Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Μηνύματα
152
Reaction score
8
Αυτό που λές δεν έχει καμία μα καμία λογική.Δλδ με το να αλλάξεις τα καλώδια απο bass σε treble, πιστεύεις οτι θα κάνει πιο ίσια κατανομή φορτίου στο καλώδιο?Ανά 6μηνο?
Η οτι θα ισιώσει το φορτίο με το να παίξει υψηλές μετά απο τις χαμηλές?
Μα ο ενισχυτής απο την στιγμή που παίρνει full band σήμα , ενισχύει όλες τις συχνότητες που υπάρχουν στο σήμα και που μπορεί φυσικά.
Πέρα από αυτό δεν τίθεται θέμα ισοκατανομής συχνοτήτων-εύρους στον ενισχυτή. Οτι του δώσεις το ενισχύει.Χαμηλές =χαμηλές. Υψηλές=υψηλές. Δεν αλλάζει κάτι , με το να τραμπάρεις κανάλια.
Δηλαδή ο ενίσχυτης για το δεξί και για το αριστερό του κανάλι όταν δεν είναι bridged δεν έχει αλλα ενισχυτικα κυκλώματα?

Αν έχει διαφορετικά κυκλώματα και στο ένα δίνω μόνο να μου κάνει drive τα woofer που είναι πιο power hungry ενώ στο άλλο μόνο mid και tremble με το πέρασμα του χρόνου και ιδίως αν ακούω δυνατά, δεν υπάρχει διάφορα στην φθορά του μεν και του δε κυκλώματος?

Μπορει όντως αυτο που λέω να μην στέκει, αλλα γι αυτο προσπαθώ να το καταλάβω.
 

Auditory

Επαγγελματίας
Μηνύματα
535
Reaction score
703
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Άλλες είναι οι παράμετροι που θα πιέσουν τον ενισχυτή και όχι απαραίτητα το μεγάφωνο των χαμηλών.
Κάλλιστα θα μπορούσε το μεγάφωνο των χαμηλών να κόβει σε μία συχότητα Α, το δυσκολότερο σημείο αντίστασης του ηχείου και σε συνδυασμό με τη φάση του ηχείου να είναι σε μία συχνότητα Β στο χαμηλό των μεσαίων λίγο πριν το κόψιμο προς τις χαμηλές.
Αυτό σαν αποτέλεσμα θα είχε να πιεστεί περισσότερο το κανάλι που οδηγεί τα μεγάφωνα των μεσαίων-πρίμων παρά το κανάλι που οδηγεί τις χαμηλές.

Το καλό είναι ότι το ηχείο σου έχει το ένα ζευγάρι μπόρνες για το μεγάφωνο των χαμηλών και το άλλο ζευγάρι για τα μεγάφωνα των μεσαίων-υψηλών γιατί σου επιτρέπει "ισορροπημένους" συνδυασμούς ενισχυτών.
Ένα σωρό άλλα ηχεία, πολλών δρόμων, έχουν το μεγάφωνο των υψηλών μόνο του, στο δεύτερο ζευγάρι, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι για τη "λογική" του κατασκευαστή...
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.044
Reaction score
28.316
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Δηλαδή ο ενίσχυτης για το δεξί και για το αριστερό του κανάλι όταν δεν είναι bridged δεν έχει αλλα ενισχυτικα κυκλώματα?

Αν έχει διαφορετικά κυκλώματα και στο ένα δίνω μόνο να μου κάνει drive τα woofer που είναι πιο power hungry ενώ στο άλλο μόνο mid και tremble με το πέρασμα του χρόνου και ιδίως αν ακούω δυνατά, δεν υπάρχει διάφορα στην φθορά του μεν και του δε κυκλώματος?

Μπορει όντως αυτο που λέω να μην στέκει, αλλα γι αυτο προσπαθώ να το καταλάβω.

Τα κυκλώματα ενίσχυσης σε εναν στερεοφωνικό ενισχυτή είναι ίδια ακριβώς και στα δυο κανάλια. Δεν υπάρχει καμία διαφορά.
Ακόμα και σε γεφυρωμένους ενισχυτές είναι ακριβώς τα ίδια με μόνη προσθήκη την πλακέτα αναστροφής της φάσης που είναι απαραίτητη για να οδηγηθεί το σήμα στον εναν κλάδο που θα δίνει τον ανεστραμένο μέρος του ημιτόνου.Δεν υπάρχει φθορά στα εξαρτήματα ενός τελικού ενισχυτή , πέραν ίσως της γήρανσης των πυκνωτών τροφοδοσίας.Και καμία φθορά σχετικά με τις συχνότητες που ενισχύει ο ενισχυτής, είτε είναι χαμηλές είτε μεσουψηλές.Αυτά για ενισχυτές με τρνζίστορς πάντα.
 

Μηνύματα
152
Reaction score
8
Τα κυκλώματα ενίσχυσης σε εναν στερεοφωνικό ενισχυτή είναι ίδια ακριβώς και στα δυο κανάλια. Δεν υπάρχει καμία διαφορά.
Ακόμα και σε γεφυρωμένους ενισχυτές είναι ακριβώς τα ίδια με μόνη προσθήκη την πλακέτα αναστροφής της φάσης που είναι απαραίτητη για να οδηγηθεί το σήμα στον εναν κλάδο που θα δίνει τον ανεστραμένο μέρος του ημιτόνου.Δεν υπάρχει φθορά στα εξαρτήματα ενός τελικού ενισχυτή , πέραν ίσως της γήρανσης των πυκνωτών τροφοδοσίας.Και καμία φθορά σχετικά με τις συχνότητες που ενισχύει ο ενισχυτής, είτε είναι χαμηλές είτε μεσουψηλές.Αυτά για ενισχυτές με τρνζίστορς πάντα.
Εννοείται ότι τα κυκλώματα στα δυο κανάλια είναι όλοιδια αυτο που εννοούσαν με την λέξη "αλλα" ήταν αλλα σαν κύκλωμα όχι διαφορετικά σαν χαρακτηριστικά.

Σε κάθε περίπτωση η απάντηση σου με κάλυψε νομιζω μιας και είσαι κάθετος ότι πέραν της γήρανσης των πυκνωτων τροφοδοσίας, δεν υπάρχει φθορά λόγο "φορτίου" σε οτιδήποτε άλλο.

Άρα ένας ενίσχυσης μπορει "άφοβα" να ενισχύει με το ένα κανάλι τα μεσαία/ψηλά και με το άλλο τα μπάσα.
 


Μηνύματα
152
Reaction score
8
Re: Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Εφ' όσον οι ενισχυτές είναι όμοιοι, αυτή η λύση είναι εφικτή (κατακόρυφη διενίσχυση), υπό την προυπόθεση πως τα γούφερ του ηχείου (που υποψιάζομαι πως είναι δύο, οπότε το ηχείο είναι τετράωμο) μπορεί να τα οδηγήσει πλήρως το ένα κανάλι του ενισχυτή. Μάλιστα, σε αυτήν τη λύση ενδείκνυται εμφατικά (ανεξαρτήτως σχολών και τα τοιαύτα), καθένας τους να είναι τοποθετημένος κοντά στο ηχείο, ώστε τα καλώδια ηχείων να είναι κατά το δυνατόν κοντά και τα interconnect αντιστοίχως μακριά.
Ερώτηση δική μου και παρατήρηση φίλου ο οποίος πιστέυει το αντίθετο από αυτό που γράφει ο Κώστας...

Από το καλώδιο των ηχείων περνά ενισχυμένο σήμα το οποιό μπορεί στην περίπτωση που ο ενισχυτής δεν είναι δίπλα στο ηχείο να πρέπει να διανύσει 2m καλωδίου πριν καταλήξει σε αυτό. Στην άλλη περίπτωση που ο ενισχυτής είναι δίπλα στο ηχείο, έχεις το σήμα από τον προ που είναι χαμηλής τάσης να πρέπει να διανύσει αυτα τα 2m πριν πάει στον τελικό.

Γιατί αυτό είναι καλύτερο? Γιατί το ασθενές σήμα δεν έχει μεγαλύτερες απώλειες από ότι το ισχυρό στην ίδια απόσταση και με τα σωστά καλώδια?
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.044
Reaction score
28.316
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Το line level σήμα δεν επηρεάζεται απο την διαδρομή του εντός του καλωδίου.Συν του οτι λόγω φύσεως του δεν είναι επιρρεπές σε επαγωγικές, χωρητικές παρεμβάσεις.Κάτι που ισχύει σε μεγαλύτερο βαθμό για το ενισχυμένο σήμα που οδηγήται στα ηχεία.
Και ας είναι και τα δυο εναλασόμενα.
 

Μηνύματα
152
Reaction score
8
Το line level σήμα δεν επηρεάζεται απο την διαδρομή του εντός του καλωδίου.Συν του οτι λόγω φύσεως του δεν είναι επιρρεπές σε επαγωγικές, χωρητικές παρεμβάσεις.Κάτι που ισχύει σε μεγαλύτερο βαθμό για το ενισχυμένο σήμα που οδηγήται στα ηχεία.
Και ας είναι και τα δυο εναλασόμενα.
Για δες αυτο το πολυ ενδιαφέρον άρθρο
http://www.empiricalaudio.com/computer-audio/audio-faqs/short-versus-long-cables
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.044
Reaction score
28.316
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Καλά , μόνο μην το δει κανάς κόγιας η κανάς ear και έχουμε άλλα.
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Για δες αυτο το πολυ ενδιαφέρον άρθρο
http://www.empiricalaudio.com/computer-audio/audio-faqs/short-versus-long-cables
Καλά, με μαγειρέματα προσομοίωσης στο SPICE τύπου

"These cross-sections were used to develop analytical models for each cable using an electromagnetic field solver. To determine the behavior of these cables at different lengths, they were both simulated using both SPICE3 and HSPICE under the following conditions: the amplifier output impedance was .2 ohms and the speaker load was purely resistive at 3 ohms."

μπορώ να σου αποδείξω και γω ότι πετάει ο γάιδαρος!!!!!! (τουλάχιστον όταν δεν έχει φάει αρκετά!)* :116:

* δεν υπάρχει αυτό το φορτίο σε ηχεία!!!! ειδικά στα woofer τα πράγματα είναι πολύ ζόρικα.

Διάβασε αυτό το τεχνικό κείμενο του Σταματάκου για τους ενισχυτές και θα καταλάβεις.

Παραθέτω ένα απόσπασμα που εξηγεί γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσιάζει η Empirical Audio.



Ένα μοντέλο μεταφοράς του σήματος από τον ενισχυτή στο ηχείο, όπου το στάδιο ισχύος προσδιορίζεται ως πηγή σταθερής τάσης (με εσωτερική αντίσταση Rout), τα καλώδια σύνδεσης αντιστοιχίζονται με τις αντιστάσεις των κλάδων τους (Rcab) και το ηχείο περιλαμβάνει μια αντίσταση που αφορά στο φίλτρο (Rcros) και μια αντίσταση που αφορά στα πηνία φωνής (Rπην).


"Πέραν της πολύ καλής επίδοσης σε θέματα ρεύματος, η χαμηλή αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή μας ενδιαφέρει και για έναν άλλο λόγο. Τον σωστό έλεγχο του ηχείου, μια εξόχως γενική και ενίοτε κακοποιημένη έννοια η οποία σχετίζεται με ένα μέγεθος που ονομάζεται συντελεστής απόσβεσης. Στην πραγματικότητα, όταν λέμε “έλεγχο του ηχείου” αναφερόμαστε στην γρήγορη απόσβεση των ταλαντώσεων ενός κώνου όταν πάψει αυτός να ενεργοποιήται από σήμα (ή όταν το σήμα αλλάξει πολύ σε συχνότητα και πλάτος, κάτι που είναι σχεδόν το ίδιο). Επειδή ο κώνος ενός μεγαφώνου έχει μάζα και αναρτάται ελαστικά, έχει και αδράνεια δηλαδή την τάση να συνεχίσει να διατηρεί την κίνησή του ακόμη και όταν εμείς αλλάξουμε το αρχικό σήμα. Η κίνησή του αυτή παράγει μια τάση στην είσοδο του ηχείου, με άλλα λόγια το μεγάφωνο λειτουργεί στιγμιαία ως γεννήτρια. Ο καλύτερος τρόπος να αποσβέσουμε την κίνηση που έχει μορφή ταλαντώσεων με κάποια απόσβεση, είναι η εφαρμογή της αρχής της ηλεκτρομαγνητικής πέδης όπου ένας κινητήρας, ο οποίος λόγω αδράνειας λειτουργεί ως γεννήτρια, “φρενάρει” επάνω σε ένα βαρύ φορτίο το οποίο τραβά πολύ ρεύμα. Το φορτίο εν προκειμένω είναι ό,τι βλέπει το ηχείο από την είσοδό του, δηλαδή η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή. Όσο μικρότερη είναι αυτή τόσο ισχυρότερη η πέδη μας και τόσο καλύτερη η απόσβεση. Ο συντελεστής απόσβεσης είναι, ακριβώς, ο λόγος της τυπικής τιμής των 8Ω προς την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή. Για έναν ενισχυτή με αντίσταση εξόδου 0.01Ω ο λόγος αυτός είναι 800. Φυσικά, υπάρχουν κι εδώ προβλήματα. Το κύκλωμα μας από τον ενισχυτή στο ηχείο περιλαμβάνει, εκτός της αντίστασης εξόδου του ενισχυτή τις ωμικές αντιστάσεις όλων των εξαρτημάτων του κροσόβερ (και κυρίως των πηνίων του), την ωμική αντίσταση των πηνίων φωνής των μεγαφώνων καθώς και τις ωμικές αντιστάσεις των καλωδίων σύνδεσης. ΕΜερικοί υπολογισμοί θα μας δείξουν ότι η κατάσταση δεν είναι καθόλου αμελητέα: Χρησιμοποιώντας καλώδια ηχείων από χαλκό με διάμετρο 1.8mm (αντίσταση 0.025Ω/m/κλάδο, Rcab) και μήκος 3m προσθέτουμε στην αντίσταση εξόδου του ενισχυτή 3x0.05=0.15Ω, ένα πηνίο στο δρόμο του σήματος προσθέτει 0.5Ω και μια λογική τιμή για τα πηνία φωνής είναι 6Ω. Επομένως, ο συντελεστής απόσβεσης υπολογισμένος στον πραγματικό κόσμο θα είναι 8/(0.01+0.15+0.5+6)=1.20, ένα αποτέλεσμα καθόλου ικανοποιητικό με βάση το ότι σύμφωνα με την βιβλιογραφία ο συντελεστής απόσβεσης θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από 20. Επομένως, το να ισχυρίζεται ένας κατασκευαστής ενισχυτών ότι το προϊόν του έχει συντελεστή απόσβεσης 1000 δεν σημαίνει τίποτε περισσότερο παρά το ότι έχει πολύ χαμηλή αντίσταση εξόδου.ίναι οι αντιστάσεις που ακολουθούν τον ενισχυτή (και ιδίως αυτές που βρίσκονται στο εσωτερικό του ηχείου) ο καθοριστικός παράγοντας και όχι ο ίδιος ο ενισχυτής!"



Τα παρακάτω δικά μου...

Σκέψου τώρα να κάνεις ενεργή τριενίσχυση, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει Cross-over και οι αντίστοιχες αντιστάσεις του, και βγάλε συμπέρασμα για το αν το πραγματικό μέρος (R) της σύνθετης αντίστασης του καλωδίου των ηχείων (R + j X), έχει νόημα να είναι πολύ χαμηλό.



Ο Bryston 4B SSB2 που έχω, έχει Df>500. Για ηχείο 8 ohm, η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή είναι Rout = 8/500 = 0,016 ohm. (και όχι τις ανακρίβειες της Emirical Audio :Amplifier output impedances are on the order of .2 ohms for solid-state and 3 ohms for some tube amplifiers )

Αν προσθέσω ένα τυπικό καλώδιο ηχείων με συνολική αντίσταση και στους 2 κλάδους 0.15Ω, τότε ο ενισχυτής μαζί με το καλώδιο των ηχείων θα έχει αντίσταση 0,016 + 0,15 = 0,166 ohm, και ο συντελεστής απόσβεσης πέφτει από το 500 στο 8/0,166= 48!!!!
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Καλά , μόνο μην το δει κανάς κόγιας η κανάς ear και έχουμε άλλα.
...γιατί με ρίχνεις? :116:


...άσε που έχω αναλάβει την βραδυνή βάρδια....:107:
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Τώρα υπάρχει και αυτό στην wikipedia, άμα σας αρέσουν οι χροιές!!!!...εμείς κάπως αλλιώς το λέμε στο χωριό μου...

Thus, high damping factor values do not, by themselves, say very much about the quality of a system; most modern amplifiers have them, but vary in quality nonetheless. Given the controversy that has long surrounded the use of feedback, some extend their distaste for negative feedback amplifier designs (and so a high damping factor) as a mark of poor quality. For them, such high values imply a high level of NFB in the amplifier. :609:

(εδώ ταιριάζει το νήμα του Κώστα Seppuku)

Tube amplifiers typically have much lower feedback ratios, and in any case almost always have output transformers that limit how low the output impedance can be. Their lower damping factors are one of the reasons many audiophiles prefer tube amplifiers. Taken even further, some tube amplifiers are designed to have no negative feedback at all. :111:

Some loudspeakers sound better with lower electrical damping.[citation needed] A lower damping factor helps to greatly enhance the bass response of the loudspeaker, which is useful if only a single amplifier is used for the entire audio range. Therefore, some amplifiers, in particular vintage amplifiers from the 1950s, 60's and 70's, feature controls for varying the damping factor.

One example of a vintage amplifier with a damping control is the Accuphase E-202, which has a three-position switch described by the following excerpt from its owner's manual:[1]

"Speaker Damping Control enhances characteristic tonal qualities of speakers. The damping factor of solid state amplifiers is generally very large and ideal for damping the speakers. However, some speakers require an amplifier with a low damping factor to reproduce rich, full-bodied sound. The E-202 has a Speaker Damping Control which permits choice of three damping factors and induces maximum potential performance from any speaker. Damping factor with an 8 ohm load becomes more than 50 when this control is set to NORMAL. Likewise, it is 5 at MEDIUM position, and 1 at SOFT position. It enables choosing the speaker sound that one prefers."

Damping is also a concern in guitar amplifiers (an application in which distortion is desirable :135:) and low damping can be better. Numerous guitar amplifiers have damping controls, and the trend to include this feature has been increasing since the 1990s. For instance the Marshall Valvestate 8008 rack-mounted stereo amplifier[2] has a switch between "linear" and "Valvestate" mode:

"Linear/Vstate selector. Slide to select linear or Valvestate performance. The Valvestate mode gives extra warm harmonics plus the richness of tone, which is unique to the Valvestate power stage. Linear mode produces a highly defined hi-fi tone that gives a totally different character to the sound and suits certain modern "metal" styles, or PA applications."
 


Μηνύματα
5.383
Reaction score
6.520
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Τα παρακάτω δικά μου...

Σκέψου τώρα να κάνεις ενεργή τριενίσχυση, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει Cross-over και οι αντίστοιχες αντιστάσεις του, και βγάλε συμπέρασμα για το αν το πραγματικό μέρος (R) της σύνθετης αντίστασης του καλωδίου των ηχείων (R + j X), έχει νόημα να είναι πολύ χαμηλό.



Ο Bryston 4B SSB2 που έχω, έχει Df>500. Για ηχείο 8 ohm, η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή είναι Rout = 8/500 = 0,016 ohm. (και όχι τις ανακρίβειες της Emirical Audio :Amplifier output impedances are on the order of .2 ohms for solid-state and 3 ohms for some tube amplifiers )

Αν προσθέσω ένα τυπικό καλώδιο ηχείων με συνολική αντίσταση και στους 2 κλάδους 0.15Ω, τότε ο ενισχυτής μαζί με το καλώδιο των ηχείων θα έχει αντίσταση 0,016 + 0,15 = 0,166 ohm, και ο συντελεστής απόσβεσης πέφτει από το 500 στο 8/0,166= 48!!!!
Aρα αυτα εδω http://www.goertzaudio.com/contents/en-us/d16_MI_Speaker_Cables.html
κανουν μονο για να βαζουμε μπροστα αυτοκινητα που εχουν μεινει απο ρευμα??? βαλτα στο κλασμα:604:
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.044
Reaction score
28.316
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Καλά, με μαγειρέματα προσομοίωσης στο SPICE τύπου

"These cross-sections were used to develop analytical models for each cable using an electromagnetic field solver. To determine the behavior of these cables at different lengths, they were both simulated using both SPICE3 and HSPICE under the following conditions: the amplifier output impedance was .2 ohms and the speaker load was purely resistive at 3 ohms."

μπορώ να σου αποδείξω και γω ότι πετάει ο γάιδαρος!!!!!! (τουλάχιστον όταν δεν έχει φάει αρκετά!)* :116:

* δεν υπάρχει αυτό το φορτίο σε ηχεία!!!! ειδικά στα woofer τα πράγματα είναι πολύ ζόρικα.

Διάβασε αυτό το τεχνικό κείμενο του Σταματάκου για τους ενισχυτές και θα καταλάβεις.

Παραθέτω ένα απόσπασμα που εξηγεί γιατί τα πράγματα δεν είναι όπως τα παρουσιάζει η Empirical Audio.



Ένα μοντέλο μεταφοράς του σήματος από τον ενισχυτή στο ηχείο, όπου το στάδιο ισχύος προσδιορίζεται ως πηγή σταθερής τάσης (με εσωτερική αντίσταση Rout), τα καλώδια σύνδεσης αντιστοιχίζονται με τις αντιστάσεις των κλάδων τους (Rcab) και το ηχείο περιλαμβάνει μια αντίσταση που αφορά στο φίλτρο (Rcros) και μια αντίσταση που αφορά στα πηνία φωνής (Rπην).


"Πέραν της πολύ καλής επίδοσης σε θέματα ρεύματος, η χαμηλή αντίσταση εξόδου ενός ενισχυτή μας ενδιαφέρει και για έναν άλλο λόγο. Τον σωστό έλεγχο του ηχείου, μια εξόχως γενική και ενίοτε κακοποιημένη έννοια η οποία σχετίζεται με ένα μέγεθος που ονομάζεται συντελεστής απόσβεσης. Στην πραγματικότητα, όταν λέμε “έλεγχο του ηχείου” αναφερόμαστε στην γρήγορη απόσβεση των ταλαντώσεων ενός κώνου όταν πάψει αυτός να ενεργοποιήται από σήμα (ή όταν το σήμα αλλάξει πολύ σε συχνότητα και πλάτος, κάτι που είναι σχεδόν το ίδιο). Επειδή ο κώνος ενός μεγαφώνου έχει μάζα και αναρτάται ελαστικά, έχει και αδράνεια δηλαδή την τάση να συνεχίσει να διατηρεί την κίνησή του ακόμη και όταν εμείς αλλάξουμε το αρχικό σήμα. Η κίνησή του αυτή παράγει μια τάση στην είσοδο του ηχείου, με άλλα λόγια το μεγάφωνο λειτουργεί στιγμιαία ως γεννήτρια. Ο καλύτερος τρόπος να αποσβέσουμε την κίνηση που έχει μορφή ταλαντώσεων με κάποια απόσβεση, είναι η εφαρμογή της αρχής της ηλεκτρομαγνητικής πέδης όπου ένας κινητήρας, ο οποίος λόγω αδράνειας λειτουργεί ως γεννήτρια, “φρενάρει” επάνω σε ένα βαρύ φορτίο το οποίο τραβά πολύ ρεύμα. Το φορτίο εν προκειμένω είναι ό,τι βλέπει το ηχείο από την είσοδό του, δηλαδή η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή. Όσο μικρότερη είναι αυτή τόσο ισχυρότερη η πέδη μας και τόσο καλύτερη η απόσβεση. Ο συντελεστής απόσβεσης είναι, ακριβώς, ο λόγος της τυπικής τιμής των 8Ω προς την αντίσταση εξόδου του ενισχυτή. Για έναν ενισχυτή με αντίσταση εξόδου 0.01Ω ο λόγος αυτός είναι 800. Φυσικά, υπάρχουν κι εδώ προβλήματα. Το κύκλωμα μας από τον ενισχυτή στο ηχείο περιλαμβάνει, εκτός της αντίστασης εξόδου του ενισχυτή τις ωμικές αντιστάσεις όλων των εξαρτημάτων του κροσόβερ (και κυρίως των πηνίων του), την ωμική αντίσταση των πηνίων φωνής των μεγαφώνων καθώς και τις ωμικές αντιστάσεις των καλωδίων σύνδεσης. ΕΜερικοί υπολογισμοί θα μας δείξουν ότι η κατάσταση δεν είναι καθόλου αμελητέα: Χρησιμοποιώντας καλώδια ηχείων από χαλκό με διάμετρο 1.8mm (αντίσταση 0.025Ω/m/κλάδο, Rcab) και μήκος 3m προσθέτουμε στην αντίσταση εξόδου του ενισχυτή 3x0.05=0.15Ω, ένα πηνίο στο δρόμο του σήματος προσθέτει 0.5Ω και μια λογική τιμή για τα πηνία φωνής είναι 6Ω. Επομένως, ο συντελεστής απόσβεσης υπολογισμένος στον πραγματικό κόσμο θα είναι 8/(0.01+0.15+0.5+6)=1.20, ένα αποτέλεσμα καθόλου ικανοποιητικό με βάση το ότι σύμφωνα με την βιβλιογραφία ο συντελεστής απόσβεσης θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από 20. Επομένως, το να ισχυρίζεται ένας κατασκευαστής ενισχυτών ότι το προϊόν του έχει συντελεστή απόσβεσης 1000 δεν σημαίνει τίποτε περισσότερο παρά το ότι έχει πολύ χαμηλή αντίσταση εξόδου.ίναι οι αντιστάσεις που ακολουθούν τον ενισχυτή (και ιδίως αυτές που βρίσκονται στο εσωτερικό του ηχείου) ο καθοριστικός παράγοντας και όχι ο ίδιος ο ενισχυτής!"



Τα παρακάτω δικά μου...

Σκέψου τώρα να κάνεις ενεργή τριενίσχυση, που σημαίνει ότι δεν υπάρχει Cross-over και οι αντίστοιχες αντιστάσεις του, και βγάλε συμπέρασμα για το αν το πραγματικό μέρος (R) της σύνθετης αντίστασης του καλωδίου των ηχείων (R + j X), έχει νόημα να είναι πολύ χαμηλό.



Ο Bryston 4B SSB2 που έχω, έχει Df>500. Για ηχείο 8 ohm, η αντίσταση εξόδου του ενισχυτή είναι Rout = 8/500 = 0,016 ohm. (και όχι τις ανακρίβειες της Emirical Audio :Amplifier output impedances are on the order of .2 ohms for solid-state and 3 ohms for some tube amplifiers )

Αν προσθέσω ένα τυπικό καλώδιο ηχείων με συνολική αντίσταση και στους 2 κλάδους 0.15Ω, τότε ο ενισχυτής μαζί με το καλώδιο των ηχείων θα έχει αντίσταση 0,016 + 0,15 = 0,166 ohm, και ο συντελεστής απόσβεσης πέφτει από το 500 στο 8/0,166= 48!!!!
Quote στο" τα παρακάτω δικά μου."
(Β)
Οχι για την ενεργή πολυενίσχυση αλλά για ενα κλασσικό ηχείο με παθητικό κρος.
Για να μην διυλίζουμε τον κώνωπα, ολα τα ηχεία με παθητικό κρος , έχουν και καλώδια και αντιστάσεις , οι τελευταίες δε συνήθως σε δικτύωμα , δλδ σαν διαιρέτη τάσης για να φέρουν την ευαισθησία των μεγαφώνων τις περισότερες φορές. Καθόμαστε και συζητάμε για το αυτονόητο. Φυσικά και υπάρχουν αντιστάσεις , απο καλώδια και απο αντιστάσεις και απο πηνία.Ετσι υλοποιήται το κρος. Αυτό δεν ακυρώνει αυτόματα ολα τα παθητικά ηχεία , και ορίζει τα ενεργά ως την μόνη σωστή και τεχνικά άρτια λύση.
 

Μηνύματα
152
Reaction score
8
Συνοψίζοντας καταλαβαίνω το εξής. Η επιλογή Α είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση.

1. Κανένας ενίσχυτης δεν "φορτωνεται" περισσότερο όπως στην λύση Β μιας και τα μπασα των δυο ηχειων που είναι και τα πιο απαιτητικά φορτία τα μοιράζονται.
2. Τα καλώδια των ηχειων λόγω ότι πλέον είναι 4 αγωγοι για το κάθε ηχείο, έχουν μικρότερη αντίσταση.
3. Επίσης τα καλώδια των ηχειων εφόσον οι ενισχυτες τοποθετηθούν δίπλα σε αυτά, έχουν μικρότερο μήκος με όλα τα ευεργετικά που αυτο παρέχει.

Μετά απο ψάξιμο σε αρκετά φόρουμ και του εξωτερικού, δεν άκουσα έναν να λέει κάτι αρνητικό για το bi-amping. Το αντίθετο, όλοι όσοι το έχουν δοκιμάσει λένε μόνο,θετικά σχόλια, ακόμη και αυτοί που απλα το δοκίμασαν και λόγο κόστους δεν μπορούσαν εκείνη τη στιγμή να το κρατήσουν.

Άρα νομίζω ότι τελικά είναι κάτι που αξίζει τα λεφτά του και θα έπρεπε να προτιμάται εφόσον τα ηχεία το,υλοποιούν σωστά.

Sent from my iPad using Tapatalk HD
 

JOHN MARKOU

Münchhausen
Μηνύματα
29.044
Reaction score
28.316
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Καλά τα λες , χοντρικά πάντα.
 

Μηνύματα
548
Reaction score
139
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Αρχικό μήνυμα απο Costas Coyias .Επίσης, εάν το ηχείο έχει όντως δύο γούφερ, και η ισχύς του ενισχυτή δεν είναι πολύ μικρότερη αυτής του ηχείου, μια ακόμη εξαιρετική λύση είναι ο παραλληλισμός των καναλιών του. Δηλαδή, ο προ οδηγεί τα δύο κανάλια του τελικού με το ένα κανάλι του, (με διακλάδωση Υ), και όλα τα κόκκινα των εξόδων πάνε στο κόκκινο του ηχείου, με τους βραχυκυκλωτήρες φορεμένους. Δηλαδή, μονοκαλωδίωση, ίδια τάση, διπλάσια δυνατότητα παροχής ρεύματος.
Έτσι και έχουν ξεφύγει τα ρεύματα ηρεμίας L/R, θα γίνει του Κουτρούλη ο γάμος.....:135::135::135:
...με την ιδια λογικη μπορω να συνδέσω 2 monoblock τελικους σε 1 ηχειο?
(κοκκινα και των 2 ενισχυτων στα κοκκινα του ηχειου κοκ?)
και αν ειναι ανοικτος-on μονο ο 1 ...δεν θα γινει ζημιά σε κάποιον από τους 2 ενισχυτες?

ή να ρωτησω μια ακομη βλ@κεια...μ'εναν ολοκληρωμένο solid state μπορω να κανω το ίδιο, πχ αν εχεις 2 ή 4 ίδιους ολοκληρωμένους:118: (για παράλληλα καναλια μιλαω)?
 

Y

Yiannis_B

Guest
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

Υπάρχει και ένας δεύτερος πιο σημαντικός λόγος που δεν θα έβαζα παράλληλα 2 ίδιους ενισχυτές.

Αν κοιτάξεις σε οποιοδήποτε service manual τρανζιστοράτων ενισχυτών θα διαπιστώσεις πως τα τρανζίστορ εξόδου είναι ματσαρισμένα. Υπάρχει μάλιστα πάντα επισήμανση, ότι τα ανταλλακτικά τους είναι κρίσιμο υλικό και πρέπει να παραγγελθούν από την εταιρεία κατασκευής του ενισχυτή.

Το αρχικό ματσάρισμα αφορά την παρτίδα, και είναι 3 γράμματα κάτω από τον τύπο του ημιαγωγού.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρανζίστορ έχουν παραχθεί στην ίδια "φουρνιά".

Πέρα από αυτό, οι σοβαροί κατασκευαστές ενισχυτικών, μετρούν ξεχωριστά κάθε ημιαγωγό της ίδιας φουρνιάς και φτιάχνουν για παράδειγμα 8άδες NPN (αν έχει ο ενισχυτής Α/Β συνολικά 16 τρανζίστορ) και 8άδες PNP.

Κανένας δεν σου εξασφαλίζει οτι δύο ενισχυτές που αφήνουν την γραμμή παραγωγής, έχουν μεταξύ τους το ίδιο ματσάρισμα.

Επίσης όταν αγοράζουμε μεταχειρισμένο ενισχυτή, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να ανοίξεις το καπάκι και να δεις αν όλα τα τρανζίστορ εξόδου είναι της ίδιας φουρνιάς (τα 3 γράμματα). Τα PNP με τα NPN δεν έχει σημασία αν διαφέρουν.
 

Μηνύματα
548
Reaction score
139
Απάντηση: Διπλοκαλωδιωση/Διπλοενισχυση η 2xmono

για να καταλαβω λιγο πως λειτουργει η συνδεσμολογια paralleled...ο κάθε ενισχυτής τι φορτίο θα βλέπει?..το φορτιο του ηχείου + του 2ου ενισχυτή , σωστα? και απλα μοιραζονται μεταξύ τους το ρεύμα?

-τα φορτία ενισχυτών και ηχείων θα πρεπει να ειναι ίδια? δηλαδή αν ειναι 8ohm τα ηχεία ο κάθε ενισχυτης θα πρεπει να εχει 4ohm (θεωρητικα)?..ή δεν εχει σημασία?

- κι εστω οτι οι 2 υποτιθεμενοι ενισχυτες εχουν ιδιας παρτιδας τρανζιστορ...παλι δεν θα εχουν καποια διαφορά μεταξύ τους, στις εξόδους τους? οπότε ο ενας θα προσπαθεί να "οδηγήσει" τον άλλο?...υπάρχει κάποια ανοχή -όριο?..και πως το υπολογίζουμε?
(αν@θεμα αν καταλαβαινω τιποτα:402:)
 


Staff online

  • abcd
    Πρώην Διοικητής ο τροπαιοφόρος
  • xfader
    Segregation supporter
  • loggeo
    Projectors

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.237
Μηνύματα
2.967.632
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top