Ερώτηση Νο1: Τι είναι χαμηλές - Μπάσσο στην μουσική?

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.579
Μιχάλη να ακούμε όμορφα τη μουσική μας και να χαιρόμαστε.
Απλά να μην ξαναγράψουμε εδώ μέσα τι είναι σωστό και τι δεν είναι σωστό γιατί δεν θα βγάλουμε άκρη με τα λόγια.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
g.kar η αλήθεια είναι ότι σκεφτόμουν κι εγώ αυτό το βήμα. Θέλει όμως πάρα πολύ οργάνωση και φυσικά θέλει και ένα ultra curve ή άλλο rta μετρητικό. Καλά τα αυτιά μας αλλά η αλήθεια είναι με τους αριθμούς...
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.579
Το έχω  πει πολλές φορές. Το σύστημά μας δεν πρέπει να το συγκρίνουμε με άλλα συστήματα και πολύ περισσότερο με την ίδια την αληθινή μουσική.
Η διαφορές είναι τεράστιες. Αυτό πρέπει να το καταλάβουμε.
 

ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΚΟΥΚΟΥΡΑΚΗΣ

απο-Συντονιστής
Μηνύματα
3.197
Reaction score
195
Να σας φερω και την μποτα απο τα ντραμς να ακουσετε χτυπο???? Βεβαια αυτη ειναι γυρω στις 30" με ....παθητικο ακτινοβολητη αλλες τοσες!!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Αυτό που πρέπει να κάνουμε ρε παιδιά είναι να προσεγγίσουμε όσο μπορούμε την θεωρητική βάση των πραγμάτων. Αν δεν καταλάβουμε τι γίνεται και πως γίνεται, πως θα πάμε μπροστά...?
Και δεν μιλάμε για βαθιά φιλοσοφία, για βασικούς όρους μιλάμε.
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
g.kar said:
Μιχάλη να ακούμε όμορφα τη μουσική μας και να χαιρόμαστε.
Απλά να μην ξαναγράψουμε εδώ μέσα τι είναι σωστό και τι δεν είναι σωστό γιατί δεν θα βγάλουμε άκρη με τα λόγια.


ΣΥΜΦΩΝΩ 100 %... :D

p.s. βαζω στοιχημα παντως Λευτερη οτι ενα klipshorn βγαζει τα drums oπως ειναι.....σε ηχογραφηση ομως μονο με drums.....;)
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
Τεχνικος ορος ειναι το αποσβενομενο φασμα του ηχειου που καθοριζει ποσο γρηγορα κινειται ενα μεγαφωνο αρα και την ακριβεια στο μπασο του????
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.579
Νίκο, η σωστή απόκριση συχνοτήτων ενός συστήματος δεν είναι το παν και ούτε παραμένει σταθερή σε όλες τις εντάσεις.
H απόκριση συχνοτήτων αλλάζει με την αλλαγή της ηχητικής στάθμης και εκεί που νομίζεις ότι τα έχεις διορθώσει όλα π.χ. με ένα UltraCurve,   σε άλλη στάθμη ακρόασης είναι όλα λάθος και κανονικά χρειάζεται να γίνει άλλη ρύθμιση.

Τα μικρόφωνα μετράνε ηχητική πίεση και όχι ποιότητα και χροιές. Αυτή είναι η διαφορά.
Με ένα καλό μικρόφωνο και ένα καλό ψηφιακό ισοσταθμιστή μπορούμε να διορθώσουμε την ακουστική του χώρου μας, μέχρι ένα σημείο φυσικά και χωρίς πολλά έξοδα.
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.579
Φέρτε και μπότες και τσαρούχια.

Καλό αας απόγευμα.

Πάω σπίτι μου να ακούσω σωστό χαμηλό ....
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Έτσι είναι Γιώργο.
Αλλά και ο κατασκευαστής που πουλά το ηχειάκι του διαφημίζει ένα νουμεράκι, όχι χροιές. Για την αξία που έχει αυτό το νουμεράκι συζητάμε. Για να μην πάει ο Λευτέρης πχ να πάρει ηχεία που θα τον κουνάνε με φωνές όσο τον κουνάνε και με την μπότα και να μην μπορεί ή να θέλει να ακούσει ούτως ή άλλως όργανο...
 

Costas Coyias

Ημίθεος
Administrator
Μηνύματα
25.554
Reaction score
22.048
mixalis kanakakis said:
Τεχνικος ορος  ειναι το αποσβενομενο φασμα του ηχειου που καθοριζει ποσο γρηγορα κινειται ενα μεγαφωνο αρα και την ακριβεια στο μπασο του????
Το διάγραμμα αποσβεννυόμενων φασμάτων είναι ένα εργαλείο εκτίμησης της ακουστικής αδράνειας της καμπίνας του ηχείου.
 

Μηνύματα
957
Reaction score
498
Νίκος Τσαρουχάς said:
- Με αυτό το thread ξεκινώ μια σειρά από θέματα προς συζήτηση.


Ο στόχος είναι πολλαπλός.

1. Να κάνουμε μερικά πράγματα λίγο πιο συγκεκριμένα για να ξέρουμε όλοι για τι πράμα μιλάμε όταν πχ λέμε αυτό το σύστημα είχε καλό μπάσσο.
2. Να κατανοήσουμε σωστά κάποιους όρους, περιγράφοντας το γεγονός αλλά χρησιμοποιώντας και τεχνικά στοιχεία, καταλήγοντας στους σωστούς ή μη τρόπους αναπαραγωγής πχ τι είδους ηχεία, χώρος κλπ.
3. Να εκφράσουμε την προσωπική μας άποψη, περιγράφοντας λίγο ή πολύ τον ιδανικό για εμάς ήχο, όπως προφανώς τον αντιλαμβανόμαστε από το δικό μας σύστημα ή από άλλα που έτυχε να ακούσουμε.

4. Να καταλάβουμε επιτέλους και να αποτυπώσουμε όσο αυτό είναι δυνατόν, αυτό που ψάχνουμε.
Ρεαλιστικό (σωστό) χαμηλό είναι το χαμηλό εκείνο όπου δεν ακούμε το ηχείο αλλά μόνο τις νότες κι έχουμε κατά προσέγγιση την ψευδαίσθηση ότι "κάπως" έτσι  :wink: θα παίζει και το

εκάστοτε μουσικό όργανο στο σπίτι μας - βλέπε μπότα από ντραμς. Καλό μπάσο λοιπόν θεωρώ όταν δεν υπάρχει μπουμάρισμα και υπάρχει σε ρεαλιστικές στάθμες και αίσθηση.

Δυστυχώς για τις πολύ χαμηλές συχνότητες θέλουμε οπωσδήποτε και μεγάλο χώρο πράγμα που δεν υπάρχει στα περισσότερα σπίτια. Το ηχείο πρέπει να είναι απαραίτητα τρίδρομο και άνω

όπως αναφέρθηκε παραπάνω - να είναι full range δηλαδή καλύπτοντας ολόκληρο το φάσμα (σχεδόν). ΟΜΩΣ φίλοι μου δυστυχώς πολλά ηχεία είναι σχεδιασμένα σήμερα να

εντυπωσιάζουν ή να παίζουν καλά μόνο σε τεράστιους χώρους οπότε κατά την γνώμη μου είναι τελικά κακοσχεδιασμένα. Ο παράγοντας οδήγηση και χώρος σε συνάρτηση με το ηχείο παίζουν

τεράστιο ρόλο σε αυτές τις συχνότητες. Οπότε εγώ ο βλάχος προτιμώ να έχω ένα μικρό ηχείο και να χάσω τις κατώτερες οκτάβες έχοντας όμως περισσότερες πιθανότητες να το κάνω να παίξει

αμπουμάριστα στον χώρο μου. Οπότε στο δια ταύτα μιας και ιδανικό χαμηλό είναι πολύ δύσκολο να επιτευχθεί για τους παραπάνω λόγους θέλω όσο περισσότερο ελεγχόμενο χαμηλό μπορώ

να πάρω από το ηχείο μου ούτως ώστε ΣΕ ΚΑΜΙΑ περίπτωση να μην διαταράσσεται η μεσουψηλή περιοχή αρνητικά. Τώρα για το πιο μπάσο είναι το πιο σωστό παιδιά όλες οι μπότες

ακούγονται το ίδιο? Φοβάμαι να κρίνω προσωπικά έτσι στον αέρα δύο ηχεία στο χαμηλό. Αυτή η ιδέα με τους μουσικούς είναι μία καλή αρχή για προβληματισμό.. 8)
 


Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
Κωστα σε ευχαριστω δεν ημουν σιγουρος......Νικο σε καποια φαση ανεφερες την λεξη απομυθοποιηση....για να χρησιμοποιησεις αυτη τη λεξη πρεπει να υπαρχει και καποιος μυθος.....εγω το hi-end δεν το θεωρω μυθο......υπαρχει καποιο τελος......το τελος ειναι αυτο που εχεις πλησιασει το λαιβ σε ενα μεγαλο βαθμο...φυσικα για να το αισθανθεις αυτο πρεπει να εχεις και την καταλληλη ηχογραφηση .......δεν καταλαβαινω ρε παιδια γιατι εμεις οι ελληνες πρεπει παντα να τα αμφισβητουμε ολα......παρακαλουθω καποια χρονια ξενα forum και δεν υπαρχει σε κανενα αυτο το πραγμα την αμφισβητησης .....εδω τα πιο συνηθη threAad ειναι να αποδειξουμε οτι το hi-end δεν ειναι αυτο που λεει.....τα καλωδια δεν δουλευουν,τα αντικραδασμικα ειναι κοροιδια,το ρευμα δεν παιζει ρολο,ολα ειναι υπερτιμημενα, κτλ κτλ κτλ ......τελος παντων.....εμενα παντως με κουραζει αυτο το πραγμα.......μιλαω γενικα και ελπιζω ναμην παρεξηγηθω.....
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Μιχάλη παντού υπάρχει ένας μύθος... :lol: :lol:
Πραγματικά όμως δεν καταλαβαίνω γιατί το σκέφτεσαι έτσι το πράγμα. Εδώ μέσα δεν έχει κανένας (ίσως έχουμε ελάχιστες εξαιρέσεις) το σύνδρομο του αντι χαϊεντά. Δεν υπάρχει και λόγος όμως να αποκτούμε το σύνδρομο του χαϊεντά. Δεν μας κατηγορεί κανείς για τίποτε άλλωστε. Οπότε χαλάρωσε.

Καλό θα είναι όμως να κατανοούμε μερικά πράγματα. Ο ήχος, πέραν από τις audiophile δικαιολογίες μας καθώς και τον άκρατο υποκειμενισμό του τι εστί βερύκοκο, είναι ένα καθαρά τεχνικό σπορ. Προσωπικά νομίζω ότι για να πετύχει κάποιος κάποτε ένα σωστό αποτέλεσμα, καλά θα κάνει να ανοίξει και κανα βιβλίο πριν ξεκινήσει να αλλάζει αντικραδασμικά το ένα πίσω από το άλλο. Φυσικά οποιοσδήποτε έχει το δικαίωμα να διαφωνήσει.

Ξέρεις ποιός είναι ο μύθος?
Ο μύθος είναι εκεί που ο ανίδεος αγοραστής αγοράζει με βάση τα νούμερα (βλέπε απόκριση έως 20 κύκλους και τα μυαλά στο μίξερ). Εκεί που ο ανίδεος reviewer αναφέρεται σε ένα καταπληκτικό ηχείο διαστάσεων δίφυλλης ντουλάπας και απόκρισης 18Hz, το οποίο τέσταρε στο καταπληκτικό του στούντιο των 3Χ3m. Εκεί που ο ανίδεος αγοραστής με τον ίδιο χώρο, αγοράζει το ίδιο ηχείο και μετά ψάχνει για μπασσοπαγίδες, καλώδια, αντικραδασμικά, πηγές, ενισχυτές και μαντζούνια για να ακούσει υποφερτά μέχρι τους 45-50 κύκλους το πολύ. Μύθος είναι ότι ο Σάμπαλης έχει τους ναυτίλους σε έναν τεράστιο χώρο ενώ ο φίλος του ο Ποθητός τους έχει στο 1/10 αυτού...
Κατάλαβες που είναι ο μύθος τώρα και γιατί επιμένω στην ανάλυση μερικών πραγμάτων?

- Επίσης λάβετε υπόψη σας ότι δεν είναι όλοι εδώ μέσα φτασμένοι χομπύστες στου ήχου. Και ρόλος μας είναι να τους βοηθήσουμε να μπούνε στο πνεύμα πριν αγγαλιάσουν τους μύθους. Εξάλλου δεν γίνεται να βρίζουμε για πχ τα περιοδικά που τους αναπαράγουν και εμείς απλά να μην κάνουμε τίποτα...
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.579
Μιχάλη, όλα παίζουν ρόλο και το έχεις διαπιστώσει και μόνος σου.
Αλλάξες rack στα μηχανήματα και αμέσως κατάλαβες τις διαφορές. Μάλιστα τότε είχες αναφέρει ότι οι διαφορές ήταν προς το καλύτερο.  
Και έρχομαι λοιπόν εγώ και σου κάνω την απλή ερώτηση.

Διάβασες πουθενά στο user manual του Gryphon Diablo ή του Resolutoion Audio CD ότι η απόδοση των μηχανημάτων σου επηρεάζεται αρνητικά από την βάση στήριξης, σε σημείο που αυτά μπορεί να λειτουργούν ακόμα και εκτός τεχνικών προδιαγραφών ?

Εγώ δεν αμφισβητώ τίποτα αν δεν το δοκιμάσω πρώτα. Κάποια πραγματα δουλεύουν για το σύστημά μου και κάποια πράγματα όχι. Αυτό ισχύειι για όλους μας.

Πάμε τώρα στο χαμηλό που είναι και το θέμα αυτού του thread.

O Nίκος δεν είχε στην αρχή σωστό χαμηλό. Το κατάλαβε και το διόρθωσε ως ένα μεγάλο βαθμό. Το διόρθωσε χρησιμοποιώντας έναν ειδικό ψηφιακό ισοσταθμιστή που πρακτικά αλλάζει την στάθμη και την σχετική φάση της μουσικής πληροφορίας με αποτέλεσμα να ακυρώσει κάποιους ιδιοσυντονισμούς του χώρου ακρόασης καθώς και κάποιες ατέλειιες του ίδιου του ηχείου.  
Με αυτό το καθαρά ψηφιακό πραγματάκι μπορεί κάποιος που ξέρει να κάνει θαύματα.  

Το δεύτερο ερώτημα απευθύνεται στον Νίκο.

Με ποια κριτήρια αποφάσισες ποιο είναι το σωστό χαμηλό για τον χώρο σου ?

Διάβασες την καμπύλη της απόκρισης συχνοτήτων που σου έβγαλε το RTA χρησιμοποιώντας ροζ θόρυβο και στην συνέχεια έκανες τις απαραίτητες ρυθμίσεις στο equalizer ?

Εκανες τις ρυθμίσεις με το αυτί χρησιμοποιώντας ένα CD αναφοράς ?

Εφερες στο δωμάτιο έναν κοντραμπασίστα ή έναν ντραμίστα και στη συνέχεια ρύθμισες την απόκριση του συστήματος με τέτοιο τρόπο ώστε το τελικό αποτέλεσμα να πλησιάζει τον φυσικό ήχο ?
 
Οποια μέθοδο και να χρησιμοποίησες, αποφάσισες μόνος σου με βάση την προηγούμενη εμπειρία σου και φυσικά την διαίσθησή σου.

Η ανθρώπινη διαίσθηση είναι κάτι που κατά καιρούς όλοι μας υποτιμάμε.
Πιστεύω ότι είναι το καλύτερο εργαλείο αξιολόγησης του ήχου που διαθέτουμε σαν άνθρωποι μετά από τα αυτιά μας.



 

 
 

Μηνύματα
7.611
Reaction score
2.579
Το να αγοράσει κάποιος ένα μικρό δίδρομο ηχείο επειδή δεν μπορεί να διαθέσει τα χρήματα για να αγοράσει ένα μεγαλύτερο και εξίσου ποιοτικό ηχείο, το καταλαβάινω.

Το να αποφεύγει κάποιος να αγοράσει το μεγάλο ηχείο επειδή φοβάται ότι στο χώρο του μπορεί και να μπουμάρει, δεν το καταλαβαίνω.

Συνήθως ισχύει το πρώτο, δηλαδή συμβιβάζεται με την μειωμένη απόδοση του χαμηλού για καθαρά οικονομικούς λόγους.
 

Gebreselassie

Μαύρος!
Μηνύματα
30.963
Reaction score
2.795
Δηλαδή τώρα λες ότι σε κάποιον με 10 τετραγωνικά αν έχει λεφτά θα προτείνεις 801? :shock:
 

Μηνύματα
1.346
Reaction score
2
παιδια δεν μιλας για σας τους δυο ισως δεν αναφερομαι τοσο πολυ και σε αυτο το θεμα....απλα σκεφτηκα γραφωντας καποοα πραγματα που με ενοχλουνε,,,,,υπαρχουν συνεχως καποιες παρεμβασεις στα θεματα που προσπαθουν να μας πεισουν οτι ειμαστε μ......ες....!!!....ρε Νικολα παντα ηρεμος ειμαι.....ετσι να λεμε κατι...;)
 



Staff online

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ

Threads
174.232
Μηνύματα
2.967.525
Members
38.292
Νεότερο μέλος
SotosΑ
Top