Καλωδια ηχειων ..... ( μακρυτατο )

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Έχει αλλού ευεργετικά και εμμεσα αποτελεσματα και θελεις εμπειρία για να τα εντοπίσεις ποιά είναι αυτά.
Αφού λοιπόν τα εντοπίσεις μετα καταλαβαίνεις οτι αυτά είναι και οφείλονται στην ταχύτητα. Ακόμη και τοτε την έννοια της ταχύτητας δεν την κατέχεις (είναι απιαστο εννοιολογικά γαι εσένα σαν άνθρωπο, σαν να μην υπάρχει, την καθορίζει η μουσική και το νόημα και μηνυμα της που πρπει να ξέρεις και να ανακλύπτεις ποιό είναι ... αυτό είναι μόνο το reference σου για να την κάνεις κάτι χειροπιαστό στο μυαλό σου αλλά και το μόνο πιθανό κριτήριο (επλίδα σου) ότι είναι η σωστή, υπηρετεί το μουσικό κομμάτι και την προθεση του συνθέτη και εσυ συμφωνείς ή μάλλον αναγνωρίζεις ότι έτσι θα το έκανε ως σωστό τον ρυθμό ) .... και πάλι δεν την ακούς. Αυτή είναι η σωστή ταχύτητα και ρυθμικά το σύστημα σου (σε όλες τις συχνότητες) είναι σωστό.
 
Last edited:

Μηνύματα
5.437
Reaction score
6.589
Eιστε για blind test , ενεργων/παθητικων,μονο/πολυ καλωδιωσεις,bassreflex/sealed/passive radator etc...

στο % παντα τα χαλαμε (σπαταλη χρονου για %βελτιωση/χρημα)
καλημερα.
 

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
Απλώς για την εφαρμογή που ήθελες εσύ της πολυενισχυσης (και τα όποια ωφέλη της) δεν κάνει. Μάλιστα θα κάνει και κακό.
Η οποία πολυενίσχυση με απευθείας οδήγηση του μεγαφώνου απο τον ενισχυτή, είναι το ιδανικό. Δεν υπάρχει λόγος να κροσάρει κάποιος μετά την ενίσχυση με ό,τι αυτό συνεπάγεται απο απώλειες είτε της ίδιας της φύσης των υλικών, είτε της ποιότητας αυτών, όταν μπορεί να κροσάρει το σήμα και να τροφοδοτεί τους ενισχυτές μόνο με τις συχνότητες που αφορούν στο οδηγούμενο μεγάφωνο.
Για αυτό δεν σου άρεσε ή ήταν και λίφο μάπα κιόλας το παθητικό κρόσοβερ σου. Το ενεργό είναι ιδανικό για αυτή την περίπτωση.
Μάπα ή όχι, εγώ το ηχείο μου το συνέκρινα με άλλα ακριβότερα και μερικές φορές μεγαλύτερα, ακόμα και με "βελτιωμένα". Και φυσικά, με το ίδιο το ηχείο στη προηγούμενη κατάστασή του, πριν το πειράξω. Δυστυχώς όμως, το σύστημα έχει γίνει δύσχρηστο ακόμα και για εμένα, πιο πολύπλοκο στη λειτουργία του και λόγω των παιδιών δεν έχω πολύ χρόνο πλέον να ασχοληθώ, άσε δε που με έχουν κερδίσει και οι υπολογιστές, οι servers, τα δίκτυα κλπ. Παίζει να έχω επενδύσει ένα 12" περιοπής σε clients και servers τη τελευταία διετία.
κακώς πρώτα απο όλα που ασχολήθηκες και ασχοελίσαι ακόμη με το να κάνεις συγκριση. Ποιός σε έβαλε σε αυτό το τριπάκι ; Οποιος σε έβαλε, δεν γνωρίζει ο άνθρωπος. Φυσικά το ενεργό είναι καλύτερο σε αυτή την περ΄θπτωση (όπως εξηγησα και γιατί στα προηγούμενα πόστ μου). Το πρόβλημα σου και με αυτό έπρπε να ασχολείσαι είναι πως σκ@τα θα το ρυθμίσεις αυτό για να πάιξει σωστά και να αποδώσει.
Δεν με έβαλε κάποιος άμεσα, το αντίθετο, οι δόκτωρες προσπάθησαν να με αποτρέψουν κιόλας. Έκανα όμως αυτή την επιλογή για τους εξής λόγους:
α) Είχα ακούσει ένα ηχείο σε μια έκθεση πριν κάτι χρόνια, Έλληνα κατασκευαστή, ένα κόκκινο το οποίο οδηγείτο ενεργά. Ο κατασκευαστής το τόνιζε ότι έπαιζε ενεργά. Τότε είχα την εντύπωση ότι ενεργό ηχείο είναι μόνο το αυτοενισχυόμενο και δεν έδωσα σημασία μιας που έβλεπα τελικούς στο ρακ και καλώδια να φεύγουν προς τα ηχεία. Μετά κατάλαβα. Αλλά το ηχείο σκότωνε.
β) Ήμουν ένα κλικ πριν τη πώληση του δικού μου εξοπλισμού και την αγορά έτοιμων ενεργών ηχείων καθώς ήμουν πεπεισμένος πια για τις δυνατότητές τους και τα σημεία υπεροχής έναντι των παθητικών. Με έτρωγε όμως ένας μικρός φόβος ότι μπορεί να έκανα και λάθος και να έκλαιγα μηχανήματα και χρήματα. Απο την άλλη, ο τελικός μου πουλιέται άνετα και κρατάει μια καλή τιμή, άρα η απόκτηση του δεύτερου ( δίδυμου ) τελικού, παρ'όλο που είναι overkill ( 250w/8Ω ανά κανάλι ), ήταν μια αγορά της μορφής παρκαρίσματος των χρημάτων μου, μιας που μπορώ άνετα να πουλήσω και τους δύο ανά πάσα στιγμή. Οπότε, μικρό το ρίσκο. Σημειωτέον δε ότι τον δεύτερο Bryston 4BST τον αγόρασα με τα χρήματα που πήρα πίσω απο τα "high end" καλώδια που πούλησα. Και δεν το μετάνιωσα ούτε μια φορά.
γ) Έχω ακούσει απο αρκετούς περί βελτίωσης των υλικών των παθητικών κροσόβερ. Όσο ξέρω εγώ να ρυθμίσω το κροσόβερ μου, τόσο ξέρουν και αυτοί βάζοντας "ποιοτικά" υλικά χωρίς μετρήσεις και ανάλυση των κυκλωμάτων. Η διαφορά είναι ότι εγώ μπορώ να δω σε πραγματικό χρόνο το αποτέλεσμα των ρυθμίσεών μου και να προβώ στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Στο παθητικό κροσόβερ, αυτό δεν μπορεί να γίνει.
δ) Το ηχείο είχει πάει για συντήρηση στον Petermeni, ο οποίος εντόπισε με ακρίβεια το σημείο κρος, καθώς και τη κλίση του. Ξεκίνησα λοιπόν με αυτή τη ρύθμιση, για πλάκα, απλά να το ακούσω. Ακόμα και έτσι, το ηχείο έπαιξε όπως έχω περιγράψει. Έχω αναφέρει τις εντυπώσεις μου απο το time alignment των οδηγών, κάτι που με ένα παθητικό κροσόβερ δεν γίνεται με τη ΚΑΜΙΑ. Και επειδή ξέρω ακριβώς τί ψάχνουν οι οντιοφίλ καθώς ήμουν κι εγώ του συναφίου, μπορώ με σιγουριά να πω ότι αυτό που άκουσα σαν διαφοροποίηση και μόνο απο το time alignment βάζει κάτω το όποιο καλώδιο θέλετε να δοκιμάσετε. Μη ξεχνάς, ότι έχω συναναστραφεί με οντιοφίλ του φόρουμ και τους έχω δει πως έκθείαζαν τη κάθε αλλαγή καλωδίου ή μαντζουνίου, την οποία δυσκολευόμουν να αντιληφθώ εγώ. Ε, αυτό που έγινε με το time alignment, πολύ απλά το ακούει και ένας κουφός. Και είναι ΣΩΣΤΟ, ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ και κατ'επέκταση, πέραν πάσης αμφιβολίας.

Πρέπει να είσαι μεγάλος γβώστης πάντως σου βγάζω το καπέλο που το επιχειρείς σαν ερασιτέχνης. Αμφιβάλλω όμως ότι μπορεί να τα καταφέρεις καλά. Εσυ ξέρεις βέβαια. Επίσης μην ξεχνάμε ότι θα μπορούσες να ε΄χεις ενεργό κροσοβερ χωρίς dsp.
Όχι, το αντίθετο. Αλλά είχα αρχίσει να καταλαβαίνω κάποια πράγματα. Προς το παρόν το έχω παρατήσει το σπορ και παίζω με δικάναλο και τα παθητικά κροσόβερ, με τον Rotel RB971 μάλιστα ( ξενερώνω βέβαια, αλλά με τα παιδιά δεν έχω και πολλές επιλογές ). Το ιδανικό θα ήταν να πήγαινα τα ηχεία είτε σε ειδικό χώρο, είτε σε ήσυχο χώρο ( π.χ. ταράτσα μιας ήσυχης γειτονιάς ) και να τα πλάκωνα στα ίου ίου μέχρι να είχα όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα της συμπεριφοράς τους και να άρχιζα να σχεδιάζω το ( ηλεκτρονικό ) κροσάρισμα. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που το παράτησα, επειδή ξέρω ότι θέλει πολλή δουλειά ακόμα. Ακόμα και έτσι όμως, τιουναρισμένο σε σχέση με το χώρο, το ηχείο παίζει αρκετά καλά.

πίσης μπορεί να διορθώσει ορισμένα πράγματα μόνο. Δεν μπορεί να διορθώσει εύκολα χρωματισμούς καμπίνας ακόμη και εάν την ενισχύσει ή αλλάξει εσωτερικά μόνωση. Ούτε τις αρχικους παραμέτρους Thiele.
Κάτι που στο ενεργό κροσόβερ ( ειδικά το dsp ) το κάνεις σε πραγματικό χρόνο...
Κάπου σε διάβασα να λές π.χ. αυξηθηκε η ταχύτητα ...πολλοι το λενε ... λάθος μεγάλο. Εάν βλέπεις και διαισσθάνεσαι ή έχεις την εντύπωση οτι η ταχύτητα είναι μεγαλύτερη ή μικρότερη απο ότι είχες πριν .... δεν είσαι στο σωστό δρόμο. Η πραγματική ταχύτητα ΔΕΝ γίνεται αντιληπτή ως ταχύτητα (και όλα συνηθως τα καλά χαρακτηριστικά). Μην σου πω το αντίθετο συνήθως. Έχει αλλού ευεργετικά και εμμεσα αποτελεσματα και θελεις εμπειρία για να τα εντοπίσεις ποιά είναι αυτά.
Γνωρίζω πολύ καλά τί ακούω ( και τί ΔΕΝ ακούω... ;) ). Ίσως το περιγράφω με λάθος όρους. Το ηχείο δεν έχει χάσει τις δυνατότητες να κατέβει χαμηλά ( όσο του επιτρέπει ο χώρος, αλλά οι μετρήσεις λένε ότι μπορεί να κατέβει κάμποσο ). Δεν έχει χάσει την αναλυτικότητά του, αντιθέτως έχει κερδίσει και σε αυτό το τομέα. Τα δυναμικά του όμως είναι σε άλλη κατηγορία. Και εγώ δεν παίζω τρομπέτες, φωνούλες και καμπανάκια. Παίζω Kraftwerk, ροκιές και τρελαίνομαι για drums solo.

Τονίζω: δεν έχει γίνει το τέλειο ηχείο, αλλά θα στο πω με απλά λόγια: με αυτό το σετάπ, δεν ζηλεύω κλάσεις ακριβότερα ηχεία πλέον. Φυσικά, θέλω τα subs ( τα οποία δεν μπορώ να βάλω σε αυτό το χώρο, βλέπε: παιδιά ) και δεν με χαλάει πλέον η ιδέα της αγοράς ενός ΚΑΛΟΥ αυτοενισχυόμενου ενεργού ηχείου.
 

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
Και μια παρατήρηση: Για ποιον υπερέλεγχο μιλάτε ρε παιδιά, τη στιγμή που ο πλημμελής έλεγχος προέρχεται απο το προβληματικό τομέα της διασύνδεσης του ενισχυτή με τα ηχεία; Το σύστημα "ενισχυτής-ηχεία" πρέπει να ξεκινά και να φρενάρει όπως του επιτάσσει η πηγή. Αν η πηγή λέει "κόψε", πρέπει να κόβει, τέλος. Όπως έλεγε και ο Βέγγος, ΚΛΑ-ΡΙ-ΝΟ!
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Η οποία πολυενίσχυση με απευθείας οδήγηση του μεγαφώνου απο τον ενισχυτή, είναι το ιδανικό. Δεν υπάρχει λόγος να κροσάρει κάποιος μετά την ενίσχυση με ό,τι αυτό συνεπάγεται απο απώλειες είτε της ίδιας της φύσης των υλικών, είτε της ποιότητας αυτών, όταν μπορεί να κροσάρει το σήμα και να τροφοδοτεί τους ενισχυτές μόνο με τις συχνότητες που αφορούν στο οδηγούμενο μεγάφωνο.

Μάπα ή όχι, εγώ το ηχείο μου το συνέκρινα με άλλα ακριβότερα και μερικές φορές μεγαλύτερα, ακόμα και με "βελτιωμένα". Και φυσικά, με το ίδιο το ηχείο στη προηγούμενη κατάστασή του, πριν το πειράξω. Δυστυχώς όμως, το σύστημα έχει γίνει δύσχρηστο ακόμα και για εμένα, πιο πολύπλοκο στη λειτουργία του και λόγω των παιδιών δεν έχω πολύ χρόνο πλέον να ασχοληθώ, άσε δε που με έχουν κερδίσει και οι υπολογιστές, οι servers, τα δίκτυα κλπ. Παίζει να έχω επενδύσει ένα 12" περιοπής σε clients και servers τη τελευταία διετία.

Δεν με έβαλε κάποιος άμεσα, το αντίθετο, οι δόκτωρες προσπάθησαν να με αποτρέψουν κιόλας. Έκανα όμως αυτή την επιλογή για τους εξής λόγους:
α) Είχα ακούσει ένα ηχείο σε μια έκθεση πριν κάτι χρόνια, Έλληνα κατασκευαστή, ένα κόκκινο το οποίο οδηγείτο ενεργά. Ο κατασκευαστής το τόνιζε ότι έπαιζε ενεργά. Τότε είχα την εντύπωση ότι ενεργό ηχείο είναι μόνο το αυτοενισχυόμενο και δεν έδωσα σημασία μιας που έβλεπα τελικούς στο ρακ και καλώδια να φεύγουν προς τα ηχεία. Μετά κατάλαβα. Αλλά το ηχείο σκότωνε.
β) Ήμουν ένα κλικ πριν τη πώληση του δικού μου εξοπλισμού και την αγορά έτοιμων ενεργών ηχείων καθώς ήμουν πεπεισμένος πια για τις δυνατότητές τους και τα σημεία υπεροχής έναντι των παθητικών. Με έτρωγε όμως ένας μικρός φόβος ότι μπορεί να έκανα και λάθος και να έκλαιγα μηχανήματα και χρήματα. Απο την άλλη, ο τελικός μου πουλιέται άνετα και κρατάει μια καλή τιμή, άρα η απόκτηση του δεύτερου ( δίδυμου ) τελικού, παρ'όλο που είναι overkill ( 250w/8Ω ανά κανάλι ), ήταν μια αγορά της μορφής παρκαρίσματος των χρημάτων μου, μιας που μπορώ άνετα να πουλήσω και τους δύο ανά πάσα στιγμή. Οπότε, μικρό το ρίσκο. Σημειωτέον δε ότι τον δεύτερο Bryston 4BST τον αγόρασα με τα χρήματα που πήρα πίσω απο τα "high end" καλώδια που πούλησα. Και δεν το μετάνιωσα ούτε μια φορά.
γ) Έχω ακούσει απο αρκετούς περί βελτίωσης των υλικών των παθητικών κροσόβερ. Όσο ξέρω εγώ να ρυθμίσω το κροσόβερ μου, τόσο ξέρουν και αυτοί βάζοντας "ποιοτικά" υλικά χωρίς μετρήσεις και ανάλυση των κυκλωμάτων. Η διαφορά είναι ότι εγώ μπορώ να δω σε πραγματικό χρόνο το αποτέλεσμα των ρυθμίσεών μου και να προβώ στις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις. Στο παθητικό κροσόβερ, αυτό δεν μπορεί να γίνει.
δ) Το ηχείο είχει πάει για συντήρηση στον Petermeni, ο οποίος εντόπισε με ακρίβεια το σημείο κρος, καθώς και τη κλίση του. Ξεκίνησα λοιπόν με αυτή τη ρύθμιση, για πλάκα, απλά να το ακούσω. Ακόμα και έτσι, το ηχείο έπαιξε όπως έχω περιγράψει. Έχω αναφέρει τις εντυπώσεις μου απο το time alignment των οδηγών, κάτι που με ένα παθητικό κροσόβερ δεν γίνεται με τη ΚΑΜΙΑ. Και επειδή ξέρω ακριβώς τί ψάχνουν οι οντιοφίλ καθώς ήμουν κι εγώ του συναφίου, μπορώ με σιγουριά να πω ότι αυτό που άκουσα σαν διαφοροποίηση και μόνο απο το time alignment βάζει κάτω το όποιο καλώδιο θέλετε να δοκιμάσετε. Μη ξεχνάς, ότι έχω συναναστραφεί με οντιοφίλ του φόρουμ και τους έχω δει πως έκθείαζαν τη κάθε αλλαγή καλωδίου ή μαντζουνίου, την οποία δυσκολευόμουν να αντιληφθώ εγώ. Ε, αυτό που έγινε με το time alignment, πολύ απλά το ακούει και ένας κουφός. Και είναι ΣΩΣΤΟ, ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ και κατ'επέκταση, πέραν πάσης αμφιβολίας.


Όχι, το αντίθετο. Αλλά είχα αρχίσει να καταλαβαίνω κάποια πράγματα. Προς το παρόν το έχω παρατήσει το σπορ και παίζω με δικάναλο και τα παθητικά κροσόβερ, με τον Rotel RB971 μάλιστα ( ξενερώνω βέβαια, αλλά με τα παιδιά δεν έχω και πολλές επιλογές ). Το ιδανικό θα ήταν να πήγαινα τα ηχεία είτε σε ειδικό χώρο, είτε σε ήσυχο χώρο ( π.χ. ταράτσα μιας ήσυχης γειτονιάς ) και να τα πλάκωνα στα ίου ίου μέχρι να είχα όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα της συμπεριφοράς τους και να άρχιζα να σχεδιάζω το ( ηλεκτρονικό ) κροσάρισμα. Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που το παράτησα, επειδή ξέρω ότι θέλει πολλή δουλειά ακόμα. Ακόμα και έτσι όμως, τιουναρισμένο σε σχέση με το χώρο, το ηχείο παίζει αρκετά καλά.


Κάτι που στο ενεργό κροσόβερ ( ειδικά το dsp ) το κάνεις σε πραγματικό χρόνο...

Γνωρίζω πολύ καλά τί ακούω ( και τί ΔΕΝ ακούω... ;) ). Ίσως το περιγράφω με λάθος όρους. Το ηχείο δεν έχει χάσει τις δυνατότητες να κατέβει χαμηλά ( όσο του επιτρέπει ο χώρος, αλλά οι μετρήσεις λένε ότι μπορεί να κατέβει κάμποσο ). Δεν έχει χάσει την αναλυτικότητά του, αντιθέτως έχει κερδίσει και σε αυτό το τομέα. Τα δυναμικά του όμως είναι σε άλλη κατηγορία. Και εγώ δεν παίζω τρομπέτες, φωνούλες και καμπανάκια. Παίζω Kraftwerk, ροκιές και τρελαίνομαι για drums solo.

Τονίζω: δεν έχει γίνει το τέλειο ηχείο, αλλά θα στο πω με απλά λόγια: με αυτό το σετάπ, δεν ζηλεύω κλάσεις ακριβότερα ηχεία πλέον. Φυσικά, θέλω τα subs ( τα οποία δεν μπορώ να βάλω σε αυτό το χώρο, βλέπε: παιδιά ) και δεν με χαλάει πλέον η ιδέα της αγοράς ενός ΚΑΛΟΥ αυτοενισχυόμενου ενεργού ηχείου.
Είσαι λιγο άσπρο μαύρο και υπερβολικός, απόλυτος στις διαπιστώσεις σου αλλά αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχεις βρεί και το ιδανικό για εσένα. Απο αυτά που λες και όπως τα λές φαίνεται να ξέρεις τι θέλεις. Ναι η μουσική που ακούς απαιτεί αυτά και ίσως και υπεραπόσβεση χα χα (έτσι όπως την ανέλυσα). Το time alignment είναι σημαντικό και κανονικά πρέπει να έχεις "ηχόχρωμα" (όσο και όποιο μπορείς να βγάλεις) με αυτό τέλειο. Εχω κάποια που διαφωνώ ή μάλλον έχω απορίες αλλά δεν είναι της στιγμής στο νήμα να παραστρατήσει. (π.χ. το dsp δεν νομίζω να διορθώνει αυτά που λες και σου είπα). Ο Bryston καλό τρανζιστορ και σχετικά ουδέτερο προς ζεστό (δε ξέρω γιατί το λένε ψυχρό) σε έμαθε πολλά για τρανζίστορ σίγουρα. Παίζει μουσικούλα ανθρώπινα. Καλή σχετικά - φυσική ροή της μουσικής εντός της σκηνής (όxι διακεκομμένα - "σημειακά" πράγματα. Δεν συγκρίνεται φυσικά με καλή λυχνία στην οργανικότητα αλλά για τρανζιστόρ είναι πολυ καλό). Η τρομπέτα και γενικώς τα πνεύστα είναι απο τα πιο δυσκολά μην πω τα δυσκολότερα όργανα να αποδοθούν σωστά. Μην τα υποτιμάς. Το ίδιο και οι φωνές.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
Είσαι λιγο άσπρο μαύρο και υπερβολικός αλλά αυτό σημαίνει ότι μπορεί να έχεις βρεί και το ιδανικό για εσένα. Απο αυτά που λες και όπως τα λές φαίνεται να ξέρεις τι θέλεις. Ναι η μουσική που ακούς απαιτεί αυτά και ίσως και υπεραπόσβεση χα χα (έτσι όπως την ανέλυσα). Το time alignment είναι σημαντικό και κανονικά πρέπει να έχεις "ηχόχρωμα" με αυτό τέλειο. Εχω κάποια που διαφωνώ ή μάλλον έχω απορίες αλλά δεν είναι της στιγμής στο νήμα να παραστρατήσει. (π.χ. το dsp δεν νομίζω να διορθώνει αυτά που λες και σου είπα). Ο Bryston καλό τρανζιστορ και σχετικά ουδέτερο προς ζεστό (δε ξέρω γιατί το λένε ψυχρό) σε έμαθε πολλά για τρανζίστορ σίγουρα. Παίζει μουσικούλα ανθρώπινα.
Απόλυτος, ίσως. Υπερβολικός, δεν νομίζω. Καθόμαστε και ασχολούμαστε με το κατά πόσο μπορεί ένας ενισχυτής να τιθασσεύσει ένα ηχείο, όταν μέρος του προβλήματος οφείλεται στις ιδιότητες του παθητικού κροσόβερ. Στην ενεργή πολυενίσχυση, ο ενισχυτής βλέπει μόνο ένα μεγάφωνο και ασχολείται μόνο με τα καμώματα αυτού. Άντε, έχει και λίγο καλώδιο ηχείων, τί να κάνουμε, αναγκαίο κακό.
Το dsp crossover έχει πολλές δυνατότητες που δεν έχουν τα αναλογικά. Μπορεί κάποιος που γνωρίζει να εφαρμόσει πολλές ρυθμίσεις, πάντα σε πραγματικό χρόνο, ενώ μπορεί να εφαρμόσει και φίλτρα τα οποία μπορεί ο ίδιος να σχεδιάσει. Και όλα αυτά με χειρουργική ακρίβεια. Ψηφιοποιείται το σήμα για να γίνει αυτή η επεξεργασία; Ναι. Χάνεται η αναλογικότητα του ήχου; Για ποια αναλογικότητα μιλάμε όταν το ίδιο το υλικό ηχογραφείται σε ψηφιακό μέσο εδώ και αρκετές δεκαετίες; Είναι χαμηλής ποιότητας η A/D και D/A μετατροπή; Το minidsp λειτουργεί στα 24bit/96KHz. Πολύ πάνω απο αυτό που μπορεί να ακούσει το ανθρώπινο αυτί.
Το time alignment έκανε τις φωνές πιο "γεμάτες", πιο "ανθρώπινες" και στη μέτρηση, το εν λόγω σημείο ( κρος ) έχει έρθει πιο κοντά στο "φλατ".
Όπως είπα και παραπάνω, το dsp crossover παρέχει πολλά εργαλεία για να μικρορυθμίσει ο χειριστής του το ηχείο. Αυτό που στα παθητικά απαιτεί πλήθος υλικών ( με ό,τι αυτό συνεπάγεται απο πλευράς δυσκολίας του φορτίου ) και "ράβε-ξήλωνε", στο dsp processor το κάνεις "on the fly".
Αυτό που κάνει ο Bryston και ξενίζει σε αρκετούς, είναι ότι τίνει προς την απουσία χαρακτήρα. Μπορείς να του βάλεις όποιας σχολής προενισχυτή θέλεις. Θα ακούσεις τον προενισχυτή, όχι τον τελικό. Έχω δοκιμάσει Naim, Musical Fidelity, Bryston, το minidsp, καθώς και ένα dac με μεταβλητή έξοδο. Τον έχω ακούσει στο κατάστηα που αγοράστηκε να παίζει με λάμπα και άκουγες λάμπα. Αυτό στα δικά μου αυτιά και με βάση τη δική μου αντίληψη των πραγμάτων, είναι το σωστό, αυτό που πρέπει να κάνει ένας ενισχυτής. Δεν είναι η δουλειά του να βάζει χρώμα. Αν κάποιος θέλει χρώμα, αφού έχει φτιάξει τον χώρο του και έχει τιουνάρει το σύστημα, ας δώσει EQ με προβλέψιμο και μετρήσιμο τρόπο. Ούτως ή άλλως, η αναζήτηση της ακουστικής νιρβάνα με την αλλαγή μηχανημάτων και μαντουνίων, αποσκοπεί σε μιας μορφής EQ, άσχετα αν οι οντιοφίλ απεχθάνονται την έννοια σαν τον διάολο το λιβάνι.
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.759
Reaction score
29.409
Εδώ ο υψηλός D.F. του ενισχυτή είναι πιο χρησιμός και όχι μόνο αλλά και κρίσιμος στην περίπτωση ηχείου με bass reflex σε συγκριση με ένα κλειστης καμπίνας. Πιο χρήσιμος σε όλο το ακουστικό φάσμα του χαμηλού λόγω του ότι το sealed box απο την φύση του έχει και ασκεί καλύτερη (μεγαλύτερη) μηχανική απόσβεση στον κώνο (ο αέρας δρα σαν ελατήριο ...μάζα ελατήριο). Πιο κρίσιμη και εντελώς dead serious κρισιμη όμως κατω απο το Fb του μεγαφώνου εντός μια ανοιχτήε καμπίναw bass reflex. . Εκεί η μηχανική υποστηριξη που δίνει ο αέρας της καμπίνας (εστω αυτός ο μειωμένος συγκριτικά του bass reflex) παύει αν ισχύει - επιδρά εντελώς. Ο κώνος μπορεί να κάνει ανεξέλεγκτες κινήσειςι παράγοντας πολύ back EMF που χωρίς το damping factor δεν μπορεί να ελεγχθεί και μπορεί να πάθει και ζημιά.
Εντελώς λάθος.
Το bass reflex λειτουργεί ως ελατήριο και φρενάρει τον κώνο.
Το κλειστό κουτί είναι που αφήνει το woofer να κάνει μεγαλύτερες διαδρομές.
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Απόλυτος, ίσως. Υπερβολικός, δεν νομίζω. Καθόμαστε και ασχολούμαστε με το κατά πόσο μπορεί ένας ενισχυτής να τιθασσεύσει ένα ηχείο, όταν μέρος του προβλήματος οφείλεται στις ιδιότητες του παθητικού κροσόβερ. Στην ενεργή πολυενίσχυση, ο ενισχυτής βλέπει μόνο ένα μεγάφωνο και ασχολείται μόνο με τα καμώματα αυτού. Άντε, έχει και λίγο καλώδιο ηχείων, τί να κάνουμε, αναγκαίο κακό.
Το dsp crossover έχει πολλές δυνατότητες που δεν έχουν τα αναλογικά. Μπορεί κάποιος που γνωρίζει να εφαρμόσει πολλές ρυθμίσεις, πάντα σε πραγματικό χρόνο, ενώ μπορεί να εφαρμόσει και φίλτρα τα οποία μπορεί ο ίδιος να σχεδιάσει. Και όλα αυτά με χειρουργική ακρίβεια. Ψηφιοποιείται το σήμα για να γίνει αυτή η επεξεργασία; Ναι. Χάνεται η αναλογικότητα του ήχου; Για ποια αναλογικότητα μιλάμε όταν το ίδιο το υλικό ηχογραφείται σε ψηφιακό μέσο εδώ και αρκετές δεκαετίες; Είναι χαμηλής ποιότητας η A/D και D/A μετατροπή; Το minidsp λειτουργεί στα 24bit/96KHz. Πολύ πάνω απο αυτό που μπορεί να ακούσει το ανθρώπινο αυτί.
Το time alignment έκανε τις φωνές πιο "γεμάτες", πιο "ανθρώπινες" και στη μέτρηση, το εν λόγω σημείο ( κρος ) έχει έρθει πιο κοντά στο "φλατ".
Όπως είπα και παραπάνω, το dsp crossover παρέχει πολλά εργαλεία για να μικρορυθμίσει ο χειριστής του το ηχείο. Αυτό που στα παθητικά απαιτεί πλήθος υλικών ( με ό,τι αυτό συνεπάγεται απο πλευράς δυσκολίας του φορτίου ) και "ράβε-ξήλωνε", στο dsp processor το κάνεις "on the fly".
Αυτό που κάνει ο Bryston και ξενίζει σε αρκετούς, είναι ότι τίνει προς την απουσία χαρακτήρα. Μπορείς να του βάλεις όποιας σχολής προενισχυτή θέλεις. Θα ακούσεις τον προενισχυτή, όχι τον τελικό. Έχω δοκιμάσει Naim, Musical Fidelity, Bryston, το minidsp, καθώς και ένα dac με μεταβλητή έξοδο. Τον έχω ακούσει στο κατάστηα που αγοράστηκε να παίζει με λάμπα και άκουγες λάμπα. Αυτό στα δικά μου αυτιά και με βάση τη δική μου αντίληψη των πραγμάτων, είναι το σωστό, αυτό που πρέπει να κάνει ένας ενισχυτής. Δεν είναι η δουλειά του να βάζει χρώμα. Αν κάποιος θέλει χρώμα, αφού έχει φτιάξει τον χώρο του και έχει τιουνάρει το σύστημα, ας δώσει EQ με προβλέψιμο και μετρήσιμο τρόπο. Ούτως ή άλλως, η αναζήτηση της ακουστικής νιρβάνα με την αλλαγή μηχανημάτων και μαντουνίων, αποσκοπεί σε μιας μορφής EQ, άσχετα αν οι οντιοφίλ απεχθάνονται την έννοια σαν τον διάολο το λιβάνι.
Εσυ μπορείς να ρυθμίσεις και τον χώρο ακουστικά με αυτό το μαραφέτι χα χα. Καλά όλα αυτά στην θεωρία αλλά στην πράξη δεν γίνονται εύκολα. Τα φίλτρα είναι δύσκολα. Οι επιλογές πολλες και χάνεσαι εύκολα μέσα σε αυτές. Οι θεωρίες εμένα στο audio δεν τις έχω πολυ εμπιστοσύνη. Πολύ παραμύθι πουλάνε όλοι. Ετσι ήταν και άκουγα για τη παθητική προενίσχυση και είδαμε τι είναι και αυτό το ιδανικό (ούτε για καμπανάκια και κοπέλα με μια κιθάρα που θα έλεγες και εσύ. :D . ) Και τα OTL είδα και άκουσα (τέλεια και ιδανικά) και είδα και απο αυτά τι παίζανε. Και το damping factor λέγανε για δεκαετίες και βέπουμε τι παραμύθι είναι και αυτό και πολλά άλλα να σου πω τέτοια που έπρεπε να παζουν ιδανικά και .....

Από σκηνή πως πας ; Σε σύγκρσιη με Bryston πες μου που τον ξέρω λίγο για να έχω ένα reference.
Εντελώς λάθος.
Το bass reflex λειτουργεί ως ελατήριο και φρενάρει τον κώνο.
Το κλειστό κουτί είναι που αφήνει το woofer να κάνει μεγαλύτερες διαδρομές.
Για πες ; Ανάλυσε το. Με ενδιαφερει γιατί εχω bass reflex αλλά με cut off 12 db, χαμηλό Qes , χαμηλο Fb αλλά όπως και να έχει να πάρω λίγο θάρρος και ελπίδα. :D Οπότε μακάρι να είχες δίκιο και εγώ λάθος (no joke) αλλά δεν νομίζω.

Ε, ναι τον φρεναρει αλλά όχι τόσο καλά όσο η μάζα του αέρα ενός κλειστού. Οι μεγάλες διαδρομές είναι άλλο , μιλάμε πως σταματάει όταν σταματα η δειγερση του με σήμα. Κάτω δε απο το Fb του , ξέχνα το, είναι σαν να το έχεις να παίζει εκτός καμπίνας open εντελώς. Το "bass reflex" εάν εννοείς στο συντονισμό του που είναι το Fb ... τότε μονο ... ναι ... σε αυτήν την συχνότητα μόνο δεν κουνιέται ρούπι χα χα .... εκεί είναι σαν είναι κλειστό .... είναι ο συντονισμός του αέρα που χωράει σε όγκο το τσουνί αυτό (bass reflex Port) που έρχεται σε συντονισμό με τον αέρα που είναι μέσα στο ηχείο.
 
Last edited:

Μηνύματα
8.207
Reaction score
3.451
Θεωρείς ότι το sealed box ή το bass reflex επηρεάζει με οποιονδήποτε τρόπο το DF?
το bass reflex επηρεάζει την εμπέδηση του ηχείου στην γύρω περιοχη συντονισμού της 'τρύπας', επομένως και το DF του συστήματος.
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Εντελώς λάθος.
Το bass reflex λειτουργεί ως ελατήριο και φρενάρει τον κώνο.
Το κλειστό κουτί είναι που αφήνει το woofer να κάνει μεγαλύτερες διαδρομές.
Για πες ; Ανάλυσε το. Με ενδιαφερει γιατί εχω bass reflex αλλά με cut off 12 db (ή 18 δε θυμάμαι χα χα, δεν υπάρχει 12), χαμηλό Qes , χαμηλο Fb αλλά όπως και να έχει να πάρω λίγο θάρρος και ελπίδα. :D Οπότε μακάρι να είχες δίκιο και εγώ λάθος (no joke) αλλά δεν νομίζω.

Ε, ναι τον φρεναρει αλλά όχι τόσο καλά όσο η μάζα του αέρα ενός κλειστού. Οι μεγάλες διαδρομές είναι άλλο , υπολογίζονται απο τον αρχικό σχεδιασμό και τέλος. Εδώ μιλάμε πως σταματάει όταν σταματα η δειγερση του με σήμα. Κάτω δε απο το Fb του , ξέχνα το, είναι σαν να το έχεις να παίζει εκτός καμπίνας open εντελώς. Το "bass reflex" εάν εννοείς στο συντονισμό του που είναι στην ουσία το Fb ... τότε μονο ... ναι ... σε αυτήν την συχνότητα μόνο δεν κουνιέται ρούπι χα χα .... εκεί είναι σαν είναι κλειστό .... είναι ο συντονισμός του αέρα που χωράει σε όγκο το τσουνί αυτό (bass reflex Port) που έρχεται σε συντονισμό και "ισορροπία" με τον αέρα που είναι μέσα στο ηχείο ανάλογα τον όγκο του. Αυτό είναι διαφορετικό για κάθε ηχείο και καθρίζεται απο τον σχεδιαστή απο την αρχή στην σχεδίαση καθως παιζουν και άλλοι παράγοντες που θα είναι.
 
Last edited:

Μηνύματα
7.604
Reaction score
12.522
Εσυ μπορείς να ρυθμίσεις και τον χώρο ακουστικά με αυτό το μαραφέτι χα χα. Καλά όλα αυτά στην θεωρία αλλά στην πράξη δεν γίνονται εύκολα. Τα φίλτρα είναι δύσκολα.
Ενώ η "βελτίωση" των παθητικών κροσόβερ με "ποιοτικά" υλικά είναι εύκολο και φτάνει κάποιος να βάλει υλικά ίδιας τιμής ( π.χ. χωρητικότητα στους πυκνωτές )... Και ναααααα'σου τα διθυραμβικά σχόλια, νααααα'σου το καμάρι ότι το ηχείο άλλαξε δέκα κατηγορίες. Βάζουν και κανένα καλώδιο εκεί πέρα και πιάνουν τον παπά απ'τα ούμπαλα.
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
το bass reflex επηρεάζει την εμπέδηση του ηχείου στην γύρω περιοχη συντονισμού της 'τρύπας', επομένως και το DF του συστήματος.
Ωχ ... μπλεξαμε και την εμπέδηση τώρα μέσα ; .... δεν μας σώζει τιποτε , καμιά ελπίδα να βγάλουμε άκρη .... θα χρειαστούμε τον Bhutia να μας κάνει ολικό συσχετισμό των πάντων ..... γιατι το κάνεις αυτό βρε gkar πάντα ; Εκεί που πάμε να βγάλουμε κάποια άκρη πάντα τσούπ και έναν άλλο παράγοντα προσθέτεις ; :D :D 😍
Ενώ η "βελτίωση" των παθητικών κροσόβερ με "ποιοτικά" υλικά είναι εύκολο και φτάνει κάποιος να βάλει υλικά ίδιας τιμής ( π.χ. χωρητικότητα στους πυκνωτές )... Και ναααααα'σου τα διθυραμβικά σχόλια, νααααα'σου το καμάρι ότι το ηχείο άλλαξε δέκα κατηγορίες. Βάζουν και κανένα καλώδιο εκεί πέρα και πιάνουν τον παπά απ'τα ούμπαλα.
Εσυ εκεί ... τα δικά σου. :D:D ¨Αστον κόσμο να λέει ότι θέλει. Ο κάθενας θέλει να νοιώσει και να υποστηρίξει λίγο και τις επιλογές του. Και εσύ αυτό κάνεις. Δεν είναι και πολυ κακό. Δόλος να μην υπάρχει. :D
 
Last edited:

wnet

Nearfield
Μηνύματα
5.290
Reaction score
18.319
Ψηφιοποιείται το σήμα για να γίνει αυτή η επεξεργασία; Ναι.
όχι πάντα, μπορεί να είναι ήδη ψηφιοποιημένο π.χ. από ένα streamer και να το επεξεργαστείς πριν γίνει αναλογικό....
τα ξέρεις φυσικά αυτά απλά το γράφω για να μη θεωρήσουν κάποιοι πως πάντα έχουμε την αλυσίδα A/D -> D/A

Το bass reflex λειτουργεί ως ελατήριο και φρενάρει τον κώνο.
Το κλειστό κουτί είναι που αφήνει το woofer να κάνει μεγαλύτερες διαδρομές.
μέχρι τη συχνότητα που συντονίζει ο σωλήνας ok, από κει και κάτω είναι "μπάτε σκύλοι αλέστε" :p
 

Μηνύματα
8.207
Reaction score
3.451
Ωχ ... μπλεξαμε και την εμπέδηση τώρα μέσα ; .... δεν μας σώζει τιποτε , καμιά ελπίδα να βγάλουμε άκρη .... θα χρειαστούμε τον Bhutia να μας κάνει ολικό συσχετισμό των πάντων ..... γιατι το κάνεις αυτό βρε gkar πάντα ; Εκεί που πάμε να βγάλουμε κάποια άκρη πάντα τσούπ και έναν άλλο παράγοντα προσθέτεις ; :D :D 😍

Εσυ εκεί ... τα δικά σου. :D:D
Εγώ απλώς απάντησα στην ερώτηση το αγαπητού Γιάννη Μ.

Εισαγωγικόν μάθημα πρώτον:

το DF μεταβάλλεται με κάθε αλλαγή της εμπέδησης του ηχείου . Αν παρατηρήσεις πως αλλάζει η εμπέδηση ενος ηχείου το οποίο διαθετει bass reflex port , θα κατανοήσεις και την απάντησή μου σε εκείνη την ερώτηση.

Όντως είναι πολύπλοκη η μέλετη (ερευνα) ενός ηχείου, ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί στον υπολογιστή το μαθηματικό του μοντέλο.
 

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Εγώ απλώς απάντησα στην ερώτηση το αγαπητού Γιάννη Μ.

Εισαγωγικόν μάθημα πρώτον:

το DF μεταβάλλεται με κάθε αλλαγή της εμπέδησης του ηχείου . Αν παρατηρήσεις πως αλλάζει η εμπέδηση ενος ηχείου το οποίο διαθετει bass reflex port , θα κατανοήσεις και την απάντησή μου σε εκείνη την ερώτηση.

Όντως είναι πολύπλοκη η μέλετη (ερευνα) ενός ηχείου, ώστε να μπορεί να δημιουργηθεί στον υπολογιστή το μαθηματικό του μοντέλο.
Είπαμε δεν αλλάζει ποτέ και τίποτε. ¨Επηρεάζεται" ή "βλέπει" το ένα το άλλο. Αυτό το "αλλάζει" και "αλλάζει" δημιουργεί προβλήματα κατανόησης.

¨Ασε που και αυτό που βλέπεις στις μετρήσεις (οι καμπούρες) είναι (νομίζω, δεν ξέρω τόσα πολλά, βασικά τίποτε δε ξέρω) αποτέλεσμα της μέτρησης ενος ηχείου bass reflex στον θάλαμο. Δεν είναι η πραγματική κατάσταση.
 
Last edited:

Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Από σκηνή πως πας ; Σε σύγκρσιη με Bryston πες μου που τον ξέρω λίγο για να έχω ένα reference.
Σόρρυ ακόμη τα Bryston έχεις. Εννοούσα πως είναι η σκηνή με ta Bryston παλια με το παθητικό και πως είναι τωρα με τα bryston και το ενεργητικό.
όχι πάντα, μπορεί να είναι ήδη ψηφιοποιημένο π.χ. από ένα streamer και να το επεξεργαστείς πριν γίνει αναλογικό....
τα ξέρεις φυσικά αυτά απλά το γράφω για να μη θεωρήσουν κάποιοι πως πάντα έχουμε την αλυσίδα A/D -> D/A


μέχρι τη συχνότητα που συντονίζει ο σωλήνας ok, από κει και κάτω είναι "μπάτε σκύλοι αλέστε" :p
Ε, και πάνω απο τη Fb την βοήθεια τους την θέλουνε (εάν δεν είναι με τις προδιαγράφες που ανέφερα). Ακόμη και τότε. Αλλά ας μην το κάνουμε θέμα. :D Έχω και bass reflex και θα πάθω κατάθλιψη. :D
 
Last edited:

Μηνύματα
8.207
Reaction score
3.451
Είπαμε δεν αλλάζει ποτέ και τίποτε. ¨Επηρεάζεται" ή "βλέπει" το ένα το άλλο. Αυτό το "αλλάζει" και "αλλάζει" δημιουργεί προβλήματα κατανόησης.

¨Ασε που και αυτό που βλέπεις στις μετρήσεις (οι καμπούρες) είναι (νομίζω, δεν ξέρω τόσα πολλά, βασικά τίποτε δε ξέρω) αποτέλεσμα της μέτρησης ενος ηχείου bass reflex στον θάλαμο. Δεν είναι η πραγματική κατάσταση.
Η μέτρηση της εμπέδησης ενός ηχείου, είτε αυτή γίνεται εντός ή εκτός ανηχοϊκού θαλάμου, παραμένει ίδια δεν μεταβάλλεται ούτε αλλάζει , όπως το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα
 

east electronics

Επαγγελματίας
Μηνύματα
1.296
Reaction score
1.187
Εντελώς λάθος.
Το bass reflex λειτουργεί ως ελατήριο και φρενάρει τον κώνο.
Το κλειστό κουτί είναι που αφήνει το woofer να κάνει μεγαλύτερες διαδρομές.
Λαθος Γιαννη
Κυριοι
ευχαριστω που κατευθυνετε την συζητηση σε χρησιμο δρομο

δυστυχως θα ειμαι εκτος μεχρι την Δευτερα
θα απαντησω προσεκτικα απο Δευτερα

Σας ευχαριστω θερμα
 


Μηνύματα
18.996
Reaction score
22.867
Η μέτρηση της εμπέδησης ενός ηχείου, είτε αυτή γίνεται εντός ή εκτός ανηχοϊκού θαλάμου, παραμένει ίδια δεν μεταβάλλεται ούτε αλλάζει , όπως το αντιλαμβάνεσαι καλύτερα
.
 
Last edited:


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
175.733
Μηνύματα
3.025.434
Members
38.488
Νεότερο μέλος
nikpapageo
Top