάλλον η πλειοψηφία των περιπτώσεων, που οι λάτρεις της <<υψηλής ποιότητας>> έλκονται από ηχεία με έντονο ένα τμήμα του φάσματος, συχνότερα μεσαίες ή υψηλές, ενώ αδυνατούν να κατανοήσουν το αρμονικό συχνοτικό σύνολο.
Γι αυτό όλοι ανατρέχουν στις μετρήσεις των κατασκευαστών, επιλέγουν αυτό που έχει το "πακέτο" με τις καλύτερες μετρήσεις και κατόπιν ψωνίζουν, δίχως ν' ακούσουν τα ηχεία πριν πληρώσουν; Τα ακούνε μια και καλή στο σαλόνι τους και υποχρεωτικά πρέπει να ξετρελαθούν με τον ήχο, αφού έτσι προστάζει το "αδέκαστο μικρόφωνο"; Αυτοί είναι είτε γέροι και κουφοί, είτε έχουν "ανεκπαίδευτα αυτιά" κι επομένως δεν τους πέφτει λόγος; Οι μετρήσεις αρκούν, δίχως να συνεπικουρούνται από την ακουστική εκτίμηση;
Τότε αυτοί που δηλώνουν ότι "ακούνε" διαφορές από πυκνωτή σε πυκνωτή, από πηνίο σε πηνίο κι από αντίσταση σε αντίσταση, γεγονός που από ΚΑΝΕΝΑ μικρόφωνο δεν "πιστοποιείται", πρέπει να οδηγηθούν στην πυρά με συνοπτικές διαδικασίες;
ΥΓ.1 Τα αυτιά είναι το αισθητήριο της ακοής, αλλά ο ήχος που τελικά ακούμε είναι επεξεργασμένος-δημιουργημένος από τον εγκέφαλο (ακουστικός φλοιός). Γι αυτούς που έχουν όραση, συχνά, ο ήχος είναι και οπτικοακουστική διεργασία (π.χ δεν "διακρίνεις" επαρκώς ένα φαγκότο με την πλάτη στην ορχήστρα, αλλά γυρίζοντας αν το δεις το ακούς άμεσα, κλπ, κλπ, κλπ).
ΥΓ.2 Οι μετρήσεις ήταν, είναι και θα είναι το ΕΡΓΑΛΕΙΟ στα χέρια του σχεδιαστή-κατασκευαστή για την παραγωγή ποιοτικών ηχείων, αλλά ο πελάτης είναι αυτός -και μόνο αυτός- που θα αποφασίσει αν του αρέσει ή όχι ο ήχος που ακούει κι αν θα αγοράσει ή όχι και κανένα μετρητικό δεν θα του το επιβάλλει.
 

Μηνύματα
420
Reaction score
1.247
μου αρεσουν οι χοντρες με κυταρριτιδα και παναδες να την ταιζω ''φουλ το φουλ :p'' να την φερω στα βιτσια μου
Δε σέβομαι καθόλου τους ανθρώπους που αστεΐζονται κοροϊδεύοντας τους συναθρώπους τους, είτε για τις δυσμορφίες τους, είτε για τις αναπηρίες τους, είτε για ό,τι άλλο "κουσούρι" μπορέσουν "οι τέλειοι" να τους προσάψουν.
Η παρομοίωσή σου, σχετικά με τις γυναικείες δυσμορφίες είναι εμετική. Τα δε βίτσια σου αφορούν εσένα και μόνο. Θα σε παρακαλέσω, ευγενικά, να μην επαναλάβεις αυτή την πρακτική όταν σχολιάζεις.
 

PeterMeni

DIY - "Επαγγελματίας"
Moderator
Μηνύματα
9.846
Reaction score
12.991
Γι αυτό όλοι ανατρέχουν στις μετρήσεις των κατασκευαστών, επιλέγουν αυτό που έχει το "πακέτο" με τις καλύτερες μετρήσεις και κατόπιν ψωνίζουν, δίχως ν' ακούσουν τα ηχεία πριν πληρώσουν; Τα ακούνε μια και καλή στο σαλόνι τους και υποχρεωτικά πρέπει να ξετρελαθούν με τον ήχο, αφού έτσι προστάζει το "αδέκαστο μικρόφωνο"; Αυτοί είναι είτε γέροι και κουφοί, είτε έχουν "ανεκπαίδευτα αυτιά" κι επομένως δεν τους πέφτει λόγος; Οι μετρήσεις αρκούν, δίχως να συνεπικουρούνται από την ακουστική εκτίμηση;
Τότε αυτοί που δηλώνουν ότι "ακούνε" διαφορές από πυκνωτή σε πυκνωτή, από πηνίο σε πηνίο κι από αντίσταση σε αντίσταση, γεγονός που από ΚΑΝΕΝΑ μικρόφωνο δεν "πιστοποιείται", πρέπει να οδηγηθούν στην πυρά με συνοπτικές διαδικασίες;
ΥΓ.1 Τα αυτιά είναι το αισθητήριο της ακοής, αλλά ο ήχος που τελικά ακούμε είναι επεξεργασμένος-δημιουργημένος από τον εγκέφαλο (ακουστικός φλοιός). Γι αυτούς που έχουν όραση, συχνά, ο ήχος είναι και οπτικοακουστική διεργασία (π.χ δεν "διακρίνεις" επαρκώς ένα φαγκότο με την πλάτη στην ορχήστρα, αλλά γυρίζοντας αν το δεις το ακούς άμεσα, κλπ, κλπ, κλπ).
ΥΓ.2 Οι μετρήσεις ήταν, είναι και θα είναι το ΕΡΓΑΛΕΙΟ στα χέρια του σχεδιαστή-κατασκευαστή για την παραγωγή ποιοτικών ηχείων, αλλά ο πελάτης είναι αυτός -και μόνο αυτός- που θα αποφασίσει αν του αρέσει ή όχι ο ήχος που ακούει κι αν θα αγοράσει ή όχι και κανένα μετρητικό δεν θα του το επιβάλλει.
Δεν διάβασες προφανώς όλο το μήνυμα μου... Έγραψα στο μήνυμα:
<< Είναι το μόνο αντικειμενικό κριτήριο που θα πρέπει να έχουμε κατά νου για να συνεχίσουμε ή όχι την προσέγγιση ενός ηχείου. >>

Κατά την γνώμη μου, αν μετράει καλά τουλάχιστον, και όχι εξαιρετικά οπωσδήποτε, έχει και πολλές πιθανότητες να <<παίζει>> και λογικά να μας αρέσει.
Αν δεν μετράει καλά ούτε καν πρέπει να ασχολούμαστε και να πάμε παρακάτω.
Με το <<καλά>> βέβαια δεν εννοώ να γίνει το σπίτι στούντιο με προδιαγραφές ISO, αλλά να μην βαράει στο γάμο του Καραγκιόζη με διακυμάνσεις +-4 db.

Σχετικά με την αντικειμενικότητα του ακούσματος έχει λυθεί το θέμα προ πολλού.
Ούτε μία <<τυφλή δοκιμή>> δεν είχε ως αποτέλεσμα το σωστό εντοπισμό των συσκευών.
Θα είχε πολύ πλάκα αν είχε δημοσιοποιηθεί τέτοια δοκιμή παλαιότερα, που έγινε από περιοδικό του χώρου. Σε αυτήν κανένας αντιπρόσωπος ή ακροατής <<Hi-End>> δεν εντόπισε ούτε τις συσκευές του, αλλά ούτε βρήκε αν αυτό που ακούει προέρχεται από συσκευή των 300 ή 5000 ευρώ.
Ήταν τόσο χάλια τα αποτελέσματα που ντράπηκαν να τα τυπώσουν γιατί θα έθιγαν γνωστό κόσμο του χώρου.

Όσο για τους πυκνωτές και τις αντιστάσεις αν ακούγονται ούτε κουβέντα. Εδώ υπάρχει κόσμος που ακούει για δεκαετίες με καμμένα μεσαία σε τρίδρομα ηχεία και δεν έχει πάρει χαμπάρι.
 

Μηνύματα
5.370
Reaction score
6.497
Δε σέβομαι καθόλου τους ανθρώπους που αστεΐζονται κοροϊδεύοντας τους συναθρώπους τους, είτε για τις δυσμορφίες τους, είτε για τις αναπηρίες τους, είτε για ό,τι άλλο "κουσούρι" μπορέσουν "οι τέλειοι" να τους προσάψουν.
Η παρομοίωσή σου, σχετικά με τις γυναικείες δυσμορφίες είναι εμετική. Τα δε βίτσια σου αφορούν εσένα και μόνο. Θα σε παρακαλέσω, ευγενικά, να μην επαναλάβεις αυτή την πρακτική όταν σχολιάζεις.
Αυτα τα συμπερασματα να πετατε τη μπαλα σε αλλο γηπεδο οταν στριμωχνεσετε παγια τακτικη.
Εγω δεν εμαι τελειος , ουτε ξερεις ποσο αναπηρος ειμαι,(εδω τωρα δε σε σεβομαι εγω) εχω γνωση του τι ειμαι μπορω να συνεχιζω να σχολιαζω τωρα;
Εαν καποιοι θιχτηκαν τους ζητω συγνωμη παντως , δεν ηταν αυτη η προθεση μου .
Στο διαταυτα ολα μα σχεδον* ολα μετριουνται απο αυτα που περιγραφεις αρκει να ξερεις.Οτι αλλο ειναι χωρος (οποτε θελει αλλα κολπα) και οχι το ηχειο ,γιαυτο οι αυτιαδες την πατανε αγοραζοντας με τα αυτια και σπιτι αλλα γιαλλα...
Οτι μετατροπη γινει σε αυτο δεν θα ειναι αυτο ενος κατασκευαστη που βασιζεται σε μετρησεις .
*αυτα δεν λυνονται με πυκνωτες και καλωδια , αλλωστε λαθος διαγνωση λαθος φαρμακο ....
 

Μηνύματα
420
Reaction score
1.247
Όσο για τους πυκνωτές και τις αντιστάσεις αν ακούγονται ούτε κουβέντα. Εδώ υπάρχει κόσμος που ακούει για δεκαετίες με καμμένα μεσαία σε τρίδρομα ηχεία και δεν έχει πάρει χαμπάρι.
😂.......έχεις πολύ δίκιο σ' αυτό!!!!
Θα είχε πολύ πλάκα αν είχε δημοσιοποιηθεί τέτοια δοκιμή παλαιότερα, που έγινε από περιοδικό του χώρου. Σε αυτήν κανένας αντιπρόσωπος ή ακροατής <<Hi-End>> δεν εντόπισε ούτε τις συσκευές του, αλλά ούτε βρήκε αν αυτό που ακούει προέρχεται από συσκευή των 300 ή 5000 ευρώ.
Ήταν τόσο χάλια τα αποτελέσματα που ντράπηκαν να τα τυπώσουν γιατί θα έθιγαν κόσμο γνωστό.
😉.......σωστό!
Κατά την γνώμη μου, αν μετράει καλά τουλάχιστον, και όχι εξαιρετικά οπωσδήποτε, έχει και πολλές πιθανότητες να <<παίζει>> και λογικά να μας αρέσει.
Αν δεν μετράει καλά ούτε καν πρέπει να ασχολούμαστε και να πάμε παρακάτω.
Με το <<καλά>> βέβαια δεν εννοώ να γίνει το σπίτι στούντιο με προδιαγραφές ISO, αλλά να μην βαράει στο γάμο του Καραγκιόζη με διακυμάνσεις +-4 db.
Συμφωνώ μαζί σου!
Αυτα τα συμπερασματα να πετατε τη μπαλα σε αλλο γηπεδο οταν στριμωχνεσετε παγια τακτικη.
Αυτό συνάδει με δικηγόρους, μαρκετίστες, εμπόρους και πολιτικούς και όχι με τεχνικούς. Στο επιστρέφω το λοιπόν._
 
Last edited:

Μηνύματα
420
Reaction score
1.247
Εγω δεν εμαι τελειος , ουτε ξερεις ποσο αναπηρος ειμαι,(εδω τωρα δε σε σεβομαι εγω) εχω γνωση του τι ειμαι μπορω να συνεχιζω να σχολιαζω τωρα;
Εαν καποιοι θιχτηκαν τους ζητω συγνωμη παντως , δεν ηταν αυτη η προθεση μου .
Δεκτή η τοποθέτησή σου. Από τα λεγόμενά σου καταλαβαίνω, και είναι πλέον πεποίθησή μου, πως δεν είχες πρόθεση να προσβάλλεις οποιονδήποτε υποφέρει από κάποια δυσμορφία.
 

Μηνύματα
416
Reaction score
451
Na πω και εγω την γνωμη μου ή μαλλον τα συμπερασματα μου για αυτα που γραφετε παραπανω αλλα και για τα συγκεκριμενα ηχεια που αναφέρονται στο νημα. Σαφως και τα παντα μετριουνται και πρεπει να ξεκιναμε απο καποια ορθή βαση την αγορα μας ή την κατασκευ'η - αγορα στην συγκεριμενη περιπτωση . Αυτο ειναι σιγουρο . Απο κει και περα εχοντας λαβει υπόψη τα τεχνικά , ερχονται να μας επιρεασουν πολλοι παραγοντες στον αν τελικά ειμαστε ευχαριστημενοι ή οχι ( προσωπικο γουστο , υπολοιπο συστημα , χωρος , ειδος μουσικης κτλ)
Για τα συγκεκριμενα ηχεια αφησα να περασουν μερικες μερες πριν πω την αποψη μου που θελω να ειναι αντικειμενική .Και θα ειναι , ασχετος αν ειναι δικα μου , δεν θα ευλογήσω τα γενια μου.
Ειναι οτι καλυτερο εχω ακουσει στο σαλονι μου . Δεν χορταινω να ακουω μουσική , πραγμα που εχει να μου συμβει πολυ καιρο πραγματικα. Το οτι καταφεραν 2 ηχεια να με κανουν να κατσω στον καναπες και να απολαυσω μουσικες που ειχα ξεχασει οτι υπηρχαν λεει κατι . Κολλησαν στιον χωρο μου; ..στα αυτιά μου; στα ματια μου; στην καρδια μου; δεν ξερω . Αυτο που ξερω ειναι οτι δε μπορω να σταματησω να τα ακουω και νομιζω αυτο τα λεει ολα .. Οποιος θελει μπορει να ερθει να τα ακουσουμε παρεα , το σπιτι μου ειναι ανοιχτο , και επισης οποιος εχει τον εξοπλισμό τα μετραμε κιολας ετσι ωστε να δωσουμε περισσοτερες πληροφοριες στο φορουμ ... Αυτα απο εμενα . προς το παρον...
 

Μηνύματα
420
Reaction score
1.247
Στο διαταυτα ολα μα σχεδον* ολα μετριουνται απο αυτα που περιγραφεις αρκει να ξερεις.Οτι αλλο ειναι χωρος (οποτε θελει αλλα κολπα) και οχι το ηχειο ,γιαυτο οι αυτιαδες την πατανε αγοραζοντας με τα αυτια και σπιτι αλλα γιαλλα...
Οτι μετατροπη γινει σε αυτο δεν θα ειναι αυτο ενος κατασκευαστη που βασιζεται σε μετρησεις .
*αυτα δεν λυνονται με πυκνωτες και καλωδια , αλλωστε λαθος διαγνωση λαθος φαρμακο ....
Αν διάβαζες προσεκτικά τι γράφω, ίσως διαπίστωνες πως δεν λέω κάτι διαφορετικό από σένα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Γι αυτό όλοι ανατρέχουν στις μετρήσεις των κατασκευαστών, επιλέγουν αυτό που έχει το "πακέτο" με τις καλύτερες μετρήσεις και κατόπιν ψωνίζουν, δίχως ν' ακούσουν τα ηχεία πριν πληρώσουν;
Όλοι; Προφανώς όχι.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών μέσα στους "όλους" δε ξέρουν που τους παν τα 4. Το τι κάνουν, είναι σίγουρα λάθος, όχι μόνον στο πώς επιλέγουν ηχεία, αλλά και σε όλα όσα ακολουθούν αυτή την αγορά.

Προσωπικά όμως, κάνω ακριβώς αυτό που έγραψες, όπως το έγραψες.

Άρα, κατά τη γνώμη σου, ανήκω σε αυτήν την κατηγορία:

Αυτοί είναι είτε γέροι και κουφοί, είτε έχουν "ανεκπαίδευτα αυτιά" κι επομένως δεν τους πέφτει λόγος;
Οκ, όπως νομίζεις.


Στην παρακάτω ερώτησή σου:

Οι μετρήσεις αρκούν, δίχως να συνεπικουρούνται από την ακουστική εκτίμηση;
Η δική μου απάντηση είναι ένα τεράστιο ΝΑΙ.

Μια απλή απόδειξη ότι όντως ισχύει αυτό, μπορεί να βρεθεί στις κριτικές του Αμίρ, στο ASR. Εκεί λοιπόν, για κάθε συσκευή (πες ηχείο, αφού αυτό ρωτάς), έχει αναλυτικές μετρήσεις (σπινοραμα, κλπ) και ακολουθούν ακουστικές εντυπώσεις. Όλως τυχαίως (not) εντελώς όλα όσα μετράνε εξαιρετικά, ακολουθούνται από διθυραμβικές ακουστικές εντυπώσεις, ενώ δεν ισχύει αυτό για όσα δεν μετράνε σωστά, και μάλιστα πολλά προβλήματα που φαίνονται στις μετρήσεις, όταν τα διορθώνει με EQ (speaker correction) τότε επιβεβαιώνει βελτίωση και με τα αυτιά του.

Σας προκαλώ όλους να βρείτε έστω μια περίπτωση κριτικής στου Αμίρ, ενός ηχείου, που να μετρούσε εξαιρετικά, και να μη του "άρεσε" στις ακροάσεις! 😎

Δεν υπάρχει, αλλά ψάξτε σεις. 🤭

Τα αυτιά του Αμίρ, καλώς ή κακώς, είναι πραγματικά "εκπαιδευμένου ακροατή".

Ωστόσο, φαίνεται από τα εκατοντάδες παραδείγματα που μπορείς να βρεις και μόνος σου, πως δεν έχουν νόημα τελικά οι ακουστικές εντυπώσεις του, αφού όσα μετράνε "εξαιρετικά", του "αρέσουν" κιόλας. Άρα, είναι τελικά άχρηστες οι ακουστικές του εντυπώσεις, είναι προβλεπόμενες, και αυτό λέει η επιστήμη της ψυχοακουστικής.

Κατά τη γνώμη σου όμως;
Ξέρω, ξέρω. Γέρος κουφός και με ανεκπαίδευτα αυτιά κι ο Αμίρ.
Μόνο τα ανορθόγραφα ξόανα που δε ξέρουν κιχ από audio έχουν δίκιο που τους αρέσουν τα μπιενταμπλεγιου, τι ξέρει ο κουφός ο Αμίρ, άλλωστε δεν ακούει διαφορές και στα καλωδια. 🤭



Τι α κάεις. Α κατς α μαλώεις; Όχι βέβαια.
Απλώς συμφωνούμε ότι διαφωνούμε εντελώς μα εντελώς. Ουάν χάντρετ περσέντ.

Μετά τιμής, ένας ακόμα γέρος κουφός και με ανεκπαίδευτα ώτα. 🤭






Κατά την γνώμη μου, αν μετράει καλά τουλάχιστον, και όχι εξαιρετικά οπωσδήποτε, έχει και πολλές πιθανότητες να <<παίζει>> και λογικά να μας αρέσει.
Αν δεν μετράει καλά ούτε καν πρέπει να ασχολούμαστε και να πάμε παρακάτω.
+1.

Μάλιστα, η προσωπική μου θέση, είναι ελαφρώς "ενισχυμένη" της δικής σου, δηλαδή:

Κατά την γνώμη μου, αν μετράει εξαιρετικά, σημαίνει πως θα <<παίζει>> εξαιρετικά, διότι είναι αποτέλεσμα σημαντικού μόχθου (δεν βγαίνουν "τυχαία" οι εξαιρετικές μετρήσεις) ενός σοβαρού μηχανικού που έκατσε και το έφτιαξε με αγάπη και με γνώση, και είναι βέβαιο πως θα μας "αρέσει". Τόσο απλά.

Αυτό λένε άλλωστε οι έρευνες της ψυχοακουστικής, με διπλές τυφλές δοκιμές και με δημοσιεύσεις στην AES.

Αν δεν μετράει εξαιρετικά, ούτε καν πρέπει να ασχολούμαστε και να πάμε παρακάτω. Διαγραφή, σα να μην υπάρχει.

Διότι υπάρχουν πλέον τόσο πολλά ηχεία που μετράνε εξαιρετικά (όχι απλώς "καλά"), που δεν έχει νόημα να ασχοληθεί κανένας με τα ελαττωματικά.
Ας διαλέξει ένα από αυτά τα "εξαιρετικών επιδόσεων".

Κατά τη γνώμη μου, ακρόαση δε χρειάζεται, ιδίως μια τυχαία, σε τυχαίο χώρο, κακής ηχητικής (τυπικοί χώροι καταστημάτων ή εκθέσεων). Η μελέτη των κατασκευαστικών αρχών καθενός ηχείου ανάμεσα σε όσα μετράνε "εξαιρετικά", και η δέουσα προσοχή στις λεπτομέρειες που μας ενδιαφέρουν (πχ max SPL, προβλεπόμενο εύρος απόστασης ακρόασης, ύπαρξη καρδιοειδούς λοβού, ύπαρξη waveguide, ομοαξονική αρχιτεκτονική, κλειστή καμπίνα, τρίδρομο ή δίδρομο, συντονισμοί καμπίνας, ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, συμπεριφορά στο σημείο κρος, κλπ), θα μας δείξει με ασφάλεια την καλύτερη για μας επιλογή. Εδώ μπορώ να αναφέρω δεκάδες "λεπτομέρειες" που μπορεί να είναι σημαντικές (ή όχι) για τον καθένα, αναλόγως του τι ακριβώς χρειάζεται στην εφαρμογή του.

Δυστυχώς, όλα αυτά απαιτούν ένα επαρκές υπόβαθρο γνώσεων πάνω στο audio. Ένας αδαής, δεν μπορεί να εκτιμήσει τίποτε από όλα αυτά, και απλώς, ως πίθηκος, θα επεξεργάζεται το λούστρο της καμπίνας, ή θα λέει πω πω τι ωραία καμπανάκια. Κωμωδία.
 
Last edited:

Μηνύματα
414
Reaction score
316
Όλοι; Προφανώς όχι.

Η συντριπτική πλειοψηφία των αγοραστών μέσα στους "όλους" δε ξέρουν που τους παν τα 4. Το τι κάνουν, είναι σίγουρα λάθος, όχι μόνον στο πώς επιλέγουν ηχεία, αλλά και σε όλα όσα ακολουθούν αυτή την αγορά.

Προσωπικά όμως, κάνω ακριβώς αυτό που έγραψες, όπως το έγραψες.

Άρα, κατά τη γνώμη σου, ανήκω σε αυτήν την κατηγορία:



Οκ, όπως νομίζεις.


Στην παρακάτω ερώτησή σου:


Η δική μου απάντηση είναι ένα τεράστιο ΝΑΙ.

Μια απλή απόδειξη ότι όντως ισχύει αυτό, μπορεί να βρεθεί στις κριτικές του Αμίρ, στο ASR. Εκεί λοιπόν, για κάθε συσκευή (πες ηχείο, αφού αυτό ρωτάς), έχει αναλυτικές μετρήσεις (σπινοραμα, κλπ) και ακολουθούν ακουστικές εντυπώσεις. Όλως τυχαίως (not) εντελώς όλα όσα μετράνε εξαιρετικά, ακολουθούνται από διθυραμβικές ακουστικές εντυπώσεις, ενώ δεν ισχύει αυτό για όσα δεν μετράνε σωστά, και μάλιστα πολλά προβλήματα που φαίνονται στις μετρήσεις, όταν τα διορθώνει με EQ (speaker correction) τότε επιβεβαιώνει βελτίωση και με τα αυτιά του.

Σας προκαλώ όλους να βρείτε έστω μια περίπτωση κριτικής στου Αμίρ, ενός ηχείου, που να μετρούσε εξαιρετικά, και να μη του "άρεσε" στις ακροάσεις! 😎

Δεν υπάρχει, αλλά ψάξτε σεις. 🤭

Τα αυτιά του Αμίρ, καλώς ή κακώς, είναι πραγματικά "εκπαιδευμένου ακροατή".

Ωστόσο, φαίνεται από τα εκατοντάδες παραδείγματα που μπορείς να βρεις και μόνος σου, πως δεν έχουν νόημα τελικά οι ακουστικές εντυπώσεις του, αφού όσα μετράνε "εξαιρετικά", του "αρέσουν" κιόλας. Άρα, είναι τελικά άχρηστες οι ακουστικές του εντυπώσεις, είναι προβλεπόμενες, και αυτό λέει η επιστήμη της ψυχοακουστικής.

Κατά τη γνώμη σου όμως;
Ξέρω, ξέρω. Γέρος κουφός και με ανεκπαίδευτα αυτιά κι ο Αμίρ.
Μόνο τα ανορθόγραφα ξόανα που δε ξέρουν κιχ από audio έχουν δίκιο που τους αρέσουν τα μπιενταμπλεγιου, τι ξέρει ο κουφός ο Αμίρ, άλλωστε δεν ακούει διαφορές και στα καλωδια. 🤭



Τι α κάεις. Α κατς α μαλώεις; Όχι βέβαια.
Απλώς συμφωνούμε ότι διαφωνούμε εντελώς μα εντελώς. Ουάν χάντρετ περσέντ.

Μετά τιμής, ένας ακόμα γέρος κουφός και με ανεκπαίδευτα ώτα. 🤭







+1.

Μάλιστα, η προσωπική μου θέση, είναι ελαφρώς "ενισχυμένη" της δικής σου, δηλαδή:

Κατά την γνώμη μου, αν μετράει εξαιρετικά, σημαίνει πως θα <<παίζει>> εξαιρετικά, διότι είναι αποτέλεσμα σημαντικού μόχθου (δεν βγαίνουν "τυχαία" οι εξαιρετικές μετρήσεις) ενός σοβαρού μηχανικού που έκατσε και το έφτιαξε με αγάπη και με γνώση, και είναι βέβαιο πως θα μας "αρέσει". Τόσο απλά.

Αυτό λένε άλλωστε οι έρευνες της ψυχοακουστικής, με διπλές τυφλές δοκιμές και με δημοσιεύσεις στην AES.

Αν δεν μετράει εξαιρετικά, ούτε καν πρέπει να ασχολούμαστε και να πάμε παρακάτω. Διαγραφή, σα να μην υπάρχει.

Διότι υπάρχουν πλέον τόσο πολλά ηχεία που μετράνε εξαιρετικά (όχι απλώς "καλά"), που δεν έχει νόημα να ασχοληθεί κανένας με τα ελαττωματικά.
Ας διαλέξει ένα από αυτά τα "εξαιρετικών επιδόσεων".

Κατά τη γνώμη μου, ακρόαση δε χρειάζεται, ιδίως μια τυχαία, σε τυχαίο χώρο, κακής ηχητικής (τυπικοί χώροι καταστημάτων ή εκθέσεων). Η μελέτη των κατασκευαστικών αρχών καθενός ηχείου ανάμεσα σε όσα μετράνε "εξαιρετικά", και η δέουσα προσοχή στις λεπτομέρειες που μας ενδιαφέρουν (πχ max SPL, ύπαρξη καρδιοειδούς λοβού, ομοαξονική αρχιτεκτονική, κλειστή καμπίνα, τρίδρομο ή δίδρομο, συντονισμοί καμπίνας, ολικές αρμονικές παραμορφώσεις, συμπεριφορά στο σημείο κρος, κλπ), θα μας δείξει με ασφάλεια την καλύτερη για μας επιλογή. Εδώ μπορώ να αναφέρω δεκάδες "λεπτομέρειες" που μπορεί να είναι σημαντικές (ή όχι) για τον καθένα, αναλόγως του τι ακριβώς χρειάζεται στην εφαρμογή του.

Δυστυχώς, όλα αυτά απαιτούν ένα επαρκές υπόβαθρο γνώσεων πάνω στο audio. Ένας αδαής, δεν μπορεί να εκτιμήσει τίποτε από όλα αυτά, και απλώς, ως πίθηκος, θα επεξεργάζεται το λούστρο της καμπίνας, ή θα λέει πω πω τι ωραία καμπανάκια. Κωμωδία.
και αλλοι κανουν μετρησεις ποιο σοβαροι απο τον Αμιρ και πολλες φορες εχουν διαφορες απο την ακροαση.

Ο Amir ακουει μονο οτι εχει μετρησει ,ασε που μετραει οτι θελει, το εχει πει και ο ιδιος αλλωστε "τα αυτια μας προσλαμβανουν την πληροφορια που ερχεται αλλα ο εγκεφαλος την ερμηνευει κατα το δοκουν" . Αυτο βεβαια το ειπε για τους επικριτες του που ακουν πραγματα που δεν μπορει να μετρησει αλλα προφανως ισχυει για ολους και για εκεινον.
Επανειλλημενως εχει ακυρωσει συσκευες επειδη δεν μπορει να μετρησει το αποτελεσμα που παραγουν ειτε switch ειτε power conditioner και σιγουρα και αλλα που δεν βρηκα μια και σταματησα να τον παρακολουθω ως μη αξιοπιστο.
 

Μηνύματα
1.112
Reaction score
2.334
Μα δεν υπάρχει τρόπος επιστημονικά ένα πολυμπριζο να αλλάξει τον ήχο εκτός αν είναι χαλασμένο και τότε θα κόβει ο ενισχυτής
 

Μηνύματα
16.726
Reaction score
23.721
όλα τα θέματα τροφοδοσίας (καλώδια,πρίζες κλπ) είναι εξηγήσιμα και υπαρκτά και δεν έχουν να κάνουν με την αντίσταση αλλά κυρίως με την επαγωγή και την χωρητικότητα.
απλά έχουν λιγότερη σημασία όσο καλύτερο τροφοδοτικό έχει ένας ενισχυτής και φυσικά πολύ λιγότερη σημασία από άλλα σημαντικότερα, πχ χώρος, κατάλληλη επιλογή ηχείου, ικανή οδήγηση κλπ πριν φτάσουμε σε πιο μοντέρνα πράμματα όπως dsp/subs κλπ
φακτς οφ χαιφαι.
 

Μηνύματα
414
Reaction score
316
Μα δεν υπάρχει τρόπος επιστημονικά ένα πολυμπριζο να αλλάξει τον ήχο εκτός αν είναι χαλασμένο και τότε θα κόβει ο ενισχυτής
Αντιστοιχα οσο καλυτερα φτιαγμενο ειναι και διεκολυνει την απροσκοπτη μεταφορα και ακομα περισσοτερο αν καθαριζει-εμποδιζει κλπ μεταδοση παρεμβολων τοσο καλυτερα οι ενισχυτες, το dac κλπ θα αποδωσουν το καλυτερο των δυνατοτητων τους. Αυτο ειναι το ζητουμενο.
 

Μηνύματα
162
Reaction score
284
.Οτι αλλο ειναι χωρος (οποτε θελει αλλα κολπα) και οχι το ηχειο ,γιαυτο οι αυτιαδες την πατανε αγοραζοντας με τα αυτια και σπιτι αλλα γιαλλα...
ΤΟ ενιωσα πολυ καλα στο πετσι μου ολο αυτο περσι...
ειχα αγορασει ενα ζευγαρι q acoustics 3050i και δεν καταφερα σπιτι μου να ακουσω καλα σχεδον ποτε.
τα εδωσα σε ενα σπιτι και μαλιστα σε ξυλινο πατωμα , με υποδεεστερα ενισχυτικα , και εφυγα απο εκει με το στομα ανοιχτο, μην πιστευοντας στα αυτια μου το πως επαιζαν .
ΚΑΙ μονο απο αυτη την δοκιμη πια εχω πειστει πως ο χωρος κανει ισως και την πιο σοβαρη δουλεια
 

Μηνύματα
414
Reaction score
316
όλα τα θέματα τροφοδοσίας (καλώδια,πρίζες κλπ) είναι εξηγήσιμα και υπαρκτά και δεν έχουν να κάνουν με την αντίσταση αλλά κυρίως με την επαγωγή και την χωρητικότητα.
απλά έχουν λιγότερη σημασία όσο καλύτερο τροφοδοτικό έχει ένας ενισχυτής και φυσικά πολύ λιγότερη σημασία από άλλα σημαντικότερα, πχ χώρος, κατάλληλη επιλογή ηχείου, ικανή οδήγηση κλπ πριν φτάσουμε σε πιο μοντέρνα πράμματα όπως dsp/subs κλπ
φακτς οφ χαιφαι.
Συμφωνω απολυτα πρωτα τα βασικα και μετα οι μικροβελτιωσεις. Ουσιαστικα τι θεμα ομως ειναι οτι υπαρχουν αυτες οι μικροβελτιωσεις. Το ενα δεν αναιρει το αλλο.
 

Μηνύματα
17
Reaction score
26
Na πω και εγω την γνωμη μου ή μαλλον τα συμπερασματα μου για αυτα που γραφετε παραπανω αλλα και για τα συγκεκριμενα ηχεια που αναφέρονται στο νημα. Σαφως και τα παντα μετριουνται και πρεπει να ξεκιναμε απο καποια ορθή βαση την αγορα μας ή την κατασκευ'η - αγορα στην συγκεριμενη περιπτωση . Αυτο ειναι σιγουρο . Απο κει και περα εχοντας λαβει υπόψη τα τεχνικά , ερχονται να μας επιρεασουν πολλοι παραγοντες στον αν τελικά ειμαστε ευχαριστημενοι ή οχι ( προσωπικο γουστο , υπολοιπο συστημα , χωρος , ειδος μουσικης κτλ)
Για τα συγκεκριμενα ηχεια αφησα να περασουν μερικες μερες πριν πω την αποψη μου που θελω να ειναι αντικειμενική .Και θα ειναι , ασχετος αν ειναι δικα μου , δεν θα ευλογήσω τα γενια μου.
Ειναι οτι καλυτερο εχω ακουσει στο σαλονι μου . Δεν χορταινω να ακουω μουσική , πραγμα που εχει να μου συμβει πολυ καιρο πραγματικα. Το οτι καταφεραν 2 ηχεια να με κανουν να κατσω στον καναπες και να απολαυσω μουσικες που ειχα ξεχασει οτι υπηρχαν λεει κατι . Κολλησαν στιον χωρο μου; ..στα αυτιά μου; στα ματια μου; στην καρδια μου; δεν ξερω . Αυτο που ξερω ειναι οτι δε μπορω να σταματησω να τα ακουω και νομιζω αυτο τα λεει ολα .. Οποιος θελει μπορει να ερθει να τα ακουσουμε παρεα , το σπιτι μου ειναι ανοιχτο , και επισης οποιος εχει τον εξοπλισμό τα μετραμε κιολας ετσι ωστε να δωσουμε περισσοτερες πληροφοριες στο φορουμ ... Αυτα απο εμενα . προς το παρον...
Πολύ χαίρομαι φίλε μου ,καλά είσαι και να τα χαίρεσαι .Μπράβο οφείλω να σου πω για την προσπαθειά σου!!!!
 

Μηνύματα
332
Reaction score
537
Καταρχήν, αντιλαμβανόμαστε όλοι τι σημαίνει όταν ένα ηχείο μετράει σωστά, και τι όταν δεν μετράει σωστά;
Δηλαδή υπάρχει περίπτωση ένα ηχείο που παίζει με ακρίβεια και πιστότητα, την αρχική ηχογράφηση μετά το mastering να μη μας αρέσει και να προτιμάμε ένα ηχείο που παίζει ότι θέλει εκείνο
(γεμάτες μεσαίες, αέρινα πρίμα και βελούδινα χαμηλά);
 


Μηνύματα
613
Reaction score
752
Η διαμάχη αναφορικά με την υπερίσχυση του υποκειμενικού αυτιού ή των αντικειμενικών μετρήσεων παραπέμπει, ή μάλλον υπάγεται, στην ευρύτερη διαμάχη Υποκειμενικότητας-Αντικειμενικότητας ως προς την αναζήτηση της Αλήθειας (στην περίπτωσή μας πρόκειται για την αναζήτηση της Ηχητικής Αλήθειας (το ποια ακριβώς είναι αυτή αποτελεί ένα άλλο θέμα προς διευκρίνηση), η οποία ταλανίζει την μητέρα των επιστημών (Φιλοσοφία), αλλά και άλλες επιστήμες επί σειρά αιώνων και χιλιετιών. Πολύ γόνιμη για τον διάλογο η εκατέρωθεν ανταλλαγή επιχειρημάτων, αλλά το πλέον πιθανό αποτέλεσμα θα είναι η διατήρηση των θέσεων κάθε πλευράς.

Με άλλα λόγια, επειδή το θέμα αυτό δεν έχει επιλυθεί σε επίπεδο Πλάτωνα-Πρωταγόρα ή Heidegger -J. P. Sartre, μάλλον δεν θα επιλυθεί στο εδώ φόρουμ, χωρίς φυσικά να επιθυμώ να υποβαθμίσω τις πνευματικές ικανότητες και τις δεξιότητες πειθούς του οποιουδήποτε μέλους.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.349
Reaction score
138.112
Η διαμάχη αναφορικά με την υπερίσχυση του υποκειμενικού αυτιού ή των αντικειμενικών μετρήσεων παραπέμπει, ή μάλλον υπάγεται, στην ευρύτερη διαμάχη Υποκειμενικότητας-Αντικειμενικότητας ως προς την αναζήτηση της Αλήθειας (στην περίπτωσή μας πρόκειται για την αναζήτηση της Ηχητικής Αλήθειας (το ποια ακριβώς είναι αυτή αποτελεί ένα άλλο θέμα προς διευκρίνηση), η οποία ταλανίζει την μητέρα των επιστημών (Φιλοσοφία), αλλά και άλλες επιστήμες επί σειρά αιώνων και χιλιετιών. Πολύ γόνιμη για τον διάλογο η εκατέρωθεν ανταλλαγή επιχειρημάτων, αλλά το πλέον πιθανό αποτέλεσμα θα είναι η διατήρηση των θέσεων κάθε πλευράς.

Με άλλα λόγια, επειδή το θέμα αυτό δεν έχει επιλυθεί σε επίπεδο Πλάτωνα-Πρωταγόρα ή Heidegger -J. P. Sartre, μάλλον δεν θα επιλυθεί στο εδώ φόρουμ, χωρίς φυσικά να επιθυμώ να υποβαθμίσω τις πνευματικές ικανότητες και τις δεξιότητες πειθούς του οποιουδήποτε μέλους.
Εννοείται.

Χαβαλές να γίνεται.

Ευτυχώς, το όλο ζήτημα περί ήχου, είναι άνευ ουσίας, οπότε δεν τίθεται θέμα σημαντικών συνεπειών, σε αντίθεση με πραγματικά σημαντικά ζητήματα της ζωής.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.917
Μηνύματα
2.956.048
Members
38.261
Νεότερο μέλος
eypsi
Top