- Μηνύματα
- 1.462
- Reaction score
- 1.294
Τόση βιασύνη από τα πρόβατα να 'ρθει το Πάσχα δεν έχει ξαναματαϊδωθεί.
Αξίζει να γίνει κατανοητό πόσο οικονομικό είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.View attachment 342338
1.000 στρογγυλά χιλιόμετρα στο Atto, μέση κατανάλωση 16,8kWh/100km. Καθόλου άσχημα, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι σε αυτά περιλαμβάνεται μπόλικος αυτοκινητόδρομος (2,5 φορές Χαλκίδα-Αθήνα μετ'επιστροφής και άλλη μια Χαλκίδα-Παραλία Αγίων Αποστόλων) κι ότι πάντα ανάβω τον κλιματισμό μερικά λεπτά πριν από κάθε διαδρομή στην πόλη.
Θα τολμούσα να πω ότι για τη σωστή σύγκριση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η μέση τιμή του λογαριασμού ρεύματος και όχι το ανταγωνιστικό σκέλος ή κάποιο χονδρικό ποσό. Δηλαδή πλήρωσες λογαριασμό π.χ. 100€, για 500 kWh => κόστος ρεύματος = 100/500 = 0.2 €/kWh. Δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα το αποτέλεσμα, αλλά θα είναι οπωσδήποτε ακριβέστερο.Αξίζει να γίνει κατανοητό πόσο οικονομικό είναι ένα σύγχρονο ηλεκτρικό αυτοκίνητο.
Το BYD Atto 3 είναι ένα ψηλό και βαρύ όχημα (SUV με απόβαρο 1800 κιλά). Aπό τα πρώτα 1.000 χλμ, που είχαν μέση κατανάλωση 16,8kWh/100km, τα 490 έγιναν σε αυτοκινητόδρομο με ταχύτητες +120 km/h (όπως υπολόγισα με ακρίβεια). Σε αστικές/περιαστικές διαδρομές με ταχύτητες έως 80km/h, αρκετή κυκλοφοριακή συμφόρηση, πολλές ανηφόρες/κατηφόρες και "βαρύ" πόδι, η μέση κατανάλωση είναι σταθερά κάτω από τις 14kWh/100km:
View attachment 343102
Σε τι κατανάλωση βενζίνης αντιστοιχούν αυτές οι τιμές; Η καθαρή αξία της κιλοβατώρας στο πρόγραμμα που έχω τώρα είναι 9 λεπτά του ευρώ. Από εκεί και πέρα υπάρχουν οι διάφορες χρεώσεις που είναι μεταβλητές, ας επιλέξουμε όμως το χειρότερο σενάριο κι ας πούμε ότι συνολικά βγαίνει στα 18 λεπτά. Με βάση αυτό:
Η τιμή της αμόλυβδης ευτυχώς έχει πέσει το τελευταίο καιρό. Στο πρατήριο όπου ανεφοδιάζουμε το θερμικό και το υβριδικό όχημά μας, αυτή τη στιγμή η 95άρα κοστίζει 1,758€/lt. Ανάγοντας το κόστος της καταναλισκόμενης ηλεκτρικής ενέργειας από το Atto σε λίτρα βενζίνης ανά εκατό χιλιόμετρα διαδρομής, προκύπτουν οι ακόλουθες τιμές:
- το κόστος στο περιαστικό σενάριο είναι 13,9kWh/100km*0,18€/kWh=2,5€ ανά 100 km διαδρομής
- στο μικτό σενάριο είναι 16,8kWh/100km*0,18€/kWh=3,02€ ανά 100 km διαδρομής.
- χάρη στους @#$%^& του ΕΚΟ Ακρόπολις δε μπόρεσα να μετρήσω με ακρίβεια, στην προηγούμενη επίσκεψη στην Αθήνα, την κατανάλωση με ταχύτητα 120km/h. Όμως, αυτή μπορεί να υπολογιστεί από τα υπάρχοντα δεομένα και την εξίσωση Χ*0,49+13,9kWh/100km*0,51=16,8kWh/100km, η οποία εξάγει τιμή πολύ κοντά στις 20kWh/100km. Όσο δηλαδή αναφέρει το αξιόπιστο ισπανικό site km77.com σε συνθήκες παρόμοιες με τις ελληνικές. Αυτό αντιστοιχεί σε 20kWh/100km*0,18€/kWh=3,6€ ανά 100 km διαδρομής στον αυτοκινητόδρομο.
Η σύγκριση με την κατανάλωση βενζίνης των θερμικών είναι συντριπτική...
- στο περιαστικό σενάριο 2,5€/1,758€/lt=1,42lt
- στο μικτό σενάριο 3,02€/1,758€/lt=1,72lt
- και στο σενάριο του αυτοκινητοδρόμου 3,6€/1,758€/lt=2,05lt
Εγώ πάλι νομίζω το αντίθετο: σημασία έχει πόσο επιβαρύνει το λογαριασμό η φόρτιση του οχήματος.Θα τολμούσα να πω ότι για τη σωστή σύγκριση θα πρέπει να λαμβάνεται υπόψιν η μέση τιμή του λογαριασμού ρεύματος και όχι το ανταγωνιστικό σκέλος ή κάποιο χονδρικό ποσό. Δηλαδή πλήρωσες λογαριασμό π.χ. 100€, για 500 kWh => κόστος ρεύματος = 100/500 = 0.2 €/kWh. Δεν θα αλλάξει ιδιαίτερα το αποτέλεσμα, αλλά θα είναι οπωσδήποτε ακριβέστερο.
Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης) Καταναλώσεις Ημέρας | Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh |
0-1600 kWh/τετραμηνία | 0,0069 |
1601-2000 kWh/τετραμηνία | 0,0500 |
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία | 0,0850 |
Οικιακής χρήσης (χαμηλής τάσης) Καταναλώσεις Νύχτας | Μοναδιαία χρέωση σε €/kWh |
0-1600 kWh/τετραμηνία | 0,0069 |
1601-2000 kWh/τετραμηνία | 0,0150 |
2001-ΑΝΩ kWh/τετραμηνία | 0,0300 |
Όμως εδώ το ερώτημα είναι "τι επιβάρυνση έχω από το αυτοκίνητο" και όχι "τι πλήρωσα ΔΕΗ"Στο κάτω κάτω δεν λέει κανείς "πλήρωσα 200€ ΔΕΗ" έχοντας αφαιρέσει προηγουμένως ΕΡΤ και δημοτικά τέλη - που τα πληρώνει είτε έχει EV είτε όχι.
Η διατύπωση ήταν προσεκτική ("πόσο επιβαρύνει το λογαριασμό η φόρτιση του οχήματος;"), το δε +100% στις λοιπές επιβαρύνσεις (από τα 0,09€ καθαρής αξίας kWh στα 0,18€ σύνολο) που χρησιμοποίησα για τους υπολογισμούς, ήταν απλόχερο ώστε να καλύψει και μεγαλύτερες καταναλώσεις. Υπάρχουν κι άλλες περιπλοκές, πχ εγώ έχω νυχτερινό ρεύμα, κάτι που σημαίνει ότι μάλλον πάω και παρακάτω, άλλος δεν έχει. Οι παράμετροι παίρνουν πολύ νερό και πρέπει να προσωποποιούνται, αλλά η ουσία δεν αλλάζει: το ηλεκτρικό είναι πάρα πολύ φτηνότερο στη χρήση.Αυτό που λέει ο @MaxHeadroom όμως δεν ικανοποιεί αυτήν τη σύγκριση που αναφέρεις, αφού δεν λαμβάνει υπόψιν τις κλιμακωτές αλλαγές στις χρεώσεις.
Θα φορτίζουμε μεσημέριΔεν το βλεπω να ζεί πολύ ακόμα το νυχτερινό. Θα φανεί μόλις βγει το δυναμικό τιμολόγιο.
Σωστά.η ουσία δεν αλλάζει: το ηλεκτρικό είναι πάρα πολύ φτηνότερο στη χρήση.
Από τη μία, από την άλλη όμως υπάρχει και τερμακτή φορολόγηση η οποία μπορεί υπό συνθήκες να αναιρέσει το όφελος της υπεραπόσβεσης.ως επαγγελματίας αλλάζει επειδή υπάρχει (ακόμα) υπεραπόσβεση