Ηχεία...άσωτα


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.543
Reaction score
2.130
Όπως γνωρίζετε οι παλιότεροι, έχω ένα ζευγάρι ηχεία με αυτό το δίπολο Τουίτερ της Linaeum.

Για την εποχή του, ήταν εξαιρετικό. Ήταν ένα μικρού όγκου ηχείο, που έβγαζε ήχο που θύμιζε σε μεγάλο βαθμό τον ήχο των μαγκνεπαν, λόγω ακριβώς της διπολης φύσης του Τουίτερ.
Εχω ακούσει ένα παρόμοιο μικρό ηχείο της Radio Shack με αυτό το τουίτερ, τοποθετημένο φρη-φηλντ στη μέση σαλονιού.
ΟΚ, το γούφερ δεν έλεγε κάτι στα μπάσα και δεν ξέρω πως μετρούσε συνολικά το ηχείο, αλλά η υποκειμενική μου εντύπωση από μεσαίες και πάνω (λίγο), και ιδίως μεσοϋψηλές++ ήταν ε-ξαι-ρε-τι-κή !
Ο ιδιοκτήτης με πληροφόρησε οτι η RS ξεφορτωνόταν το στοκ της στην εξωφρενική τιμή των 15€(!!), ώρμησα, και. . . δεν πρόλαβα ):

Αλλο :

Δεν είναι σωστό να κράζεται τόσο έντονα η οφ-άξις κλασικής σχεδίασης ηχείων χωρίς wave guide. Σε αυτά,η τρύπα στην περιοχή κροςς στις πολλές μοίρες είναι αναπόφευκτη, δεν γίνεται αλλιώς.
Επίσης πρέπει το wave guide να είναι και σωστό όταν υπάρχει, κάτι που σπάνιζε μέχρι σχετικά πρόσφατα.
Επι πλέον η πλάγια ακτινοβολία προς τα σημεία πρώτης ανάκλασης, συνήθως είναι στις 70+ μοίρες ή και πολύ περισσότερο ανάλογα με τοποθέτηση και τόου-ιν, όπου η στάθμη της ελλατωματικής περιοχής απόκρισης είναι πεσμένη. Περισσότερο θα κοίταζα την συνολική power response, ή την listening window response, παρά της καμπύλες πλάγιας ακτινοβολίας. Και βέβαια, κυρίως την ον-άξις

Κάτω από το παραπάνω πρίσμα, για 'μένα η συμπεριφορά πχ των "καλών" Spendor, είναι πολύ καλή
 


Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.482
Reaction score
21.842
Είναι εντάξει. Βέβαια, η διόγκωση του mid θα μπορούσε να είναι χαλιναγωγημένη 3-4dB, δίνοντας μια πιο ήπια απόκριση εκεί που ο εγκέφαλος έχει μέγιστη ακουστική ευαισθησία, αλλά και έτσι, εντάξει είναι. Βέβαια, με μια on-axis μέτρηση δεν μπορεί κανείς να συμπεράνει και πολλά πράγματα, καθώς αυτό το "κατσάρωμα" μάλλον υποδηλώνει σημαντική διαφοροποίηση της ακτινοβολίας εκτός άξονα. Η ανηφόρα στις υψηλές δίνει την αντίληψη "καθαρότητας" στον ήχο, που σε κάποιους αρέσει, σε άλλους όχι, αναλόγως του ακουστικού τους έθους.
 

TGD

Μηνύματα
8.703
Reaction score
8.743
Συνήθως η ανηφόρα στις υψηλές δεν ακολουθείται και από την ακτινοβολία εκτός άξονα. Πολλά στερεοφωνικά ηχεία δεν είναι σχεδιασμένα να είναι βέλτιστα επί του άξονα, γιατί όλοι βάζουν λίγη σύγκλιση, αλλά αν γίνει μεγάλη και αντιαισθητική πέφτει παντόφλα.
 


Μηνύματα
1.325
Reaction score
1.277
Συνήθως η ανηφόρα στις υψηλές δεν ακολουθείται και από την ακτινοβολία εκτός άξονα. Πολλά στερεοφωνικά ηχεία δεν είναι σχεδιασμένα να είναι βέλτιστα επί του άξονα, γιατί όλοι βάζουν λίγη σύγκλιση, αλλά αν γίνει μεγάλη και αντιαισθητική πέφτει παντόφλα.
Σωστα. Συμβαινει συχνα να υπαρχει dip στην on axis οταν υπαρχει αντιστοιχη ανοδος στην off axis για να ερθει στα "ισα" το estimated in room response...
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.575
Reaction score
57.854
Εχω ακούσει ένα παρόμοιο μικρό ηχείο της Radio Shack με αυτό το τουίτερ, τοποθετημένο φρη-φηλντ στη μέση σαλονιού.
ΟΚ, το γούφερ δεν έλεγε κάτι στα μπάσα και δεν ξέρω πως μετρούσε συνολικά το ηχείο, αλλά η υποκειμενική μου εντύπωση από μεσαίες και πάνω (λίγο), και ιδίως μεσοϋψηλές++ ήταν ε-ξαι-ρε-τι-κή !
Ο ιδιοκτήτης με πληροφόρησε οτι η RS ξεφορτωνόταν το στοκ της στην εξωφρενική τιμή των 15€(!!), ώρμησα, και. . . δεν πρόλαβα ):

Αλλο :

Δεν είναι σωστό να κράζεται τόσο έντονα η οφ-άξις κλασικής σχεδίασης ηχείων χωρίς wave guide. Σε αυτά,η τρύπα στην περιοχή κροςς στις πολλές μοίρες είναι αναπόφευκτη, δεν γίνεται αλλιώς.
Επίσης πρέπει το wave guide να είναι και σωστό όταν υπάρχει, κάτι που σπάνιζε μέχρι σχετικά πρόσφατα.
Επι πλέον η πλάγια ακτινοβολία προς τα σημεία πρώτης ανάκλασης, συνήθως είναι στις 70+ μοίρες ή και πολύ περισσότερο ανάλογα με τοποθέτηση και τόου-ιν, όπου η στάθμη της ελλατωματικής περιοχής απόκρισης είναι πεσμένη. Περισσότερο θα κοίταζα την συνολική power response, ή την listening window response, παρά της καμπύλες πλάγιας ακτινοβολίας. Και βέβαια, κυρίως την ον-άξις

Κάτω από το παραπάνω πρίσμα, για 'μένα η συμπεριφορά πχ των "καλών" Spendor, είναι πολύ καλή
Καταρχάς άμα ξεκινούσαν οι εξαιρέσεις σε κριτήρια τότε θα έπρεπε να μην έκραζα κανένα... All or nothing at all... :wink:

Καλώς ή κακώς έχουν εξαιρεθεί μοντέλα για τα οποία διατηρούσα αμφιβολίες ως προς τις ενδείξεις που παρείχαν τα μετρητικά δεδομένα...Επιμένω όμως στον συνυπολογισμό των off-axis επειδή οι τωρινοί ενδιαφερόμενοι και υποψήφιοι αγοραστές ηχείων πρέπει να λογαριάζουν σύγχρονα δεδομένα.

Δεύτερον , το παλαιότερο Spendor S100 ανήκει κανονικά στο ΄΄καλό μέρος΄΄ αλλά εδώ αναρτήθηκε αποκλειστικά ως μέτρο σύγκρισης για τον άσωτο διάδοχο...

Σωστα. Συμβαινει συχνα να υπαρχει dip στην on axis οταν υπαρχει αντιστοιχη ανοδος στην off axis για να ερθει στα "ισα" το estimated in room response...
Χαίρομαι που δίνεται ευκαιρία να διευκρινιστεί ένα σημαντικό στοιχείο... Εξετάζουμε ιδανικά και για δικές μας αγορές όχι σκέτες τις off-axis αλλά σε συνδυασμό με τις επικρατούσες τιμές RT σε συγκεκριμένο χώρο όπως το.... δικό μας σαλόνι ή δωμάτιο, ιδίως άμα δεν αναμένεται να εφαρμοζόταν ακουστική φροντίδα στα τοιχώματα.
Να πω ρε παιδια...εγω που δεν ξερω απο γραφηματα ντιπ για ντιπ αυτο τι λεει? καλο ειναι?
Αυτά εκ πρώτης όψεως δεν φαίνονται τραγικά, θα έπρεπε όμως για το βαθμό που θα γίνονταν ενοχλητικά να λογαριαστούν οι επικρατούσες τιμές RT σε μεσαίες και μεσοϋψηλές οκτάβες. Αναφέρεται αυτό επειδή στα περισσότερα αφρόντιστα σαλόνια και δωμάτια επικρατούν υψηλότερες τιμές RT σε σχέση με τις ανώτερες ζώνες όπου αυτές έχουν συνήθως καθοδική πορεία. Εφόσον λοιπόν δεν θα είχαμε nearfield συνθήκη ακρόασης ενδέχεται η ομοιομορφία στις off-axis από το συγκεκριμένο ηχείο ν'απέβαινε ενοχλητική.


Direct Acoustics Silent Speaker II... Τίτλος που μαρτυρά πώς θα έπρεπε να μένει αυτό το ηχείο...


Ο κήπος εδώ έχει... απ'όλα τα ΄΄κουλά΄΄. Έντονος συντονισμός σε κατώτερες μεσαίες:

Fig.2 Direct Acoustics Silent Speaker II, cumulative spectral-decay plot calculated from output of accelerometer fastened to center of front panel (MLS driving voltage to speaker, 7.55V; measurement bandwidth, 2kHz).

Ταλαντώσεις με ακυρώσεις στη ζώνη του κρος...

Fig.3 Direct Acoustics Silent Speaker II, anechoic response on horizontal axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with nearfield woofer (blue trace) and port (red) responses and their complex sum (black), plotted below 300, 450, and 300Hz, respectively.

Περίεργες off-axis...

Fig.4 Direct Acoustics Silent Speaker II, lateral response family at 50", normalized to response on horizontal axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis on tweeter side, reference response, differences in response 5–90° off axis on woofer side.

Βηματική με ...πολυσχιδή ιδιαιτερότητα:

Fig.5 Direct Acoustics Silent Speaker II, step response on horizontal axis at 50" (5ms time window, 30kHz bandwidth).

Και ζωή που τραβά την ανηφόρα...

Fig.7 Direct Acoustics Silent Speaker II, spatially averaged, 1/6-octave response in JA's listening room (red trace); and of BBC LS3/5a (blue).
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.575
Reaction score
57.854
B&W 800 Diamond ... 24 χιλιάρικα το 2011 και όχι...καράτια δεν είναι παίξε-γέλασε...


Παίξε γέλασε όμως μπορεί να είναι κάτι άλλο...

Fig.4 B&W 800 Diamond, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with complex sum of nearfield midrange, woofer, and port responses plotted below 300Hz.

Διαχειρίσιμη θα κρινόταν η on-axis μέχρις ότου να βλέπαμε τις off-axis που είναι... off όνομα και πράμα...

Fig.5 B&W 800 Diamond, lateral response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.

Με αποτέλεσμα στο farfield όπου συνήθως θα καθόταν ν'ακούσει ο κάτοχος και σε τυπικό σαλόνι και με τυπικά RT να παίρνει το ΄΄πονηρό΄΄ανηφορικό μονοπάτι όπως φαίνεται παρακάτω :

Fig.7 B&W 800 Diamond, 1/6-octave smoothed, averaged response of left and right speakers at 1m in KR's listening room (blue); spatially averaged LF response of left speaker at listening position (4m) in KR's room (red).

Εντάξει, ας μην τα παίρνουμε τα σχόλια και τόσο στα σοβαρά, απλώς τα ηχεία με πολύτιμους λίθους. :laugh:
 
Last edited:


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.575
Reaction score
57.854
Acapella High Violoncello II... 80 χιλιάρικα και σφαιρική κόρνα συνεργαζόμενη με tweeter πλάσματος οδηγούμενο από δικό του ενσωματωμένο ενισχυτή σε τάξη Α...


Μερικές φορές δεν χρειάζονται off-axis, αρκεί να δούμε πώς μεταφράζεται μια εξαρχής προβληματική ψευδοανηχοϊκή απόκριση σε τυπικό σαλόνι...

Fig.4 Acapella High Violoncello II, anechoic response on tweeter axis at 50" with Midrange switches set to "0" and HF control to 8:00, averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with nearfield woofer response plotted below 300Hz.

Η παρακάτω τυγχάνει και αποδοχής από τον αντιπρόσωπο στη χώρα του άτιμου John...

Fig.6 Acapella High Violoncello II, spatially averaged, 1/6-octave response in JA's listening room as set up by importer (blue), and with series 600 ohm resistors in tweeter feeds (red).

Σε θάλαμο (ιονισμένων) αερίων αντί λιθοβολισμού αυτό... :roflmao:
 


Δημητρης 777

Spendorious
Μηνύματα
7.169
Reaction score
21.795
Λιθοβολισμό.
Στο τζάκι.
Σου κάμουν προσφορά και σου δίνουν πολύ τσι τσι (όσο κι αν χρειάζεσαι :rolleyes: ) διότι διακρίνουν απ' τα γραπτά σου πως εισευαισθητηκαρντια σε διαβάζει κόΖμος και θα προωθήσεις τα προιόντα τους με πάθος.. :smoke:

α) Αρνείσαι να έχεις συμμετοχή σε αυτό το έργο..
β) Παίρνεις τη δουλειά και την κατάλληλη στιγμή τα καις χωρίς ν' αφήσεις ίχνη..
γ) Παίρνεις τη δουλειά και κάμεις καριέρα ως επιφανής χαιεντάς.. (γράφουν για ΄σένα καθημερινά στο ''Εδώ γελάμε'' κλπ αλλά δεν σε νοιάζ')
δ) Παίρνεις τη δουλειά και πείθεις τους πελάτες να προσθέσουν subs.. :cry:
ε) Τους ακούς να σου προτείνουν αλλά συνεχίζεις αδιαφορώντας να ταίζεις τα ψάρια..
ζ) Ψάχνεις το δίκαννο.. :whistling:

Go..
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.482
Reaction score
21.842
Εάν είναι να αρχίσουμε να χρησιμοποιούμε λέξεις που οι υπόλοιποι δεν γνωρίζουμε καλύτερα μην ποστάρεις. :D 😍
Προσπαθώ να διατηρήσω τη στίλβη της λογίας υπόστασής μου, στη μνήμη του φίλου μου, του rdoherty...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.051
Reaction score
137.490
θα προωθήσεις τα προιόντα τους με πάθος..
Δεν προωθώ προϊόντα, ένας απλός καταναλωτής είμαι. Αγοράζω μόνο, κατά το γνωστό "αγάπη μόνο". 😚

Εκτιμώ ως "άριστα" όλα τα προϊόντα που επιτελούν σωστά την βασική τους δουλειά, όπως φαίνεται από τις μετρήσεις τους, εφόσον αυτές είναι αξιοπρεπείς, ανεξαρτήτως τιμής.

Η τιμή κτήσης τους, αφορά την αγοραστική δυνατότητα του καθενός, αυτό δεν με απασχολεί διόλου.

Τώρα, όσα προϊόντα δεν επιτελούν σωστά τη δουλειά τους, όπως φαίνεται από τις εξόχως προβληματικές μετρήσεις τους, θα τα καταδικάζω στην πυρά, μέχρι να σβήσει ο ήλιος.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.687
Reaction score
84.491
Όταν υπάρχει ανομοιομορφία του on axis με το off axis, δεν μπορείς να κάνεις speaker eq με τίποτα. Φτιάχνεις το ένα και χαλάει το άλλο. Μετράς με το REW, ή με κάποιο software eq, φαίνεται καλύτερο μετά την διόρθωση, και ακούγεται δράμα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.051
Reaction score
137.490
Ακριβώς.

Κι εδώ αξίζει να ξαναδεί κανείς τις απίστευτα ομαλές off axis αποκρίσεις του JBL που μας έδειξε ο μπουτχιας, όπου φαίνεται ότι οι άνθρωποι της φίρμας έδωσαν ρέστα στην κατασκευή αυτού του waveguide.

Αυτά μετράνε. 😎
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
28.762
Reaction score
27.762
Το κακό είναι ότι τα JBL δεν ακούγονται .
Είναι πολύ σκληρά στον ήχο τους και λίαν επιθετικά .
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.575
Reaction score
57.854
Όταν υπάρχει ανομοιομορφία του on axis με το off axis, δεν μπορείς να κάνεις speaker eq με τίποτα. Φτιάχνεις το ένα και χαλάει το άλλο. Μετράς με το REW, ή με κάποιο software eq, φαίνεται καλύτερο μετά την διόρθωση, και ακούγεται δράμα.
Πάρε για παράδειγμα τα Sonist Concerto (για...πολυβόλα) πεοωθούμενα και ως κατάλληλα για λυχνιακούς τελικούς
Sonist Concerto 3
Εκεί που θα πηγαίναμε να εξομαλύνουμε τη μυστήρια on-axis :

Fig.4 Sonist Concerto 3, anechoic response on tweeter axis at 50", averaged across 30° horizontal window and corrected for microphone response, with the complex sum of the nearfield woofer and port responses plotted below 300Hz.

Πέφτουμε στις οριζόντιες off-axis που μοιάζουν με...κυματιστό πατατάκι στις μεσοϋψηλές και άνω :

Fig.5 Sonist Concerto 3, lateral response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 90–5° off axis, reference response, differences in response 5–90° off axis.

Ενώ οι κατακόρυφες με τσακισμένα στη σακούλα...πακοτίνια

Fig.6 Sonist Concerto 3, vertical response family at 50", normalized to response on tweeter axis, from back to front: differences in response 15–5° above axis, reference response, differences in response 5–10° below axis.

Καπάκι και ο αισθητός συντονισμός στα 150 Hz:

Fig.2 Sonist Concerto 3, cumulative spectral-decay plot calculated from output of an accelerometer fastened to front baffle 6" below woofer (MLS driving voltage to speaker, 7.55V; measurement bandwidth, 2kHz).

Καλή μας... ανορεξία
 
Last edited:


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.719
Μηνύματα
2.949.995
Members
38.230
Νεότερο μέλος
doageorge
Top