Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.849
Reaction score
59.064
Τελικά, πΧοιος την έχει μεγαλύτερη? :neo: :headbang::help:
Να υποθέσουμε την... υποβοήθηση. :roflmao:
Στά ηχεία σου το μεγάφωνο παιζει σαν κρεμαγερα χωρίς υποβοήθηση.
Στα δικά μου έχει υδραυλική υποβοήθηση(γραμμή μεταφοράς).Γι αυτό δεν είναι όλα τα πενταιντσα ίδια.Γιατι δεν είναι ίδια τα ηχεία που τα φιλοξενούν.
Πάμε τώρα στο θέμα της υποβοήθησης... Η διάταξη γραμμής μεταφοράς προβλέπεται να είναι ρυθμισμένη κατά τρόπον ώστε να ενισχύει την παρεχόμενη ενέργεια χαμηλών πάνω στη συχνότητα όπου θα εμφανίζεται ο συντονισμός του μεγαφώνου που θα τη φορτίζει. Πάνω στο συντονισμό , εκεί όπου το μεγάφωνο ξεφεύγει από τη γραμμική συμπεριφορά... Γι αυτό και ανέφερα περί βοής αντί ωφέλιμης ενέργειας... Μια απολύτως ιδεώδης υλοποίηση - εξαιρετικά σπάνια σε προσιτές τιμές - θα μπορούσε επιπλέον να κατεβάζει σε κάποιο βαθμό τη συχνότητα συντονισμού στο εμπλεκόμενο μεγάφωνο βελτιώνοντας έτσι τη διαχείριση ενέργειας...

Δεν γίνεται όμως να υπερβούμε τους κανόνες της Φυσικής... Ένα πεντάϊντσο μεγάφωνο όσο στιβαρό και να είναι δεν γίνεται να είχε ορισμένη αρκετά χαμηλά την εγγενή του συχνότητα συντονισμού, γι αυτό και όσο προσπαθεί η σχεδίαση να βγάλει ενέργεια από χαμηλότερη συχνότητα το ηχειακό σύστημα θα καταπονείται περισσότερο σε δεδομένη μέση στάθμη και με οτιδήποτε κάτι τέτοιο συνεπάγεται - κι έχει πολλάκις αναλυθεί.
 

Μηνύματα
1.645
Reaction score
1.722
Ας δούμε γιατί μπορεί κάποιος να έχει χορταστικό και αληθινό μπάσο με ένα woofer 5,25 ιντσών και υπό ποιες συνθήκες.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εντοπίσουμε σε σχεδιάσεις bass reflex είναι η συχνότητα συντονισμού Fb και τι συμβαίνει γύρω και κάτω από αυτή. Εξετάζουμε το ηχητικό output και τη διαδρομή του κώνου σε σχέση με το X max, για να διαπιστώσουμε πόσο πραγματικά καταπονούνται κώνος και πηνίο, πάντοτε σε συνάρτηση με τη συνολική αρχιτεκτονική του ηχείου.

Το δεύτερο είναι οι στάθμες ακρόασης και ο συντελεστής κορυφής (crest factor): ποια είναι η μέση στάθμη ακρόασης (σε dB C), πόσο ψηλά φτάνουν οι στιγμιαίες κορυφές και τι απαιτήσεις ισχύος προκύπτουν, πρέπει να ελέγξουμε τότε αν παραμένουμε μέσα στα όρια συνεχούς και στιγμιαίας ισχύος του ηχείου και αν οι παραμορφώσεις διατηρούνται χαμηλές.

Στο ELAC Carina BS243.4 έχουμε ένα slot-port διατομής περίπου 15 × 4,4 cm που κοιτά προς τα κάτω και έχει ήπια ανοδική κλίση προς τα πίσω. Το μεγάλο ελεύθερο άνοιγμα κρατά την ταχύτητα του αέρα χαμηλή και laminar (παράλληλοι ροή στρωμάτων αέρα ) ακόμη και σε υψηλές στάθμες, επομένως δεν ακούω στροβιλισμούς (chuffing) ούτε θόρυβο από τυχαίες δίνες . Το port είναι ρυθμισμένο στα 54 Hz, εκεί το μεγαλύτερο μέρος της ακουστικής ισχύος το παράγει ο αέρας μέσα στο κανάλι, ενώ ο κώνος κινείται ελάχιστα: η εκδρομή του πέφτει σε ποσοστό μικρότερο από 20 % του X max και η παραμόρφωση μειώνεται, κερδίζω και περίπου 3 dB αποδοτικότητας.

Κάτω από τα 54 Hz η ηλεκτροακουστική καμπύλη λέει πως το σήμα πέφτει 24 dB ανά οκτάβα (4th order butterworth), όμως στον πραγματικό χώρο μου αυτό δεν ακούγεται ποτέ τόσο απότομα. Ο υπό χώρος ακρόασης 4 × 3 × 3 m συνδέεται με κουζίνα 12 sqm και σαλόνι 25 sqm, τα ανοίγματα αυτά εξομαλύνουν τα στάσιμα κύματα, χωρίς όμως να καταργούν το room gain κάτω από 60 Hz. Έτσι στα 35-40 Hz μετράω τελικά μόνο 2-3 dB πτώση σε σχέση με το mid-band, οπότε οι θεμελιώδεις χαμηλές νότες παραμένουν παρούσες.

Τα αξονικά modes είναι στα 43 Hz (μήκος) και 57 Hz για να (πλάτος/ύψος). Το δεύτερο βρίσκεται σχεδόν πάνω στο Fb και δίνει φυσικό punch στο kick χωρίς υπερένταση, επειδή τα ανοίγματα προς τους διπλανούς χώρους σπάνε την υπερβολική συγκέντρωση ενέργειας. Το ηχείο τοποθετείται 40 cm από τον πίσω τοίχο, σε IsoPuck Mini πάνω σε δρύινες πλάκες 2 cm, η έξοδος του port απέχει 20-25 mm από την πλάκα, αφήνοντας τον αέρα να αναπνέει χωρίς να μετακινείται το tuning. Η βάση της καμπίνας κάθεται στα 78 cm, άρα ο άξονας του JET tweeter έρχεται γύρω στο 1,04 m ‒ σχεδόν στο ύψος αυτιού μου.

Ακούω σε μέση στάθμη 75-80 dB C slow, δηλαδή περίπου 86 dB στο 1 m. Με ευαισθησία 82,5 dB/2,83 V/1 m το ηχείο ζητά περίπου 2 W RMS. Οι jazz ή κλασικές ηχογραφήσεις που χρησιμοποιώ έχουν crest-factor 12-15 dB, επομένως τα peaks φτάνουν 95-100 dB στον καναπέ 1.8m και απαιτούν 50-70 W στιγμιαίας ισχύος, οι τιμές αυτές βρίσκονται καθαρά κάτω από τα 100 W RMS και 150 W peak που αντέχει ο driver. Στις ίδιες συνθήκες, ακόμη και στα 35 Hz η εκδρομή του κώνου δεν ξεπερνά το 40 % του X max, άρα δεν υπάρχει μηχανικός κίνδυνος. Από θερμική πλευρά, με τόσο μικρή μέση ισχύ η αύξηση θερμοκρασίας του πηνίου είναι αμελητέα, οπότε το BL και τα Q factors μένουν πρακτικά σταθερά.

Σε επίπεδο παρασιτικών φαινομένων ελέγχω δύο πράγματα: πιθανό pipe-mode του καναλιού και θόρυβο από τη ροή. Το κωνικό προφίλ του slot αποσβένει τον πρώτο υψηλό ιδιοσυντονισμό, επιπλέον η έξοδος ανοίγει προς τρεις πλευρές γύρω από τη βάση, οπότε η ενέργεια διαχέεται ομοιόμορφα πάνω στο πάτωμα και δεν δημιουργεί μονοκατευθυντικό σωλήνα που να συντονίζει. Κατά συνέπεια δεν εμφανίζονται γουργουρητά ούτε βόμβοι εκτός band.

Όσον αφορά την κρουστική συμπεριφορά, η χαμηλή μάζα του αλουμινένιου κώνου και το γεγονός ότι το port αποφορτίζει τον οδηγό ακριβώς στην περιοχή 50-60 Hz κάνουν το kick drum και το floor-tom να ακούγονται κοφτά και δυναμικά. Το group delay γύρω στα 60 Hz μετριέται περίπου 11-12 ms, δηλαδή λιγότερο από μισή περίοδο, γι’ αυτό δεν υπάρχει ακουστή ουρά που να θολώνει το transients. Σε ηχογραφήσεις τύπου Manu Katche , όπου το fundamental του kick πέφτει περίπου 55 Hz, το αποτέλεσμα είναι γεμάτο και καθαρό, στα kettledrums το room gain προσθέτει όγκο ώστε η θεμελιώδης στα 40-45 Hz να μην χάνεται.

Γι’ αυτό το μπάσο που παίρνω είναι γεμάτο, ακριβές και κρουστικό, χωρίς να απαιτείται μεγαλύτερη διάμετρος οδηγού ούτε υπερβολική ισχύς ενισχυτή.
 
Last edited:

Μηνύματα
2.065
Reaction score
4.868
Ξέρουμε κανέναν τρόπο απο την ακουστική (οικιακοί χώροι) που να δίνεις και 6 και 8 db στο χαμηλό (<40 Hz) και να μην το ακούς σαν αύξηση αλλά μόνο σαν πιο βαθύ και πλαστικό (αυτό που είχες ήδη πρίν την αύξηση) ;
Εκεί απ'όπου έρχομαι την ενέργεια του χαμηλού δεν την διώχνουμε ποτέ καθότι είναι σύμμαχος...:wink:
Elaborate both please...
Υπαρχει η ραφιναρισμενη ενεργεια του σχεδιαστη υπο κανονικες συνθηκες
και ενα ειδος παρασιτικης ενεργειας στον χωρο ακροασης.
Η διαχειριση και η ισορροπια των δυο,σε ολες τις συχνοτητες,
ειναι το σημαντικοτερο κομματι αυτου που λεμε φροντιδα και στησιμο συστηματος..
Συμφωνω οτι η ενεργεια ειναι πολυτιμη..
 
Last edited:

Μηνύματα
5.345
Reaction score
9.358
Υπάρχει η ενέργεια του μεγαφώνου, η ενέργεια της οπής ανάκλασης χαμηλών, γραμμής μεταφοράς ή παθητικού ακτινοβολητη, το room gain και η διέγερση των ιδιορυθμων.

Για την οπή ανάκλασης χαμηλών των σαμπς έχω διαπιστώσει σε κάποια τραγούδια με πλούσιο περιεχόμενο στις χαμηλές και σε δυνατές βέβαια εντάσεις να βγαίνει ένας θόρυβος σαφώς μικρής έντασης αλλα αντιληπτος. Εάν φραξω τις οπές εξαφανίζεται αλλα μου λείπει η ενέργεια εκεί κάτω.
Επομένως θα προτιμούσα ενα σαμπ ή και ηχείο κλειστής καμπίνας με μεγαλύτερο μεγάφωνο.
Το μόνο που σκέφτομαι πλέον ως αναβάθμιση αλλά μιλάμε για μετρημένα κομμάτια οπότε βαριέμαι.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.849
Reaction score
59.064
Ας δούμε γιατί μπορεί κάποιος να έχει χορταστικό και αληθινό μπάσο με ένα woofer 5,25 ιντσών και υπό ποιες συνθήκες.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να εντοπίσουμε σε σχεδιάσεις bass reflex είναι η συχνότητα συντονισμού Fb και τι συμβαίνει γύρω και κάτω από αυτή. Εξετάζουμε το ηχητικό output και τη διαδρομή του κώνου σε σχέση με το X max, για να διαπιστώσουμε πόσο πραγματικά καταπονούνται κώνος και πηνίο, πάντοτε σε συνάρτηση με τη συνολική αρχιτεκτονική του ηχείου.

Το δεύτερο είναι οι στάθμες ακρόασης και ο συντελεστής κορυφής (crest factor): ποια είναι η μέση στάθμη ακρόασης (σε dB C), πόσο ψηλά φτάνουν οι στιγμιαίες κορυφές και τι απαιτήσεις ισχύος προκύπτουν, πρέπει να ελέγξουμε τότε αν παραμένουμε μέσα στα όρια συνεχούς και στιγμιαίας ισχύος του ηχείου και αν οι παραμορφώσεις διατηρούνται χαμηλές.

Στο ELAC Carina BS243.4 έχουμε ένα slot-port διατομής περίπου 15 × 4,4 cm που κοιτά προς τα κάτω και έχει ήπια ανοδική κλίση προς τα πίσω. Το μεγάλο ελεύθερο άνοιγμα κρατά την ταχύτητα του αέρα χαμηλή και laminar (παράλληλοι ροή στρωμάτων αέρα ) ακόμη και σε υψηλές στάθμες, επομένως δεν ακούω στροβιλισμούς (chuffing) ούτε θόρυβο από τυχαίες δίνες . Το port είναι ρυθμισμένο στα 54 Hz, εκεί το μεγαλύτερο μέρος της ακουστικής ισχύος το παράγει ο αέρας μέσα στο κανάλι, ενώ ο κώνος κινείται ελάχιστα: η εκδρομή του πέφτει σε ποσοστό μικρότερο από 20 % του X max και η παραμόρφωση μειώνεται, κερδίζω και περίπου 3 dB αποδοτικότητας.

Κάτω από τα 54 Hz η ηλεκτροακουστική καμπύλη λέει πως το σήμα πέφτει 24 dB ανά οκτάβα (4th order butterworth), όμως στον πραγματικό χώρο μου αυτό δεν ακούγεται ποτέ τόσο απότομα. Ο υπό χώρος ακρόασης 4 × 3 × 3 m συνδέεται με κουζίνα 12 sqm και σαλόνι 25 sqm, τα ανοίγματα αυτά εξομαλύνουν τα στάσιμα κύματα, χωρίς όμως να καταργούν το room gain κάτω από 60 Hz. Έτσι στα 35-40 Hz μετράω τελικά μόνο 2-3 dB πτώση σε σχέση με το mid-band, οπότε οι θεμελιώδεις χαμηλές νότες παραμένουν παρούσες.

Τα αξονικά modes είναι στα 43 Hz (μήκος) και 57 Hz για να (πλάτος/ύψος). Το δεύτερο βρίσκεται σχεδόν πάνω στο Fb και δίνει φυσικό punch στο kick χωρίς υπερένταση, επειδή τα ανοίγματα προς τους διπλανούς χώρους σπάνε την υπερβολική συγκέντρωση ενέργειας. Το ηχείο τοποθετείται 40 cm από τον πίσω τοίχο, σε IsoPuck Mini πάνω σε δρύινες πλάκες 2 cm, η έξοδος του port απέχει 20-25 mm από την πλάκα, αφήνοντας τον αέρα να αναπνέει χωρίς να μετακινείται το tuning. Η βάση της καμπίνας κάθεται στα 78 cm, άρα ο άξονας του JET tweeter έρχεται γύρω στο 1,04 m ‒ σχεδόν στο ύψος αυτιού μου.

Ακούω σε μέση στάθμη 75-80 dB C slow, δηλαδή περίπου 86 dB στο 1 m. Με ευαισθησία 82,5 dB/2,83 V/1 m το ηχείο ζητά περίπου 2 W RMS. Οι jazz ή κλασικές ηχογραφήσεις που χρησιμοποιώ έχουν crest-factor 12-15 dB, επομένως τα peaks φτάνουν 95-100 dB στον καναπέ 1.8m και απαιτούν 50-70 W στιγμιαίας ισχύος, οι τιμές αυτές βρίσκονται καθαρά κάτω από τα 100 W RMS και 150 W peak που αντέχει ο driver. Στις ίδιες συνθήκες, ακόμη και στα 35 Hz η εκδρομή του κώνου δεν ξεπερνά το 40 % του X max, άρα δεν υπάρχει μηχανικός κίνδυνος. Από θερμική πλευρά, με τόσο μικρή μέση ισχύ η αύξηση θερμοκρασίας του πηνίου είναι αμελητέα, οπότε το BL και τα Q factors μένουν πρακτικά σταθερά.

Σε επίπεδο παρασιτικών φαινομένων ελέγχω δύο πράγματα: πιθανό pipe-mode του καναλιού και θόρυβο από τη ροή. Το κωνικό προφίλ του slot αποσβένει τον πρώτο υψηλό ιδιοσυντονισμό, επιπλέον η έξοδος ανοίγει προς τρεις πλευρές γύρω από τη βάση, οπότε η ενέργεια διαχέεται ομοιόμορφα πάνω στο πάτωμα και δεν δημιουργεί μονοκατευθυντικό σωλήνα που να συντονίζει. Κατά συνέπεια δεν εμφανίζονται γουργουρητά ούτε βόμβοι εκτός band.

Όσον αφορά την κρουστική συμπεριφορά, η χαμηλή μάζα του αλουμινένιου κώνου και το γεγονός ότι το port αποφορτίζει τον οδηγό ακριβώς στην περιοχή 50-60 Hz κάνουν το kick drum και το floor-tom να ακούγονται κοφτά και δυναμικά. Το group delay γύρω στα 60 Hz μετριέται περίπου 11-12 ms, δηλαδή λιγότερο από μισή περίοδο, γι’ αυτό δεν υπάρχει ακουστή ουρά που να θολώνει το transients. Σε ηχογραφήσεις τύπου Manu Katche , όπου το fundamental του kick πέφτει περίπου 55 Hz, το αποτέλεσμα είναι γεμάτο και καθαρό, στα kettledrums το room gain προσθέτει όγκο ώστε η θεμελιώδης στα 40-45 Hz να μην χάνεται.

Γι’ αυτό το μπάσο που παίρνω είναι γεμάτο, ακριβές και κρουστικό, χωρίς να απαιτείται μεγαλύτερη διάμετρος οδηγού ούτε υπερβολική ισχύς ενισχυτή.
H περιληπτική σου ανάλυση αξίζει like για την προσπάθεια πλην όμως υποχρεώνομαι να καταθέσω pdf που επιδεικνύει πόσοι τύποι μη γραμμικής παραμόρφωσης δεν έχουν λογαριαστεί εν είδει του παροιμιώδους.... ξενοδόχου. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η επίδραση αρκετών - όπως λ.χ. οι ανισορροπίες στη μαγνητική ροή από τον κινητήρα των μεγαφώνων σε συνδασμό με ευκολότερο κορεσμό από τις μικρές διαστάσεις μαγνητών που υφίστανται συνήθως σε πεντάϊντσα - ξεκινά και σε χαμηλή μέση στάθμη ...


port nl.png


Bl non linearities.png


crest nl.png


Elaborate both please...
Υπαρχει η ραφιναρισμενη ενεργεια του σχεδιαστη υπο κανονικες συνθηκες
και ενα ειδος παρασιτικης ενεργειας στον χωρο ακροασης.
Η διαχειριση και η ισορροπια των δυο,σε ολες τις συχνοτητες,
ειναι το σημαντικοτερο κομματι αυτου που λεμε φροντιδα και στησιμο συστηματος..
Συμφωνω οτι η ενεργεια ειναι πολυτιμη..
Από τη μεριά μου έχουν εξηγηθεί αναλυτικά σε παρουσιάσεις. Όση ενέργεια χαμηλών θ'απαγόταν οδηγεί αυτομάτως προς πολλαπλάσιες απαιτήσεις σε ισχύ και ικανότητα διαχείρισης αυτής άρα κι έξοδα γι ανταποκρινόμενα σ'εκείνες ηχειακά συστήματα. Ακόμα περισσότερο άμα επιμένουμε δικαναλικά πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να δουλεύει η ενέργεια υπέρ μας αντί εναντίον μας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.447
Reaction score
142.083
το γεγονός ότι το port αποφορτίζει τον οδηγό ακριβώς στην περιοχή 50-60 Hz
Εφόσον το Πορτ είναι συντονισμένο εκεί, αυτό σημαίνει πως οτιδήποτε κάτω από αυτή την περιοχή βγαίνει με αντίστροφη φάση από το Πορτ, δηλαδή το Πορτ ακυρώνει την όποια ενέργεια του μεγαφώνου (έχουν διαφορά φάσης 180° - μηχανικό βραχυκύκλωμα το λέμε).

Ταυτόχρονα, στο εύρος του Πορτ, δεν γίνεται να μη γίνεται του κουτρούλη ο γάμος.

Τες πα.

Η μόνη λύση είναι χρήση σαμπ με κρος στους 80, και ιδανικά, φραγή του Πορτ για να μην βγάζει ακυρώσεις κάτω από 50-60.
 

Μηνύματα
18.285
Reaction score
21.741
Elaborate both please...
Υπαρχει η ραφιναρισμενη ενεργεια του σχεδιαστη υπο κανονικες συνθηκες
και ενα ειδος παρασιτικης ενεργειας στον χωρο ακροασης.
Η διαχειριση και η ισορροπια των δυο,σε ολες τις συχνοτητες,
ειναι το σημαντικοτερο κομματι αυτου που λεμε φροντιδα και στησιμο συστηματος..
Συμφωνω οτι η ενεργεια ειναι πολυτιμη..
Αυτό που ρώτησα εγω editor είναι κάτι πολυ ιδιαίτερο και είναι μια σκέψη για έναν συγκεκριμένο χώρο. Δεν έχει καθολικότητα, ούτε εντάσσεται στους γνωστούς αναλυθέντες "μπούσουλες" απο αυτούς τουλάχιστον που εγω γνωρίζω (άσε που δεν τους γνωρίζω τόσο καλά ώστε - και να ήθελα - να σου τις ανέλυα ικανοποιητικά ή να έκανα τους ακριβείς συσχετισμούς με αυτό το συγκεκριμένο που με ενδιαφέρει.).

Αποκλείεται να σου είναι χρήσιμες οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις αλλά και στους υπολοίπους.

Για τα άλλα που ρωτάς είναι πιστεύω σχετικά γνωστά και δεν με απασχολούν ιδιαίτερα στο ερώτημα που έκανα. Φροντίζω συνήθως να μην ανακατεύω πολλά φαινόμενα που μπορεί να συντρέχουν , μπορεί και όχι όταν κάνω ένα ερώτημα προσπαθώντας να το απομονώσω απο αυτά για να το συλλάβω και προσεγγίσω (τουλάχιστον αρχικά) σε απομόνωση (απο μόνο του). Ιδίως όταν ακόμη εξετάζω πιθανή θεωρητική συνεισφορά του.

Η ενέργεια δεν είναι πολύτιμη κατά τη γνώμη μου. Υπάρχουν προυποθέσεις τις οποίες πρέπει να πληρεί. Εξάλλου εγώ μιλάω είτε για ήδη υπάρχον excess ή για εσκεμμένο excess που θα προκαλέσεις και που κάτω απο συγκεκιρμένες συνθήκες - όπως σου είπα - διοχέτευσης του (όταν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στον χώρο), τι ακριβώς δευτερογενώς είναι πιθανόν να συνεισφέρει ακουστικά (ηχητικά) στις πολυ χαμηλές συχνότητες εντός του χώρου αυτού ..."πέρα' απο την ενέργεια του. ¨Ασε που ισχύει (εάν ισχύει και οφείλεται εκεί που φαντάζομαι και προσπαθώ να διερευνήσω) μόνο για χαμηλές συχνότητες (<40 -45) και με ηχεία που διαθέτουν πολυ καλό midbass εκτός απο την ιδιαιτερότητα του χώρου. Σίγουρα θα εξηγείται αλλά εγώ δεν εχω τις γνώσεις και την δυνατότητα να βρώ σχετική βιβλιογραφία για αυτό.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.285
Reaction score
21.741
οι ανισορροπίες στη μαγνητική ροή από τον κινητήρα των μεγαφώνων σε συνδασμό με ευκολότερο κορεσμό από τις μικρές διαστάσεις μαγνητών
Τέρμα οι μαγνήτες και λόγω εμπορικού πολέμου σπανίων γαιών αλλά και λόγω έλλειψης μηχανημάτων επεξεργασίας τους στη Δύση (που και αυτά Κινέζικα είναι) ώστε να παραχθούν μαγνήτες απο αυτές. :D (no joke).
 

Μηνύματα
483
Reaction score
1.659
Αν το ηχειο που διαθετει καποιος υστερει στις χαμηλες μπορει να συνδυασει subs αρκει αυτα να τα διαλεξει και να τα ρυθμισει με μεγαλη προσοχη ξεροντας πως οταν διαφοροποιειται η ενταση δεν θα παιρνουμε την ιδια καμπυλη με αυτη των μετρησεων ακομα και αν εχουν ιδιο SPL τα subs με τους δορυφορους.

Αν καποιος βεβαια θελει subs για να τρεμει το δωματιο ή επειδη θελει να απολαμβανει τις εκρηξεις σε ενα Home cinema δεν γνωριζω κατα ποσον ενδιαφερεται για την ποιοτητα ή για το πως θα τα ταιριαξει στο συστημα του.

Οσο για τις μετρησεις, καποιοι αγοραζουν ενα μικροφωνο των 100 euro μαζι με ενα αρχειο διορθωσης της καμπυλης του, το βαζουν στο προγραμμα μετρησης και βασιζουν σε αυτο τις μετρησεις που κανουν.

Ειναι σαν να λεμε πως παιρνουμε ενα μετριο ηχειο και διορθωνοντας το με ενα equalizer το κανουμε ηχειο αναφορας.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.849
Reaction score
59.064
Αν το ηχειο που διαθετει καποιος υστερει στις χαμηλες μπορει να συνδυασει subs αρκει αυτα να τα διαλεξει και να τα ρυθμισει με μεγαλη προσοχη ξεροντας πως οταν διαφοροποιειται η ενταση δεν θα παιρνουμε την ιδια καμπυλη με αυτη των μετρησεων ακομα και αν εχουν ιδιο SPL τα subs με τους δορυφορους.

Αν καποιος βεβαια θελει subs για να τρεμει το δωματιο ή επειδη θελει να απολαμβανει τις εκρηξεις σε ενα Home cinema δεν γνωριζω κατα ποσον ενδιαφερεται για την ποιοτητα ή για το πως θα τα ταιριαξει στο συστημα του.

Οσο για τις μετρησεις, καποιοι αγοραζουν ενα μικροφωνο των 100 euro μαζι με ενα αρχειο διορθωσης της καμπυλης του, το βαζουν στο προγραμμα μετρησης και βασιζουν σε αυτο τις μετρησεις που κανουν.

Ειναι σαν να λεμε πως παιρνουμε ενα μετριο ηχειο και διορθωνοντας το με ενα equalizer το κανουμε ηχειο αναφορας.
Αυτό που κάνει τα ηχεία μέτρια δεν είναι σκέτα η on-axis απόκριση όπου θα επεμβαίναμε με πρόγραμμα ισοστάθμισης για να τους βελτιώναμε υποτίθεται την ποιότητα. Δεν γίνεται έτσι ούτε θυμάμαι να έχει υποστηριχθεί ποτέ εδώ κάτι τέτοιο... Παράγοντες όπως η ανωμαλία στη διασπορά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες , ακατάλληλος τονικός χαρακτήρας με ανωφερή καμπύλη στην απόκριση συχνότητας, πλημμελής σύζευξη ανάμεσα στα επιμέρους μεγάφωνα, περιορισμένη αντοχή στις καταπονήσεις από την παρεχόμενη ενέργεια, παρασιτικοί συντονισμοί από την κατασκευή που χρωματίζουν την απόδοση με την ευκρίνεια να υποβαθμίζεται ανεπανόρθωτα απ'όλους αυτούς είναι όσοι καθορίζουν την ποιότητα στα ηχεία. Οπωσδήποτε όχι η πολυτέλεια της ξυλοκατασκευής ή χαϊενδική φήμη του κατασκευαστή.

Το μικρόφωνο των 100 ευρώ συνδυασμένο με πρόγραμμα μέτρησης είναι απολύτως χρήσιμο για να μας έδειχνε αξιόπιστα τον γενικό τονικό χαρακτήρα καθώς και την επίδραση από την ανταπόκριση του χώρου στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες δηλαδή στη ζώνη όπου εκείνη είναι κυρίαρχη. Χρησιμεύει επίσης για βελτίωση στη χωροταξία του όλου setup και ιδίως κατά τη διαχείριση του σήματος.

Στόχος είναι όσο μέτρια - κι ελπίζω όχι άσωτα και αδιόρθωτα - ηχεία αν είχαμε να τα κάναμε τουλάχιστον ν'ακούγονταν λιγότερο ως... ηχεία και περισσότερο ως αναμεταδότες μουσικών και λοιπών γεγονότων.
 
Last edited:


Μηνύματα
483
Reaction score
1.659
Το μικρόφωνο των 100 ευρώ συνδυασμένο με πρόγραμμα μέτρησης είναι απολύτως χρήσιμο για να μας έδειχνε αξιόπιστα τον γενικό τονικό χαρακτήρα καθώς και την επίδραση από την ανταπόκριση του χώρου στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες δηλαδή στη ζώνη όπου εκείνη είναι κυρίαρχη. Χρησιμεύει επίσης για βελτίωση στη χωροταξία του όλου setup και ιδίως κατά τη διαχείριση του σήματος.

Στόχος είναι όσο μέτριο - κι ελπίζω όχι άσωτο και αδιόρθωτο - ηχείο αν είχαμε να το κάναμε τουλάχιστον ν'ακουγόταν λιγότερο ως... ηχείο και περισσότερο ως αναμεταδότες μουσικών και λοιπών γεγονότων.
Σιγουρα απο το ολοτελα καλη και η Παναγιωταινα ομως η λεξη "αξιοπιστια μετρησεων" καλο θα ειναι να αποφευγεται μιας και οι μετρησεις διαφερουν με αυτες που γινονται με καλυτερα μικροφωνα μετρησεων. Διαφορες στις μετρησεις υπαρχουν ακομα και μεταξυ πολυ καλων μικροφωνων μετρησης.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.849
Reaction score
59.064
Σιγουρα απο το ολοτελα καλη και η Παναγιωταινα ομως η λεξη "αξιοπιστια μετρησεων" καλο θα ειναι να αποφευγεται μιας και οι μετρησεις διαφερουν με αυτες που γινονται με καλυτερα μικροφωνα μετρησεων. Διαφορες στις μετρησεις υπαρχουν ακομα και μεταξυ πολυ καλων μικροφωνων μετρησης.
Στη ζώνη μέχρι τα 300 Hz οι όποιες διαφοροποιήσεις δεν αναμένεται να ήταν καθοριστικές κατά τρόπον ώστε ν'ανατρέπονταν όροι κατά τη διαχείριση σήματος και τη χωροταξία. Ομοίως και όσα θα φανέρωναν ως προς τη γενική κλίση στην καμπύλη απόκρισης συχνότητας.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.447
Reaction score
142.083
Πώς το λένε αυτό με το κουνούπι και την γκαμήλα;

Είναι κάτι σα το από μπρος παρθένα κι από πίσω μπαίνουν τραίνα.

Εδώ ο κόσμος καίγεται, και το μνι χτενιζεται.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.849
Reaction score
59.064
Πώς το λένε αυτό με το κουνούπι και την γκαμήλα;

Είναι κάτι σα το από μπρος παρθένα κι από πίσω μπαίνουν τραίνα.

Εδώ ο κόσμος καίγεται, και το μνι χτενιζεται.
Εσύ και αν μιλάς από θέση ισχύος που έχεις το τρισδιάστατο μικρόφωνο της Trinnov με την custom βαθμονόμηση για το συγκεκριμένο λογισμικό και αξία πολύ ανώτερη από 100 ευρώ... :sneaky:
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.447
Reaction score
142.083
Ναι, αλλά χωρίς Ρόδιο στα βύζματά του, και με 15 μέτρα "μαμά" καλώδιο no name, κάτι θα βρει να του καταλογίσει κι αφτουνού ο καταπίνων την γκαμήλα.

Το attitude δεν αλλάζει.

Είναι το ίδιο attitude που καταλογίζει σφάλματα (του μισού ντιμπί ίσως; Πολλά λέω) στο μικρόφωνο των 100€ (umic) κι έχει σκαμπανεβάσματα των 20 ντιμπί σπίτι του (αμέτρητα) και απόκριση στην πρώτη οκτάβα σε επίπεδα θορύβου περιβάλλοντος.

Με ηχεία που το σπινόραμά τους είναι σα καρδιογράφημα με αρρυθμίες. Και χωρίς σάμπ, γιατί αυτά είναι άχρηστα στη μουσική. 🤣
 
Last edited:

Μηνύματα
3.829
Reaction score
4.103
Ναι, αλλά χωρίς Ρόδιο στα βύζματά του, και με 15 μέτρα "μαμά" καλώδιο no name, κάτι θα βρει να του καταλογίσει κι αφτουνού ο καταπίνων την γκαμήλα.

Το attitude δεν αλλάζει.

Είναι το ίδιο attitude που καταλογίζει σφάλματα (του μισού ντιμπί ίσως; Πολλά λέω) στο μικρόφωνο των 100€ (umic) κι έχει σκαμπανεβάσματα των 20 ντιμπί σπίτι του (αμέτρητα) και απόκριση στην πρώτη οκτάβα σε επίπεδα θορύβου περιβάλλοντος.

Με ηχεία που το σπινόραμά τους είναι σα καρδιογράφημα με αρρυθμίες. Και χωρίς σάμπ, γιατί αυτά είναι άχρηστα στη μουσική. 🤣
Γράψε λοιπόν ποια άλλα καλώδια δοκίμασες(αν δοκίμασες)και δεν άκουσες διαφορά από τα καλώδια της μαμάς.
Εκτός αν περιμένεις να σου χαρίσουν τον γάιδαρο κι εσύ να τον κοιτάξεις στα ροδόντια.
 

Μηνύματα
13.982
Reaction score
11.663
Γράψε λοιπόν ποια άλλα καλώδια δοκίμασες(αν δοκίμασες)και δεν άκουσες διαφορά από τα καλώδια της μαμάς.
Εκτός αν περιμένεις να σου χαρίσουν τον γάιδαρο κι εσύ να τον κοιτάξεις στα ροδόντια.
Η ίδια καραμέλα. Δε βαρέθηκες ακόμα;
 




Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.172
Μηνύματα
3.003.608
Members
38.420
Νεότερο μέλος
Iliashifi
Top