- Μηνύματα
- 833
- Reaction score
- 647
Πάντα όταν ρίχνεις τα πρίμα ακούγεται καλύτερα
-1dB είπα νομίζω, χοντρικά, 30-80hzΑπίθανο, αλλά αληθινό: ο ντιμιφουτ φεύγοντας, είπε πως μάλλον θα έριχνε 1,5 dB τα μπάσα. Σε αυτό που άκουσε, 1,5 ήταν η μέγιστη (προοδευτική) ενίσχυση στο ταργκετ κερβ στα μπάσα, ενώ στα πρίμα ως έχει.
Να πω και εγώ την βλακεία μου όσον αφορά την καμπύλη. Δεν ξέρω εάν υπάρχουν διαφορετικές προτιμήσεις που να εξαρτώνται απο το ότι κάποιος ακούει πολυκάναλα ή απο τα χαρακτηριστικά και είδος των τουίτερ του αλλά η δική μου προτίμηση είναι :Ένα ελάχιστο (έως Μαξ 1,5dB) ομαλό μπούστ που είχα στα μπάσα κάτωθεν του 1kHz, το έβγαλα, και περιέργως, είναι καλύτερα έτσι.
Εντελώς φλατ από 600 κύκλους και κάτω.
Μέγιστη πτώση του ταργκετ κερβ ψηλά, -2,5dB:
View attachment 342406
Το ταργκετ κερβ από 1 χιλιοκυκλο και πάνω, όπως ξανάπα, ακολουθεί όσο πιστά μπόρεσα την "μαμά" απόκριση των Neumann, ώστε η διόρθωση να είναι ελάχιστη, βασικά περιορίζεται σε εύρος 1,5 dB:
View attachment 342408
Πάνω φαίνεται η αδιόρθωτη απόκριση δορυφόρων.
Στη μέση φαίνεται η διορθωμένη.
Κάτω φαίνεται σε γραφική παράσταση το EQ που εφαρμόζεται στους δορυφόρους.
Από αυτό, φαίνεται να εφαρμόζω μια πολύ ήπια ομαλή μείωση στα πρίμα, που φτάνει περίπου το 1,5dB.
Η κλίμακα είναι ανά 5dB.
Φαίνεται πως έχω εφαρμόσει μια μικρή μείωση της τόνωσης που έχουν στους 10kHz, χωρίς να το "σιδερώνω". Αφήνω πρακτικά άθικτο το "χαρακτήρα" του ηχείου, με ελάχιστη εξομάλυνση.
Συμπέρασμα: Χονδρικά, από το 3ο κάτω σχεδιάγραμμα, όπως εξήγησα, φαίνεται να ρίχνω προοδευτικά τα πρίμα στους δορυφόρους έως 1,5 dB. Μεταξύ μας; Τρίχες..
ΥΓ.1. Απίθανο, αλλά αληθινό: ο ντιμιφουτ φεύγοντας, είπε πως μάλλον θα έριχνε 1,5 dB τα μπάσα. Σε αυτό που άκουσε, 1,5 ήταν η μέγιστη (προοδευτική) ενίσχυση στο ταργκετ κερβ στα μπάσα, ενώ στα πρίμα ως έχει.
ΥΓ.2. Απίθανο, αλλά αληθινό, άκουγα τώρα μια ώρα μουσική πολύ πολύ ευχάριστα, με ταργκετ κερβ μια φλατ γραμμή απ'άκρη σ'άκρη. Αυτό, δεν έχει ξανασυμβεί. Μπάσο, δε μου έλλειπε. Μου φαίνεται παράλογο, αλλά να..
ΥΓ.3. Από το ταργκετ κερβ, φαίνεται ξεκάθαρα πως η μαμά απόκριση των Neumann έχει μια τόνωση στον 1 χιλιοκυκλο, μια ακόμα στους 5 χιλιοκυκλους, και ένα μπούστ από 10 χιλιοκυκλους και πάνω. Αυτά τα ευρήματα, συμπίπτουν με το σπινοραμα που μέτρησε ο Αμίρ. Το συμπέρασμα είναι πως στο χώρο μου, μετράς στην mlp την μαμά απόκριση των ηχείων χωρίς να την αλλοιώνει ο χώρος, καθώς αυτός ηχητικά είναι εντελώς ουδέτερος. Very nice!
Κοίτα, χρησιμοποιώ σαμπ και ταργκετ κερβ εδώ και δεκαετίες.Ο χαβαλές είναι ότι έκανες έναν τεράστιο κύκλο για να επιστρέψεις στη φλαταδουρα. Βαριέμαι να γράψω περισσότερα, παναδουλεψω
Ναι αυτό σου συνέβη. Είναι πεντακαθαρό και αυτό τουλάχιστον κατάλαβα εγώ αμέσως μόλις διάβασα τα πόστ σου που αφορούν αυτό το θέμα και "απορούσες". Καμιά απορία, λογικό και εξηγήσιμο.Κοίτα, χρησιμοποιώ σαμπ και ταργκετ κερβ εδώ και δεκαετίες.
Το δικό μου συμπέρασμα, είναι ότι όσο περισσότερο ανέβαινα σε αριθμό σαμπ, τόσο περισσότερο ίσιωνα το ταργκετ κερβ.
Τελικά είναι τόσο απαραίτητα τα τόσα πολλά σαμπ..
Με το waveforming, είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να ακούω ευχάριστα και χωρίς να μου λείπει μπάσο (ενώ είναι γνωστό το πόσο μου αρέσει το ισχυρό μπάσο), με ταργκετ κερβ μια ευθεία γραμμή, εντελώς φλατ. Αυτό, είναι το μόνο πρωτόγνωρο στη δική μου περίπτωση, για τα δικά μου αυτιά.