- Μηνύματα
- 1.193
- Reaction score
- 1.107
Πάντα όταν ρίχνεις τα πρίμα ακούγεται καλύτερα
-1dB είπα νομίζω, χοντρικά, 30-80hzΑπίθανο, αλλά αληθινό: ο ντιμιφουτ φεύγοντας, είπε πως μάλλον θα έριχνε 1,5 dB τα μπάσα. Σε αυτό που άκουσε, 1,5 ήταν η μέγιστη (προοδευτική) ενίσχυση στο ταργκετ κερβ στα μπάσα, ενώ στα πρίμα ως έχει.
Να πω και εγώ την βλακεία μου όσον αφορά την καμπύλη. Δεν ξέρω εάν υπάρχουν διαφορετικές προτιμήσεις που να εξαρτώνται απο το ότι κάποιος ακούει πολυκάναλα ή απο τα χαρακτηριστικά και είδος των τουίτερ του αλλά η δική μου προτίμηση είναι :Ένα ελάχιστο (έως Μαξ 1,5dB) ομαλό μπούστ που είχα στα μπάσα κάτωθεν του 1kHz, το έβγαλα, και περιέργως, είναι καλύτερα έτσι.
Εντελώς φλατ από 600 κύκλους και κάτω.
Μέγιστη πτώση του ταργκετ κερβ ψηλά, -2,5dB:
View attachment 342406
Το ταργκετ κερβ από 1 χιλιοκυκλο και πάνω, όπως ξανάπα, ακολουθεί όσο πιστά μπόρεσα την "μαμά" απόκριση των Neumann, ώστε η διόρθωση να είναι ελάχιστη, βασικά περιορίζεται σε εύρος 1,5 dB:
View attachment 342408
Πάνω φαίνεται η αδιόρθωτη απόκριση δορυφόρων.
Στη μέση φαίνεται η διορθωμένη.
Κάτω φαίνεται σε γραφική παράσταση το EQ που εφαρμόζεται στους δορυφόρους.
Από αυτό, φαίνεται να εφαρμόζω μια πολύ ήπια ομαλή μείωση στα πρίμα, που φτάνει περίπου το 1,5dB.
Η κλίμακα είναι ανά 5dB.
Φαίνεται πως έχω εφαρμόσει μια μικρή μείωση της τόνωσης που έχουν στους 10kHz, χωρίς να το "σιδερώνω". Αφήνω πρακτικά άθικτο το "χαρακτήρα" του ηχείου, με ελάχιστη εξομάλυνση.
Συμπέρασμα: Χονδρικά, από το 3ο κάτω σχεδιάγραμμα, όπως εξήγησα, φαίνεται να ρίχνω προοδευτικά τα πρίμα στους δορυφόρους έως 1,5 dB. Μεταξύ μας; Τρίχες..
ΥΓ.1. Απίθανο, αλλά αληθινό: ο ντιμιφουτ φεύγοντας, είπε πως μάλλον θα έριχνε 1,5 dB τα μπάσα. Σε αυτό που άκουσε, 1,5 ήταν η μέγιστη (προοδευτική) ενίσχυση στο ταργκετ κερβ στα μπάσα, ενώ στα πρίμα ως έχει.
ΥΓ.2. Απίθανο, αλλά αληθινό, άκουγα τώρα μια ώρα μουσική πολύ πολύ ευχάριστα, με ταργκετ κερβ μια φλατ γραμμή απ'άκρη σ'άκρη. Αυτό, δεν έχει ξανασυμβεί. Μπάσο, δε μου έλλειπε. Μου φαίνεται παράλογο, αλλά να..
ΥΓ.3. Από το ταργκετ κερβ, φαίνεται ξεκάθαρα πως η μαμά απόκριση των Neumann έχει μια τόνωση στον 1 χιλιοκυκλο, μια ακόμα στους 5 χιλιοκυκλους, και ένα μπούστ από 10 χιλιοκυκλους και πάνω. Αυτά τα ευρήματα, συμπίπτουν με το σπινοραμα που μέτρησε ο Αμίρ. Το συμπέρασμα είναι πως στο χώρο μου, μετράς στην mlp την μαμά απόκριση των ηχείων χωρίς να την αλλοιώνει ο χώρος, καθώς αυτός ηχητικά είναι εντελώς ουδέτερος. Very nice!
Κοίτα, χρησιμοποιώ σαμπ και ταργκετ κερβ εδώ και δεκαετίες.Ο χαβαλές είναι ότι έκανες έναν τεράστιο κύκλο για να επιστρέψεις στη φλαταδουρα. Βαριέμαι να γράψω περισσότερα, παναδουλεψω
Ναι αυτό σου συνέβη. Είναι πεντακαθαρό και αυτό τουλάχιστον κατάλαβα εγώ αμέσως μόλις διάβασα τα πόστ σου που αφορούν αυτό το θέμα και "απορούσες". Καμιά απορία, λογικό και εξηγήσιμο.Κοίτα, χρησιμοποιώ σαμπ και ταργκετ κερβ εδώ και δεκαετίες.
Το δικό μου συμπέρασμα, είναι ότι όσο περισσότερο ανέβαινα σε αριθμό σαμπ, τόσο περισσότερο ίσιωνα το ταργκετ κερβ.
Τελικά είναι τόσο απαραίτητα τα τόσα πολλά σαμπ..
Με το waveforming, είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να ακούω ευχάριστα και χωρίς να μου λείπει μπάσο (ενώ είναι γνωστό το πόσο μου αρέσει το ισχυρό μπάσο), με ταργκετ κερβ μια ευθεία γραμμή, εντελώς φλατ. Αυτό, είναι το μόνο πρωτόγνωρο στη δική μου περίπτωση, για τα δικά μου αυτιά.
Τα λάστιχα και όλες τις αναρτήσεις των μεγαφώνων στην πραγματικότητα ακούμε, καθώς και τους συντονισμούς από τα έπιπλα και τα τζάμια.Τους 10Hz δεν τους ακούς, τους νιώθεις.
Όχι.Δεν ξέρω εάν υπάρχουν διαφορετικές προτιμήσεις που να εξαρτώνται απο το ότι κάποιος ακούει πολυκάναλα ή απο τα χαρακτηριστικά και είδος των τουίτερ του
Όχι, αρχίζουν να μου "λείπουν" πρίμα.α) το 2.5 db πτώση να γινόταν για δοκιμή ακόμη και 3 ή 3.5 db στα ίδια ακριβώς σημεία συχνοτήτων πτώσης που έχεις επιλεέξει και βλέπω στο διάγραμμα σου. Και έτσι όπως είναι καλά είναι
Είναι αντισταθμιστικό αυτό που λες της αναμενόμενης πτώσης ακοής λόγω ηλικίας. Το μειονέκτημα σε τέτοια ρύθμιση, είναι ότι μου ακούγεται "ξένο", διότι ο εγκέφαλος έχει μάθει να ερμηνεύει ότι ακούει όπως ακούν τα αυτιά "παππού", και άμα γυρνάει σε αυτιά "νέοπα" κάτι δεν πάει καλά, ασχέτως εάν ακούγονται όλα "όπως παλιά".β) μετά τα 5 Κ να συνέχιζεις να ανεβαίνεις μέχρι να έχεις πιάσει flat ακόμη ήδη και απο τα 6.5 ΚHz ... και μετά απο τα 6.5 ΚHz μέχρι τα 10 ΚHz να είσαι flat ή ακόμη και λίγο τσιμπημένος
Ως δοκιμή, δεν έχεις άδικο, θα την κάνω.Δεν ξέρω πάντως γιατί διαλέγεις έστω και αυτή την μικρή πτώση μετά τα 5 ΚΗΖ. Λάθος. Έπρεπε να ανεβαίνεις
Τα πάντα όλα. Από κλασική μέχρι ραπ και παλιά ελληνικά. Δεν θέλω να αποκτήσει ποτέ "προτίμηση" το σεταπ σε κάποια είδος.Εκεί που κατέληξες (ακουστικά) εσύ ... εξαρτάται και απο τι έγγραφές χρησιμοποίησες.
Σωστά.Κάποιο μπούστ εκεί που λέει ο Ντιμιφούτ σε άλλο μετέπειτα πόστ του (εάν κατάλαβα καλά στα 80 μέχρι 250 ή 300 αλλά και εκεί να ξεκινάει αλλά και να επανέρχεται στο flat) είναι θέμα προτίμησης
Χωρίς subwoofers, εκεί δεν είσαι.Εδώ είσαι …γιατί όπως λέει και ο από πάνω… το ταξίδι μετράει
Δεν είναι λάθος αυτά που λες.Τα λάστιχα και όλες τις αναρτήσεις των μεγαφώνων στην πραγματικότητα ακούμε, καθώς και τους συντονισμούς από τα έπιπλα και τα τζάμια.
Πριν αρκετά χρόνια έτρεξα ένα τεστ με χρήση ηλεκτρονικής αναλογικής γεννήτριας ημιτόνων χαμηλών συχνοτήτων, 10-20Hz, και στη συνέχεια με το αυτί εντόπιζα τους περισσότερους συντονισμούς των υλικών του χώρου ακρόασης.
Για να γεμίσω τα διάκενα που έτριζαν, σε τζάμια, πόρτες , έπιπλα της διπλανής κουζίνας καθώς και του απορροφητήρα, χρειάστηκα 1 κιλό ελαστικού στόκου.
Μετά μόνο τις αναρτήσεις και τους κώνους των μεγαφώνων άκουγα.
Επειδή κάποιοι ασχολείστε με τις μετρήσεις, πάρτε μια μέτρηση φάσματος με το μικρόφωνο στα 10 εκατοστά περίπου από τον κώνο του μεγαφώνου των ηχείων σας. Θα στέλνει ο ενισχυτής σας στο ηχείο ένα καθαρό ημίτονο χαμηλής συχνότητας (10-20 Ηz) και θα βλέπετε στον φασματογράφο τις αρμονικές συχνότητες που παράγονται λόγω των παραμορφώσεων των ιδίων των μεγαφώνων, των συντονισμών του κώνου του μεγαφώνουτων και των ελαστικών αναρτήσεων κ.λ.π .
Μέχρι τα 200Hz, ενδεχομένως κάποιοι θα διαπιστώσετε ότι υπάρχουν ανεπιθύμητες συχνότητες ακουστής στάθμης -50dBFS, ή ακόμα μεγαλύτερες.
Φροντίστε το τεστ να γίνει κάποια ώρα με χαμηλό θόρυβο περιβάλλοντος (< -40 dBFS).
Σωστά όλα ... αλλά μια παρατήρηση μόνο στο παραπάνω απόσπασμα του πόστ σου ειδικά για το φάσμα εκεί στα 80 με 250 που λέει ο Ντιμιφουτ (ή εγώ τεσπά τον μεταφράζω, δεν έχει σημασία, θεώρησε ότι το επεκτείνω - εκμεταλλευομαι ως ιδέα)Αποφεύγω όμως τις "προτιμήσεις" των άλλων, και κυρίως, αποφεύγω τις δικές μου.
Fixed.Και γω έχω φάει άπειρες ώρες να συμμαζευω κάθε λεπτομέρεια, κάθε έπιπλο, κάθε χερούλι και κούφωμα στο χώρο ακρόασης, μέχρι να μην ακούγεται τίποτα, γιατί όταν έπαιζα με μέση στάθμη 105db έτριζαν διάφορα.
Double fixed.Και γω έχω φάει άπειρες ώρες να συμμαζευω κάθε λεπτομέρεια, κάθε έπιπλο, κάθε χερούλι και κούφωμα στο χώρο ακρόασης, μέχρι να μην ακούγεται τίποτα γιατί όταν έπαιζα με μέση στάθμη 125db έτριζαν διάφορα στου γείτονα το σπίτι.
Τώρα που ήρθες, στο -10 άκουγες εκκλησιαστικό όργανο με απόκριση έως μέσα σε υπόηχους.Fixed.