Featured Δημιουργία πολυχρηστικού media room

Μηνύματα
5.791
Reaction score
10.031
Το καθαρό ύψος πάνω από τη γυψοσανίδα είναι 18cm.
Η αλήθεια είναι ότι έχω πάρει πολλές διαφορετικές και αντικρουόμενες απόψεις. Κάποιοι επαγγελματίες μου είπαν να βάλω μόνο 5-10cm ορυκτοβάμβακα ή πετροβάμβακα 40-50kg/m^3 και από πάνω να μείνει αέρας.
Οι απόψεις εδώ μέσα φαίνονται να είναι υπέρ σάντουιτς υλικών διαφοροποιημένης πυκνότητας, σε μεγαλύτερο ποσοστό πλήρωσης.
Για να μην χαθείς στην μετάφραση, δεν έχω βρει δεδομένα για την συμπεριφορά ακανονιστης διάτρητης γυψοσανίδας αλλά ούτε και για κατασκευές τύπου σάντουιτς.

Υπάρχουν όμως δεδομένα για ξύλινες επιφάνειες με διαφορετικές οπές ή σχισμές.
Τσέκαρε τα παρακάτω.


 


MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.857
Reaction score
12.042
Δεν έχω καταλήξει στο τι θα βάλω μέσα στο θάλαμο αντήχησης, αλλά προσανατολίζομαι προς πετροβάμβακα 100mm / 30kg/m3 με άλλα 80mm αέρα από πάνω. Έτρεξα το μοντέλο στον υπολογιστή που ανέβασε ο Symos παραπάνω.
Η συμμετρική 8/18 R (ποσοστό διάτρησης 15,51%) δίνει το ακόλουθο αποτέλεσμα:

1763881203895.png


Μοντελοποίηση για την ακανόνιστη 8/15/20 R δεν υποστηρίζεται, οπότε προσπάθησα να προσομοιώσω τουλάχιστον το ποσοστό διάτρησης 9,91%, ορίζοντας αρχικά τη διάμετρο οπής στο μέσο όρο (14,33mm) και στη συνέχεια την απόσταση μεταξύ οπών σε αυτή (41,35mm) που δίνει το επιθυμητό ποσοστό. Το αποτέλεσμα είναι το ακόλουθο:

1763881390248.png


Τι συμπέρασμα βγάζετε από τα δύο διαγράμματα και τις προβλεπόμενες συχνότητες αντήχησης/συντελεστές απόσβεσης;
 

Μηνύματα
7.963
Reaction score
5.912
Για τρέξε το με 150 κιλών πετροβαμβακα 5 πόντων κενός αέρος και ξανά τον ίδιο πετροβαμβακα
 

Μηνύματα
5.470
Reaction score
6.640
1763902078966.png
1763902168465.png
1763902251581.png

oι πρωτες δυο ειναι με 2 σαμπ ενα μπρος και το δευτερο στη mlp )η δευτερη invert phase
H τριτη με τρια σαμπ (τα δυο ως εχουν ) .
Η τοποθετηση πλησιον της mlp εχει ευεργετικοτατα αποτελεσματα στο feedback στις ιδιες εντασεις!
 

Μηνύματα
5.470
Reaction score
6.640
Δεν έχω καταλήξει στο τι θα βάλω μέσα στο θάλαμο αντήχησης, αλλά προσανατολίζομαι προς πετροβάμβακα 100mm / 30kg/m3 με άλλα 80mm αέρα από πάνω. Έτρεξα το μοντέλο στον υπολογιστή που ανέβασε ο Symos παραπάνω.
Η συμμετρική 8/18 R (ποσοστό διάτρησης 15,51%) δίνει το ακόλουθο αποτέλεσμα:

View attachment 383167

Μοντελοποίηση για την ακανόνιστη 8/15/20 R δεν υποστηρίζεται, οπότε προσπάθησα να προσομοιώσω τουλάχιστον το ποσοστό διάτρησης 9,91%, ορίζοντας αρχικά τη διάμετρο οπής στο μέσο όρο (14,33mm) και στη συνέχεια την απόσταση μεταξύ οπών σε αυτή (41,35mm) που δίνει το επιθυμητό ποσοστό. Το αποτέλεσμα είναι το ακόλουθο:

View attachment 383169

Τι συμπέρασμα βγάζετε από τα δύο διαγράμματα και τις προβλεπόμενες συχνότητες αντήχησης/συντελεστές απόσβεσης;
ΟΙ οικιακοι χωροι εχουν ηδη αυξημενες ικανοτητες απορροφησης στις μεσουψηλες συχνοτητες και για να υπαρξει ισορροπια (δηλαδη να μην συνεχιζεις να στοχευεις στις ιδιες και οι χαμηλες να κοβουν βολτες) πρεπει να στοχευεις στις κατα το δυνατον χαμηλοτερες .
Επειδη οι χωροι που εχουμε ειναι περιορισμενοι, η καλυτερη επιλογη ειναι παντα πολλαπλα σαμπ, μετα συντονισμενες και τελος πορωδη διοτι αυτα θελουν ποσοτητα και χωρο για να εχουν ικανοποιητικο αποτελεσμα.
Ωραια τα καλκιουλειτορ αλλα δεν λαμβανουν πολλους παραγοντες και γιαυτο μπορει να ξεφυγουν και αρκετα .
Π.χ. γωνια προσκρουσης ( εαν το ζητουμενο ειναι οι χαμηλες αυτο λιγοτερο μας απασχολει στα πορωδη)
Το πως επιδρα το βαρος πανω των 50 κιλων οταν ειναι ξαπλωτο η ορθιο το φυλλο πισω απο μια διατρητη.
Σε καθετες επιφανειες καλυτερα τα ποιο ελαφρυα να μπαινουν απο την πλευρα του τοιχου και τα βαρυτερα προς τη γυψοσανιδα διοτθι ετσι λειτουργουν ως ελατηριο , στην οροφη το ιδιο μονο που τωρα αθροιζεται το ηδη βαρος (λογω βαρυτητας του φυλλου)
Στα δεκα εκατοστα παχους καλυτερα συνδιασμοι πυκνοτητων 50-30/18 , 80-30/18 , να σου πω την αληθεια δεν ξερω ποιο απαραιτητα ειναι καλυτερο αλλα θα μπορουσες και συνδιαστικα .
Δε θα προτεινα ποιο μεγαλου βαρους διοτι αυτα δουλευουν ως μαζα και θελουν συντονισμο, που για τετοιες δουλειες υπαρχουν καλυτερα και λεπτοτερα υλικα,
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.675
Reaction score
146.043
Τι συμπέρασμα βγάζετε από τα δύο διαγράμματα και τις προβλεπόμενες συχνότητες αντήχησης/συντελεστές απόσβεσης;
Δεν υπάρχει μια απάντηση.

Για να το πω αλλιώς: η ερώτηση είναι λάθος. 😄😂😁

Το ζητούμενο είναι η ισορροπημένη στο φάσμα έμμεση ενέργεια, και η ελάττωση της σημαντικής ποσότητας της άμεσης (όχι όλης).

Στο ταβάνι, η ενέργεια που φτάνει είναι ελαττωμένη στις ανώτερες συχνότητες (βάλε μια σκάλα και πάνε το κεφάλι σου κοντά στο ταβάνι να δεις τι ακούς).
Η δουλειά που πρέπει να κάνει το ταβάνι, είναι διπλή:

1. να σκοτώσει το flutter echo, το οποίο οφείλεται σε αλλεπάλληλες αντανακλάσεις μεταξύ πατώματος και ταβανιού στις υψηλές συχνότητες. Και μόνον βάζοντας μια διάτρητη γυψοσανίδα (που δεν επιτρέπει ισχυρή ανάκλαση στις υψηλές συχνότητες) είσαι οκ.

2. Να μειώσει το στάσιμο λόγω διάστασης ύψους του χώρου ακρόασης. Η ίδια η μάζα της γυψοσανίδας θα κάνει την μεγαλύτερη δουλειά, μέσω συνήχησης, δηλαδή μέσω ταλάντωσης της γυψοσανίδας, οπότε η ηχητική ενέργεια μετατρέπεται σε μηχανική. Η ταλάντωση της γυψοσανίδας θα είναι σταθερά συντονισμένη σε κάποιο συχνοτικό εύρος, αναλόγως εμβαδού και διαστάσεων της ελεύθερης επιφάνειας προς ταλάντωση. Ως εκ τούτου, η ανόμοια στήριξη της γυψοσανίδας στο ταβάνι με διαφορετικές αποστάσεις μεταξύ των σημείων στήριξης, μοιράζει σε περισσότερες συχνοτικές περιοχές τα σημεία συντονισμού της.
Η ποσότητα του ηχοαπορροφητικού υλικού πίσω από τη γυψοσανίδα του ταβανιού έχει ως κύριο στόχο την απορρόφηση του ιδιοσυντονισμού της ίδιας της γυψοσανίδας, και δευτερευόντως την απορρόφηση συχνοτήτων που περνάνε την γυψοσανίδα.

Η απορρόφηση αυτή, γίνεται κυρίως με μηχανικό τρόπο, κι όχι μέσω απορρόφησης. Θα καταλάβεις παρακάτω.

Πάμε τώρα στους τοίχους.

Στους τοίχους ισχύουν μεν όσα ήδη αναφέρθηκαν για το ταβάνι, αλλά εδώ έχουμε άλλα δεδομένα. Οι τοίχοι δέχονται άμεση ενέργεια από τα ηχεία, και το ζητούμενο είναι μεν να μειώσουν την ισχύ της άμεσης ανάκλασης (όχι να την εξαφανίσουν) αλλά ταυτόχρονα να υπάρχει ισορροπημένη στο φάσμα ανάκλαση από το τοιχωματικό όριο στο οποίο έχεις βάλει γυψοσανίδα.

Η ενέργεια δηλαδή της έμμεσης που θα βγαίνει από την γυψοσανίδα, στοχεύουμε να είναι ισορροπημένη στο φάσμα.

Η ενέργεια αυτή αποτελείται από το άθροισμα 3 επιμέρους ενεργειακών στοιχείων:

1. Από την ανάκλαση της επιφάνειας της γυψοσανίδας

2. Από την ανακλώμενη ενέργεια στο τοιχωματικό όριο πίσω από τη γυψοσανίδα

3. Από την ενέργεια της συνήχησης της γυψοσανίδας

Η επιλογή του υλικού της απορρόφησης πίσω από τη γυψοσανίδα θεωρητικά στοχεύει στο 2, αλλά πρακτικά στο 3. Για το 2: Χαμηλομεσαίες συχνότητες περνάνε τη γυψοσανίδα, φτάνουν στον τοίχο, ανακλώνται, ξαναπερνανε τη γυψοσανίδα, και έρχονται σε σένα.

Όλη αυτή η διαδρομή, έτσι κι αλλιώς εμπεριέχει μείωση της ενέργειας αυτής. Ακόμα και η ανάκλαση στο τοιχωματικό όριο, οδηγεί σε μείωση της ενέργειας, όπως και η διαδρομή μέσα από τα υλικά.

Δεν θέλουμε αυτή η ενέργεια να εξαφανιστεί, θέλουμε να υπάρχει στο χώρο, να παραμείνει, αλλά σε ισορροπία με την ενέργεια στο υπόλοιπο φάσμα.

Στο τέλος, η κυριότερη δουλειά που θα κάνει το υλικό απορρόφησης πίσω από τη γυψοσανίδα, πάλι είναι να αποσβέσει τον ιδιοσυντονισμό της γυψοσανίδας, το 3, την συνήχηση αυτής. Ποια είναι η συχνοτική περιοχή αυτής της συνήχησης; Την ακούς όταν χτυπάς τη γυψοσανίδα! Χαχαχαχαχαχχαχαχα

Ο κυριότερος τρόπος μείωσης αυτής της ενέργειας, δεν είναι με απορρόφηση από το υλικό, αλλά με μηχανική μείωση της ταλάντωσης της γυψοσανίδας, οπότε η μηχανική ενέργεια μετατρέπεται σε θερμότητα.

Αυτό γίνεται με την ελαστικότητα του υλικού απορρόφησης, το οποίο ακουμπάει πάνω στη γυψοσανίδα, και μηχανικά αποσβένει την ταλάντωσή της.

Έτσι, τελικά, η ηχητική ενέργεια μετατρέπεται σε μηχανική και στο τέλος σε θερμική.

Και αυτή είναι η κυριότερη δουλειά του υλικού απορρόφησης, δηλαδή να δρα ως ένα ελατήριο απόσβεσης των ταλαντώσεων αυτής.
 

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.857
Reaction score
12.042
Για τρέξε το με 150 κιλών πετροβαμβακα 5 πόντων κενός αέρος και ξανά τον ίδιο πετροβαμβακα
Εγώ καταλαβαίνω ότι βγάζει χειρότερη καμπύλη απορρόφησης σε σχέση με τον αραιότερο των 30kg/m^3 στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων αλλά, λόγω βάρους, καλύτερη μηχανική απόσβεση. Νομίζεις ότι λέει κάτι διαφορετικό;
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.675
Reaction score
146.043
Στις χαμηλές συχνότητες, όλα αυτά δε κάνουν τίποτα απολύτως.

Ξέχασέ το.

Μόνον με πολλαπλά σαμπ φτιάχνεις τους χρόνους από 100 κύκλους και κάτω, όπως το βλέπεις στο σπεκτρο.

Μόνον βάζοντας κι άλλα σαμπ.

Με συνήχηση, για να πιάσεις πολύ χαμηλές συχνότητες, θες κάτι 4-μετρα και 6-μετρα, κι αυτό μετά βίας για 35-40 κύκλους. Ανέφικτα.

Μόνον με πολλαπλά σαμπ.

Επίσης, για 3η οκτάβα, θες ΠΟΛΥ μεγάλες επιφάνειες με γυψοσανίδα για να κάνεις κάτι. Πολύ εμβαδό. Όχι αστεία.

Μην ασχολείσαι..





Σημείωση: για να κάνει συνήχηση η γυψοσανίδα, δηλαδή για να παίρνει την πλεονάζουσα ενέργεια των μπάσων (πλεονάζουσα είναι κυρίως στα συχνοτικά σημεία ιδιοσυντονισμού του χώρου λόγω διαστάσεων, και στους κόμβους ενέργειας) και να ταλαντώνεται, ώστε να μετατρέπει την ηχητική σε μηχανική (και ταυτόχρονα δρα ως δευτερεύουσα Πηγή ηχητικής ενέργειας, εξ'ου ο όρος συνήχηση - σαν να είναι ένα σαμπ ακόμα - και τρόπον τινά διάχυση στις χαμηλές) πρέπει να είναι ελεύθερη να κινείται, να ταλαντώνεται, δηλαδή να στηρίζεται σε ελαστικά στηρίγματα, κι όχι σταθερά. Όσο μεγαλύτερο εμβαδό ελεύθερης γυψοσανίδας, τόσο μεγαλύτερη ταλάντωση μπορεί να κάνει, και σε χαμηλότερη συχνότητα.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.675
Reaction score
146.043
Εγώ καταλαβαίνω ότι βγάζει χειρότερη καμπύλη απορρόφησης σε σχέση με τον αραιότερο των 30kg/m^3 στην περιοχή των χαμηλών συχνοτήτων αλλά, λόγω βάρους, καλύτερη μηχανική απόσβεση.
Μόνον το βάρος μετράει.

Σκέψου πως για να κόψεις πολύ χαμηλές συχνότητες, θες φύλλα μολύβδου, δηλαδή πολύ μεγάλο βάρος.

Η μάζα είναι αυτή που θα μαζέψει την ενέργεια, να την μετατρέψει σε θερμότητα.

Το "σάντουιτς" από ένα μαλακό υλικό (ελαφρύ, αραιό, πολύ ελαστικό) με ένα βαρύ πυκνό υλικό (λιγότερο ελαστικό) δίνει 2 ελατήρια στη σειρά για να μαζέψουν την ταλάντωση της επιφάνειας της γυψοσανίδας. Τα 2 ελατήρια, είναι καλύτερα από ένα ελατήριο, για πολλούς λόγους.

Αν δεν περισσεύει χώρος, το πυκνό βαρύ υλικό είναι πάντα η δική μου προτίμηση, πχ ένα κοποπρεν. Αυτό, ακόμα και στους 2 πόντους, θα μαζέψει μπόλικα μεσαία, ενώ ένα ελαφρύ στο ίδιο πάχος, δε μαζεύει καθόλου μεσαία. (Με τα μπάσα δεν ασχολούμαστε).

Τα ηχεία βγάζουν από την πίσω επιφάνεια της καμπίνας μπόλικο μεσαίο, καθώς αυτό διαπερνά εύκολα την ξύλινη καμπίνα. Θες από πίσω από το ηχείο να υπάρχει ένα πυκνό υλικό μεγάλου βάρους να μαζέψει το μεσαίο αυτό. Ωραιότατα αντανακλάται αυτό από τα σκληρά τοιχωματικά όρια.

Ασχέτως των υπολοίπων, εδώ και χρόνια λέω πως αν έχεις τοποθετήσει ηχείο on wall, που είναι πολύ σωστή τοποθέτηση για πολλούς λόγους, βάλε ένα κοποπρεν μεταξύ ηχείου και τοίχου.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.857
Reaction score
12.042
Άρα, για να συνοψίσουμε:

1) οι οπές της γυψοσανίδας, σε συνδυασμό με τα έπιπλα και τα άλλα στοιχεία του χώρου αρκούν για να εξαλειφθεί το flutter echo στις υψηλές συχνότητες.

2) τα πολλαπλά SW, όταν τοποθετηθούν και ρυθμιστούν σωστά, διευθετούν ικανοποιητικά τις χαμηλές αρκεί ο χώρος να μην είναι προβληματικός.

3) η γυψοσανίδα πρέπει να έχει τη δυνατότητα ταλάντωσης ώστε να κάνει συνήχηση.
Ερώτηση: πρέπει να μπουν ελαστικά στοιχεία ανάρτησης σε όλα τα σημεία στήριξης και ποιου τύπου; (πχ με λάστιχο ή/και ελατήριο)

2) η γυψοσανίδα πρέπει να έχει ασύμμετρη στήριξη ώστε να μοιράζει σε περισσότερες συχνοτικές περιοχές τα σημεία συντονισμού της.
Ερώτηση: πόση πρέπει να είναι η απόσταση μεταξύ των προφίλ και πόση αυξομείωση να έχει; (πχ ανά 50cm +/-10cm μεταξύ διαδοχικών προφίλ)

3) το σάντουιτς πυκνού-αραιού υλικού έχει πιθανότατα καλύτερη απόδοση. Εγώ έχω μέχρι 180mm διαθέσιμο χώρο πάνω από τη γυψοσανίδα (τα οποία είναι προτιμητέο να μην εξαντληθούν εάν δεν είναι απαραίτητο, για να μη χαμηλώσει πολύ η οροφή). Το Copopren είναι ένα υλικό που προτείνεται για τη μηχανική απόσβεση στις μεσαίες συχνότητες. Ερωτήσεις:
α) μπορεί αντί για αυτό να χρησιμοποιηθεί
βαρύς πετροβάμβακας με παρόμοια πυκνότητα και αντίσταση ροής αέρα, ο οποίος έχει το 1/10 του κόστους;
β) θα ταίριαζε με αυτόν ένας
ελαφρύς ορυκτοβάμβακας και ποια είναι η σειρά τοποθέτησης; (πχ γυψοσανίδα, βαρύς, ελαφρύς, αέρας)
γ) πόσα εκατοστά αέρα πρέπει να περιλαμβάνονται;
 

Μηνύματα
5.470
Reaction score
6.640
Aλλη μια φορα με περσσοτερη αναλυση , γιατι βλεπω οτι το ψαχνεις και καλα κανεις.
Ο χρονος μειωσης επιτυγχανεται με την μετατροπη της κινητικης ενεργειας σε θερμικη .
Τα πορωδη κινουν τις ινες, τα μαζας την αυτη.
Τα πρωτα εχουν ενεργουν σε ολες , σε ποσοτητα μεγαλυτερη στις χαμηλες και θελουν τοποθετηση σε σημεια υψηλης ταχυτητας .
Τι σημαινει αυτο; 1/4 μηκου κυματος εχεις τη μεγιστη αποδοση π.χ 80hz χοντρικα επι 3 δια 4 = 60 εκατοστα τοποθετηση απο τον τοιχο και γεμισμα ολο με το ποιο ελαφρυ υλικο (18 κιλα)
1763965377910.png

καταλαβαινεις γιατι εκει εχουμε το μεγιστο πλατος.
οσο αυξανεις το παχος τοσο ελαφρυτερα υλικα θες και το αντιστροφο φυσικα .(ετσι εχεις σταθερη ταχυτητα και αποτελεσματικοτητα σε ολα τα 1/4 και τις υποδιαιρεσεις τους στις υπολοιπες συνχοτητες.
Τωρα οσο πλησιαζεις το τοιχωματικο οριο εκει τεινει να μεινεται η ταχυτητα μεχρι να μηδενιστει οπου εκει εχει υψηλη πιεση και γιαυτο θες μαζα και ταλαντωση αυτης αρα εξασθενιση της χ συχνοτητας με την μετατροπη ενεργειων οπως προαναφερθηκε.
Τεχνικες οπωςελαφρυ υλικο στον τοιχο σε επαφη και π,χ, ξυλινη επιφανεια κολλητα υπο πιεση , εχει το σκοπο της ταλαντωσης συντονισμενης σε χ συχνοτητα και το υλικο απο πισω κανει αυτη τη δουλεια .
Η χρηση διαφορετικων υλικων απο πισω εχει να κανει με τον να πετυχεις περοσσοτερες συχνοτητες αφου ο συντονισμος σημαινει και μικροτερο ευρος .
Τον αερα γιατι τον λενε καταλαβες ;
Διοτι οσο πλησιαζεις στον τοιχο η αποτελεσματικοτητα των ινωδη υλικων επειδη δεν εχει ταχυτητα αλλα πιεση ειναι σχεδον ανυπαρκτη . Μην το συγχεεις με την χρηση τους ως ελατηριο στηνεφαρμογη συντονισμου.
Εγω θα κατεβαζα το ταβανι στην ελαχιστη αιθητικα αποσταση που θα μου επετρεπε να ενσωματωσω ατμος ηχεια .
 

Μηνύματα
5.791
Reaction score
10.031
Άρα, για να συνοψίσουμε:

1) οι οπές της γυψοσανίδας, σε συνδυασμό με τα έπιπλα και τα άλλα στοιχεία του χώρου αρκούν για να εξαλειφθεί το flutter echo στις υψηλές συχνότητες.

2) τα πολλαπλά SW, όταν τοποθετηθούν και ρυθμιστούν σωστά, διευθετούν ικανοποιητικά τις χαμηλές αρκεί ο χώρος να μην είναι προβληματικός.

3) η γυψοσανίδα πρέπει να έχει τη δυνατότητα ταλάντωσης ώστε να κάνει συνήχηση.
Ερώτηση: πρέπει να μπουν ελαστικά στοιχεία ανάρτησης σε όλα τα σημεία στήριξης και ποιου τύπου; (πχ με λάστιχο ή/και ελατήριο)

2) η γυψοσανίδα πρέπει να έχει ασύμμετρη στήριξη ώστε να μοιράζει σε περισσότερες συχνοτικές περιοχές τα σημεία συντονισμού της.
Ερώτηση: πόση πρέπει να είναι η απόσταση μεταξύ των προφίλ και πόση αυξομείωση να έχει; (πχ ανά 50cm +/-10cm μεταξύ διαδοχικών προφίλ)

3) το σάντουιτς πυκνού-αραιού υλικού έχει πιθανότατα καλύτερη απόδοση. Εγώ έχω μέχρι 180mm διαθέσιμο χώρο πάνω από τη γυψοσανίδα (τα οποία είναι προτιμητέο να μην εξαντληθούν εάν δεν είναι απαραίτητο, για να μη χαμηλώσει πολύ η οροφή). Το Copopren είναι ένα υλικό που προτείνεται για τη μηχανική απόσβεση στις μεσαίες συχνότητες. Ερωτήσεις:
α) μπορεί αντί για αυτό να χρησιμοποιηθεί
βαρύς πετροβάμβακας με παρόμοια πυκνότητα και αντίσταση ροής αέρα, ο οποίος έχει το 1/10 του κόστους;
β) θα ταίριαζε με αυτόν ένας
ελαφρύς ορυκτοβάμβακας και ποια είναι η σειρά τοποθέτησης; (πχ γυψοσανίδα, βαρύς, ελαφρύς, αέρας)
γ) πόσα εκατοστά αέρα πρέπει να περιλαμβάνονται;
Με διαθέσιμο χώρο 180mm θα πρέπει να επιλέξεις βαρύ πετροβάμβακα.
Ελαφρύ σε πάχη 40 cmκτλπ.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.675
Reaction score
146.043
Θα σου απαντήσω δια του δικού μου παραδείγματος:

πόσα εκατοστά αέρα πρέπει να περιλαμβάνονται;
Προσωπικά δεν έχω αφήσει καθόλου "αέρα".
Γέμισα κάθε ίχνος ελεύθερου χώρου με αριθερμ.

μπορεί αντί για αυτό να χρησιμοποιηθεί βαρύς πετροβάμβακας με παρόμοια πυκνότητα και αντίσταση ροής αέρα, ο οποίος έχει το 1/10 του κόστους;
Στο ταβάνι, ναι βεβαίως.
Χωρίς κανένα άλλο υλικό.
Μόνο βαρύς πετροβάμβακας, μια χαρά.

Στους τοίχους, ναι, αλλά με λίγο υποδεέστερο αποτέλεσμα.

Εγώ κοποπρεν έχω σε όλο το εμβαδό του εμπρός τοίχου, μεταξύ των main ηχείων, από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι (με διαχυτές από πάνω), και σε όλο το εμβαδό της οθόνης προβολής φυσικά. Δηλαδή καλύπτει πλήρως τα 3 εμπρός ηχεία., όλο το πραμα που έρχεται από μπροστά.

Για μείωση του κόστους, στις υπόλοιπες επιφάνειες, προσωπικά χρησιμοποίησα μεγάλες ποσότητες αριφλέξ, που δεν το βλέπω τώρα σκέτο διαθέσιμο στο Λαζαράκη, ήταν φύλλα 4-5cm πάχους. Τώρα το βλέπω σαν σάντουιτς, που είναι εξαιρετική ιδέα:


β) θα ταίριαζε με αυτόν ένας ελαφρύς ορυκτοβάμβακας και ποια είναι η σειρά τοποθέτησης; (πχ γυψοσανίδα, βαρύς, ελαφρύς, αέρας)
Ναι, αλλά ο ορυκτοβάμβακας δεν με βόλεψε ιδιαίτερα στις κατασκευές, αν και έχω χρησιμοποιήσει κάποιες ποσότητες.

Προτίμησα είτε ρολό πράσινου αριθέρμ (έχω χρησιμοποιήσει 4 ρολά)


Είτε (ακόμα καλύτερα) φύλλα σιλσόνοκ


Από τα οποία έχω χρησιμοποιήσει τεράστιες ποσότητες.


Βλέποντας το σάντουιτς αριφλεξ, νομίζω πως αυτό είναι η καλύτερη λύση.
Το αριφλέξ είναι σημαντικά πυκνότερο του πράσινου αριθερμ, εάν μπει σε επαφή με τη γυψοσανίδα θα συμμαζέψει πιο σύντομα τις ταλαντώσεις.

Τώρα ποια πλευρά θα ακουμπάει στη γυψοσανίδα, εξαρτάται από την εφαρμογή. Σίγουρα κάνε μια ερώτηση στον Λαζαράκη, να δεις τι προτείνει αυτος. Χρειάζεται να είναι σε όλο το εμβαδό της η γυψοσανίδα σε καλή επαφή (με κάποια πίεση) από το υλικό αυτό. Όποιο βολεύει στην εγκατάσταση. Εγώ στρίμωξα μπόλικο μαλακό αριθερμ πίσω από τις ξύλινες επιφάνειες στις κατασκευές μου, να τις πιέζουν "καλά", και όπου είχε χαλαρότητα, έβαζα αριφλέξ. Πίσω από τα ηχεία, αριφλέξ κολλητά με τις ξύλινες επιφάνειες.

Εάν δεν πιέζει καλά το σάντουιτς την γυψοσανίδα, ρίξε χύμα αριθερμ από ρολό, ή βάλε επιπρόσθετα φύλα αριθερμ, που εύκολα πιέζονται όσο θες.

Στο ταβάνι, πετροβάμβακα μεγάλου βάρους. Λόγω του βάρους του, έρχεται και πέφτει πάνω στη γυψοσανίδα, οπότε η δουλειά γίνεται.

Ερώτηση: πόση πρέπει να είναι η απόσταση μεταξύ των προφίλ και πόση αυξομείωση να έχει; (πχ ανά 50cm +/-10cm μεταξύ διαδοχικών προφίλ)
Δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.
Με ξύλο γίνονται πιο πολλά, με γυψοσανίδα υπάρχουν περιορισμοί λόγω των στάνταρ διαστάσεων.

Χρήσιμη είναι η μεγαλύτερη ελεύθερη επιφάνεια.
Όσο "μεγαλη' κι αν είναι, πάλι μικρή είναι (για να κατέβει πιο χαμηλά συχνοτικά).

Πες του πως εκτός από το να χρησιμοποιηθεί όλο το πλάτος της γυψοσανίδας (το προφανές) να χρησιμοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο όλο το μήκος της. Όσο γίνεται, να είναι ολόκληρα κομμάτια, και χωρίς κάθετα στηρίγματα, να είναι ελεύθερα στο εμβαδό τους, δηλαδή μόνο περιμετρική στήριξη, από ελαστικά βύσματα.
Ε, κάποια θα είναι κομμένα. Αυτά.


Ερώτηση: πρέπει να μπουν ελαστικά στοιχεία ανάρτησης σε όλα τα σημεία στήριξης και ποιου τύπου; (πχ με λάστιχο ή/και ελατήριο)
Έχουν στάνταρ τέτοια ελαστικά στηρίγματα οι διάτρητες. Αρκεί να χρησιμοποιηθούν αυτά, κι όχι όσα χρησιμοποιούνται στις κοινές γυψοσανίδες.



ΥΓ. Το σάντουιτς είναι 5 πόντοι. Στον υπόλοιπο διαθέσιμο χώρο, βάλε ο,τι θες, πχ μεγάλου βάρους πετροβάμβακα. Με 10 πόντους πετροβάμβακα και 5 πόντους το σάντουιτς, σύνολο 15, είσαι άρχοντας. Υπερπαραγωγή.


Σημείωσε πως 1 πόντος θα χαθεί με την πίεση, είναι πολύ μαλακό το αριθερμ, σαν τον ορυκτοβάμβακα, αλλά με πιο δεμένη μορφή, κρατάει το σχήμα του.
 
Last edited:

Μηνύματα
19.689
Reaction score
23.799
Θα σου απαντήσω δια του δικού μου παραδείγματος:


Προσωπικά δεν έχω αφήσει καθόλου "αέρα".
Γέμισα κάθε ίχνος ελεύθερου χώρου με αριθερμ.


Στο ταβάνι, ναι βεβαίως.
Χωρίς κανένα άλλο υλικό.
Μόνο βαρύς πετροβάμβακας, μια χαρά.

Στους τοίχους, ναι, αλλά με λίγο υποδεέστερο αποτέλεσμα.

Εγώ κοποπρεν έχω σε όλο το εμβαδό του εμπρός τοίχου, μεταξύ των main ηχείων, από το πάτωμα μέχρι το ταβάνι (με διαχυτές από πάνω), και σε όλο το εμβαδό της οθόνης προβολής φυσικά. Δηλαδή καλύπτει πλήρως τα 3 εμπρός ηχεία., όλο το πραμα που έρχεται από μπροστά.

Για μείωση του κόστους, στις υπόλοιπες επιφάνειες, προσωπικά χρησιμοποίησα μεγάλες ποσότητες αριφλέξ, που δεν το βλέπω τώρα σκέτο διαθέσιμο στο Λαζαράκη, ήταν φύλλα 4-5cm πάχους. Τώρα το βλέπω σαν σάντουιτς, που είναι εξαιρετική ιδέα:



Ναι, αλλά ο ορυκτοβάμβακας δεν με βόλεψε ιδιαίτερα στις κατασκευές, αν και έχω χρησιμοποιήσει κάποιες ποσότητες.

Προτίμησα είτε ρολό πράσινου αριθέρμ (έχω χρησιμοποιήσει 4 ρολά)


Είτε (ακόμα καλύτερα) φύλλα σιλσόνοκ


Από τα οποία έχω χρησιμοποιήσει τεράστιες ποσότητες.


Βλέποντας το σάντουιτς αριφλεξ, νομίζω πως αυτό είναι η καλύτερη λύση.
Το αριφλέξ είναι σημαντικά πυκνότερο του πράσινου αριθερμ, εάν μπει σε επαφή με τη γυψοσανίδα θα συμμαζέψει πιο σύντομα τις ταλαντώσεις.

Τώρα ποια πλευρά θα ακουμπάει στη γυψοσανίδα, εξαρτάται από την εφαρμογή. Σίγουρα κάνε μια ερώτηση στον Λαζαράκη, να δεις τι προτείνει αυτος. Χρειάζεται να είναι σε όλο το εμβαδό της η γυψοσανίδα σε καλή επαφή (με κάποια πίεση) από το υλικό αυτό. Όποιο βολεύει στην εγκατάσταση. Εγώ στρίμωξα μπόλικο μαλακό αριθερμ πίσω από τις ξύλινες επιφάνειες στις κατασκευές μου, να τις πιέζουν "καλά", και όπου είχε χαλαρότητα, έβαζα αριφλέξ. Πίσω από τα ηχεία, αριφλέξ κολλητά με τις ξύλινες επιφάνειες.

Εάν δεν πιέζει καλά το σάντουιτς την γυψοσανίδα, ρίξε χύμα αριθερμ από ρολό, ή βάλε επιπρόσθετα φύλα αριθερμ, που εύκολα πιέζονται όσο θες.

Στο ταβάνι, πετροβάμβακα μεγάλου βάρους. Λόγω του βάρους του, έρχεται και πέφτει πάνω στη γυψοσανίδα, οπότε η δουλειά γίνεται.


Δεν θα βγάλεις άκρη έτσι.
Με ξύλο γίνονται πιο πολλά, με γυψοσανίδα υπάρχουν περιορισμοί λόγω των στάνταρ διαστάσεων.

Χρήσιμη είναι η μεγαλύτερη ελεύθερη επιφάνεια.
Όσο "μεγαλη' κι αν είναι, πάλι μικρή είναι (για να κατέβει πιο χαμηλά συχνοτικά).

Πες του πως εκτός από το να χρησιμοποιηθεί όλο το πλάτος της γυψοσανίδας (το προφανές) να χρησιμοποιηθεί όσο το δυνατόν περισσότερο όλο το μήκος της. Όσο γίνεται, να είναι ολόκληρα κομμάτια, και χωρίς κάθετα στηρίγματα, να είναι ελεύθερα στο εμβαδό τους, δηλαδή μόνο περιμετρική στήριξη, από ελαστικά βύσματα.
Ε, κάποια θα είναι κομμένα. Αυτά.



Έχουν στάνταρ τέτοια ελαστικά στηρίγματα οι διάτρητες. Αρκεί να χρησιμοποιηθούν αυτά, κι όχι όσα χρησιμοποιούνται στις κοινές γυψοσανίδες.



ΥΓ. Το σάντουιτς είναι 5 πόντοι. Στον υπόλοιπο διαθέσιμο χώρο, βάλε ο,τι θες, πχ μεγάλου βάρους πετροβάμβακα. Με 10 πόντους πετροβάμβακα και 5 πόντους το σάντουιτς, σύνολο 15, είσαι άρχοντας. Υπερπαραγωγή.


Σημείωσε πως 1 πόντος θα χαθεί με την πίεση, είναι πολύ μαλακό το αριθερμ, σαν τον ορυκτοβάμβακα, αλλά με πιο δεμένη μορφή, κρατάει το σχήμα του.
Το πάπλωμα αριθέρμ είναι για να κάνεις μεγαλύτερα πάχη απορρόφησης χαμηλών. Θα έλεγα πάνω απο 25-30 cm. (ας φαίνεται ότι έχει χειρότερες επιδόσεις). Τα φύλλα είναι πιο πολύ για μικρότερα πάχη. Το κοποπρέν (πέρα απο αυτά που λες περί της χρησης του και πού) και αυτό έχει χειρότερες επιδόσεις αλλά η καμπύλη του σαν πιο "ομαλή" είναι πιο κοντά στο τι χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες της ακουστικής (acoustic people χα χα) για καλύτερο αποτέλεσμα για μουσική. Ιδια απότομη είναι και η καμπύλη μιας γυψοσανίδας και συνήθως είναι κατάλληλη για ομιλία. Φαντάζομαι μπορεί να βρει κάποιος και με ομαλότερη καμπύλη αλλά και η ανάκλαση της ως ανάκλαση είναι λίγο βαρετή. Ξύλο καλύτερα.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.675
Reaction score
146.043
Το πάπλωμα αριθέρμ είναι για να κάνεις μεγαλύτερα πάχη απορρόφησης χαμηλών. Θα έλεγα πάνω απο 25-30 cm. (ας φαίνεται ότι έχει χειρότερες επιδόσεις).
Συμφωνώ.

Με το "πάπλωμα" που λες, έχω γεμίσει τους 2 τεράστιους εμπρός ακριανούς χώρους πίσω από τα μεγάλα ξύλα, που απέχουν 35-45 πόντους από τον τοίχο.


Το κοποπρέν (πέρα απο αυτά που λες περί της χρησης του και πού) και αυτό έχει χειρότερες επιδόσεις αλλά η καμπύλη του σαν πιο "ομαλή" είναι πιο κοντά στο τι χρησιμοποιούν οι επαγγελματίες της ακουστικής (acoustic people χα χα) για καλύτερο αποτέλεσμα για μουσική.
Σωστά.
Ομοίως οι διάτρητες με το πιο ομαλό γράφημα στο φάσμα.

Πχ από δω

12732.jpg


Θα διάλεγα την ανοιχτή γκρι και στα δύο, με προτιμότερο το κάτω.
Η ομαλή πτώση ανεβαίνοντας το φάσμα μου αρέσει, και η κορύφωση στους 250, όχι ψηλότερα.


Ξύλο καλύτερα.
Συμφωνώ, αλλά βγαίνει ακριβότερο, γιατί θέλει επιπρόσθετη σκέδαση στην πρόσθια επιφάνειά του, ενώ η διάτρητη γυψοσανίδα δε θέλει τίποτα.


ΥΓ. Βασικά η καλύτερη επιφάνεια είναι ξύλο (MDF πάχους 1 cm) με κολλημένο copopren στην εμπρός επιφάνειά του, και με φελιζολένιους διαχυτές για σκέδαση κολλημένους πάνω στο κοποπρεν.
Πίσω από το ξύλο, 35-50cm χώρο, με το σάντουιτς+ πάπλωμα.
Το ξύλο να πατάει σε 2 μαλακά πλαστικά πόδια στις άκρες του στο δάπεδο, και δεμένο με ελαστικό κορδόνι στα 2 πάνω άκρα του με τον τοίχο. Δονείται εντελώς ελεύθερα.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.857
Reaction score
12.042
Στο ταβάνι, ναι βεβαίως.
Χωρίς κανένα άλλο υλικό.
Μόνο βαρύς πετροβάμβακας, μια χαρά.
Εάν βάλω μόνο πετροβάμβακα 100kg/m^3 πάνω στη διάτρητη, να περιοριστώ στα 50mm ή να πάω σε παχύτερο;
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
59.675
Reaction score
146.043
Εάν βάλω μόνο πετροβάμβακα 100kg/m^3 πάνω στη διάτρητη, να περιοριστώ στα 50mm ή να πάω σε παχύτερο;
Μια χαρά είναι 5 πόντοι, αλλά αν έχεις τη δυνατότητα να βάλεις 10 πόντους, θα είναι καλύτερα.

ΥΓ. Και για τους τοίχους μια χαρά είναι οι 5 πόντοι του σάντουιτς. Γλυτώνεις και χώρο.
 

Μηνύματα
5.470
Reaction score
6.640
Πληροφοριακα το ariflex ειναι θερμοκολλημενο σαντουιτς πολυεστερικων ινων και ελαστομερους πολυουρεθανης και ειναι ελληνικη πατεντα (κατα δηλωση ) σιγουρα ομως το δηλωνει το ονομα του
aritherm+flexfoam και επινοηθηκε ακριβως για να συνδιασει διαφορετικα υλικα για μεγιστη ηχομονωση σε χωρους λειτουργειας μηχανηματων με το ελαχιστοπαχος.
Προσωπικα και λογω ταβανιου αλλα και γνωριζοντας το υφασμα που εχει η γυψοσανιδα, θα απεφευγα ως πρωτο στρωμα απο τη πλευρα της γυψοσανιδας πετροβαμβακες αφου ηδη υπαρχουν υλικα με παρομοια σπεκς εαν και ακριβοτερα.
 
Last edited:

MaxHeadroom

Moderator
Moderator
Μηνύματα
8.857
Reaction score
12.042
Προσωπικα και λογω ταβανιου αλλα και γνωριζοντας το υφασμα που εχει η γυψοσανιδα, θα απεφευγα ως πρωτο στρωμα απο τη πλευρα της γυψοσανιδας πετροβαμβακες αφου ηδη υπαρχουν υλικα με παρομοια σπεκς εαν και ακριβοτερα.
Γιατί θα το απέφευγες και τι θα προτιμούσες; Έχει να κάνει με τη σκόνη;
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
176.726
Μηνύματα
3.061.802
Members
38.603
Νεότερο μέλος
g tv
Top