- Μηνύματα
- 7.249
- Reaction score
- 1.564
Η ερώτηση είναι αν τρία όργανα που παίζουν σε διαφορετικό ύψος καταγράφονται από δύο μικρόφωνα ώς ένα όργανο ή ως τρία όργανα σε διαφορετικό ύψος μεταξύ τους ;Το ύψος της σκηνής που λες, είναι μία διάσταση, όπως το πλάτος και το βάθος, κι όλες αυτές οι διαστάσεις μαζί, αποτελούν τη μουσική σκηνή, είναι ένα πράμα, της μιας ενιαίας και αδιαιρέτου χωρικής πληροφορίας της ηχογράφησης.
Θες δε θες, ένας χυλός είναι.
Για να μην θέτεις διαρκώς τις παραμέτρους της συμβολής του χώρου , θεώρησε αρχικά ότι η ηχογράφηση γίνεται σε μία ανηχοϊκή αίθουσα, ή στο βουνό ... εκεί ψηλά ...
Ας καταλήξουμε όμως πρώτα στο βασικό ερώτημα, λαμβάνοντας ως δεδομένο τη δυνατότητα καταγραφής τις πληροφορίας από τα μικρόφωνα και μόνο από αυτά . Αυτά καταγράφουν, ή όχι, τη διαφορά της απόστασης μεταξύ της πηγής και του μικροφώνου η οποία μεταφράζεται ηλεκτρονικά ως χρονικές διαφορές ;
Δεν πρέπει να παραβλέψουμε το γεγονός ότι τα μικρόφωνα βρίσκονται σε διαφορετική απόσταση στον κατακόρυφο άξονα από τη μεσαία (M) πηγή, την επάνω (U) και την κάτω (D) . Με χρήση του Πυθαγορείου θεωρήματος υπολογίζουμε τις αποστάσεις της πηγής από τα μικρόφωνα, που είναι προφανώς διαφορετικές.
Το άλλο θέμα είναι εάν ο εγκέφαλος του ανθρώπου μπορεί να αντιληφτεί τις ακριβείς θέσεις της εκάστοτε πηγής που βρίσκεται σε κοντινή απόσταση, λ.χ. στα 2 μέτρα. Τι γίνεται όταν οι πηγές γίνουν 2 ή 3 και τοποθετηθούν σε διαφορετικό ύψος και σε απόσταση 50-70 στον κατακόρυφο άξονα απο τη μεσαία πηγή ; Σε εκείνη την διάταξη εξακολουθεί να λειτουργεί σωστά η αίσθηση της ακοής του ανθρώπου, σε ότι αφορά την εκτίμηση της θέσης (localisation) ;
Η συνεχής αναφορά σε subs θεωτείται τρολάρισμα , όταν έχουμε ως πηγές (φλογέρες) που δεν παράγουν μπάσα
Last edited: