Απόδραση σε παράλληλο Σύμπαν (Τύφλα να 'χει το πικάπ)

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.133
Reaction score
79.904
Η κίνηση διατηρείται σε κάθε περίπτωση.Η συσκευή όμως δε μετακινείται από τη θέση της διότι δε μετακινούνται τα Rollerblocks που τη στηρίζουν.Στον σεισμό της Πάρνηθας το 1999 με την περιοχή μου να βρίσκεται στο επίκεντρο του σεισμου,βρήκα τα ηχεία δαπέδου πεσμένα κατω αλλά τις συσκευές(ολες με Rollerblocks)να μην έχουν μετακινηθεί καθόλου στο έπιπλο.
και πως δεν βγήκες στα κανάλια να το πεις....τότε έκανε εκπομπή ο Χαρδαβέλας :roflmao:
 

Μηνύματα
13.665
Reaction score
11.233
Του τηλεφώνησε, αλλά ο Χαρδαβέλας επισήμανε ότι τα ηχεία δαπέδου, λόγω ύψους, έχουν πολύ ψηλά το κέντρο βάρους (Κ.Β.). Έτσι με τις δονήσεις από το σεισμό, το Κ.Β. βγήκε εκτός του πολυγώνου που ορίζουν οι βάσεις του και έτσι αυτά έπεσαν. Αντίθετα οι συσκευές είναι χαμηλές με μεγάλο πλάτος και βάθος (σε σχέση με το ύψος). Έτσι οι δονήσεις του σεισμού δεν κατάφεραν τίποτα.
Οπότε ο Χαρδαβέλας τον απέρριψε.
 

daharis666

Επαγγελματίας Crystalator Μονολιθίξ
Moderator
Μηνύματα
39.133
Reaction score
79.904
Του τηλεφώνησε, αλλά ο Χαρδαβέλας επισήμανε ότι τα ηχεία δαπέδου, λόγω ύψους, έχουν πολύ ψηλά το κέντρο βάρους (Κ.Β.). Έτσι με τις δονήσεις από το σεισμό, το Κ.Β. βγήκε εκτός του πολυγώνου που ορίζουν οι βάσεις του και έτσι αυτά έπεσαν. Αντίθετα οι συσκευές είναι χαμηλές με μεγάλο πλάτος και βάθος (σε σχέση με το ύψος). Έτσι οι δονήσεις του σεισμού δεν κατάφεραν τίποτα.
Οπότε ο Χαρδαβέλας τον απέρριψε.
μέχρι και αυτός βρήκε λογική σε όλο αυτό... :roflmao:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
...
Όταν το σεταπ ξεφύγει, με όλες τις "διατυπώσεις" που λες, αυτός ο χαρακτήρας πάει περίπατο, ή τουλάχιστον στο 99,99%, και μένει η ρημαδα η ηχογράφηση.

Είναι όπως με τα πολύ καλά και ουδέτερα ακουστικά. Δεν σε ευχαριστούν σε όλα, δεν ωραιοποιούν ηχογραφήσεις, αλλά σ'αυτά που σε ευχαριστούν, είναι άπιαστα, λείπει κι η έμμεση, αλλά νταξ, στο μπάσο υστερούν.

Στο μπάσο, ένα "one note bass" τυπικό ηχείο, μπορεί να είναι πιο ευχάριστο σε πολύ κόσμο.
Το "ξερό" μπάσο λόγου χάριν των Neumann 310, δεν το εκτιμούν όλοι, και δε το θέλουν όλοι, κι ας είναι απ'τα καλύτερα μπάσα που μπορείς να αγοράσεις με νορμάλ λεφτά.

Για να επανέλθω στον λόγο αυτού του ποστ, οι σύγχρονες ηχομπαρες είναι ο λογικός διάδοχος των τυπικών δικαναλικών σεταπ, και παίζουν και καλύτερα. Αρκεί ο χρήστης να εφαρμόσει όσα έπρεπε να εφαρμόσει και στο τυπικό δικαναλο, μηδενός εξαιρουμένου. Άμα θέλει και Χάι Ενδ καλώδια, εδώ είναι η φυσική συνέχεια.
Begging... to differ.
Στα μεν ακουστικά έχει στηθεί setup με over-ear ηλεκτροστατικά ανοικτού τύπου και αυτόνομα sub συνδεδεμένα σε πρόσθετη line έξοδο να διεγείρουν απτικούς υποδοχείς.

Το θέμα με τις ηχομπάρες είναι ότι άπαξ και στηθούν ορθά πρέπει να ΄΄ξεχαστούν΄΄ αφού ένα θα είναι το βέλτιστο calibration... Πάρε όμως για παράδειγμα το δικαναλικό με τις κόρνες όπου κάθε φορά μπορεί να γίνεται παιγνίδι σε διαφορετική πίστα με ελκυστική πανοραμική ηχητική σκηνή εφόσον θα είναι ψαγμένες οι αποστάσεις. Εναλλάσσοντας δε τρόπους διαχείρισης στο σήμα αντί για καλώδια δίδεται έναυσμα για νέους κύκλους ακροάσεων όπως εδώ με τα main επιτέλους υψιπερατά κροσαρισμένα και τα sub παρατεταγμένα σε διάταξη SBA που δίνει εξαίρετη ενσωμάτωση προς τα main :

Taus hp crossed Dyn SBA.JPG
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.386
Reaction score
138.211
Ναι, το ένα έχει "ασταμάτητο παιχνίδι" για να περνάν οι όντιο πιπλ με αυτό το χόμπι τον ελεύθερο χρόνο τους, ενώ το άλλο είναι "ξεχασμένη ιστορία" και θα πρέπει μετά μόνο μουσική να ακούς και να βλέπεις ταινίες. Ανιαρό για τους όντιο πιπλ.

Ομοίως το υλοποιημένο με όλες τις διατυπώσεις ιμερσιβ σεταπ σε dedicated χώρο. Δεν πειράζεις τίποτα, πχιό καλώδιο;

Δε βλέπεις τον ντιμιφουτ; Αρνείται πεισματικά να πιάσει μικρόφωνο στα χέρια του, χρόνια τώρα. Ούτε διάχυση στο ταβάνι, ούτε πάνω από 2 σαμπ, ούτε επιπρόσθετα ηχεία, και σε καμία περίπτωση παιχνίδια με άλλες θέσεις ηχείων και καλώδια. Κλείνει το σπορ, δεν είναι για όντιο πιπλ τέτοια πράγματα.

Εγώ ήμουν πιο επιρρεπής σε περαιτέρω προσθήκες, μέχρι να κλείσουν όλες οι διαθέσιμες έξοδοι στον AV, και μέχρι να εκμεταλλευτώ και την τελευταία δυνατότητά του. Αφού τα έκανα κι αυτά, υποχρεωτικά, λήγει η ενασχόληση μ'αυτο, μένει ξεχασμένο, απλώς παίζει. Καθημερινά. Δόξα το Θεό, υπάρχει ελεύθερος χρόνος, και ακούμε ακόμα.

Κι έτσι, με το ζόρι σε κάνει όλο και λιγότερο να είσαι μέσα στην γαλαζοαίματη ομάδα των όντιο πιπλ, με τις συνεχείς "αναβαθμίσεις". Θες δε θες, σου ξηλώνει τα γαλόνια, που με τόσο κόπο (και χρήμα) κέρδισες με το σπαθί σου στα χρόνια της καταχνιάς.
 
Last edited:

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Ναι, το ένα έχει "ασταμάτητο παιχνίδι" για να περνάν οι όντιο πιπλ με αυτό το χόμπι τον ελεύθερο χρόνο τους, ενώ το άλλο είναι "ξεχασμένη ιστορία" και θα πρέπει μετά μόνο μουσική να ακούς και να βλέπεις ταινίες. Ανιαρό για τους όντιο πιπλ.

Ομοίως το υλοποιημένο με όλες τις διατυπώσεις ιμερσιβ σεταπ σε dedicated χώρο. Δεν πειράζεις τίποτα, πχιό καλώδιο;

Δε βλέπεις τον ντιμιφουτ; Αρνείται πεισματικά να πιάσει μικρόφωνο στα χέρια του, χρόνια τώρα. Ούτε διάχυση στο ταβάνι, ούτε πάνω από 2 σαμπ, ούτε επιπρόσθετα ηχεία, και σε καμία περίπτωση παιχνίδια με άλλες θέσεις ηχείων και καλώδια. Κλείνει το σπορ, δεν είναι για όντιο πιπλ τέτοια πράγματα.

Εγώ ήμουν πιο επιρρεπής σε περαιτέρω προσθήκες, μέχρι να κλείσουν όλες οι διαθέσιμες έξοδοι στον AV, και μέχρι να εκμεταλλευτώ και την τελευταία δυνατότητά του. Αφού τα έκανα κι αυτά, υποχρεωτικά, λήγει η ενασχόληση μ'αυτο, μένει ξεχασμένο, απλώς παίζει. Καθημερινά. Δόξα το Θεό.
Αυτό με τον Dimi και αν σε βολεύει, αφού ... κρατάς το τρισδιάστατο μικρόφωνο για πάρτη σου... :sneaky:

Η δε πλάκα είναι πως όσο πιο ομαλή η ενσωμάτωση των χαμηλών με παράλληλο αποκλεισμό των main από τις δύο πρώτες οκτάβες τόσο λιγότερο ενοχλητική - σε βαθμό που να παραλείπεται πλέον το EQ - η χοάνη μεσαίων στη ζώνη δικής της ευθύνης.
τσάγια.png
 

costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.386
Reaction score
138.211
Ναι, ισχύει πως η άριστη ενσωμάτωση, αυξάνει την αντιληπτή ποιότητα των δορυφόρων.

Ωστόσο δεν θεωρώ πως υπάρχει δορυφόρος που δεν θα βελτιωθεί με speaker EQ, γιατί στην ουσία δεν υπάρχει κανένας τέλειος δορυφόρος.

Ταυτόχρονα, οι ανισορροπίες στο μετρήσιμο RdT και κατ'επεκτασιν στο delay, είναι ικανή συνθήκη για speaker EQ, ώστε να επιτευχθεί συμβατό in room response, και λέω speaker EQ, καθώς αυτό μπορεί να γίνει από την πλάτη των ηχείων, με τα ρυθμιστικά που έχουν τα ενεργά ηχεία. Είναι πραγματικό speaker EQ, που έχει χρήση αναλόγως χώρου.

Βεβαίως στις χαμηλές συχνότητες, το EQ που χρησιμοποιείται ακόμα και στο waveforming είναι σημαντικού εύρους, ως εκ τούτου η ανωτέρω πρόταση που είχα γράψει, έχει ακόμα και στο waveforming 100% ισχύ.
 

Dimifoot

General Catsicofoot Patton
Editor
Μηνύματα
28.926
Reaction score
85.170
Ωστόσο δεν θεωρώ πως υπάρχει δορυφόρος που δεν θα βελτιωθεί με speaker EQ, γιατί στην ουσία δεν υπάρχει κανένας τέλειος δορυφόρος.
Χωρίς spinorama είναι εξαιρετικά δύσκολο το σωστό speaker eq. (Όχι room eq)
Γι αυτό αγοράζουμε ηχεία με διαθέσιμο spinorama.
Και μάλιστα με spinorama που είναι τόσο καλό που δεν χρειάζεται speaker eq.
:lolsign:
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Χωρίς spinorama είναι εξαιρετικά δύσκολο το σωστό speaker eq. (Όχι room eq)
Γι αυτό αγοράζουμε ηχεία με διαθέσιμο spinorama.
Και μάλιστα με spinorama που είναι τόσο καλό που δεν χρειάζεται speaker eq.
:lolsign:
Κάτι ανάλογο σκεφτόμουν αναζητώντας τρόπο να έκανα λιγότερο ενοχλητικό στην αντίληψη τον εγγενή χρωματισμό στην κόρνα μεσαίων. Παραδέχομαι ότι όποτε εφαρμοζόταν EQ στη συγκεκριμένη ζώνη όλο κάτι μου ακουγόταν υπερβολικά ΄΄εξημερωμένο΄΄ μετά την εξομάλυνση. Αμαρτίες άσωτων ηχείων που μας ακολουθούν...
 

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.138
Reaction score
30.749
Begging... to differ.
Στα μεν ακουστικά έχει στηθεί setup με over-ear ηλεκτροστατικά ανοικτού τύπου και αυτόνομα sub συνδεδεμένα σε πρόσθετη line έξοδο να διεγείρουν απτικούς υποδοχείς.

Το θέμα με τις ηχομπάρες είναι ότι άπαξ και στηθούν ορθά πρέπει να ΄΄ξεχαστούν΄΄ αφού ένα θα είναι το βέλτιστο calibration... Πάρε όμως για παράδειγμα το δικαναλικό με τις κόρνες όπου κάθε φορά μπορεί να γίνεται παιγνίδι σε διαφορετική πίστα με ελκυστική πανοραμική ηχητική σκηνή εφόσον θα είναι ψαγμένες οι αποστάσεις. Εναλλάσσοντας δε τρόπους διαχείρισης στο σήμα αντί για καλώδια δίδεται έναυσμα για νέους κύκλους ακροάσεων όπως εδώ με τα main επιτέλους υψιπερατά κροσαρισμένα και τα sub παρατεταγμένα σε διάταξη SBA που δίνει εξαίρετη ενσωμάτωση προς τα main :

View attachment 350329
Τί είναι SBA? 🤔
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Τί είναι SBA? 🤔
Single Bass Array
Σειρά από τεμάχια sub παρατεταγμένα στη μπροστινή πλευρά του δωματίου ενώ στην οπίσθια εφαρμογή υψηλής απορρόφησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση πίσω από τη θέση ακρόασης έχει εντοιχισμένα ντουλάπια και γεμισμένα με απορροφητικά υλικά σε πάχος τάξης 60 cm. Σίγουρα απέχει η εφαρμογή από το ιδεώδες αλλά εφόσον μιλάμε για δικαναλικό σε κοινό δωμάτιο σημασία έχει η ακροαματική βελτίωση.
 

platon

"Επαγγελματίας"
Μηνύματα
2.377
Reaction score
1.430
Εναλλάσσοντας δε τρόπους διαχείρισης στο σήμα αντί για καλώδια δίδεται έναυσμα για νέους κύκλους ακροάσεων όπως εδώ με τα main επιτέλους υψιπερατά κροσαρισμένα και τα sub παρατεταγμένα σε διάταξη SBA που δίνει εξαίρετη ενσωμάτωση προς τα main :

View attachment 350329
Πως εκανες το High Pass στα Main ?
 

Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Πως εκανες το High Pass στα Main ?
Θα μπορούσα να το κάνω και με miniDSP αλλά προτίμησα να χρησιμοποιήσω τον ενσωματωμένο επεξεργαστή του 18S . Το κεντρικό τεμάχιο δέχεται στερεοφωνικό σήμα line από τον προενισχυτή τροφοδοτώντας ακολούθως τους μονομπλόκ τελικούς με σήμα υψιπερατά κροσαρισμένο στα τυπικά 80 Hz. Το αριστερό και δεξί τεμάχιο δέχονται μονοφωνικό σήμα από το αντίστοιχο κανάλι στη δεύτερη προενισχυτική έξοδο με το δικό τους βαθυπερατό φίλτρο στα 80Hz.

Εφόσον πρόκειται για όμοια τεμάχια και σε ισοδύναμες αποστάσεις το delay που εφαρμόζεται στα main από το κύκλωμα στο κεντρικό λογαριάζεται ισοδύναμο για το σύνολο των sub. Με εξισορρόπηση των volume ανάμεσα στα επιμέρους τεμάχια προκύπτει ωραίο ακροαματικό αποτέλεσμα - έστω και αν απέχει από επίπεδο Trinnov - χωρίς πολλές διατυπώσεις και με μοναδικό φίλτρο EQ στα 102 Hz όπου αφορά στα main παρά στα sub.
 


Bhutia

Hidden Guru
Editor
Μηνύματα
17.676
Reaction score
58.324
Έχοντας ΄΄χαλάσει΄΄ προσωρινά τη διάταξη των sub χάριν... επιμόρφωσης του κοινού επιστρέφουμε δυναμικά σε υψιπερατό κροσάρισμα , delays και χωροταξία για το καλύτερο που θα μπορούσε να γίνει χωρίς Trinnov... Στο δωμάτιο με τα Taus διάταξη WF κατά μήκος με τα sub σε οπίσθιο και πρόσθιο τοίχωμα δεν είναι εφικτή αφού τότε θα έπρεπε τα οπίσθια να μπουν στη... ντουλάπα. Δεν αφήσαμε τα κολπάκια με το κρεβάτι για να πιάναμε άλλα μυστήρια με ντουλάπες... Οπότε με την τωρινή χωροταξία σκέφτηκα ότι το MLP σε σχέση με WF array κατά τη διάσταση του πλάτους θα εξακολουθούσε να κείτεται εντός πεδίου σα να βρισκόταν σε θέση τέρμα εμπρός και αριστερά αν ξαφνικά το setup περιστρεφόταν κατά 90 μοίρες και τα κύρια ηχεία διατάσσονταν πάνω στη διάσταση του μήκους αντί του πλάτους.

Το πλεονέκτημα του waveforming είναι ακριβώς η ικανοποιητική ομοιογένεια σε απομακρυσμένες θέσεις και με δεδομένο ότι η κάτοψη έχει σχήμα κοντό παραλληλόγραμμο όπου το μήκος δεν είναι αρκετά μεγαλύτερο του πλάτους τοποθετήθηκαν τα sub εφαπτομενικά στα πλευρικά τοιχώματα σε αποστάσεις εν τέταρτον μήκους από πρόσθιο και οπίσθιο τοίχωμα αντίστοιχα. Μετά την εφαρμογή EQ έχουμε τις σχετικές παραστάσεις με τα επιμέρους κανάλια εκπέμποντα μαζί...

spectro Taus Dynaudio WF.png

spl Taus Dynaudio WF.png


Εδώ παρατηρούμε τη συνάφεια της steady state απόκρισης με την Κρουστική 20-300 καθώς και την προέκταση του ισιώματος στην τρίτη οκτάβα μολονότι η ζώνη ευθύνης των sub κόβεται στα 80 Hz με κλίση 24 dB ανά οκτάβα...


DSC04269.JPG
 
Last edited:

Σταύρος Λαγκαδιανός

Το αγοράκι με τα σπίρτα
Μηνύματα
9.138
Reaction score
30.749
τα sub εφαπτομενικά στα πλευρικά τοιχώματα σε αποστάσεις εν τέταρτον μήκους από πρόσθιο και οπίσθιο τοίχωμα αντίστοιχα
Αυτό με μπέρδεψε λιγάκι. Εκτός κι αν μιλάς για 4.
 


costas EAR

Δόκτωρ ΔιαXύσιος
Editor
Μηνύματα
55.386
Reaction score
138.211
Το πλεονέκτημα του waveforming είναι ακριβώς η ικανοποιητική ομοιογένεια σε απομακρυσμένες θέσεις
Αυτό πάντα "ακούγεται", ακόμα και στην διαφορά μεταξύ 2 και 4 σαμπ σε τυπική τοποθέτηση και χρήση, χωρίς να υπάρχουν σοβαρές - εμφανείς διαφορές στα γραφήματα απόκρισης και σπέκτρο (αν και στο σπέκτρο αποτυπώνονται ικανοποιητικά).

Ωστόσο, το πλεονέκτημα του waveforming είναι πέραν από αυτή την ομοιογένεια, και βεβαίως είναι αντιληπτό στις ακροάσεις.


ΥΓ. Είναι βέβαιο πως θα μπορούσες να επιτύχεις χαμηλότερο decay στο φάσμα της πρώτης οκτάβας, και εκτιμώ πως σκοπίμως έχεις αυτούς τους χρόνους στο σπέκτρο, και καλά κάνεις βεβαίως, ώστε να υπάρχει ομοιογένεια με το υπόλοιπο φάσμα.

Οι δυνατότητες του waveforming για πολύ χαμηλούς χρόνους στο σπέκτρο είναι δεδομένες, αλλά θα πρέπει να συνοδεύονται από όμοιους χρόνους στην 3η και 4η οκτάβα, οι οποίοι είναι εφικτοί με ηχητική περιποίηση του χώρου ακρόασης.

Ωστόσο, οι χαμηλότεροι χρόνοι, θα ευνοήσουν κυρίως πολυκαναλα (έως ιμερσιβ) σεταπ, ενώ αντιθέτως θα αφήσουν με φαινόμενα στέρησης (του ιμέρσιον) τα δικάναλα.
 


Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
173.961
Μηνύματα
2.957.294
Members
38.270
Νεότερο μέλος
Nice_kid
Top