Featured Μπορούμε να απολαύσουμε τις μουσικές μας μόνο σε μεγάλες εντάσεις ? Really?

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.751
Reaction score
138.833
Δεν ήταν αυτός ο σκοπός των σχολίων μου, αλλά απλώς να δείξω πόσο πραγματικά μικρό είναι το μέγιστο χρήσιμο δυναμικό εύρος που θα μπορούσαμε να κυνηγήσουμε αν και εφόσον.

Να δούμε πόσο άχρηστες είναι οι προδιαγραφές του τάδε που έχει 120-φευγα δυναμικό εύρος, λες και είναι πουθενά χρήσιμα αυτά τα πράματα.

Και ταυτόχρονα να καταλάβουμε πόσο δύσκολο είναι στην πράξη να επιτευχθεί αυτό το λίγο, και ποιος είναι ο δρόμος για τη δουλειά.

Να καταλάβουμε την πραγματική αξία των ηχογραφήσεων μεγάλου δυναμικού εύρους (πάνω από 20 dB) σε τέτοιες υλοποιήσεις σεταπ, διότι άμα είναι να ακούς παλιό ροκ και δεξερωγωτι με 5 και 3 dB δυναμικό εύρος, τζάμπα καίει η λάμπα και τι τα κοιτάς τα τεχνικά χαρακτηριστικά μάνα μου.

Να αντιληφθούμε συνολικά τι είναι αυτό το ρημάδι το όντιο.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
4.829
Reaction score
16.692
Και με τις οθόνες προβολής γίνεται. Δεν χρειάζεται να βλέπουμε τι γίνεται στα κάτω 20 εκατοστά της ταινίας, μόνο παπούτσια έχει εκεί. Αν έχει και δεν είναι σκέτο πάτωμα.
Και με τα αυτοκίνητα επίσης :p
Αν θες αυτοκίνητο να πας στη δουλεία σου μην πάρεις κάτω από τριαξονική νταλίκα! μπορεί να χρειαστεί να πάρεις εργασία στο σπίτι!
 

Μηνύματα
1.709
Reaction score
2.116
Και με τις οθόνες προβολής γίνεται. Δεν χρειάζεται να βλέπουμε τι γίνεται στα κάτω 20 εκατοστά της ταινίας, μόνο παπούτσια έχει εκεί. Αν έχει και δεν είναι σκέτο πάτωμα.
Θα ήταν επιτυχημένη παρομοίωση αν το σύστημα που βγάζει 120db στα 30hz έπεφτε στα 80db στα 20Hz.
Oμως ένα σύστημα που με κλειστά sub καταφέρνει μαζί με το room gain να πιάσει 120db στα 30Hz, στα 20 μπορεί να πιάνει 110-115 που ναι μεν είναι 10-15db κάτω αλλά δεν είναι μη ακουστο.
Σωστή παρομοίωση με βιντεοπροβολεα θα ήταν αν λέγαμε ότι δεν μας πειράζει αν βινιεταρει και πέφτει η φωτεινότητα στα ακρα της οθονης. Ναι, μπορεί να μην μας πειραζει. Τουλάχιστον όχι τόσο που να μην μπορούμε να απολαύσουμε μια ταινία.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.203
Reaction score
85.856
Oμως ένα σύστημα που με κλειστά sub καταφέρνει μαζί με το room gain να πιάσει 120db στα 30Hz
Εδώ μπάζει πολύ η πρόταση σου. Να αρχίσω ή να το αφήσω να περάσει έτσι;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.751
Reaction score
138.833
Εδώ μπάζει πολύ η πρόταση σου. Να αρχίσω ή να το αφήσω να περάσει έτσι;
Άστο να το πάρει το ποτάμι.

Έτσι κι αλλιώς, είναι ο μόνος τρόπος για κάποιας μορφής ενέργεια στην αρχή της πρώτης οκτάβας (μαζί με την όποια έξοδο κάποιων μπας ριφλεξ, εάν δεν τηρούνται οι πραγματικές απαιτήσεις σε μεγάφωνα και ισχύ, πράγμα που στην πράξη συμβαίνει στην συντριπτική πλειοψηφία των οικιακών σεταπ, έστω κι αν "βρωμίζουν" λιγάκι το φάσμα υψηλότερα.

Στο κάτω κάτω της γραφής, είναι όντως προτιμότερο να υπάρχει οποιασδήποτε μορφής και προέλευσης (αποκλειστικά steady state) ενέργεια έστω και από ιδιοσυντονισμούς του χώρου (κάπως μπαλώνεται με EQ), παρά να υπάρχει το απόλυτο κενό.

Και βεβαίως η σωστή απόκριση έως τους 30 κύκλους, καλύπτει πολλά μουσικά είδη, με μικρές υποχωρήσεις (είτε σε αρμονικές είτε σε χωρική πληροφορία), και είναι πολύ πιο οικονομική προσέγγιση από την κάλυψη έως τα όρια των υποήχων. Το όμοιο συμβαίνει με την μικρή υποχώρηση στην max SPL ικανότητα των δορυφόρων στην 3η οκτάβα, που αποτελεί λογικό συμβιβασμό με σοβαρό οικονομικό όφελος για ένα χόμπι μικρής σημασίας.
 

Μηνύματα
1.709
Reaction score
2.116
Εδώ μπάζει πολύ η πρόταση σου. Να αρχίσω ή να το αφήσω να περάσει έτσι;
Το αν ειναι εφικτο η οχι δεν το εχω μετρησει ακομα αλλα τουλαχιστον σε simulation στο WinISD δειχνει οτι ειναι.
Συγκεκριμενα για το δικο μου που σχεδιαζω τωρα και αφου εχω ηδη δοκιμασει προσομοιωση με διαφορα μεγαφωνα εχω καταληξει οτι με Bass Array με 4X 12" Dayton RSS315HF η με 3Χ 15" RSS390HF η με 2Χ RSS390HF σε κλειστα κουτια θα εχω 120-122db απο σχεδον 20Ηz μεχρι 100Ηz in-room (με 9db/oct room gain απο το πρωτο room mode και κατω) που σημαινει οτι θα υπολειπεται του ιδανικου μονο κατα 10db απο τα 20 μεχρι τα 30Hz και στα 20Hz θα εχω μολις 20db δυναμικο ευρος κατι για το οποιο ειμαι διατεθημενος να συμβιβαστω.
Δεν ξερω αν κανω κατι λαθος στους υπολογισμους μου αλλα θεωρητικα τουλαχιστον φαινεται να ειναι εφικτο΄και αν πεφτω εξω θα ειναι το πολυ κατα 3db αν το room gain δεν πιανει τα 9db)
 

Attachments



Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
29.203
Reaction score
85.856
Oμως ένα σύστημα που με κλειστά sub καταφέρνει μαζί με το room gain να πιάσει 120db στα 30Hz
Ένα σύστημα που στηρίζεται στο πολύ room gain για να πιάσει κάποια στάθμη σε κάποια συχνότητα, δεν ακούγεται σωστά. Πρώτον διότι θα έχει πρόβλημα χρονικό, και δεύτερον διότι αν έχει τόσο πολύ room gain σε μια συχνότητα θα έχει και χαράδρες σε άλλες. Αρα πρέπει τα σαμπ να είναι ανοιχτά, και όχι ένα. Και με κάποια επεξεργασία.
 

Μηνύματα
1.709
Reaction score
2.116
Ένα σύστημα που στηρίζεται στο πολύ room gain για να πιάσει κάποια στάθμη σε κάποια συχνότητα, δεν ακούγεται σωστά. Πρώτον διότι θα έχει πρόβλημα χρονικό, και δεύτερον διότι αν έχει τόσο πολύ room gain σε μια συχνότητα θα έχει και χαράδρες σε άλλες. Αρα πρέπει τα σαμπ να είναι ανοιχτά, και όχι ένα. Και με κάποια επεξεργασία.
Sorry αλλα δεν βγαζει νοημα αυτο.
1) Το room gain υπαρχει παντα εφ οσον μιλαμε για κλειστο χωρο με τοιχους γυρω γυρω. Ολα τα συστηματα που παιζουν σε κλειστους χωρους εχουν κερδος απο το χωρο και αυτο που ακουμε συμπεριλαμβανει αυτο το κερδος με ολα τα χρονικα προβληματα που ενδεχεται να το συνοδευουν ανεξαρτητα αν το συστημα πιανει 120 η 150db.
Το room gain δεν ειναι σε μια συχνοτητα, ειναι σε ολες τις συχνοτητες απο τη συχνοτητα που εμφανιζεται το πρωτο room mode και κατω.
2) το room gain ειναι 12db/oct οταν εχουμε συμπαγεις τοιχους και αεροστεγη χωρο, λιγοτερο οταν εχουμε διαρροες και μη συμπαγεις τοιχους γι αυτο και θεωρησα 6-9db/oct room gain σε σχεση με την προσομοιωση που δεν λαμβανει υποψη της το κερδος του χωρου.
3) "Αρα πρέπει τα σαμπ να είναι ανοιχτά, και όχι ένα" αυτο ειναι ενα πραγματικο WTF moment.
α) Τα κλειστα (sealed) sub εχουν roll off 12db/oct και το roll off αυτο αντισταθμιζεται σχεδον απολυτα απο το room gain. Τα "ανοιχτα" (bass reflex) εχουν roll off 24db/oct και μετα τη συχνοτητα συντονισμου δεν υπαρχει πρακτικα καθολου κερδος απο τον χωρο.
β) Ποιος μιλησε για ενα sub? Ta γραφηματα προσομοιωσης που παρεθεσα ειναι για 4 12ιντσα. 3 15ιντσα και 2 15ιντσα σε διαταξη Single Bass Array (οπως το waveforming της Trinnov αλλα χωρις το πισω Bass Array που ακυρωνει τα room modes) και εξεταζεται η πιθανοτητα προσθηκης και πισω bass Array με το απαραιτητο delay μελλοντικα.
γ) Τα γραφηματα προσομοιωσης δεν συμπεριλαμβανουν επεξεργασια αλλα εχω ηδη κανει προσομοιωση και με επεξεργασια η οποια ομως ειναι απαραιτητη μονο αν επιδιωξω flat ανηχοικη αποκριση μεχρι τα 20Hz (αρα μειωση της αποκρισης απο εκει και πανω για να συμβαδισει με την καμπυλη ακουστοτητας) κατι που συνειδητα δεν ειναι ζητουμενο στην περιπτωση που περιγραφω.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.157
Μηνύματα
2.963.657
Members
38.292
Νεότερο μέλος
harrybani
Top