Πως διασφαλίζεται η ηχοληψία και η αναπαραγωγή του ύψους της μουσικής σκηνής ;

Μηνύματα
7.231
Reaction score
1.529
Το ύψος της σκηνής που λες, είναι μία διάσταση, όπως το πλάτος και το βάθος, κι όλες αυτές οι διαστάσεις μαζί, αποτελούν τη μουσική σκηνή, είναι ένα πράμα, της μιας ενιαίας και αδιαιρέτου χωρικής πληροφορίας της ηχογράφησης.

Θες δε θες, ένας χυλός είναι.
Η ερώτηση είναι αν τρία όργανα που παίζουν σε διαφορετικό ύψος καταγράφονται από δύο μικρόφωνα ώς ένα όργανο ή ως τρία όργανα σε διαφορετικό ύψος μεταξύ τους ;
Για να μην θέτεις διαρκώς τις παραμέτρους της συμβολής του χώρου , θεώρησε αρχικά ότι η ηχογράφηση γίνεται σε μία ανηχοϊκή αίθουσα, ή στο βουνό ... εκεί ψηλά ...

Ας καταλήξουμε όμως πρώτα στο βασικό ερώτημα, λαμβάνοντας ως δεδομένο τη δυνατότητα καταγραφής τις πληροφορίας από τα μικρόφωνα και μόνο από αυτά . Αυτά καταγράφουν, ή όχι, τη διαφορά της απόστασης μεταξύ της πηγής και του μικροφώνου η οποία μεταφράζεται ηλεκτρονικά ως χρονικές διαφορές ;
Δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι τα μικρόφωνα βρίσκονται σε διαφορετική απόσταση στον κατακόρυφο άξονα από τη μεσαία (M) πηγή, την επάνω (U) και την κάτω (D) . Με χρήση του Πυθαγορείου θεωρήματος υπολογίζουμε τις αποστάσεις της πηγής από τα μικρόφωνα, που είναι προφανώς διαφορετικές.

Το άλλο θέμα είναι εάν ο εγκέφαλος του ανθρώπου μπορεί να αντιληφτεί τις ακριβείς θέσεις της εκάστοτε πηγής που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, λ.χ. στα 2 μέτρα. Τι γίνεται όταν οι πηγές γίνουν 2 ή 3 και τοποθετηθούν σε διαφορετικό ύψος και σε απόσταση 50-70 στον κατακόρυφο άξονα απο τη μεσαία πηγή ; Σε εκείνη την διάταξη εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά η αίσθηση της ακοής του ανθρώπου, σε ότι αφορά την εκτίμηση της θέσης (localisation) ;

Η συνεχής αναφορά σε subs θεωτείται τρολάρισμα , όταν έχουμε ως πηγές (φλογέρες) που δεν παράγουν μπάσα
 
Last edited:

Μηνύματα
7.231
Reaction score
1.529
Δεν έκλαψε.
Σιγά μη σ'άφηνα έτσι.
Άντε πάνε στην παρέλαση τώρα.
Σημαιάκι να πάρεις, να κουνάς δεξιά αριστερά.
Πιο πολύ δεξιά.
Εκλαψαν άλλες οικογένειες συγγενικά τους πρόσωπα, που δεν περίμεναν τους Άγγλους για να αμυνθούν τα πάτρια εδάφη.

Η μάνα του φευγάτου δεν έκλαψε ποτέ
Αλλά η χωρική πληροφορία δεν εμπεριέχεται στο άνω όριο του ακουστού φάσματος, και ακόμα και οι υψηλής συχνότητας αντηχήσεις μέσα σε μια μεγάλη εκκλησία (ή σπηλιά για μένα που αγριέβω) έχουν πετσοκομμένο το τέρμα πάνω όριο, λόγω χαμηλότερης ενέργειας εκεί πάνω, και υψηλότερης απορρόφησης των πραμάτων όλων.
Η χωρική πληροφορία που μεταφέρεται στα μικρόφωνα λόγω των αντιχήσεων θα πρέπει να μείνει εκτός σε πρώτη φάση
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.278
Reaction score
56.611
Εκλαψαν άλλες οικογένειες συγγενικά τους πρόσωπα, που δεν περίμεναν τους Άγγλους για να αμυνθούν τα πάτρια εδάφη.

Η μάνα του φευγάτου δεν έκλαψε ποτέ


Η χωρική πληροφορία που μεταφέρεται στα μικρόφωνα λόγω των αντιχήσεων θα πρέπει να μείνει εκτός σε πρώτη φάση
Είναι ν'αναρωτιέται κανείς πώς τα καταφέρνουμε σταθερά στη σύγχρονη Ελληνική Ιστορία κάθε εθνική ανάταση να μη μένει στον θρίαμβο αλλά να οδεύει προς εθνικές τραγωδίες.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.294
Reaction score
134.990
Η ερώτηση είναι αν τρία όργανα που παίζουν σε διαφορετικό ύψος καταγράφονται από δύο μικρόφωνα ώς ένα όργανο ή ως τρία όργανα σε διαφορετικό ύψος μεταξύ τους ;
Η απάντηση είναι ότι καταγράφονται ως τρία όργανα, που παίζουν αφενός με διαφορετικό συχνοτικό envelope το καθένα, λόγω του λοβού εκπομπής του οργάνου σε σχέση με την γωνία σύλληψης του μικροφώνου, και σε διαφορετικό σημείο επί του οριζόντιου άξονα της μουσικής σκηνής το καθένα, πιο δεξιά ή πιο αριστερά στον καθήμενο ακροατή, αναλόγως της απόστασης κάθε μικροφώνου από κάθε μουσικό όργανο, ενώ η όποια αίσθηση βάθους θα σχετίζεται αποκλειστικά και μόνον με δύο παραμέτρους (χωρικές πληροφορίες και συγκριτική στάθμη εγγραφής του εκάστοτε χαρακτηριστικού envelope).


Για να μην θέτεις διαρκώς τις παραμέτρους της συμβολής του χώρου , θεώρησε αρχικά ότι η ηχογράφηση γίνεται σε μία ανηχοϊκή αίθουσα
Εάν η ηχογράφηση γίνεται εντός ανηχοικου θαλάμου, θα υπάρχει μηδενική χωρική πληροφορία βάθους, και θα είναι πιο σαφής η εστίαση του οργάνου στον οριζόντιο άξονα κατά πλάτος της μουσικής σκηνής.


Αυτά καταγράφουν, ή όχι, τη διαφορά της απόστασης μεταξύ της πηγής και του μικροφώνου η οποία μεταφράζεται ηλεκτρονικά ως χρονικές διαφορές ;
Οι χρονικές διαφορές που λες, είναι ασήμαντες.
Φυσικά θα τις καταγράφουν, εφόσον το ένα μικρόφωνο απέχει περισσότερο από το μουσικό όργανο, σε σχέση με το άλλο μικρόφωνο, αλλά με την ταχύτητα του ήχου η διαφορά απόστασης σε χρόνο είναι πρακτικά μηδενική, και μικρότερη από κάποια μετακίνηση της κεφαλής σου πέριξ του κεντρικού σημείου της mlp.

Σημαντικότερη είναι η διαφορά στάθμης, η οποία θα καθορίσει την εστίαση του οργάνου ακριβώς στο κέντρο της μουσικής σκηνής, ή λίγο παράκεντρα. Εκεί, το αυτί έχει μεγάλη "εξειδίκευση", για εξελικτικούς λόγους.

Την κατεύθυνση την βρίσκεις σε οποιοδήποτε περιβάλλον, και πιο εύκολα χωρίς ανακλάσεις (σε ανοιχτό χώρο), δε χρειάζονται, ίσα ίσα μπερδεύουν το αυτί.

Δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι τα μικρόφωνα βρίσκονται σε διαφορετική απόσταση στον κατακόρυφο άξονα από τη μεσαία (M) πηγή, την επάνω (U) και την κάτω (D) .
Δεν έχει καμία διαφορά με άπλωμα των οργάνων στον οριζόντιο άξονα.


Το άλλο θέμα είναι εάν ο εγκέφαλος του ανθρώπου μπορεί να αντιληφτεί τις ακριβείς θέσεις της εκάστοτε πηγής που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, λ.χ. στα 2 μέτρα.
Ο εγκέφαλος, όπως είπα, μέσω του ήχου αντιλαμβάνεται την κατεύθυνση με μεγάλη ακρίβεια.
Όχι την απόσταση, η οποία εξαρτάται από τις χωρικές πληροφορίες (αντανακλάσεις χώρου) και πάλι δεν επαρκεί και χρειάζεται την όραση για να εκτιμήσει την απόσταση, γι'αυτό ο άνθρωπος με ένα μάτι (δεν έχει αίσθηση του βάθους) έχει πρόβλημα στον υπολογισμό απόστασης και δε μπορεί να κάνει πολλά.


Τι γίνεται όταν οι πηγές γίνουν 2 ή 3 και τοποθετηθούν σε διαφορετικό ύψος και σε απόσταση 50-70 στον κατακόρυφο άξονα απο τη μεσαία πηγή ;
Είναι το ίδιο πράμα αν τις απλώσεις στον οριζόντιο άξονα.


Η συνεχής αναφορά σε subs θεωτείται τρολάρισμα , όταν έχουμε ως πηγές (φλογέρες) που δεν παράγουν μπάσα
Κάνεις λάθος, αλλά όπως είπα, δε θα το ξανασχολιασω. 😁
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.278
Reaction score
56.611
...
Κάνεις λάθος, αλλά όπως είπα, δε θα το ξανασχολιασω. 😁
Μπορώ να το σχολιάσω αφού δεν έχω υποσχεθεί κάτι σημειώνοντας ότι κατά την αναπαραγωγή καθενός αρχείου από τα προηγούμενα εκτός από τον ήχο της φλογέρας ακούγονταν τα χείλη καθώς φυσούσε ο παίκτης, οι κινήσεις των δακτύλων στις οπές αλλά εξίσου ενδιαφέρον άφθονη χωρική πληροφορία από τον περιβάλλοντα χώρο η οποία διήγειρε τα sub. Είμαι δε βέβαιος ότι δεν ανήκε σε ηλεκτρονικές θορυβικές παρεμβολές από το setup που έπαιζε αφού ενεργοποιούταν και υποχωρούσε με τα αντίστοιχα κλικαρίσματα μετάβασης από το ένα αρχείο στο άλλο καθώς αναπαράγονταν αυτά συνεχόμενα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.294
Reaction score
134.990
Τι κρίμες που είναι αυτοί χωρίς πολλαπλά σαμπ, δε τ'ακουν αυτά στις φλογέρες, κάτσε μη σε πουν ότι τρολάρεις κιόλας, εγώ τ'άκουσα ήδη. 🤣😁
 

Μηνύματα
15.593
Reaction score
18.005
τα χείλη καθώς φυσούσε ο παίκτης
Σιγά μην πουντιάσουμε. Να φυσάει πιο προσεκτικά, να μην τον ακούμε.
οι κινήσεις των δακτύλων στις οπές
Θα μας βγάλει κανά μάτι και έχουμε μόνο δύο.
εξίσου ενδιαφέρον άφθονη χωρική πληροφορία από τον περιβάλλοντα χώρο η οποία διήγειρε τα sub
Το air condition ;

Τα άλλα δε, που λέτε για τις υψηλές και μειώνετε τον ρόλο τους με διαφορά επιστμονικά τερτίπια εσύ και ο Ear είναι επειδή είστε γέροι και δεν πιάνετε τέτοιες συχνότητες.


:D :D :D
 




Staff online

  • Zizik
    Safety Last * tl;dr *
  • xfader
    Segregation supporter
  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.205
Μηνύματα
2.932.863
Members
38.155
Νεότερο μέλος
PiterPan
Top