Build Your Dreams (BYD)

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.776
Reaction score
136.631
Σωστό, όχι ότι οι ταχύτεροι φορτιστές δεν έχουν απώλειες όμως. Όταν δεν κάνεις πάρα πολλά χιλιόμετρα, η διαφορά είναι εντελώς αμελητέα ως χρηματικό ποσό. Στα ΕV μεγαλύτερη σημασία έχει η κατανάλωση κατά την κίνηση, όχι μικροδιαφορές κατά τη φόρτιση.
Εάν οι απώλειες στη μία περίπτωση είναι >20% και στην άλλη περίπτωση <10%, τότε η διαφορά στην πραγματική κατανάλωση ενέργειας κίνησης, είναι πλέον σημαντική, και δεν την γνωρίζεις.

Δες μετρήσεις απωλειών κατά τη φόρτιση, έχουν καταγραφεί νούμερα άνω του 25% σε πολύ χαμηλή ισχύ φόρτισης.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.237
Reaction score
10.717
Εάν οι απώλειες στη μία περίπτωση είναι >20% και στην άλλη περίπτωση <10%, τότε η διαφορά στην πραγματική κατανάλωση ενέργειας κίνησης, είναι πλέον σημαντική, και δεν την γνωρίζεις.

Δες μετρήσεις απωλειών κατά τη φόρτιση, έχουν καταγραφεί νούμερα άνω του 25% σε πολύ χαμηλή ισχύ φόρτισης.
Υπάρχουν δεδομένα για το συγκεκριμένο φορτιστή; Γιατί έχω δει πολύ μεγάλη διακύμανση στις απώλειες των κανονικών οικιακών φορτιστών, οπότε μιλάμε κατά περίπτωση.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.540
Reaction score
30.445
Οι απώλειες από AC φόρτιση αφορούν κυρίως τον inverter του οχήματος, και λιγότερο τον ίδιο το φορτιστή, χωρίς βέβαια να είναι αμελητέα η απώλεια του, από όσο γνωρίζω.
 

Μηνύματα
6.850
Reaction score
5.394
Από τη μια οι απώλειες, από την άλλη οι χαμηλές ταχύτητες φόρτισης, αν σκεφτείς και το βάλε-βγάλε τον granny από το πορτ-μπαγκάζ, καταντά ανυπόφορη η καθημερινή φόρτιση με τον granny.

Βάζεις έναν κανονικό φορτιστή με 2-3 κατοστάρικα και τελείωσες.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.776
Reaction score
136.631
Υπάρχουν δεδομένα για το συγκεκριμένο φορτιστή; Γιατί έχω δει πολύ μεγάλη διακύμανση στις απώλειες των κανονικών οικιακών φορτιστών, οπότε μιλάμε κατά περίπτωση.
Δεν φταίει η "μάρκα" του φορτιστή. Ελάχιστη ισχύς θα καταναλώνεται στα ενεργά κυκλώματα του οποιουδήποτε τέτοιου φορτιστή, πρόκειται για πολύ λίγα βατ.

Φταίει η κατανάλωση των ενεργών σταδίων του ινβερτερ που βρίσκεται στο αυτοκίνητο.

Αυτή η κατανάλωση, είναι πάνω κάτω σταθερή, ανεξαρτήτως ισχύος φόρτισης, οπότε, όπως καταλαβαίνεις, όσο πιο χαμηλή είναι η ισχύς φόρτισης, τόσο μεγαλύτερο ποσοστό αυτής θα δαπανάται πάνω στα ενεργά κυκλώματα του ινβερτερ.

Στο σπίτι επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση με 11-ρη τριφασικό.
Δεν έχει πρακτικά καμία περαιτέρω βελτίωση με υψηλότερη ισχύ φόρτισης.

Σε περίπτωση φόρτισης με DC, βγαίνουν αυτά από την πορεία της φόρτισης και είναι σημαντικά υψηλότερο το efficiency.
 
Last edited:

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
δυστυχώς για να έχει νόημα η φόρτιση στο σπίτι πρέπει ή να έχεις ενέργεια για χάρισμα (ΑΠΕ) ή πολύ καλής ποιότητας φορτιστή DC για να φορτίζεις με πάνω από 95%.

αν έχεις απώλειες 25% το ενεργειακό κόστος (οχι το οικονομικό) προσεγγίζει αυτό ενός πολύ καλού HEV
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.540
Reaction score
30.445
Ενδιαφέρον θα είχε να γινόταν ένα test τι απώλειες θα έχει ένας απλός φορτιστής των 200€-300€ και τι ένας των 1000€ στα 7.4kW.

Έπεσα κατά τύχη από διαφημίσεις στο FB στο συγκεκριμένο κατάστημα, και είδα αυτόν τον ABB. Αν δεν κάνω λάθος είναι και πιστοποιημένος για Tesla Chargers. Ο συγκεκριμένος λοιπόν μονοφασικός ΑΒΒ έχει 1160€. Έχει ένα σκασμό συστήματα ασφαλείας. Οι άλλοι οι φθηνότεροι τα έχουν άραγε; Μαθαίνω επίσης πως ο συγκεκριμένος έχει και ενσωματωμένο σύστημα να μην πέφτει το ρεύμα στο σπίτι. "Διαβάζει" προφανώς με κάποιο τρόπο τις ανάγκες της κατοικίας και προσαρμόζει ανάλογα τη φόρτιση.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.237
Reaction score
10.717
Το 25% απωλειών είναι αυθαίρετο και δεν τεκμηριώνεται από κάπου.
Αντίθετα, ο φορτιστής του Atto 3 (10Α ονομαστική ένταση ρεύματος, 8Α πραγματική) έχει μετρηθεί με το συγκεκριμένο όχημα να δίνει συντελεστή απόδοσης 87%. Φορτιστής ονομαστικής ισχύος 7kW@32Α μετρήθηκε να δίνει απόδοση 91% από τα 15Α και άνω. Η διαφορά είναι 4%.
 

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
δεν είναι όμως φορτιστής αυτός, είναι η σύνδεση του φορτιστή του οχήματος με το σπίτι.
δεν έχει βαθμό απόδοσης , έχει συστήματα προστασίας και επικοινωνίας ώστε να μπορείς να ελέγξεις την φόρτιση που κάνει το αυτοκίνητο.
προφανώς είναι ασφαλέστερος από έναν κινέζο που έρχεται με κάποιο τρόπο στην αγορά με δήθεν πιστοποιήσεις ασφαλείας
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.237
Reaction score
10.717
Αυτό που συζητάμε είναι ο συνολικός συντελεστής απόδοσης του φορητού που παρέχεται με το όχημα, έναντι των 7/11kW, επίσης AC. Η απάντηση είναι διαφορά 4%.
 

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
ο φορητός δεν βγάζει dc , σημείο σύνδεσης και επικοινωνίας είναι
το dc και ο βαθμός απόδοσης έχουν να κάνουν με τον onboard φορτιστη
 

symos

You're not worthy!
Μηνύματα
3.488
Reaction score
7.870
ο φορητός δεν βγάζει dc , σημείο σύνδεσης και επικοινωνίας είναι
το dc και ο βαθμός απόδοσης έχουν να κάνουν με τον onboard φορτιστη
Τι φορητός και ξεφορητός, συνολικές απώλειες λέμε.

Φορτίζεις το αμάξι στο σπίτι με έναν AC 7kW και οι συνολικές απώλειες που έχεις (τι δίνει το σπίτι vs τι μπαίνει στη μπαταρία) είναι 9%.

Το 25% απωλειών στη φόρτιση στο σπίτι από που προκύπτει;
 

Μηνύματα
16.517
Reaction score
23.403
δεν ξέρω ρώτα τον Κώστα, απλά αναφέρω οτι η φόρτιση στο σπίτι έχει ποιοτικούς περιορισμούς που προκύπτουν από τον εργοστασιακό φορτιστή που είναι πάνω στο όχημα.
αν είναι γαμάτος μπορεί να έχεις 95+% και θα είσαι εντάξει, αν όπως λέει ο Κώστας έχει καταστάσεις που πέφτει στο 75% είναι μλκ.
τα κουτάκια που συνδέονται με το type2 βύσμα χωρίς το dc κομμάτι του ξαναλέω δεν είναι φορτιστές και κακώς λέγονται έτσι.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.237
Reaction score
10.717
ο φορητός δεν βγάζει dc , σημείο σύνδεσης και επικοινωνίας είναι
το dc και ο βαθμός απόδοσης έχουν να κάνουν με τον onboard φορτιστη
Παναγιώτη, ο Κώστας γράφει παραπάνω ότι υπάρχει κατανάλωση στα ενεργά κυκλώματα του inverter που είναι πάνω-κάτω σταθερή, ανεξαρτήτως ισχύος φόρτισης. Άρα, όσο πιο κοντά στη μέγιστη AC ισχύ φορτίζουμε, τόσο λιγότερες οι απώλειες και τόσο υψηλότερος ο συνολικός συντελεστής απόδοσης. Οι μετρήσεις του cleanenergyreviews επιβεβαιώνουν εν μέρει αυτόν τον ισχυρισμό, καθώς φαίνεται ότι πάνω από τα 15Α στο μονοφασικό AC δεν υπάρχει διαφορά.
Όμως -και ξαναλέω, αυτό είναι το ερώτημα που συζητούμε- ο συνολικός συντελεστής απόδοσης όταν φορτίζεις το συγκεκριμένο αυτοκίνητο χρησιμοποιώντας το μικρό φορητό των 1,76kW είναι 87% και η διαφορά σε σχέση με έναν 7kW είναι 4%.
 

alexis

Reticular Activating System
Μηνύματα
16.540
Reaction score
30.445
Έχει μετρηθεί από γνώστη κάτοχο ID3 στη Θεσσαλονίκη, και έχει βρεθεί πως στην οικιακή φόρτιση (μη ρωτάτε με τι φορτιστή, δεν ξέρω), οι απώλειες πλησίασαν το 20%. Μπορεί να αφορά το συγκεκριμένο όχημα, ή τον συνδιασμό όχημα - φορτιστή. Δεν ξέρω παραπάνω λεπτομέρειες.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.776
Reaction score
136.631
Παλιά που τα έψαχνα, μέχρι να μάθω τα βασικά και να βγάλω τα προσωπικά μου συμπεράσματα, είχα δει δοκιμές που έκαναν κάποιοι σε YouTube, όπου μετρούσαν την κατανάλωση ρεύματος στη γραμμή του πίνακα - στη μπριζα τέλος πάντων, και μετά έβλεπαν τις kWh που έλεγε το αυτοκίνητο ότι πήρε στις μπαταρίες.

Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να ψάξω να τα ξαναβρώ. 😁

Το συμπέρασμα που μου έμεινε, είναι πως με σούκο έχεις τεράστιες απώλειες, οι οποίες αναλόγως συνθηκών μπορεί να ξεπερνούν το 20%.

Πολύ καλύτερα είναι τα πράγματα με 7kW φόρτιση, και ακόμα καλύτερα με 11 kW.

Από 11 σε 22 kW AC, η διαφορά είναι ανάξια λόγου.

Αυτά μου έμειναν, αυτά σας μεταφέρω.

Η σούκο θα πρέπει να αποφεύγεται στην καθημερινή οικιακή φόρτιση, διότι έχει τις μεγαλύτερες απώλειες.

Ιδανικά στο σπίτι, 11-ρης.

Αυτά.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.237
Reaction score
10.717
Δεν ξέρω για τους άλλους, εμένα πάντως με έπεισες...

...αύριο αλλάζω τα φις από σούκο σε τριπολικά. :p
 

Μηνύματα
6.850
Reaction score
5.394
Ενδιαφέρον θα είχε να γινόταν ένα test τι απώλειες θα έχει ένας απλός φορτιστής των 200€-300€ και τι ένας των 1000€ στα 7.4kW.

Έπεσα κατά τύχη από διαφημίσεις στο FB στο συγκεκριμένο κατάστημα, και είδα αυτόν τον ABB. Αν δεν κάνω λάθος είναι και πιστοποιημένος για Tesla Chargers. Ο συγκεκριμένος λοιπόν μονοφασικός ΑΒΒ έχει 1160€. Έχει ένα σκασμό συστήματα ασφαλείας. Οι άλλοι οι φθηνότεροι τα έχουν άραγε; Μαθαίνω επίσης πως ο συγκεκριμένος έχει και ενσωματωμένο σύστημα να μην πέφτει το ρεύμα στο σπίτι. "Διαβάζει" προφανώς με κάποιο τρόπο τις ανάγκες της κατοικίας και προσαρμόζει ανάλογα τη φόρτιση.
Dynamic load balancing πακέτο προσφέρει και η Feyree, κάτω από 300€.
Ένα σκασμό προστασίες κι εδώ.
ABB my @SS.

 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.529
Μηνύματα
2.943.065
Members
38.194
Νεότερο μέλος
led106
Top