Build Your Dreams (BYD)

Μηνύματα
2.519
Reaction score
1.813
Δεν πάει έτσι. Για να πεις ότι "έβγαλες" το ηλεκτρικό πρέπει να μπουν όλα μέσα. Και τα "όλα" είναι διαφορετικά για τον καθένα.

Θα κάνω τέτοιο αρχείο όταν πάρω ηλεκτρικό.
Νομίζω ότι είναι γνωστό το κόστος χρήσης ηλεκτρικού-θερμικού.
Καλά δε μιλάμε για 100% ακρίβεια, μια απλή προσέγγιση έλεγα να έχουμε.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.804
Reaction score
30.722
Νομίζω ότι είναι γνωστό το κόστος χρήσης ηλεκτρικού-θερμικού.
Καλά δε μιλάμε για 100% ακρίβεια, μια απλή προσέγγιση έλεγα να έχουμε.
Μα δεν μιλάμε για μια απόκλιση 5% - 10%. Τα αποτελέσματα μπορούν εύκολα να ξεκινήσουν από τον πάτο της θάλασσας, δηλαδή φόρτιση στο σπίτι με φωτοβολταϊκά, απλή ασφάλιση, φθηνά ελαστικά, μικρό κόστος συντήρησης, μέχρι ακριβότερο και από βενζίνης με δημόσια φόρτιση, μικτή ασφάλιση με μηδενική απαλλαγή, ακριβά ελαστικά, ακριβό κόστος συντήρησης. Δεν υπάρχει μια απάντηση. Υπάρχουν πολλοί συνδυασμοί, πολλές παράμετροι που θα επηρεάσουν το αποτέλεσμα θετικά ή αρνητικά.
 

Μηνύματα
1.265
Reaction score
1.899
το κόστος χρήσης στην πόλη είναι σαφώς μικρότερο από ICE ακόμη και με φόρτιση σε δημόσιους φορτιστές,
η KWh κοστίζει 0,40 € (AC) και με μία μέση κατανάλωση στην πόλη είναι 13 KWh/100 km (άνετα, εγώ έχω παρακάτω)
οπότε πάει το κόστος "καυσίμων" στα 5,2 € ανά 100 km.

Με φόρτιση στο σπίτι υπολόγισε περίπου 1/3 έως 1/2 της παραπάνω τιμής με σημερινές τιμές ρεύματος.


Κόστος σε επαρχιακούς δρόμους πολύ κοντά στο παραπάνω.
Κόστος σε αυτοκινητοδρόμους λίγο κάτω από βενζινοκίνητο.




Επίσης η φόρτιση με φωτοβολταϊκά δεν έιναι τσάμπα, το όλο κόστος θα πρέπει να επιμεριστεί στις KWh που θα πάρει κάποιος, πιο φθηνά από ΔΕΗ αλλά όχι τσάμπα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.233
Reaction score
137.824
στα πόσα χιλιόμετρα η διαφορά ρεύματος-αμόλυβδης φτάνει το ποσό των 25000€
2,5 έως 3€ τα 100χλμ με ηλεκτρικό.
Λάδια ξύδια δεν εχ.

14 έως 16€ τα 100 χλμ με βενζίνη, συν λάδια, μπουζί, φίλτρα, καταλύτες, κλπ, μη ξεχνάς κι αυτά που "καίνε λάδια".

Χονδρικά 10-15€ κερδίζεις ανά 100χλμ

10-15 χιλιάρικα θα σου μείνουν στην τσέπη μετά από 100.000χλμ.

Όπως και να'χει, μόνον από βενζίνες, στα 200.000 χλμ, θα σου έχει βγει τζάμπα το ηλεκτρικό.

Ταυτόχρονα όμως, στα 200.000 χλμ, θα σου έχει κοστίσει 2 φορές την αξία του το βενζίνης, για τους γνωστούς λόγους.

Στο ηλεκτρικό, ούτε τακάκια φρένων δεν αλλάζεις, δίσκους ποτέ. Με τους μαμά θα μείνεις. Στα 300-350.000 χλμ τους ρίχνεις μια ματιά, μετά ξανά όταν πας πάνω από μισό μύριο χιλιόμετρα, χέσε με.

Ταξιτζής που έκανε 105.000 χλμ εντός του πρώτου έτους κτήσης ενός EV, επιβεβαιώνει χονδρικά τα ανωτέρω ποσά.

Προσωπικά, με το Τέσλα, είναι η πρώτη φορά που έχω αυτοκίνητο που συμπλήρωσε 50.000 χλμ και δεν έχω δώσει ούτε 1€ για σέρβις σε αντιπροσωπεία, ή οπουδήποτε αλλού.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.283
Reaction score
10.899
ρε σεις κάντε ένα εξελάκι, στα πόσα χιλιόμετρα η διαφορά ρεύματος-αμόλυβδης φτάνει το ποσό των 25000€ (που κάνει ένα ωραίο BYD).
Ε?
Καλά δε μιλάμε για 100% ακρίβεια, μια απλή προσέγγιση έλεγα να έχουμε.
Προσεγγιστικά, δεν χρειάζεται Excel, ένας απλός τύπος είναι:

=(26.500€-Α)/((Β-Ι)*Λ*Χ/100)

Όπου:
Α: Αξία πώλησης του αυτοκινήτου που έχετε τώρα
Β: Η κατανάλωση βενζίνης του σε lt/100km
Ι: Ισοδύναμο κατανάλωσης Atto σε παρόμοιες συνθήκες οδήγησης, επιλέγοντας μια από τις τρεις εκδοχές που παραθέτω παραπάνω
Λ: Κόστος λίτρου βενζίνης
Χ: Χιλιόμετρα που διανύετε ετησίως

Το εξαγόμενο είναι τα έτη που χρειάζονται για να αποσβεστεί το κόστος αγοράς του Atto, λαμβάνοντας υπόψη αποκλειστικά την αξία της καταναλισκόμενης ενέργειας.
Δε λαμβάνονται υπόψη πχ διαφορές στο κόστος συντήρησης, οι τόκοι που θα αποκομίζατε αν καταθέτατε τη διαφορά αξίας των δύο αυτοκινήτων στην τράπεζα ούτε η διαφορά στην ποιότητα ζωής που προσφέρει η οδήγηση ενός ηλεκτρικού οχήματος -αξία ανεκτίμητη! :)
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.804
Reaction score
30.722
Το αν θα χρειαστεί δίσκους - τακάκια δεν εξαρτάται από το αν είναι ή όχι ηλεκτρικό. Που τα είδατε αυτά; Υπάρχουν ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση. Μία χαρά χρειάζονται τα φρένα. Και θα φαγωθούν και θα θέλουν αλλαγή. Και οι δίσκοι.

Και η συντήρηση δεν πάει ηλεκτρικό vs θερμικό αλλά όχημα vs όχημα, ακόμα και αν ήταν και τα δύο ηλεκτρικά.

Ένα KIA eNiro ας πούμε θέλει 1000€ service ανά τετραετία. Και σε αυτά δεν περιλαμβάνονται πράγματα που ίσως χαλάσουν. Είναι μόνο η βασική συντήρηση.

Όπως είπα και στο σχόλιο μου, εξαρτάται από πολλά πράγματα. Δεν υπάρχουν κανόνες.
 

Μηνύματα
1.265
Reaction score
1.899
ηλεκτρικό χωρίς ανάκτηση; μου κάνει εντύπωση, μέχρι και το υβριδικό Yaris που είχα κάποτε έκανε
για πες κάποιο

και εγώ ξέρω ότι τα τακάκια στα ηλεκτρικά δε θα φαγωθούν ποτέ σχεδόν
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.233
Reaction score
137.824
Το αν θα χρειαστεί δίσκους - τακάκια δεν εξαρτάται από το αν είναι ή όχι ηλεκτρικό. Που τα είδατε αυτά; Υπάρχουν ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση
Αλήθεια;
Δε ξέρω ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς ανάκτηση..

Τέλος πάντων, ξέρω από τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε leaf ας πούμε, στα 180.000χλμ (φίλου, όχι από ίντερνετ) ήταν σα καινούρια.

Με το iD.3, στα 80.000 χλμ λάμπουν, σα καινούρια.

Καλά στο Τέσλα δε το συζητάμε, πατάω φρένο μια φορά το μήνα, κι αυτό δε χρειάζεται. Μπορώ να ξηλώσω τα δισκόφρενα να τα πετάξω, και να συνεχίσω κανονικά να οδηγώ.

Φίλος με Τέσλα στα 200.000 χλμ, είναι σα καινούρια. Στο δίκτυο λένε πως και μετά το μισό μύριο χιλιόμετρα, δε χρειάζεται τίποτα.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.283
Reaction score
10.899
Το αν θα χρειαστεί δίσκους - τακάκια δεν εξαρτάται από το αν είναι ή όχι ηλεκτρικό. Που τα είδατε αυτά; Υπάρχουν ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση. Μία χαρά χρειάζονται τα φρένα. Και θα φαγωθούν και θα θέλουν αλλαγή. Και οι δίσκοι.

Και η συντήρηση δεν πάει ηλεκτρικό vs θερμικό αλλά όχημα vs όχημα, ακόμα και αν ήταν και τα δύο ηλεκτρικά.

Ένα KIA eNiro ας πούμε θέλει 1000€ service ανά τετραετία. Και σε αυτά δεν περιλαμβάνονται πράγματα που ίσως χαλάσουν. Είναι μόνο η βασική συντήρηση.

Όπως είπα και στο σχόλιο μου, εξαρτάται από πολλά πράγματα. Δεν υπάρχουν κανόνες.
Εγώ δεν είπα ότι το ηλεκτρικό είναι απαραίτητα φθηνότερο στη συντήρηση, ότι οι υπολογισμοί δε λαμβάνουν υπόψη τέτοιες διαφορές έγραψα. :)
 

gid

Μηνύματα
8.211
Reaction score
9.451
Και να υπάρχουν ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση, ποιος θα πάει να τα πάρει;

Κάνεις τόσο ντόρο για την απουσία αντλίας θερμότητας, και θα κάτσουμε να συζητήσουμε καν για ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση;

Και ναι, τα ηλεκτρικά χρειάζονται, στατιστικά, σαφώς λιγότερη συντήρηση από τα θερμικά λόγω βασικών διαφορών σε σχεδιασμό και υλοποίηση. Υπάρχουν σαφώς λιγότερα σημεία που δυνητικά μπορεί να εμφανίσουν αστοχίες.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.804
Reaction score
30.722
για πες κάποιο
Δε ξέρω ηλεκτρικό αυτοκίνητο χωρίς ανάκτηση..
Από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα ανάκτηση αντί για one pedal drive. Στα χαρτιά όντως δεν υπάρχει ηλεκτρικό χωρίς κάποια ανάκτηση. Αυτή όμως που έχουν ορισμένα οχήματα είναι σα να μην έχουν.
Τέλος πάντων, ξέρω από τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων, σε leaf ας πούμε, στα 180.000χλμ (φίλου, όχι από ίντερνετ) ήταν σα καινούρια.

Με το iD.3, στα 80.000 χλμ λάμπουν, σα καινούρια.

Καλά στο Τέσλα δε το συζητάμε, πατάω φρένο μια φορά το μήνα, κι αυτό δε χρειάζεται. Μπορώ να ξηλώσω τα δισκόφρενα να τα πετάξω, και να συνεχίσω κανονικά να οδηγώ.

Φίλος με Τέσλα στα 200.000 χλμ, είναι σα καινούρια. Στο δίκτυο λένε πως και μετά το μισό μύριο χιλιόμετρα, δε χρειάζεται τίποτα.
Αυτό οφείλεται στο one pedal drive. Aν ένα όχημα διαθέτει one pedal drive, και εφόσον το συνηθίσεις, δεν χρειάζεται φρένο. Αν δεν έχει, με όση ανάκτηση και να έχει ρυθμιστεί, θέλει φρένο.
Και να υπάρχουν ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση, ποιος θα πάει να τα πάρει;
Όπως είπα και παραπάνω, από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα ανάκτηση αντί για one pedal drive. Και ότι σε μερικά οχήματα η ανάκτηση είναι ρυθμισμένη που δεν σταματά ποτέ το όχημα χωρίς φρένο καθώς δεν διαθέτει one pedal drive. Αν αναρωτιέσαι ποιος θα αγόραζε όχημα με χάλια ανάκτηση κοίτα τις πωλήσεις του Dolphin.
θα κάτσουμε να συζητήσουμε καν για ηλεκτρικά χωρίς ανάκτηση;
βεβαίως. Παίζει και αυτό το ρόλο του. Αν δεν σε ενδιαφέρει μην ασχολείσαι.
Και ναι, τα ηλεκτρικά χρειάζονται, στατιστικά, σαφώς λιγότερη συντήρηση από τα θερμικά λόγω βασικών διαφορών σε σχεδιασμό και υλοποίηση. Υπάρχουν σαφώς λιγότερα σημεία που δυνητικά μπορεί να εμφανίσουν αστοχίες.
Το "λιγότερη συντήρηση" σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει φθηνότερη συντήρηση. Αυτό είναι το ζητούμενο. Το κόστος. Όχι η συχνότητα. Τι να το κάνεις αν πας μια φορά το χρόνο και στα 60.000χλμ έχεις δώσει όσα και στο θερμικό ή και παραπάνω. Η KIA πχ θέλει service κάθε 15.000χλμ στο eΝiro, και κάθε 60.000χλμ αλλαγή του υγρού φρένων και υγρού στο ψυκτικό κύκλωμα. Αυτό το service εδώ Ελλάδα πληρώθηκε 710 ευρώ. Και έκανα λάθος πριν γιατί τα ξαναείδα. Τα 60.000χλμ και τα 1000 ευρώ συντήρηση ήταν για δυόμιση χρόνια, όχι τέσσερα.

Με το δικό μου θερμικό στα 60.000χλμ έχω δώσει συνολικά 500 ευρώ service, όχι 1000 ευρώ ή και παραπάνω. Oπότε από που προκύπτει ότι το ηλεκτρικό είναι φθηνότερο στη συντήρηση; Δεν βάζω μέσα τακάκια επειδή δεν τα αλλάζω στα 60.000. Στο επόμενο service που θα κάνω μάλλον τον Οκτώβριο θα αλλάξω και τακάκια. Ξέρεις πριν πόσα χλμ τα έβαλα; Πριν 85.000χλμ. Στα 170.000χλμ θέλω 2 ζευγάρια τακάκια και στα 340.000χλμ θέλω 4. Άλλοι μπορεί να θέλουν 8 ή 10 ζευγάρια.

Έλληνας ταξιτζής με Ioniq 5 (μετά από έκπτωση λόγω ΤΑΧΙ όπως λέει) πλήρωσε 450 ευρώ το service των 60.000χλμ. Άλλος με ΤΑΧΙ KIA EV6 ετοιμάζει κανένα 600άρι για το ίδιο service. Το πρώτο service του FIAT e500 θέλει 100-250 ευρώ ανάλογα που ζεις και που θα σε βρουν. Τα γράφουν οι κάτοχοι.

Αυτό που σου (ή σας) διαφεύγει είναι ότι στα περισσότερα ηλεκτρικά (με μοναδική εξαίρεση την Tesla από όσο γνωρίζω), τα υγρά του ψυκτικού κυκλώματος θέλουν αλλαγή κάθε 3-4 χρόνια. Ανάλογα τι λέει ο κατασκευαστής. Και σε αυτό το service θα πληρώσεις ίσως ακόμα και όσα γλύτωσες από τα υπόλοιπα ή αν είχες θερμικό. Μιλάμε για κοστολόγια που μπορεί να φτάνουν τα 600 - 700 ευρώ μόνο για αυτό το service. Aς το πούμε το μεγάλο service των ηλεκτρικών. Αυτά τα ποσά έχουν πληρωθεί εδώ στην Ελλάδα. Δεν τα βγάζω από το κεφάλι μου.

Κανόνας που να λέει ότι το ηλεκτρικό δεν θέλει service ή ότι είναι φθηνότερο ΔΕΝ υπάρχει. Δεν ισχύει αυτό. Καλά τα ηλεκτρικά, και πρώτος εγώ στην υποστήριξη τους, αλλά τα πράγματα θα τα λέμε όπως είναι. Όχι όπως τα θέλουμε ή πιστεύουμε πως είναι. Υπάρχουν και αυτοί που δεν ξέρουν και δεν έχουν διάθεση ή χρόνο για ψάξιμο. Και αν ακούσουν ότι "το ηλεκτρικό δεν θέλει service ή ότι είναι φθηνότερο" και πάνε να πάρουν και μετά τους έρχεται μια η άλλη ή παραπάνω θα μας βρίζουν. Εγώ δεν θέλω να με βρίζουν.

Το αν ένα ηλεκτρικό όχημα καταλήξει να είναι φθηνότερο στην συνολική του χρήση από το προηγούμενο θερμικό του(ς), θα εξαρτηθεί από πολλούς παράγοντες. Και δυστυχώς για αυτούς αν δεν διαβάσουν δεν θα το μάθουν πριν την αγορά. Η μοναδική περίπτωση να τους βγει θετική η μετάβαση (όσο αφορά το service και μόνο) είναι να μπορούν, και να τους αρέσουν, τα Tesla.
 
Last edited:

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.570
Reaction score
8.068
Τι σημαίνει "έχει ανάκτηση αλλά δεν έχει one pedal drive"; Πρώτη φορά το ακούω. Ούτε έχω δει ποτέ σε λίστα με specs να αναφέρουν "έχει one pedal drive".

Εφόσον υπάρχει ανάκτηση, με το που αφήσεις το γκάζι το αυτοκίνητο θα ξεκινήσει να επιβραδύνει. Τώρα το ότι κάποια δεν θα "σταματήσουν εντελώς" που λες φαντάζομαι σημαίνει ότι δεν απενεργοποιείται το creep; Στο δικό μου είναι επιλογή. Αλλά και έτσι να είναι, πιστεύεις ότι με το λίγο φρένο που θα πατήσεις στο τέλος για να το ακινητοποιήσεις θα φαγωθούν τα τακάκια; Και ότι αν φαγωθούν δεν θα έχουν αντέξει τουλάχιστον το δεκαπλάσιο σε σχέση με το θερμικό;

Πιάνεσαι από κάτι λεπτομέρειες για να αποδείξεις τι ακριβώς; Δεν έχω καταλάβει.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.283
Reaction score
10.899
Από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα ανάκτηση αντί για one pedal drive. Στα χαρτιά όντως δεν υπάρχει ηλεκτρικό χωρίς κάποια ανάκτηση. Αυτή όμως που έχουν ορισμένα οχήματα είναι σα να μην έχουν.

Αυτό οφείλεται στο one pedal drive. Aν ένα όχημα διαθέτει one pedal drive, και εφόσον το συνηθίσεις, δεν χρειάζεται φρένο. Αν δεν έχει, με όση ανάκτηση και να έχει ρυθμιστεί, θέλει φρένο.

Όπως είπα και παραπάνω, από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα ανάκτηση αντί για one pedal drive. Και ότι σε μερικά οχήματα η ανάκτηση είναι ρυθμισμένη που δεν σταματά ποτέ το όχημα χωρίς φρένο καθώς δεν διαθέτει one pedal drive. Αν αναρωτιέσαι ποιος θα αγόραζε όχημα με χάλια ανάκτηση κοίτα τις πωλήσεις του Dolphin.
Αλέξη, χωρίς παρεξήγηση, μην είσαι τόσο απόλυτος. Το one pedal drive είναι τρόπος οδήγησης, όχι κάποιος ιδιαίτερος τύπος συστήματος μετάδοσης κίνησης. Μπορεί ενδεχομένως το ίδιο όχημα να οδηγείται με αυτόν ή τον κλασσικό τρόπο, με απλή ρύθμιση από το μενού. Αυτό, είτε εξαρχής είτε στην πορεία μέσω update όπως έγινε πχ με το MG4. Γιατί; Διότι -όπως έγραψα ήδη- είναι τρόπος οδήγησης, δηλαδή ουσιαστικά λογισμικό.

Γιατί σου γράφω να μην είσαι απόλυτος; Εκ πείρας, οδηγώντας το Atto που ουσιαστικά έχει το ίδιο σύστημα κίνησης και λογισμικό με το "χάλια" Dolphin. Πόσο συχνά νομίζεις ότι εγώ πατάω φρένο; Η απάντηση είναι όποτε κάποιο όχημα παρεμβάλλεται απότομα στην πορεία μου και στα τελευταία μέτρα πριν κάθε διασταύρωση, όταν πλέον η ταχύτητα έχει πέσει στα 20-25km/h. Ουσιαστικά, δε χρειάζεται να πατήσω φρένο αλλού. Η αναγεννητική πέδηση, απλά αφήνοντας το πεντάλ επιτάχυνσης, φτάνει τα 31kW (42hp) που είναι αρκετά για να κόβει ταχύτητα το αυτοκίνητο στην κανονική οδήγηση.

Πόση επίπτωση έχει αυτό στη φθορά των υλικών τριβής των φρένων, αλλά και στην κατανάλωση; Θα ξεκινήσω από το δεύτερο, όπου μια ένδειξη μας δίνουν τα δεδομένα. Ανέβασα νωρίτερα φωτογραφία όπου η μέση κατανάλωση είναι 13,9kWh/100km. Από αυτές, η μια kWh είναι κατανάλωση του κλιματιστικού (φαίνεται και στη φωτό , όπου το όχημα είναι στατικό), ενώ σίγουρα ένα μερίδιο της συνολικής κατανάλωσης έχει το γεγονός ότι στις ζέστες το ανοίγω από μακριά 5' πριν μπω στο αυτοκίνητο για να κάνω μια διαδρομή 10'-20'. Χαλαρά 12,5kWh/100km, που σίγουρα μπορώ να κατεβάσω κι άλλο με πιο ελαφρύ πόδι. Ένα πρώτο συμπέρασμα βγαίνει εύκολα.

Πως σχετίζεται αυτό με τη φθορά των φρένων; Ένα πολύ σύντομο "μάθημα" μηχανολογίας αυτοκινήτου και φυσικής: στα φρένα η κινητική ενέργεια του οχήματος μετατρέπεται σε θερμότητα μέσω της τριβής. Η φθορά των υλικών τριβής είναι περίπου ανάλογη του ρυθμού μετατροπής, με την παρατήρηση ότι στους πολύ έντονους ρυθμούς αυξάνεται σημαντικά λόγω της αντίστοιχης αύξησης της θερμοκρασίας. Ισχύει περισσότερο στα σύγχρονα υλικά τριβής, τα οποία όμως δεν έχουν πρόβλημα σε κανονικούς ρυθμούς.
Μπορεί η φθορά σε χαμηλούς ρυθμούς να είναι ανάλογη της μετατρεπόμενης ενέργειας, όμως αυτή δεν είναι ανάλογη της ταχύτητας: ο τύπος που δίνει την κινητική ενέργεια είναι Εκιν=1/2*m*V^2, όπου m η μάζα του οχήματος και V η ταχύτητά του. Τι σημαίνει αυτό σε απλά ελληνικά; Ότι ένα όχημα που τρέχει με 40km/h δεν έχει διπλάσια, αλλά τετραπλάσια κινητική ενέργεια από ένα που τρέχει με 20km/h, άρα έχει τετραπλάσια φθορά υλικών τριβής για να σταματήσει. Ποιο είναι το δεύτερο συμπέρασμα;

Ας πάμε κι ένα βήμα παρακάτω, προς επίρρωση όσον γράφω παραπάνω περί των επιλογών που κάνει κάθε κατασκευαστής, σχετικά με τη λειτουργία του λογισμικού. Έγραψα ήδη ότι το Atto "φρενάρει" -απλά αφήνοντας το πεντάλ- μέχρι 31kW, τα οποία φθίνουν γραμμικά όσο μειώνεται η ταχύτητα. Έτσι το σκέφτονται στη BYD. Εμένα, ως ορθολογιστή μηχανικού, μου φαίνεται πιο λογικό να σταματάει μόνο του το αυτοκίνητο, χωρίς να χρειάζεται εκείνο το "τσικ" φρένου στο τέλος -το οποίο συμπεράναμε ήδη ότι δε φθείρει σημαντικά τα υλικά τριβής. Να σου πω την αλήθεια, δε με χαλάει κιόλας, καθώς μέχρι πριν λίγο καιρό οδηγούσα μόνο αυτοκίνητα που θέλανε πολύ περισσότερο φρένο για να σταματήσουν και βγάζανε μουγκρητά όταν χρησιμοποιούσα και τον κινητήρα στη διαδικασία.
Δεν είναι αυτό όμως το κύριο θέμα: το θέμα είναι ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά, καθώς η λειτουργία του regen είναι μια δυναμική διαδικασία που -χωρίς να έχω στοιχεία, αλλά αλλιώς δε βγαίνει λογικά- περιλαμβάνει διαρκώς και χρήση των φρένων, σε κάποιο βαθμό.
Κάτι που δεν είχα γράψει μέχρι τώρα, γιατί το ανακάλυψα αργότερα και το διερευνώ ακόμα, είναι ότι η ισχύς αναγεννητικής πέδησης αυξάνεται δραματικά στο Atto (και προφανώς επίσης στο "χάλια" Dolphin) όταν πατήσεις το φρένο: ο πίνακας οργάνων είναι στο οπτικό πεδίο του οδηγού, η δε ισχύς αναγέννησης αναγράφεται με μεγάλα γράμματα, οπότε πέφτει το μάτι συχνά. Χθες πχ που πάτησα αρκετά δυνατά φρένο με περίπου 80km/h, είδα να φτάνει τα 81kW -σχεδόν 110hp! Παρατηρώντας, έχω συμπεράνει ότι είναι μεγαλύτερη όταν το οδόστρωμα έχει καλό συντελεστή τριβής και ευθεία. Σε γλιστερή άσφαλτο και στροφή μειώνεται σημαντικά, προφανώς για να μη μπλοκάρουν οι τροχοί. Θεωρώ βέβαιο ότι ο υπολογιστής χρησιμοποιεί τους επαγωγικούς αισθητήρες Ηall του συστήματος ABS και τα 3D επιταχυνσιόμετρα του αυτοκινήτου, σε μια διαρκή ισορροπία μεταξύ ηλεκτροκινητήρα και φρένων. Σου τα λέω εγώ εκ πείρας και προσωπικής παρατήρησης, γιατί αποκλείεται να σου τα γράψει κάποιος reviewer που έκανε μερικές βόλτες το αυτοκίνητο.

Πάμε και στο τελευταίο: ας πάρουμε ένα αυτοκίνητο με πλήρες one pedal drive, ας πούμε το Tesla Model Y. Όχι το LR του Κώστα -που είναι τετρακίνητο, αν και έχω την πεποίθηση ότι κι εκεί παρόμοια πράγματα συμβαίνουν- αλλά το πισωκίνητο. Ξαναλέω ότι δεν έχω στοιχεία, αλλά ειλικρινά πιστεύει κάποιος ότι ένα αυτοκίνητο μπορεί να φρενάρει -με ασφάλεια και αποτελεσματικά- αποκλειστικά "τραβώντας χειρόφρενο"; Γιατί αυτό συμβαίνει σε ένα πισωκίνητο όχημα που κάνει regen. O Elon θα χαμογελούσε πονηρά και θα έλεγε "give me a... brake"! :roflmao:

Αυτά και άλλα πολλά, πάντα φιλικά.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.233
Reaction score
137.824
Στο iD.3 που δεν έχει "one pedal drive", είναι εφικτό να πατάς φρένο μόνον για να ακινητοποιήσεις το αυτοκίνητο από 5 χλμ/Ω μέχρι στάσης, με ασήμαντη φθορά των φρένων.

Η σημαντικότερη φθορά των φρένων προέρχεται από τα μακρόσυρτα χαλαρά φρεναρίσματα, όπου για παρατεταμένο χρονικό διάστημα τρίβονται τα τακάκια στους δίσκους.

Αυτό ακριβώς, πετυχαίνει αναίμακτα η ανάκτηση στα EV.
 


wizzy

Music is our (Supernatural) friend!
Μηνύματα
14.760
Reaction score
21.598
Το BYD που οδήγησα προ εβδομάδος φρενάρει πολύ λιγότερο με την ανάκτηση από το ID3.
Μήπως ήταν κάποια ρύθμιση που δεν είχε ενεργοποιηθεί/τροποποιηθεί κατάλληλα;
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.283
Reaction score
10.899
Το BYD που οδήγησα προ εβδομάδος φρενάρει πολύ λιγότερο με την ανάκτηση από το ID3.
Πιθανότατα έτσι είναι, εγώ φρενάρω στα 20-25km/h στις διασταυρώσεις. Η κινητική ενέργεια, και κατ'επέκταση η φθορά των φρένων είναι και πάλι ελάχιστη. Παρεμπιπτόντως, το regen ρυθμίζεται σε δύο επίπεδα: το -εξ ορισμού- Normal και το High, όπου το έχω εγώ.

Προσέξτε όμως περίπλοκη: όταν ενεργοποιηθεί το αυτόματο cruise control (ACC, λειτουργεί άριστα παρεμπιπτόντως), κάτι που κάνω όποτε μπλέξω σε κίνηση, το αυτοκίνητο ξεκινά και σταματά πλήρως εντελώς μόνο του, ακολουθώντας την κυκλοφορία. Τώρα τι γίνεται εσωτερικά ο θεός και το... software το γνωρίζουν. Εγώ δε μπορώ να αντιληφθώ παρέμβαση των φρένων ούτε ακουστικά ούτε κινηματικά, αλλά θεωρώ σχεδόν βέβαιο ότι συμβαίνει, όπως το ίδιο θεωρώ και για όλα τα one pedal drive.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.283
Reaction score
10.899
Η σημαντικότερη φθορά των φρένων προέρχεται από τα μακρόσυρτα χαλαρά φρεναρίσματα, όπου για παρατεταμένο χρονικό διάστημα τρίβονται τα τακάκια στους δίσκους.

Αυτό ακριβώς, πετυχαίνει αναίμακτα η ανάκτηση στα EV.
Η "ανάπαυση" το δεξιού ποδιού πάνω στο πεντάλ του φρένου είναι αποκλειστικό... προνόμιο των θερμικών, πράγματι.

Το χειρότερο "σκίσιμο" πάντως -μετά την πίστα- τα φρένα το τρώνε σε σβέλτες καταβάσεις φιδωτών δρόμων. Πατάς και καμιά νερολακούβα για να αποκτήσουν... κυματισμό οι δισκόπλακες, εκεί να δεις κόστος συντήρησης φρένων. :biggrin:
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.822
Μηνύματα
2.953.063
Members
38.243
Νεότερο μέλος
desmios2025
Top