- Μηνύματα
- 54.785
- Reaction score
- 136.659
Σωστό, αλλά δεν χρειάζονται "υπερπυκνωτές".Καθαρά για λόγους ταχύτητας φόρτισης, οι πυκνωτές φορτιζουν άμεσα , οι μπαταρίες έχουν αντίσταση και θέλουν χρόνο και μικρότερη ισχύ (σε σχέση με ) οπότε μπορείς να χάσεις σενάρια φόρτισης ανάλογα τις συνθήκες.
Κάπου είχε γραφτεί ότι η τεσλα αγόρασε πέρσι μια εταιρία κατασκευής υπερπυκνωτών (εντελώς τυχαία)
Αυτοί, θα είχαν νόημα μόνον σε περίπτωση αντικατάστασης των μπαταριών.
Απλοί πυκνωτές χαμηλής εσωτερικής αντίστασης χρειάζονται, και εννοείται ότι υπάρχουν, ως buffer, όπως σε οποιοδήποτε τροφοδοτικό.
Η μπαταρία υψηλής τάσης, έχει πάρα πολλά στοιχεία παράλληλα και ως εκ τούτου εμφανίζει πολύ χαμηλή εσωτερική αντίσταση, γι'αυτό και δε ζεματάει όταν βγάζει την τεράστια ισχύ που είναι διαθέσιμη ως ιπποδύναμη, ούτε όταν φορτίζει για αρκετή ώρα με ισχύ 250 kW.
Η τυπική ισχύς του regeneration στην καθημερινότητα της οδήγησης μέσα στην πόλη, σπανίως ξεπερνάει τα 20 kW, συνήθως δε, είναι κάτω από 11 kW, κάτω από την ισχύ φόρτισης στο σπίτι, κι αυτή είναι ισχύς που την καταπίνουν σα χάπι οι μπαταρίες, χωρίς ίχνος θέρμανσης.
Σε υψηλό SOC, κατεβαίνει κάτω από 1C τυπικά το σχεδιάγραμμα φόρτισης (με εξαίρεση τα νέα πόρσε που μέχρι τέλους παν 1C) μόνον και μόνο για λόγους στρατηγικής περί μακροζωίας της μπαταρίας, σε μια φόρτιση που ήταν αρχικά σε 2,5 και 3C (και 3,5C βγάζουν μέχρι κι οι Κινέζοι, αλλά μόνον σε πολύ χαμηλό SOC).
Γι'αυτό και σε υψηλό SOC είναι πολύ μειωμένο το regeneration, για προστασία της μακροζωίας της.
Τυπικά, από 95% SOC και πάνω, δεν ενεργοποιείται σχεδόν καθόλου το regeneration, καθώς ακολουθούν τα σχεδιαγράμματα φόρτισης, για λόγους μακροζωίας της μπαταρίας, άλλωστε φόρτιση είναι κι αυτή, και ακόμα και σε ταχυφορτιστές να το κουμπώσεις σε 95% SOC, θα δεις πολύ χαμηλά kW. Γι'αυτό κρατάνε για χρόνια οι μπαταρίες.
Last edited: