Build Your Dreams (BYD)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Καθαρά για λόγους ταχύτητας φόρτισης, οι πυκνωτές φορτιζουν άμεσα , οι μπαταρίες έχουν αντίσταση και θέλουν χρόνο και μικρότερη ισχύ (σε σχέση με ) οπότε μπορείς να χάσεις σενάρια φόρτισης ανάλογα τις συνθήκες.

Κάπου είχε γραφτεί ότι η τεσλα αγόρασε πέρσι μια εταιρία κατασκευής υπερπυκνωτών (εντελώς τυχαία)
Σωστό, αλλά δεν χρειάζονται "υπερπυκνωτές".

Αυτοί, θα είχαν νόημα μόνον σε περίπτωση αντικατάστασης των μπαταριών.

Απλοί πυκνωτές χαμηλής εσωτερικής αντίστασης χρειάζονται, και εννοείται ότι υπάρχουν, ως buffer, όπως σε οποιοδήποτε τροφοδοτικό.

Η μπαταρία υψηλής τάσης, έχει πάρα πολλά στοιχεία παράλληλα και ως εκ τούτου εμφανίζει πολύ χαμηλή εσωτερική αντίσταση, γι'αυτό και δε ζεματάει όταν βγάζει την τεράστια ισχύ που είναι διαθέσιμη ως ιπποδύναμη, ούτε όταν φορτίζει για αρκετή ώρα με ισχύ 250 kW.

Η τυπική ισχύς του regeneration στην καθημερινότητα της οδήγησης μέσα στην πόλη, σπανίως ξεπερνάει τα 20 kW, συνήθως δε, είναι κάτω από 11 kW, κάτω από την ισχύ φόρτισης στο σπίτι, κι αυτή είναι ισχύς που την καταπίνουν σα χάπι οι μπαταρίες, χωρίς ίχνος θέρμανσης.

Σε υψηλό SOC, κατεβαίνει κάτω από 1C τυπικά το σχεδιάγραμμα φόρτισης (με εξαίρεση τα νέα πόρσε που μέχρι τέλους παν 1C) μόνον και μόνο για λόγους στρατηγικής περί μακροζωίας της μπαταρίας, σε μια φόρτιση που ήταν αρχικά σε 2,5 και 3C (και 3,5C βγάζουν μέχρι κι οι Κινέζοι, αλλά μόνον σε πολύ χαμηλό SOC).

Γι'αυτό και σε υψηλό SOC είναι πολύ μειωμένο το regeneration, για προστασία της μακροζωίας της.

Τυπικά, από 95% SOC και πάνω, δεν ενεργοποιείται σχεδόν καθόλου το regeneration, καθώς ακολουθούν τα σχεδιαγράμματα φόρτισης, για λόγους μακροζωίας της μπαταρίας, άλλωστε φόρτιση είναι κι αυτή, και ακόμα και σε ταχυφορτιστές να το κουμπώσεις σε 95% SOC, θα δεις πολύ χαμηλά kW. Γι'αυτό κρατάνε για χρόνια οι μπαταρίες.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.473
Reaction score
1.555
Για φόρτιση στο σπίτι ναι. Για έξω εξαρτάται.

Δεν έχουν όλοι δυνατότητα φόρτισης το μεσημέρι. Μη πω ελάχιστοι.
Οι ίδιοι ελάχιστοι που δεν έχουν δυνατότητα φόρτισης το μεσημέρι πάντως, για να φορτίσουν από φωτοβολταϊκά θα πρέπει να ξηλωθούν σημαντικά για να πάρουν μπαταρίες.
180 BYD Dolphin έχουν πωληθεί μέχρι σήμερα. Η προσφορά στην τιμή ισχύει για 500 κομμάτια. Οπότε αν κάποιος το σκέφτεται σοβαρά ας δει τι θα κάνει μπας και το πάρει σε αυτή την τιμή - κλοπή. Μετά από όσο θυμάμαι θα πάρει κανένα τάλιρο πάνω.
Συγνώμη, αλλά αν πάρει ένα τάληρο πάνω, α) κανείς δεν θα πάρει το ασχημόπαπο για 25Κ, β) τότε θα πρέπει να μιλάμε για κλοπή.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.577
Reaction score
30.480
Οι ίδιοι ελάχιστοι που δεν έχουν δυνατότητα φόρτισης το μεσημέρι πάντως, για να φορτίσουν από φωτοβολταϊκά θα πρέπει να ξηλωθούν σημαντικά για να πάρουν μπαταρίες.
Εννοώ ότι είναι ελάχιστοι αυτοί που είναι σπίτι μεσημέρι. Αυτοί οι ελάχιστοι θα μπορούσαν να φορτίσουν φθηνά με τα νέα μέτρα, που όπως φαίνεται θα έρθουν κατά το 2026 και αν. Στους υπόλοιπους θα αυξηθεί.

Όσο για την φόρτιση από φωτοβολταϊκά, φαίνεται πως αρχίζει να υπάρχει κάτι. Δεν το έχω ψάξει παραπάνω.


Συγνώμη, αλλά αν πάρει ένα τάληρο πάνω, α) κανείς δεν θα πάρει το ασχημόπαπο για 25Κ, β) τότε θα πρέπει να μιλάμε για κλοπή.
Μη το λες. Στο εξωτερικό είναι πολύ ακριβότερο. Ακριβότερο και από την αρχική τιμή στην Ελλάδα προ έκπτωσης, και πουλάει. Προσωπικά, το έβλεπα κάπως στην αρχή, αλλά έπαθα ότι και με το Μ3. Με τόσα reviews και φωτογραφίες που έχω δει δεν με ενοχλεί καθόλου. Αν μπορούσα θα το είχα κλείσει χθες, το full extra. Δεν το βάζω στην ίδια κατηγορία με το R5 ας πούμε, αλλά 15.000€ φθηνότερο, μεγαλύτερο αμάξι με μεγαλύτερη μπαταρία και full extra, δεν έχω κανένα θέμα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Περί regeneration, να μερικά ρεαλιστικά στοιχεία από την καθημερινή μου διαδρομή, κι όχι αερολογίες..

Μικτή διαδρομή, με το μεγαλύτερο τμήμα στο δρόμο Χαλκιδικής (όριο 90χλμ/Ω), και με τυπική κίνηση.

Απόσταση ~20 χλμ, με κατανάλωση 2,5 kWh:

1000012954.png


Ταχύτητες κίνησης:

1000012952.png


Στη μέγιστη ταχύτητα που έπιασα, το άφησα να μειώσει με regeneration, εκεί πάντα έτσι γίνεται γιατί βγαίνω από τον κεντρικό δρόμο.

Φαίνονται τα 2 φανάρια που σταμάτησα στο δρόμο, και φαίνεται και τι επιτάχυνση είχα μετά. Δεν πήγαινα "αργά".. (εκεί στα φανάρια, έχει 70 όριο).

Κατανάλωση της διαδρομής:

1000012951.png


Όπου βλέπετε ποιο είναι το regeneration, με πράσινο.

Εντός πόλης, όπως ήδη σας είπα, παίζει εκεί:

1000012950.png


Όσο είναι ο τριφασικός φορτιστής στο σπίτι.

Στα 124 χλμ/Ω, έπιασε μέγιστο regeneration:

1000012949.png


Πες 50 kW.

Μη τρελαίνεστε. Και το 20% που λέει η Τέσλα, πολύ είναι. Και παραπάνω, δε γίνεται. Εντάξει, άμα κάνεις μόνον κατηφόρα, παίζει παραπάνω. 😁🤣😜🤭
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.240
Reaction score
10.727
Μη τρελαίνεστε. Και το 20% που λέει η Τέσλα, πολύ είναι. Και παραπάνω, δε γίνεται. Εντάξει, άμα κάνεις μόνον κατηφόρα, παίζει παραπάνω. 😁🤣😜🤭
Την προηγούμενη Κυριακή είχαμε πάει για κοψίδια και καφέ στη Στενή. Ξεκινώντας για επιστροφή από το βουνό είχα 11% μπαταρία στο BYD και φτάνοντας στη θάλασσα είχα... 12%. Είναι μια διαδρομή 25χλμ με 189μ. άνοδο και 589μ. κάθοδο, γι' αυτό και το θετικό πρόσημο στη μεταβολή του SOC.
Φυσικά, η ενέργεια που απαιτήθηκε για τη διαδρομή των 50χλμ, καταναλώθηκε στο σκέλος της ανόδου. Δε θυμάμαι πόσο ήταν ακριβώς το ποσοστό μπαταρίας που χρησιμοποιήθηκε συνολικά, αλλά -εντυπωσιακό για την αξιοπιστία της εφαρμογής- η απόκλιση από την πρόβλεψη του ABRP ήταν μόλις 1%, παρά τις ιδιαιτερότητες της διαδρομής!
 


Μηνύματα
1.471
Reaction score
1.308
Ξεκινώντας για επιστροφή από το βουνό είχα 11% μπαταρία στο BYD και φτάνοντας στη θάλασσα είχα... 12%
Είναι απλό, οι μπαταριοκίνητοι θα πηγαίνετε μόνο από κατηφόρες.
Όλα εγώ θα σας τα λέω;
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.577
Reaction score
30.480
Όπως και αν έχει, δεν γνωρίζουμε άλλο όχημα που να γεμίζει καύσιμο όταν κινείται. Ας είναι και στις κατηφόρες. 😎
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.830
Reaction score
136.853
Βρε και στις ευθείες, και στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη.

Προσωπικά νομίζω πως ένα 10% της συνολικής ενέργειας που χρειάζεται για το καθημερινό μου δρομολόγιο, το κερδίζω με τα φρεναρίσματα του regeneration.

Μια χαρά είναι. Κάθε δέκα διαδρομές, η μια δωρεάν.

Τι λες τώρα..

Εντάξει, από κατηφόρα από βουνό, έχω δει τη μπαταρία να κερδίζει ένα 10% ανέτως. Κι αυτό μια χαρά είναι.

Σημαντικότερο του κέρδους ενέργειας, είναι η ευχαρίστηση στην οδήγηση, ιδίως όταν το φρένο απ'το regeneration είναι πραγματικά "έξυπνο", οπότε φρενάρει το αυτοκίνητό σου, όπως θα το φρέναρες κι εσύ, πράγμα που είναι σχεδόν μαγικό, μια απόλαυση.

Κι οι άτιμοι, όσο περνάει ο καιρός, τσουκου τσουκου, όλο και πιο "έξυπνο" το κάνουν. Μέχρι βέβαια να μας αντικαταστήσουν τελείως στην οδήγηση, να τελειώνουμε μ'αυτο το παραμύθι.
 

Μηνύματα
1.244
Reaction score
1.857
καλά τα 250 KW φόρτισης του τέσλα είναι η μέγιστη τιμή, που παίζει για λίγα δευτερόλεπτα,
ακούγεται καλό στα specs αλλά δεν κάνει κάποια τρελλή διαφορά,

πχ το Υ


με πάνω από 200 KW φορτίζει για 2 λεπτά
με πάνω από 150 KW φορτίζει για 9 λεπτά (συνολικά όλα τα πάνω από 150 δηλαδή μαζί και ο παραπάνω χρόνος)
κοκ

οι παραπάνω τιμές είναι για το LR με τη μεγάλη μπαταρία, το standard range πιάνει πάνω από 170 KW για λίγα δευτερόλεπτα

κλπ

υπάρχουν άλλα αυτοκίνητα με χαμηλότερη κορυφή αλλά πιο επίπεδη καμπύλη οπότε πχ στα 10 λεπτά η διαφορά είναι αμελητέα ή δεν υπάρχει


https://evkx.net/models/tesla/model_y/model_y_long_range/chargingcurve/
 

Μηνύματα
1.329
Reaction score
2.324
Βρε και στις ευθείες, και στην καθημερινότητα μέσα στην πόλη.

Προσωπικά νομίζω πως ένα 10% της συνολικής ενέργειας που χρειάζεται για το καθημερινό μου δρομολόγιο, το κερδίζω με τα φρεναρίσματα του regeneration.

Μια χαρά είναι. Κάθε δέκα διαδρομές, η μια δωρεάν.

Τι λες τώρα..

Εντάξει, από κατηφόρα από βουνό, έχω δει τη μπαταρία να κερδίζει ένα 10% ανέτως. Κι αυτό μια χαρά είναι.

Σημαντικότερο του κέρδους ενέργειας, είναι η ευχαρίστηση στην οδήγηση, ιδίως όταν το φρένο απ'το regeneration είναι πραγματικά "έξυπνο", οπότε φρενάρει το αυτοκίνητό σου, όπως θα το φρέναρες κι εσύ, πράγμα που είναι σχεδόν μαγικό, μια απόλαυση.

Κι οι άτιμοι, όσο περνάει ο καιρός, τσουκου τσουκου, όλο και πιο "έξυπνο" το κάνουν. Μέχρι βέβαια να μας αντικαταστήσουν τελείως στην οδήγηση, να τελειώνουμε μ'αυτο το παραμύθι.
Αυτή η "εξυπνάδα" είναι απλά εντυπωσιακή! το αυτοκίνητο αλλάζει οδηγική συμπεριφορά σε κάθε update κάθε 2 εβδομάδες δλδ. Έχω παρατηρήσει διαφορές πέραν του regen στην επιτάχυνση και στο τιμόνι
 



alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.577
Reaction score
30.480
H BYD παρέλαβε το "δεύτερο" πλοίο μεταφοράς, χωρητικότητας 7000 οχημάτων, που στην ουσία είναι το πρώτο ιδιόκτητο της εταιρείας, καθώς αυτό που έχει τώρα δεν είναι δικό της και ας ονομάζεται BYD Explorer No1. Ετοιμάζει άλλα 5 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Προφανώς τα έχει μοιράσει στα ναυπηγεία, καθώς το συγκεκριμένο ναυπηγείο θα παραδώσει άλλο ένα.
 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.240
Reaction score
10.727
Η Τaycan της BYD έρχεται Ευρώπη. DENZA Z9 GT. H DENZA ξεκίνησε ως συνεργασία με την Mercedes 50%-50%. Πριν λίγα χρόνια η BYD ανέβηκε στο 90% και εδώ και λίγους μήνες στο 100%.

Η τεχνολογία, οι επιδόσεις και η πολυτέλεια του αυτοκινήτου είναι απίστευτη, το ίδιο και η τιμή του για αυτά που προσφέρει!
Αναλυτικά εδώ.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.240
Reaction score
10.727
Έκανα επιπλέον διερεύνηση στο θέμα της αναγεννητικής πέδησης στις χαμηλές ταχύτητες. Όντως, η ισχύς αναγέννησης μειώνεται σταδιακά μέχρι τα 20km/h, όπου πέφτει στο 1kW, ενώ από τα 19 και κάτω είναι 0, αν δεν πατιέται το φρένο. Αν πατιέται, υπάρχει και πάλι αναγέννηση, με ισχύ έως 22kW, μέχρι τα 5km/h οπότε το αυτοκίνητο σταματά αποκλειστικά με τις δισκόπλακες (η ένδειξη στο όργανο είναι 0kW).

Θυμίζω ότι σε μεγάλες ταχύτητες έχω δει μέχρι και 31kW χωρίς πάτημα φρένου, 81kW με πάτημα.
Στο γράφημα που ακολουθεί, η αναγέννηση είναι στον αρνητικό κατακόρυφο άξονα. Πιθανότατα φιλτράρει τις στιγμιαίες κορυφώσεις ώστε να είναι πιο καθαρό και ουσιαστικό το γράφημα, το οποίο αφορά τα 50 τελευταία χιλιόμετρα που έχει διανύσει το όχημα. Απεικονίζεται αναγέννηση με ισχύ έως λίγο κάτω από τα 20kW, με την υποσημείωση ότι δε θυμάμαι να έκανα κάποιο δυνατό φρενάρισμα με μεγάλη ταχύτητα σε αυτά τα χιλιόμετρα, που αφορούν κυρίως περιαστικές διαδρομές με ταχύτητες έως 80km/h:

PXL_20240927_053352757~2.jpg


Η μέση κατανάλωση είναι κάπως χαμηλότερη από το προηγούμενο χρονικό διάστημα, πιθανότατα λόγω του ότι δε χρειάζεται πλέον να ανάβω το κλιματιστικό μερικά λεπτά πριν ξεκινήσω:

PXL_20240927_053335905~2.jpg


Πάντως, ο πιο άνετος και οικονομικός τρόπος οδήγησης στο μποτιλιάρισμα είναι η ενεργοποίηση του ACC που ξεκινά, σταματά και ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση από το μπροστινό όχημα. Λειτουργεί άριστα και, σε συνδυασμό με το ICC, μπορεί να κρατά και τη λωρίδα όταν ο δρόμος είναι σχετικά ευθύς.
Αντίθετα με το ΑCC, το ICC λειτουργεί εντελώς στοιχειωδώς και μόνο σε σχεδόν ευθείες οδούς με καλή διαγράμμιση (αλλιώς η ένδειξη στον πίνακα οργάνων γίνεται γκρι και δεν επιτρέπεται η ενεργοποίηση). Λειτουργεί πάντως λίγο καλύτερα από το αντίστοιχο στο Puma, το οποίο χάνει πχ ακόμα και τη -σχετικά απότομη- αριστερή καμπή στο ρεύμα εξόδου της εθνικής πριν την ευθεία του "Σείριος".
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.493
Reaction score
7.877
η ισχύς αναγέννησης μειώνεται σταδιακά μέχρι τα 20km/h, όπου πέφτει στο 1kW, ενώ από τα 19 και κάτω είναι 0, αν δεν πατιέται το φρένο. Αν πατιέται, υπάρχει και πάλι αναγέννηση, με ισχύ έως 22kW, μέχρι τα 5km/h οπότε το αυτοκίνητο σταματά αποκλειστικά με τις δισκόπλακες (η ένδειξη στο όργανο είναι 0kW).
Γιατί έκαναν αυτή την επιλογή άραγε;
Εμένα σταματάει κανονικά (χωρίς φρένο) και πατάω το φρένο μόνο στο τέλος για να μην τσουλήσει.
 

TGD

Μηνύματα
8.600
Reaction score
8.621
Στην ντηζελομαούνα η μπαταρία φόρτιζεται από το φρενάρισμα. Και υπάρχει ένα ωραίο και άχρηστο γραφικό στην οθόνη που δείχνει πότε ενεργοποιείται. Ποτέ δεν δουλεύει κάτω από τα 20km/h. Μπορεί να είναι κάποιο θέμα ασφαλείας ή η απόδοση της γεννήτριας να μην αξίζει σε τόσο χαμηλό ρυθμό περιστροφής.
 


Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.579
Μηνύματα
2.944.898
Members
38.201
Νεότερο μέλος
danstefan
Top