Λόγοι να μη χρειαζόμασταν sub και κατά πόσον θα ίσχυαν...


Μηνύματα
18.296
Reaction score
21.747
Αυτό που κάνει τα ηχεία μέτρια δεν είναι σκέτα η on-axis απόκριση όπου θα επεμβαίναμε με πρόγραμμα ισοστάθμισης για να τους βελτιώναμε υποτίθεται την ποιότητα. Δεν γίνεται έτσι ούτε θυμάμαι να έχει υποστηριχθεί ποτέ εδώ κάτι τέτοιο... Παράγοντες όπως η ανωμαλία στη διασπορά καθώς ανέρχονται οι οκτάβες , ακατάλληλος τονικός χαρακτήρας με ανωφερή καμπύλη στην απόκριση συχνότητας, πλημμελής σύζευξη ανάμεσα στα επιμέρους μεγάφωνα, περιορισμένη αντοχή στις καταπονήσεις από την παρεχόμενη ενέργεια, παρασιτικοί συντονισμοί από την κατασκευή που χρωματίζουν την απόδοση με την ευκρίνεια να υποβαθμίζεται ανεπανόρθωτα απ'όλους αυτούς είναι όσοι καθορίζουν την ποιότητα στα ηχεία. Οπωσδήποτε όχι η πολυτέλεια της ξυλοκατασκευής ή χαϊενδική φήμη του κατασκευαστή.

Το μικρόφωνο των 100 ευρώ συνδυασμένο με πρόγραμμα μέτρησης είναι απολύτως χρήσιμο για να μας έδειχνε αξιόπιστα τον γενικό τονικό χαρακτήρα καθώς και την επίδραση από την ανταπόκριση του χώρου στις τέσσαρες πρώτες οκτάβες δηλαδή στη ζώνη όπου εκείνη είναι κυρίαρχη. Χρησιμεύει επίσης για βελτίωση στη χωροταξία του όλου setup και ιδίως κατά τη διαχείριση του σήματος.

Στόχος είναι όσο μέτρια - κι ελπίζω όχι άσωτα και αδιόρθωτα - ηχεία αν είχαμε να τα κάναμε τουλάχιστον ν'ακούγονταν λιγότερο ως... ηχεία και περισσότερο ως αναμεταδότες μουσικών και λοιπών γεγονότων.
Διάλεξε ότι ηχεία θεωρείς καλύτερα όπως και να θεωρήσουμε ότι σε ένα δεδομένο χώρο που διαθέτεις για το ηχοσύστημα σου έχεις βρεί χωροταξικά την καλύτερη δυνατή θέση και έχεις και κάθε διαθέσιμο άλλο μέσο στην διάθεση σου πλήν dsp. Ποιά ακριβώς db αυξομείωση στο FR δωματίου θα σε έκανε να μην χρησιμοποιήσεις dsp ; Ας βάλoυμε ένα λογικό μουσικά όριο των 30 Ηz σαν το κατώτατο όριο ενδιαφέροντος μας.
 

wnet

Nearfieldένιος
Μηνύματα
5.157
Reaction score
17.818
Γράψε λοιπόν ποια άλλα καλώδια δοκίμασες(αν δοκίμασες)και δεν άκουσες διαφορά από τα καλώδια της μαμάς.
Εκτός αν περιμένεις να σου χαρίσουν τον γάιδαρο κι εσύ να τον κοιτάξεις στα ροδόντια.
Τι να δοκιμάσει βρε ΠΑΗ; πως; γιατί;
Για το καλώδιο που δίνεται μαζί με το μικρόφωνο μετρήσεων μιλάμε...
Είναι σα να λες "όχι, δε μετράει καλά με το μαμά καλώδιο και θα ψάξω να βρω -με δοκιμές και το αυτί πάντα- με πιο μετράει καλά...."
 

Μηνύματα
2.065
Reaction score
4.868
Αυτό που ρώτησα εγω editor είναι κάτι πολυ ιδιαίτερο και είναι μια σκέψη για έναν συγκεκριμένο χώρο. Δεν έχει καθολικότητα, ούτε εντάσσεται στους γνωστούς αναλυθέντες "μπούσουλες" απο αυτούς τουλάχιστον που εγω γνωρίζω (άσε που δεν τους γνωρίζω τόσο καλά ώστε - και να ήθελα - να σου τις ανέλυα ικανοποιητικά ή να έκανα τους ακριβείς συσχετισμούς με αυτό το συγκεκριμένο που με ενδιαφέρει.).

Αποκλείεται να σου είναι χρήσιμες οποιεσδήποτε περαιτέρω διευκρινίσεις αλλά και στους υπολοίπους.

Για τα άλλα που ρωτάς είναι πιστεύω σχετικά γνωστά και δεν με απασχολούν ιδιαίτερα στο ερώτημα που έκανα. Φροντίζω συνήθως να μην ανακατεύω πολλά φαινόμενα που μπορεί να συντρέχουν , μπορεί και όχι όταν κάνω ένα ερώτημα προσπαθώντας να το απομονώσω απο αυτά για να το συλλάβω και προσεγγίσω (τουλάχιστον αρχικά) σε απομόνωση (απο μόνο του). Ιδίως όταν ακόμη εξετάζω πιθανή θεωρητική συνεισφορά του.

Η ενέργεια δεν είναι πολύτιμη κατά τη γνώμη μου. Υπάρχουν προυποθέσεις τις οποίες πρέπει να πληρεί. Εξάλλου εγώ μιλάω είτε για ήδη υπάρχον excess ή για εσκεμμένο excess που θα προκαλέσεις και που κάτω απο συγκεκιρμένες συνθήκες - όπως σου είπα - διοχέτευσης του (όταν υπάρχει αυτή η δυνατότητα στον χώρο), τι ακριβώς δευτερογενώς είναι πιθανόν να συνεισφέρει ακουστικά (ηχητικά) στις πολυ χαμηλές συχνότητες εντός του χώρου αυτού ..."πέρα' απο την ενέργεια του. ¨Ασε που ισχύει (εάν ισχύει και οφείλεται εκεί που φαντάζομαι και προσπαθώ να διερευνήσω) μόνο για χαμηλές συχνότητες (<40 -45) και με ηχεία που διαθέτουν πολυ καλό midbass εκτός απο την ιδιαιτερότητα του χώρου. Σίγουρα θα εξηγείται αλλά εγώ δεν εχω τις γνώσεις και την δυνατότητα να βρώ σχετική βιβλιογραφία για αυτό.
Καλη σου μερα, ας ξεκαθαρισω λιγο περισσοτερο τι εννοω εγω τουλαχιστον.
Κολλησα στον ορο ενεργεια, και κατα συνεπεια στην διαχειριση της στον χωρο ακροασης,
γιατι την θεωρω κεφαλαιωδους σημασιας για την αληθοφανεια της αναπαραγωγης.
Και οσον αφορα τις χαμηλες συχνοτητες το προφανεστερο αλλα και το υπολοιπο φασμα.
Ως γενικη αρχη αυτο γιατι καθε συστημα ειναι ιδιαιτερο σε σχεδιαση και υλοποιηση.

Με δεδομενο οτι στις περισσοτερες σχεδιασεις λογικης τιμης τα τροφοδοτικα ειναι σχετικα αναιμικα
και την αρνηση πολλων να χρησιμοποιησουν ποιοτικα πολυμπριζα και καλωδια τροφοδοσιας
κατι που θα βελτιωνε καπως τα πραγματα,
το θεμα της επαρκους και καθαρης ενεργειας γινεται κρισιμο.
Η αναλογια με την παρασιτικη, ας την πουμε ετσι, το ιδιο.
Η επιλογη και ενσωματωση sub ενδεχομενως, επισης.
Με αλλα λογια μπορει καλλιστα το χαμηλο να ειναι περιγραφικο, πλαστικο και καθαρο αλλα η ενεργεια του να μην πειθει.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.850
Reaction score
59.071
Διάλεξε ότι ηχεία θεωρείς καλύτερα όπως και να θεωρήσουμε ότι σε ένα δεδομένο χώρο που διαθέτεις για το ηχοσύστημα σου έχεις βρεί χωροταξικά την καλύτερη δυνατή θέση και έχεις και κάθε διαθέσιμο άλλο μέσο στην διάθεση σου πλήν dsp. Ποιά ακριβώς db αυξομείωση στο FR δωματίου θα σε έκανε να μην χρησιμοποιήσεις dsp ; Ας βάλoυμε ένα λογικό μουσικά όριο των 30 Ηz σαν το κατώτατο όριο ενδιαφέροντος μας.
Καμία διακύμανση στην απόκριση συχνότητας main ηχείου δεν θα με έκανε να χρησιμοποιήσω DSP προκειμένου να επενέβαινα σε αυτήν. Τέτοια ζητήματα πρέπει να είναι διευθετημένα εκ προοιμίου με κατάλληλο μοντέλο ηχείων και χωροταξία αφού η απόπειρα διόρθωσης με ψηφιακή επεξεργασία συχνά δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα απ'όσα θα διόρθωνε. Ούτως ή άλλως το τωρινό μου βινυλιακό setup βγάζει με τις κόρνες ισορροπημένη απόκριση χωρίς εμπλοκή DSP αλλά με προσθήκη sub αλληλοεπικαλυπτόμενων με τα main στη ζώνη της δεύτερης οκτάβας και μελετημένη χωροταξία ώστε να εξουδετερώνονται αμοιβαία συνιστώσες ιδιορρυθμών.
 

Μηνύματα
3.838
Reaction score
4.103
Τι να δοκιμάσει βρε ΠΑΗ; πως; γιατί;
Για το καλώδιο που δίνεται μαζί με το μικρόφωνο μετρήσεων μιλάμε...
Είναι σα να λες "όχι, δε μετράει καλά με το μαμά καλώδιο και θα ψάξω να βρω -με δοκιμές και το αυτί πάντα- με πιο μετράει καλά...."
Ο Κώστας έκανε αναφορά σε καλωδια και βυσματα.Ο,τι χρειάζεται για να παρέμβω.
 

Μηνύματα
18.296
Reaction score
21.747
Καμία διακύμανση στην απόκριση συχνότητας main ηχείου δεν θα με έκανε να χρησιμοποιήσω DSP προκειμένου να επενέβαινα σε αυτήν. Τέτοια ζητήματα πρέπει να είναι διευθετημένα εκ προοιμίου με κατάλληλο μοντέλο ηχείων και χωροταξία αφού η απόπειρα διόρθωσης με ψηφιακή επεξεργασία συχνά δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα απ'όσα θα διόρθωνε. Ούτως ή άλλως το τωρινό μου βινυλιακό setup βγάζει με τις κόρνες ισορροπημένη απόκριση χωρίς εμπλοκή DSP αλλά με προσθήκη sub αλληλοεπικαλυπτόμενων με τα main στη ζώνη της δεύτερης οκτάβας και μελετημένη χωροταξία ώστε να εξουδετερώνονται αμοιβαία συνιστώσες ιδιορρυθμών.
Για αυτό εξαίρεσα τα ηχεία και αναφέρθηκα μόνο στον χώρο. ΟΚ κατάλαβα, αλλά πόσα db ;
 

Μηνύματα
18.296
Reaction score
21.747
Καλη σου μερα, ας ξεκαθαρισω λιγο περισσοτερο τι εννοω εγω τουλαχιστον.
Κολλησα στον ορο ενεργεια, και κατα συνεπεια στην διαχειριση της στον χωρο ακροασης,
γιατι την θεωρω κεφαλαιωδους σημασιας για την αληθοφανεια της αναπαραγωγης.
Και οσον αφορα τις χαμηλες συχνοτητες το προφανεστερο αλλα και το υπολοιπο φασμα.
Ως γενικη αρχη αυτο γιατι καθε συστημα ειναι ιδιαιτερο σε σχεδιαση και υλοποιηση.

Με δεδομενο οτι στις περισσοτερες σχεδιασεις λογικης τιμης τα τροφοδοτικα ειναι σχετικα αναιμικα
και την αρνηση πολλων να χρησιμοποιησουν ποιοτικα πολυμπριζα και καλωδια τροφοδοσιας
κατι που θα βελτιωνε καπως τα πραγματα,
το θεμα της επαρκους και καθαρης ενεργειας γινεται κρισιμο.
Η αναλογια με την παρασιτικη, ας την πουμε ετσι, το ιδιο.
Η επιλογη και ενσωματωση sub ενδεχομενως, επισης.
Με αλλα λογια μπορει καλλιστα το χαμηλο να ειναι περιγραφικο, πλαστικο και καθαρο αλλα η ενεργεια του να μην πειθει.
ΟΚ εγώ μιλούσα για χώρο, όχι μηχανήματα κλπ.
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.850
Reaction score
59.071
Για αυτό εξαίρεσα τα ηχεία και αναφέρθηκα μόνο στον χώρο. ΟΚ κατάλαβα, αλλά πόσα db ;
Εάν η ερώτηση θ'αφορούσε αποκλειστικά στις πρώτες οκτάβες , οποιαδήποτε διακύμανση ανώτερη από ένα συμβολικό όριο συν/πλην 3dB θα εξεταζόταν όχι σκέτη αλλά σε συνδυασμό με παραστάσεις group delay και spectrogram... Σημειώνεται αυτό επειδή η εφαρμογή φίλτρων EQ ενδέχεται ανάλογα με την περίπτωση να χειροτέρευε τις επιδόσεις στις δύο προαναφερθείσες παραμέτρους.
 


Μηνύματα
483
Reaction score
1.659
Στη ζώνη μέχρι τα 300 Hz οι όποιες διαφοροποιήσεις δεν αναμένεται να ήταν καθοριστικές κατά τρόπον ώστε ν'ανατρέπονταν όροι κατά τη διαχείριση σήματος και τη χωροταξία. Ομοίως και όσα θα φανέρωναν ως προς τη γενική κλίση στην καμπύλη απόκρισης συχνότητας.
Οι διαφορες ειναι καθοριστικες σε ολο το φασμα και μετρηθηκαν δεκαδες φορες και σε αυτο δεν χωραει αμφοβολια !

Ναι, αλλά χωρίς Ρόδιο στα βύζματά του, και με 15 μέτρα "μαμά" καλώδιο no name, κάτι θα βρει να του καταλογίσει κι αφτουνού ο καταπίνων την γκαμήλα.

Το attitude δεν αλλάζει.

Είναι το ίδιο attitude που καταλογίζει σφάλματα (του μισού ντιμπί ίσως; Πολλά λέω) στο μικρόφωνο των 100€ (umic) κι έχει σκαμπανεβάσματα των 20 ντιμπί σπίτι του (αμέτρητα) και απόκριση στην πρώτη οκτάβα σε επίπεδα θορύβου περιβάλλοντος.

Με ηχεία που το σπινόραμά τους είναι σα καρδιογράφημα με αρρυθμίες. Και χωρίς σάμπ, γιατί αυτά είναι άχρηστα στη μουσική. 🤣
Γιατι με προκαλεις ?

Εχω τα B&W 801 series III (με το φιλτρο τους) εναν Rotel Michi κλπ, εχω καμει εκατονταδες μετρησεις τοτε που εσυ αμφιβαλω αν ηξερες τι ειναι Hi Fi, δεν εφτιαξα κουτια να βαλω 2 μεγαφωνα της JBL και μετα να τα πουλαω σαν JBL ηχεια οπως εσυ.

Το πως παιζει ενα B&W 801 το γνωριζουν εκεινοι που κατεχουν την γνωση παγκοσμια (απο Studios μεχρι την κουτση Μαρια) και δεν περιμενω απο σενα την οποια γνωμη σου, ΕΧΩ ΤΗΝ ΔΙΚΗ ΜΟΥ μετα 40 χρονια ασχολιας με τον ηχο.

Το τι κανει ενα Subwoofer το γνωριζω καλυτερα μιας και ειχα αλλα και εγκατεστησα αμετρητα,

Το τι ακουω σπιτι μου ειναι αποκλειστικα δικη μου δουλεια και δεν περιμενω να μου το πει ο καθε εξυπνακιας !
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.850
Reaction score
59.071
….. ειναι οι τσιγκουνιές στην ποιότητα των υλικών και το φτωχό design, τι… όχι ;
Αυτά ανάγονται σε όσα έχω αναφέρει... Όποιες΄΄τσιγκουνιές΄΄ επικαλούμαστε πρέπει κανονικά να λογαριάζονται σε συνάρτηση με την τιμή που ζητιέται.
 

Μηνύματα
18.296
Reaction score
21.747
Εάν η ερώτηση θ'αφορούσε αποκλειστικά στις πρώτες οκτάβες , οποιαδήποτε διακύμανση ανώτερη από ένα συμβολικό όριο συν/πλην 3dB θα εξεταζόταν όχι σκέτη αλλά σε συνδυασμό με παραστάσεις group delay και spectrogram... Σημειώνεται αυτό επειδή η εφαρμογή φίλτρων EQ ενδέχεται ανάλογα με την περίπτωση να χειροτέρευε τις επιδόσεις στις δύο προαναφερθείσες παραμέτρους.
Ναι η ερώτηση αφορά τις πρώτες οκτάβες φυσικά.

Να θεωρήσω ότι δεν έχεις αντιληφθεί λάθος ; Δηλαδή δεν ρωτάω ούτε τι καλύτερο έχεις πετύχει με τα Τάους ή γενικά με όποιο σύστημα και χώρο ασχολήθηκες ... αλλά το χειρότερο που θα σου είχε τύχει να πετύχεις (απο άγνοια πες,/ αρχική αποτυχία, /απο κάποιον άλλο χειρότερο χώρο / απo εμπειρία σου σε άλλο συστήματα κ.ο.κ. δεν με ενδιαφέρει απο που) και το οποίο ηχητικά δεν είναι αποδεκτό απο εσένα (υποκειμενικά μόνο εξεταζόμενο το ερώτημα ..... Και όχι τι θα μπορούσες να εφαρμόσεις και περιορισμούς ή μη, ελαττώματα ή προτερήματα του dsp ώς εργαλείο) και τότε θα προσφύγεις στην χρήση dsp.

Δηλαδή χονδρικά και με την μέχρι τώρα εμπειρία σου, το υποκειμενικό σου όριο (ανοχής ατην απόκλιση FR δωματίου) σε κάθε περίπτωση που θα ασχοληθείς ...και μόλις δείς διαφορά +- 3 db θα προσφύγεις σε χρήση dsp ; Πάνω απο 3 db το θεωρείς εντελώς μη αποδεκτό και τόσο τρομερά επιζήμιο ;
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.850
Reaction score
59.071
Ναι η ερώτηση αφορά τις πρώτες οκτάβες φυσικά.

Να θεωρήσω ότι δεν έχεις αντιληφθεί λάθος ; Δηλαδή δεν ρωτάω ούτε τι καλύτερο έχεις πετύχει με τα Τάους ή γενικά με όποιο σύστημα και χώρο ασχολήθηκες ... αλλά το χειρότερο που θα σου είχε τύχει να πετύχεις (απο άγνοια πες,/ αρχική αποτυχία, /απο κάποιον άλλο χειρότερο χώρο / απo εμπειρία σου σε άλλο συστήματα κ.ο.κ. δεν με ενδιαφέρει απο που) και το οποίο ηχητικά δεν είναι αποδεκτό απο εσένα (υποκειμενικά μόνο εξεταζόμενο το ερώτημα ..... Και όχι τι θα μπορούσες να εφαρμόσεις και περιορισμούς ή μη, ελαττώματα ή προτερήματα του dsp ώς εργαλείο) και τότε θα προσφύγεις στην χρήση dsp.

Δηλαδή χονδρικά και με την μέχρι τώρα εμπειρία σου, το υποκειμενικό σου όριο (ανοχής ατην απόκλιση FR δωματίου) σε κάθε περίπτωση που θα ασχοληθείς ...και μόλις δείς διαφορά +- 3 db θα προσφύγεις σε χρήση dsp ; Πάνω απο 3 db το θεωρείς εντελώς μη αποδεκτό και τόσο τρομερά επιζήμιο ;
Το συν/πλην 3 σημαίνει δυνητικά ολική διακύμανση τάξης 6dB.... Τέτοιας τάξης και άνω διακυμάνσεις μπορεί να περνούσαν και ως αποδεκτές άμα προέκυπταν σε αρκετά στενή συχνοτική ζώνη εξεταζόμενες σταθερά σε συνάρτηση με παραστάσεις spectrogram & group delay για τη ζώνη των πρώτων οκτάβων. Επειδή προκύπτουν συνήθως ως αποτέλεσμα ακατάλληλης σύζευξης με ιδιορρυθμούς και φαινόμενα boundaries εμφανίζουν ανώτερες τιμές κι εκτείνονται σε χαρακτηριστικές χαράδρες που μπαίνουν ΄΄σφήνα΄΄ στην απόκριση.

Υποκειμενικά θα με ενοχλούσαν πολύ κατά την ακρόαση ενεργειακές παρατάσεις στις χαμηλές οκτάβες που τείνουν να χαλάνε δυναμικές αντιθέσεις μειώνοντας παράλληλα ευκρίνεια σε μεσαίες και μεσοϋψηλές καθώς και πριμαριστός τονικός χαρακτήρας στη γενική απόκριση. Στον τομέα της στερεοφωνικής απεικόνισης θα με χαλούσαν κυρίως η ασάφεια στον εντοπισμό κεντρικού ειδώλου και όποτε θ'αντιλαμβανόμουν το αναπαραγόμενο γεγονός να έρχεται από διακριτά ηχειακά κανάλια αντί ενιαίας στερεοφωνικής σκηνής.
 

Μηνύματα
18.296
Reaction score
21.747
Το συν/πλην 3 σημαίνει δυνητικά ολική διακύμανση τάξης 6dB.
Ναι ξέρω τί σημαίνει "συν πλην".
Υποκειμενικά θα με ενοχλούσαν πολύ κατά την ακρόαση ενεργειακές παρατάσεις στις χαμηλές οκτάβες που τείνουν να χαλάνε δυναμικές αντιθέσεις μειώνοντας παράλληλα ευκρίνεια σε μεσαίες και μεσοϋψηλές καθώς και πριμαριστός τονικός χαρακτήρας στη γενική απόκριση
Υπάρχουν χαρακτηριστικά ενός χώρου ή/και συνθήκες που θα εξασφαλίζαμε (φροντίζαμε) αυτός να έχει .... οπού οι ενεργειακές παρατάσεις αυτές θα υπήρχαν αλλά δεν θα οδηγούσαν (ή σε πολυ μικρότερο βαθμό) σε υποβάθμιση των δυναμικών αντιθέσεων και ευκρίνειας σε μεσαίες και υψηλές ;
 

Μηνύματα
1.652
Reaction score
1.725
H περιληπτική σου ανάλυση αξίζει like για την προσπάθεια πλην όμως υποχρεώνομαι να καταθέσω pdf που επιδεικνύει πόσοι τύποι μη γραμμικής παραμόρφωσης δεν έχουν λογαριαστεί εν είδει του παροιμιώδους.... ξενοδόχου. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι η επίδραση αρκετών - όπως λ.χ. οι ανισορροπίες στη μαγνητική ροή από τον κινητήρα των μεγαφώνων σε συνδασμό με ευκολότερο κορεσμό από τις μικρές διαστάσεις μαγνητών που υφίστανται συνήθως σε πεντάϊντσα - ξεκινά και σε χαμηλή μέση στάθμη ...


View attachment 366384

View attachment 366385

View attachment 366386

Εφόσον το Πορτ είναι συντονισμένο εκεί, αυτό σημαίνει πως οτιδήποτε κάτω από αυτή την περιοχή βγαίνει με αντίστροφη φάση από το Πορτ, δηλαδή το Πορτ ακυρώνει την όποια ενέργεια του μεγαφώνου (έχουν διαφορά φάσης 180° - μηχανικό βραχυκύκλωμα το λέμε).

Ταυτόχρονα, στο εύρος του Πορτ, δεν γίνεται να μη γίνεται του κουτρούλη ο γάμος.

Τες πα.

Η μόνη λύση είναι χρήση σαμπ με κρος στους 80, και ιδανικά, φραγή του Πορτ για να μην βγάζει ακυρώσεις κάτω από 50-60.
Η σύντομη απάντηση είναι ότι το σύστημά μου παίζει πολύ κάτω από τα όριά του σε στάθμες 75–80 dB C στο χώρο και στη θέση ακρόασης. Για παράδειγμα, το μπάσο στο “I Don’t Care Anymore” του Phil Collins χτυπάει στομάχι, ενώ το “Pink Panther” του Marcus Philippe έχει εξαιρετικό σώμα, λεπτομέρεια και decay. Γενικώς, μόνο σε pipe organ διαπιστώνω μια μικρή αδυναμία και σε τίποτα άλλο δεν ακούω παραμόρφωση ή θόρυβο σήματος. Η μικρή διαδρομή του κώνου, μακριά από τα κρίσιμα όρια, καθιστά κάθε μη γραμμική παραμόρφωση μη αντιληπτή.

Ο μαγνήτης του Carina, σύμφωνα με τον Andrew Jones και την ELAC, είναι “oversized large diameter magnet pole-piece vented”, δηλαδή πολύ μεγάλης μάζας και αεριζόμενος ώστε να διατηρεί χαμηλές θερμοκρασίες και να δέχεται υψηλές δυνάμεις χωρίς κορεσμό. Τα περισσότερα σύγχρονα αλουμινένια 133 mm woofers με παρόμοιο πηνίο-gap εμφανίζουν πτώση του BL κατά 20–25 % στα +/- 5 mm. Το διάγραμμα BL(x) δείχνει ότι όταν η απόλυτη εκτροπή του πηνίου ξεπεράσει τα 7 mm, ο crest-factor της αρμονικής παραμόρφωσης ανεβαίνει πάνω από 10 dB και αρχίζουν φαινόμενα “wire beat”.

Αν λάβουμε υπόψη ότι το Carina έχει Xmax περίπου 5,5 mm, τότε η μέγιστη εκτροπή του — ακόμη και κάτω από το tuning frequency στα 35 Hz — παραμένει κάτω από τα 3 mm ακόμα και για peaks 95–100 dB στο 1 m. Αναφορικά με τη μη-γραμμικότητα της ανάρτησης (surround και spider), στη μέγιστη εκτροπή των 2–3 mm η καμπύλη Kms(x) παραμένει ουσιαστικά επίπεδη: ούτε DC shift, ούτε κρότοι από το spider, ούτε modulation της θεμελιώδους.

Όσον αφορά το port, η κρίσιμη ταχύτητα για τυρβώδη ροή στον αεραγωγό είναι περίπου 20 m/s. Στις στάθμες που ακούω, η ταχύτητα δεν ξεπερνά τα 7 m/s, άρα το port λειτουργεί σε υψηλό Q χωρίς πρόσθετες απώλειες ή chuffing. Τέλος, η μεταβλητή επαγωγή Le(x) επηρεάζει κυρίως τις υψηλότερες αρμονικές, αλλά στο Carina, χάρη στον δακτύλιο βραχυκύκλωσης στον πόλο, η μεταβολή του Le στο +/- 3 mm μένει κάτω από 15–20 %, με αποτέλεσμα οι ανώτερες αρμονικές να παραμένουν κάτω από –40 dB.

Στο σύνολό τους, ούτε ο μαγνήτης ούτε η ανάρτηση ούτε το port ούτε η μεταβλητή επαγωγή μπαίνουν ποτέ σε μη γραμμικές περιοχές όπου οι παραμορφώσεις γίνονται ακουστές. Αυτό που είναι καθαρό, πειστικό, δυναμικό μπάσο, ανεξάρτητα από τη διάμετρο 5,25″ του οδηγού.

Όσον αφορά το αν χρειάζεται κλείσιμο port και προσθήκη subwoofer, στην καθημερινή ακρόαση αυτό δεν είναι απαραίτητο, αφού το port συνεισφέρει θετικά στο tuning και δεν παράγει chuffing. Η χρήση subwoofer με crossover στα 80 Hz και η φραγή του port γίνεται μόνο όταν απαιτείται πολύ υψηλή στάθμη (> 85 dB C) σε μεγάλο χώρο ή όταν θέλουμε να προστατεύσουμε το woofer από υπερβολικές εκτροπές κάτω από το tuning. Σε αυτές τις συνθήκες το sub αναλαμβάνει το στρες των συχνοτήτων κάτω των 80 Hz, αφήνοντας το Carina να δουλέψει με βέλτιστη γραμμικότητα χωρίς να χάνει την υπογραφή του στο ανώτερο μπάσο.
 



costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
57.458
Reaction score
142.107
Αυτό είναι αυτί νέου ανθρώπου
Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια (φετινή φωτογραφία του αυτιού μου είναι, από συναυλία που πήγα) αλλά νέος δεν είμαι, δυστυχώς..😭😭😭
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
30.344
Reaction score
88.721
@steadyshot
Τα L-R ηχεία μου έχουν ενσωματωμένα Two 5" x 9" Long-Throw Quadratic Subwoofer Bass Drivers και 1200W μόνο για αυτά (τα mid/tweeters ενισχύονται από άλλον ενισχυτή).

Και με έξτρα 2 μεγάλα subs είναι καλύτερα.
Αρκετά καλύτερα. Ακούγεται σαφώς. Και το έχω δοκιμάσει με δύο από τα κοινώς αποδεκτά κορυφαία προγράμματα ισοστάθμισης-ενσωμάτωσης.
Είναι περίεργη η επιμονή σου για πράγματα που δεν ισχύουν σε καμία περίπτωση.
 


Τελευταια Μηνυματα

Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.173
Μηνύματα
3.003.743
Members
38.420
Νεότερο μέλος
Iliashifi
Top