Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.766
Reaction score
138.862
Δεν ήταν αυτός ο σκοπός των σχολίων μου, αλλά απλώς να δείξω πόσο πραγματικά μικρό είναι το μέγιστο χρήσιμο δυναμικό εύρος που θα μπορούσαμε να κυνηγήσουμε αν και εφόσον.

Να δούμε πόσο άχρηστες είναι οι προδιαγραφές του τάδε που έχει 120-φευγα δυναμικό εύρος, λες και είναι πουθενά χρήσιμα αυτά τα πράματα.

Και ταυτόχρονα να καταλάβουμε πόσο δύσκολο είναι στην πράξη να επιτευχθεί αυτό το λίγο, και ποιος είναι ο δρόμος για τη δουλειά.

Να καταλάβουμε την πραγματική αξία των ηχογραφήσεων μεγάλου δυναμικού εύρους (πάνω από 20 dB) σε τέτοιες υλοποιήσεις σεταπ, διότι άμα είναι να ακούς παλιό ροκ και δεξερωγωτι με 5 και 3 dB δυναμικό εύρος, τζάμπα καίει η λάμπα και τι τα κοιτάς τα τεχνικά χαρακτηριστικά μάνα μου.

Να αντιληφθούμε συνολικά τι είναι αυτό το ρημάδι το όντιο.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.833
Reaction score
16.705
Και με τις οθόνες προβολής γίνεται. Δεν χρειάζεται να βλέπουμε τι γίνεται στα κάτω 20 εκατοστά της ταινίας, μόνο παπούτσια έχει εκεί. Αν έχει και δεν είναι σκέτο πάτωμα.
Και με τα αυτοκίνητα επίσης :p
Αν θες αυτοκίνητο να πας στη δουλεία σου μην πάρεις κάτω από τριαξονική νταλίκα! μπορεί να χρειαστεί να πάρεις εργασία στο σπίτι!
 

Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Και με τις οθόνες προβολής γίνεται. Δεν χρειάζεται να βλέπουμε τι γίνεται στα κάτω 20 εκατοστά της ταινίας, μόνο παπούτσια έχει εκεί. Αν έχει και δεν είναι σκέτο πάτωμα.
Θα ήταν επιτυχημένη παρομοίωση αν το σύστημα που βγάζει 120db στα 30hz έπεφτε στα 80db στα 20Hz.
Oμως ένα σύστημα που με κλειστά sub καταφέρνει μαζί με το room gain να πιάσει 120db στα 30Hz, στα 20 μπορεί να πιάνει 110-115 που ναι μεν είναι 10-15db κάτω αλλά δεν είναι μη ακουστο.
Σωστή παρομοίωση με βιντεοπροβολεα θα ήταν αν λέγαμε ότι δεν μας πειράζει αν βινιεταρει και πέφτει η φωτεινότητα στα ακρα της οθονης. Ναι, μπορεί να μην μας πειραζει. Τουλάχιστον όχι τόσο που να μην μπορούμε να απολαύσουμε μια ταινία.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.208
Reaction score
85.877
Oμως ένα σύστημα που με κλειστά sub καταφέρνει μαζί με το room gain να πιάσει 120db στα 30Hz
Εδώ μπάζει πολύ η πρόταση σου. Να αρχίσω ή να το αφήσω να περάσει έτσι;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.766
Reaction score
138.862
Εδώ μπάζει πολύ η πρόταση σου. Να αρχίσω ή να το αφήσω να περάσει έτσι;
Άστο να το πάρει το ποτάμι.

Έτσι κι αλλιώς, είναι ο μόνος τρόπος για κάποιας μορφής ενέργεια στην αρχή της πρώτης οκτάβας (μαζί με την όποια έξοδο κάποιων μπας ριφλεξ, εάν δεν τηρούνται οι πραγματικές απαιτήσεις σε μεγάφωνα και ισχύ, πράγμα που στην πράξη συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των οικιακών σεταπ, έστω κι αν "βρωμίζουν" λιγάκι το φάσμα υψηλότερα.

Στο κάτω κάτω της γραφής, είναι όντως προτιμότερο να υπάρχει οποιασδήποτε μορφής και προέλευσης (αποκλειστικά steady state) ενέργεια έστω και από ιδιοσυντονισμούς του χώρου (κάπως μπαλώνεται με EQ), παρά να υπάρχει το απόλυτο κενό.

Και βεβαίως η σωστή απόκριση έως τους 30 κύκλους, καλύπτει πολλά μουσικά είδη, με μικρές υποχωρήσεις (είτε σε αρμονικές είτε σε χωρική πληροφορία), και είναι πολύ πιο οικονομική προσέγγιση από την κάλυψη έως τα όρια των υποήχων. Το όμοιο συμβαίνει με την μικρή υποχώρηση στην max SPL ικανότητα των δορυφόρων στην 3η οκτάβα, που αποτελεί λογικό συμβιβασμό με σοβαρό οικονομικό όφελος για ένα χόμπι μικρής σημασίας.
 

Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Εδώ μπάζει πολύ η πρόταση σου. Να αρχίσω ή να το αφήσω να περάσει έτσι;
Το αν ειναι εφικτο η οχι δεν το εχω μετρησει ακομα αλλα τουλαχιστον σε simulation στο WinISD δειχνει οτι ειναι.
Συγκεκριμενα για το δικο μου που σχεδιαζω τωρα και αφου εχω ηδη δοκιμασει προσομοιωση με διαφορα μεγαφωνα εχω καταληξει οτι με Bass Array με 4X 12" Dayton RSS315HF η με 3Χ 15" RSS390HF η με 2Χ RSS390HF σε κλειστα κουτια θα εχω 120-122db απο σχεδον 20Ηz μεχρι 100Ηz in-room (με 9db/oct room gain απο το πρωτο room mode και κατω) που σημαινει οτι θα υπολειπεται του ιδανικου μονο κατα 10db απο τα 20 μεχρι τα 30Hz και στα 20Hz θα εχω μολις 20db δυναμικο ευρος κατι για το οποιο ειμαι διατεθημενος να συμβιβαστω.
Δεν ξερω αν κανω κατι λαθος στους υπολογισμους μου αλλα θεωρητικα τουλαχιστον φαινεται να ειναι εφικτο΄και αν πεφτω εξω θα ειναι το πολυ κατα 3db αν το room gain δεν πιανει τα 9db)
 

Attachments



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.208
Reaction score
85.877
Oμως ένα σύστημα που με κλειστά sub καταφέρνει μαζί με το room gain να πιάσει 120db στα 30Hz
Ένα σύστημα που στηρίζεται στο πολύ room gain για να πιάσει κάποια στάθμη σε κάποια συχνότητα, δεν ακούγεται σωστά. Πρώτον διότι θα έχει πρόβλημα χρονικό, και δεύτερον διότι αν έχει τόσο πολύ room gain σε μια συχνότητα θα έχει και χαράδρες σε άλλες. Αρα πρέπει τα σαμπ να είναι ανοιχτά, και όχι ένα. Και με κάποια επεξεργασία.
 

Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Ένα σύστημα που στηρίζεται στο πολύ room gain για να πιάσει κάποια στάθμη σε κάποια συχνότητα, δεν ακούγεται σωστά. Πρώτον διότι θα έχει πρόβλημα χρονικό, και δεύτερον διότι αν έχει τόσο πολύ room gain σε μια συχνότητα θα έχει και χαράδρες σε άλλες. Αρα πρέπει τα σαμπ να είναι ανοιχτά, και όχι ένα. Και με κάποια επεξεργασία.
Sorry αλλα δεν βγαζει νοημα αυτο.
1) Το room gain υπαρχει παντα εφ οσον μιλαμε για κλειστο χωρο με τοιχους γυρω γυρω. Ολα τα συστηματα που παιζουν σε κλειστους χωρους εχουν κερδος απο το χωρο και αυτο που ακουμε συμπεριλαμβανει αυτο το κερδος με ολα τα χρονικα προβληματα που ενδεχεται να το συνοδευουν ανεξαρτητα αν το συστημα πιανει 120 η 150db.
Το room gain δεν ειναι σε μια συχνοτητα, ειναι σε ολες τις συχνοτητες απο τη συχνοτητα που εμφανιζεται το πρωτο room mode και κατω.
2) το room gain ειναι 12db/oct οταν εχουμε συμπαγεις τοιχους και αεροστεγη χωρο, λιγοτερο οταν εχουμε διαρροες και μη συμπαγεις τοιχους γι αυτο και θεωρησα 6-9db/oct room gain σε σχεση με την προσομοιωση που δεν λαμβανει υποψη της το κερδος του χωρου.
3) "Αρα πρέπει τα σαμπ να είναι ανοιχτά, και όχι ένα" αυτο ειναι ενα πραγματικο WTF moment.
α) Τα κλειστα (sealed) sub εχουν roll off 12db/oct και το roll off αυτο αντισταθμιζεται σχεδον απολυτα απο το room gain. Τα "ανοιχτα" (bass reflex) εχουν roll off 24db/oct και μετα τη συχνοτητα συντονισμου δεν υπαρχει πρακτικα καθολου κερδος απο τον χωρο.
β) Ποιος μιλησε για ενα sub? Ta γραφηματα προσομοιωσης που παρεθεσα ειναι για 4 12ιντσα. 3 15ιντσα και 2 15ιντσα σε διαταξη Single Bass Array (οπως το waveforming της Trinnov αλλα χωρις το πισω Bass Array που ακυρωνει τα room modes) και εξεταζεται η πιθανοτητα προσθηκης και πισω bass Array με το απαραιτητο delay μελλοντικα.
γ) Τα γραφηματα προσομοιωσης δεν συμπεριλαμβανουν επεξεργασια αλλα εχω ηδη κανει προσομοιωση και με επεξεργασια η οποια ομως ειναι απαραιτητη μονο αν επιδιωξω flat ανηχοικη αποκριση μεχρι τα 20Hz (αρα μειωση της αποκρισης απο εκει και πανω για να συμβαδισει με την καμπυλη ακουστοτητας) κατι που συνειδητα δεν ειναι ζητουμενο στην περιπτωση που περιγραφω.
 


Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Παρεξήγηση: το «κλειστά» το εξέλαβα ως «σβηστά», και όχι ως «κλειστού τύπου ».
ΟΚ, τώρα βγάζει νόημα. Ίσως δικό μου λάθος που έγραψα "κλειστα" αντί για "κλειστού τυπου" αν και αν εννοούσα αυτό που καταλαβες θα έγραφα, "χωρίς τα sub", η "με κλειστά τα sub".
 

Μηνύματα
433
Reaction score
594
εχω ενα φιλο αθεο. μενει διπλα σε εκκλησια. καθε πρωι κυριακης του σπανε τα καμπανελια με τις κμπανες πρωι πρωι οποτε εχει βρει λυση,Ανοιγει παραθυρα τσιτωνει το volume τερμα και τους σπαει αυτος τα καμπανελια :lol: :lol: :lol:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.766
Reaction score
138.862
2) το room gain ειναι 12db/oct οταν εχουμε συμπαγεις τοιχους και αεροστεγη χωρο
Από ένα πλήρες ανακλαστικό τοιχωματικό όριο (συμπαγή τοίχο) το room gain είναι 6dB.

Σε συμβολή 2 τέτοιων τοιχωματικων ορίων, πχ στην γωνία τοίχου και δαπέδου, το gain είναι 9 dB, ενώ σε τριεδρη γωνία (σε συμβολή 2 τέτοιων τοίχων και δαπέδου) έχουμε 12 dB gain.

Η επέκταση της απόκρισης ενός σαμπ προς το κάτω τμήμα του φάσματος με τη βοήθεια των τοιχωματικων ορίων πλήρους ανάκλασης, είναι δεδομένη, και το μέγιστο όφελος προς αυτή την κατεύθυνση έρχεται με τον εντοιχισμό, όπου όλη η 180° οπίσθια ακτινοβολία του ηχείου θα κατευθυνθεί προς τα εμπρός. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, το κέρδος απόκρισης σε χαμηλότερες συχνότητες είναι πολύ μικρού συχνοτικού εύρους, τυπικά μιλάμε για 3 έως 5 Hz, και υπό προϋποθέσεις (αναλόγως κατασκευής της καμπίνας και μόνον σε έλλειψη ακυρώσεων από μπας ριφλεξ).

Με την τυπική ηχητική περιποίηση χώρου και με την χρήση πολλαπλών σαμπζ, είναι μόνον ένας και απολύτως ξεκάθαρος ο στόχος: στον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό του room gain, και εάν είναι δυνατόν στην εξάλειψή του.

Η δε χρήση πολλαπλών σαμπζ, προσπαθεί να ακυρώσει την οποιαδήποτε ενίσχυση του room gain, και ταυτόχρονα, με την ίδια λογική, να ακυρώσει τις ακυρώσεις που προκύπτουν (αρνητικό room gain).

Μια από τις καλύτερες πρακτικές στα πολλά σάμπζζζζζ, είναι το DBA, όπου ξεκάθαρος στόχος είναι η ακύρωση των ανακλασεων και κατά βάση η ακύρωση όλης της πρόσθιας εκπομπής των σαμπ από τα πίσω, δηλαδή η ακύρωση του room gain.

Το κορυφαίο waveforming της trinnov, μηδενίζει το room gain και βγάζει το χώρο εκτός, κάνοντας τα σαμπ να παίζουν σαν να ήταν σε ανοιχτό χώρο, χωρίς τοιχωματικά όρια.
 


Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Από ένα πλήρες ανακλαστικό τοιχωματικό όριο (συμπαγή τοίχο) το room gain είναι 6dB.

Σε συμβολή 2 τέτοιων τοιχωματικων ορίων, πχ στην γωνία τοίχου και δαπέδου, το gain είναι 9 dB, ενώ σε τριεδρη γωνία (σε συμβολή 2 τέτοιων τοίχων και δαπέδου) έχουμε 12 dB gain.

Η επέκταση της απόκρισης ενός σαμπ προς το κάτω τμήμα του φάσματος με τη βοήθεια των τοιχωματικων ορίων πλήρους ανάκλασης, είναι δεδομένη, και το μέγιστο όφελος προς αυτή την κατεύθυνση έρχεται με τον εντοιχισμό, όπου όλη η 180° οπίσθια ακτινοβολία του ηχείου θα κατευθυνθεί προς τα εμπρός. Ακόμα και σε αυτήν την περίπτωση, το κέρδος απόκρισης σε χαμηλότερες συχνότητες είναι πολύ μικρού συχνοτικού εύρους, τυπικά μιλάμε για 3 έως 5 Hz, και υπό προϋποθέσεις (αναλόγως κατασκευής της καμπίνας και μόνον σε έλλειψη ακυρώσεων από μπας ριφλεξ).

Με την τυπική ηχητική περιποίηση χώρου και με την χρήση πολλαπλών σαμπζ, είναι μόνον ένας και απολύτως ξεκάθαρος ο στόχος: στον όσο το δυνατόν μεγαλύτερο περιορισμό του room gain, και εάν είναι δυνατόν στην εξάλειψή του.

Η δε χρήση πολλαπλών σαμπζ, προσπαθεί να ακυρώσει την οποιαδήποτε ενίσχυση του room gain, και ταυτόχρονα, με την ίδια λογική, να ακυρώσει τις ακυρώσεις που προκύπτουν (αρνητικό room gain).

Μια από τις καλύτερες πρακτικές στα πολλά σάμπζζζζζ, είναι το DBA, όπου ξεκάθαρος στόχος είναι η ακύρωση των ανακλασεων και κατά βάση η ακύρωση όλης της πρόσθιας εκπομπής των σαμπ από τα πίσω, δηλαδή η ακύρωση του room gain.

Το κορυφαίο waveforming της trinnov, μηδενίζει το room gain και βγάζει το χώρο εκτός, κάνοντας τα σαμπ να παίζουν σαν να ήταν σε ανοιχτό χώρο, χωρίς τοιχωματικά όρια.
Επειδή σε αυτό που ετοιμάζω έχω υπολογίσει να γίνει ένα SBA λόγω της ιδιεταιροτητας του χώρου που δεν βοηθάει στην δημιουργία οπίσθιου BA (Σκαλα και τραπεζαρία χωρίς διαθέσιμο χώρο για subs, θα μπορούσε ίσως να μπει ένα sub στο κέντρο του πίσω τοίχου αλλά μέχρι εκει) μήπως μπορείς να μου πεις τι γίνεται στο δικό σου σύστημα αν κλείσεις τα πίσω sub? Με απλά λόγια πως είναι το χαμηλό με μόνο το εμπρός Bass Array?
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.766
Reaction score
138.862
Επειδή σε αυτό που ετοιμάζω έχω υπολογίσει να γίνει ένα SBA λόγω της ιδιεταιροτητας του χώρου που δεν βοηθάει στην δημιουργία οπίσθιου BA (Σκαλα και τραπεζαρία χωρίς διαθέσιμο χώρο για subs, θα μπορούσε ίσως να μπει ένα sub στο κέντρο του πίσω τοίχου αλλά μέχρι εκει) μήπως μπορείς να μου πεις τι γίνεται στο δικό σου σύστημα αν κλείσεις τα πίσω sub? Με απλά λόγια πως είναι το χαμηλό με μόνο το εμπρός Bass Array?
Δεν το έχω δοκιμάσει.

Ξέρω το εξής:
Η διαφορά μεταξύ της (σωστής) τοποθέτησης 4 σαμπ στο χώρο μου (με άριστη ενσωμάτωση μέσω του τρομερού λογισμικού της trinnov) και του waveforming, είναι τρομακτική, έως εξωπραγματική.
 

Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Δεν το έχω δοκιμάσει.

Ξέρω το εξής:
Η διαφορά μεταξύ της (σωστής) τοποθέτησης 4 σαμπ στο χώρο μου (με άριστη ενσωμάτωση μέσω του τρομερού λογισμικού της trinnov) και του waveforming, είναι τρομακτική, έως εξωπραγματική.
Δεν εχω καμια αμφιβολια για αυτο.
Αν δεν σου κανει κοπο ομως θα ηθελα να το δοκιμασεις και να μας πεις. Ιδανικα με δυο τροπους, 1) απλα κλεινοντας τα πισω σαμπ, 2) κλεινοντας τα πισω σαμπ και κανοντας ενα calibration μονο με τα εμπρος σαμπ (ωστε να ρυθμισει ο Trinnov σαν να υπηρχαν μονο αυτα εξ αρχης. Με απλα λογια να μας πεις ποσο μεγαλη ειναι η διαφορα μεταξυ του προηγουμενου σεταπ που ειχες με το σκετο Single Bass Array και με το Waveforming).
Αν το δευτερο ειναι μεγαλος μπελας, αστο. Δεν θελω να σε βαλω σε μεγαλο κοπο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.766
Reaction score
138.862
Με τα 5 σαμπ να παίζουν κανονικά ως πολλαπλά σαμπ με trinnov calibration, χωρίς την εφαρμογή του waveforming, παίζει πρακτικά όμοια όπως άκουγα με τα 4 σαμπ.

Ανά πάσα στιγμή ακυρώνεται με μια επιλογή το waveforming, και ακούς πως παίζουν χωρίς αυτό και τα 5 σαμπ μαζί.

Το άκουσε κι ο ντιμιφουτ αυτό, είναι πανευκολο.

Μόνο τα 3 εμπρός σαμπζ, δεν έχει νόημα να το δω, σίγουρα παίζουν υποδεέστερα από τα 5 με τυπικό calibration.

Προσωπικά θα περίμενα με το τυπικό calibration του trinnov τα 5 σαμπ να παίζουν καλύτερα από τα 4 που είχα. Αυτή τη διαφορά δεν την πολυκατάλαβα να σου πω την αλήθεια, το μόνο που ήταν εμφανές ήταν η απεριόριστη στάθμη των νέων 5 σαμπ σε σχέση με τα προηγούμενα 4.
Εντάξει, μιλάμε για πολύ ισχυρά 15" σαμπ, με εξωπραγματικό x-max και πολύ υψηλής ισχύος ενσωματωμένα ενισχυτικά, ήταν λογικό και αναμενόμενο, αλλά και πάλι εντυπωσιακό στην πράξη.

Κατά το waveforming πρακτικά έχω διαθέσιμο το max SPL μόνον της εμπρός τριάδας, κι αυτό δείχνει απεριόριστο.

Βεβαίως κάτωθεν του πρώτου ιδιορυθμού, παίζουν όλα μαζί με θετικό πρόσημο, αθροιστικά, για μπάσο πίεσης, που έχει οριστεί κάτωθεν των 17 Hz, και κει ακόμα, η στάθμη είναι πρακτικά απεριόριστη. Ποια 130.. ιδέαν δεν έχω τι στάθμη είναι ικανά να επιτύχουν, πέφτουν πράγματα σε διπλανούς χώρους, έξω από το χώρο ακρόασης. Σεισμός κανονικός.
 
Last edited:

Μηνύματα
1.716
Reaction score
2.126
Μόνο τα 3 εμπρός σαμπζ, δεν έχει νόημα να το δω, σίγουρα παίζουν υποδεέστερα από τα 5 με τυπικό calibration.
Βασικα αυτο ενδιαφερει εμενα προσωπικα μια που αντι για 4 sub σε κοινη διαταξη (δλδ 4 στις γωνιες η στο μεσον των τοιχων η στο 1/4 των εμπρος και πισω τοιχων) σκοπευω να βαλω 3 η 4 on wall στον εμπρος τοιχο σε διαταξη SBA (δηλαδη με τη ιδια διαταξη οπως μπαινουν και στο waveforming του Trinnov αλλα χωρις τα πισω sub)

Επισης επειδη τα Sub θα ειναι σε κουτια βαθους 20 εκ, αναμενεται να εχουν και ελαχιστο εως καθολου SBIR
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.766
Reaction score
138.862
Βασικα αυτο ενδιαφερει εμενα προσωπικα μια που αντι για 4 sub σε κοινη διαταξη (δλδ 4 στις γωνιες η στο μεσον των τοιχων η στο 1/4 των εμπρος και πισω τοιχων) σκοπευω να βαλω 3 η 4 on wall στον εμπρος τοιχο σε διαταξη SBA (δηλαδη με τη ιδια διαταξη οπως μπαινουν και στο waveforming του Trinnov αλλα χωρις τα πισω sub)

Επισης επειδη τα Sub θα ειναι σε κουτια βαθους 20 εκ, αναμενεται να εχουν και ελαχιστο εως καθολου SBIR
Δε θα το πρότεινα.

Ο μόνος τρόπος να λειτουργήσει άριστα το SBA είναι με πολύ μεγάλου εύρους πυκνή απορρόφηση στον τοίχο πίσω από τη θέση ακρόασης (ή να μην υπάρχει πίσω τοίχος, ή με ενεργή απορρόφηση πίσω, που είναι πολύ ακριβή λύση).

Θα πρότεινα είτε τυπική τοποθέτηση (ένα στη μεσότητα κάθε τοίχου - όχι στις γωνίες) είτε DBA με 2 εμπρός και 2 πίσω, και τοποθέτηση αυτών σύμφωνα με τις αρχές τοποθέτησης της trinnov.
Επισης επειδη τα Sub θα ειναι σε κουτια βαθους 20 εκ, αναμενεται να εχουν και ελαχιστο εως καθολου SBIR
Έτσι κι αλλιώς δεν μας απασχολεί το sbir σε on wall τοποθέτηση.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.159
Μηνύματα
2.963.840
Members
38.293
Νεότερο μέλος
kostas-vinylios
Top