Build Your Dreams (BYD)


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.033
Reaction score
10.245
View attachment 342338

1.000 στρογγυλά χιλιόμετρα στο Atto, μέση κατανάλωση 16,8kWh/100km. Καθόλου άσχημα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι σε αυτά περιλαμβάνεται μπόλικος αυτοκινητόδρομος (2,5 φορές Χαλκίδα-Αθήνα μετ'επιστροφής και άλλη μια Χαλκίδα-Παραλία Αγίων Αποστόλων) κι ότι πάντα ανάβω τον κλιματισμό μερικά λεπτά πριν από κάθε διαδρομή στην πόλη.
Αξίζει να γίνει κατανοητό πόσο οικονομικό είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το BYD Atto 3 είναι ένα ψηλό και βαρύ όχημα (SUV με απόβαρο 1800 κιλά). Aπό τα πρώτα 1.000 χλμ, που είχαν μέση κατανάλωση 16,8kWh/100km, τα 490 έγιναν σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες +120 km/h (όπως υπολόγισα με ακρίβεια). Σε αστικές/περιαστικές διαδρομές με ταχύτητες έως 80km/h, αρκετή κυκλοφοριακή συμφόρηση, πολλές ανηφόρες/κατηφόρες και "βαρύ" πόδι, η μέση κατανάλωση είναι σταθερά κάτω από τις 14kWh/100km:

PXL_20240919_122731523.jpg


Σε τι κατανάλωση βενζίνης αντιστοιχούν αυτές οι τιμές; Η καθαρή αξία της κιλοβατώρας στο πρόγραμμα που έχω τώρα είναι 9 λεπτά του ευρώ. Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι διάφορες χρεώσεις που είναι μεταβλητές, ας επιλέξουμε όμως το χειρότερο σενάριο κι ας πούμε ότι συνολικά βγαίνει στα 18 λεπτά. Με βάση αυτό:
  • το κόστος στο περιαστικό σενάριο είναι 13,9kWh/100km*0,18€/kWh=2,5€ ανά 100 km διαδρομής
  • στο μικτό σενάριο είναι 16,8kWh/100km*0,18€/kWh=3,02€ ανά 100 km διαδρομής.
  • χάρη στους @#$%^& του ΕΚΟ Ακρόπολις δε μπόρεσα να μετρήσω με ακρίβεια, στην προηγούμενη επίσκεψη στην Αθήνα, την κατανάλωση με ταχύτητα 120km/h. Όμως, αυτή μπορεί να υπολογιστεί από τα υπάρχοντα δεομένα και την εξίσωση Χ*0,49+13,9kWh/100km*0,51=16,8kWh/100km, η οποία εξάγει τιμή πολύ κοντά στις 20kWh/100km. Όσο δηλαδή αναφέρει το αξιόπιστο ισπανικό site km77.com σε συνθήκες παρόμοιες με τις ελληνικές. Αυτό αντιστοιχεί σε 20kWh/100km*0,18€/kWh=3,6€ ανά 100 km διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο.
Η τιμή της αμόλυβδης ευτυχώς έχει πέσει το τελευταίο καιρό. Στο πρατήριο όπου ανεφοδιάζουμε το θερμικό και το υβριδικό όχημά μας, αυτή τη στιγμή η 95άρα κοστίζει 1,758€/lt. Ανάγοντας το κόστος της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από το Atto σε λίτρα βενζίνης ανά εκατό χιλιόμετρα διαδρομής, προκύπτουν οι ακόλουθες τιμές:
  • στο περιαστικό σενάριο 2,5€/1,758€/lt=1,42lt
  • στο μικτό σενάριο 3,02€/1,758€/lt=1,72lt
  • και στο σενάριο του αυτοκινητοδρόμου 3,6€/1,758€/lt=2,05lt
Η σύγκριση με την κατανάλωση βενζίνης των θερμικών είναι συντριπτική...
 


Μηνύματα
7.400
Reaction score
1.460
Αξίζει να γίνει κατανοητό πόσο οικονομικό είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το BYD Atto 3 είναι ένα ψηλό και βαρύ όχημα (SUV με απόβαρο 1800 κιλά). Aπό τα πρώτα 1.000 χλμ, που είχαν μέση κατανάλωση 16,8kWh/100km, τα 490 έγιναν σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες +120 km/h (όπως υπολόγισα με ακρίβεια). Σε αστικές/περιαστικές διαδρομές με ταχύτητες έως 80km/h, αρκετή κυκλοφοριακή συμφόρηση, πολλές ανηφόρες/κατηφόρες και "βαρύ" πόδι, η μέση κατανάλωση είναι σταθερά κάτω από τις 14kWh/100km:

View attachment 343102

Σε τι κατανάλωση βενζίνης αντιστοιχούν αυτές οι τιμές; Η καθαρή αξία της κιλοβατώρας στο πρόγραμμα που έχω τώρα είναι 9 λεπτά του ευρώ. Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι διάφορες χρεώσεις που είναι μεταβλητές, ας επιλέξουμε όμως το χειρότερο σενάριο κι ας πούμε ότι συνολικά βγαίνει στα 18 λεπτά. Με βάση αυτό:
  • το κόστος στο περιαστικό σενάριο είναι 13,9kWh/100km*0,18€/kWh=2,5€ ανά 100 km διαδρομής
  • στο μικτό σενάριο είναι 16,8kWh/100km*0,18€/kWh=3,02€ ανά 100 km διαδρομής.
  • χάρη στους @#$%^& του ΕΚΟ Ακρόπολις δε μπόρεσα να μετρήσω με ακρίβεια, στην προηγούμενη επίσκεψη στην Αθήνα, την κατανάλωση με ταχύτητα 120km/h. Όμως, αυτή μπορεί να υπολογιστεί από τα υπάρχοντα δεομένα και την εξίσωση Χ*0,49+13,9kWh/100km*0,51=16,8kWh/100km, η οποία εξάγει τιμή πολύ κοντά στις 20kWh/100km. Όσο δηλαδή αναφέρει το αξιόπιστο ισπανικό site km77.com σε συνθήκες παρόμοιες με τις ελληνικές. Αυτό αντιστοιχεί σε 20kWh/100km*0,18€/kWh=3,6€ ανά 100 km διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο.
Η τιμή της αμόλυβδης ευτυχώς έχει πέσει το τελευταίο καιρό. Στο πρατήριο όπου ανεφοδιάζουμε το θερμικό και το υβριδικό όχημά μας, αυτή τη στιγμή η 95άρα κοστίζει 1,758€/lt. Ανάγοντας το κόστος της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από το Atto σε λίτρα βενζίνης ανά εκατό χιλιόμετρα διαδρομής, προκύπτουν οι ακόλουθες τιμές:
  • στο περιαστικό σενάριο 2,5€/1,758€/lt=1,42lt
  • στο μικτό σενάριο 3,02€/1,758€/lt=1,72lt
  • και στο σενάριο του αυτοκινητοδρόμου 3,6€/1,758€/lt=2,05lt
Η σύγκριση με την κατανάλωση βενζίνης των θερμικών είναι συντριπτική...
Θα τολμούσα να πω ότι για τη σωστή σύγκριση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η μέση τιμή του λογαριασμού ρεύματος και όχι το ανταγωνιστικό σκέλος ή κάποιο χονδρικό ποσό. Δηλαδή πλήρωσες λογαριασμό π.χ. 100€, για 500 kWh => κόστος ρεύματος = 100/500 = 0.2 €/kWh. Δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα το αποτέλεσμα, αλλά θα είναι οπωσδήποτε ακριβέστερο.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.033
Reaction score
10.245
Θα τολμούσα να πω ότι για τη σωστή σύγκριση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η μέση τιμή του λογαριασμού ρεύματος και όχι το ανταγωνιστικό σκέλος ή κάποιο χονδρικό ποσό. Δηλαδή πλήρωσες λογαριασμό π.χ. 100€, για 500 kWh => κόστος ρεύματος = 100/500 = 0.2 €/kWh. Δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα το αποτέλεσμα, αλλά θα είναι οπωσδήποτε ακριβέστερο.
Εγώ πάλι νομίζω το αντίθετο: σημασία έχει πόσο επιβαρύνει το λογαριασμό η φόρτιση του οχήματος. :)
Την ΕΡΤ, τα δημοτικά τέλη κλπ θα τα πληρώσεις είτε έχεις EV είτε όχι.
 

Μηνύματα
7.400
Reaction score
1.460
Από την άλλη βέβαια υπάρχουν και κλίμακες κατανάλωσης για τις χρεώσεις, που δεν λαμβάνονται εύκολα υπόψιν αν απλώς κοιτάει κανείς την κατανάλωση και τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις. Οι οποίες ρυθμιζόμενες χρεώσεις δεν εξαρτώνται μόνο από την κατανάλωση αλλά και από την ισχύ. Και αυτή η πληροφορία συχνά χάνεται.

Στο κάτω κάτω δεν λέει κανείς "πλήρωσα 200€ ΔΕΗ" έχοντας αφαιρέσει προηγουμένως ΕΡΤ και δημοτικά τέλη - που τα πληρώνει είτε έχει EV είτε όχι.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.070
Reaction score
29.771
Το κόστος χρήσης δικτύου εκτοξεύεται στις 1601-2000 kWh ανά τετράμηνο στα 0.05€/ kWh, και από 2001 kWh και πάνω στα 0.085€/ kWh. Σε κάποια τιμολόγια μπορεί να είναι όσο και το κόστος kWh. Ανάλογα τα χλμ, την εποχή, και τον τρόπο θέρμανσης της κατοικίας (πλέον και ψύξης), το κόστος χρήσης ενός ηλεκτρικού αλλάζει κάθε μήνα.

Γ. Χρέωση Υπηρεσιών Κοινής Ωφέλειας (ΥΚΩ)

Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης)
Καταναλώσεις Ημέρας
Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh
0-1600 kWh/τετραμηνία0,0069
1601-2000 kWh/τετραμηνία0,0500
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία0,0850
Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης)
Καταναλώσεις Νύχτας
Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh
0-1600 kWh/τετραμηνία0,0069
1601-2000 kWh/τετραμηνία0,0150
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία0,0300
Φωτοβολταϊκά χθες
 
Last edited:

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.202
Reaction score
82.964
Παρόλα αυτά, ο @MaxHeadroom έχει δίκιο: πόσα πλήρωσα ΔΕΗ με ηλεκτρικό-πόσα πλήρωσα χωρις ηλεκτρικό=κόστος φόρτισης.
Και το κάνεις και μέσο όρο σε 4-5 λογαριασμούς για να πιάσεις και τις αλλαγές καιρού αλλά και αλλαγές τιμών ρεύματος , και έχεις μια καλή εικόνα.
 

Μηνύματα
7.400
Reaction score
1.460
Αυτό που λέει ο @MaxHeadroom όμως δεν ικανοποιεί αυτήν τη σύγκριση που αναφέρεις, αφού δεν λαμβάνει υπόψιν τις κλιμακωτές αλλαγές στις χρεώσεις.
 

gid

Μηνύματα
8.007
Reaction score
9.206
Στο κάτω κάτω δεν λέει κανείς "πλήρωσα 200€ ΔΕΗ" έχοντας αφαιρέσει προηγουμένως ΕΡΤ και δημοτικά τέλη - που τα πληρώνει είτε έχει EV είτε όχι.
Όμως εδώ το ερώτημα είναι "τι επιβάρυνση έχω από το αυτοκίνητο" και όχι "τι πλήρωσα ΔΕΗ"

Εστιάζουμε στο ζητούμενο αντί να το ανακατεύουμε με άλλα άσχετα, ώστε να βγάλουμε ακριβές συμπέρασμα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.033
Reaction score
10.245
Αυτό που λέει ο @MaxHeadroom όμως δεν ικανοποιεί αυτήν τη σύγκριση που αναφέρεις, αφού δεν λαμβάνει υπόψιν τις κλιμακωτές αλλαγές στις χρεώσεις.
Η διατύπωση ήταν προσεκτική ("πόσο επιβαρύνει το λογαριασμό η φόρτιση του οχήματος;"), το δε +100% στις λοιπές επιβαρύνσεις (από τα 0,09€ καθαρής αξίας kWh στα 0,18€ σύνολο) που χρησιμοποίησα για τους υπολογισμούς, ήταν απλόχερο ώστε να καλύψει και μεγαλύτερες καταναλώσεις. Υπάρχουν κι άλλες περιπλοκές, πχ εγώ έχω νυχτερινό ρεύμα, κάτι που σημαίνει ότι μάλλον πάω και παρακάτω, άλλος δεν έχει. Οι παράμετροι παίρνουν πολύ νερό και πρέπει να προσωποποιούνται, αλλά η ουσία δεν αλλάζει: το ηλεκτρικό είναι πάρα πολύ φτηνότερο στη χρήση.

ΥΓ Ο @pstergio μας χρωστάει μια αναλυτική... σπασικλοανάλυση του θέματος των λοιπών χρεώσεων ρεύματος. :)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.070
Reaction score
29.771
Δεν το βλεπω να ζεί πολύ ακόμα το νυχτερινό. Θα φανεί μόλις βγει το δυναμικό τιμολόγιο.
 




alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.070
Reaction score
29.771
Για φόρτιση στο σπίτι ναι. Για έξω εξαρτάται.

Δεν έχουν όλοι δυνατότητα φόρτισης το μεσημέρι. Μη πω ελάχιστοι.
 


alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.070
Reaction score
29.771
Δεν πάει έτσι. Για να πεις ότι "έβγαλες" το ηλεκτρικό πρέπει να μπουν όλα μέσα. Και τα "όλα" είναι διαφορετικά για τον καθένα.

Θα κάνω τέτοιο αρχείο όταν πάρω ηλεκτρικό.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.070
Reaction score
29.771
Όπως επίσης δεν πρέπει να υπολογίσεις "πότε θα βγάλεις" το ηλεκτρικό γιατί αυτό είναι λάθος. Από μια τιμή και πάνω η τιμή αγοράς είναι ήδη μια η άλλη. Σε όσα υπάρχει διαφορά πρέπει να υπολογίσεις πότε θα βγάλεις τη διαφορά. Όχι όλο το ποσό. Αν τώρα το πάρεις ως επαγγελματίας αλλάζει επειδή υπάρχει (ακόμα) υπεραπόσβεση.
 

melina

Cargo 200
Μηνύματα
23.593
Reaction score
42.634
ως επαγγελματίας αλλάζει επειδή υπάρχει (ακόμα) υπεραπόσβεση
Από τη μία, από την άλλη όμως υπάρχει και τερμακτή φορολόγηση η οποία μπορεί υπό συνθήκες να αναιρέσει το όφελος της υπεραπόσβεσης.
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.896
Μηνύματα
2.921.952
Members
38.108
Νεότερο μέλος
Evri
Top