Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Πορτ Σάρλοτ, τρομερό καπνιστό, μαστ.

IMG_20210314_154434.jpg


Να το πάρεις, εγγύηση. Εφόσον αγαπάς καλό καπνιστό, αυτά είναι από τις πιο πετυχημένες επιλογές.

Θα πρέπει σιγά σιγά να εξερευνήσουμε κι άλλες σοβαρές επιλογές καπνιστών, είναι και σε μένα αγαπημένα πολύ τα καπνιστά, ιδίως για δεύτερο ποτήρι. Στο πρώτο γενικά προτιμώ μια πιο χαλαρή γεύση, Πορτ κασκς ή σερι.

Και το Πιτ μονστερ της συλλογής κομπας μποξ είναι δυναμίτης. :)

To octomore δεν είναι ιδιαίτερα φτηνό βέβαια, αλλά δες βαθμολογία...


"the world's most heavily peated whisky" 8-)



ΥΓ. Τώρα έχω βάλει το μάτι το 4.2 το οποίο αν και επίσης 5 ετών, είναι ακόμα πιο ακριβό..

1615730936784.png



Και λινκ για μελέτη του Πορτ Σάρλοτ, πολύ πιο οικονομικού (~50€) αλλά εξίσου αξιόλογου:

 
Last edited:


Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Λοιπόν πάμε σιγά σιγά στα σοβαρά ερωτήματα:
Είναι αρκετό το headroom ώστε να παίζει το σύστημα σε εντάσεις reference και να μην συμπιέζει;
Ναι. Απλά δεν έχει κανένα πρόβλημα ούτε στους δορυφόρους, ούτε στα σαμπ που όλα ξυνονται σε reference ένταση. Δεν χρειάζεται να το ξανασυζητήσουμε αυτό το θέμα, είναι λήξαν.
Το v shape που έχει το κεντρικό σε σχέση με τα LR πόσο ανομοιόμορφο ακούγεται;
Καθόλου. Παρόλο που ήταν το πρώτο που περίμενα να μην μου αρέσει δεν μπορώ να πω ότι αισθάνθηκα κάπου ότι το κεντρικό βρίσκεται πιο χαμηλά από τα LR. θέλω μια διευκρίνιση από τον Κωστα βέβαια αν έχει σεταρει το τρινοβ στην mlp ώστε να δημιουργεί την αίσθηση οτι το κεντρικό είναι στο ύψος των LR. Έχει συγκεκριμένη τέτοια δυνατότητα ο τρινοβ για αυτό ρωτάω.
Λογω του σχετικά μικρού ανοίγματος των ηχείων πως ακούγεται στις άλλες θέσεις;
Δεν δοκίμασα να κάτσω για ώρα σε άλλη θέση για να βγάλω ασφαλές συμπέρασμα αλλά οσο και να μετακινήθηκα, ακόμα και όταν σηκώθηκα μου φάνηκε ότι ο ήχος έρχεται από τη θέση που πρέπει για να το πω με απλά λόγια. Το ίδιο φαινόμενο που αντιλαμβάνεται το αυτί στο σινεμά που σχεδόν ποτέ δεν είσαι στο κέντρο αλλά καταλαβαίνεις από που έρχεται ο ήχος χωρίς να νιώθεις ότι κάποιο ηχείο είναι πολυ κοντά σου. Σε αυτό βοηθάει το ότι τα ηχεία είναι πολλά; Δεν μπορώ να το εξηγήσω αυτό, αν θες πες κάτι παραπάνω για αυτό εσύ Κώστα.

Πόσο καφριλικι σηκώνει το σύστημα;
Εδώ είναι το πιο σοκαριστικό εύρημα... Δεν το περίμενα αυτό πραγματικά... Ήμουν σίγουρος ότι το σύστημα μετράει άριστα, ήμουν σίγουρος ότι ο χώρος είναι άριστος, ήμουν σίγουρος ότι σε reference θα γαζωνει, η μοναδική σοβαρή αμφιβολία που είχα είναι αν μπορεί να βγάλει εντάσεις για καφρους. Πραγματικά δεν περίμενα ποτέ να παίζει τόσο δυνατά... Τα ηχεία μπορεί να νομίζετε ότι είναι μικρά αλλά μην ξεγελιεστε, διότι εδώ μιλάμε για 13 ίδια ηχεία με αυτά τα κτήνη σαμπ. Ακούγαμε σε 18 db πάνω από το reference και το σύστημα είχε κι άλλο. Τα woofer τα έβλεπες ότι έχουν κι άλλη διαδρομή και ακούγαμε σε ένταση που ελάχιστα συστηματα πολύ μεγάλων ηχείων μπορούν να φτάσουν.
Στην απόσταση ακρόασης που τα έχει ο Κώστας τα 310 δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από κανένα ηχείο. Πρέπει να το ξεκαθαρίσω αυτό, ότι τα 310 δεν είναι συμβιβασμός ανάμεσα σε εντάσεις και ποιότητα. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να πάρεις μεγαλύτερο ηχείο... Δεν μπορούσα να πιστέψω ότι ακούγαμε σε αυτές τις εντάσεις και τόσο ξεκούραστα. Μέχρι χτες είχα κάποιες επιφυλάξεις στο θέμα γκαζιού από τα "μικρά" ενεργά Neumann kh310 αλλά τελικά δεν είναι καθόλου μικρά.
Οι 99 στους 100 που θα διαβάσουν αυτό το νήμα δεν μπορούν να αντιληφθούν καν τις εντάσεις που λέμε και θα μπορούσαν να φτάσουν στα όρια που ακούνε με πολύ φτηνοτερους και μικρότερους δορυφόρους.
Ότι και να γράφω είναι λίγο πραγματικά, αυτό που πρέπει να μείνει είναι ότι το στήσιμο του σεταπ πρέπει να ξεκινάει από τον χώρο, να συνεχίζεται με τα σαμπ που πρέπει να επενδύσουμε το μεγαλύτερο μέρος του budget σε σχέση με τους δορυφόρους και μετά όλα τα άλλα...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Μέχρι χτες είχα κάποιες επιφυλάξεις στο θέμα γκαζιού από τα "μικρά" ενεργά Neumann kh310
Στα -18 dB έγιναν οι περισσότερες ακροάσεις, σε λίγα κομμάτια ανέβηκε το πολύ μέχρι -10 για λίγα δευτερόλεπτα και ξανά -18. Φωνές φωνές και πάλι φωνές. Το αγαπημένο μου είδος, αποκαλυπτικό για κάθε ηχείο.

Στόχος του Αλέξανδρου ήταν να διατηρήσει ακέραια την ακουστική του οξύτητα, ώστε να διακρίνει όσα περισσότερα είναι εφικτά, και δικαίως, διότι μετά από κάνα 10-λεπτο σε στάθμες άνω των 120 ντεσιμπέλ, τα αυτιά παραδίδουν πνεύμα τουλάχιστον για ένα 4-ωρο.

Σε κάποια φάση του έβαλα ένα κομμάτι μπιτάδικο άγριο και υψηλή εγγραφή (τυπικά συμπιεσμένα) που στα -20 βγήκε ήδη πολύ υψηλή στάθμη, και του λέω "ανέτως το πάω στο "0", είκοσι ντεσιμπέλ πάνω. Δε με πίστεψε φυσικά. Δε πειράζει, συνεχίζουμε ακροασεις, ήταν πλούσιο το πρόγραμμα. Όταν τελειώσαμε ακροάσεις, αφού του έδωσα ταμπλέτα για ρουν-τινταλ-κιομπουζ και του'πα "παίξε ο, τι θες σε όση στάθμη θες οτιδήποτε μέχρι το 0 χαλαρά, εγώ πάω για τσιγαρο" και τον άφησα κάνα τέταρτο να παίζει, κατέβηκα κι ήθελε ταινίες.

Ε, πριν πάμε ταινίες, έπαιζε ένα δικό του αγαπημένο κομμάτι στα -28 οπότε έβαλα αυτά τα δυο:



Και στα -28 ήταν σε καλή στάθμη αυτά.
Το πάω όμως στο τέρμα, ανεβάζοντας 28 ντεσιμπέλ καρφί, και τα άφησα να παίζουν. Αυτά. Εκεί τελειώνουν οι απορίες για στάθμες, γιατί βλέπεις κιόλας πως δε ζορίζεται τίποτα στο 0 σε τέτοιες στάθμες, όλα παίζουν απαραμορφωτα.

Αλλά δε φτάνει αυτό. Πάμε κραφτγουερκ τώρα άτμος, και το βολιουμ που αλλού; συνήθως στο - 15 και στα γούστα ήταν καρφωμένο στο 0. Δώσε μεγάλε. Χαλαρά.

Μετά ταινία. John wick ζήτησε, John wick έλαβε. Δεν άντεχα εγώ πλέον άλλες στάθμες, το άφησα όμως στο -5 για όλο το χαμό με τις πιστολιες, στάθμες άχρηστες εντελώς, δε μπορείς να δεις ταινία έτσι, είναι εντελώς αδύνατο.

Α, στην ταινία, για πες από που έρχονταν οι διάλογοι; μέσα από την οθόνη ή από το κεντρικό που είναι χαμηλότερα;
Είναι βέβαιο ότι το πρόσεξες. :)
 

christos77

Master of Diffusion
Μηνύματα
6.794
Reaction score
14.428
Άρα θες διαχυτικες διατάξεις, όχι απορρόφηση. Θες να κάνεις σκατερινγκ.

Πρέπει να βλέπεις διάχυση, όχι απορρόφηση.

Και πίσω από τη διάχυση, χώσε μεγάλε απορρόφηση, όση μπορείς, όσο περισσότερο, τόσο το καλύτερο, δεν υπάρχει όριο. Αρκεί να μη φαίνεται
ευγε χερ ντοκτορ με αντιγραφεις γλεπω και παλι ευγε :drinks: :party:😘
 



Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Ξεκάθαρα εγώ στην θέση που καθόμουν δεν αντιλήφθηκα παρουσία κεντρικού κάτω από την οθόνη σε κάποια φάση. Ειδικά στο john wick 2 στη σκηνή με τις κατακόμβες που είναι από τις πιο απαιτητικές σκηνές δεν ένιωσα ότι ζοριστηκε το σύστημα κάπου. Στο -5 ήταν ήδη πολύ δυνατά για να δεις ταινία, κάπου στο -15 είναι αρκετά ικανοποιητικα και δυνατά για ταινίες... Σκεφτείτε ότι το 0 δεν είναι το τέρμα, πάει μέχρι συν εφτά μπορεί και παραπάνω...
Τι ψυχοβγάλτες είστε εσείς ρε! Τα πιο ενδιαφέροντα θα σας τα βγάλουμε με το τσιγγέλι!

Τελειώνετε! Μιλήστε!
Λοιπόν το πικάπ σε πολυκάναλο φυσικά που άκουσα ήταν πολύ καλύτερο από όσο πίστευα. Άνετα καλύτερο από mp3...
 


Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Από mp3 είπα... Με απλη πολυκάναλη εγγραφή 5.1 δηλαδή δεν μπορεί να γίνει καν σύγκριση.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Το βινύλιο παίζει μια χαρά, δηλαδή ωραιότατα, αρκεί να περνάει από Auro 3D upmixing.

Μόνο με αυτή την προϋπόθεση.

Υπ'οψιν πως δε το λέω υποτιμητικά για το πικάπ, ούτε κάνω πλάκα. Σοβαρά μιλάω.

Το όμοιο ισχύει για όλες τις δικαναλες μουσικές, είτε από υπηρεσίες steaming, είτε cd, high res αρχεία, οτιδήποτε σε δικάναλο. Ένα Auro 3D upmixing, κι είναι όλα εξαιρετικά.

Εξαιρετικά; ε, το κατά δύναμιν, δηλαδή μέχρι να βάλεις αυθεντική πολυκαναλη εγγραφή, είτε sacd 5.1 είτε οτιδήποτε με περισσότερα κανάλια, οπότε ξεχνάς οποιασδήποτε σύγκριση, χάνεται πλέον η δυνατότητα σύγκρισης, είναι αστείο να το συζητά κανείς.

Αυτό λέει κι ο Αλέξανδρος.

Απλώς δε περίμενε να ακουστεί τόσο καλά ένα.. πικάπ.
 


Μηνύματα
4.963
Reaction score
4.157
Εγω παντως θα μεινω στη λεπτομερεια του ατμος.

Ισως επειδη πλεον εχω επτακαναλο, εστιασα εκει που ενιωθα πιο εντονη τη διαφορά (θα ελεγα εκει που εχω παντελη ελλειψη) σε σχεση μ αυτο που ακουω. Τα πανω ηχεια βοηθουν σε μια μεγαλυτερη κεντροποιηση του ηχου.
Δινουν καλυτερο υψος στα οργανα σε σχεση μ αυτο που εχω. Ειναι κατι που παλιοτερα δεν το εδινα ιδιαιτερη σημασια. Αλλα την τελευταια φορα εφαγα κολλημα.

Γενικα δεν τρωγομουν με το ατμος, αλλα τωρα το θεωρω απαραιτητο. Και σημειωτεον μιλαω καθαρα για μουσικη. Επισης δε μενω τοσο στο γεγονος οτι καποιοι ηχοι μπορει να ερχονται αποκλειστικα απο ψηλα. Ολα ειναι στα θετικα. Το πιο βασικο ειναι το υψος της σκηνης.

Γι αυτο επειδη τρωγοντας ερχεται η ορεξη. Θεωρω οτι οταν δεν πας μια κι εξω για το ιδανικο, τα βηματα μου ηταν ενδεικτικα (οπως και του Anton) για την σταδιακη αναβαθμιση και νιωθεις ετσι πολυ καθαρα την καθε προσθηκη. Βαζοντας κατι στον κρικο, δεν γυρνας με τιποτα πισω.

Το συστημα του Κωστα ειναι ενας οδηγος για την πολυκαναλη μουσικη.

Θελω να παω μια φορα και για ταινια. Αλλα θα περιμενω να βγουνε και τα κολοκυθακια στον μπαχτσε του. Μην γυρισουμε και μ αδεια χερια! :drinks:
 

Μηνύματα
1.638
Reaction score
3.206
Θεωρω οτι οταν δεν πας μια κι εξω για το ιδανικο, τα βηματα μου ηταν ενδεικτικα (οπως και του Anton) για την σταδιακη αναβαθμιση και νιωθεις ετσι πολυ καθαρα την καθε προσθηκη. Βαζοντας κατι στον κρικο, δεν γυρνας με τιποτα πισω.
Αυτό ακριβώς, έτσι χαίρεσαι την κάθε αναβάθμιση και μπορείς να έχεις άποψη για την κάθε βελτίωση, καλή - και υποχρεωτική - η θεωρία και τα pdf αλλά στην πράξη κρίνεται το αποτέλεσμα και η διαφορά (και φυσικά επαληθεύεται η θεωρία). Κάθε βήμα που κάνεις σου προσφέρει χαρά και ευχαρίστηση και εννοείται δεν υπάρχει επιστροφή, με τίποτα όμως...
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
54.872
Reaction score
136.952
Χρωστάω 2 απαντήσεις:
Λογω του σχετικά μικρού ανοίγματος των ηχείων πως ακούγεται στις άλλες θέσεις;
Δεν δοκίμασα να κάτσω για ώρα σε άλλη θέση για να βγάλω ασφαλές συμπέρασμα αλλά οσο και να μετακινήθηκα, ακόμα και όταν σηκώθηκα μου φάνηκε ότι ο ήχος έρχεται από τη θέση που πρέπει για να το πω με απλά λόγια. Το ίδιο φαινόμενο που αντιλαμβάνεται το αυτί στο σινεμά που σχεδόν ποτέ δεν είσαι στο κέντρο αλλά καταλαβαίνεις από που έρχεται ο ήχος χωρίς να νιώθεις ότι κάποιο ηχείο είναι πολυ κοντά σου. Σε αυτό βοηθάει το ότι τα ηχεία είναι πολλά; Δεν μπορώ να το εξηγήσω αυτό, αν θες πες κάτι παραπάνω για αυτό εσύ Κώστα.
Οντως, σε έβλεπα που έκανες μετακινήσεις πέρα δώθε δεξιά αριστερά και κατάλαβα τι έψαχνες.

Προφανώς η σταθερότητα του κεντρικού ειδώλου στις μετακινήσεις οφείλεται στο εφαρμοσμένο cross firing, σε συνδυασμό με τα πολλαπλά ηχεία. Ήταν σημαντική η συμμετοχή των front wide, κάτι που επεσήμανες και συ.
Περαν τούτου, είναι σαφές πως υπάρχει αυξημένη σταθερότητα κεντρικού ειδώλου σε πολυκαναλα σεταπ σε σχέση με τα παραδοσιακά δικάναλα, αυτά που ούτε κεντρικό δεν έχουν (φαντομ).
Το v shape που έχει το κεντρικό σε σχέση με τα LR πόσο ανομοιόμορφο ακούγεται;
Καθόλου.
Άλλος ένας που πιστοποιεί το ίδιο πράγμα.;)
Παρόλο που ήταν το πρώτο που περίμενα να μην μου αρέσει δεν μπορώ να πω ότι αισθάνθηκα κάπου ότι το κεντρικό βρίσκεται πιο χαμηλά από τα LR. θέλω μια διευκρίνιση από τον Κωστα βέβαια αν έχει σεταρει το τρινοβ στην mlp ώστε να δημιουργεί την αίσθηση οτι το κεντρικό είναι στο ύψος των LR. Έχει συγκεκριμένη τέτοια δυνατότητα ο τρινοβ για αυτό ρωτάω.
Φυσικά, χρησιμοποιείται η δυνατότητα του τρινοβ για αυτή την δουλειά.
Ομολογουμένως, σε atmos υλικό, αυτό πραγματοποιείται απολύτως άριστα, και είναι αντιληπτή η θέση της φωνής των ηθοποιών σα να έρχεται από το κέντρο της οθόνης, ακόμα και για τις πίσω θέσεις, όχι μόνο στην mlp.
Αντιθέτως, σε 5-καναλο πρόγραμμα, μάλλον μόνο στην mlp είναι επιτυχημένο αυτό.
Προφανώς η ανάλυση του object oriented φορμά στο ιμερσιβ περιεχομένο δίνει πλήρως τη δυνατότητα ανασυνθεσης του object στο λογισμικό του τρινοβ.
 
Last edited:

Μηνύματα
3.924
Reaction score
6.191
Στο john wick η αίσθηση ήταν ίδια με ηχοπερατη οθόνη και δεν υπερβάλλω σε αυτό. Ειχα ένα φόβο ότι η πληροφορία που θα μειραστει από το κεντρικό στα LR και Front height ώστε να σχηματιστεί το "είδωλο" στο ίδιο ύψος των LR θα δημιουργήσει προβλήματα comb filtering και πάντα κράταγα μικρό καλάθι αν πρόκειται για προαιρετική λειτουργία που πιθανόν έρχεται με κάποιο trade off. Πάλι έξω έπεσα o_O o_O .
 

Μηνύματα
956
Reaction score
498
Πορτ Σάρλοτ, τρομερό καπνιστό, μαστ.

View attachment 204487

Να το πάρεις, εγγύηση. Εφόσον αγαπάς καλό καπνιστό, αυτά είναι από τις πιο πετυχημένες επιλογές.

Θα πρέπει σιγά σιγά να εξερευνήσουμε κι άλλες σοβαρές επιλογές καπνιστών, είναι και σε μένα αγαπημένα πολύ τα καπνιστά, ιδίως για δεύτερο ποτήρι. Στο πρώτο γενικά προτιμώ μια πιο χαλαρή γεύση, Πορτ κασκς ή σερι.

Και το Πιτ μονστερ της συλλογής κομπας μποξ είναι δυναμίτης. :)

To octomore δεν είναι ιδιαίτερα φτηνό βέβαια, αλλά δες βαθμολογία...


"the world's most heavily peated whisky" 8-)



ΥΓ. Τώρα έχω βάλει το μάτι το 4.2 το οποίο αν και επίσης 5 ετών, είναι ακόμα πιο ακριβό..

View attachment 204504


Και λινκ για μελέτη του Πορτ Σάρλοτ, πολύ πιο οικονομικού (~50€) αλλά εξίσου αξιόλογου:

Σε σχέση με το κλασσικό Lagavulin? Ίδιο επίπεδο ποιότητας?
 




Μέλη online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.598
Μηνύματα
2.945.567
Members
38.204
Νεότερο μέλος
john-john
Top