Ένα απόγευμα στου Κώστα Ear

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.880
Reaction score
11.194
Δεν το έλεγα στον thva


Οχι, αυτά θα ίσχυαν για μία όχι και τόσο ιδανική συστοιχία (που ΟΚ, μεταξύ μας θα είναι και το συνηθέστερο στην πράξη), ή σε μία όχι και τόσο ιδανικά ρυθμισμένη συστοιχία.

Ενα κλασικό σαμπ (με ένα μόνο μεγάφωνο) εκπέμπει και προς τα πίσω, επειδή ως γνωστόν, λόγω του πολύ μεγάλου μήκους κύματος των συχνοτήτων που αναπαράγει γίνεται αόρατο στις συχνότητες αυτές.
Ομως, για να το κάνει αυτό πρέπει να υπάρχει γενεσιουργός αιτία, η πίεση που παράγει ο κώνος. Αν όμως μετά την απόσβεση της προσπίπτουσας (του πράσινου) "περισσεύει" πίεση μπροστά από τον κώνο ώστε να δημιουργηθεί ένα κίτρινο κύμα προς τα πίσω, τότε αναπόφευκτα θα δημιουργηθεί και κίτρινο προς τα εμπρός, κάτι που δεν θέλεις, δεν έχεις επιτύχει στην ουσία μηδενική ανάκλαση του πράσινου. Αρα δεν έχεις κάνει ιδανική ρύθμιση είτε από λάθος, ή απλά επειδή αναγκάστηκες σε συμβιβασμό επειδή η συστοιχία σου δεν ήταν δυνατόν να είναι "ιδανική" και έπρεπε να μετριάσεις άλλες παρενέργειες.

Ισχύει. Αλλά και "Κάθε απομάκρυνση από τον τοίχο των πίσω σαμπς χειροτερεύει το τελικό αποτέλεσμα" σε σχέση με το αποτέλεσμα των εντοιχισμένων σαμπ, αλλά παραμένει πλεονεκτική έστω και σε λιγότερο βαθμό, από μία τοποθέτηση χωρίς αποσβένουσα συστοιχία.
Αγαπητέ τουλού, ας συμφωνήσουμε ότι διαφωνούμε.

Προσπάθησα να δείξω με σχήμα πως λειτουργεί η μετάδοση επίπεδων μπασοκυμάτων. Και γιατί το μοντέλο DBA δεν μπορεί να εφαρμοστεί παρά μόνον με τις 2 συστοιχείς σαμπς καλλητά στους 2 τοίχους.

Οτιδήποτε άλλο είναι άλλο ζώο που δεν έχει σχέση με DBA. Στο DBA υπάρχουν δύο επίπεδα μπασοκύματα, τονα πάει μπρος, τσουγκράει με αυτό που πάει ανάποδα και τελειώνει εκεί το παραμύθι. Με σαμπς στη μέση του δωματίου δημιουργούνται παρασιτικά μπασοκύματα, όχι επειδή "περισεσύουν" από μη ιδανική ακύρωση αλλά λόγω λανθασμένης τοποθέτησης.

Και επιμένω ότι ο επίσης αγαπητός Ήαρ έχει παρασυρθεί από τις σειρήνες της Τρίνοβ, χάνει τη μεγάλη εικόνα και τελικά IMNSHO κάνει λανθασμένη τοποθέτηση σε μία κατά τα άλλα αψεγάδιαστη εγκατάσταση.

Πείστε με ότι κάνω λάθος ;-)
 
Last edited:


Μηνύματα
13.413
Reaction score
15.446
Μιλάω σαν vector σημειακά γιατί έτσι το υπολογίζει το σύστημα. Είναι υποτίθεται κατευθυντικό. Θα πέσει με μια γωνία και θα ανακλαστεί με την ίδια γωνια προς άλλη κατεύθυνση ολόκληρο σαν μέτωπο.

Ο Νταλίπης αυτό βρήκε - ξετρύπωσε να βρεί για να πεί.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.902
Reaction score
127.360
Οτιδήποτε άλλο είναι άλλο ζώο που δεν έχει σχέση με DBA
Πολύ πολύ σωστά.

Το waveforming δεν είναι ένα τυπικό DBA.

Είναι κάτι άλλο.

Δείτε καλά τις εγκαταστάσεις που υλοποιεί waveforming η trinnov, δεν παίζει DBA σε αυτές.

Μπορεί να μοιράζονται κάποιες αρχές, αλλά από ένα σημείο και μετά, είναι εντελώς διαφορετικά ζώα.

Δεν είναι "μάρκετινγκ" και θεωρίες συνωμοσίας..

ο επίσης αγαπητός Ήαρ έχει παρασυρθεί από τις σειρήνες της Τρίνοβ, χάνει τη μεγάλη εικόνα και τελικά IMNSHO κάνει λανθασμένη τοποθέτηση
Στην τοποθέτηση των σαμπ όπως έχει γίνει τώρα, χωρίς waveforming, με απλή ισοσταθμιση μέσω του λογισμικού του trinnov, ακούω ήδη τόσο υπερβολικά τέλεια, που δεν μπορώ καν να φανταστώ τι μπορεί να παίξει καλύτερα από αυτό. Ειλικρινά.

Με "λανθασμένη τοποθέτηση" αυτό; Μα τόση τύχη έχω πια; Να πα να παίξω Λόττο! 😁🤪🤣

Άνευ πλάκας, το μπάσο που ακούω τώρα, είναι για σεμινάριο. Τρελά ισορροπημένο, καμία υποψία συντονισμού, έκταση, ατάκα, απεριόριστα SPL, περιγραφή, ανάλυση, ταχύτητα, απίθανη ομοιογένεια στο χώρο, και πολύ πέραν της mlp, τι να πω, τα έχει όλα στο μάξιμουμ. Πραγματικά δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με waveforming, είναι πχ στη μποτιά των pink Floyd μια γερή δόση καλύτερο από αυτό που είχα ακούσει στα me geithain.

Ίσως να'μαι απλά κ@λόφαρδος, τι να πω. Αν έχεις τύχη, διάβαινε. 😁






ΥΓ. 🤪🤣😁😜
πρέπει να υπάρχει γενεσιουργός αιτία, η πίεση που παράγει ο κώνος. Αν όμως μετά την απόσβεση της προσπίπτουσας (του πράσινου) "περισσεύει" πίεση μπροστά από τον κώνο ώστε να δημιουργηθεί ένα κίτρινο κύμα προς τα πίσω, τότε αναπόφευκτα θα δημιουργηθεί και κίτρινο προς τα εμπρός,
Ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα που έχω, και το θίγεις σε αυτές τις γραμμές, είναι περί πίεσης.

Από μια συχνότητα και κάτω, σε χώρους που δεν μπορεί να αναπτυχθεί το κύμα λόγω πολύ μεγάλου μήκους κύματος, οι συχνότητες γίνονται αισθητές (και μετρήσιμες) μόνον ως πίεση.

Έρχεται λοιπόν η κυρία trinnov, και σου λέει πως στο waveforming μπορείς να ρυθμίσεις κατά το δοκούν (και ανεξάρτητα) δύο διαφορετικά ζώα:

1. Το decay.
2. Την πίεση.

Δηλαδή, μπορείς να έχεις πολύ πολύ χαμηλό decay, με (αν θες) υψηλή πίεση, ή λιγότερο καταπιεσμένο decay, με (αν θες) χαμηλή πίεση.

Εδώ είναι που παραδίνομαι προσωπικά, δεν μπορώ να το καταλάβω. Σηκώνω τα χέρια. Άι σιχτιρ..
 
Last edited:

Μηνύματα
3.684
Reaction score
5.541
Όπως λένε και στο χωριό μου ψειριζουμε την μαϊμού εδώ πέρα. Χύμα να τα πετάξεις 5 Σάμπ καλά θα παίξουν εκεί μέσα. Ήδη έχουν φάει και ισοστάθμιση από τον Trinnov δηλαδή και ούτε χύμα τοποθετήθηκαν...οπότε το waveforming ωραίο είναι για να πειραματιστεί ο Κώστας να γουστάρει όταν δοκιμάζει τις ουισκαρες αλλά δεν είναι κάτι που μπορεί να μην δουλέψει και να απογοητευτεί γιατί ήδη παίζουν τα σάμπ σε αυτές τις θέσεις. Ίσως να χάσει κάποιο headroom και να μην γουστάρει τόσο αλλά μέχρι εκεί.
Αν είχα την δυνατότητα θα το έκανα και εγώ πιθανότατα για να γουστάρω αλλά κατά τα άλλα Κλάιν Μάιν.
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.902
Reaction score
127.360
Γίνεται, συγχαρητήρια! μόλις επανεφηύρες τα Dutch and Dutch (πίσω γούφερς και ηχεία πολύ κοντά στον τοίχο)
Ναι, βεβαίως.

Απλώς αυτό έχει εφαρμογή από μια συχνότητα και κάτωθεν, και αυτή η συχνότητα δεν μπορεί να είναι οι 80 κύκλοι.

Θα έλεγα με σχετική άνεση πως μπορεί να έχει εφαρμογή αποκλειστικά στην 1η οκτάβα.

Από κει και πάνω, χρειάζεται να προσλαμβάνεις πραγματική άμεση, εάν θες πολύ υψηλή ηχητική ποιότητα, χρειάζεται να βλέπεις μεγάφωνο, να ακούς το μεγάφωνο κι όχι ντουβαρι. Είναι πλέον "ηχείο", όχι "υπογούφερ", και για κανένα λόγο δε γυρνάς το μιντγουφερ του ηχείου σου προς τον τοίχο ή το δάπεδο.

Πόσο μάλλον και πάνω από τους 80 κύκλους, και ως γνωστόν, με κρος στους 80, μια χαρά παίζουν στους 100 κύκλους τα σαμπ, και το .1 κανάλι πάει 120 κύκλους.

Η πρόσληψη του ήχου μέσω τοίχου ή δαπέδου, δεν μπορεί να προσεγγίσει την ποιότητα της άμεσης του δορυφόρου, και με ενδιαφέρει ιδιαιτέρως να είναι σε αυτά τα επίπεδα ποιότητας η προσλαμβανόμενη ηχητική ενέργεια τουλάχιστον της δεύτερης οκταβας και υψηλότερα.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.441
Reaction score
1.921
Απλώς αυτό έχει εφαρμογή από μια συχνότητα και κάτωθεν, και αυτή η συχνότητα δεν μπορεί να είναι οι 80 κύκλοι.

Θα έλεγα με σχετική άνεση πως μπορεί να έχει εφαρμογή αποκλειστικά στην 1η οκτάβα.

Από κει και πάνω, χρειάζεται να προσλαμβάνεις πραγματική άμεση, εάν θες πολύ υψηλή ηχητική ποιότητα, χρειάζεται να βλέπεις μεγάφωνο, να ακούς το μεγάφωνο κι όχι ντουβαρι. Είναι πλέον "ηχείο", όχι "υπογούφερ", και για κανένα λόγο δε γυρνάς το μιντγουφερ του ηχείου σου προς τον τοίχο ή το δάπεδο.
Δεν θα το΄λεγα, για σαμπ μιλάς, ή για τα D&D ;
Αν μιλάς για σαμπ, ελάχιστοι κόβουν στους 40, η συντριπτική πλειοψηφία στους 80 (δεν ξέρω οι Τρινόβιοι αν συνηθίζουν κάτι διαφορετικό).
Προσωπικά, όσες φορές γύρισα μεγάφωνο σαμπ μακρυά από εμένα, του τοίχου συμπεριλαμβανομένου, δεν μου έλειψε κάτι, ούτε έχω ενοχληθεί ποτέ από downfiring sub, αν και ομολογώ οτι ποτέ δεν πέρασε τέτοιο από τα δικά μου σεταπ. Παράγοντες σχετικοί με την ενσωμάτωση είναι πολύ σημαντικότεροι.

Αν μιλάς για τα 8C, το καρδιοειδές μιντμπας βέβαια βλέπει μπροστά, αλλά η συχνότητα διαχωρισμού με τα διπλά πίσω γούφερ είναι στους 100, ούτε καν στους 80.
Υποκειμενικά πάντα, και κατά το σύντομο είναι η αλήθεια διάστημα στο πρόχειρο στήσιμο της έκθεσης, που ο τύπος ήταν απασχολημένος και τα άφησε σε μία αλλαγή κομματιού να παίξουν σε πολύ υψηλή ένταση, μπορώ να πω οτι οι χαμηλές τους μου φάνηκαν ε-ξαι-ρε-τι-κές, μεγάλος ήχος και ελεγχόμενος. Και ούτε καν εκμεταλλεύονταν πλήρως τον πίσω τοίχο έτσι όπως ήταν στημένα.
Αλλο δεν μου άρεσε προς μεγάλη μου έκπληξη, και απ' ότι πόσταρες, το ίδιο και σε ΄σένα: τα πρίμα, κάτι με την τονικότητά τους δεν μου πήγαινε
 
Last edited:


toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.441
Reaction score
1.921
Από μια συχνότητα και κάτω, σε χώρους που δεν μπορεί να αναπτυχθεί το κύμα λόγω πολύ μεγάλου μήκους κύματος, οι συχνότητες γίνονται αισθητές (και μετρήσιμες) μόνον ως πίεση.

Έρχεται λοιπόν η κυρία trinnov, και σου λέει πως στο waveforming μπορείς να ρυθμίσεις κατά το δοκούν (και ανεξάρτητα) δύο διαφορετικά ζώα:

1. Το decay.
2. Την πίεση.

Δηλαδή, μπορείς να έχεις πολύ πολύ χαμηλό decay, με (αν θες) υψηλή πίεση, ή λιγότερο καταπιεσμένο decay, με (αν θες) χαμηλή πίεση.

Εδώ είναι που παραδίνομαι προσωπικά, δεν μπορώ να το καταλάβω. Σηκώνω τα χέρια. Άι σιχτιρ..
Ενδιαφέρον, αλλά τουλάχιστον στα πεταχτά, δεν μου κάνει τόσο μεγάλη εντύπωση.
Χωρίς να το έχω πολυσκεφτεί, νομίζω με μικρομεταβολές στο πεδίο του χρόνου τόσο της πίσω στάθμης όσο και των καθυστερήσεων, θα μπορούσαν να το πετύχουν
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.441
Reaction score
1.921
Δεν ξέρω, το σκέφτηκα λογικά. Το κύμα που θα κληθούν π.χ. τα πίσω να ακυρώσουν πρέπει να έχει αναπτυχθεί σε κάποιο ποσοστό για να γίνει σε μεγαλύτερο μέρος - περισσότερα σημεία του "τόξου" (αυτό που λές εσυ επίπεδο) η επαφή αλλά και φαντάζομαι για να έχει προλάβει να γίνει ένα όπως λές (πιο επίπεδο). Αλλιώς πως θα γίνει ; Τι θα ακυρώσει , σημειακά ; Μεγαλύτερη καμπυλότητα θα έχει ο κύκλος του μετώπου του κύματος όσο πιο κοντά στον κώνο (θα είναι πιο jagged άρα μικρότερη επαφή άρα μικρότερη αναίρεση) αλλά και η επικάλυψη τους με τα δίπλα subs τι θα γίνει ; Μπορεί να έχουν μια Α απόσταση μεταξύ τους τα subs. Αυτή πρέπει να "καλυφθεί" κυκλικά σε τέτοιο βαθμό που (για) να "προκύψει" το "επιπεδο" κύμα.
Μπρε καρντάση, κάνε ένα 1/3 octave smoothing στον χείμαρρο των φράσεών σου, απαιτείς περισσότερη προσοχή κατά την ανάγνωση και από τα ποστς του Bhutia ! :roflmao:

Λοιπόν, αν και το έγραψα φαίνεται δεν το τόνισα αρκετά και γι' αυτό διαφωνούμε και με τον dapost :
Ο,τι είχα ποστάρει αναφερόταν σε θεωρητικό επίπεδο και σε "ιδανική" συστοιχία ακύρωσης (και όχι ντε και καλά DBA) με delay ακριβώς όσο η απόσταση εμπρός-πίσω συστοιχίας.
Προφανώς, "ιδανική" συστοιχία ακύρωσης στη μέση του δωματίου είναι μάλλον απίθανο να στηθεί από νορμάλ άτομο στην πράξη, γιατί κάτι τέτοιο θα απαιτούσε μία από άκρη σ' άκρη γραμμή σαμπ κολλητά το ένα στο άλλο και σχήμα γραμμής, μεσω waveforming ή γεωμετρικά ή δεν ξέρω με τι τρόπο, ίδιο με το μέτωπο του προσπίπτοντος κύματος . Πάντως, σε μια τέτοια ιδανική συστοιχία, η ακύρωση θα γινόταν επί τόπου πάνω ακριβώς στα μεγάφωνα, με καθόλου ή "ελαχιστότατα" "παρασιτικά μπασοκύματα" που λέει και ο Dapost.

Και έχεις δίκιο σε αυτα που γράφεις, αλλά αυτά αφορούν μία real world κατάσταση, με λίγα σαμπ σε απόσταση μεταξύ τους, δηλαδή μία μη ιδανική συστοιχία ακύρωσης (θα μου πεις αυτό είναι το χρήσιμο - δίκιο έχεις)
Πρόσοχή τώρα, γιατί η ανάπτυξη κύματος ακύρωσης που αναφέρεις, ίδια στην ουσία, με "τονα μπασόκυμα που πάει μπρος" του dapost :
. . .Στο DBA υπάρχουν δύο επίπεδα μπασοκύματα, τονα πάει μπρος, τσουγκράει με αυτό που πάει ανάποδα και τελειώνει εκεί το παραμύθι.
. . . απαιτεί σε επίπεδο fine tuning, λίγο μικρότερο delay από την απόσταση εμπρός-πίσω κώνων, ώστε να υπάρξει χώρος ανάπτυξης του κύματος της ακύρωσης, που τώρα θα γίνει μπροστά από την πίσω συστοιχία.
Ετσι όμως θα "περισσέψει" (μικρό έστω) παρασιτικό μπασόκυμα που θα ταξιδεύει προς τον εμπρός τοίχο (και τον πίσω, πιθανότατα και στο πλάι και το ταβάνι) και δεν τελειώνει απόλυτα εκεί το πραμύθι, γιατί αποκλείεται να πετύχει κανείς ακριβώς ίδιο σχήμα προσπίπτοντος μετώπου και μετώπου ακύρωσης. Εχουμε μία μη ιδανική συστοιχία. Την ιδανική προσπαθεί να προσεγγίσει η Trinnov μέσω waveforming και πολλαπλών σαμπ.

Και γιατί το μοντέλο DBA δεν μπορεί να εφαρμοστεί παρά μόνον με τις 2 συστοιχείς σαμπς καλλητά στους 2 τοίχους.
Και όμως, σε μερικές περιπτώσεις, συμφέρει η τοποθέτηση σαμπς στο 1/4 της απόστασης απέναντι τοίχων και πατώματος-οροφής. Εχεις μεν μία πιο "στο περίπου" ακύρωση, αλλά αναλόγως και των διαστάσεων του χώρου, μικρότερη διέγερση ιδιορρυθμών από τα εμπρός σαμπ. Ενίοτε πολύ μικρότερη.
 

toulou

Δικαναλίδης
Μηνύματα
1.441
Reaction score
1.921
Δείτε καλά τις εγκαταστάσεις που υλοποιεί waveforming η trinnov, δεν παίζει DBA σε αυτές.
Μπορεί να μοιράζονται κάποιες αρχές, αλλά από ένα σημείο και μετά, είναι εντελώς διαφορετικά ζώα.
Δεν είναι "μάρκετινγκ" και θεωρίες συνωμοσίας..
Αιχμές για μάρκετιν άφησα εγώ, ενώ τις προάλλες κάπου είχα ποστάρει και κάτι σαν: "waveforming σε οικιακό σαλόνι; Ασε ρε μπάρμπα, πάε αλλού να αρμέξεις"

Το "μάρκετιν" δεν αφορά καθόλου την αξιόλογη τεχνολογική ουσία του waveforming για μεγάλους χώρους και άπειρους θεατές, αλλά πάρα πολύ την προσπάθεια προώθησής του στο οικιακό περιβάλλον.
Γιατί; Πάρε ένα παράδειγμα (μία εικόνα χίλιες λέξεις) :
wavefront.jpg

Σαλόνι 6,5 x 5 , δεν το λες και μικρό για τα Ελληνικά δεδομένα, δύο σαμπ στο 1/4 του πλάτους, λίγο Πυθαγόρειο, και :

Τόση φασαρία (μετά ουχί ευκαταφρόνητων μπικικινίων) για 12 πόντους;
ΜΑ, ΓΙΑ 12 ΠΟΝΤΟΥΣ ??? , με μήκος κύματος στα 70Hz (άστα καλύτερα τα 40 και τα 20 Hz, μη το κουράζεις) 5 μέτρα ??
 

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.880
Reaction score
11.194
πως μετριέται
Μ


Και όμως, σε μερικές περιπτώσεις, συμφέρει η τοποθέτηση σαμπς στο 1/4 της απόστασης απέναντι τοίχων και πατώματος-οροφής. Εχεις μεν μία πιο "στο περίπου" ακύρωση, αλλά αναλόγως και των διαστάσεων του χώρου, μικρότερη διέγερση ιδιορρυθμών από τα εμπρός σαμπ. Ενίοτε πολύ μικρότερη.
1/4 απόστασης απέναντι τοίχων είναι άλλη προσέγγιση, άλλο μοντέλο (αυτό που μελέτησε η Χάρμαν, Τούλ, κ.α.)

Είναι άλλο πράγμα, δε βασίζεται σε επίπεδα κύματα και source to sink ακύρωση, καμία σχέση.

Ιδανική και απόλυτη ακύρωση είναι δυνατή μόνο με επίπεδα κύματα. Τα οποία με τη σειρά τους είναι δυνατά μόνο σε απόλυτα συμμετρικούς χώρους και τοποθετήσεις σύμφωνα με το μοντέλο DBA.

Χωρίς επίπεδα κύματα, πάμε σε χαοτικές καταστάσεις όπως αυτή που έβαλε ο Πέτρος:

Πως να ακυρωθεί ένα κύμα που σκάει σα βόμβα προς όλες τις κατευθύνσεις; Αδύνατο.

Σε ανοικτούς χώρους, επίσης, δεν επιτυγχάνεται απόλυτη ακύρωση φάσματος χαμηλών συχνοτήτων με κανέναν τρόπο. Όλα τα PA cardio μοντέλα στοχεύουν σε bass steering, δηλ. μείωση της ενέργειας σε τμήματα και χώρου και διοχέτευσή της σε άλλα τμήματα.
 
Last edited:

dapost

Rehdeko & Harbeth lover
Μηνύματα
4.880
Reaction score
11.194
Πολύ πολύ σωστά.

Το waveforming δεν είναι ένα τυπικό DBA.

Είναι κάτι άλλο.

Δείτε καλά τις εγκαταστάσεις που υλοποιεί waveforming η trinnov, δεν παίζει DBA σε αυτές.

Μπορεί να μοιράζονται κάποιες αρχές, αλλά από ένα σημείο και μετά, είναι εντελώς διαφορετικά ζώα.

Δεν είναι "μάρκετινγκ" και θεωρίες συνωμοσίας..


Στην τοποθέτηση των σαμπ όπως έχει γίνει τώρα, χωρίς waveforming, με απλή ισοσταθμιση μέσω του λογισμικού του trinnov, ακούω ήδη τόσο υπερβολικά τέλεια, που δεν μπορώ καν να φανταστώ τι μπορεί να παίξει καλύτερα από αυτό. Ειλικρινά.

Με "λανθασμένη τοποθέτηση" αυτό; Μα τόση τύχη έχω πια; Να πα να παίξω Λόττο! 😁🤪🤣

Άνευ πλάκας, το μπάσο που ακούω τώρα, είναι για σεμινάριο. Τρελά ισορροπημένο, καμία υποψία συντονισμού, έκταση, ατάκα, απεριόριστα SPL, περιγραφή, ανάλυση, ταχύτητα, απίθανη ομοιογένεια στο χώρο, και πολύ πέραν της mlp, τι να πω, τα έχει όλα στο μάξιμουμ. Πραγματικά δεν ξέρω αν αυτό μπορεί να βελτιωθεί περαιτέρω με waveforming, είναι πχ στη μποτιά των pink Floyd μια γερή δόση καλύτερο από αυτό που είχα ακούσει στα me geithain.

Ίσως να'μαι απλά κ@λόφαρδος, τι να πω. Αν έχεις τύχη, διάβαινε. 😁






ΥΓ. 🤪🤣😁😜

Ένα πολύ ενδιαφέρον ερώτημα που έχω, και το θίγεις σε αυτές τις γραμμές, είναι περί πίεσης.

Από μια συχνότητα και κάτω, σε χώρους που δεν μπορεί να αναπτυχθεί το κύμα λόγω πολύ μεγάλου μήκους κύματος, οι συχνότητες γίνονται αισθητές (και μετρήσιμες) μόνον ως πίεση.

Έρχεται λοιπόν η κυρία trinnov, και σου λέει πως στο waveforming μπορείς να ρυθμίσεις κατά το δοκούν (και ανεξάρτητα) δύο διαφορετικά ζώα:

1. Το decay.
2. Την πίεση.

Δηλαδή, μπορείς να έχεις πολύ πολύ χαμηλό decay, με (αν θες) υψηλή πίεση, ή λιγότερο καταπιεσμένο decay, με (αν θες) χαμηλή πίεση.

Εδώ είναι που παραδίνομαι προσωπικά, δεν μπορώ να το καταλάβω. Σηκώνω τα χέρια. Άι σιχτιρ..
Νομίζω κακώς επιμένω δημόσια γιατί δημιουργούνται παρεξηγήσεις.
Θεωρώ πως έχεις κίτρινο παρασιτικό κύμα με την τοποθέτηση των πίσω σαμπς που έχεις κάνει.
Προφανώς δεν ξέρω τί κάνει το waveforming αλλά δεν υπάρχει λόγος να του βάζεις δύσκολα-άλυτα προβλήματα όταν αυτά μπορεί να αποφευχθούν όπως στον πολύ καλό ακουστικά δικό σου χώρο.
Επίσης, θα ήθελα από περιέργεια να μου δείξεις παράδειγμα trinnov waveforming που τα σαμπς δεν είναι κολλητά σε τοίχο.
 
Last edited:

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
51.902
Reaction score
127.360
γιατί δημιουργούνται παρεξηγήσεις.
Άσε μας παιδάκι μου, τι παρεξηγήσεις; Χαζάθηκες;
Ωραία κουβέντα κάνουμε, ενδιαφέρουσα για βλαμμένους Α' εθνικής.

ΥΓ
Πες τα ρε τouλου, τα πρίμα δεν ήταν καλά. Εγώ πιστεύω φταίει το DSP, αφήνει ίχνος σκληραδας.
 

Μηνύματα
12.912
Reaction score
10.143
Ούπς! Λάθος το like που έβαλα στο προηγούμενο ποστ του thva, για 'σενα προοριζόταν :roflmao:
Δε βαριέσαι. Γνώση υπάρχει. Όποιος θέλει διαβάζει και μαθαίνει. Όποιος δε θέλει να ξεστραβωθεί, λέει τα δικά του. Μετά ξεχνάει τί έφαγε χτες και ξαναλέει τα δικά του.
 

Μηνύματα
13.413
Reaction score
15.446
πως μετριέται


1/4 απόστασης απέναντι τοίχων είναι άλλη προσέγγιση, άλλο μοντέλο (αυτό που μελέτησε η Χάρμαν, Τούλ, κ.α.)

Είναι άλλο πράγμα, δε βασίζεται σε επίπεδα κύματα και source to sink ακύρωση, καμία σχέση.

Ιδανική και απόλυτη ακύρωση είναι δυνατή μόνο με επίπεδα κύματα. Τα οποία με τη σειρά τους είναι δυνατά μόνο σε απόλυτα συμμετρικούς χώρους και τοποθετήσεις σύμφωνα με το μοντέλο DBA.

Χωρίς επίπεδα κύματα, πάμε σε χαοτικές καταστάσεις όπως αυτή που έβαλε ο Πέτρος:

Πως να ακυρωθεί ένα κύμα που σκάει σα βόμβα προς όλες τις κατευθύνσεις; Αδύνατο.

Σε ανοικτούς χώρους, επίσης, δεν επιτυγχάνεται απόλυτη ακύρωση φάσματος χαμηλών συχνοτήτων με κανέναν τρόπο. Όλα τα PA cardio μοντέλα στοχεύουν σε bass steering, δηλ. μείωση της ενέργειας σε τμήματα και χώρου και διοχέτευσή της σε άλλα τμήματα.
Έρχεται λοιπόν η κυρία trinnov, και σου λέει πως στο waveforming μπορείς να ρυθμίσεις κατά το δοκούν (και ανεξάρτητα) δύο διαφορετικά ζώα:

1. Το decay.
2. Την πίεση.

Δηλαδή, μπορείς να έχεις πολύ πολύ χαμηλό decay, με (αν θες) υψηλή πίεση, ή λιγότερο καταπιεσμένο decay, με (αν θες) χαμηλή πίεση.

Εδώ είναι που παραδίνομαι προσωπικά, δεν μπορώ να το καταλάβω. Σηκώνω τα χέρια. Άι σιχτιρ..
Δεν ισχύει αυτό που έγραψε ο Πέτρος. Εάν ίσχυε τότε δεν υπάρχει waveforming και δεν μπορεί όπως λές να λειτουργήσει η αρχή στην οποία αυτό βασίζεται αλλά και με τίποτε να ακυρωθούν τα κύματα καθώς μόνο επίπεδα κύματα μπορούν να ακυρωθούν. Επίσης δεν μπορούν να "ελέγχονται¨και να υπολογίζονται απο την συνάρτηση. Το πρόβλημα είναι ότι εάν αφήσεις να δημιουργηθούν σε δευτερεύοντα χρόνο ανακλάσεις που είναι κυκλικά κύματα ... πάλι δεν μπορείς (πλήρως, μερικώς μπορείς) να αναιρέσεις κυκλικό κύμα με το επίπεδο που παράγεις. οπότε καλό είναι να είναι όλα "καθαρά¨απο την αρχή. Για αυτό και πρέπει να είναι στον εμπρός και πίσω τοίχο ta subs και να μην δίνεις καν την ευκαιρία να δημιουργηθούν καθώς θα είναι μετά δύσκολο να τα ελέγξεις και θα σου δημιουργούν "τρύπες" εντός συγκεκριμένων οριών μέσα στο χώρο σου (τρύπες με την έννοια ότι εκεί δεν θα εφαρμόζεται ο έλεγχος αλλά και δεν θα ισχύουν οι αρχές λειτουργίας του waveforming)

Το σκέφτεται λάθος ο Πέτρος όπως και ο Toulou καθώς το σκέφτονται με την εμπειρία (εμπειρικά) που έχουν εφαρμοστεί στο audio μέχρι τώρα τα πράγματα σαν αρχές ακύρωσης των κυμάτων εντός ενός χώρου.

Και αυτό ήταν το ευεγενικό "καρφί" μου για το πως έχουν εφαρμσοτεί κάποια πράγματα στο audio μέχρι τώρα που επηρρεάζουν την σκέψη μας και δεν μας αφήνουν να κατανοήσουμε την αρχή του waveforming (γενική εφαρμογή της σε άλλους τομείς ή εφαρμογή της τώρα με αυτήν την "τεχνολογία" της Τρινόβ σε κλειστους χώρους).

Εάν κάτι έχει σχέση με "array" θα λέγαμε ότι έχει σχέση με επίπεδο (planar) array σαν αρχή (μια παράμετρος απο όλες) που χρησιμοποιεί η τρινόβ στο waveforming της και όχι τίποτε άλλο.

Και εγώ μπεδρδεύτηκα στην ουσία καθώς αυτά που έγραψα βασίστηκαν σαν σκέψη σε αυτά που λέγατε (στα μέχρι τώρα ως εμπειρία σας).

Αυτοί τώρα κατάλαβα που βασίζονται. Αυτοί βασίζονται στο γεγονός της ακουστικής ότι δημιουργούν πραγματικά ένα "επίπεδο" (τέλος πάντων επιπεδο δεν είναι , είναι κάπως τοξοειδες όπως είπα , αλλά πολύ κοντά στο επίπεδο) κύμα δημιουργώντας έναν 3D παλμό που υπάρχει μόνο για μια στιγμή στον χρόνο και το οποίο είναι επίπεδο στο μέτωπο του καθώς όλα τα άλλα πίσω και δίπλα απο αυτό κύματα που χργσιμοποίησαν για να το παράξουν .... ακυρώνονται. Έτσι μένεις με επίπεδα κύματα που μπορείς να τα ακυρώσεις, έχουν υπολογίσιμο vector και momentum που μπορείς να υπολογίζεις, προβλέπεις υπολογιστικά τις ανακλάσεις τους σε επιφάνειες και άρα να κατευθύνεις την διεύθυνσή τους σε όλες τις διευθύνσεις , να κάνεις κανονικό mapping του χωρου με αυτά. Αυτή η αρχή της ακουστικής υποβοηθείται και μπορεί να γίνει πράξη με την χρησιμοποίηση πολλών και κοντά τοποθετημένων subs που τα διαχειρίζονται με DSP.

Είναι βασικά κάτι σαν τον μετασχηματισμό Φουριέ όπου πολλά ημιτονοειδή κύματα συγκεντρώνονται μεταξύ τους για να φτιάξουν το τέλειο ημιτονοειδες κύμα. Όσο πιο πολλά τόσο πιο "τέλειο" το κύμα.

Ακυρώνοντας λοιπόν όλα τα κύματα και απομένοντας μόνο με το επίπεδο, μετά αυτό διαχέεται εντός του ήδη χαρτογραφημένου 3D χώρου , ξέρουν και υπολογίζουν που και σε ποιές επιφάνεις θα ανακλαστεί κλπ και μπορούν να το χειριστούν κατά το δοκουν απο εκεί και πέρα. ¨Όλη η ενέργεια και η πίεση βρίσκεται μόνο στο μέτωπο του κύματος πουθενά αλλου. Δεν υπάρχει άλλου ήχος στο δωμάτιο. Υπάρχει απλώς μόνο γιατί το χρησιμοποιούν και παίρνει ολόκληρο το δωμάτιο την μπρφή και έννοια ενός waveguide κόρνας που εσύ σαν ακροατής είσαι μέσα στo waveguide. Ετσι πετυχαίνουν και την ομοιομορφία ύστερα στο decay τους και γενικά όλα.

Η παραπάνω τελευταία παράγραφος αλλά και ότι δεν υπάρχει άλλη πίεση καθώς τα άλλα κύματα έχουν ακυρωθεί (για να φτιάξουν το επίπεδο) εξηγεί @costas EAR νομίζω και το ερώτημα σου περί χαμηλής πίεσης (ή οτι την ελέγχουν με την έννοια ότι ελέγχουν αυτή που έχουν φροντίσει να υπάρχει και σε όποιο βαθμό έχουν φροντίσει να υπάρχει και η οποιά είναι dectated απο τον χώρο και τις ανάγκες που θέλουν να εξυπηρετήσουν εντός αυτού ανάλογα και τα διαφορετικά χαρακτηριστικά του φυσικά και τις ανάγκες και ιδιομορφίες του κάθε project και των στόχων τους για το καθένα porject. ¨Αλλοι χώροι προφανώς χωλάινουν αλλού και έχουν κάποια προτερήματα που θέλουν να τα διατηρήσουν ή μειονεμκτήματα που δεν θέλουν να διατηρήσουν). Αφού ελέγχουν το κύμα και την διάδοσή του μέσα στο χώρο ακυρώνοντας όλα τα άλλα που δημιουργησαν το επιπεδο (τέλειο) κύμα ..... ελέγχουν και την πίεση.

Οπως καταλαβαίνουμε νομίζω δεν έχει σχέση αυτό με αυτά μόνο που ξέρουμε ώς τώρα, απλώς τα συνδυάζει, ουτε μπορούν να εξηγηθούν μόνο με αυτές τις παραδοχές (αυτό εννοούσα κιόλας σαν παραδοχές toulou στο audio που σου έγραψα).
Ούπς! Λάθος το like που έβαλα στο προηγούμενο ποστ του thva, για 'σενα προοριζόταν :roflmao:
Ετοιμάσου να το ξαναπάρεις πίσω , εαν διαβάσεις το πόστ μου. :D Συν αυτά που λέει ο Dapost.
Δε βαριέσαι. Γνώση υπάρχει. Όποιος θέλει διαβάζει και μαθαίνει. Όποιος δε θέλει να ξεστραβωθεί, λέει τα δικά του. Μετά ξεχνάει τί έφαγε χτες και ξαναλέει τα δικά του.
Φίλε μου ... εσυ τα πράγματα τα ξέρεις εμπειρικά, και όχι σε βάθος, όπως και πολλοί εδω μέσα. Κομμάτια απο εδώ και απο εκεί ότι λένε βίντεο και ειδικοί κλπ παρατρεχάμενοι στο youtube, ο καθενας το δικό του λέει.

Ετσι φυσικό είναι να μην μπορείς να καταλάβεις και το μόνο που ξέρεις είναι να υποτιμάς και να ειρωνεύεσαι άτομα καταστάσεις και ανθρώπους.

Σε παρακαλώ άσε με στην ησυχία μου, όπως σου εχω πεί πολλές φορές. Πάνε βρες κανέναν άλλο να πρήζεις. Άσε με εμένα να λέω λάθος (που δεν λέω). Εσυ δεν καταλαβαίνεις. ¨Αλλη δουλειά δεν έχεις απο το να την έχεις στημένη σε εμενα κάθε φορά για να μου την "πεις" ?
 
Last edited:

Μηνύματα
12.912
Reaction score
10.143
Δεν ισχύει αυτό που έγραψε ο Πέτρος.
Δεν έγραψα τίποτα. Μια εικόνα έβαλα, απάντηση στην πρόταση που είπες "το κύμα όταν εκπέμπεται απο πηγή είναι πάντα κυκλικό στο μετωπό του. Η ανάκλαση είναι πάντα επιπεδη".

Φίλε μου ... εσυ τα πράγματα τα ξέρεις εμπειρικά, όπως και πολλοί εδω μέσα. Κομμάτια απο εδώ και απο εκεί ότι λένε βίντεο και ειδικοί κλπ παρατρεχάμενοι στο youtube, ο καθενας το δικό του λέει.
Όχι, αλλά τέλος πάντων.

Ετσι φυσικό είναι να μην μπορείς να καταλάβεις και το μόνο που ξέρεις είναι να υποτιμάς και na ειρωνέυεσαι άτομα καταστάσεις και ανθρώπους.
Δε σε ειρωνεύτηκα σήμερα. (ακόμα)

Σε παρακαλώ άσε με στην ησυχία μου, όπως σου εχω πεί πολλές φορές. Πάνε βρες κανέναν άλλο να πρήζεις. Άσε με εμένα να λέω λάθος (που δεν λέω). Εσυ δεν καταλαβαίνεις. ¨Αλλη δουλειά δεν έχεις απο το να την έχεις στημένη σε εμενα κάθε φορά για να μου την "πεις" ?
Άμα γράφεις τέτοια:

δεν μπορεί όπως λές να λειτουργήσει η αρχή στην οποία αυτό βασίζεται αλλά και με τίποτε να ακυρωθούν τα κύματα καθώς μόνο επίπεδα κύματα μπορούν να ακυρωθούν.
Και τα σφαιρικά μπορούν, σε ένα επίπεδο που ισαπέχει από τις 2 πηγές κύματος. Για σκέψου λίγο...

Είναι βασικά κάτι σαν τον μετασχηματισμό Φουριέ όπου πολλά ημιτονοειδή κύματα συγκεντρώνονται μεταξύ τους για να φτιάξουν το τέλειο ημιτονοειδες κύμα. Όσο πιο πολλά τόσο πιο "τέλειο" το κύμα.
Ναι, έτσι όπως τα λες είναι :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: (τώρα σε ειρωνεύτηκα). Αλλά ξέχασα, κάτι άλλο θα εννοούσες, αλλά δεν μπόρεσες να το γράψεις.
 

Μηνύματα
13.413
Reaction score
15.446
Δεν έγραψα τίποτα. Μια εικόνα έβαλα, απάντηση στην πρόταση που είπες "το κύμα όταν εκπέμπεται απο πηγή είναι πάντα κυκλικό στο μετωπό του. Η ανάκλαση είναι πάντα επιπεδη".



Όχι, αλλά τέλος πάντων.



Δε σε ειρωνεύτηκα σήμερα. (ακόμα)



Άμα γράφεις τέτοια:



Και τα σφαιρικά μπορούν, σε ένα επίπεδο που ισαπέχει από τις 2 πηγές κύματος. Για σκέψου λίγο...



Ναι, έτσι όπως τα λες είναι :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: :roflmao: (τώρα σε ειρωνεύτηκα). Αλλά ξέχασα, κάτι άλλο θα εννοούσες, αλλά δεν μπόρεσες να το γράψεις.
Ναι εσυ ποτέ δεν λές τίποτε . Το ξέρω. Μόνο σχολιάζεις τους άλλους καθώς δεν εχεις καμιά πρωτογενή σκέψη αλλά κια εάν έλεγες και έγραφες πολλά, θα φαινόταν η έλλειψη γνώσης σου σε διάφορα θέματα. Και ας ήταν και λάθος. Με αυτά τα λάθη συζητάς με τους άλλους σε διορθώνουν , ανασκευάζεις και εσύ και ο άλλος και βγαίνει ένα καλό αποτέλεσμα σε κάθε συζήτηση αλλά και κάθε επιστημονική δουλεια αλλά και σε κάθε δουλειά.

Όχι ... όπως κάνεις εσύ και με τον τρόπο που το κάνεις. Εάν εσυ είσαι έτσι και στην ζώη σου και τρολάρεις αμφιβάλλω εάν μπορείς να επιβιώσεις σε σοβαρα περιβάλλοντα εκτός εάν η δουλειά είναι του πατέρα σου.

Το ότι ειρωνέυεσαι πως δημιουργείται το τέλειο ημιτονοειδες και δεν κατανοείς την μεταφορά απο τον μετασχματισμό Φουριέ , δείχνει καθαρά πόσα και τι ξέρεις αλλά και τι κατάλαβες απο το πόστ ακόμη και σε θέματα που αφορούν το audio που υποτίθεται ότι αυτό το "ξέριες" καλά.

Λοιπόν να πάψουμε σε παρακαλώ αυτήν την ανταλλαγή ανόητων πόστ που εξυπηρετούν τις εμμονές σου (μαζί μου ή και αυθύπαρκτες) ;
 
Last edited:

Μηνύματα
13.413
Reaction score
15.446
Μετά ξεχνάει τί έφαγε χτες και ξαναλέει τα δικά του.
Αυτά τα λέω επίτηδες για να τσιμπάνε οι ανόητοι, να τα εκεμπεταλλεύονται και να με κοροιδεύουν κρινοντας το ποιόν, τον χαρακτήρα αρά και τις ικανότητες τους και προσπάθειες τους σε άλλους τομείς που δραστηριοποιούνται για να έχουν καταλήξει να είναι τέτοιοι.

Τσιμπάνε πολλοί αλλά εσυ βρε φίλε μου είσαι πρωταθλητής.

Γεια σου , έχουμε και σοβαρότερες δουλειές. Συνέχισε μόνος σου να χαλάς το νήμα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
172.032
Μηνύματα
2.885.932
Members
37.978
Νεότερο μέλος
hlias1988
Top