Audio People Fan Club

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
JBL Bar 500 με 10ιντσο sub σε σπιτι γνωστου στα 2μ
Ο εν λόγω συνδυασμός, είναι κόστους <500€ αυτή τη στιγμή.

Είναι μάλλον άδικο να συγκρίνεις ένα σεταπ αξίας <500€ με το 6-πλασιας + αξίας δικό σου σεταπ:

3χιλ περιπου κοστιζει το συστημα μου
Στα 3 χιλιάρικα παίζει το φουλ σεταπ της σονος, και η μεσαία ηχομπαρα της Sennheiser μαζί με ένα σαμπ, όπως και τα quad της Sony, μαζί με ένα σαμπ.

Είμαι βέβαιος πως θα τα βρει παλούκια το τωρινό σεταπ σου άμα κάνεις σύγκριση τα ανωτέρω με το δικό σου, στο δικό σου χώρο, και με όμοιες αποστάσεις ακρόασης, εφόσον βεβαίως τοποθετήσεις την όποια ηχομπαρα στο χώρο σου με την ίδια φροντίδα που έδωσες στην τοποθέτηση των δικών σου τωρινών ηχείων. 😎

Κι άμα "τα σπάει" (όπως χαρακτηριστικά λες) σε ταινίες το σεταπ των 500€, σκέψου τι γίνεται με σεταπ των 3 και 3,5 χιλιάδων ευρώ, σκέψου το λιγάκι. 😎

Στην πραγματικότητα, μια ηχομπαρα προσφέρει πολλαπλά κανάλια και δυνατότητα αναπαραγωγής των πολυκάναλων και ιμερσιβ φορμάτς, οπότε όταν πας από 2 ηχεία σε 7-9 ηχεία με σαμπ, τηρουμένων των αναλογιών, θα πρέπει να δώσεις κάτι παραπάνω για να παραμείνεις στο επίπεδο "ποιότητας" που αγόρασες (με vfm συσκευές) για 2 μόνο κανάλια.

Με αυτό το σκεπτικό, η μεγάλη ηχομπαρα της Sennheiser, μαζί με σαμπ, είναι πολύ "φτηνή" αναβάθμιση για σένα, αρκεί να μπορείς να την τοποθετήσεις όπως προβλέπεται.

Ομοίως ένα υπερπλήρες σεταπ της σονος, που θα κοστίσει λόγο πάνω από 3,5 χιλιάρικα.
 
Last edited:


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Οπως πάντα υπερβάλεις . Αλλά δεν γ...μεις . Σιγά για τα στέρεα θα τσακωθούμε ?
Εχουμε άλλα πράματα , πχ μπριζόλα , medium rare ή medium , ή medium to well ?
Εμένα η μπριτζόλες θέλω να είναι το πολύ medium rare.

Ήδη στο medium τη βλέπω "παραψημένη".

Εάν δε, πρόκειται για σοβαρή κοπή, το rare είναι το μάξιμουμ ψήσιμο, ενώ το blue μου έχει δώσει εξαιρετική γεύση ουκ ολίγες φορές, γεύση που θα έχανε ακόμα και σε rare.

Medium well θα ψήσω μόνον φτηνά κρέατα, όχι τοπ ποιότητας, για γυναικόπαιδα που δε θέλουν να βλέπουν "αίματα", τις γνωστές σάχλες. Καμιά Μπλάκ Άνγκους Αργεντινής λόγου χάριν, εκεί τους την ψήνω, κι είναι όλοι ευτυχισμένοι.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Σωστά. Και για μένα σε γενικές γραμμές αυτό ισχύει.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.844
Reaction score
136.872
Το blue μου φαίνεται πολύ άψητο .
Για να γίνει σωστά blue, πρέπει να έχει αφεθεί η μπριζόλα τουλάχιστον 2 ώρες να πιάσει θερμοκρασία δωματίου (20-22°) και να μπει σε πολύ δυνατή φωτιά, ώστε να προλάβει να καραμελώσει απ'έξω, να φαίνεται με το μάτι άριστα ψημένη, χωρίς να "αρπάξει" μέσα θερμοκρασία >45°C.

Και πρέπει να είναι καλά στεγνό το κρέας, ωρίμανσης, όχι να στάζει νερά, φρέσκο.

Δεν είναι εύκολο ψήσιμο το blue, και θέλει σοβαρά κρέατα, και πολύ σοβαρή ψησταριά, υψηλών θερμοκρασιών.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.647
Reaction score
27.544
Πάντα τις μπριζόλες τις έχω δύο+ ώρες εκτός ψυγείου να πιάσουν θερμοκρασία δωματίου πριν τις ψήσω.
Το medium rare έως rare παίζει σχεδόν πάντα. Οχι blue .
 


Μηνύματα
4.971
Reaction score
8.818
Δεν πειράζει βλέπω κάτι άλλα βίντεο με 24 clusters μινί πυραύλους .... μην κάνεις σχέδια για τα Χριστούγεννα, δεν θα σου χρειαστούν.
Έρχεται το τέλος του κόσμου μαζί με το τέλος του χρόνου? :biggrin:
Τι έργα βλέπεις βρε Θήβα και επιρρεαζεσαι? :D
 

Μηνύματα
1.263
Reaction score
1.190
Ο εν λόγω συνδυασμός, είναι κόστους <500€ αυτή τη στιγμή.

Είναι μάλλον άδικο να συγκρίνεις ένα σεταπ αξίας <500€ με το 6-πλασιας + αξίας δικό σου σεταπ:



Στα 3 χιλιάρικα παίζει το φουλ σεταπ της σονος, και η μεσαία ηχομπαρα της Sennheiser μαζί με ένα σαμπ, όπως και τα quad της Sony, μαζί με ένα σαμπ.

Είμαι βέβαιος πως θα τα βρει παλούκια το τωρινό σεταπ σου άμα κάνεις σύγκριση τα ανωτέρω με το δικό σου, στο δικό σου χώρο, και με όμοιες αποστάσεις ακρόασης, εφόσον βεβαίως τοποθετήσεις την όποια ηχομπαρα στο χώρο σου με την ίδια φροντίδα που έδωσες στην τοποθέτηση των δικών σου τωρινών ηχείων. 😎

Κι άμα "τα σπάει" (όπως χαρακτηριστικά λες) σε ταινίες το σεταπ των 500€, σκέψου τι γίνεται με σεταπ των 3 και 3,5 χιλιάδων ευρώ, σκέψου το λιγάκι. 😎

Στην πραγματικότητα, μια ηχομπαρα προσφέρει πολλαπλά κανάλια και δυνατότητα αναπαραγωγής των πολυκάναλων και ιμερσιβ φορμάτς, οπότε όταν πας από 2 ηχεία σε 7-9 ηχεία με σαμπ, τηρουμένων των αναλογιών, θα πρέπει να δώσεις κάτι παραπάνω για να παραμείνεις στο επίπεδο "ποιότητας" που αγόρασες (με vfm συσκευές) για 2 μόνο κανάλια.

Με αυτό το σκεπτικό, η μεγάλη ηχομπαρα της Sennheiser, μαζί με σαμπ, είναι πολύ "φτηνή" αναβάθμιση για σένα, αρκεί να μπορείς να την τοποθετήσεις όπως προβλέπεται.

Ομοίως ένα υπερπλήρες σεταπ της σονος, που θα κοστίσει λόγο πάνω από 3,5 χιλιάρικα.
Μακάρι να ήταν έτσι απλά τα πράγματα για το Sonos στον ήχο και να τα ειχες "ολα" σε ενα.

Προσωπικά θεωρώ για τον ήχο που έχω ότι είναι αδύνατο να προσεγγιστεί από ηχομπαρα και ηχειακια. Δε θα το έβαζα καν στην ίδια πρόταση
 

Μηνύματα
2.373
Reaction score
3.621
Θα σχολιάσω μόνον αυτό:



Διότι τα υπόλοιπα που γράφεις είναι για αποβολή και να έρθεις με τον κηδεμόνα σου (τον πάη).

Διότι, ισχυρές καραμπόλες έχουμε στα ολιγοκάναλα, τα βρωμερά απλυτοκάναλα. Γι'αυτό είναι και βρωμερά, ενώ τα πλυμενοκάναλα είναι πεντακάθαρα και μυρωδάτα.

Εξηγούμαι, για να μη παρεξηγούμαι:

Όσο λιγότερες πηγές έχεις, τόσο χαμηλότερος ο λόγος άμεσης προς έμμεση, κρατώντας σταθερές τις υπόλοιπες παραμέτρους (απόσταση ακρόασης, απόσταση πηγής από τοιχωματικά όρια, χρόνοι RT 60).

Όσο περισσότερες πηγές ήχου, τόσο υψηλότερος ο λόγος άμεσης προς έμμεση, και τόσο ομαλότερη η απόκριση στο φάσμα (εφόσον είναι ομαλή η απόκριση των πηγών, εννοείται).

Αυτό θα το καταλάβεις εύκολα με τα σαμπ.

Αν έχεις 1 σαμπ, όπου κι αν το έχεις, θα γίνεται της καρακαλτάκας το σιδηρούν κιγκλίδωμα, θα ακούς πως παίζει ο χώρος κι όχι πως παίζει το σαμπ, θα ακούς βασικά την έμμεση, το χώρο.

Αν βάλεις 4 σαμπ, βελτιώνεται τρομερά η κατάσταση, ομαλοποιείται εξόχως η απόκριση (εφόσον έχουν ομαλή απόκριση τα σαμπ εννοείται), ακούς πολύ λιγότερο το χώρο, και ακούς πως παίζουν τα σαμπ, ακούς άμεση, βελτιώνεται ο λόγος άμεσης προς έμμεση.

Η άμεση (on axis), είναι μεγάλης ενέργειας ακτινοβολία.

Όταν η πηγή είναι μόνον 1, τότε έχεις σημαντικής ενέργειας πρώτες ανακλάσεις (έμμεση), οι οποίες ενώ δεν είναι καθεμία ξεχωριστά ισχυρότερη της άμεσης, στο σύνολό τους, ξεπερνούν ανέτως την ισχύ της άμεσης.

Οι πρώτες ανακλάσεις, εν ολίγοις οι πηγές της ισχυρής έμμεσης, είναι όσα και τα τοιχωματικά όρια, 6 σε κάθε χώρο. 2 από ταβάνι και δάπεδο, 2 από τους πλαϊνούς τοίχους, 2 από τους μπρος πίσω τοίχους.

6 πηγές έμμεσης έχεις, 6 πηγές ισχυρής πρώτης ανάκλασης.

6 τοίχους ακούς.

Με 1 σαμπ, έχεις 1 πηγή άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Με 4 σαμπ, έχεις 4 πηγές άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Με 8 σαμπ, έχεις 8 πηγές άμεσης, και 6 πηγές έμμεσης.

Ομοίως με τους δορυφόρους.

Όσο πιο πολλές πηγές άμεσης διαθέτεις, τόσο βελτιώνεται ο λόγος άμεσης προς έμμεση.

Δεν αυξάνονται τα ντουβάρια, παραμένουν 6.

Δεν αυξάνεται το max SPL άμα βάλεις 68 πηγές, παραμένει εκεί που ακούς και με 1 πηγή, εκεί που θες. Και με 1 πηγή έχεις ότι στάθμη θες.

Με πολλές πηγές, μειώνεται η αποδιδόμενη ακουστική ισχύς καθεμιάς πηγής ξεχωριστά, ώστε στο σύνολο να έχεις πάντα το max SPL που επιθυμείς (θεωρητικά στάθμη αναφοράς, πρακτικά τη δικιά σου στάθμη αναφοράς, εκεί που θες να ακούς, ασανσέρ θες; Ασανσέρ στάθμη άκου.).

Με πολλές πηγές, η μειωμένη ακουστική ισχύς της καθεμιάς πηγής ξεχωριστά, σημαίνει μειωμένης ισχύος ανακλάσεις από κάθε πηγή ξεχωριστά, ώστε εύκολα αυτές να μειώνονται πρακτικά σε μη ακουστά επίπεδα, με λίγη απορρόφηση στους τοίχους, και λόγω του μασκινγκ της άμεσης, αλλά και λόγω μείωσης της ισχύος της καθεμιάς ανάκλασης ξεχωριστά σε επίπεδα που πλησιάζουν (ή ξεπερνούν) την ουδό ακουστότητας (η οποία είναι αρκετά ψηλά στις χαμηλές συχνότητες).

Συνολικά πρέπει να κατανοήσετε πως ακούγοντας σε συγκεκριμένη στάθμη, η ισχύς της έμμεσης, ως κλάσμα της συνολικής ακουστικής ισχύος στην mlp, είναι αντιστρόφως ανάλογη του αριθμού των πηγών, ενώ η ισχύς της άμεσης είναι ανάλογη του αριθμού των πηγών, πάντα για επίτευξη της επιθυμητής στάθμης, για κάθε χώρο.

Η συνολική ισχύς της άμεσης, πολλαπλασιάζεται αναλόγως του αριθμού των πηγών.

Επειδή επιθυμούμε συγκεκριμένη στάθμη ακρόασης, όταν πολλαπλασιάζεται η ισχύς της άμεσης, λόγω πολλαπλών πηγών, είναι αναπόφευκτο να μειώνεται η ισχύς της έμμεσης.

Ο λόγος που είναι επιθυμητό χαμηλότερο μετρήσιμο RT 60 σε πολλαπλές πηγές, είναι διότι παύει να είναι χρήσιμη η έμμεση (καραμπόλες) στην επίτευξη immersion, ενώ στην χρήση 1 πηγής είναι αναγκαίες οι καραμπόλες.

Σε πολλαπλές πηγές, η ποιότητα του immersion ανεβαίνει λογαριθμικά αναλόγως αριθμού πηγών (immersion από άμεση), και η έμμεση (καραμπόλες) μειώνει αυτήν την ποιότητα.

Σε μια ή δύο πηγές, δεν έχεις άλλη επιλογή για immersion, μόνον οι καραμπόλες υπάρχουν, μόνον η έμμεση, γι'αυτό είναι χρήσιμη και γι'αυτό δεν θέλουμε πολύ χαμηλές τιμές RT 60, διότι εάν κατέβουν πολύ, χάνεται το immersion, χάνεται η σκηνή, χάνεται η αίσθηση συμμετοχής στο μουσικό δρώμενο, ακούς την ορχήστρα ευρισκόμενος έξω από το παράθυρο του μεγάρου. Δε μπορείς να μπεις, αλλά οι καραμπόλες στο δωμάτιό σου θα σου δώσουν την ψευδαίσθηση ότι μπήκες. Άρα, τις θες.


Ας το κάνω φραγκοδίφραγκα, για παιδάκια 3ης χαϊενδικού.

Έχεις ένα ηχείο με λοβό ακτινοβολίας γωνίας 60° και συ κάθεσαι σε ένα σημείο, με 2 αφτχιά, πες πως τρως 3° άμεσης από το ηχείο.

Οι υπόλοιπες 57° θα γίνουν έμμεση.

Άμα το κάνουμε σε ποσότητα ενέργειας, αυτή εξαρτάται από το εύρος της γωνίας που θα φας στα μούτρα, κι έτσι γίνεται αντιληπτό πως όσο μικρότερη η απόσταση ακρόασης, τόσο μεγαλύτερη η γωνία που τρως στα μούτρα, άρα τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας από άμεση.

Η μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας της πηγής είναι οι 5 άντε 10° στο κέντρο του λοβού, εντελώς on axis. Με σοβαρά waveguides φτάνει έως τις 30°. Τα μπάσα εξαιρούνται, παίζουν ολόβε, με εξαίρεση τα καρδιοειδη κατασκευάσματα.

Οι τοίχοι είναι ολόβε, θα φαν όλες τις υπόλοιπες γωνίες του λοβού εκπομπής της πηγής, και η γωνία όσο κατεβαίνουμε σε συχνότητες μεγαλώνει, μέχρι να γίνει 360° - σφαιρική.

Όσο πιο πολλές πηγές έχεις, κι όσο πιο κοντά βρίσκεσαι σε αυτές τις πηγές, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα ενέργειας θα παίρνεις στα μούτρα από την άμεση της γωνίας του λοβού που βλέπεις (αφτί με αφτί).

Η συνολική ενέργεια που χρειάζεσαι, είναι συγκεκριμένη, είναι το max SPL που επιθυμείς.

Αυξάνοντας τις πηγές, αυξάνεις την ισχυρή απολαβή του κέντρου του λοβού που θα εισπράξεις από κάθε πηγή, και αφήνεις υποδεέστερης ενέργειας (off axis) λοβούς να πηγαίνουν στα τοιχωματικά όρια. Έτσι μειώνεις την ενέργεια της έμμεσης, αυξάνοντας το λόγο απολαβής των ισχυρών τμημάτων των λοβών, που θα φτάσουν πιο εύκολα το επιθυμητό max SPL, κι αφήνοντας εξασθενημένα τμήματα των λοβών να πηγαίνουν στα ντουβαρια, που είναι τόσο πιο εξασθενημένα από καθεμία πηγή ξεχωριστά, όσο περισσότερες είναι οι πηγές, άρα γίνεται το καθένα ξεχωριστά πιο "ασήμαντο" σε σχέση με το τελικό επιθυμητό max SPL στην mlp.

Αν βάλεις κατό χιλιάδες πηγές ολόβε, άπειρες πηγές τελοσπαντων, τότε μόνον άμεση θα ακούς, θα μηδενιστεί εντελώς η έμμεση, διότι η ισχύς από καθεμία πηγή ξεχωριστά θα είναι τραγικά πολύ χαμηλή, στα όρια της ακουστότητας, κι εσύ θα παίρνεις την ισχυρότερη ενέργεια του κέντρου του λοβού στην άμεση, και η υπόλοιπη ενέργεια θα είναι τόσο μικρή, που με την έξτρα απόσταση που θα χρειάζεται για ανάκλαση (και απορρόφηση, αδιαμφισβήτητα) στα τοιχωματικά όρια πριν φτάσει σε σένα, θα είναι κάτω απ'την ουδό ακοής.

Όσο πιο πολλά τα ηχεία, τόσο πιο καλά.

Οι τοίχοι είναι μόνον 6.

6 πηγές έμμεσης έχεις να αντιμετωπίσεις.

Μετρημένα κουκιά.



ΥΓ. Τώρα είδα το ποστ του μπουτχια, έγραφα ταυτόχρονα. Ελπίζω να είναι χρήσιμα όσα έγραψα με πολλά λόγια, που λένε ακριβώς τα ίδια με αυτά που έγραψε σπαρτιάτικα ο μπουτχιας. Νομίζω πως θα είναι χρήσιμα, γιατί ο μπουτχιας τα γράφει έτσι ώστε να είναι αντιληπτά από 6η χαϊενδικού και πάνω, εγώ τα έκανα φραγκοδίφραγκα για να πιάσω και 1η χαϊενδικού, για να μη πω προνήπια και παρεξηγηθουμε σαββατιάτικα.
Πολύ ωραία ανάλυση.
Στη θεωρία ισχύουν όλα.
-Στην πράξη σε πόσο ποσοστό μπορεί να επιτευθεί αυτό; Σε όλα τα σχετικά set up που έχω ακούσει μετά βίας γίνεται.
-Αν επιτευθεί τι γίνεται με την "χωροταξίκή πληροφορία"; οι αντανακλάσεις βοηθάνε. Με μικρή απόκλιση άμεσης προς έμμεση πως θα γίνεται αντιληπτή;
-Αν η πηγή του συστήματος είναι αναλογική, πχ πικάπ, bye bye analog.
-Όσο περισσότερες σημειακές πηγές ήχου υπάρχουν τόσο δυσκολέτερη η 100% σύγκλιση τους. Με μεγάλους λοβούς ακτινοβολίας είναι σαφώς ευκολότερα τα πράγματα αλλά έτσι απαιτείται και κάτι άλλο στην ηδη υπάρχουσα δύσκολη κατάσταση.
 

Μηνύματα
2.373
Reaction score
3.621
Σκέψου το πιο ώριμα.Οι Διευθυντές των Σχολείων των παιδιών μου δεν έχουν καλές αναμνήσεις από μένα και μου παραπονιούνται ακόμη και τώρα.Τωρα που έχω το ψυχοπαιδι μου τον @marlboro,μην προστεθείς στη μακρά λίστα!
Αυτό πάρτο πίσω, είμαι συνοδοιπόρος, όχι ακόλουθος.
:punish:
 

Μηνύματα
2.373
Reaction score
3.621
Είμαστε συνεννοημένοι και αποφασισμένοι με τον Πρόεδρο @christos77 να εντάξουμε τον Ear στην Επερεσία. Δεν διάβασες και την πρόσφατη ανακοινωσή του που το εξήγγειλε και επίσημα πλέον. Η πρόταση του μάλιστα έγινε ήδη αποδεκτή απο το έτερο μέλος. Όχι σαν τον Bhutia που μας εχει στο περίμενε τόσο καιρό. Τίποτε δεν διαβάζεις μου φαίνεται, έχεις μείνει πίσω απο τις εξελίξεις στην Επερεσία. Καταστρωνονται και υλοποιούνται σχέδια μετά την απόπειρα πραξικοπήματος. (δις). Θα απολυθεί κόσμος. Όχι θα περιμέναμε να μας ξηλώσεις χωρις αντίδραση. Τι μας πέρασε Κε Χρήστο ο Marlboro ; Ότι παίζουμε στην Επερεσία ;
Είναι ήδη μέλος (εξωτερικό). Τον έχω εγκρίνει και εγώ. Έχει την σχετική πιστοποίηση. Ισάξιο μέλος μάλιστα λόγω του πρότερου hi end βίου του.
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.005
Reaction score
30.159
Είναι ήδη μέλος (εξωτερικό). Τον έχω εγκρίνει και εγώ. Έχει την σχετική πιστοποίηση. Ισάξιο μέλος μάλιστα λόγω του πρότερου hi end βίου του.
Τώρα πια, όμως, τον μισεί. Όπως μισούν οι πρώην καπνιστές το τσιγάρο και οι πρώην κουκουέδες τον Στάλιν. :biggrin:
 




Μηνύματα
7.414
Reaction score
2.015
Αμα δεν ακούτε ευχάριστα τη μουσική της δεκ 60 & δεκ 70, κρίμα τα λεφτά που δώσατε για το σύστημα.
Παντα πρέπει να υπάρχει ένα 2ο ή 3ο συστημα με πικάπ , μπομπιινόφωνο καλοσυντηρημένο και φυσικα ηχεία με χάρτινους κώνους.
Δυστυχώς για την συντήρηση & επισκευή vintage μηχανημάτων χρεώνουν πλέον ότι θέλουν .
Με υλικά, τα πιο φτηνά και fake πυκνωτές από Κίνα. Σιγά μη φέρουν υλικά από σοβαρά ιντερνετομάγαζα.

Nancy Sinatra - These Boots are made for walking .

 
Last edited:


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.583
Μηνύματα
2.945.111
Members
38.201
Νεότερο μέλος
Ants
Top