Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear


Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.135
Reaction score
82.717
Απίθανο, αλλά αληθινό: ο ντιμιφουτ φεύγοντας, είπε πως μάλλον θα έριχνε 1,5 dB τα μπάσα. Σε αυτό που άκουσε, 1,5 ήταν η μέγιστη (προοδευτική) ενίσχυση στο ταργκετ κερβ στα μπάσα, ενώ στα πρίμα ως έχει.
-1dB είπα νομίζω, χοντρικά, 30-80hz
Αλλά θα έδινα +0.5dB από 120-250hz
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.312
Reaction score
131.762
Ο χαβαλές δεν είναι απλώς ότι μιλάμε για μισό και για ένα ντεσιμπέλ. Πράγματα ασήμαντα αντικειμενικά.

Ο χαβαλές είναι ότι αυτά ακούγονται, και ακούγονται πολύ μάλιστα! Χαχαχαχαχαχαχαχαχα
 


Μηνύματα
14.821
Reaction score
16.658
Ένα ελάχιστο (έως Μαξ 1,5dB) ομαλό μπούστ που είχα στα μπάσα κάτωθεν του 1kHz, το έβγαλα, και περιέργως, είναι καλύτερα έτσι.😳
Εντελώς φλατ από 600 κύκλους και κάτω.
Μέγιστη πτώση του ταργκετ κερβ ψηλά, -2,5dB:

View attachment 342406

Το ταργκετ κερβ από 1 χιλιοκυκλο και πάνω, όπως ξανάπα, ακολουθεί όσο πιστά μπόρεσα την "μαμά" απόκριση των Neumann, ώστε η διόρθωση να είναι ελάχιστη, βασικά περιορίζεται σε εύρος 1,5 dB:

View attachment 342408

Πάνω φαίνεται η αδιόρθωτη απόκριση δορυφόρων.
Στη μέση φαίνεται η διορθωμένη.
Κάτω φαίνεται σε γραφική παράσταση το EQ που εφαρμόζεται στους δορυφόρους.
Από αυτό, φαίνεται να εφαρμόζω μια πολύ ήπια ομαλή μείωση στα πρίμα, που φτάνει περίπου το 1,5dB.
Η κλίμακα είναι ανά 5dB.

Φαίνεται πως έχω εφαρμόσει μια μικρή μείωση της τόνωσης που έχουν στους 10kHz, χωρίς να το "σιδερώνω". Αφήνω πρακτικά άθικτο το "χαρακτήρα" του ηχείου, με ελάχιστη εξομάλυνση.

Συμπέρασμα: Χονδρικά, από το 3ο κάτω σχεδιάγραμμα, όπως εξήγησα, φαίνεται να ρίχνω προοδευτικά τα πρίμα στους δορυφόρους έως 1,5 dB. Μεταξύ μας; Τρίχες..

ΥΓ.1. Απίθανο, αλλά αληθινό: ο ντιμιφουτ φεύγοντας, είπε πως μάλλον θα έριχνε 1,5 dB τα μπάσα. Σε αυτό που άκουσε, 1,5 ήταν η μέγιστη (προοδευτική) ενίσχυση στο ταργκετ κερβ στα μπάσα, ενώ στα πρίμα ως έχει.

ΥΓ.2. Απίθανο, αλλά αληθινό, άκουγα τώρα μια ώρα μουσική πολύ πολύ ευχάριστα, με ταργκετ κερβ μια φλατ γραμμή απ'άκρη σ'άκρη😲. Αυτό, δεν έχει ξανασυμβεί. Μπάσο, δε μου έλλειπε. Μου φαίνεται παράλογο, αλλά να..

ΥΓ.3. Από το ταργκετ κερβ, φαίνεται ξεκάθαρα πως η μαμά απόκριση των Neumann έχει μια τόνωση στον 1 χιλιοκυκλο, μια ακόμα στους 5 χιλιοκυκλους, και ένα μπούστ από 10 χιλιοκυκλους και πάνω. Αυτά τα ευρήματα, συμπίπτουν με το σπινοραμα που μέτρησε ο Αμίρ. Το συμπέρασμα είναι πως στο χώρο μου, μετράς στην mlp την μαμά απόκριση των ηχείων χωρίς να την αλλοιώνει ο χώρος, καθώς αυτός ηχητικά είναι εντελώς ουδέτερος. Very nice!
Να πω και εγώ την βλακεία μου όσον αφορά την καμπύλη. Δεν ξέρω εάν υπάρχουν διαφορετικές προτιμήσεις που να εξαρτώνται απο το ότι κάποιος ακούει πολυκάναλα ή απο τα χαρακτηριστικά και είδος των τουίτερ του αλλά η δική μου προτίμηση είναι :

¨Οπως την έχεις εδώ αλλά α) το 2.5 db πτώση να γινόταν για δοκιμή ακόμη και 3 ή 3.5 db στα ίδια ακριβώς σημεία συχνοτήτων πτώσης που έχεις επιλεέξει και βλέπω στο διάγραμμα σου. Και έτσι όπως είναι καλά είναι β) μετά τα 5 Κ να συνέχιζεις να ανεβαίνεις μέχρι να έχεις πιάσει flat ακόμη ήδη και απο τα 6.5 ΚHz ... και μετά απο τα 6.5 ΚHz μέχρι τα 10 ΚHz να είσαι flat ή ακόμη και λίγο τσιμπημένος γ) Εάν αποφασίσεις να δοκιμάσεις λίγο τσιμπημένος μεταξύ 6.5 και 10 ΚHz (αλλά και όχι .... και δηλαδή να είσαι flat) θα τσιμπήσεις παραπάνω - απο αυτό το επίπεδο που θα είσαι στο φάσμα 6.5 μέχρι 10 - ΚΑΙ το φάσμα απο 10 ΚHz και πάνω (όπως είσαι τώρα δηαλδή αλλά θα "σηκωθεί" αναλογικά όπως είσαι η όλη καμπύλη απο τα 5 ΚHz και πάνω).

Δεν ξέρω πάντως γιατί διαλέγεις έστω και αυτή την μικρή πτώση μετά τα 5 ΚΗΖ. Λάθος. :D Έπρεπε να ανεβαίνεις

Όλο αυτό που λέω θα σου δώσει : αυτό που έχεις τώρα ήδη με την πτώση των 2.5 db , δηλαδή μεγαλύτερο βάθος στην σκηνή καλύτερο δέσιμο της εάν και μπορεί να χάσεις λίγο ευκρίνεια στα όργανα στο βάθος και πιο ξεκούραστο άκουσμα ιδίως στην κλασική και σε κάποιες εγγραφές της αλλά όχι μόνο (εαν και εσύ ακούς καλές σύγχρονες εγγραφές που βιολιά και χάλκινα πνευστά είναι λίγο (ψευτο) εξευγενισμένα αλλά χρήσμιο σε αυτούς που ακούνε πολλα και διάφορα στο δικάναλο. Επίσης και το " βάθος" και όγκος των οργάνων αυτών θα σου καλυτερέψει). Παράλληλα θα έχεις και μια ενεργητικότητα υψηλά και μια "αίσθηση" κιόλας δυναμικών εκεί και και όχι τόσο βαρετού ακούσματος.

Εάν δεν σου αρέσει μετά δοκίμασε να ανεβάσεις πάλι λίγο το χαμηλο 1-1.5 db σταδιακά , όπως το είχες δηλαδή και λές στο πόστ (όταν άκουσε ο Ντίμιφουτ που λες). Εάν πάλι δεν σου αρέσει ξαναγύρνα εδώ που αποφάισες. :D

Αυτά που λέω είναι κυρίως για δικάναλο και για μεγάλο εύρος ηχογραφήσεων με μια μικρή προτίμηση όμως στην κλασική.

Τέλος πάντων ότι θες και σε βολεύει στα αυτιά σου κράτα απο αυτά.

Εκεί που κατέληξες (ακουστικά) εσύ ... εξαρτάται και απο τι έγγραφές χρησιμοποίησες.

Κάποιο μπούστ εκεί που λέει ο Ντιμιφούτ σε άλλο μετέπειτα πόστ του (εάν κατάλαβα καλά στα 80 μέχρι 250 ή 300 αλλά και εκεί να ξεκινάει αλλά και να επανέρχεται στο flat) είναι θέμα προτίμησης αλλά εγώ συμφωνώ , ιδίως αφού ο χώρος σου είναι τόσα καλά όσο θεωρείς φροντισμένος και δεν θα προκαλέσει κάποιο πρόβλημα σε αυτές τις συχνότητες απο το μπούστ. Αυτές οι συχνότητες είναι πολύ σημαντικές να είναι λίγο μπουσταρισμένς για πολλές εγγραφές και δίνουν μια αίσθηση live, στοιβαρότητας και το αυτί δεν ενοχλείται, το αντίθετο μάλιστα. Ή τέλος πάντων εκεί που σβήνεις (έσβηνε) την καμπύλη σου των χαμηλών συχνότητων να την σβήνεις μέχρι τα 250.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.312
Reaction score
131.762
Ο χαβαλές είναι ότι έκανες έναν τεράστιο κύκλο για να επιστρέψεις στη φλαταδουρα. Βαριέμαι να γράψω περισσότερα, παναδουλεψω
Κοίτα, χρησιμοποιώ σαμπ και ταργκετ κερβ εδώ και δεκαετίες.

Το δικό μου συμπέρασμα, είναι ότι όσο περισσότερο ανέβαινα σε αριθμό σαμπ, τόσο περισσότερο ίσιωνα το ταργκετ κερβ.

Τελικά είναι τόσο απαραίτητα τα τόσα πολλά σαμπ..

Με το waveforming, είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να ακούω ευχάριστα και χωρίς να μου λείπει μπάσο (ενώ είναι γνωστό το πόσο μου αρέσει το ισχυρό μπάσο), με ταργκετ κερβ μια ευθεία γραμμή, εντελώς φλατ. Αυτό, είναι το μόνο πρωτόγνωρο στη δική μου περίπτωση, για τα δικά μου αυτιά.
 

Μηνύματα
14.821
Reaction score
16.658
Κοίτα, χρησιμοποιώ σαμπ και ταργκετ κερβ εδώ και δεκαετίες.

Το δικό μου συμπέρασμα, είναι ότι όσο περισσότερο ανέβαινα σε αριθμό σαμπ, τόσο περισσότερο ίσιωνα το ταργκετ κερβ.

Τελικά είναι τόσο απαραίτητα τα τόσα πολλά σαμπ..

Με το waveforming, είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να ακούω ευχάριστα και χωρίς να μου λείπει μπάσο (ενώ είναι γνωστό το πόσο μου αρέσει το ισχυρό μπάσο), με ταργκετ κερβ μια ευθεία γραμμή, εντελώς φλατ. Αυτό, είναι το μόνο πρωτόγνωρο στη δική μου περίπτωση, για τα δικά μου αυτιά.
Ναι αυτό σου συνέβη. Είναι πεντακαθαρό και αυτό τουλάχιστον κατάλαβα εγώ αμέσως μόλις διάβασα τα πόστ σου που αφορούν αυτό το θέμα και "απορούσες". Καμιά απορία, λογικό και εξηγήσιμο.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
53.312
Reaction score
131.762
Η εξήγηση μάλλον βρίσκεται στο decay.

Όσο λιγότερα σαμπ, τόσο μεγαλύτερος ας πούμε ο χρόνος RT 60 χαμηλά, σε σχέση με ψηλά.

Εμένα πάντα με ενδιέφερε η κρουστική, να έχω σωστά το χτύπημα στις χαμηλές.

Εφόσον το decay ήταν αυξημένο, θα ήταν αυξημένη η έμμεση κατά την steady state, και ήταν αναγκαίο τέτοιο target curve, ανάλογο του RT 60 ας πούμε.
 

Μηνύματα
4.645
Reaction score
8.073
Να δείτε που στο τέλος θα γυρίσει στα μαγκνεπαν και το δικάναλο 😀
Το ταξίδι μετράει 😛
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.743
Μηνύματα
2.915.939
Members
38.091
Νεότερο μέλος
djalex17
Top